Skocz do zawartości
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


Rekomendowane odpowiedzi

Wracając:
Ja mam wersję 2 fs,nie mam wejść analogowych
Myślę,że dla mnie wystarczyłoby pro z wejściami analogowymi-pod które można podłączyć gramofon.
Podobno w pro jest riaa.



Jest riaa, ale wejscie jest ograniczone do systemow MM

BTW.
Podejrzewam ze wiekszosci umknela jeszcze jedna zasadnicza roznica miedzy FS a 2/4 Pro (poza analogowymi wejsciami): jak sama nazwa wskazuje, 2/4 ma 2 kanaly wejsciowe ale 4 wyjsciowe -> czyli zdwojone procesory DSP (w porownaniu z FS). Czyli moge rownoczesnie sluchac sluchawek i glosnikow z roznymi nastawieniami DSP.

FS ma tylko dwa kanaly, wiec dzialaja albo na sluchawki albo na glosniki (ale nastawienia sa osobe/zapamietane dla sluchawek albo glosnikow)

RIAA jest tylko w najnowszym modelu ADI-2/4 Pro SE, który oparty jest na układach Sabre.
Wcześniejsze modele Pro korekcji RIAA nie miały.

56 minut temu, msankowski napisał:

RIAA jest tylko w najnowszym modelu ADI-2/4 Pro SE, który oparty jest na układach Sabre.
Wcześniejsze modele Pro korekcji RIAA nie miały.

A wcześniejsze modele były na AKM, co robi wielką różnicę.

Muszę przewietrzyć mój system…

38 minut temu, pmcomp napisał:

A wcześniejsze modele były na AKM, co robi wielką różnicę.

Mi nie bo nie słyszałem,a ciekawe na jakich kościach jest mój?

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

1 minutę temu, Pseudodrummer napisał:

Mi nie bo nie słyszałem,a ciekawe na jakich kościach jest mój?

Możesz to sprawdzić po numerach seryjnych albo odkręcając pokrywę.

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz, pmcomp napisał:

Możesz to sprawdzić po numerach seryjnych albo odkręcając pokrywę.

jak to sprawdzic po numerach?
Pokrywy chyba nie można bo gwarancja jest.

1 godzinę temu, msankowski napisał:

RIAA jest tylko w najnowszym modelu ADI-2/4 Pro SE, który oparty jest na układach Sabre.
Wcześniejsze modele Pro korekcji RIAA nie miały.

tak,tu nawet zdjęcie jest:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

13 minut temu, Pseudodrummer napisał:

ak to sprawdzic po numerach?

W numerze seryjnym (z tyłu Adi) masz na końcu A, B, C.

C to Sabre, B - Akm 4493, A to chyba 4490. Generalnie B niby najlepiej oceniany (takiego miałem)

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

22 minuty temu, marcinmarcin napisał:

W numerze seryjnym (z tyłu Adi) masz na końcu A, B, C.

C to Sabre, B - Akm 4493, A to chyba 4490. Generalnie B niby najlepiej oceniany (takiego miałem)

ja mam C

"The updated ADI-2 DAC uses ESS's ES9028Q2M in a special circuit variant developed by RME engineers that allows the chip to perform at its best"

hmm,dla mnie jest ok.
I tak nie nie miałem porównania z innymi.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Warto obejrzeć,bardzo ciekawe:

 

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Znakomite.

Niech mi teraz jeszcze ktos powie, ze konwersja A/D D/A to czyste zlo.
W porownaniu z powyzszymi manipulacjami, konwersja A/D D/A i korekcja DSP/DRC to dziecinne igraszki

46 minut temu, xajas napisał:

Znakomite.

Niech mi teraz jeszcze ktos powie, ze konwersja A/D D/A to czyste zlo.
W porownaniu z powyzszymi manipulacjami, konwersja A/D D/A i korekcja DSP/DRC to dziecinne igraszki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No po obejrzeniu tego,uświadomienniu sobie mngogości tych procesów,stopnia ich skomplikowanie,to jest rzeczywiście...

W każdymm razdie,jestem raczej pewny,że mi konwersja A/D  D/A nie będzie przeszkadzać.
Ba,tym bardziej,że jako niewykształcony w audio amator nawet nie słyszę kabli zasilających😁

Ale ciekawe jest tez wyjasnienie brzmienia winyli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

O czym wy piszecie?

To co pokazano nie ma nic wspólnego z prawdziwym analogowym vinylem !!! Mozemy przyjąć, ze skonczyly sie one w pierwszej polowie lat 90-ych.

