Skocz do zawartości
IGNORED

Upsampling/Oversampling czy 16/44.1


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, ASURA napisał:

SACD jak i taśma magnetyczna są przereklamowane

przereklamowane są tez kable powyżej 2 tys i daci pow 5 tys , wzmacniacze pow 10 tys , kolumny pow 15 tys o reszcie przereklamowanej nie wspomnę

8 minut temu, krzystekov napisał:

przereklamowane są tez kable powyżej 2 tys i daci pow 5 tys , wzmacniacze pow 10 tys , kolumny pow 15 tys o reszcie przereklamowanej nie wspomnę

Mylisz to z brakiem liniowości postępu 

Progres jest coraz niższy ale jednak jest a to że koszty są nieproporcjonalnie wysokie to cena tego postępu

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 minuty temu, ASURA napisał:

Progres jest coraz niższy ale jednak jest a to że koszty są nieproporcjonalnie wysokie to cena tego postępu

postęp dot źródła to postęp zasadniczy , reszta może być optymalna ale dobrze skonfigurowana

19 minut temu, krzystekov napisał:

postęp dot źródła to postęp zasadniczy , reszta może być optymalna ale dobrze skonfigurowana

Najsłabszym ogniwem w torze jest głośnik bez postępu z głośnikiem reszta postępów będzie analogicznie tak kosztowna co by poprawić wynik końcowy w uszach odbiorcy jak coraz większe wydane pieniądze co by dźwięk w powietrzu docierający do uszu zaistniał

Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

31 minut temu, ASURA napisał:

Progres jest coraz niższy ale jednak jest a to że koszty są nieproporcjonalnie wysokie to cena tego postępu

Dla snobów.

20 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Ale dla charakterystyki inny poziom głośności nie powinno mieć to znaczenia, a jednak ma.

Może po drodze coś przesterowujesz (co już @przemak wspomniał). OIDP nie byłby to pierwszy raz 🙂 

W dniu 30.10.2024 o 21:49, .:Gerard:. napisał:

Przy "IEM" mody sporo opadły

O, to nawet pasuje 🙂 

23 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Podłączałem po USB sygnał do RME ale na wyjściu XLR, wtedy chyba można wybrać źródło w zakładce PH34 i robić korekcje

Jeśli zmiany w PH34 naprawdę powodują, że coś się zmienia na XLR, to raczej urządzenie do wymiany. Wg ichniej instrukcji nic takiego nie może się dziać.

Chyba, że przez XLR masz na myśli TRS, bo widzę, że w opcjach masz "Rear TRS 3/4". Ale w takim przypadku też bardzo wątpię, że na wyjściu jest jakakolwiek różnica poza głośnością.

Swoją drogą to dziwne mierzyć wyjście ADI-2 "modami pomieszczenia" jak ADI-2 sam w sobie jest o wiele lepszym urządzeniem pomiarowym (ze screenshotów zgaduję że to ADI-2/4 Pro SE).

W każdym razie u mnie, na ADI-2 Pro FS R, PH34 nie ma wpływu na XLR12 (drugi pomiar XLR12 specjalnie -1 dB, żeby było widać, że to 2 pomiary 🙂) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam
47 minut temu, soundchaser napisał:

Master - Lord. 😉

 

45 minut temu, carlos med napisał:

Master Yoda🙈🙉🙊

No tak.
Żarcik.😁
Ja tez mam:
"Master of Puppets"
Czwartek,prawie piątek-rozumiem.
No bo nie zakładam,że nie wiecie-dlatego obracacie to w żart-to by było z mojej strony niegrzeczne.
Przepraszam,ze tak pomyślałem..

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

4 minuty temu, Pseudodrummer napisał:

No bo nie zakładam,że nie wiecie

Czego nie wiemy? Co to jest master?

Jeśli tak, to napisz nam co to jest, a my się do tego odniesiemy.

4 minuty temu, danadam napisał:

Jeśli zmiany w PH34 naprawdę powodują, że coś się zmienia na XLR, to raczej urządzenie do wymiany. Wg ichniej instrukcji nic takiego nie może się dziać.

