Skocz do zawartości
IGNORED

automat DSG dotarcie silnika


Meloman

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.12.2019 o 10:42, Zbig napisał:

A w instrukcji masz napisane aby tankować 98?  Jak nie to nie ma to żadnego sensu. 

Nie wiem ike oktanów miewa E95, ale że ma mniej, to czasem słychać po pracy silnika.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

3 godziny temu, misiomor napisał:

Oczywiście Webasto jest tu najlepszym wyjściem.

Następnym byłby garaż.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Dzięki raz jeszcze za wyjaśnienia. Fabrycznie na pewno Superb nie ma zdalnego podgrzewania. W instrukcji obsługi nie pamiętam, żeby coś o tym pisali.

Autko ma kilka fajnych funkcji, ale gdyby wiedział o tym podgrzewaniu to może bym się skusił. Troszkę też żałuję, że nie mam aktywnego tempomatu co sam zwalnia i przyśpiesza.

W dniu 7.12.2019 o 14:30, Meloman napisał:

Autko ma kilka fajnych funkcji, ale gdyby wiedział o tym podgrzewaniu to może bym się skusił. Troszkę też żałuję, że nie mam aktywnego tempomatu co sam zwalnia i przyśpiesza.

To nie było auto konfigurowane na zamówienie?

11 godzin temu, Zbig napisał:

To nie było auto konfigurowane na zamówienie?

Było, dlatego żałuję, że nie skusiłem się na więcej funkcji, ale o tym aktywnym tempomacie w ogóle nie pomyślałem. Jakieś zaćmienie.

12 godzin temu, Meloman napisał:

Było, dlatego żałuję, że nie skusiłem się na więcej funkcji, ale o tym aktywnym tempomacie w ogóle nie pomyślałem. Jakieś zaćmienie.

Ja mam to u siebie napiszę krótko zbędny gadżet tylko usypia kierowcę zadna frajda z jazdy tak samo wyłączyłem u siebie np. radar z przodu gdzie samo auto wykrywa i hamuje szczególnie jest to wkurzające gdy chce się szybko zbliżyć i wyminąć auto z przodu potrafi zahamować i pedał od gazu podnieś do góry jedynie z czego jestem zadowolony to układ kierowniczy który jest jak w PlayStation niczym nie połączony mechanicznie kierowanie autem można wykonywać jednym palcem i na autostradach nie czuje się żadnego podmuchu sam trzyma idealnie tor jazdy rewelacja.

-=SLAYER RUL3Z =-

  • Moderatorzy

PAnowie , wątek się rozmył. Jak dla mnie to trzeba go połączyć z innymi motoryzacyjnymi.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

W dniu 6.12.2019 o 11:42, Zbig napisał:

A w instrukcji masz napisane aby tankować 98?  Jak nie to nie ma to żadnego sensu.  Generalnie te wszystkie paliwa premium to głównie marketingowy pic na wodę fotomontaż.

Wszystkie może i tak ale nie Shell V-Power. Dziś wzięło mnie na ostatnie koszenie trawy w tym roku. Koszenie trudne bo trawa niedoschnięta, mokra, gęsta i ok 5cm wysoka. Do kosiarki leję 95 bo tak jest w instrukcji, miałem resztki zwykłej 95 styknęła mi na 1/3 trawnika ale do kosiarki nabyłem właśnie V-Powera do którego się przekonałem jak jeździłem kiedyś służbowym dieslem. Tam było zupełne inne przyspieszenie podczas ruszania i to było faktycznie czuć. Wracając do kosiarki po wlaniu V-Powera silnik jak by się ożywił, wszedł na wyższe obroty o dziwo hałas (przez aktywne słuchawki z DSP) jak by się obniżył a napęd raźniej ciągnął kosiarkę w kierunku końca pracy.

Ponieważ jeżdżę dwu tonowym ciężkim samochodem z silnikiem wolnossącym (czytaj trwałym) i czasem brakuje trochę kucyków pozwoliłem sobie zrobić taki test i zamiast 95 V-Power zalałem 100V-Power Shella; autko na autostradzie przy obu V-Poverach rozwinęło 10km/h więcej niż na 95 i karcie samochodu.

Tak że może to nie tak dużo ale czasem w ramach bezpieczeństwa ten nadmiar mocy przy dobrej kulturze pracy silnika nawet niewielki warto mieć.

 

 

Przypomnę jeszcze że opory powietrza  rosną z kwadratem prędkości tak że te 10km/h więcej przy maksymalnej prędkości to wcale nie było mało.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

10 godzin temu, ASURA napisał:

zalałem 100V-Power Shella; autko na autostradzie przy obu V-Poverach rozwinęło 10km/h więcej niż na 95 i karcie samochodu.

