Skocz do zawartości
IGNORED

Interpretacja pomiarów w REW?


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, xajas napisał:

Obserwuj te dwa peaki i ten jeden dip -> czy sie zmienia

I jak się zmieni to o czym to świadczy?

26 minut temu, mirfak napisał:

Prewwit,
jakie masz kolumny, bo ciekawi mnie taki gwałtowny spadek poniżej 38 Hz?

Sprzęt jak w sygnaturze.

 

2 godziny temu, J.Jerry napisał:

Da się cofnąć wygładzanie?

Z pojedynczych pomiarów tak.

piki nic , mozna je polubic lub znienawidzić  ale nie da sie zignorować

piki nic, tylko ten bas?
to jestem tego zdania.
na moj gust troche za duzo srednicy, a za malo bums.Ale to kwestja indywiduanych preferencji

Mojemu kuzynowi, bardziej się podoba bas, gdzie wszystko wpada w rezonans. +20dB na 35 Hz naprawdę robi robotę?
Jednak w słuchawkach (tych bardziej liniowych) nie ma takiego dudnienia na basie.


Wysłane z mojego Commodore 64

----------------

Mojemu kuzynowi, bardziej się podoba bas, gdzie wszystko wpada w rezonans. +20dB na 35 Hz naprawdę robi robotę?


Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

Jasne, to jest poza dyskusją, ale pytanie czy tak ma być? Do czego powinnismy dążyć strojąc zwrotnicę, adaptując akustycznie pomieszczenie?
Zestaw bez większych (>10dB) podbić, będzie brzmiał „nudno”. Więc o co tak naprawdę chodzi?

Osoby przyzwyczajone do „energicznych” zestawów/akustyki pewnie będą źle pisały na temat zestawów bardziej liniowych.


Wysłane z mojego Commodore 64

----------------

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, xajas napisał:


Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

sam pik to jeszcze nie jest taki problem jak czas wybrzmienia

jesli czas poglosu jest dlugi a pik wysoki to juz nie da sie sluchac niestety

 

sam pik to jeszcze nie jest taki problem jak czas wybrzmienia
jesli czas poglosu jest dlugi a pik wysoki to juz nie da sie sluchac niestety
 

Z mojego, dodam, że skromnego, doświadczenia najczęściej idzie to w parze. Niestety.


Wysłane z mojego Commodore 64

----------------

3 godziny temu, mirfak napisał:

Z mojego, dodam, że skromnego, doświadczenia najczęściej idzie to w parze. Niestety.

Każdy jeden pomiar który zrobiłem u siebie i znajomych lub ktoś wrzucił na forum miał przynajmniej +10dB gdzieś w okolicach 30-100Hz i jednocześnie czas pogłosu w tym peaku prawie pod 1s 😉 najlepsze było plus chyba 15dB przy bodajże 32 czy 34Hz na kolumnach dla których producent podaje - 6dB od 40 Hz 😁

6 godzin temu, mirfak napisał:

Zestaw bez większych (>10dB) podbić, będzie brzmiał „nudno”.

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

2 godziny temu, marcinmarcin napisał:

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Nie wykluczone, że za jakiś czas sprawdzę w końcu APO i jak zabrzmi mój zestaw po korekcji🙂

Co do czasu pogłosu dla niskich częstotliwości, nie wiem czy dobrze myślę, to patrzeć na T30? Jakie maksymalne czasy pogłosu są akceptowane dla niskich przy T30?

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

U mnie jest podobnie, choć butelki w szafce już nie drżą.


Wysłane z mojego Commodore 64

----------------

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, Prewwit napisał:

Nie wykluczone, że za jakiś czas sprawdzę w końcu APO i jak zabrzmi mój zestaw po korekcji🙂

Co do czasu pogłosu dla niskich częstotliwości, nie wiem czy dobrze myślę, to patrzeć na T30? Jakie maksymalne czasy pogłosu są akceptowane dla niskich przy T30?

niski bas czyli 20hz - 40 hz 500milisekund  lub mniej

Podbicie charakterystyki a wiec
głośniejszy bas to nie tylko buczenia i dudnienia, to tylko więcej basu, a pogłos to można mieć nawet przy wyrównanej charakterystyce

