Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego wzmacniacze lampowe wracają do łask?


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, bolo_senor napisał:

personalne wycieczki będę z głaszam .

Jakoś jak Cię tak sir.jax tytułował to nie zgłaszałeś, tylko wypiąłeś pierś i odpowiadałeś.
 

30 minut temu, Zwykły Drut napisał:

"granie jak stereotypowa lampa"

stereotypowa lampa gra ciepło , a materialna nie musi. Ogólnie to co ma lampa , a nie ma tranzstor , to rodzaj wypełniania wybrzmień , powiększenia nagrania i dodanie mu pewnej faktury .

19 minut temu, julius-6 napisał:

Jakoś jak Cię tak sir.jax tytułował to nie zgłaszałeś, tylko wypiąłeś pierś i odpowiadałeś.

i odpisałem grzecznie że za takiego się nie uważam zanim wątek uszczuplał. Grzecznie odpowiadam i tobie po mimo zaczepek.

i jak mnie pamięć nie myli odpisałem mu że to info z netu.

Edytowane przez bolo_senor
6 minut temu, bolo_senor napisał:

stereotypowa lampa gra ciepło , a materialna nie musi. Ogólnie to co ma lampa , a nie ma tranzstor , to rodzaj wypełniania wybrzmień , powiększenia nagrania i dodanie mu pewnej faktury .

12 minut temu, julius-6 napisał:

Rozumiem już dlaczego taka opinia i niechęć pochwalenia się skąd wysnułeś te wnioski.

@GraczWygrywacz może ustosunkujesz się, czy np Twoja lampa powiększa nagarania? I czy ma te cechy?

Bo widzisz bolesław, te naj lampy triodowe mają wg mnie przede wszystkim wybitną separacje i różnicowanie barwowe, umiejetność oddania faktur również wchodzi do puli, ale to raczej wybitne odwzorowanie faktur, które mało który tranzystor potrafi. Nie potrafi też pentoda, czy tetroda - przynajmniej nie słyszałem takiej, która w tym aspekcie zblizalaby sie do 2a3, 300b, czy nawet ECL86.

Te filskie triody przypominają niskie mocowo wybitne tranzystory przypominające druty wzmacniajace, ale różnią się właśnie tą umiejetnoscia oddania trójwymiaru, faktur, barw i mikrodynamiki i wyjąktkowo cienką kreską - czyli bardzo precyzyjnym umiejscowieniem źrodeł pozornych na scenie. 

1 minutę temu, julius-6 napisał:

Bo widzisz bolesław, te naj lampy triodowe mają wg mnie przede wszystkim wybitną separacje i różnicowanie barwowe, umiejetność oddania faktur również wchodzi do puli, ale to raczej wybitne odwzorowanie faktur, które mało który tranzystor potrafi.

nie ma technicznego nazewnictwa , więc tak też to można opisać. 

3 minuty temu, julius-6 napisał:

Rozumiem już dlaczego taka opinia i niechęć pochwalenia się skąd wysnułeś te wnioski.

nie , nic rozumiesz , widzisz co innego jest rozmawiać o lampie jako urządzeniu , a co innego roznawiać o konkretnym modelu lampy. W pierwszym wypadku jest to wymiana doświadczeń , w drugim reklama lub antyreklama. Co w tym takiego trudnego do zrozumienia.

11 minut temu, julius-6 napisał:

Nie potrafi też pentoda, czy tetroda

potrafi , nawet el34 czy kt88 w PP jak masz odpowiednie kolumny. Nawet ruskie 6p1p potrafią

18 minut temu, julius-6 napisał:

aspekcie zblizalaby sie do 2a3, 300b, czy nawet ECL86.

każda lampa ma inną ilość "lampowości" , ale ją ma każda

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, Zwykły Drut napisał:

aki poziom THD jak z niektórych wzmacniaczy lampowych, to tylko z gramofonów z krótkim ramieniem, i tylko przy końcu płyty 🙂

Czyli jaki?