Przy Vectrze C nie czułem różnicy, ale ta miałem ledwo 120 KM (diesel).

Może teraz będzie inaczej? Z ciekawości raz zatankuję.

6 minut temu, Meloman napisał:

 

Może teraz będzie inaczej? Z ciekawości raz zatankuję.

Ja mam 160kM ale auto duże tak że każdy konik się liczy na kilogram masy., szczególnie przy wyprzedzaniu maruderów mogących jeździć zgodnie z ograniczeniami a nie 20-40% wolniej bo... zbierają na kropelkę a innym wtedy zwiększają zużycie paliwa na niepotrzebne manewry tworząc korki.

 

Dzięki temu że nie masz podgrzewania możesz zatankować do pełna, 100V-Power Shela trochę by było szkoda i ten problem do zgryzienia mam obecnie w zimne dni, osobny mały bak na gaz by się przydał ?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 minuty temu, ASURA napisał:

Dzięki temu że nie masz podgrzewania możesz zatankować do pełna, 100V-Power Shela trochę by było szkoda

Tego nie rozumiem. O jakim podgrzewaniu mówisz i dlaczego V-Powera szkoda lać skoro wyżej pisałeś, że jest różnica?

Co do zużycia to z fabrycznymi danymi 12,5 l/100 się też nie zgadzam ostatnio mam cięższą nogę (przez maruderów) i zużywam 11,4/100km przy jeździe mieszanej głownie w mieście a na kropelkę to schodzę na 9,8-9,6 ale ta jazda nie ma sensu. bo staję się zawalidrogą.

Irytuje mnie brak płynności na drodze bo zamiast tylko sobie odpuścić pedał gazu to co chwilę widzę światła hamowania przed sobą. Totalnie bez sensu tak zużywać klocki hamulcowe, więcej płynności by się przydało i patrzenia co jest dalej przed nami, mamy wiecej czasu na jakąkolwiek reakcję a nie tak od razu po hamulcach..

8 minut temu, Meloman napisał:

Tego nie rozumiem. O jakim podgrzewaniu mówisz i dlaczego V-Powera szkoda lać skoro wyżej pisałeś, że jest różnica?

Jak byś miał Sabesto wtedy np przed wyjazdem rano np. pół godziny wcześniej w.g. timera podgrzewa paliwem auto które bierze z baku i ogrzewa całość. Po co do ogrzewania droższa wysokooktanowa benzyna ,100 to liczba przeciwstukowa w cylindrze silnika  której w podgrzewaczu nie wykorzystasz.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W dniu 7.12.2019 o 12:48, Less napisał:

Następnym byłby garaż.

Garaż w dużym mieście to obecnie koszt kupna ok 50'000zł tak że decyzja co do Sabesto jest łatwiejsza.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

15 godzin temu, ASURA napisał:

Wszystkie może i tak ale nie Shell V-Power. Dziś wzięło mnie na ostatnie koszenie trawy w tym roku. Koszenie trudne bo trawa niedoschnięta, mokra, gęsta i ok 5cm wysoka. Do kosiarki leję 95 bo tak jest w instrukcji, miałem resztki zwykłej 95 styknęła mi na 1/3 trawnika ale do kosiarki nabyłem właśnie V-Powera do którego się przekonałem jak jeździłem kiedyś służbowym dieslem. Tam było zupełne inne przyspieszenie podczas ruszania i to było faktycznie czuć. Wracając do kosiarki po wlaniu V-Powera silnik jak by się ożywił, wszedł na wyższe obroty o dziwo hałas (przez aktywne słuchawki z DSP) jak by się obniżył a napęd raźniej ciągnął kosiarkę w kierunku końca pracy.

Ja bym jeszcze poczekał do pierwszych mrozów i spróbował zalać Avgas 100LL ?  

15 godzin temu, ASURA napisał:

Ponieważ jeżdżę dwu tonowym ciężkim samochodem z silnikiem wolnossącym (czytaj trwałym) i czasem brakuje trochę kucyków pozwoliłem sobie zrobić taki test i zamiast 95 V-Power zalałem 100V-Power Shella; autko na autostradzie przy obu V-Poverach rozwinęło 10km/h więcej niż na 95 i karcie samochodu.

To jakiś szacowny zabytek musi być bo od dawna auta mają odcięcie przy określonej liczbie obrotów więc ćwiczenie nie do odtworzenia.

