Skocz do zawartości
IGNORED

B&W Nautilus i McIntosh


gutekbull

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas wizyty w pokoju RCM (pytałem głownie o TT, phono i wkładki) moją uwagę zwróciła niezwykle przestrzenna prezentacja tych kolumn. Gdzie nie podszedłem, tam grało:) Niestety nie miałem możliwości spokojnego posłuchania tych kolumn, bo było to tuż przed zmianą głośników i rozpoczęła się prezentacja Isophonów. Tak więc moje oczarowanie wynika być może z ulotności chwili;) Nie mniej jednak poważnie biorę pod uwagę te kolumny jako kandydatów do planowego posłuchania. Z kontruktorem również rozmawiałem, nie mógł mnie rozczarować, bo na zagadnieniach projektowania kolumn zupełnie się nie znam :)

"Heliona kupilem w ciemno ale trafnie, najbardziej kontrowersyjne moze byc podlaczenie Krella do kondycjonera , jednak przy testach gniazdko-kond. ten ostatni wygrywa ( lepsza selektywnosc i scena) i na pewno nie zwalnia.

 

Kable sieciowe sprawdzalem z kilku klas cenowych i wszystko wskazywalo ze sc 3000 sa wystarczajace.

Nie testowalem jeszcze innych elektronicznych uzdatniaczy ." - dziękuję za odpowiedź, mam podobne odczucia na swoim sprzęcie, choć na forum nie raz czytałem o zamuleniach, braku dynamiki itp., jesteś chyba druga osobą po mnie, która nie narzeka na Heliona.

--->Papamek

Nie sądzę, żeby końcówka mocy, która po obciążeniu 1/3cią mocy wyłącza się po 5ciu minatach a jej radiatory są zbyt gorące by dotknąć, była w stanie napędzić Thiela 7.2. Oto cytat z testu pomiarowego w Stereophile'u:

"I hooked up my 8 ohm dummy load to the MC501's 8 ohm tap, and, following my usual practice, set the amplifier running at one-third power for one hour, to see how well it would deal with thermal stress. To my surprise, the McIntosh shut itself off after just five minutes—the orange Power Guard LED on the front panel illuminated, and the rear-panel heatsinks were too hot to touch. After the amp had cooled down, it turned itself on again. I tried running it at a lower level, just 30W into 8 ohms. This time it turned itself off after 20 minutes; again, the heatsinks were too hot to touch."

 

Moim zdaniem to kompromitacja. Końcówka mocy która przy stałym obciążeniu 30Wat na 8 ohmów wyłącza się z przegrzania. Thiela na pewno nie napędzi.

A to link do całego testu pomiarowego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I tak padają mity;)

Ale czy takie maltretowanie nienaturalnym bądź co bądź dla urządzenia audio stałym długotrwałym obciążeniem jest ludzkie?

Poza tym zdaje się, że MC-501 ma i super testy.

>cles

Biorąc pod uwagę, że Grand Utopia Be ma nominalnie 8 omów, a pomiędzy 50 a 500 Hz jej impedancja oscyluje w okolicach 3 ohmów, spadając nawet poniżej, to może tu leżała przyczyna, że się przegrzał?

A ja słyszałem dobre zestawienie Maca z Thielami:) Było to 275 z 1.6 (najmniejsze podłogówki). Ale do tego jako źródło grał Helios1 czyli obecnie Era?. Razem z żoną wybieralismy sobie płyty do zakupu w Hi-Fi Clubie i przesłuchiwaliśmy ich na tym zestawie. A generalnie jesteśmy czuli na "metaliczność", barwę instrumentów no i wokale:) Odsłuchy trwały 1,5 godziny a to już wystarczy żeby być czymś zmęczony a nam się świetnie słuchało.

Wniosek: "misio" plus "szybkość" jest ok. ale na "żywiołowym" źródle:)

Gutekbull, a nie kusiło Cię, żeby do swojej makowej końcówki podpiąć jakieś wyższe AP zamiast Bowersów? Osobiście nigdy nie słyszałem takiego zestawienia, ale często powtarza się opinia, że Audio Physiki i McIntosh to bardzo udany mariaż. Gdybym ja szukał czegoś do maka, podejrzewam, że Virgo albo nawet Avanti byłyby na mojej "short list". A może już słuchałeś takiego tandemu?

gutten => prozaiczna sprawa rozbiło się o kasę, AP Virgo 3 czy nowe Avanti to jednak spora kasa,

z kolei Virgo 2 ostatnie będą miały już około 5 lat. AP Tempo to jednak nie ta liga co B&W Nautilus 804 no pomieszczenie 18m dla Virgo 3 i Avanti to za mało, tam jest zalecane ustawieniwe na dłuższej ścianie ,a to u mnie nie wchodzi w rachubę.