Jesli chcecie kupować i odtwarzać winyle tloczone powiedzmy dla uproszczenia w tym wieku to … jest to najwieksza glupota nie majaca nic wspolnego z analogowym dzwiekiem. Dodatkowe konwersje AD, DA, mastering cyfrowy, nacinalnie matrycy i mechaniczne tloczenie winyli tylko pogarszają dzwięk w porownaniu do cyfry z CD.

Analog ma sens wylacznie dla nagrań nagranych i przygotowanych w domenie analogowej dostepnych z tasm magnetofonowych lub plyt vinylowych. Czyli powiedzmy do poczatku lat 90-ych, pamietajac, ze czesc muzyki powiedzmy w drugiej polowie lat osiemdziesiatych byla nagrywana na cyfrowych magnetofonach SONY.

I jesli ktos o tym nie wie to niech sie raczej nie mianuje … audiofilem 😉 .

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

5 minut temu, pmcomp napisał:

I jesli ktos o tym nie wie to niech sie raczej nie mianuje … audiofilem 😉 .

No audiofile na innych wątkach myślą,że master dla winyli sie robi tak samo jak dla CD

na szczęście ja nie jestem audiofilem,i przyszedłem na forum aby sie uczyć-a nie nauczać.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu


I jesli ktos o tym nie wie to niech sie raczej nie mianuje … audiofilem  .
 
 


Mylisz winylofilow z audiofilami

Audio to nie tylko winyl
34 minuty temu, pmcomp napisał:

O czym wy piszecie?

To co pokazano nie ma nic wspólnego z prawdziwym analogowym vinylem !!! Mozemy przyjąć, ze skonczyly sie one w pierwszej polowie lat 90-ych.

Jesli chcecie kupować i odtwarzać winyle tloczone powiedzmy dla uproszczenia w tym wieku to … jest to najwieksza glupota nie majaca nic wspolnego z analogowym dzwiekiem. Dodatkowe konwersje AD, DA, mastering cyfrowy, nacinalnie matrycy i mechaniczne tloczenie winyli tylko pogarszają dzwięk w porownaniu do cyfry z CD.

Analog ma sens wylacznie dla nagrań nagranych i przygotowanych w domenie analogowej dostepnych z tasm magnetofonowych lub plyt vinylowych. Czyli powiedzmy do poczatku lat 90-ych, pamietajac, ze czesc muzyki powiedzmy w drugiej polowie lat osiemdziesiatych byla nagrywana na cyfrowych magnetofonach SONY.

I jesli ktos o tym nie wie to niech sie raczej nie mianuje … audiofilem 😉 .

 

 

czyli co wcześniej prawa fizyki nie dotyczyły gramofonów czy nacinarek? 

20 minut temu, hz_lab napisał:

czyli co wcześniej prawa fizyki nie dotyczyły gramofonów czy nacinarek? 

Był fonograf.
Mówiło sie do takiej tuby,a igła nacinała woskowy walec.
To pełny analog

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A stere płyty winylowe są z komisu po prostu,tam nie ma żadnych nacinarek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Pseudodrummer

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

O czym wy piszecie?

To co pokazano nie ma nic wspólnego z prawdziwym analogowym vinylem !!! Mozemy przyjąć, ze skonczyly sie one w pierwszej polowie lat 90-ych.

Jesli chcecie kupować i odtwarzać winyle tloczone powiedzmy dla uproszczenia w tym wieku to … jest to najwieksza glupota nie majaca nic wspolnego z analogowym dzwiekiem. Dodatkowe konwersje AD, DA, mastering cyfrowy, nacinalnie matrycy i mechaniczne tloczenie winyli tylko pogarszają dzwięk w porownaniu do cyfry z CD.

Analog ma sens wylacznie dla nagrań nagranych i przygotowanych w domenie analogowej dostepnych z tasm magnetofonowych lub plyt vinylowych. Czyli powiedzmy do poczatku lat 90-ych, pamietajac, ze czesc muzyki powiedzmy w drugiej polowie lat osiemdziesiatych byla nagrywana na cyfrowych magnetofonach SONY.

I jesli ktos o tym nie wie to niech sie raczej nie mianuje … audiofilem 😉 .

 

 

To co na filmie to jest właśnie prawdziwy analogowy winyl. Wszystkie operacje, które pokazuje Tomek, czyli korekcja i kompresja M/S, zawężanie panoramy, redukcja głośności i de-esser to są operacje obecne od początku i wywodzą się bezpośrednio z analogowego i wręcz lampowego toru masteringowego. Komputer to tylko wizualizuje, bez potrzeby psucia matrycy. 

