Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Mikoski napisał:

Lepszy świetny zerokopasmowieć

A gdzie takie produkują

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
26 minut temu, rafa napisał:

A gdzie takie produkują

Lowther, Supravox, Sonido ( nowe) , Voxativ i każdy field coin + coś jeszcze by się znalazło 😉 

11 godzin temu, xajas napisał:


Z sieci mozna sciagnac za darmo poprzednia wersje jako plik PDF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 8.08.2024 o 22:21, KW81 napisał:

 

PS: jak byłem u Lutka to on miał swoje OB pochylone do przodu od pionu. Cała jego konstrukcja jest pionowa.

Czym niweczy cały wysiłek konstruktora osiągnięcia perfekcyjnego zgrania fazowego przetworników.

  • Moderatorzy
2 godziny temu, zbuj napisał:

Czym niweczy cały wysiłek konstruktora osiągnięcia perfekcyjnego zgrania fazowego przetworników.

Nike nie jest w stanie zgrać "perfekcyjnie" przetworników bo nie zna wysokości słuchacza i fotela na którym siedzi. Poza tym jeden się pochyli, drugi odchyli a trzeci położy i wszystko się rozjeżdża. Przy dobrze ogarniętej akustyce jak coś gra fajnie to już w drzwiach to słychać a jak jest słabo to i siedzenie w sweet spocie niewiele pomaga.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

2 godziny temu, zbuj napisał:
W dniu 8.08.2024 o 22:21, KW81 napisał:

 

PS: jak byłem u Lutka to on miał swoje OB pochylone do przodu od pionu. Cała jego konstrukcja jest pionowa.

Czym niweczy cały wysiłek konstruktora osiągnięcia perfekcyjnego zgrania fazowego przetworników.

Pochylilem je nieco, gdyz zaprojektowalem sobie wczesniej konstrukcje ze zbyt wysoko umieszconymi: sredniakiem i wysokotonowym, co powodowalo, ze wokalisci spiewali troche za wysoko - nad telewizorem. Dopiero po takim malym pochyleniu jest dobrze i niczego nie niweczy, gdyz poza tym zbyt wysokim graniem nie ma w odbiorze roznic miedzy tym jak staly, a tym jak teraz stoja.

14 minut temu, Seyv napisał:

Nike nie jest w stanie zgrać "perfekcyjnie" przetworników bo nie zna wysokości słuchacza i fotela na którym siedzi. Poza tym jeden się pochyli, drugi odchyli a trzeci położy i wszystko się rozjeżdża. Przy dobrze ogarniętej akustyce jak coś gra fajnie to już w drzwiach to słychać a jak jest słabo to i siedzenie w sweet spocie niewiele pomaga.

oj przepraszam, ale np. Wilson to robi :). Dodatkowo kazdy producent ktory uzywa coax'ow ma to niemal z automatu. Duzo jest przykladow gdzie jest to zrobione dobrze.

Edytowane przez piter z

Oczywiście, że zgranie fazowe a przez to głównie budowa sceny, dotyczy określonych miejsc w przestrzeni. Trzeba je znaleźć jeżeli zależy nam na perfekcji a ZG zdołają to oddać. Tych miejsc a w zasadzie punktów w przestrzeni jest wiele ale trzeba je ustawieniem ZG i uszami znaleźć. 

To tylko słyszący kable, kondensatory i inne takie pierdoły, a w zasadzie ich żony już z kuchni słyszą poprawę.   

I jeszcze słowo odnoście tego grzebania przez słuchacza w ZG z taką estymą budowanego przez konstruktora. Grzebią w zwrotnicach (filtracja elektryczna). Grzebią w ustawieniach (filtracja akustyczna),... Wpadnijcie kiedyś z mikrofonem tam, gdzie stoją wasze konstrukcje i pomierzcie tam gdzie najlepiej to gra wg użytkownika. Najczęściej zdziwicie się...

