Skocz do zawartości
IGNORED

Behringer SRC2496 jako DAC - podpiąłem i oniemiałem


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, jurgensjurgens napisał:

Behringer jest tani i dlatego jest dla wielu zły. Dźwiękowo to wysoka półka - nie wiem jak to zrobili ale udało im się.

Trzeba teraz porównać z RME albo od razu z DCS'em

6 minut temu, szpakowski napisał:

Trzeba teraz porównać z RME albo od razu z DCS'em

Bystrzacha, aż ha, ha, ha. Skąd Wy się bierzecie tacy oblatani, inteligentni i wnoszący tak dużo do każdego poruszanego tematu?!

Edytowane przez szczemirek
2 minuty temu, szpakowski napisał:

Trzeba teraz porównać z RME albo od razu z DCS'em

To miałoby sens. Porównanie z RME już czytałem na amerykańskim forum muzycznym. Opinie były pozytywne dla Behringera, nie było zasadniczo różnicy.

DCS to inna bajka. DCS jako audiofilska zabawka może grać odmiennie bo w świecie audiofili panuje dziwna moda do wynaturzeń dźwiękowych.



To miałoby sens. Porównanie z RME już czytałem na amerykańskim forum muzycznym. Opinie były pozytywne dla Behringera, nie było zasadniczo różnicy.

To jakieś bajki. Mam i Behringery i RME. To różne półki.
17 minut temu, msankowski napisał:

I to na przykład.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I co tam widzisz?! Zniekształcenia harmoniczne -78dB przy 0dBFS.

Thd+n -83dB przy 14kHz

Wysokie IMD przy 20kHz całkowicie niesłyszalne dla człowieka 

Jitter test znakomity.

I to mają być słyszalne zniekształcenia? Bez żartów proszę.

14 minut temu, msankowski napisał:

To jakieś bajki. Mam i Behringery i RME. To różne półki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Warto zerknąć.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
31 minut temu, jurgensjurgens napisał:

To miałoby sens. Porównanie z RME już czytałem na amerykańskim forum muzycznym. Opinie były pozytywne dla Behringera, nie było zasadniczo różnicy.

Było również porównanie RME z DCS'em podobno również nie było różnicy ...

15 godzin temu, przemak napisał:

Te "lepsze" Behringery mają na wyjściu driver linii robiony "na piechotę". IMO to zły pomysł i to może mieć wpływ. 

Co jest złego w takim rozwiązaniu? To rozwiązanie prawdopodobnie nie jest patentem f-my Behringer, widziałem je już w starej analogowej zwrotnicy aktywnej f-my JBL, chyba że to był "CX3400" produkowany dla JBL-a z oznaczeniem tej firmy.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

16 godzin temu, msankowski napisał:

Gdybym miał wybierać z dwóch to na pewno DEQ z uwagi na wiele dodatkowych funkcji.

DEQ umożliwia przede wszystkim wykonywanie szybkich pomiarów, ma całe wyposażenie do tego potrzebne czyli system RTA mierzący filtrami pasmowo przepustowymi napięcie sygnału w danym punkcie oraz generator szumu różowego. 60 takich punktów tworzy charakterystykę w miejscu położenia mikrofonu pomiarowego. Oczywiście mierzyć można tylko charakterystyki. Jak to działa i porównanie z metodą komputerowego pomiaru jest przedstawione w klubie DEQ.   

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

17 minut temu, Lech36 napisał:

Co jest złego w takim rozwiązaniu? To rozwiązanie prawdopodobnie nie jest patentem f-my Behringer, widziałem je już w starej analogowej zwrotnicy aktywnej f-my JBL, chyba że to był "CX3400" produkowany dla JBL-a z oznaczeniem tej firmy.

Chodzi o to, że to jest układ z kombinowanym ujemnym i dodatnim sprzężeniem zwrotnym. Działa dobrze tylko w przypadku idealnych wartości oporników. W scalonych driverach te rezystory są laserowo trymowane, stąd stosunkowo wysoka cena tych układów.

nagrywamy.com

Teraz, przemak napisał:

Chodzi o to, że to jest układ z kombinowanym ujemnym i dodatnim sprzężeniem zwrotnym. Działa dobrze tylko w przypadku idealnych wartości oporników. W scalonych driverach te rezystory są laserowo trymowane, stąd stosunkowo wysoka cena tych układów.

O.K, tylko czy te niuanse będą wpływać na efekt końcowy? Zwłaszcza rozważając wpływ w domenie słuchu człowieka.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 minuty temu, Lech36 napisał:

O.K, tylko czy te niuanse będą wpływać na efekt końcowy? Zwłaszcza rozważając wpływ w domenie słuchu człowieka.

Nie wiem. Może. Wiem, że wszyscy jak tak robią to dają DRV134/135 za pięć euro, a behringer kombinuje po taniości.

nagrywamy.com

51 minut temu, przemak napisał:

Nie wiem. Może. Wiem, że wszyscy jak tak robią to dają DRV134/135 za pięć euro, a behringer kombinuje po taniości.