Prawdopodobnie jest to ustawienie wspólne dla obu kanałów,
1/2 to lewy kanał a 3/4 prawy, korekcja jest na wejściu, to o czym pisze, jest nawet na słuchawkach słyszalne.

4 minuty temu, soundchaser napisał:

Czego nie wiemy? Co to jest master?

Jeśli tak, to napisz nam co to jest, a my się do tego odniesiemy.

Mówicie o tym.
Zadałem pytanie-co to jest?
Odpowiadasz pytaniem.
Ja nie wiem,dlatego pytam-co to jest master.
A Ty pytasz mnie.
Czyli nie wiesz?

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Godzinę temu, ASURA napisał:

SACD jak i taśma magnetyczna są przereklamowane to pierwsze mam na najwyższym poziomie a na tym drugim się wychowałem

Dalej obie techniki odtwarzania udają ze to jest TA MUZYKA

Czy to znaczy ze „cala muza” stworzona na swiecie do przelomu lat 80/90 jest … przereklamowana?

Floydzi, Stonsi, Betlesi, Miles Davis, Frank Sinatra, Duke Ellington, Perfect i inni ???

Chyba, ze smiesz twierdzic ze cyfrowa kopia jest lepsza od analogowego oryginalu. A NIBY W JAKI SPOSÓB I DLACZEGO ???

Ten audiofilizm chyba tobie tez na mózg sie rzucił 😡🥶😡

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz, pmcomp napisał:

Czy to znaczy ze cala muza stworzona do przelomu lat 80/90 jest … przereklamowana?

Za dużo alkoholu widzę, nic o muzyce nie pisałem tylko o jakości technicznej nagrań!

Gdzie Rzym a gdzie Krym!

 

Ogarnij się i nie pij tyle…

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

41 minut temu, ASURA napisał:

Najsłabszym ogniwem w torze jest głośnik bez postępu z głośnikiem reszta postępów będzie analogicznie tak kosztowna co by poprawić wynik końcowy w uszach odbiorcy jak coraz większe wydane pieniądze co by dźwięk w powietrzu docierający do uszu zaistniał

Niestety póki ludzie maja uszy na postep w tej dziedzinie sie nie zanosi. Ostatnie kilkadziesiat lat to nie postep tylko skoki w bok.

4 minuty temu, ASURA napisał:

Za dużo alkoholu widzę, nic o muzyce nie pisałem tylko o jakości technicznej nagrań!

Gdzie Rzym a gdzie Krym!

 

Ogarnij się i nie pij tyle…

Nie zauwazylem, ze nie piszesz o muzie tylko o technice. Ale gdyby zalozyć nawet ze masz rację i piszesz o technice, to przekreslasz z tego powodu całą tworczość muzyczną bo powstala na urządzeniach analogowych i zapisana na tasmie magnetycznej?

TO JEST CHORE !!!

Kwestionujesz ludzką twórczosć, ich wizje, sztukę, marzenia, całe życie.

Jakim prawem? Kim ty jesteś? Kto ci dal takie prawo?

Ogarnij sie czlowieku 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

 

PS. goowno widzisz. Alkoholu mowisz? A czego ty się nawąchałeś? Chyba podlej jakości kleju i mozg ci się zlasował 🤬.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

13 minut temu, Pseudodrummer napisał:

Mówicie o tym.
Zadałem pytanie-co to jest?
Odpowiadasz pytaniem.
Ja nie wiem,dlatego pytam-co to jest master.
A Ty pytasz mnie.
Czyli nie wiesz?

Przecież wystarczy przeczytać w necie jeśli ktoś nie wie. To jakiś kontrowersyjny temat?

1 godzinę temu, ASURA napisał:

SACD jak i taśma magnetyczna są przereklamowane to pierwsze mam na najwyższym poziomie a na tym drugim się wychowałem

Dalej obie techniki odtwarzania udają ze to jest TA MUZYKA

Twoj wpis dla scislosci.

