Skocz do zawartości
IGNORED

Kable głośnikowe "soczewkujące" źródła pozorne - co zamiast Chord Clearway?


lete

Rekomendowane odpowiedzi

Tak to już jest, że przy zmianach systemu zaczynają się "rozjazdy" w różnych miejscach. Po zakupie lampy widzę, że dźwięk stał się duży, obszarniejszy, ale poprzez to nieco "powiększony" (swego rodzaju "zoom"), co spowodowało, że źródła pozorne są na tych samych podłogówkach nieco bardziej "rozmyte", tj. straciły to wybitne silne skupienie i punkt w przestrzeni.

Co prawda, dźwięk jest teraz "ogromny", przed i za, na lewo i prawo, ale... chciałoby się nieco to skorygować, aby np. kwartet smyczkowy dało się bez problemu separować - wskazać palcem każdego muzyka, który siedzi obok swojego kolegi (realnie 30 cm w bok). Chodzi o to wrażenie "obecności", realizmu.

I tu się zastanawiam, czy tematu nie uratuje np. wymiana kabli głośnikowych na coś, co bardziej "skupia" scenę, wyostrza położenie źródeł w przestrzeni... Może coś zbliżonego do solid-core, jeżeli chodzi o konstrukcję?

Obecnie słucham na Chord Clearway - fajny, plastyczny i energetyczny kabelek. Ale... Co zastosować (może być ze szpuli), aby uzyskac mniejszą, bardziej skupioną scenę i doskonałą przetrzeń 3D? Budżet rozsądny - parę stówek za 2x150cm (szpula), bez konfekcji. Pomysły? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ortofon Reference Blue dobrze się tu sprawdzi jeśli chciałbym przewód ze szpuli bez konfekcji. To udany kompan do Unisona Simply Italy. Inna, trochę droższa propozycja to Albedo Blue, również świetnie wypada z lampą. Tu jednak już przewód tylko w konfekcji fabrycznej.

Pozdrawiam,

Michał

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lete napisał:

I tu się zastanawiam, czy tematu nie uratuje np. wymiana kabli głośnikowych na coś,

..........na coś, co nazywa się akustyka. 

 

Godzinę temu, lete napisał:

Budżet rozsądny - parę stówek

kosztują profesjonalne panele akustyczne, które dadzą więcej niż wymiana kabla. Sam to przerabiałem, to wiem. 

A zabawa kablami? A czeku nie. Twoje pieniądze, więc kto Ci zabroni. Ale to na samym końcu bo zamiast racjonalnych wydatków wywalasz kasę w błoto.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, piotrek7 napisał:

..........na coś, co nazywa się akustyka. 

 

kosztują profesjonalne panele akustyczne, które dadzą więcej niż wymiana kabla. Sam to przerabiałem, to wiem. 

A zabawa kablami? A czeku nie. Twoje pieniądze, więc kto Ci zabroni. Ale to na samym końcu bo zamiast racjonalnych wydatków wywalasz kasę w błoto.  

Mam troche paneli akustycznych, dywan, zaslony, itd. Z akustyka mocno nie powalcze. Wydaje sie, ze jest juz w miare...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to Furutech u-2T

Sam kiedyś miałem Chorda Silverscreen (poprzednik Clearway). Świetny kabel, który robi dokładnie to, co powinien. Przekazuje sygnał ze wzmacniacza na głośniki. 

Wypożycz Furu ale tego Chorda zostaw sobie w odwodzie do czasu aż zdiagnozujesz, gdzie leży problem. Może się okazać, że do niego wrócisz 

Natomiast doczytałem, że masz wzmacniacz lampowy. I dlatego powtórzę, zostaw Chorda. Zainwestuj w Amperexy. Dadzą Ci więcej niż najdroższe dostępne kable 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lete napisał:

Po zakupie lampy widzę, że dźwięk stał się duży, obszarniejszy, ale poprzez to nieco "powiększony" (swego rodzaju "zoom"), co spowodowało, że źródła pozorne są na tych samych podłogówkach nieco bardziej "rozmyte", tj. straciły to wybitne silne skupienie i punkt w przestrzeni.