Dlatego mawiam, że charakterystyki nie grają 🙂

Pewne atrybuty ZG potrafią być dla słuchacza tak istotne, że poświęci on całą tę teorię elektro-akustyki aby tylko je podkreślić...

  • Moderatorzy
35 minut temu, piter z napisał:

przepraszam, ale np. Wilson to robi :). Dodatkowo kazdy producent ktory uzywa coax'ow ma to niemal z automatu. Duzo jest przykladow gdzie jest to zrobione dobrze.

Ja o tym wiem. Dużo ludzi coś robi tylko po co? Często jest to sztuka dla sztuki lub by dobrze to wyglądało w opisie marketingowym czyli reklamie. Akurat w przypadku Wilsona wg mnie są większe problemy do rozwiązania niż zgranie fazowe, pisze tu o modelu Sasha, które mnie osobiście przeszkadzają bardziej.

4 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Dlatego mawiam, że charakterystyki nie grają 🙂

Grają tylko te zdjęte w miejscu odsłuchu a nie metr od kolumny.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

18 godzin temu, Grzegorz7 napisał:
Oczywiście, że zgranie fazowe a przez to głównie budowa sceny, dotyczy określonych miejsc w przestrzeni. Trzeba je znaleźć jeżeli zależy nam na perfekcji a ZG zdołają to oddać.

Dlatego mawiam, że charakterystyki nie grają
Pewne atrybuty ZG potrafią być dla słuchacza tak istotne, że poświęci on całą tę teorię elektro-akustyki aby tylko je podkreślić...




Po pierwsze, sa charakterystyki ktore sa miernikami wlasnie tego dyskutowanego powyzej poprawnego zgrania czasowego (impulse/group delay/…), po ktorych mozna rozpoznac, czy zestawy glosnikowe sa koherentne czy nie (co jest miernikiem/podstawa dobrego grania)

Po drugie, budowanie sceny to raczej problem lokalizacji w plaszczyznie POZIOMEJ i problem odbic, a nie problem lokalizowanua poszczegolnych przetwornikow w plaszczyznie PIONOWEJ
Lokalizacja to jedno, a koherencja to drugie, dwie rozne pary kaloszx.

Po trzecie!

Aby zadbac o koherencje, czyli czasowo-zgodne/rownoczesne dotarcie wypromieniowsnego przez rozne przetworniki sygnalu do ucha, nie wystarczy zachowanie tych samych odleglosci tych przetwornikow od ucha. Wielsosc zapomina o tym, ze zwrotnice, w zaleznosci od rzedu i konstrukcji, tez wprowadzaja swoje specyficzne opoznienia. A tych nie sposob precyzyjnie (pasywnie) skorygowsc. Malo tego, same przetworniki, ze wzgledu na ich rozna budowe, tez wprowadzaja rozne opoznienia.

Czyli opoznienie okreslonego toru (wysokotoniwy/sredniotonowx/wysokotonowy) to suma 3 opoznien wynikajacych z odleglosci, filtra zwrotnicy i konstrukcji przetwornika.

Czyli
- rowne odstepy nie gwarantujs poprawnego zgrania
- konstrukcje koaxialne tez nie gwarantuja poprawnego zgrania

Long speech short

Jedyna metoda wyznaczenia wlasciwego opoznienia okreslonego toru to pomiary (loop back measuremnts, meaduremnts wit timinhg regerence itd.)

A jedyna metoda precyzyjnego korygowsnia tych opoznien w szerokim zakresie, to zwrotnice cyfrowe.

W konstrukcjach analogowych mozna tez kombinowac z przesunieciem frontow poszczegolych przetwornikow (Patrz Wilsony, Blumenhofery i podobne), ale to tez dziala z ograniczenuami

Edytowane przez Seyv

@xajas

Zwrotki cyfrowe dają większe możliwości, jednak przy przemyślanych  pasywnych da się spokojnie  dobierać opóźnienia.

Scena to scena. Jak potrafi się zlokalizować instrumenty i artystów tak jak stoją w klubie to jest dobrze. A lokalizuje się na szerokość, wysokość i głębokość. 