 

6 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Każdy jeden pomiar który zrobiłem u siebie i znajomych lub ktoś wrzucił na forum miał przynajmniej +10dB gdzieś w okolicach 30-100Hz i jednocześnie czas pogłosu w tym peaku prawie pod 1s 😉 najlepsze było plus chyba 15dB przy bodajże 32 czy 34Hz na kolumnach dla których producent podaje - 6dB od 40 Hz 😁

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Ja tobie Marcin cos podpowiem, wyobraź sobie ze jesteś na koncercie w hali z estradowym nagłośnieniem, wchodzi bas, perkusja i stopa z ogromnym dociążeniem, pewnie doświadczyłeś wiec wiesz jakie to ciśnienie akustyczne , czy jak skorygujesz " do liniowości" twój system, czy odtworzy taki koncert ? Czy tylko tyle ze akustyka ma mniejszy wpływ na twój system ?

Jakie masz kolumny ?

 

Ludzie, wykorzystujcie akustykę a nie róbcie sobie krzywdy, chyba ze jesteście studio nagraniowe, obok chlopaki o 4 X 18" gadają i im mało ...., a wy z cipk.. "linearyzacje" robicie ..................

Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
30 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Podbicie charakterystyki a wiec
głośniejszy bas to nie tylko buczenia i dudnienia, to tylko więcej basu, a pogłos to można mieć nawet przy wyrównanej charakterystyce

 

wyobraź sobie elektroniczny niski bas o dlugich wybrzemieniach i do tego pogłos ok 1s

 

5 minut temu, slawek.xm napisał:

wyobraź sobie elektroniczny niski bas o dlugich wybrzemieniach i do tego pogłos ok 1s

 

To o tym pisze, żeby skupić sie na pogłosach i je redukować

Edytowane przez .:Gerard:.
19 minut temu, .:Gerard:. napisał:

...., a wy z cipk.. "linearyzacje" robicie ..................

Możesz rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi?

Mam 4x18" w odgrodach i basu wcale nie jest więcej niż z 4x10", które mam w BR. Jest on natomiast inny. Znacznie bardziej zróżnicowany i duuużo szybszy.

----------------

15 minut temu, slawek.xm napisał:

ok , widocznie zmęczony jestem, przepraszam Gerard

Slawku, proszę Cie, ja mam do Ciebie ogromy szacunek wiec nie przepraszaj mnie bo mnie obrażasz 😉

A w temacie Piki, wiadomo że lepiej jak sa mniejsze bo one podkolorowują, ale piki to nie dźwięk składający się z zakresu tylko wąski zakres, a żeby troszkę oszukać i stworzyć większe ciśnienie akustyczne to korzystajmy z natury pomieszczenia, tylko pogłosy maksymalnie zbijać, wtedy monitory zagrają jak duże podlodówki, to iluzja ale kogo to obchodzi ...., efekt się liczy  😉

12 minut temu, mirfak napisał:

Możesz rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi?

Mam 4x18" w odgrodach i basu wcale nie jest więcej niż z 4x10", które mam w BR. Jest on natomiast inny. Znacznie bardziej zróżnicowany i duuużo szybszy.

Bardzo proszę, podłącz DSP i wyrównaj w nich charakterystykę, wtedy usłyszysz różnice w ciśnieniu akustycznym , bo wyrównasz wpływ akustyki a nie efektywność przetworników

Edytowane przez .:Gerard:.
Jesli mi udostepnisz plik z wynikami pomiaru (xxx.mdat), to ci pokaze o co chodzi z tym spadkiem basu.



Pliki dotarly (dzieki), wiec moge pokazac o co chodzi.

Ale zanim do tego przejde, pare slow wprowadzenia, bo odnosze wrazenie, ze coniektorzy mieszaja pewne pojecia.

