Skocz do zawartości
IGNORED

Uwarunkowania rynkowego rozwoju kl. D


Rekomendowane odpowiedzi

Boże,daj mi siłę abym to mógł przeczytać
Boże,daj mi mądrość,abym to zrozumiał
Boże,daj mi odwagę,abym nic nie napisał...
🙂

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

2 godziny temu, Allmr napisał:

Sztukę pisania masz już opanowaną, popracuj nad sztuką czytania i rozumienia treści i będzie gites. 

Idealna porada dla Ciebie, patrząc na ciąg logiczny uwag w wymianie naszych postów.

2 godziny temu, Allmr napisał:

nie wszystkie opinie, komentarze, czy odpowiedzi muszą być zgodne z Twoją projekcją rzeczywistości.

Oczywiście, co nie oznacza zarazem, że nierzeczowe odpowiedzi lub komentarze ich niestanowiące w ogóle, mam za takowe uznawać. Twój wpis:

6 godzin temu, Allmr napisał:

, odnosiłem się do pytania zadanego przez autora. W

Uwagi jw. Powodzenia w gęstych przemyśleniach.

3 godziny temu, bolo_senor napisał:

dość tej propagandy.

ciekawe czy promil rynku chociaż zdobyli.

 

Promil to dużo jak na jednego producenta.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 minut temu, szymon1977 napisał:

Promil to dużo jak na jednego producenta.

nawet bardzo dużo.

nawet nie na jednego producenta a całą klasę D 

 

 

Edytowane przez bolo_senor
9 minut temu, bum1234 napisał:

A propos tytułu wątkum czy audiostereo to forum marketingowe?

Rozwój rynkowy produktu jak z pewnością wiesz, nie jest uzależniony tylko od polityki marketingowej, a już szczególnie ta branża jest tego dobitnym przykładem. Treść pytania na pewno pomija aspekt marketingowy całkowicie, nawet jeśli sam tytuł tak może w czyjejś ocenie sugerować.

16 minut temu, Mark75X napisał:

szczególnie ta branża jest tego dobitnym przykładem

Nie bardzo. Niestety marketing dominuje, zwłaszcza w produktach typu "voodoo"

23 minuty temu, Mark75X napisał:

Rozwój rynkowy produktu jak z pewnością wiesz, nie jest uzależniony tylko od polityki marketingowej, a już szczególnie ta branża jest tego dobitnym przykładem.

 

26 minut temu, Mark75X napisał:

a już szczególnie ta branża

ta , znaczy czyja / jaka ?

 

Godzinę temu, Mark75X napisał:

Rozwój rynkowy produktu jak z pewnością wiesz, nie jest uzależniony tylko od polityki marketingowej, a już szczególnie ta branża jest tego dobitnym przykładem. Treść pytania na pewno pomija aspekt marketingowy całkowicie, nawet jeśli sam tytuł tak może w czyjejś ocenie sugerować.

Rynek home-audio to tylko hobby, branża bywa równie oderwana od rzeczywistości, jak oderwani od rzeczywistości bywają hobbyści. Nie szukaj uzasadnienia ceny rynkowej w wartości użytkowej produktu, bo jej tam nie znajdziesz. Co innego rynek pro-audio.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

19 godzin temu, Mark75X napisał:

Cześć. Przeglądałem ostatnio szereg artykułów dotyczących kl. D, w tym m.in. stronę czołowego producenta modułów wzmacniaczy Hypex, i jedna kwestia jest tu dla mnie jakby zupełnie niezrozumiała. Już na wstępie ogólnej prezentacji UcD (link poniżej), a następnie w dalszej jej części, podkreśla się pierwotne skierowanie tej technologii przede wszystkim dla rynku DIY oraz sukces jaki odniosła na przestrzeni lat m.in. w tym segmencie. Biorąc pod uwagę, że kl. D była w swoim czasie, a więc na pewno przed rozwojem know-how do obecnego poziomu, dość mocno krytykowana przez zagorzałych zwolenników kl. A, AB i generalnie w dalszym ciągu pozostaje przecież w ogniu krytyki ze strony wielu "ortodoksyjnych" audiofili, niezbyt rozumiem jak za jej rozwojem i w ocenie wielu, sukcesem rynkowym, może stać od początku segment DIY, a więc wydawać by się mogło grupa w najwyższym stopniu wspierająca tradycyjne standardy wzmocnienia. Czy ktoś potrafi rozwikłać tę zagadkę? Jak w rzeczywistości przebiegał proces popularyzacji tej klasy i jakie czynniki w głównej mierze zadecydowały o niemałej jednak dynamice jej rozwoju, przy równolegle dość poteżnej fali negatywnych ocen szeroko pojętego świata audio?