Koherencja i lokalizacja to różne rzeczy. Nikt tu nie twierdzi inaczej. I teraz pytanie; jak słyszymy koherencję? Bo o co chodzi z lokalizacją to jest oczywiste... 

I nie mieszajmy terminów technicznych ze "zmysłowymi". 

A rozbieżność czasowa to zachodzi nawet w ramach pojedynczego głośnika w jego membranie bo nie jest ona idealnie sztywna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Zwrotki cyfrowe dają większe możliwości, jednak przy przemyślanych  pasywnych da się spokojnie  dobierać opóźnienia.

Jak?

Jesli z pomiaru wyjdzie ze sredniotonowy musi byc opozniony wzgledem niskotonowego o dokladnie X miliskund a wysokotonowy o dokladnie Y milisekund.

Jak to chcesz w tej pasywnej zwrotce zrealizowac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
A dlaczego aż o X czy Y milisekund?

Bo dokladnie tak wyszlo z pomiarow!


Tutaj przyklad takich pomiarow, na ktorych widac o ile sa przesuniete czasowo impulsy (peaki) czyli te X i Y

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a potem przez odpowiednie opoznienia sie pokrywaja

IMG_0747.thumb.jpg.588860852a3553c86a084c71efd6b195.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
8 minut temu, wally napisał:

Bo np. akurat tak zmierzy to mikrofon🙂

Wiadomo, ze przy prędkosci dźwięku 340m/s korekcję 1ms można by zrobić przesunięciem o 40cm... Nikt tak nie przesunie głosników to oczywiste..

Stąd to pozornie durne pytanie?

5 minut temu, xajas napisał:

Bo dokladnie tak wyszlo z pomiarow!

Ja to rozumiem. 

Tylko pytanie, skąd takie przesunięcie?

Nie wnikając w metodykę pomiaru; puszczam implus jednostkowy na wejście wzmacniacza co otrzymuję na mikrofonie?

Abstrahujemy tu teraz od wrażliwości słuchu człowieczego. 

 

Edytowane przez Grzegorz7

Skad to przesuniecie?

Przeciez pisalem powyzej

Przyklad zwrotnica pasywna

1. rzedu czyli 6dB/oktawe skreca faze o 90°
2. rzedu czyli 12dB/oktawe o 180°
3. rzedu czyli 18dB/oktawe o 270°

Itd.

Kondensator wypruedzs prad
cewka wyprzedza napiecie


Wysokotonowy jest odcinany kondensatorem, niskotonowy cewka

Itd.

To podstawy!

Scena to scena. Jak potrafi się zlokalizować instrumenty i artystów tak jak stoją w klubie to jest dobrze. A lokalizuje się na szerokość, wysokość i głębokość. 
Koherencja i lokalizacja to różne rzeczy. Nikt tu nie twierdzi inaczej.

Jak to nie?

Sam to twierdzisz

Oczywiście, że zgranie fazowe a przez to głównie budowa sceny,

No właśnie.

To skoro pasywne czwórniki wprowadzają takie przesuniecia to również pasywnymi można je skorygować.

Na rysunkach, które załączyłeś nie są opisane osie (oś czasu).

To podstawy! abyśmy mogli dyskutować ilościowo...

No właśnie.
To skoro pasywne czwórniki wprowadzają takie przesuniecia to również pasywnymi można je skorygować.
Na rysunkach, które załączyłeś nie są opisane osie (oś czasu).
To podstawy! abyśmy mogli dyskutować ilościowo...

To pytanie JAK takimi pasywnymi czwornikami chcesz te opoznienie zrealizowac juz zadalem.
Teraz je powtorze

Os pozioma to samples (mozesz przeliczyc na milisekundy, czyli os czasu), os pionowa, to poziom impulsu. Ale nie wierze, by to cos zmienilo w podstawach do dyskusji

1. Można zastosować filtry o minimalnych opóźnieniach. To teoria filtrów z której korzystają również metody numeryczne (DSP). O liniach opóźniających nie będę mówił bo wszyscy o nich zapomnieli w paśmie akustycznym... 