Poniżej pomiar kolumny w miejscu odsłuchu robiony na wzmacniaczu lampowym (bez USZ i z dwoma transformatorami po drodze). Pomiar obejmuje THD interfejsu, wzmacniacza, kolumny (przede wszystkim), mikrofonu i nie przekracza 1%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma więc co tak demonizować tych zniekształceń. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

23 minuty temu, Seyv napisał:

Nie ma więc co tak demonizować tych zniekształceń. 

mniej niż jeden dla lampy, a mniej niż 0.0004 klasy D (dla samego wzmacniacza) chyba jest trochę.

  • Moderatorzy
12 minut temu, bolo_senor napisał:

mniej niż jeden dla lampy, a mniej niż 0.0004 klasy D (dla samego wzmacniacza) chyba jest trochę.

W tym całym zestawie najwięcej zniekształceń wnoszą kolumny głośnikowe. Nie jest to pomiar samego wzmacniacza.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

48 minut temu, Seyv napisał:

Czyli jaki?

Poniżej pomiar kolumny w miejscu odsłuchu robiony na wzmacniaczu lampowym (bez USZ i z dwoma transformatorami po drodze). Pomiar obejmuje THD interfejsu, wzmacniacza, kolumny (przede wszystkim), mikrofonu i nie przekracza 1%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma więc co tak demonizować tych zniekształceń. 

Nie demonizuję🙂. Spokojnie też można wskazać wzmacniacze SE z THD na poziomie 2%, jak również głośniki z THD powyżej basu na poziomie niższym niż 1%. Nawet rozumię, że nagraniom czasami może warto pomóc. Tylko warto trzymać się faktów. Wzmacniacze lampowe wybierane są bardzo często nie dlatego, że z nagrań wydobywają więcej tylko dlatego, że do nich dodają swoją sygnaturę. Czasami ta sygnatura jest tak mocna, że staje się manierą, w każdym gatunku muzycznym i każdym nagraniu i w skrajnych przypadkach nawet taka gruba sygnatura jest postrzegane jako pożądana barwa, a tymczasem barwa rzeczywista jest grubo przykryta rozkładem zniekształceń wzmacniacza. Po prostu uważam, że są inne drogi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zwykły Drut
46 minut temu, Seyv napisał:

Nie ma więc co tak demonizować tych zniekształceń. 

Nie ma co, a nawet nie wolno, bo gdyby nie zniekształcenia, to lampa zagrałaby jak klasa D

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

27 minut temu, bolo_senor napisał:

mniej niż jeden dla lampy, a mniej niż 0.0004 klasy D (dla samego wzmacniacza) chyba jest trochę.

D klasie nawet tak niskie zniekształcenia nie pomogą ...

24 minuty temu, Seyv napisał:

W tym całym zestawie najwięcej zniekształceń wnoszą kolumny głośnikowe. Nie jest to pomiar samego wzmacniacza.

wychodzi , że albo masz dobre kolumny albo wzmacniacz , nie mierzyłem tego , natomiast wiekszość producentów lamp opisuje wzmacniacze , że mniej niż jeden.

8 minut temu, szpakowski napisał:

D klasie nawet tak niskie zniekształcenia nie pomogą

a ja każdej klasie daję szanse , klasa D też potrafi fajnie grać , szczególnie jak lampa irytuje.

Edytowane przez bolo_senor
34 minuty temu, Seyv napisał:

Poniżej pomiar kolumny w miejscu odsłuchu robiony na wzmacniaczu lampowym (bez USZ i z dwoma transformatorami po drodze). Pomiar obejmuje THD interfejsu, wzmacniacza, kolumny (przede wszystkim), mikrofonu i nie przekracza 1%

Uważam, że trzeba spojrzeć trochę pod innym kątem na zagadnienie zniekształceń nieliniowych. Żeby pobudzić wyobraźnię załączam kilka obrazków i tłumaczę. To oczywiście uproszczenie.