Czyli kupiłeś wzmacniacz, który "dzięki" słabej powtarzalności parametrów elementów aktywnych w torze audio- lampy i ich ogromny rozrzut parametrów w porównaniu do półprzewodników, oraz różnicach w przetwarzaniu pasma w obu kanałach, uzyskuje efekt porównywalny do dawnego "super-stereo". Hektary przestrzeni, ale źródła pozorne do d... .

Wróć do tranzystora, to poprawisz sobie dźwięk.

A ŻADNE przewody Ci tego nie dadzą. Przewód to nie dsp.

Oczywiście zakładając, że wcześniej z akustyką pokoju było wszystko ok, a dźwięk popsuła wymiana wzmacniacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, porlick napisał:

Czyli kupiłeś wzmacniacz, który "dzięki" słabej powtarzalności parametrów elementów aktywnych w torze audio- lampy i ich ogromny rozrzut parametrów w porównaniu do półprzewodników, oraz różnicach w przetwarzaniu pasma w obu kanałach, uzyskuje efekt porównywalny do dawnego "super-stereo". Hektary przestrzeni, ale źródła pozorne do d... .

Wróć do tranzystora, to poprawisz sobie dźwięk.

A ŻADNE przewody Ci tego nie dadzą. Przewód to nie dsp.

Oczywiście zakładając, że wcześniej z akustyką pokoju było wszystko ok, a dźwięk popsuła wymiana wzmacniacza.

To nie tak... Miałem już wcześniej lampy i tu zabawa wygląda na nieco bardziej skomplikowaną, niż przedstawiłeś ?

Chodzi o "obszerność" sceny, która w przypadku tranzystora i względnie dużych moich podłogówek (nie są to monitory!) na tranzystorze była zawężona, powodując efekt większego skupienia dźwięku (mniej więcej pomiędzy kolumnami i trochę na boki). Na każdej jednak lampie dźwięk - przynajmniej u mnie i z tymi kolumnami - staje się "wielki", tj. nie tylko między kolumnami, ale i sporo na boki, sporo na górę, sporo do przodu i do tyłu. Mówiąc inaczej, tranzystory grały u mnie najczęściej "małym dźwiękiem", a lampy - przeciwnie. I to nie o to chodzi, że sceny nie ma, precyzji nie ma... Jest, ale lubię "strojenie", które już znam i przez 20 lat przygody z audio czasem stosuję - choćby poprzez zastosowanie kabli typu solid-core, które ładnie ogniskują źródła pozorne, "dopieszczają" ich położenie w przestrzeni. To nie jest lampa DIY (przeciwnie, to "rasowa" Włoszka), więc tu nie ma prawa nic się "rozjeżdżać". Dźwięk jest po prostu za duży...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lete napisał:

Dźwięk jest po prostu za duży...

Zdecydowanie koryguj lampami. Tym bardziej, że Chord sam w sobie jest kablem bardzo precyzyjnym i nie podbija dźwięku 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, lete napisał:

To nie jest lampa DIY (przeciwnie, to "rasowa" Włoszka), więc tu nie ma prawa nic się "rozjeżdżać".

To też nie tak.

Nieważne, czy DIY, czy rasowa wloszka- lampa to lampa i nie da się tu utrzymać tak wąskiej specyfikacji parametrów, jak dla tranzystora, stąd ten efekt super-stereo, bo na tym to polega, że trzeba lekko "rozjechać" zawartość kanałów i masz kupę przestrzeni. Baza stereo naturalnie tworzy się od kolumny, do kolumny i jest to normalne. To rozmycie sygnału stereo daleko poza bazę jest nienaturalne, a efekt rozmytych źródeł jest tego naturalną konsekwencją.

W dawnych czasach bawiłem się trochę sztucznym uprzestrzennianiem dźwięku stereo, ale z tego wyrosłem. 

9 minut temu, piotrek7 napisał:

Zdecydowanie koryguj lampami.