Jeśli to ułamki milisekund to zastosuję przesunięcie przetworników. Jeśli to bardzo dużo to wywalę układ pasywnego filtrowania na rzecz aktywnego. A w ogóle to po ch** mi tyle przetworników 🙂

 

2. No to konkretnie. Wykres z czołem odpowiedzi poszczególnych przetworników w ZG na wymuszenie (prostokąt)  bez własnych mazów. Będzie widać kiedy odzywa się jaki przetwornik. Oczywiście oś opisana w ms. Do tego schemat zwrotnicy. 

Na razie nie widziałem tu takiego wykresu.

 

Taka dygresja. Jakie opóźnienia wzajemne poszczególnych przetworników są słyszalne?  

Znam Twoje zdanie na temat np. dyfrakcji (z którym po części się zgadzam) co do której większość drży. Jakie zatem ilościowo w stosunku do dyfrakcji efekty wywołuje opóźnienie przetworników w ZG? Nie dotykamy tu opóźnień grupowych w ramach systemu nagłaśniania (różnych ZG) do miejsca pomiaru (odsłuchu).

Nie jestem w kontrze do Twoich twierdzeń. Po prostu mając dużą wiedzę przedstaw ją "naocznie". Na forum jest tendencja do wrzutek rzekomo dowodzących własnych tez. Inni milczą bo nie rozumieją... Jest temat, to zrozummy coś wreszcie...

A propos tego o czym tu dyskutujemy to jest to jedna z przyczynek dlaczego przetworniki szerokopasmowe mają zwolenników. Z drugiej strony wiele znakomitych ZG kaleczyłoby uszy gdyby opóźnienia wynikające z działania filtrów były albo nierozwiązywalne albo słyszalne. A nie kaleczą.

Edytowane przez Grzegorz7
  • Moderatorzy
2 godziny temu, xajas napisał:

Jak?

Jesli z pomiaru wyjdzie ze sredniotonowy musi byc opozniony wzgledem niskotonowego o dokladnie X miliskund a wysokotonowy o dokladnie Y milisekund.

Jak to chcesz w tej pasywnej zwrotce zrealizowac?

A jak to do tej pory było i jest realizowane? 99% zwrotnic w audio było i jest pasywne. Na takich ZG powstała i powstaje cała masa rewelacyjnych nagrań. Czyli cyfrowe zwrotnice do niczego nikomu nie są potrzebne choć czasem rzeczywiście ułatwiają pracę w PA przy realizacji koncertów. 

2 godziny temu, xajas napisał:

1. rzedu czyli 6dB/oktawe skreca faze o 90°
2. rzedu czyli 12dB/oktawe o 180°
3. rzedu czyli 18dB/oktawe o 270°

Prawidłowo należało by napisać, do 90 stopni, do 180 stopni itd. W miejscu podziału faza może być przesunięta np. o 60 stopni. 

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Long speech short

Nie mam mozliwosci manipulowania pasywnej zwrotnicy z celem optymalizowania opoznien. Zwrotnice projektuje tak, by przede wszystkim osiagnac optymalne czestotliwosci podzialu, optymalna stromosc filtrow, optymalne dopasowanie poziomow, optymalna linearyzacje przetwornika, optymalna linearyzacje przebiegu impedancji. I efekt koncowy tych wszystkich zabiegow konczy sie takim a nie innym przesunieciem fazowym. I nikt mi nie wmowi, ze zaczyna projektowanie takiej zwrotnicy od osiagniecia wymaganego opoznienia i moze je indywidualnie zaplanowac z zachowaniem powyzszych kryteriow, bo to jest niepowazne!

To ze 99% dotychczasowych zwrotnic bylo pasywne, nie dowodzi ze wszystko jest mozliwe i ze nie mozna lepiej.

Z drugiej strony wiele znakomitych ZG kaleczyłoby uszy gdyby opóźnienia wynikające z działania filtrów były albo nierozwiązywalne albo słyszalne. A nie kaleczą.