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

mechaniczne tloczenie winyli

A jak inaczej? 

nagrywamy.com

1 hour ago, Pseudodrummer said:

Był fonograf.
Mówiło sie do takiej tuby,a igła nacinała woskowy walec.
To pełny analog

Rob Scallon - Recording Metal on 100-Year-Old Equipment:

Edytowane przez danadam
9 minut temu, danadam napisał:

Rob Scallon - Recording Metal on 100-Year-Old Equipment:

hahaha,ciekawy eksperyment.
czy sa tu audiofile puryści uznający tylko woskowy walec?

To nagranie pokazuje,że niezaleznie od nosnika-gówno jest gównem.
Gbyby na tym walcu była nagrana- taka np Nina Simone-dałoby sie słuchać.
🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

9 godzin temu, przemak napisał:

To co na filmie to jest właśnie prawdziwy analogowy winyl. Wszystkie operacje, które pokazuje Tomek, czyli korekcja i kompresja M/S, zawężanie panoramy, redukcja głośności i de-esser to są operacje obecne od początku i wywodzą się bezpośrednio z analogowego i wręcz lampowego toru masteringowego. Komputer to tylko wizualizuje, bez potrzeby psucia matrycy. 

A jak inaczej? 

OK. Ja zrozumialem, a nie obejrzalem filmu do samego konca, ze wspolczesnie caly ten proces wykonuje sie w domenie cyfrowej.

Czyli jest to pewnego rodzaju symulator przygotowania matrycy?

 

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

7 minut temu, pmcomp napisał:

OK. Ja zrozumialem, a nie obejrzalem filmu do samego konca, ze wspolczesnie caly ten proces wykonuje sie w domenie cyfrowej.

Czyli jest to pewnego rodzaju symulator przygotowania matrycy?

 

 

To nie jest istotne, w jakiej domenie dokonuje się tych manipulacji. Ważne, że ich się dokonuje. W jaki sposób to już jest wtórne. 

Ten program można nazwać symulatorem, aczkolwiek można też nim wyprodukować plik trzymający normy. 

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

To nie jest istotne, w jakiej domenie dokonuje się tych manipulacji. Ważne, że ich się dokonuje. W jaki sposób to już jest wtórne. 

Ten program można nazwać symulatorem, aczkolwiek można też nim wyprodukować plik trzymający normy. 

Skoro mozna wyprodukowac to produkt koncowy nie jest analogowym vinylem tylko cyfrowym. A o to mi wlasnie chodzilo.

13 godzin temu, xajas napisał:

Znakomite.

Niech mi teraz jeszcze ktos powie, ze konwersja A/D D/A to czyste zlo.
W porownaniu z powyzszymi manipulacjami, konwersja A/D D/A i korekcja DSP/DRC to dziecinne igraszki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ci ludzie, ktorzy w latach 50-80 ubieglego wieku przygotowywali mastery pod vinyl bazowali na swoim doswiadczeniu i oracowali bez takiego praogramu jak pokazano. I to im zawdzieczamy jakosc, ktora zostala „wydana” na vinylu. Vinyla ma swoje ograniczenia i nalezalo o tym po prostu wiedzieć.

Zostawmy vinyl … wezmy do porownan surowy material czyli dwusladowa tasme matke i jej cyfrową kopie czyli plik po procesie ucyfrowienia. Wtedy porownujemy jablka do jablek.

 

11 godzin temu, hz_lab napisał:

czyli co wcześniej prawa fizyki nie dotyczyły gramofonów czy nacinarek? 

A gdzie powiedziano czy napisano ze nie dotyczyly?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

12 godzin temu, Pseudodrummer napisał:

No audiofile na innych wątkach myślą,że master dla winyli sie robi tak samo jak dla CD

na szczęście ja nie jestem audiofilem,i przyszedłem na forum aby sie uczyć-a nie nauczać.

Nie wiem co mysla audiofile w innych watkach. Od kiedy powstala plyta CD wiadomym bylo, ze master pod vinyl robi sie inaczej niz pod CD.

 

11 godzin temu, xajas napisał:

 


Mylisz winylofilow z audiofilami

Audio to nie tylko winyl

 

To sa jeszcze tasmofile, plikofile, sprzetofile … 🙂 

Muszę przewietrzyć mój system…

A co do tezy bezsensownosci porownania CD do winyla jako porownania jablek z gruszkami, postawionej przez autora filmu. Ja sie z nia nie zgadzam. Jesli mamy ten sam material analogowy na tasmie i zrobimy z niego z zachowaniem wszystkich reżimów technicznych i technologicznych plyte vinylowa i plyte CD to jak najbardziej mozna te dwa produkty koncowe ze soba porównać. Analogicznie dla wejsciowego materialu cyfrowego.