BTW wychowales sie na tasmie … w MK 125. To widac i czuć jak sie ciebie czyta. To jest twoj poziom jakości z tamtych czasów. Na tasmie Stilon Gorzow. Do dzisiaj ci zostalo jak widac z twojego wpisu.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Teraz, pmcomp napisał:

Twoj wpis dla scislosci.

 

Jak kurła nie rozumiesz przenośni że TA MUZYKA to jest muzyka brzmiąca na żywo to twoje znieczulenie alkoholem  jest już na zupełnie niezłym poziomie

 

Bez odbioru

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 minuty temu, ASURA napisał:

Jak kurła nie rozumiesz przenośni że TA MUZYKA to jest muzyka brzmiąca na żywo to twoje znieczulenie alkoholem  jest już na zupełnie niezłym poziomie

 

Bez odbioru

Nie, nie rozumiem. Zacytowalem twoj wpis. Chyba tobie opary tego kleju kazą pisać pomiedzy wierszami a zacmienie mowi ze napisales cos czego nie napisales. Miloszem nie jesteś i nie bedziesz.

I weź se na luz 😡.

EOT. szkoda mi na ciebie mojego czasu.

14 minut temu, ASURA napisał:

Za dużo alkoholu widzę, nic o muzyce nie pisałem tylko o jakości technicznej nagrań!

No to pisales o muzyce czy nie pisaleś?

Rozcieńcz troche ten klej bo ci już dziury w mózgu wypalil

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

38 minut temu, danadam napisał:

Swoją drogą to dziwne mierzyć wyjście ADI-2 "modami pomieszczenia" jak ADI-2 sam w sobie jest o wiele lepszym urządzeniem pomiarowym (ze screenshotów zgaduję że to ADI-2/4 Pro SE).

Nie rozumiem, o co ci chodzi.

Robiłem pomiar programem REW, w torze RME i korekcja dla zbicia modów, w opcji IEM mody sporo opadły.

6 minut temu, ASURA napisał:

Jak kurła nie rozumiesz przenośni że TA MUZYKA to jest muzyka brzmiąca na żywo

No to o muzyce czy o technice … zdecyduj sie.

Zwchowujesz sie jak polityk Solidarnej Polski: „Nie kradlem tylko dawalem na ofiary przestepstw”. Klamstwa w zywe oczy.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Żeby obnizyć może trochę temperaturę dyskusji zapytam choć to trochę off topic we własnym wątku, ale jednak związany z DSD, DoP, upsamplingiem itd... Jaki DAC jest wart uwagi obsługujący DSD64 przez dual AES z wejściem zegara ( lub też taki, który ma dobry zegar i może być jego żródłem dla transportu CD z wejściem zegara) ? DAC dla Esoteric P-03U, grajacy raczej cieplejszą sygnatura , ale nie gubiąc nauralnie podanych detali i przestrzeni z transportu ? S/h oczywiście.  Myślę o Esoteric D-03, dcs Debussy , Denafrips Terminator - te trzy wiem , że mają  opcję połączenie przez dual AES. Słyszałem tylko Dcs ale nie w połączeniu z Esoteric P-03U.

 

4 godziny temu, krzystekov napisał:

to jest to samo ze studio w postaci dsd i obcięte w postaci cd , nie wiem jak ci mogę argumentować , nie są to materiały odrębne tylko z macierzystego materiału, taka jest sygnatura każdej wytwórni, to nie jest coś tam albo jakieś tam , to nośnik najwyższej klasy przeznaczony dla określonych odbiorców którzy mają wymagania jakości i za to płacą, skolerowanie sacd z cd [hybrid]ma na celu możliwość odtworzenia warstwy cd tylko w odtwarzaczu cd nie posiadającym możliwości odtworzenia warstwy sacd