Ale na razie jestem zachwycony ja się niemalże "wychowałem" na Nautilusach 805, także zatoczyłem koło i wrócilem do korzeni.

Mam kapitalną przestrzeń ,plany, wysokie które lubię(UWAŻAM ZA NAJLEPSZE), średnica wybitna ,bas w roli towarzyszącej ,ale schodzi do 30Hz no i w moim małym pomieszczeniu jest go sporo i pełna kontrola, duż ilość szczegółów.

No jest troszkę takie studyjne-profesjonalne granie, ale mi się podoba :-)

Gospodarzu,

 

Jęśli jesteś zadowolony ze swojego wyboru tak jak ja z MC275 + Contur 3.3

to tylko znaczy że już czas na zabawę z kablami.

Na start polecam Interkonekty XLO Signature jako jako bazę dla Twojej klasy urządzeń.

Udanych łowów.

Pozdrawiam.

>Gutekbull

Ale powiedz jakiej Ty muzyki słuchasz? Podaj 5 swoich ulubionych płyt. Przecież na czymś testujesz te ciągle wymieniane klocki? A może to własnie problem ich jakości a nie sprzętu?

Pzdr.

americano->

"diaphragm noise" to chwytliwe haslo, jednak czy rzeczywiscie rezonans membrany kewlarowej jest slyszalny? Stad biora sie podkolorowania, ktore slyszysz?

"problemy fazowe takich konstrukcji" - o jakich problemach wspominasz? Panel nie jest filtrowany zwrotnica i nie ma tu zlozenia kilku glosnikow. Znieksztalcenia fazowe zwrotnicy wiec chyba odpadaja. Panel wytwarza dzwieki spojne czasowo (time-aligned), bo promieniowane z tego samego elementu. Nie trzeba wiec sztucznie korygowac tego problemu (gwoli prawdy udaje sie to zrobic kilku konstruktoromi w klasycznych kolumnach gl.)

 

"Nie jest mozliwe wg mnie uczciwe oddanie pasma 15-20kHz przez tak duza powierzchnie Mylaru (czy innego plastiku) rozpieta pomiedzy elektrodami.

Martin Logan panel elektrostatyczny dziala od kilkuset Hz. Ponizej sa 2 glosniki dynamiczne w obudowie zamknietej. Panel pracuje wiec w optymalnym dla siebie pasmie.

Quad, czy starsze Logany rzeczywiscie mialy tylko panel pokrywajacy cale pasmo.

Polecam pomiary z Audio 10/2003.

 

"Co co slychac tak naprawde ma niewiele prawdziwych informacji w tym pasmie, nie ma takich informacji przestrzennych jak np. ribbon typu Raven czy mid-tweeter point source w thielach, sa wyraznie podbarwienia. Nawet odpowiedz impulsowa w elektrostatach jest gorsza niz w dobrych dynamicznych przetwornikach (dziwne prawda...)."

Hmm, kazdy slyszy inaczej, OK. Dla mnie np. Thiel to krew z uszu. Polecasz np Thiel + Halcro?

Podbarwienia- zartujesz?

 

Szkoda, ze tak malo ludzi slyszalo dobry elektrostat, niestety wciaz kraza opinie negatywne, ze to czarna magia, trudna aplikacja, folia sie przepala, kopie prad, itp szum. Rowniez cena w Polsce to chyba 200% amerykanskiej.

 

pozdrawiam

Maniakaudio => właśnie wstawiłem do sprzedaży RCA XLO Referenc 2 na rzecz kabelka Gotham DGS 2-mikrofonowy profesjonalny tylko ,że na XLR w cenie 6zł za metr.

Końcówka McIntosha dość odporna na kable.

 

arek67 => wymieniać płyty :-) mam ich ok. 400-500 ????

Chyba źle trafileś nie należę do tych wielu audiomaniakow którzy mieszają klockami mając 3 płyty z "Ich Troje" na czele.