Na pierwszym obrazki jest gif obrazujący THD dwóch moich wzmacniaczy. Jeden PP na EL84, drugi SET na duotriodach. Pierwszy w pomiarach THD+N ma ok. 0.1% drugi ok.0,5% dla mocy ok.1W ale jak spojrzymy na spektogram THD zobaczymy, że amplituda 2-giej harmonicznej ma odpowiednio wartość ok.30% i 50% sygnału testowego. 

Jakie to ma znaczenie? Popatrzmy teraz na spektogram saksofonu tenorowego. Widzimy ton podstawowy 500Hz i kolejne alikwoty 100/1500/2000 itd. Teraz odtwarzając saksofon na wzmacniaczach lampowych te kolejne alikwoty będą wzbogacane (nasycane) THD tj. głównie 2-gą i 3-cią harmoniczną ze wzgledu na ich wielkość co spowoduje, że amplituda tych alikwotów wzrośnie ale nie o 0,1% czy 0,5% tylko o to co widzimy na spektrogramie czyli dla 2-giego alikwotu będzie to 30 lub 50% w zależności od wzmacniacza.

Co to zmienia? Ton podstwawowy zostaje bez zmian ale urosną alikwoty, będą miały więcej energii, zmieni się barwa na bardziej wyrazistą, zmieni się obrazowanie w przestrzeni dźwiękowej, lepsza lokacja, lepszy kontur itd. 

Dodam tylko jeszcze moje spostrzeżenia co do tego które wzmacniacze lampowe robia to o czym napisałem najlepiej. 

Topologia SE na duotriodach bez USZ o małej mocy 2A3, 6B4G, ECL86 i podobne. Dlaczego mała moc? Dla tych lamp, żeby THD miało słyszalną wartość nie trzeba mocno kręcić volume w górę. Zniekształcenia eufoniczne są "od strzała". W mocniejszych wzmacniaczach słuchamy w ich dolnym zakresie głośności gdzie THD są mniejsze, one rosną wraz ze wzrostem mocy. Dla tych mocniejszych wzmacniaczy żeby cieszyć się lampową barwą trzeba trochę podkręcić więc nie ma mowy o graniu lampowym brzmieniem "od strzała" 😉 

Pozdrawiam. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

saks.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli lepiej słuchać na lampie, bo milej brzmi już od niskich poziomów głośności? Jednoznacznie tak to odbieram. To bardzo dobra wiadomość! 😃

"Tynk pożera dźwięk" 747

17 minut temu, MariuszZ. napisał:

Pozdrawiam. 

👋 prosto i z sensem. Tylko co to będzie jak zaśpiewa tenor zamiast saksofonu tenorowego 😉.

Edytowane przez bolo_senor

Dodam tylko, że najczęściej te harmoniczne są parzyste, albo dominują parzyste, czyli podobne do naturalnych alikwotów, do których nasze ucho jest wytrenowane od czasu istnienia naszego gatunku, to dlatego to tak się podoba. Skoro są parzyste i jeżeli dodają się w fazie to też powodują bardziej strome zbocza narastania sygnału muzycznego, co też pewnie się podoba.

Edytowane przez Zwykły Drut
10 godzin temu, muda44 napisał:

Miałem wiele i różnych wzmacniaczy lampowych i ja nie wrócę 😉

Ale fajnie że masz pasję którą rozwijasz bo ważne mieć w życiu cel, cele, poznawać, doświadczać póki tu jesteśmy i możemy 🙂

 

Nie wiem czy wiesz ale Simply Italy jest kilka wersji. Pierwsze miały wadliwą konstrukcję bo producent dał na płycie blisko siebie mocno grzejące się rezystory koło kondensatorów które pod wpływem wysokiej temperatury wysychały...