Widzę, że kolega zorientowany, to może mi grajkowi wyjaśni, co to jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przypomnę, że zostało to nagrane na 16 bitowym wielośladzie i przede wszystkim zgrane na 16 bitowego data. Tu piszą, że to jest "Mastered from the original master tapes" - co w zagranicznej nomenklaturze oznacza... no właśnie, co? Master tape to jest wieloślad, ale wieloślad się zgrywa, więc powinno być "mixed", bo jeżeli to było masterowane z oryginalnej kasetki dat 44/16, to skąd ten superbrzmiący sacd się wziął? To jest zagadnienie z tematu wątku - czy można/warto zwiększać rozdzielczość nośnika w przypadku tylko zwiększania rozdzielczości czy w przypadku "giglania" tego materiału różnymi bajerami żeby uzasadnić zwiększenie rozdzielczości? Za co płacisz w tym przypadku, określony odbiorco?

Są miksy 5.1 tego materiału, ale znów jeżeli miksy to z wielośladu który był 44/16 (i to z kłopotami jak można wyczytać), więc niby skąd tam pasmo powyżej 20k i inne atrybuty hi-res?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

14 minut temu, carlos med napisał:

Jaki DAC jest wart uwagi obsługujący DSD64 przez dual AES z wejściem zegara

Za duzo to ich nie ma. Z tych co ja znam to dCS.

Zakladam, ze  przy dual AES/coax chodzilo ci o przsył DSD128 i DXD bo DSD64 obsluzysz po jednym SPDIF na kazdym DACu, ktory obsluguje DoP.

Czyli:

DoP dla DSD64

DoP i podwojny SPDIF dla DSD128 i DXD.

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 godziny temu, Pseudodrummer napisał:

Panowie,a co to jest master?

I to jest dobrze postawione pytanie.
Mamy sesję  w studio. Nagrywamy - to jest proste. Potem nastepuje finalne zgranie materiału celem dokonania masteringu.
Finalne zgranie pod postacią stemów czy całościowego zgrania trafia do studia masteringowego. Te finalne zgranie mamy w postaci tzw. gęstego PCM. Studio masteringowe ten gęsty PCM dostaje i zaczyna się proces zwany masteringiem czyli ostateczne nadanie szlifu i to też jest czynione w gęstym PCM. Jeśli studio masteringowe również świadczy usługę authoringu (co powinno być regułą) to otrzymujemy materiał przeznaczony do replikacji pod dany nośnik.
I teraz uwaga - studio masteringowe robi JEDEN master, który potem jest konwertowany na potrzeby nośnika typu SACD, CD.
Każde SACD powstaje z gęstego PCM a to dlatego ponieważ SACD jest nieedytowalne. Nie można przeprowadzać w domenie SACD żadnych prac. Cała obróbka dxwieku musi więc być wykonywana na PCM. Nie da się w SACD przeprowadzać obróbki dynamicznej, właściwie to niczego nie da się robić w SACD. Nawet Sonoma nie pozwala na zbyt wiele prócz fade in/fade out.
Koszerną płytę SACD można teoretycznie zrobić na zasadzie "na żywca". Orkiestra gra, sygnał wchodzi analogowo na stół, na bieżąco dokonywana jest cała obróbka dynamiczna (kompresory, enhancery, pogłosy, poziomy, eq itp) ze stołu suma wychodzi na DAW (np duży Pyramix) poprzez przetwornik a/dsd. W komputerze mamy wówczas jeden duży plik DSD i na tym się kończy proces. Żadnej dalszej obróbki dokonać nie sposób gdyż nie pozwala na to technologia.
Kiedy master zostanie zatwierdzony studio masteringowe dostaje dyspozycję by ów master przygotować pod replikację SACD czy CD.
 - Jeśli ma być SACD to następuje teraz kodowanie z gęstego PCM do DSDIFF. Następnie za pomocą PhilipsSuperAuthor mamy przeprowadzany authoring i otrzymujemy replikacyjny format Philips CMF zapisywany na taśmie AIT np. za pomocą SONY SDX500C. Taka taśma trafia teraz do tłoczni. Jeśli nie chcemy wysyłać formatu replikacynego na taśmie AIT to musimy dokonac konwersji z Philips CMF do Sony UCMF za pomocą SONY CuttingMasterConverter. Otrzymamy wówczas format replikacyjny w postaci pliku UCMF.
Możemy też się posłuzyć dużym Pyramixem i cały authoring przeprowadzić w nim otrzymując od razu UCMF gotowy do przesłania do tłoczni celem replikacji.
 - Jeśli ma być CD to ten sam master jest teraz konwertowany do 16bit/44.1 z ditherem i przeprowadzamy authoring otrzymując kontener replikacyjny DDP, który mozemy wysłać do tłoczni wprost na ich serwer.