Ale wiem o co ci chodziło, kiedyś przyjechało do mnie dwóch panów w czarnych lakierkach i dresach kupić ode mnie moje ukochane CD NAD S 500 ,mieli z sobą do odsłuchu jedną płytę właśnie "Ich Troje".

Długo się zastanawiałem co zrobić :-)

Głównie Jazz, Blues, M.Davis, J.Coltrane, coraz mniej rocka,

Samego M.Davisa mam ok.30płyt

"Szkoda, ze tak malo ludzi slyszalo dobry elektrostat"...

podobno ze 2-3 lata temu na Audio Show byly prezentowane Logany z elektronika Krella. Slyszalem, ze byly narzekania na dzwiek. Do tych kolumn warto jednak podlaczyc cos bardziej wyrafinowanego i muzykalnego niz Krell.

 

Podobnie podlaczanie Gamuta CD+pre+power amp pod AP Avanti -> krew w uszach.

CD Gamuta to chyba samorobka :-)

 

niektorzy to wiedza, jak z dobrej strony zaprezentowac drogi sprzet LOL

 

pozdr.

KocieFilemonie

Nie chcialem Cie urazic, moze ty lubisz cos innego poprostu, ale troche jednak musze sprostowac....

Pisalem o pasmie 15kHz-20kHz. Tam jest wplyw diaphragm noise i REALNYCH problemow fazowych, comb filteringu.

Tak duza powiezchnia powyzej pewnej czestotliwosci wygina sie nierownomiernie (faktycznie znacznie nizej jak 15kHz). Moze w "teorii" to wyglada OK. ale w praktyce jest inaczej. Diaphragm noise jest slyszalny w postaci podbarwien ALE NIE TYLKO bo akurat do tych podbarwien mozna sie przyzwyczaic i praktycznie posiadacze takich kolumn tego nie slysza. Nastepuje cos gorszego- czesciowe kasowanie sie czestotliwosci z roznych punktow promeniowania. Dziwek sie "wycienia" bo czesc energii jest wytracana / kasowana. Logany nie maja tak GESTEJ gory jak np. thiele (porownaj sobie talerze w duzych skladach orkiestrowych). Jest ona raczej specyficzna w loganach. Jest "dosadnosc" wynika z tego, ze jest to duza powierzchnia I NIC WIECEJ.

Poza tym piszesz, ze nie ma problemow czasowych? Jak to nie ma? Wlasnie sa jak cholera. (W Quadach byla proba rozwiazania tego problemu poprzez budowe w postaci sekcji pierscieniowych...)

Porownywanie takiej powierzchni do point-source to chyba duze naduzycie. NIE JEST TO TIME-ALIGNED. W loganach nie ma mowy o takich niuansach jak zgadniecie miejsc ustawien mikrofonu podczas nagrania symfoniki, czy w ktora strone ma skierowana glowe wokalista na scenie ... (co jest osiagalne na thielach CS2.4, CS6, CS7.2).

Nawet ja nie twierdze, ze moja wstega ma cechy point-source, choc w teorii line-source ribbon tez nie ma problemow czasowych (bo jest bardzo duza kierunkowosc pionowa wstegi i teoretycznie dzwiek docierajacy do ucha to dzwiek z jednego punktu). Miejmy odwage sie przyznac, ze nie jest to idealny point-source!

 

Co do Krella to wlasnie jest bardzo dobry do loganow, nie deprecjonuj tej firmy tylko dlatego, ze komus sie nie podobal sound z tego polaczenia. To co moze : GAMUT, SPECTRAL, MARK LEVINSON, JEFF ROWLAND, a moze cos "jeszcze bardziej wyrafinowanego"? Tym razem to chyba Ty zartujesz...

 

PS. Z elektrostatow w miare dobre sa SoundLaby (ale ja i tak bym ich nie chcial, a logany mozna tu kupic z second handu bardzo tanio). Taki typ prezentacji jak maja Logany mi nie odpowiada i koniec. A co do thieli 7.2 to mysle ze moze kilka osob w Polsce slyszalo je w dobrej konfiguracji - i tym wlasnie kopary spadly do ziemi i zrobilo sie mokro w majtkach :-)

--> Americano

"A co do thieli 7.2 to mysle ze moze kilka osob w Polsce slyszalo je w dobrej konfiguracji - i tym wlasnie kopary spadly do ziemi i zrobilo sie mokro w majtkach :-)"

I tu muszę się podpisać obiema rękami. Ja słyszałem w USA Thiele 7.2 napędzane szczytowym SIM AUDIO MOON ROCK i trudno wyobrazić sobie coś lepszego. Thiel robi wyjątkowe głośniki. Wyjątkowe pod wieloma względami.