Było o tym w klubie UR.

No to żeś mnie nastraszył teraz, wydaje mi się że nie mam " pierwszej" wersji, jak to rozpoznać ?

Szukałem w klubie UR, nie znalazłem tych informacji, masz jakiś link do tego zagadnienia ?

To co fajne z tego klubu , to spora grupa chwali sobie ten wzmacniaczyk tak jak ja 🙂 no i z tego co ludzie piszą to łączą go z kolumnami o skuteczności 85Db 🙃...ciekawe.

 

Pylon Diamond 28 ,Unison Research Simply Italy, Nad C-538, Wiim Ultra 

42 minuty temu, tgiertuga1 napisał:

no i z tego co ludzie piszą to łączą go z kolumnami o skuteczności 85Db 🙃...ciekawe.

bo ta efektywnosc to kolejny mit na temat lamp i doboru kolumn 

podobnie jak stereotypowy odbiór brzmienia lamp 

SE jak ślicznie Mariusz wytłumaczył grają obłędnie na 1 wacie. I można pakować 50k we wzmaka i nie zagra tak np. na niskim poziomie glosnosci. 

1W to to na czym słuchamy najwięcej (chyba że napindalamy rocka na całą chałupę)

 

15 minut temu, julius-6 napisał:

SE jak ślicznie Mariusz wytłumaczył grają obłędnie na 1 wacie.

halo halo , pokazał ci thd i zasadę wzmacniana alikwotów - to są zniekształcenia , a nie super cudownie wydobyta informacja z nagrania.

Edytowane przez bolo_senor
3 godziny temu, bolo_senor napisał:

potrafi , nawet el34 czy kt88 w PP jak masz odpowiednie kolumny. Nawet ruskie 6p1p potrafią

3 godziny temu, julius-6 napisał:

Nie potrafi. najbliżej tego ma el84. Ale nie jest to blisko 300b/2a3/ecl86, czy diabła

23 minuty temu, julius-6 napisał:

bo ta efektywnosc to kolejny mit na temat lamp i doboru kolumn 

podobnie jak stereotypowy odbiór brzmienia lamp 

SE jak ślicznie Mariusz wytłumaczył grają obłędnie na 1 wacie. I można pakować 50k we wzmaka i nie zagra tak np. na niskim poziomie glosnosci. 

1W to to na czym słuchamy najwięcej (chyba że napindalamy rocka na całą chałupę)

 

A to ciekawe. Ale to chyba Ty mi napisałeś na drugim forum że Simply będzie czarował.. " po cichu ". a ma 12W. ( pokój 25 m)

A ja nie uważam żeby tylko po cichu. Oczywiście zależy od zródła.

Z CD najczęściej wystarcza godz. 9-10 na gałce volume.

Z Tidala/ youtube z laptopa to żeby było głośno to 10 -11 na gałce volume.

Przy 90 DB efektywności Diamond 28.

a przecież 85 DB efektywności  to prawie 2 razy ciszej dla ucha. ( teoretycznie ).

Ale może mam za małe doświadczenie bo moje poprzednie Dali 505 miały 91 DB, więc nie słuchałem kolumn z niską efektywnością.

Pylon Diamond 28 ,Unison Research Simply Italy, Nad C-538, Wiim Ultra 

3 minuty temu, tgiertuga1 napisał:

A to ciekawe. Ale to chyba Ty mi napisałeś na drugim forum że Simply będzie czarował.. " po cichu ". a ma 12W. ( pokój 25 m)

po cichu - gra dobrze od początku potencjometru.
 

Generalnie 12W w takim pomieszczeniu wystarczy, żeby zrobić dyskotekę z tego typu kolumnami. Po prostu z D28 im głośniej tym gorzej, bo ta lampa nie podciągnie ich basu, który sam z siebie nie urywa. 

Jak trafisz na kolejne kolumny z lepszym basem to zobaczysz o co mi chodzi. 