Studio masteringowe otrzymuje polecenie dokonania masteringu (czyli nadania ostatecznego szlifu na zgranym materiale). Studio masteringowe nie robi dwóch innych masterów dla celów SACD i CD - robi sie JEDEN mastering i ten master jest potem wedle powyzszego opisu przygotowywany pod replikację. Mastering kosztuje i gdyby producent (osoba prawna odpowiedzialna za dzieło) chciał mieć dwa różne masteringi pod SACD i pod CD to musiałby zapłacić dwa razy.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

9 minut temu, pmcomp napisał:

Za duzo to ich nie ma. Z tych co ja znam to dCS.

Zakladam, ze chodzilo ci o DSD128 i DXD bo DSD64 obsluzysz po jednym SPDIF.

 DSD64 po jednym SPDIF może i tak , ale chyba z konwersją do PCM 176,4 ?  Esoteric P-03 może wysłać "natywny" DSD z SACD ( chyba jako DoP) przez dwa AES wykorzystyjąc oddzielnie lewy i prawy kanał , tylko DAC musi w takim połączeniu odebrać ... Esoteric D03 na pewno ( też przez iLINK) , dcs też.

5 minut temu, yayacek napisał:

I to jest dobrze postawione pytanie.
Mamy sesję  w studio. Nagrywamy - to jest proste. Potem nastepuje finalne zgranie materiału celem dokonania masteringu.
Finalne zgranie pod postacią stemów czy całościowego zgrania trafia do studia masteringowego. Te finalne zgranie mamy w postaci tzw. gęstego PCM. Studio masteringowe ten gęsty PCM dostaje i zaczyna się proces zwany masteringiem czyli ostateczne nadanie szlifu i to też jest czynione w gęstym PCM. Jeśli studio masteringowe również świadczy usługę authoringu (co powinno być regułą) to otrzymujemy materiał przeznaczony do replikacji pod dany nośnik.
I teraz uwaga - studio masteringowe robi JEDEN master, który potem jest konwertowany na potrzeby nośnika typu SACD, CD.
Każde SACD powstaje z gęstego PCM a to dlatego ponieważ SACD jest nieedytowalne. Nie można przeprowadzać w domenie SACD żadnych prac. Cała obróbka dxwieku musi więc być wykonywana na PCM. Nie da się w SACD przeprowadzać obróbki dynamicznej, właściwie to niczego nie da się robić w SACD. Nawet Sonoma nie pozwala na zbyt wiele prócz fade in/fade out.
Koszerną płytę SACD można teoretycznie zrobić na zasadzie "na żywca". Orkiestra gra, sygnał wchodzi analogowo na stół, na bieżąco dokonywana jest cała obróbka dynamiczna (kompresory, enhancery, pogłosy, poziomy, eq itp) ze stołu suma wychodzi na DAW (np duży Pyramix) poprzez przetwornik a/dsd. W komputerze mamy wówczas jeden duży plik DSD i na tym się kończy proces. Żadnej dalszej obróbki dokonać nie sposób gdyż nie pozwala na to technologia.
Kiedy master zostanie zatwierdzony studio masteringowe dostaje dyspozycję by ów master przygotować pod replikację SACD czy CD.
 - Jeśli ma być SACD to następuje teraz kodowanie z gęstego PCM do DSDIFF. Następnie za pomocą PhilipsSuperAuthor mamy przeprowadzany authoring i otrzymujemy replikacyjny format Philips CMF zapisywany na taśmie AIT np. za pomocą SONY SDX500C. Taka taśma trafia teraz do tłoczni. Jeśli nie chcemy wysyłać formatu replikacynego na taśmie AIT to musimy dokonac konwersji z Philips CMF do Sony UCMF za pomocą SONY CuttingMasterConverter. Otrzymamy wówczas format replikacyjny w postaci pliku UCMF.
Możemy też się posłuzyć dużym Pyramixem i cały authoring przeprowadzić w nim otrzymując od razu UCMF gotowy do przesłania do tłoczni celem replikacji.
 - Jeśli ma być CD to ten sam master jest teraz konwertowany do 16bit/44.1 z ditherem i przeprowadzamy authoring otrzymując kontener replikacyjny DDP, który mozemy wysłać do tłoczni wprost na ich serwer.