Gutekbull: kupiles te 804 z nowej serii 804S , czy dotyuchczasowy model Nautilus 804?

 

Interesuej mnie to poniewaz na stronie www B&W. Te dwie serie sa przentowane osobno. Ciekawe jakie zmiany zaszly w 804S w stosunku do 804. Kopulki diamentowej do niego nie montuja, ale moze jakies inne zmiany?

 

Pozdrowki

Paweł

americano->

oczywiscie, ze sie nie obrazilem, bo dlaczego? Nie jestem plocha panienka na wydaniu :-) Mozna przeciez milo podyskutowac i nie trzeba sie koniecznie zgadzac ze soba. Mowilem juz wczesniej, ze slyszymi i lubimy inne rzeczy i to jest OK.

 

Jesli lubisz brzmienie bardziej dosadne i ostre to rozumiem, ja odszedlem od takiego sposobu sluchania.

Musimy rozgraniczyc sluchanie muzyki, gdzie ona plynie i sluchamy z przyjemnoscia dlugie godziny i audiofilstwo, gdzie zachwycamy sie tym, ze wokalista obrocil glowe o 30 stopni itp. (nawet to Logany potrafia oddac).

Jak dla mnie Logany dobrze ustawione maja wystarczajaco ostre ogniskowanie zrodel pozornych i potrafia je precyzyjnie umiescic na scenie szerokiej i glebokiej, jak Row Marianski :-)

Co do podbarwien, to sie nie zgadzam i KRELLa tez bym nie podlaczyl, bo oprocz spawania taka koncowka musi jeszcze grac. Starszy Jeff moze byc i zachodzi tez synergia Loganow z lampa.

 

Nie mam zamiaru bronic Loganow dlatego, ze je posiadam, czy dlatego, ze sa niby najlepsze. Mam zdrowy do tego stosunek i dystans. Ale

-szkoda, ze malo osob bedzie ich sluchalo w dobrych warunkach z dobra elektronika,

-za duzo osob nabedzie do nich uprzedzen po takich komentarzach (sluchales jakis Loganow oprocz tych starych u kolegi?)

 

pozdrawiam

Tak moze wyjsc faktycznie, ze ktos sie zniecheci ale nie bylo to moja intencja... Logany moga zabrzmiec bardzo dobrze i ja wiem o tym (np. na lampowych VTL-ach, sluchalem tez na krellu, denonie - zgroza!!) ale poprostu wiesz jak to jest - lepsze jest wrogiem dobrego, a dla mnie cos innego jest lepsze :)

Co do podbarwien to na tanszych loganach sa bardzo slyszalne dla mnie, poza tym bas sie nie klei z reszta. Na tych drogich jest lepiej, to fakt. Ale jakbym mial wydac $6500 na ML Odyssey (zakladajac ze taki rodzaj prezenacji kolumn mi odpowiada) to wolalbym kupic Magnepany 3.5, wywalic zwrotnice pasywna, dokupic aktywna zwrotnice lampowa Marchand Electronics XM-26 oraz dobry subwoofer. $11000 za Prodigy otwiera jeszcze wiecej mozliwosci. To wlasnie Prodigy sluchalem najdluzej na krellu i slyszalem raczej wady kolumn a nie krella (ale widzialem jak innym sie podobalo). Nie moja bajka.

Pozdrawiam

W nowych 804 s zastosowano.

Glośniki basowe sa Rachocellowe a nie celulozowe,ponadto basowce mają inne zawieszenia wewnętrzne i inny magnes.Otwor bass-refleks jest wiekszy.Głośnik wysokotonowy jest wzięty wprost z serii signature.Zwrotnica ma teraz mniej komponentów i podobno referencyjnej jakości i teraz zwrotrnica jest przykręcana do plytki przykręcanej do dolnej plyty i można ja odkręcić.Tyle można się dowiedzieć od b&w a czy lepiej graja to zobaczymy jak pojawiią się w top hifi.