Ocenianie spasowania kolumn po ich efektywności generalnie nie ma większego sensu o ile nie chcemy lampa 300B czy 2a3 grac rocka w duzym metrazu. Poza tym efektywnosc produceni bardzo różnie mierzą i często to co ma 90db na papierze ma realnie 87

11 minut temu, julius-6 napisał:

po cichu - gra dobrze od początku potencjometru.
 

Generalnie 12W w takim pomieszczeniu wystarczy, żeby zrobić dyskotekę z tego typu kolumnami. Po prostu z D28 im głośniej tym gorzej, bo ta lampa nie podciągnie ich basu, który sam z siebie nie urywa. 

Jak trafisz na kolejne kolumny z lepszym basem to zobaczysz o co mi chodzi. 

Ocenianie spasowania kolumn po ich efektywności generalnie nie ma większego sensu o ile nie chcemy lampa 300B czy 2a3 grac rocka w duzym metrazu. Poza tym efektywnosc produceni bardzo różnie mierzą i często to co ma 90db na papierze ma realnie 87

aaa, ok , rozumiem, tak oczywiście, od początku potencjometru- tu jak najbardziej zgadzam się. Wieczorne słuchanie jak najbardziej jest przyjemne i nic mu nie brakuje.

ps. A słuchałeś D28 mk2 ??  Bo podobno jest progres na basie, zastosowano inne przetworniki...

Edytowane przez tgiertuga1

Pylon Diamond 28 ,Unison Research Simply Italy, Nad C-538, Wiim Ultra 

Godzinę temu, julius-6 napisał:

1W to to na czym słuchamy najwięcej (chyba że napindalamy rocka na całą chałupę)

To wymaga wyjaśnienia: faktycznie można przyjąć, że średnio do muzyki wystarczy 1W wzmacniacza. Powiedzmy, że przez 99% czasu muzyki wystarczy 1W a przez 1% potrzeba 25W. Ale to nie jest tak, że dla 99% piosenek wystarczy 1W a dla jednej piosenki potrzeba 25W - jest wprost przeciwnie, raczej przez 0,99sekundy każdej piosenki wystarczy 1W, a przez 0,01sekundy potrzeba 25W. A kiedy tych 25W potrzeba? Za każdym razem gdy stopa i gitara basowa wybijają rytm. Więc...

34 minuty temu, julius-6 napisał:

im głośniej tym gorzej, bo ta lampa nie podciągnie ich basu,

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Tak, to wymaga wyjaśnienia, w końcu to forum poświęcone wysokiej jakości odtwarzania i podobno jakiejś wierności i realności, to w tym kontekście piszmy też o jakiś poziomach ciśnienia akustycznego będących choćby namiastką realnej muzyki. A skoro tak to opowieści o wystarczającym 1 wacie można wcisnąć na półkę z bajkami. 

Edytowane przez Zwykły Drut
8 minut temu, Zwykły Drut napisał:

A skoro tak to opowieści o wystarczającym 1 wacie można wcisnąć na półkę z bajkami

Zachęcam do poczytania jakie na ten temat ma przemyślenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Warto wniknąć w opisy jego konstrukcji żeby zrozumieć o co chodzi z niską mocą i eksponowaniem zniekształceń czy unikaniem USZ 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 minut temu, MariuszZ. napisał:

o co chodzi z niską mocą i eksponowaniem zniekształceń czy unikaniem USZ 😉

no tak ale to eksponowanie zniekształceń , jak to ma się do wierności przekazu.

można jakiś patologicznie niski bias ustawić będzie jeszcze więcej zniekształceń

Edytowane przez bolo_senor
17 minut temu, Zwykły Drut napisał:

Tak, to wymaga wyjaśnienia, w końcu to forum poświęcone wysokiej jakości odtwarzania i podobno jakiejś wierności i realności, to w tym kontekście piszmy też o jakiś poziomach ciśnienia akustycznego będących choćby namiastką realnej muzyki. A skoro tak to opowieści o wystarczającym 1 wacie można wcisnąć na półkę z bajkami. 