* Over the past two decades UcD™ (Universal class D) has played a significant role in Class-D amplifier technology. What started at the time as a modest amplifier for the DIY-market soon became a worldwide success.

*

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hypex robi gotowe moduły, które kupuja wszyscy masowo. Może go kupić każdy czy też firma X czy Y i zastosować w swoim wzmacniaczu. 

Ot cała zagadka "DIY" rozwiązana. 

To samo mógłby napisać Seas czy Scan Speak, o to się rozchodzi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Godzinę temu, bum1234 napisał:

Nie bardzo. Niestety marketing dominuje, zwłaszcza w produktach typu "voodoo"

No tak, ale jednak wzmacniacze to nie voodoo typu kable, jak to niektórzy oceniają.

Bądźmy poważni. Mówiąc najprościej, wymagający, doświadczeni znawcy sprzętu, w tym "rasowi" audiofile, są nawet oporni na niektóre rzeczowe recenzje, nie mówiąc o "bełkocie" marketingowym. Opierają swoje oceny, nierzadko mało racjonalne i przeczące nawet dowodom nauki, o własne subiektywne odczucia, a więc o własne uszy. Ta grupa wydaje się najbardziej oddana klasycznym liniowym wzmacniaczom, świętej kl. A, ewent. AB, a zarazem najbardziej oporna na wszelkie nowinki. Wzmacniacze impulsowe w klasie D były i nadal są mocno krytykowane przez spore grono tych ludzi. W tym "zbiorze" na pewno więc mamy manufaktury "wartości dodanej" DIY i ich klientów. Jak to więc możliwe, że Hypex chwali się sukcesem wyrosłym na tym segmencie. Tego właśnie nie rozumiem za bardzo.

12 minut temu, rafal735r napisał:

Hypex robi gotowe moduły, które kupuja wszyscy masowo. Może go kupić każdy czy też firma X czy Y i zastosować w swoim wzmacniaczu. 

Ot cała zagadka "DIY" rozwiązana. 

Nie. Nierozwiązana. Patrz moje uwagi powyżej.

Godzinę temu, bolo_senor napisał:

znaczy czyja / jaka ?

Audio rzecz jasna, a konkretnie segment wzmacniaczy i ich klientów, którzy napędzają ten rynek.

Edytowane przez Mark75X
42 minuty temu, Mark75X napisał:

Audio rzecz jasna, a konkretnie segment wzmacniaczy i ich klientów, którzy napędzają ten rynek.

Nic nie jest tu jasne , segment wzmacniaczy klasy D to rynek pro , car audio , i kino domowe. W tych sektorach firmy takie jak hypex zarabiają.

42 minuty temu, Mark75X napisał:

Nie. Nierozwiązana. Patrz moje uwagi powyżej.

Z racji że hypex największy udział ma w rynku pro , jego modularna budowa jest zaletą dla wszelkiej maści nagłośnienia estradowego - szybka wymiana uszkodzonych części i możliwość budowania nagłośnienia poprzez moduły w tym moduły dsp. To jest DIY , tylko że estradowy.

Edytowane przez bolo_senor
27 minut temu, bolo_senor napisał:

Nic nie jest tu jasne , segment wzmacniaczy klasy D to rynek pro , car audio , i kino domowe. W tych sektorach firmy takie jak hypex zarabiają.

Z racji że hypex największy udział ma w rynku pro , jego modularna budowa jest zaletą dla wszelkiej maści nagłośnienia estradowego - szybka wymiana uszkodzonych części i możliwość budowania nagłośnienia poprzez moduły w tym moduły dsp. To jest DIY , tylko że estradowy.

Druga odpowiedź, która niesie klimat pewnej rzeczowości mogącej faktycznie rozwiązać "zagadkę". Moje rozważania ograniczały się głównie do home audio.

Edytowane przez Mark75X
5 minut temu, Mark75X napisał:

Moje rozważania ograniczały się głównie do home audio.

