Skocz do zawartości
IGNORED

Adaptery XLR - RCA


Funnykris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, przemak napisał:

Możesz sobie to tłumaczyć jak chcesz. Dałeś się przekonać, że trafo na rdzeniu mikrofonowym może pracować z poziomami liniowymi. Nie może. Ale kto zabroni monacorowi pchać pod marką neutrik badziewie trzy razy drożej ?

oni tam ze trzy , albo i więcej rodzai tych traf mają. mikrofonowe też są. Chwalą się , że rdzeń to permalloy , Czyli nie tak źle.

wyglądają podobnie , ale mają inne oznaczenia i parametry , te tu to nte1, czyli liniowe jest też nte4 mikrofonowe i wygląda tak samo. Wejdź na stronę neutrika i ściągnij przewodnik po produktach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, bolo_senor napisał:

oni tam ze trzy , albo i więcej rodzai tych traf mają. mikrofonowe też są. Chwalą się , że rdzeń to permalloy , Czyli nie tak źle.

wyglądają podobnie , ale mają inne oznaczenia i parametry , te tu to nte1, czyli liniowe jest też nte4 mikrofonowe i wygląda tak samo. Wejdź na stronę neutrika i ściągnij przewodnik po produktach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale to oczywiste, co mi tłumaczysz, ja z tego między innymi żyję. Porównaj wielkość tych maluchów z trafami liniowymi i diboxowymi monacora serii 110 a potem jak chcesz więcej to z trafami liniowymi stosowanymi w sprzęcie audio. Te monacory i tak przy +4 ledwo dają radę. Trafo liniowe do pracy w systemie +4 ma wielkość transformatora sieciowego mocy 10W. Można się łudzić albo tłumaczyć, że to jest ok, a sto lat tej techniki to pomyłka, dla mnie lepiej gdyż jak wspominalem z tego żyję ? Jak możesz albo to ciebie interesuje, to zmierz indukcyjność na niskich częstotliwościach, bo to o to w pierwszym przybliżeniu chodzi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

Ale to oczywiste, co mi tłumaczysz, ja z tego między innymi żyję. Porównaj wielkość tych maluchów z trafami liniowymi i diboxowymi monacora serii 110 a potem jak chcesz więcej to z trafami liniowymi stosowanymi w sprzęcie audio. Te monacory i tak przy +4 ledwo dają radę. Trafo liniowe do pracy w systemie +4 ma wielkość transformatora sieciowego mocy 10W. Można się łudzić albo tłumaczyć, że to jest ok, a sto lat tej techniki to pomyłka, dla mnie lepiej gdyż jak wspominalem z tego żyję ? Jak możesz albo to ciebie interesuje, to zmierz indukcyjność na niskich częstotliwościach, bo to o to w pierwszym przybliżeniu chodzi. 

tylko jak to zmierzyć?

ja jakoś nie płacze , z powodu małego ? trafa. Podejrzewam , że różnicy bym i tak nie usłyszał.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale po co te trafa skoro można przecież zrobić kabel XLR-RCA w którym tylko pominiemy przeciwfazę i mamy standardowy przesył w 2V? 

Panowie ktoś z was faktycznie miał takie przelotki XLR-RCA? Bo nie wiem ile na to warto wydać. Bo rozrzut cenowy jest ogromny. Cardasy chyba odpuszczę bo za kawałek wtyczki wołają tyle ile dałem na interkonekt ?  Może brać coś z rynku Pro?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, przemak napisał:

Trafo liniowe do pracy w systemie +4 ma wielkość transformatora sieciowego

zapewne

skoro , 0dbu ma 0,775v w rms-ie , to w peak to peak ma prawie 2,2v

to dla +4dbu ma 3,5v w peak-u .

jakie rca ma  takie sygnały, potrzebne są takie trafa?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, bolo_senor napisał:

zapewne

skoro , 0dbu ma 0,775v w rms-ie , to w peak to peak ma prawie 2,2v

to dla +4dbu ma 3,5v w peak-u .

jakie rca ma  takie sygnały, potrzebne są takie trafa?

 

Nie ma żadnego standardu. Audiofilski jest właśnie te debilne 2Vrms albo zasadniczo więcej, czyli +8dBu. Tak, potrzebne są, bo jesteśmy na maksie headroomu. Można się łudzić. Spoko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiem po co stosować transformator przy połączeniu XLR->RCA.
Jeżeli pomiędzy pinami 2 i 1 mamy dokładnie to co potrzebne dla RCA.