Haha, no pewnie, tylko przy tym założeniu trzeba by mierzyć wszystko przy tym realnym poziomie głośności realnej muzyki. A jak wiemy słuchamy muzyki ciszej, głośniej i mniej wiecej na tym samym poziomie. 

Realnie w domach muzyka bywa często tłem do pracy i życia. Nie robimy w domu koncertów (chyba ze takie jest założenie systemu)

Więc stosowanie głośności namiastki realnej muzyki mozna sobie miedzy bajki włożyć, chyba że takie jest założenie twórcy systemu, ale im bardziej bedziesz sie zblizał do sweet spotu tutaj, tym bardziej oddalisz się od dobrego brzmienia cicho czy głośniej.

No i tu znowu wchodzi do  gry slynna akustyka, bo proszę palec do budki kto ma idealnie zaadoptowane pomieszczenie. 
Im głośniej tym większą rolę gra akustyka i odbicia... 

1 minutę temu, MariuszZ. napisał:

Zachęcam do poczytania jakie na ten temat ma przemyślenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Warto wniknąć w opisy jego konstrukcji żeby zrozumieć o co chodzi z niską mocą i eksponowaniem zniekształceń czy unikaniem USZ 😉

Wszystko to już znam grubo od ponad dekady. Tyle, że mój post nie dotyczył First Watt'ów projektowanych w większości pod szerokopasmowe wysokoskuteczne głośniki. No i Pass, po drugiej stronie barykady ma w ofercie zupełnie inne produkty, chyba nie robi ich niepotrzebnie😉 Najlepsze obraz tego czy wystarcza 1W daje podpięcie po zaciski przeciętnej skuteczności ZG oscyloskopu i obserwacja przebiegu, w szczególności w nagraniach z dużym DR. Taka dyskusja była już na forum, łącznie z screenami obciętych szczytów przez wzmacniacz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, bolo_senor napisał:

no tak ale to eksponowanie zniekształceń , jak to ma się do wierności przekazu.

 

bolo jaka wiernosc przekazu

głośniki zniekształcaja, akustyka, zrodlo, wzmacniacz. im bardziej zbliżasz się w jednym miejscu tym bardziej oddalasz w drugim. juz na etapie realizacji muzyki masz zabawę suwakami. 

do tego zmierzam właśnie. nie ma jednej linii wierności przekazu więc większość tych prób opisywania sobie HiFidelity można miedzy bajki włożyć. 

36 minut temu, szymon1977 napisał:

To wymaga wyjaśnienia: faktycznie można przyjąć, że średnio do muzyki wystarczy 1W wzmacniacza. Powiedzmy, że przez 99% czasu muzyki wystarczy 1W a przez 1% potrzeba 25W. Ale to nie jest tak, że dla 99% piosenek wystarczy 1W a dla jednej piosenki potrzeba 25W - jest wprost przeciwnie, raczej przez 0,99sekundy każdej piosenki wystarczy 1W, a przez 0,01sekundy potrzeba 25W. A kiedy tych 25W potrzeba? Za każdym razem gdy stopa i gitara basowa wybijają rytm. Więc...

 

Oczywiście że tak. Tylko im bardziej oddalasz się od absolutu w 1W tym bardziej mieszasz w tych 90% gdzie jest on potrzebny. Teraz jakieś mądre głowy pewnie juz liczyły przy jakiej głośnosci z kolumnami np 93db i spadkami np do 5.8ohm rośnie realnie zapotrzebowanie na ten prąd. 

No i kolejny aspekt. Co będzie bardziej słyszalne -  zapotrzebowanie na ten prąd przy tym skoku gdzie potrzebna jest większa moc, czy te niedostatki w 99% czasu słuchania

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.