Przed chwilą obejrzałem wyjście DBX-a DSP260 (schemat) i jest ono rozwiązane tak jak w Behringerach, na szybko chyba nawet identycznie. Pewnie te specjalizowane układy są lepsze, ale wątpię żeby akurat w w/w przypadku dawało to wymierne efekty w domenie słuchu. Przerabiać tak skonstruowanego wyjścia ja bym nie robił, szkoda "pary" 😉.   

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

16 minut temu, Lech36 napisał:

Przed chwilą obejrzałem wyjście DBX-a DSP260 (schemat) i jest ono rozwiązane tak jak w Behringerach, na szybko chyba nawet identycznie. Pewnie te specjalizowane układy są lepsze, ale wątpię żeby akurat w w/w przypadku dawało to wymierne efekty w domenie słuchu. Przerabiać tak skonstruowanego wyjścia ja bym nie robił, szkoda "pary" 😉.   

Te układy są wszystkie takie same, tylko że scalone 😉 Też się zdziwiłem, że te przeróbki proponowane w sieci zamieniają scalaki w tym wyjściu na jakieś lepsze operacyjne zamiast porządnie od razu z driverem. Przy dobrych opornikach to będzie dobrze działać, ale behringer niestety jest synonimem podłej jakości podzespołów i cięcia kosztów gdzie się da. Jeżeli do tego dodamy ewidentne niechlujstwo projektowe w wileu przypadkach, to mamy cały obraz.

nagrywamy.com

8 minut temu, przemak napisał:

Też się zdziwiłem, że te przeróbki proponowane w sieci zamieniają scalaki w tym wyjściu na jakieś lepsze operacyjne zamiast porządnie od razu z driverem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Koleś pozamieniał OPampy, napocił się z lutowaniem i na końcu przyznał, że cała zabawa nic nie była warta bo zmiana jest wręcz kosmetyczna w pomiarach "Finally everything was ready and I ran tests again hoping see great improvement. To my surprise when I ran 19+20 kHz IMD test – I saw the picture not much different from original one" 🙂 
Potem zaczął przelutowywać kondensatory.

19+20 kHz IMD - tak swoją drogą to po jaką cholerę z tym walczyć. Jeśli mi ktoś powie, że jest w stanie to usłyszeć to nie uwierzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

19 minut temu, przemak napisał:

Jeżeli do tego dodamy ewidentne niechlujstwo projektowe w wileu przypadkach, to mamy cały obraz.

Niechlujstwo projektowe? Skąd to określenie skoro większość projektów tej firmy to podpatrzone u konkurencji rozwiązania (możliwe że jakieś umowy partnerskie lub licencyjne), części składowe też raczej do złych nie należą, procesory DSP z firmy Analog Deviace, przetworniki AKM, oporniki nisko procentowe. Kondensatory ceramiczne na wyjściach analogowych są rzeczywiście w sieci krytykowane ponieważ podejrzewa się je o generowanie zniekształceń pod wpływem sygnału. W moim przypadku ominąłem ten problem, z wyjścia analogowego w DEQ nie korzystam a wyjście analogowe w DCX jest w 100% wykonane od początku (nowe) i nie zawiera krytykowanych w sieci kondensatorów ceramicznych, tylko foliowe Wimy. Wyrzucono też wszystkie elektrolity sygnałowe, choć oryginał zdaje się zbyt wiele ich nie miał.  

7 minut temu, yayacek napisał:

19+20 kHz IMD - tak swoją drogą to po jaką cholerę z tym walczyć. Jeśli mi ktoś powie, że jest w stanie to usłyszeć to nie uwierzę.

W moim przypadku celem głównym był regulacja głośności wyjściowej, synchroniczna dla 6 kanałów wyjściowych o dużej precyzji, sterowana pilotem, reszta to pewnie przy okazji. Całość rozwiązania opracowali w formie zestawu do samodzielnego montażu Holendrzy. Wydaje mi się że zrobili to naprawdę dobrze. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

23 minuty temu, Lech36 napisał:

Niechlujstwo projektowe?

Stabilizatory 7815/7915 TO-220 bez radiatorów z dużym obciążeniem zasilane z 30V i inne takie kfiatki. Okropna awaryjność większości produktów.

nagrywamy.com

3 minuty temu, przemak napisał:

Stabilizatory 7815/7915 TO-220 bez radiatorów z dużym obciążeniem zasilane z 30V i inne takie kfiatki. Okropna awaryjność większości produktów.

Powinny roztopić cynę, odlutować się i powypadać z PCB 😄

35 minut temu, przemak napisał:

Stabilizatory 7815/7915 TO-220 bez radiatorów z dużym obciążeniem zasilane z 30V i inne takie kfiatki. Okropna awaryjność większości produktów.