Bardzo proszę o wyjaśnienie:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transformator stosuje się (powszechnie) do (1) sprzęgania obwodów na różnych potencjałach, (2) przerwania galwanicznego linii transmisyjnej, (3) dopasowania poziomów sygnału.

Gdzieś w to powyżej (1, 2, 3) mieści się transformator zasilający. Trafka impulsowe powszechne np. w DAC`ach na liniach cyfrowych (2)...

Wymiary trafka nie są wprost związane z napięciami, raczej z mocami. Acz rzeczywiście dla dużych napięć trzeba stosować większe uzwojenia (więcej zwojów). Bardzo dużo zależy od rdzenia.  

Wielką zaletą transformatora jest brak zasilania (element bierny). 

Ciekawostka: Wzmacniacze magnetyczne. Poczytajcie sobie o rozmaitych Amplisatach (są bliżej Nas niż sądzicie), oraz o czułości Magnetometru transduktorowego. Nabierzecie szacunku do tego "złomu"... ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też długo szukałem rozwiązania dopasowania XLR-RCA i trafiłem na sprytne urządzonko: Apart BuzzStop III-kupiłem kiedyś okazyjnie parę sztuk.Ma spore możliwości połączeń,konwersji sygnału.Ja używam z ampli Denona-z jego wyj głośnikowych mam podpiętą końcówkę (przez XLR) IcePowera.Działa bezproblemowo.

Niestety to dodatkowa skrzyneczka w systemie,ale jest niewielkich rozmiarów.W środku parę elementów i dwa malutkie trafka..Chociaż cena nowego ustrojstwa trochę przesadzona.

Tak wygląda w środku:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 

Transformator stosuje się (powszechnie) do (1) sprzęgania obwodów na różnych potencjałach, (2) przerwania galwanicznego linii transmisyjnej, (3) dopasowania poziomów sygnału.

4. Symetryzacji ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, msankowski napisał:
W dniu 13.08.2020 o 09:24, przemak napisał:
4. Symetryzacji emoji6.png

5. Dopasowania impedancji

Owszem, ale to jest nierozerwalnie związane z punktem trzecim bo to jest to samo, więc nie uwzględniłem ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Owszem, ale to jest nierozerwalnie związane z punktem trzecim bo to jest to samo, więc nie uwzględniłem  
Pewnie, to ta sama przekładnia:)
Ale chciałem mieć swój wkład w dyskusję ( ;) a transformator wprowadza się do układu w celu użycia jednej lub kilku tych jego właściwości.
Np di-box'a wykorzystuje równocześnie prawie wszystkie z nich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, msankowski napisał:

Np di-box'a wykorzystuje równocześnie prawie wszystkie z nich

Prawda ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko!

A które z tych wszystkich zastosowań wspaniałego Pana Transformatora są potrzebne przy połączeniu wyjście XLR (pin 1 i 2) --> wejście RCA?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Froju napisał:

Elegancko!

A które z tych wszystkich zastosowań wspaniałego Pana Transformatora są potrzebne przy połączeniu wyjście XLR (pin 1 i 2) --> wejście RCA?

Dopasowanie poziomu i (de)symetryzacja. Separacja galwaniczna nie zaszkodzi. W idealnym świecie. Bo w większości zastosowań w sprzęcie audiofilskim z dziwnymi poziomami jeden gorący i masa wystarcza, bo oprócz separacji galwanicznej robi praktycznie to samo a dwukrotna różnica w impedancji wyjściowej jest pomijalna. W dodatku nawet do "audiofilskiego" standardu poziomu trafo musi mieć wymiary czyli musi kosztować. 

BTW nie ma ktoś ltr 110? Na gwałt choć jedna sztuka... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Elegancko!

A które z tych wszystkich zastosowań wspaniałego Pana Transformatora są potrzebne przy połączeniu wyjście XLR (pin 1 i 2) --> wejście RCA?
Łączenie xlr-rca albo rca-xlr pozwala na prawidłowe połączenie układu symetrycznego z niesymetrycznym, dopasowanie poziomu pomiędzy pozimami liniowymi profesjonalnym +4dBu a komercyjnym -10dBV oraz izolację układów, co ogranicza możliwość powstania pętli mas.

W taki sposób mam włączony gramofon do przedwzmacniacza i konweryerów a/c które mam akurat w standardzie profesjonalnym.