Twoje może i tak , ale ich to niekonicznie . Wspólnego mianownika tu raczej nie będzie , bo hypex to firma pro.

To , że moduły hypexa są w sprzęcie hi-fi to tylko i wyłącznie fantazja producenta sprzętu , lud prosty się nie zna a obudowa ciężka - napewno się sprzeda.

8 godzin temu, bolo_senor napisał:

filozoficzne rozmyślania nad marketingowym bełkotem - "no tego jeszcze nie grali".

swoją drogą szkoda , że się nie chwalą tym jak te moduły hypexa padają. 

@bolo_senor rozwinąłbyś co nieco wątek padających modułów hypexa ? Przecież to energożerna i grzejąca się klasa A czy AB powinna mieć teoretycznie większą awaryjność 😉

2 minuty temu, bolo_senor napisał:

To , że moduły hypexa są w sprzęcie hi-fi to tylko i wyłącznie fantazja producenta sprzętu , lud prosty się nie zna a obudowa ciężka - napewno się sprzeda.

Tu się nie zgodzę. Wzmacniacze te były prezentowane m.in. na targach hi-end, więc z założenia w celu zdobycia przynajmniej bliższego zainteresowania, jeśli nie uznania od razu. Taki NAD dla przykładu, chyba całą obecną linię wraz z Master, opiera na UcD lub Ncore, więc jako firma ceniona od lat w świecie hi-fi, na pewno nie czyni tego by się kompromitować publicznie regresem i tracić tym samym rynek. Ich oferta, w zasadzie pozbawiona równolegle AB od co najmniej roku, rozwijana jest cały czas od ok. 7-8 lat. Takie są fakty. Ja brzmienie mojego C368 oceniam dużo wyżej niż C356 z podobnej, średniej półki. Ok, są pewne minusy, ale ogólna ocena jest na wyraźny plus.

7 minut temu, bolo_senor napisał:

A padają co raz , już mam takie trzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A może ktoś im jednak pomógł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
17 minut temu, bolo_senor napisał:

A padają co raz , już mam takie trzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@bolo_senor żarty się Ciebie trzymają 😉 Co tam może paść przy takiej prostocie konstrukcji i braku wysokich temperatur ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
25 minut temu, Mark75X napisał:

Taki NAD

NAD skończył się tak szybko jak zaczął na modelu 3020 , tyle lat na rynku a sam siebie nie potrafił skopiować. Marka ma historię ale firmowego brzmienia nie ma.

A hi-end to nazwa wystawy , ktoś robi selekcję co kto wystawia ?

Jak ktoś ma fantazję wstawić hypexa to i wystawić na wystawie ma odwagę , liczy się w końcu tylko znaczek.

14 minut temu, Elbing napisał:

@bolo_senor żarty się Ciebie trzymają 😉 Co tam może paść przy takiej prostocie konstrukcji i braku wysokich temperatur ?

tranzystory i jakiś opornik.

skoro taka prosta to polutuj te smd.

25 minut temu, Mark75X napisał:

więc jako firma ceniona od lat w świecie hi-fi

bez przesady nawet na rynku pro jej nie za bardzo lubią za awaryjność.

25 minut temu, Mark75X napisał:

A może ktoś im jednak pomógł.

nie , nawet za długo nie grają , bo to wzmacniacz dla psa. Puszczam mu ćwierkanie ptaków jak do pracy wychodzę , by nie tęsknił i skamlał.

Edytowane przez bolo_senor
2 minuty temu, bolo_senor napisał:

NAD skończył się tak szybko jak zaczął na modelu 3020

Pewnie gdyby tak było, już od dawna by go na rynku nie było, a na pewno wyciągnąłby wnioski z pierwszych błędnych decyzji i nie inwestował dalej w rozwój klasy D. Z założenia celem jest wartość dodana, i w brzmieniu i na ich koncie firmowym. Oczywiście nie ujemna, a ta dodatnia. Wnioski są więc proste patrząc na całokształt ich polityki R&D oraz handlowej w ostatnich latach i raczej zdają się rozmijać z taką oceną, jaką przedstawiasz.