Kolega ma rację- to, co w układach tranzystorowych robi się sztucznie, by uprzestrzennic dźwięk, rozrzut parametrów lamp tworzy samoistnie. Żeby mieć precyzyjny obraz stereo, należy starannie parować lampy. (Lub dobierać je w komplety po więcej sztuk). To bardzo kosztowny i upierdliwy proces, więc i niepopularny. Żadnym przewodem tego jednak nie skorygujesz.

Sorry- live is brutal...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, porlick napisał:

To też nie tak.

Nieważne, czy DIY, czy rasowa wloszka- lampa to lampa i nie da się tu utrzymać tak wąskiej specyfikacji parametrów, jak dla tranzystora, stąd ten efekt super-stereo, bo na tym to polega, że trzeba lekko "rozjechać" zawartość kanałów i masz kupę przestrzeni. Baza stereo naturalnie tworzy się od kolumny, do kolumny i jest to normalne. To rozmycie sygnału stereo daleko poza bazę jest nienaturalne, a efekt rozmytych źródeł jest tego naturalną konsekwencją.

W dawnych czasach bawiłem się trochę sztucznym uprzestrzennianiem dźwięku stereo, ale z tego wyrosłem. 

Kolega ma rację- to, co w układach tranzystorowych robi się sztucznie, by uprzestrzennic dźwięk, rozrzut parametrów lamp tworzy samoistnie. Żeby mieć precyzyjny obraz stereo, należy starannie parować lampy. (Lub dobierać je w komplety po więcej sztuk). To bardzo kosztowny i upierdliwy proces, więc i niepopularny. Żadnym przewodem tego nie skorygujesz, sorry- live od brutal...

Toteż jadą już dla mnie na testy dwie dokładnie dobrane lampki sterujące ECC82 EH Gold z toroidy.pl - zobaczymy, czy Unison dał du... ...y z montowanymi standardowo Tung-Solami. Z wcześniejszych doświadczeń pamiętam, że akurat lampki EH Gold (stosunkowo tanie, zwłaszcza, że potrzebuję tylko parę) mają bardzo ładną stereofonię i przestrzeń... Zobaczymy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, lete napisał:

Toteż jadą już dla mnie na testy dwie dokładnie dobrane lampki sterujące ECC82 EH Gold z toroidy.pl - zobaczymy, czy Unison dał du... ...y z montowanymi standardowo Tung-Solami. Z wcześniejszych doświadczeń pamiętam, że akurat lampki EH Gold (stosunkowo tanie, zwłaszcza, że potrzebuję tylko parę) mają bardzo ładną stereofonię i przestrzeń... Zobaczymy.

Ale zacznij poważnie myśleć o NOS-kach. Będziesz miał precyzję, przestrzeń, barwę i to lampowe "coś". U mnie zapewniły to Sylvania, które z uwagi na dużą dostępność, są tanie. Warto kupić na zapas. Zdecydowanie lepsze od EH. Ale i tak skończy się na Simensach (zaliczając po drodze Amperexy) ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, piotrek7 napisał:

Ale zacznij poważnie myśleć o NOS-kach. Będziesz miał precyzję, przestrzeń, barwę i to lampowe "coś". U mnie zapewniły to Sylvania, które z uwagi na dużą dostępność, są tanie. Warto kupić na zapas. Zdecydowanie lepsze od EH. Ale i tak skończy się na Simensach (zaliczając po drodze Amperexy) ? 

Chyba jednak Valvo Heerlen ?