Ebtech Line Level Shifter, polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, msankowski napisał:

Łączenie xlr-rca albo rca-xlr pozwala na prawidłowe połączenie układu symetrycznego z niesymetrycznym, dopasowanie poziomu pomiędzy pozimami liniowymi profesjonalnym +4dBu a komercyjnym -10dBV oraz izolację układów, co ogranicza możliwość powstania pętli mas.

W taki sposób mam włączony gramofon do przedwzmacniacza i konweryerów a/c które mam akurat w standardzie profesjonalnym.

Ebtech Line Level Shifter, polecam.

Zasadniczo tak, ale... można się zdziwić. Między +4 a - 10 jest dokładnie 12dB różnicy, więc potrzebne jest trafo 4:1. Przy obniżaniu poziomów impedancja transformująca się z kwadratem przekładni jest fajna, ale przy podwyższaniu wręcz przeciwnie i punkt 3/5 zaczyna szczerzyć kły. Jeżeli za pomocą takiego transformatora chcemy podnieść do +4 sygnał z takiego urządzenia jak np. CD Technics SL-PG390

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to po transformatorze 1:4 otrzymamy impedancję wyjściową 16k, co już takie fajne nie jest. Oczywiście to jest wybitny przykład, ale rzeczywisty. O poziomach już nie wspominam, bo po podniesieniu poziomu z tego (i wielu innych CD) o 12dB nic nie będzie działać poprawnie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Owszem, ale to jest nierozerwalnie związane z punktem trzecim bo to jest to samo, więc nie uwzględniłem ? 

Tę symetryzację też rozumiałem jako dopasowanie poziomów (3). 

Ale to tak dyskusja trochę akademicka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Tę symetryzację też rozumiałem jako dopasowanie poziomów (3). 

Można symetryzować bez zmiany/dopasowania poziomów. 

3 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Ale to tak dyskusja trochę akademicka

Trochę tak, ale trochę nie, zwłaszcza w przypadku podnoszenia poziomów jak wyżej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 8/9/2020 at 4:19 PM, Funnykris said:

Stosował z was ktoś takie adaptery jak np. te Cardasy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastanawiam się nad kupnem używanego Aune S6 do mojego systemu i słyszałem że ten DAC znacznie lepiej gra z wyjścia XLR. W zasadzie ma on i wyjście RCA ale no podobno po XLR leci zwyczajnie lepiej. Chciałbym sobie to sprawdzić ale nie wiem czy warto się w to bawić. Jakie firmy polecacie? A może warto by było zrobić taki kabelek?

 

"Podobno po XLR leci zwyczajnie lepiej"

Zakładając, że stwierdzenie to pochodzi od osób jakos tam testujących (użytkowników lub recenzentów lub producenta) dwa tory audio (RCA i XLR) w identycznych +- warunkach z 100% prawdopodobieństwem można założyć, że w trakcie testu były używane wzmacniacze mające obydwa tory jednocześnie.

Nikt nie bawiłby się w tor żródło XLR => wzmacniacz RCA bo musiałby się często i gęsto tłumaczyć, jak skonstruowana jest "przejściówka" - ciało obce w testowanym systemie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szumy nie są żadną formą zniekształceń.

Szumów konfiguracja symetryczna nie eliminuje ze względu na ich stochastyczny w przestrzeni probabilistycznej charakter. Pewnym wyjątkiem mogą tu być jedynie tzw. szumy strukturalne (1/f) lecz tylko w pewnym stopniu jak wynika z moich badań sprzed dekad.

Konfiguracje symetryczne zbalansowane są bezkonkurencyjne w warunkach zakłóceń zewnętrznych o polach oddziaływania dużo większych od pola zabudowy topologii układu różnicowego i łączonych magistralami jakie są przecinane liniami sił tych pól zakłócających.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Szumy nie są żadną formą zniekształceń.
Szumów konfiguracja symetryczna nie eliminuje ze względu na ich stochastyczny w przestrzeni probabilistycznej charakter. Pewnym wyjątkiem mogą tu być jedynie tzw. szumy strukturalne (1/f) lecz tylko w pewnym stopniu jak wynika z moich badań sprzed dekad.
Konfiguracje symetryczne zbalansowane są bezkonkurencyjne w warunkach zakłóceń zewnętrznych o polach oddziaływania dużo większych od pola zabudowy topologii układu różnicowego i łączonych magistralami jakie są przecinane liniami sił tych pól zakłócających.
 
Ty popierasz czy jesteś przeciw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.