Robinson => Kupiłem niestety 804 bez tej literki s , chyba ??? :-)

ale słyszalem ,że ta nowa seria ma być dużo droższa , 803 s ( z diamentowym głosnikiem ) chyba ok. 30 000zł - 34 000zł !!!?

A ja znowu słyszałem fajne zestawienie Maca z Thielami:) Coś teoria niedopasowania nie sprawdza mi się. Od siebie dodam, że jestem zwolennikiem grupy źródłowo-kablowej, co dla mnie oznacza, że wzmak ma być równy a kolumny dobre:) a nie jakieś wynalazki. A zestaw był następujący: Mac 6900 plus Thiele 1.6 na Transparentach IC i głosnikowych (wyższe) a do tego "cacuszko" AVM CD6 Inspiration. I tutaj ciekawostka. Tak jak opisywał AVM redaktor Kłos z Hi-FiM, można kombinować sobie w nim ustawienia filtrów. Jest pięć pozycji. Mogę potwierdzić tylko jego spostrzeżenia co do dźwięku z tym, że mnie pasował bardziej dźwięk na 5 niż na 3. Oznacza to, że jego chrakterystyka była 24/44.1 slow. A z tego wynika, że mniej jest lepiej. Coś zaczyna mi się to spinać w całość z odsłuchami nowych formatów. Więcej znaczy dynamiczniej ale bardziej "sucho" i analitycznie ale niespójnie.

Pzdr.

1.6 nie są reprezentatywne. Są to małe kolumienki łatwe do prowadzenia (w przeciwieństwie do reszty Thieli) co można było stwierdzić już podczas AS2003 kiedy były podpięte pod Orchiestrę. Trzeba było podpiąć większe kolumny.

arek67 => to by się zgadzało integry MACa grają nieco inaczej jak końcówki.

Myśmy z kolegą , który kupił mojego McIntosha 6850 (poprzednika 6900) podejrzewali ,że to zestawienie powinno być ok.

6850 był ciepły ,czy wręcz nieco kluchowaty(ale w dobrym tego słowa znaczeniu) i tutaj Thiel 1.6 powinien być bardzo dobrym partnerem-szkoda, żeśmy tego nie sprawdzili.

Nie zmienia to faktu ,że końcówka mocy McIntosha 252 z Thielem 1.6 to marne zestawienie.

Szybkie, wręcz za szybkie, metaliczne do bólu, be finezji, barwa beznadziejna- pianino nie przypominało pianina, wokal cienki (min. słuchalem D.Krall-naprawdę to nie było przyjemne ), nawet góra była średnia.

Panowie u mnie w domku było kilka osób ,które min.pojawiają się na forum (kolega Pitdog, Zijdijan)i moga potwierdzić, że było co najmniej średnio.

To nie zmienia faktu, że koledzy którzy słuchali na A.S. 2003 tychże Thieli 1.6,

byli nimi zafascynowani, przecież cała ta zabawa polega na odpowiednim zestawieniu-dobraniu do siebie kolumn,wzmaka,CD, kabli itp.

Śmiem twierdzić , że nie ma złych klockow są tylko źle dobrane systemy.

Dokładnie

1.6 thiela powtstało jako odzew na żdanie kolumny Thiela która nie pożera prądu. Generalnie Thiel zawsze kojarzy się z super wydajnymi prądowo wzmacniaczami. 1.6 miał coś tu zmienić. Do pewnego stopnia 2.4 też jest łatwiejsze do prowadzenia niż np poprzednik 2.3 ale nadal potrzebujemy mocnego wzmaka. Thiel wyśsie każdy amper z wzmacniacza i dopiero wtedy będzie miał pełne brzmienie jak tych amperów nie zabraknie. Wiem co mówię bo na własnej skórze to przerabiałem.

---> gutekbull

"Śmiem twierdzić , że nie ma złych klockow są tylko źle dobrane systemy"

Święte słowa.

Uwierz mi słuchałem moich 2.3 na macu 6850. Teoretycznie miało być fajnie, praktycznie wyszło ładnie na górze do d.. na basie i średnicy.

cies=>jeszcze jedno Thiel 1.6 - jakość dźwięku diametralnie wzrasta przy bardzo, bardzo wysokich natężeniach głośności ,jak się da dużo mocy-prądu,

te kolumny w tym momencie nie nadają się do 18m tylko do 30 i więcej ?!!

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.