Pamietajmy jedynie, ze analog to nie tylko vinyl. Kidys w sklepach na polkach lezalo mnostwo komercyjnych tasm magnetofonowych. Wiekszosc nagranych na czterech ściezkach z predkosciami 3.75ips i 7.5ips. Ale byly takze jakosciowe rodzynki nagrywane na dwóch sladach z powyzszymi predkosciami. I brzmia one, szczegolnie te 2 track inline 7.5 ips, o niebo lepiej niż ich wydania vinylowe, o ile ktos dysponuje odpowiednio dobrym magnetofonem.

 

I jako podsumowanie: z zalaczonego materialu z YT i moich przemyslen i doswiadczenia wynika ze … przede wszystkim za jakosć tego co powstaje na koncu procesu produkcyjnego, obojetnie czy jest to tasma, vinyl czy plyta CD, odpowiada CZŁOWIEK. Na poczatku ten ktory uczestniczy w speltaklu muzycznym czyli muzyk (muzycy), potem ten ktory ich w studio „nagrywa”, potem ten ktory przygotowuje material do produkcji, a potem ten ktory produkuje. Jesli ktos zawiedzie gdzies po drodze to wyjdzie kaszana. A dopiero potem decyduje sprzet, na ktorym te procesy zostaly dokonane, a potem technologia (analog czy cyfra). Dlatego mamy w historii duzo rodzynkow i analogowych i cyfrowych ktorych mozna sluchac bez konca oraz mnostwo sieczki, ktorej slabo sie slucha albo nigdy. Mam na mysli aspekty techniczne, a nie muzyczne.

Pozdro.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Wszystkie źródła można porównywać, najważniejsze co się komu bardziej podoba i tyle. 

Na winylu bas jest mono, więc siłą rzeczy master powinien być inny. 

7 minut temu, pmcomp napisał:

Kidys w sklepach na polkach lezalo mnostwo komercyjnych tasm magnetofonowych. Wiekszosc nagranych na czterech ściezkach z predkosciami 3.75ips i 7.5ips

Kiedys w sklepach miałem bardzo duzy problem,aby kupić czysta kasetę,o taśmach do szpulaka nie wspomnę.
Gdzie były te sklepy?

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

7 minut temu, Pseudodrummer napisał:

Kiedys w sklepach miałem bardzo duzy problem,aby kupić czysta kasetę,o taśmach do szpulaka nie wspomnę.
Gdzie były te sklepy?

Kpisz czy od droge pytasz? Nie wszedzie w sklepach byl tylko zielony groszek i ocet.

 

 

I jeszcze jedno moje podsumowanie.

Mam w swoich zbiorach mnostwo tasm i winyli. Mam takze ich cyfrowe odpowiedniki na plytach CD. I generalnie w wiekszosci przypadkow bardzij mi sie podobają ich wersje analogowe. Sa oczywiscie wyjatki, szczególnie po cyfrowych remasterach.

Po raz kolejny powtorze: to co nagrano w domenie analogowej zazwyczaj slucham ze zrodel analogowych, to co nagrano w domenie cyfrowej slucham CD i z plikow. Cyfrowych winyli dotykam sie jedynie dla celow poznawczych.

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

46 minut temu, Ajothe napisał:

Na winylu bas jest mono, więc siłą rzeczy master powinien być inny. 

Na portalu "0dB.pl" T. Wróblewski przedstawia w doskonały sposób technikę jaka stoi za produkcją winyli, jej wady i "zalety", warto popatrzeć na prezentację osoby związanej z produkcją muzyczną. Bardzo ciekawy materiał. 

P.S. Widzę że już wcześniej był odnośnik do jednej z tych prezentacji.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Piszecie ze plus RME to parametryczne EQ a ja uważam że działało bardzo drewnianio, albo nie potrafiłem dobrze użyć. Da się np wyciąć konkretną częstotliwość typu 60Hz? Czy tylko suwać góra dół pasmem? Zakładając że mamy poprawne kolumny to praktycznie nie ma potrzeby modyfikować góry średnicy wystarczył by sam bas/niskie pasmo. Ale mogłem albo dodać basu albo oddać bez selektywnej modyfikacji. Chyba że czegoś nie doczytałem?

Edytowane przez GT
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.