Przytocze jeden maly fragment wypowiedzi gosci, ktorzy robia to dla Stereophile od wielu wielu lat i maja o tym pojecie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_9130.thumb.jpg.a55850a8f9125a5065277dafb93a7449.jpg

Wic polega na tym, ze malo kto slyszal takie zestawy i malo kto ma mozliwosc posluchac jeden i ten sam zestaw, raz z dobrze zgranymi i raz z zle zgranymi przetwornikami.
Dlatego malo kto jest w stanie to rozpoznac, ocenic i nawet nie wie ze kalecza
Long speech short

Nie mam mozliwosci manipulowania pasywnej zwrotnicy z celem optymalizowania opoznien. Zwrotnice projektuje tak, by przede wszystkim osiagnac optymalne czestotliwosci podzialu, optymalna stromosc filtrow, optymalne dopasowanie poziomow, optymalna linearyzacje przetwornika, optymalna linearyzacje przebiegu impedancji. I efekt koncowy tych wszystkich zabiegow konczy sie takim a nie innym przesunieciem fazowym. I nikt mi nie wmowi, ze zaczyna projektowanie takiej zwrotnicy od osiagniecia wymaganego opoznienia i moze je indywidualnie zaplanowac z zachowaniem powyzszych kryteriow, bo to jest niepowazne!
To ze 99% dotychczasowych zwrotnic bylo pasywne, nie dowodzi ze wszystko jest mozliwe i ze nie mozna lepiej, bo to jest bez sensu.

99% ludzkosci w minionych tysiacleciach poruszala sie na koniu, wielbladzie furze i dorozce. I byli zadowoleni. No to po co auta i samoloty?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, xajas napisał:

Przytocze jeden maly fragment wypowiedzi gosci, ktorzy robia to dla Stereophile od wielu wielu lat i maja o tym pojecie

Postaw wprost tezę, że konstruktorzy z tym swoim ceremonialnym podejściem do projektowania walą ściemę. 

17 minut temu, xajas napisał:

IMG_9130.thumb.jpg.a55850a8f9125a5065277dafb93a7449.jpg

To nie jest good response. Dokąd to zmierza w prawo? Ponownie niedomówienie.

Mam pojęcie o obiektach inercyjnych... 🙂

19 minut temu, xajas napisał:

99% ludzkosci w minionych tysiacleciach poruszala sie na koniu, wielbladzie furze i dorozce. I byli zadowoleni.

 Jak najbardziej niewiele osiąga się na zwrotnicach klasycznych. DSP z pewnością jest lepsze. Na pewno w pierwszym podziale. Dalej już tylko szerokopasmowy... dlatego w sprzecznosci z powyższym cytatem stoi Twoje naśmiewanie się z szerokopasmowców. 

Mógłbym przytoczyć cytat z siebie z poprzedniej strony. To, że podziały pasma na przetworniki są koniecznością wynika tylko z lichej technologii materiałowej i produkcyjnej głośników. Porównując to do samochodu; marketing wmówił ludzkości, że mają zmieniać opony co sezon bo m.in. temperatura... Na Ksieżycu łaziki jeżdżą po kilka lat w temperaturach od -180C do +100C...

30 minut temu, xajas napisał:

99% ludzkosci w minionych tysiacleciach poruszala sie na koniu, wielbladzie furze i dorozce. I byli zadowoleni. No to po co auta i samoloty?

... no to po co jedna opona na każde warunki... image.png.f044db7015dd4e66b2d42582b21186ff.pngimage.png.f044db7015dd4e66b2d42582b21186ff.png

 

Poddaje sie, do mnie te wywody nie przemawiaja.


Powracam do OB na bazie szerokopasmowego, ale w wersji, ktora minimalizuje ryzyko zastosowania go w niewlasciwym zakresie -> aktywnej!

Zalozmy ze chcemy zmajstrowac 3-drozna odgrode na szerokopasmowym przetworniku uzupeniona od dolu przetwornikiem niskotonowym i od gory wysokotonowym.