1. Pomiar przebiegu charakterystyki czestotliwosciowej zestawu glosnikowego to nie to samo co pomiar przebiegu charakterystyki w miejscu odsluchu (tzw. in room measurement). Te pierwsze zyczymy sobie w miare „liniowe“ (poziome) w calym odtwarzany, zakresie czestotliwosci, z w miare malymi odchylkami. Ale te drugie wcale nie sa liniowe i poziome. Wygladaja zupelnie inaczej. I nie ma jednej uznanej normy/rekomendacji, jak ich przebieg powinien wygladac. Rozne firmy, organizacje, eksperci, naukowcy w tej branzy zakmowali sie tym tematem i ustalily swoj „standard“ czyli tzw. Target Curve albo Home Curve.
Na ponizszym zalaczniku widac kilka takich rekomendowanych przebiegow Target Curve.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Jak widac kazda jest troche inna, ale wszystkie maja dwa wspolne elementy:

- podwyzszony („podbity“) bas (najmocniej w krzywej Harman Int.)
- lekko spadajace wysokie

Wyprobowalem je wszystkie, podobnie jak dziesiatki innych i najbardziej podobala mi sie krzywa Floyd Toole, ale z mala modyfikacja uwzgledniajaca moje „stare uszy“ -> czyli podbiciem wysokich tonow. To te dwie na dole. dzieki tym „podbiciom“, zarowno basu jak i wysokich, calosc nie brzmi „nudno“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, xajas napisał:

I nie ma jednej uznanej normy/rekomendacji, jak ich przebieg powinien wygladac.

to prawda i dotyczy również tych pierwszych 🙂

 

6 minut temu, xajas napisał:

Te pierwsze zyczymy sobie w miare „liniowe“ (poziome) w calym odtwarzany, zakresie czestotliwosci

 

A tak wygladaja moje pomiary lewego i prawego kanalu w miejscu odsluchu w porownaniu z tymi krzywymi „Target Curve“. Najpierw „wygladzone“ 1/12

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A potem swiadomie totalnie wygladzone 1/1? Dzieki temu dobrze widac, na ile podazaja mojej ulubionej krzywej

Target_STD4.thumb.jpg.9f8baff398fa9c5c86673d7a8a27cd50.jpg
A teraz przejde do pomiaru ktory podeslal Prewwit (ten na dole) z malym wygladzeniem
Target_STD7.thumb.jpg.d125bf36255db5e4461819120834a82a.jpgPo mocnym wygladzeniu widac, to co ja wspominalem na poczatku piszac o raczej nietypowym spadku poziomu niskich tonow juz ponizej 300Hz, czyli w zasadzie dokladnie tego zakresu, ktory w wszystkich zalecanych krzywych jest „podbity“.
Spadek wysokich jest zupelnie normalny/typowy.

Target_STD6.thumb.jpg.00702b5b84d7680b355f9caf70130e49.jpg


Czyli pozostaje dominujaca srednica w zakresie 200-2000Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co moim zdaniem jest troche podejrzane, to dlczego te pomiary tak stromo spadaja ponizej 35Hz. Czy tam nie ma jakiegos bledu w trakcie wykonywania pomiaru

Jeszcze dwa slowa na temat zalecanych czasow poglosu. Tak, sa normy zalecajace zarowno wartosc czasu poglosu w zaleznosci od typu/zastosowania pomieszczenia (studio, warunki domowe Audio, kino domowe) jak jego wielkosci (czyli inne dla mniejszych i inne dla wiekszych).
Ale na tym nie koniec. Podany jest tez „korytarz“ dopuszczalnych odchylek. Widac to na ponizszym zalaczniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Czyli wazny jest nie tylko poziom czasu poglosu, ale takze rownomierny przebieg tego poglosu w calym zakresie czestotliwosci i to obydwu kanalow
Tak to wyglada „w praktyce“ czyli pomiar czasu poglosu np. w moim pomieszczeniu, w porownaniu „norma studyjna“ (te dolne wykresy)

IMG_8928.thumb.jpg.9d95fea14aa4df8c3cf6512e52e2627a.jpg

I jeszcze raz jako pomiar w REW

IMG_8929.thumb.png.7a18d520d953fce091689eec8b411a97.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znalazlem jeszcze jeden bardziej przejrzysty zalacznik obrazujacy te powyzej wspomniane standardy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jako ciekawostke przytocze tez wyniki badan odnosnie preferowanych Target Curve w zaleznosci od stopnia „zaawansowania“ sluchacza

IMG_0619.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.