A co do EL34 - Telefunken, tylko tu trzeba ze 250 eur wysupłać minimum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy niestety potrafią być bardzo drogie. Ja jestem w tej dobrej sytuacji, że mam je tylko w przedwzmacniaczu. Nie muszę sobie zawracać głowy lampami mocy. Natomiast wielu znawców tej problematyki uważa, że te pierwsze (lampy sterujące) zdecydowanie lepiej kupować jako NOS. Lampy mocy bardzo dobrej jakości można znaleźć w bieżącej produkcji 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, porlick napisał:

Nieważne, czy DIY, czy rasowa wloszka- lampa to lampa i nie da się tu utrzymać tak wąskiej specyfikacji parametrów, jak dla tranzystora, stąd ten efekt super-stereo, bo na tym to polega, że trzeba lekko "rozjechać" zawartość kanałów i masz kupę przestrzeni. Baza stereo naturalnie tworzy się od kolumny, do kolumny i jest to normalne. To rozmycie sygnału stereo daleko poza bazę jest nienaturalne, a efekt rozmytych źródeł jest tego naturalną konsekwencją.

Bzdury kompletne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, McGyver napisał:

Bzdury kompletne.

Wiemy, wiemy.

Nowy kabelek jest dobry na wszystko. Nawet na niesparowane lampy, odciski i koronawirusa.

A Ty co proponujesz jako rozwiązanie problemu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, porlick napisał:

Wiemy, wiemy.

Nowy kabelek jest dobry na wszystko. Nawet na niesparowane lampy, odciski i koronawirusa.

Nie trolluj i nie kłam, nic nie wspomniałem o żadnych kablach. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lete  jeżeli nie przegapiłem to nie napisał za wiele o pomieszczeniu. Tu jest chyba problem. Sam mam lampkę i w 14m2 Dual Mono SET daje czasami obraz gitary wielkości konia, a kontrabas to już słoń jest gabarytowo. Mam wrażenie, że skala obrazowania instrumentów jest w jakiś sposób zależna od kubatury pomieszczenia i całej reszty elektroniki. Może z tranzystorem byłoby inaczej. SET tworzy obraz 3D zajefajny ale czasami mam wrażenie, że jestem krasnalem jakimś w środku muzycznego spektaklu ?

Mi akurat się to podoba. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać, że można to w mierzalnym zakresie zmieniać szurajac na prawo i lewo kolumnami ? a ostatnio eksperymentując z akustyką pomieszczenia mogę nieśmiało poradzić, że kluczem do sukcesu jest między innymi skrócenie czasu pogłosu.

Jakieś ustroje na ścianę przed i za (jak się da to i na pierwsze odbicia coś ?) i skok ku lepszemu obrazowaniu jest ogromny. 

Kable są ważne ale chyba nie w tym przypadku ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o tym pisałem w innym wątku, ale - może to bardzo subiektywne odczucie - sporą poprawę percepcji przestrzeni i źródeł pozornych uzyskałem u siebie z moimi głośnikami po przestawieniu wczoraj wieczorem "hebelka" sprzężenia zwrotnego w Simply Italy - od początku słuchałem na ustawieniu 5,0 (dźwięk "tłusty", bogaty, jakby bliższy słuchacza). Co ciekawe, wczoraj wieczorem przestawiłem na 1,8 i... pomimo lekkiego "wycofania" dźwięku, pojawiła się jakby większa precyzja, delikatność i wybrzmienia, które się mniej "zamazują", niż przy ustawieniu 5,0... Powiem, że jest fajnie!

Wniosek: Pierwsze wrażenie bywa często mylne i to pewne "woooow!" (sprzężenie 5.0 i "grubszy", "bogatszy" i bliższy dźwięk) mija, gdy trochę posłuchamy... Teraz bardziej podoba mi się "oszczędne" granie Simply Italy - przypomina charakterem tranzystor, ale... z lepszymi wokalami (namacalnymi, obecnymi). Faktem jest, że przełączając sprzężenie zwrotne na 1,8 trzeba trochę podgłośnić. Dźwięk jest teraz bardziej za linią kolumn, co chyba zdecydowanie jednak wolę, aniżeli ofensywne granie "na twarz", na linii lub przed linią kolumn...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawił mnie jeden fakt - nikt nie pisze o dopasowaniu elementów toru audio... w tranzystorowej “gadce” to jest podstawowa sprawa - gra cały system - może po prostu te kolumny nie sa najlepszym partnerem dla Twojej wloszki... po prostu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, awietek napisał:

Zaciekawił mnie jeden fakt - nikt nie pisze o dopasowaniu elementów toru audio...

