Jump to content
Sign in to follow this  
Vampire_Lestat

jak podpiąć kable pod sprzęt vintage?

Recommended Posts

Mam kable głośnikowe audioquest indigo. Budowa solid core z kilku dość grubych, sztywnych przewodników, każdy w osobnej izolacji. W kolumnach (Yamaha Ns 690II) są stare zaciski sprężynowe. zaś we wzmacniaczu (Yamaha Mx-70) nakrętki. Żaden z terminali nie przyjmuje bananów ani widełek. Aktualnie mam to podpięte pod gołe kable (skręcone ledwie wchodzą w te zaciski w kolumnach) , ale obawiam się o utlenianie miedzi. Zatem, jak to najlepiej zrobić? Myślałem nad wtykami typu szpilka (np. PROLINK TBC061), ale nie wiem czy pasują do tych zacisków. Od strony wzmacniacza mógłbym zalutować odkryte końcówki miedzianych drutów cyną. Może ktoś coś doradzi?


Yamaha CX-800, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, porlick napisał:

Jeden obraz jest więcej warty, jak tysiąc słów.

Nil melius est quam cum ratione tacere. Dzięki za pomoc.


Yamaha CX-800, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup sobie metr   kabla   np https://www.blackdotaudio.eu/przewod-glosnikowy-1x1-3mm2-linka-srebrzona-w-izolacji-teflonowej-ptfe-czerwona-p-996.html  dolutuj po 15 cm  do swojego kabla miejsce zlutowania zabezpiecz koszulką termo  i po wszystkiemu  nie śniedzieje tak szybko jak miedziany a nawet jak zaśniedzieje odetniesz te 2cm i dalej masz nowy kabel 

Edited by jarekb

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.08.2019 o 00:38, Vampire_Lestat napisał:

Mam kable głośnikowe audioquest indigo. Budowa solid core z kilku dość grubych, sztywnych przewodników, każdy w osobnej izolacji. W kolumnach (Yamaha Ns 690II) są stare zaciski sprężynowe. zaś we wzmacniaczu (Yamaha Mx-70) nakrętki. Żaden z terminali nie przyjmuje bananów ani widełek. Aktualnie mam to podpięte pod gołe kable (skręcone ledwie wchodzą w te zaciski w kolumnach) , ale obawiam się o utlenianie miedzi. Zatem, jak to najlepiej zrobić? Myślałem nad wtykami typu szpilka (np. PROLINK TBC061), ale nie wiem czy pasują do tych zacisków. Od strony wzmacniacza mógłbym zalutować odkryte końcówki miedzianych drutów cyną. Może ktoś coś doradzi?

Powtórzę to, co napisałem jakiś czas temu w złożonym przez siebie wątku "Problem z zaciskami."

Problem rozwiązałem stosując

image.thumb.png.a687fec2f954c6b33ccc8c1a20312e08.png

adapter na wtyk bananowy KaCsa BP-2683G.

Może nie jest to rozwiązanie audiofilskie, ale w takich gniazdach

image.thumb.png.22f2e32f4242546a2c4b711a943acd1b.png

trzyma kabel mocno.

Dodam, że zastosowałem to w przypadku kabli AQ Type 2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorobił bym do kolumn zaciski zakręcane aby był pewny kontakt i o ile zaciski we wzmacniaczu także zapewniają pewny kontakt zastosował bym przewód/linkę ofc 2*2.5mm2 ewentualnie cynowany (Supra) bądź srebrzony i nie przejmował się utlenianiem. Po paru latach niektóre przewody utleniają się na całej długości a co dopiero w okolicy końcówek. Z tego co widziałem ktoś wymienił w tym lub podobnym wzmacniaczu zaciski na współczesne akceptujące banany i widełki. Jak się nie umie samemu tego zrobić to opłacalność będzie raczej niska. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Zyzol napisał:

adapter na wtyk bananowy KaCsa BP-2683G.

Tylko trzeba na część adaptera, która wystaje poza zacisk założyć rurkę izolacyjną, bo grozi zwarciem, i to bardzo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, porlick napisał:

Tylko trzeba na część adaptera, która wystaje poza zacisk założyć rurkę izolacyjną, bo grozi zwarciem, i to bardzo.

Takie przeźroczyste rurki izolacyjne są w komplecie. Do tego są jeszcze dwie mniejsze z kolorem wejść wkładane w te izolacyjne. Stosuję to rozwiązanie bezproblemowo od kilku miesięcy. Po odpowiednim od dokręceniu rurka izolacyjna dochodzi do samego gniazda. Nie ma możliwości zwarcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.