Każdy ma prawo do własnych odczuć, natomiast z testów jasno wynika że paliwa premium nie zawsze dają efekt a jeśli już to wzrost mocy maksymalnej jest na poziomie ok. 3%

Ponieważ wzrost mocy o 100% daje skrócenie czasu przyspieszenia do określonej prędkości o około 1/3 łatwo policzyć, że ww. wzrost mocy da skrócenie czasu rozpędzania 0-100 km/h o około 0,1 sekundy, lub bardziej obrazowo autko zatankowane premium przy 100 km/h będzie o jakies pół długości przed tym zatankowanym E95. Organoleptycznie raczej nie do wyczucia.

48 minut temu, Zbig napisał:

 

To jakiś szacowny zabytek musi być bo od dawna auta mają odcięcie przy określonej liczbie obrotów więc ćwiczenie nie do odtworzenia.

Każdy ma prawo do własnych odczuć, natomiast z testów jasno wynika że paliwa premium nie zawsze dają efekt a jeśli już to wzrost mocy maksymalnej jest na poziomie ok. 3%

 

A nie przyszło Ci do głowy że samochody z racji obciążenia (przypominam z silnikiem wolnobieżnym) tak łatwo pod obciążeniem na najwyższym biegu nie wchodzą na za wysokie obroty, jest nawet ciekawiej bo wtedy obroty ciut spadają a autko z racji że ciężkie jeszcze się rozpędza.Na szóstym biegu raptem silnik wchodzi góra na 4400obrotów na minutę a na niższych potrafi rozbujać się do ponad 5000. 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jakbyś nie wiedział, że zalane jest lepsze paliwo, to byś żadnej różnicy nie poczuł. Siła autosugestii. Przecież przeciętny silnik nie ma map dla takiego paliwa w sterowniku i traktuje je jak zwykłe 95 oktanów.

"Pogardzam wszystkimi i mam wstręt taki do hołoty umysłowej, że rzygam."          Stanisław Ignacy Witkiewicz – Listy do żony (1928-1931)

Zgadza sie 98 i wyzej nic nie odczujesz w normalnym silniku ktore lata na 95 i szkoda wydawac kase na wiecej oktanow.

Zona lata toyota i tam nie ma to znaczenia u mnie niestety ma chociaz nigdy nie zalewalem 95 bo mam w instrukcji 98 i wyzej.

-=SLAYER RUL3Z =-

4 godziny temu, ASURA napisał:

A nie przyszło Ci do głowy że samochody z racji obciążenia (przypominam z silnikiem wolnobieżnym) tak łatwo pod obciążeniem na najwyższym biegu nie wchodzą na za wysokie obroty

No ale ja nie pisałem o Twoim samochodzie ani podobnym...  A rozpędzanie do maksymalnej prędkości na nadbiegu to dosyć dziwny pomysł.

W dniu 10.12.2019 o 12:19, ASURA napisał:

Jak byś miał Sabesto wtedy np przed wyjazdem rano np. pół godziny wcześniej w.g. timera podgrzewa paliwem auto które bierze z baku i ogrzewa całość. Po co do ogrzewania droższa wysokooktanowa benzyna ,100 to liczba przeciwstukowa w cylindrze silnika  której w podgrzewaczu nie wykorzystasz.

Teraz kumam. Dzięki za wyjaśnienia. Zastanawiałem się też jak to podgrzewanie się uruchamia. Domyślałem się, że to przez jakiś timer.

Z drugiej strony u mnie w Vectrze na postoju przy zimnym silniku pokazywało 1,5l/godzinę, a przy ciepłym - ok. 0,9 l/godzinę.

Nie wiem jak jest w Superbie, ale nawet gdyby to miało być 2 litry to pół godziny wychodzi 1 liter czyli coś ok. 5,50 zeta (jeżeli mówimy o V-Powerze). Można przeboleć.

12 godzin temu, war3z napisał:

W skrócie racing ma minimum 100 oktanów i dużo więcej dodatków w paliwie.

Okej. Dzięki. W Kato jest chyba tylko jedna stacja z tym paliwem. Raz nią spróbuję zatankować, ale poczekam aż w baku będzie ok. 1/4 paliwa.

13 godzin temu, war3z napisał:

W skrócie racing ma minimum 100 oktanów i dużo więcej dodatków w paliwie.

100 oktanów to maksimum przy obecnie stosowanych skalach. Co więcej, skoro paliwo ma całą masę dodatków które w żaden sposób liczby oktanowej nie podwyższają, to jakim cudem może ono osiągać 100 oktanów?

Pytanie bardziej do producenta paliw.

Zasada ogólnie jest taka że auta premium że wskazaniem na paliwa premium i tyle.

Ja przecież mogę wlać 95 i nic się nie powinno stać ale producent silnika zaleca 98 i tego się trzymam.

-=SLAYER RUL3Z =-

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.