Ktoś kupujący wzmacniacz lampowy MUSI być na tyle świadomy, że podłącza kolumny z linearyzowaniem impedancji i raczej wyższą impedancją, bo to absolutny fundament współpracy kolumn z lampą. Pewnie dlatego nikt o tym nie wspomniał, a kolega od "Włoszki" chwalił się doświadczeniem w audio, więc takie podstawy zapewne ma przyswojone.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, porlick napisał:

Ktoś kupujący wzmacniacz lampowy MUSI być na tyle świadomy, że podłącza kolumny z linearyzowaniem impedancji i raczej wyższą impedancją, bo to absolutny fundament współpracy kolumn z lampą. Pewnie dlatego nikt o tym nie wspomniał, a kolega od "Włoszki" chwalił się doświadczeniem w audio, więc takie podstawy zapewne ma przyswojone.

Nie podważam doświadczenia żadnego z kolegòw - zreszta czesto doświadczenie nie przekłada się na szaleństwo podyktowane muzycznym gustem ?

O linearnym przebiegu impedancji wspomina się chyba tylko na forum “Lampa” ale to, że kolumny sa trudne w prowadzeniu nie znaczy, że zestawienie lampiaka nawet z takimi trudniejszymi i nielinearnymi kolumnami musi być nieszczęściem - trzeba znaleść ten odpowiedni, który dobrze się przystosuje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, awietek napisał:

to, że kolumny sa trudne w prowadzeniu nie znaczy, że zestawienie lampiaka nawet z takimi trudniejszymi i nielinearnymi kolumnami musi być nieszczęściem

Ale wtedy uwypuklanie są nierówności charakterystyki amplitudowej kolumn. Tym mocniej, im niższy jest współczynnik tłumienia wzmacniacza. Nie od dziś jednak wiadomo, że wzmacniacze lampowe mają go zwykle na zastraszająco niskim poziomie.

A jak kolumny do tego mają niską impedancję, problemy ze współpracą są gwarantowane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2021 o 14:18, piotrek7 napisał:

..........na coś, co nazywa się akustyka. 

 

kosztują profesjonalne panele akustyczne, które dadzą więcej niż wymiana kabla. Sam to przerabiałem, to wiem. 

A zabawa kablami? A czeku nie. Twoje pieniądze, więc kto Ci zabroni. Ale to na samym końcu bo zamiast racjonalnych wydatków wywalasz kasę w błoto.  

Piotrek ma racje i na początek popracuj może nad akustyką?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

De gustibus non est disputandum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, porlick napisał:

Ale wtedy uwypuklanie są nierówności charakterystyki amplitudowej kolumn. Tym mocniej, im niższy jest współczynnik tłumienia wzmacniacza. Nie od dziś jednak wiadomo, że wzmacniacze lampowe mają go zwykle na zastraszająco niskim poziomie.

A jak kolumny do tego mają niską impedancję, problemy ze współpracą są gwarantowane.

Tylko niektórym to się może podobać - np uwielbiają dzwiek kontrabasu i mogą go słuchać w nieskończoność :D:D:D taki rozlewający sie pomruk... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko- gust i upodobanie nie powinny być priorytetem, lecz otrzymanie możliwie wiernego brzmienia. 

Ok, ktoś lubi kontrabas, lecz na nim muzyka się nie kończy. Jeśli przyjdzie odtworzyć inny rodzaj muzyki, taki sprzęt totalnie się wyłoży, bo będzie tylko buuuuuuczał jak krowa. Ani kopa, ani konturu, tylko buuuuu, buuuuu.... Stanowczo NIE. Dobry system musi mieć możliwość zagrać cokolwiek z możliwie najlepszą wiernością.

TO jest podstawa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, porlick napisał:

gust i upodobanie nie powinny być priorytetem, lecz otrzymanie możliwie wiernego brzmienia. 

A niby w imię czego? Jak lubię posolonego ogórka to co? Mam zrezygnować z soli? Zapomnij.