Studio masteringowe otrzymuje polecenie dokonania masteringu (czyli nadania ostatecznego szlifu na zgranym materiale). Studio masteringowe nie robi dwóch innych masterów dla celów SACD i CD - robi sie JEDEN mastering i ten master jest potem wedle powyzszego opisu przygotowywany pod replikację. Mastering kosztuje i gdyby producent (osoba prawna odpowiedzialna za dzieło) chciał mieć dwa różne masteringi pod SACD i pod CD to musiałby zapłacić dwa razy.

I wszystko jasne...

Edytowane przez carlos med
28 minut temu, przemak napisał:

Widzę, że kolega zorientowany, to może mi grajkowi wyjaśni, co to jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przypomnę, że zostało to nagrane na 16 bitowym wielośladzie i przede wszystkim zgrane na 16 bitowego data. Tu piszą, że to jest "Mastered from the original master tapes" - co w zagranicznej nomenklaturze oznacza... no właśnie, co? Master tape to jest wieloślad, ale wieloślad się zgrywa, więc powinno być "mixed", bo jeżeli to było masterowane z oryginalnej kasetki dat 44/16, to skąd ten superbrzmiący sacd się wziął? To jest zagadnienie z tematu wątku - czy można/warto zwiększać rozdzielczość nośnika w przypadku tylko zwiększania rozdzielczości czy w przypadku "giglania" tego materiału różnymi bajerami żeby uzasadnić zwiększenie rozdzielczości? Za co płacisz w tym przypadku, określony odbiorco?

Są miksy 5.1 tego materiału, ale znów jeżeli miksy to z wielośladu który był 44/16 (i to z kłopotami jak można wyczytać), więc niby skąd tam pasmo powyżej 20k i inne atrtbuty hi-res?

Ja mam jedna uwagę, boporuszyles fajny temat co jest tasma matka.

rzeczywiscie w prawdziwym analogu prawdziwym master tape w zapisie wielosladowym jest wielosladowa tasma magnetyczna (2”). Na rynku przyjelo sie raczej, ze master tape nazywana jest tasma dwusladowa z zapisem stereo na tasmie 1/4”, rzadziej 1/2”. Dlaczego? Bo tasmy 2” byly bardzo drogie. W Polsce ze wzgledow oszczednosciowych tasmy wielosladowe po sesji i zgraniu do dwusladu byly kasowane i uzywane ponownie. Az do mechanicznego zjechania warstwy magnetycznej 😉 .

Jesli tasma matka jest wielosladowa to i tak w studio produktem finalnym byla tasma dwusladowa. Z niej wytwornia robila kilkadziesiat kopii, ktore byly rozsylane po oddzialach wytworni na calym swiecie w celu tworzenia z nich matryc vinylowych oraz kolejnych tasm, z ktorych kopiowano komercyjne tasmy szpulowe i kasety magentofonowe.

Podejrzewam ze w wielu studiach na swiecie takze. Zapewne tylko bogate studia maja archiwa z wielosladowymi tasmamimatkami, szczegolnie z sesjami swiatowych gwiazd muzycznych. Ale skoro powstalo taj duzo materialu wielokanalowego i fajnych remasterow dwukanalowych to pewnie takich tasm wielosladowych na swiecie jest w archiwach jeszcze bardzo dużo.