Wezmy za punkt wyjsciowy przytoczony wczesniej przykladowy projekt
- 15“ niskotonowy
- 12“ szerokopasmowy
- 1“ wysokotonowy (obojetnie czy kopulka, kompresyjny, wstega, AMT,…)

W wspomnianym projekcie uzyto podzialu 100/7kHz, ktory wydaja mi sie dosc „odwazny“ dla przetwornika 12“

Co zyskuje i co moge sprawdzic poprzez aktywne strojenie/cyfrowe zwrotnice?

Moge stworzyc i porownac wiele konfiguracji strojenia przez proste klikniecie myszy, bez jakichkolwiek dodatkowych nakladow kosztow/materialowych zwiazanych z budowa i przebudowa zwrotnic pasywnych!


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli

1. Zamiast uzywac tej jednej kombinacji podzialu 100Hz/7kHz, moge stworzyc dowolna ilosc kombinacji czestotliwosci podzialu typu 120Hz/6kHz, 150Hz/4kHz, 200Hz/3kHz, 250Hz/2,5kHz itd., coraz bardziej je zawezac, az znajde optymalny zakres pracy tego szerokopasmowca. A to wszystko przez klikniecie myszy, bez koniecznosci zmiany jakichkolwiek elementow zwrotnicy (patrz czerwone)


2. Zamiast uzywac jednego typu zwrotnicy np. Butterworth, moge stworzyc wiele roznych wariantow jak Linkwitz, Brssel, NevilThiele,.. A to wszystko przez klikniecie myszy, bez koniecznosci zmiany jakichkolwiek elementow zwrotnicy (patrz niebieskie)


3. Zamiast uzywac jednej stromosci zwrotnicy np. 12dB, moge stworzyc wiele roznych wariantow jak 6dB, 18dB, 24dB i dowolnie je kombinowac,.. A to wszystko przez klikniecie myszy, bez koniecznosci zmiany jakichkolwiek elementow zwrotnicy (patrz zielone)

4. Moge wybrac zachowanie fazowe (patrz zolte)

5.:Moge podac dokladnie opoznienie kazdego przetwornika, o ktorym pisalismy powyzej i ktore nie jest mozliwe w analogowych zwrotnicach (patrz fioletowe)!
I to tez przez klikniecie myszy!

A teraz najwazniejsze

Przy uzyciu wlasciwego programu moge te wszystkie stworzone kombinacje zwrotnic dla porownania przesluchac i przelanczac miedzy nimi in real-time, bezzwlocznie, jednym kliknieciem myszy, i to tak dlugo az znajde ta kombinacje, ktora moim zdaniem brzmi najlepiej

A dzieki temu mam pewnosc i sie sam „nausznie“ przekonalem, co brzmi najlepiej i jaki zakres, podzialy, filtry, stromosc, opoznienia sa wlasciwe

Czegos takiego nie zrealizujesz pasywnie. Never ever

Moim zdaniem, najprostszy, najsensowniejszy i najtanszy start takiego aktywnego projektu 3-droznej OB, to uzycie aktywnych modulow Hypexa np. FA253.
Dzieki temu mam za jednymm zamachem przetwornik C/A, koncowki mocy, wejscia cyfrowe i analogowe i DSP, umozliwiajacy zrealizowanie opisanych powyzej cyfrowych zwrotnic. A do tego dochodzi jeszcze dopasowanie poziomow/sprawnosci poszczegolnych torow, linearyzacja przetwornikow i korekcja akustyki pomieszczenia!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co tu wcześniej doradzaliśmy Koledze, który chce zaczać zbudowac sobie ZG...?

Dokładnie to samo. 

 

A co tu wcześniej doradzaliśmy Koledze, który chce zaczać zbudowac sobie ZG...?
Dokładnie to samo. 
 


Nie, nie to samo.

Doradzalismy, ze 99% jest pasywna i to wystarczy. Aktywne sa zbedne a jedynie pomocne w naglasnianiu koncertow
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.