2 minuty temu, porlick napisał:

Dobry system musi mieć możliwość zagrać cokolwiek

To akurat prawda. Systemy tylko do określonych gatunków muzycznych raczej nigdy nie są naprawdę dobrymi systemami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, McGyver napisał:

A niby w imię czego? Jak lubię posolonego ogórka to co? Mam zrezygnować z soli? Zapomnij.

Czemu rezygnować? Byle nie solić tyle, że nie będzie czuć ogórka, a sobie zaszkodzisz. 

Analogicznie w sprzęcie audio- ma być dobry smak, czyli jak najwierniej oddany oryginał. A trochę "dosolić" sobie możesz regulatorami. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli występuje konieczność użycia regulatorów, to oznacza że sprzęt jest niewystarczająco dobry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Bilety | BAJM 45 TOUR

      O wydarzeniu Największe hity, mega emocje i najlepsza zabawa czyli 45-lecie zespołu BAJM - to będzie trasa roku 2024! Szykuje się totalne szaleństwo! Bajm bilety na jubileuszową trasę koncertową już w sprzedaży.   45-lecie zespołu Bajm Fenomen zespołu Bajm to właśnie ponadczasowa muzyka i emocje, które łączą pokolenia. Ich hity bujają wszystkich bez wyjątku. A głos Beaty przeszywa i przyprawia o gęsią skórkę nawet największych twardzieli. Trasa 45 lecia to muzyczna podróż prz

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy 1

      Bilety | Dawid Podsiadło

      O wydarzeniu Dawid Podsiadło postanowił zrobić swoim fanom wyjątkowy świąteczny prezent i ogłosił kolejny stadionowy koncert. 8 czerwca 2024 wystąpi na Tarczyński Arena Wrocław.    Trasa stadionowa Dawida Podsiadło Po historycznym występie na PGE Narodowym dla 80 tysięcy widzów, Dawid Podsiadło idzie za ciosem i zaprasza na trasę stadionową ze sceną 360 stopni!  W sobotę 26 sierpnia PGE Narodowy, który był współorganizatorem wydarzenia, przyciągnął rekordową publiczność.

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy 1

      Bilety | Piotr Rubik „Niech mówią że to nie jest miłość”

      O wydarzeniu Koncert Piotra Rubika „Niech mówią że to nie jest miłość” - najpiękniejsze piosenki o miłości - to trzeba usłyszeć na żywo! Piotr Rubik, Orkiestra Symfoniczna Filharmoników Jeleniogórskich, Wrocławski Chór Akademicki pod dyrekcją Alana Urbanka oraz 4 znakomitych Solistów. Ponad 60 osób na scenie! Bilety na koncerty Piotra Rubika już w sprzedaży.  Piotr Rubik koncerty Niech mówią że to nie jest miłość Piotr Rubik wraz Dolnośląską Orkiestrą Symfoniczną Filharmoników Jel

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy

      Bilety | Open'er Festival 2024

      O wydarzeniu Gunna, jedna z najważniejszych postaci współczesnego amerykańskiego hip-hopu, której wszystkie dotychczasowe albumy trafiły do Top 3 sprzedaży w USA, wystąpi 3 lipca na Orange Main Stage! Kim Gordon, absolutna ikona światowej alternatywy i jedna z najbardziej charyzmatycznych rockowych osobowości ostatnich dekad, której najnowszy solowy album „The Collective” ukaże się już w tym tygodniu, wystąpi na Alter Stage 3 lipca Amaarae - muzyczna perła, której ostatnia płyta „

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy

      Bilety | Orange Warsaw Festival 2024

      O wydarzeniu Nicki Minaj pierwszą headlinerką tegorocznej edycji! W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpią: Troye Sivan, Skepta, Jungle, Jessie Ware, Ken Carson, Omar Apollo, Yungblud, Kenya Grace, Libianca, Tommy Cash, PRO8L3M, MROZU, Kwiat Jabłoni, Kaśka Sochacka, Dawid Tyszkowski oraz nita. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.