Te w/w 15V występują tylko w zasilaczu głównym i są przykręcone do aluminiowej obudowy tego zasilacza, raczej zbyt mocno całość się nie grzeje, choć temperatury nie mierzyłem. Wiele lat działa po kilkanaście godzin dziennie. Ja znam tylko awarie kondensatorów i układu impulsującego na zasilaniu wejściowym, ale to podobno dosyć powszechna przyczyna awarii nie tylko w tej w/w firmie i zdecydowanie nie występuje masowo tylko sporadycznie. Oczywiście o ile o sprzęt się dba. Dwa stabilizatory 5V znajdują się na płycie głównej (DCX) i rzeczywiście jeden z nich się dosyć mocno grzeje, ale też nie przypuszczam żeby temperatura obudowy przekraczała 50, 55 stopni C. Najbardziej zagrożone mogą być znajdujące się blisko tego stabilizatora elektrolity.   

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

19 godzin temu, przemak napisał:

Te "lepsze" Behringery mają na wyjściu driver linii robiony "na piechotę". IMO to zły pomysł i to może mieć wpływ. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A po co w ogóle sygnał niesymetryczny jest przerabiany na symetryczny? tam na pewno jest przetwornik z wyjściami symetrycznymi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
29 minut temu, Lech36 napisał:

Te w/w 15V występują tylko w zasilaczu głównym i są przykręcone do aluminiowej obudowy tego zasilacza, raczej zbyt mocno całość się nie grzeje, choć temperatury nie mierzyłem. Wiele lat działa po kilkanaście godzin dziennie. Ja znam tylko awarie kondensatorów i układu impulsującego na zasilaniu wejściowym, ale to podobno dosyć powszechna przyczyna awarii nie tylko w tej w/w firmie i zdecydowanie nie występuje masowo tylko sporadycznie. Oczywiście o ile o sprzęt się dba. Dwa stabilizatory 5V znajdują się na płycie głównej (DCX) i rzeczywiście jeden z nich się dosyć mocno grzeje, ale też nie przypuszczam żeby temperatura obudowy przekraczała 50, 55 stopni C. Najbardziej zagrożone mogą być znajdujące się blisko tego stabilizatora elektrolity.   

Ja pisałem o innym urządzeniu, też zresztą znanym i w sumie niezłym.

Godzinę temu, McGyver napisał:

Powinny roztopić cynę, odlutować się i powypadać z PCB 😄

Niestety, zamiast tego nagrzewają obudowę i w końcu fajczą trafo sieciowe.

27 minut temu, jurek1 napisał:

po co w ogóle sygnał niesymetryczny jest przerabiany na symetryczny? tam na pewno jest przetwornik z wyjściami symetrycznymi.

Bo wyjście symetryczne z przetwornika to nie to samo co wyjście symetryczne z drivera lub transformatora. W tego typu urządzeniach wyjście symetryczne nie jest dla audiofila, tylko dla redukcji zakłóceń przy przesyle sygnału.

nagrywamy.com

6 minut temu, przemak napisał:

Bo wyjście symetryczne z przetwornika to nie to samo co wyjście symetryczne z drivera lub transformatora. W tego typu urządzeniach wyjście symetryczne nie jest dla audiofila, tylko dla redukcji zakłóceń przy przesyle sygnału.

Co nie zmienia faktu że można prościej, wiele interfejsów na tej samej kości konwertuje sygnał zbalansowany do RCA i jest ok.

5 minut temu, jurek1 napisał:

Co nie zmienia faktu że można prościej, wiele interfejsów na tej samej kości konwertuje sygnał zbalansowany do RCA i jest ok.

Ale nie ma wtedy wyjścia symetrycznego.

nagrywamy.com

6 minut temu, jurek1 napisał:

Najpierw powinno być symetryczne, i dopiero konwertowane na niesymetryczne, nie wiem po co odwrotnie.

Wyjście symetryczne z przetwornika nie nadaje się do wyprowadzenia na zewnątrz. W związku z tym musi być doprowadzone do wzmacniacza różnicowego a ten wzmacniacz musi być z wyjściem jakie chcemy, symetrycznym, niesymetrycznym albo oboma. 

nagrywamy.com

2 minuty temu, przemak napisał:

Wyjście symetryczne z przetwornika nie nadaje się do wyprowadzenia na zewnątrz. W związku z tym musi być doprowadzone do wzmacniacza różnicowego a ten wzmacniacz musi być z wyjściem jakie chcemy, symetrycznym, niesymetrycznym albo oboma. 

Przecież w xlr combo zwierasz minus do masy jackiem mono i po sprawie, wiadomo że z samego przetwornika sygnału nie wyprowadzisz, musi być konwersja i filtrowanie.

2 minuty temu, jurek1 napisał:

Przecież w xlr combo zwierasz minus do masy jackiem mono i po sprawie,

Co zawierasz, po jakiej sprawie? Na wyjściu? I właśnie chodzi o to, co się dzieje, jak zwierasz minus. W tym konkretnym przypadku drivera jest zupełnie inaczej niż np. na wyjściu z przetwornika. A combo to są gniazda wejściowe, nie ten temat. 

nagrywamy.com

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.