To z tymi przemienionymi czasami to bzdury.
Popatrz na cały rynek Home Cinema, popatrz przede wszystkim na rynek Automotive. To dopiero dostrzeżesz rozpowszechnienie rozwiązań Class D
W porównaniu z nimi te pare wzmacniaczy z rynku stereo jest śmiechu warte. To juz w międzyczasie produkt „niszowy“

2 minuty temu, Mark75X napisał:

Pewnie gdyby tak było, już od dawna by go na rynku nie było, a na pewno wyciągnąłby wnioski z pierwszych błędnych decyzji i nie inwestował dalej w rozwój klasy D. Z założenia celem jest wartość dodana, i w brzmieniu i na ich koncie firmowym. Oczywiście nie ujemna, a ta dodatnia. Wnioski są więc proste patrząc na całokształt ich polityki R&D oraz handlowej w ostatnich latach i raczej zdają się rozmijać z taką oceną, jaką przedstawiasz.

tyle filozofowania , a ktoś chce kasę zarobić. Reszta to marketing.

Do składania hypexów to śrubokręt krzyżak i klej na gorąco wystarczy i już mamy fabrykę NAD-a 😁.

4 minuty temu, bolo_senor napisał:

tyle filozofowania , a ktoś chce kasę zarobić. Reszta to marketing.

Do składania hypexów to śrubokręt krzyżak i klej na gorąco wystarczy i już mamy fabrykę NAD-a 😁.

Tak, i na pewno zarabiają na wzmacniaczach bez pożądanego brzmienia, co więcej padających jeden za drugim. 

odwaga
siła
mądrość

Może dam radę.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

1 minutę temu, Mark75X napisał:

Tak, i na pewno zarabiają na wzmacniaczach bez pożądanego brzmienia

co człowiek to inny gust , prawdopodobieńswo że na milion jednego ktoś kupi jest duże. Nie trzeba tu laboratorium.

1 minutę temu, Pseudodrummer napisał:

odwaga
siła
mądrość

Może dam radę.

trzymaj się.

tyle filozofowania , a ktoś chce kasę zarobić. Reszta to marketing.


Nie ktos chce kase zarobic, tylko kazdy. Każdy musi na swoje bułki kase zarobic. Ty tez!!! Nie pracujesz charytatywnie!
A bez marketingu to nie funkcjonuje

Takie komentarze sa niepoważne
11 minut temu, Mark75X napisał:

co więcej padających jeden za drugim. 

mój co raz sobie się psuje , jak twój nie , to może jest podrobiony 😄

6 minut temu, xajas napisał:


Nie ktos, tylko kazdy. Każdy musi na swoje bułki kase zarobic. Ty tez!!! Nie tobisz tego charytstywnie!
A bez marketingu to nie funkcjonuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie komentarze sa niepoważne

niektórym dalej trzeba to uświadamiać , myślą że firmy misję dobrego brzmienia mają 😄 Akurat ja robię harytatywnie , bo jakoś nikt nie chce mi zapłacić. A kłamałbym ile wlazie 😄 aby coś tylko sprzedać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor

Od czasu do czasu posłucham sobie muzyki przy wzmocnieniu klasy D (Bel Canto) i zawsze miło się tego słucha. To bardzo ciekawe brzmienie 

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

45 minut temu, bolo_senor napisał:

Nie trzeba tu laboratorium.

Nie trzeba faktycznie, aby wiedzieć, że NAD nie robiłby tego kroku i go nie "ciągnął" widząc że 1/1000000 to jednak trochę za mało by firmę utrzymać 🙂

Edytowane przez Mark75X
19 godzin temu, bolo_senor napisał:

Nic nie jest tu jasne , segment wzmacniaczy klasy D to rynek pro , car audio , i kino domowe.

Hi-end klasa D też obejmuje pomimo oporu części audiofilskiej braci które udaje że słyszy pochodne częstotliwości przełączania tranzystorów wyjściowych. Jeden ślepy test z prawidłową bazą techniczną i audiofilskie nadęcie w tej kwestii pęknie 😉.

18 godzin temu, bolo_senor napisał:

Twoje może i tak , ale ich to niekonicznie . Wspólnego mianownika tu raczej nie będzie , bo hypex to firma pro.

Myślisz że na rynku PRO są jakieś inne, np. lżejsze wymagania co do techniki wyrobu? Czasem może tak być ale najczęściej tak nie jest. To wyroby sprawdzone wszechstronnie bo muszą pracować czasem w bardzo trudnych warunkach.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.