 

Jak jest twoja wiedza w tym temacie?

15 minut temu, yayacek napisał:

Mamy sesję  w studio. Nagrywamy - to jest proste.

Po tym zdaniu dodalbym jeszcze, ze produktem finalnym po zakonczonej sesji nagraniowej jest tzw. mix. I zniego powstaje master.

A twoj post jest super bo wyjasnia wszystko w temacie. Gdyby @przemak napisal cos takiego wczesniej moze unknelibysmy „ciekawej dyskusji”.

Dzieki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Po tym zdaniu dodalbym jeszcze, ze produktem finalnym po zakonczonej sesji nagraniowej jest tzw. mix. I zniego powstaje master.

Mix czyli po polsku finalne zgranie - użyłem polskiego sformułowania. Ale jak tez napisałem modne jest przesyłanie do studia masteringowego stemów. Stemy to zgrania grupowe. Np osobne bębny, osobne wokale, osobne synthy itp. I to nie jest wówczas finalne zgranie (mix) a kilka grup zgrań, które w studiu masteringowym są poddawane obróbce i łączone w całość.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

8 minut temu, yayacek napisał:

I teraz uwaga - studio masteringowe robi JEDEN master, który potem jest konwertowany na potrzeby nośnika typu SACD, CD.

Ta, jasne, zwłaszcza z tymi kosztami. Stać było wytwórnie na inny master na single radiowe, a nie stać na inny master na sacd. Na winyl też idzie ten sam master, na kasety też. Technicznie to piszesz ok, ale poruszanie kwestii kosztów w przypadku masteringu na różne nośniki nie wygląda poważnie, zarówno historycznie w przypadku wielu różnych "ideowo" nośników jak i współcześnie wobec różnych wymagań w zakresie poziomów. Oczywiście, może być tak i wielu przypadkach jest, że na wszystkie nośniki idzie identycznie to samo, ale chociażby przykład który podałem (5.1 sacd i stereo cd w przypadku BiA) pokazuje, że wielkie litery nie są w powyższym cytacie wyznacznikiem niczego.

nagrywamy.com

15 minut temu, carlos med napisał:

DSD64 po jednym SPDIF może i tak , ale chyba z konwersją do PCM 176,4 ?

Nie. Czyste DSD64. Jesli DAC i player na wyjsciach SPDIF obsluguja DoP (DSD over PCM) to DSD jest przesylany natywnie w kontenerze PCM. Czyli DSD udaje PCM albo jest chowane w PCM.

Zeby wyslac DSD128 potrzebujesz dwoch SPDIF z DoP, oczywiscie po obu stronach czyli w playerze i w DACu.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

18 minut temu, yayacek napisał:

I to jest dobrze postawione pytanie.
Mamy sesję  w studio. Nagrywamy - to jest proste. Potem nastepuje finalne zgranie materiału celem dokonania masteringu.
Finalne zgranie pod postacią stemów czy całościowego zgrania trafia do studia masteringowego. Te finalne zgranie mamy w postaci tzw. gęstego PCM. Studio masteringowe ten gęsty PCM dostaje i zaczyna się proces zwany masteringiem czyli ostateczne nadanie szlifu i to też jest czynione w gęstym PCM. Jeśli studio masteringowe również świadczy usługę authoringu (co powinno być regułą) to otrzymujemy materiał przeznaczony do replikacji pod dany nośnik.
I teraz uwaga - studio masteringowe robi JEDEN master, który potem jest konwertowany na potrzeby nośnika typu SACD, CD.
Każde SACD powstaje z gęstego PCM a to dlatego ponieważ SACD jest nieedytowalne. Nie można przeprowadzać w domenie SACD żadnych prac. Cała obróbka dxwieku musi więc być wykonywana na PCM. Nie da się w SACD przeprowadzać obróbki dynamicznej, właściwie to niczego nie da się robić w SACD. Nawet Sonoma nie pozwala na zbyt wiele prócz fade in/fade out.
Koszerną płytę SACD można teoretycznie zrobić na zasadzie "na żywca". Orkiestra gra, sygnał wchodzi analogowo na stół, na bieżąco dokonywana jest cała obróbka dynamiczna (kompresory, enhancery, pogłosy, poziomy, eq itp) ze stołu suma wychodzi na DAW (np duży Pyramix) poprzez przetwornik a/dsd. W komputerze mamy wówczas jeden duży plik DSD i na tym się kończy proces. Żadnej dalszej obróbki dokonać nie sposób gdyż nie pozwala na to technologia.
Kiedy master zostanie zatwierdzony studio masteringowe dostaje dyspozycję by ów master przygotować pod replikację SACD czy CD.
 - Jeśli ma być SACD to następuje teraz kodowanie z gęstego PCM do DSDIFF. Następnie za pomocą PhilipsSuperAuthor mamy przeprowadzany authoring i otrzymujemy replikacyjny format Philips CMF zapisywany na taśmie AIT np. za pomocą SONY SDX500C. Taka taśma trafia teraz do tłoczni. Jeśli nie chcemy wysyłać formatu replikacynego na taśmie AIT to musimy dokonac konwersji z Philips CMF do Sony UCMF za pomocą SONY CuttingMasterConverter. Otrzymamy wówczas format replikacyjny w postaci pliku UCMF.
Możemy też się posłuzyć dużym Pyramixem i cały authoring przeprowadzić w nim otrzymując od razu UCMF gotowy do przesłania do tłoczni celem replikacji.
 - Jeśli ma być CD to ten sam master jest teraz konwertowany do 16bit/44.1 z ditherem i przeprowadzamy authoring otrzymując kontener replikacyjny DDP, który mozemy wysłać do tłoczni wprost na ich serwer.

Studio masteringowe otrzymuje polecenie dokonania masteringu (czyli nadania ostatecznego szlifu na zgranym materiale). Studio masteringowe nie robi dwóch innych masterów dla celów SACD i CD - robi sie JEDEN mastering i ten master jest potem wedle powyzszego opisu przygotowywany pod replikację. Mastering kosztuje i gdyby producent (osoba prawna odpowiedzialna za dzieło) chciał mieć dwa różne masteringi pod SACD i pod CD to musiałby zapłacić dwa razy.

 

3 minuty temu, przemak napisał:

Ta, jasne, zwłaszcza z tymi kosztami. Stać było wytwórnie na inny master na single radiowe, a nie stać na inny master na sacd. Na winyl też idzie ten sam master, na kasety też. Technicznie to piszesz ok, ale poruszanie kwestii kosztów w przypadku masteringu na różne nośniki nie wygląda poważnie, zarówno historycznie w przypadku wielu różnych "ideowo" nośników jak i współcześnie wobec różnych wymagań w zakresie poziomów. Oczywiście, może być tak i wielu przypadkach jest, że na wszystkie nośniki idzie identycznie to samo, ale chociażby przykład który podałem (5.1 sacd i stereo cd w przypadku BiA) pokazuje, że wielkie litery nie są w powyższym cytacie wyznacznikiem niczego.

Dziekuję.

Reszta ma wolne.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

8 minut temu, przemak napisał:

Ta, jasne, zwłaszcza z tymi kosztami

5.1 SACD i winyl to oczywiście inne przypadki. Wiadomo, że pod 5.1 czy pod winyl trzeba przeprowadzić inny master niż pod stereo. Jeśli celem wydania jest wielokanałowe SACD i standardowe CD to trzeba zapłacić za dwie różne formy masteringu. Jeśli dochodzi jeszcze winyl to tez trzeba zapłacić dodatkowo.
Jeśli jednak mamy zamiar wydać stereo SACD i stereo CD to master jest jeden w gęstym PCM i konwertowany do formatu replikacyjnego

Edytowane przez yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.