Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ogólna sprzedaż aut drastycznie zmalała, nie ma znaczenia elektro czy spalinowe

O właśnie: spadać miała spalinowych a elektryków rosnąć - nie rośnie choć klienta zmuszają, elektrykom robią przywileje.a spalinowym pod górkę. Otwórz oczy kolego.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy
6 minut temu, szymon1977 napisał:

O właśnie: spadać miała spalinowych a elektryków rosnąć - nie rośnie choć klienta zmuszają, elektrykom robią przywileje.a spalinowym pod górkę. Otwórz oczy kolego.

 

Producenci tak wymyślali i produkowani, że salony czkawki dostały bo klienci przyszli, popatrzyli, policzyli stwierdzili , że nic dla nich niema i rok dwa poczekają. Piszę o segmencie A,B,C.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

1 minutę temu, stench napisał:

Do jakiego samochodu, rocznik ?

Co rocznik? Czytaj uważnie. Mówię o dynamicznych i oszczędnych silnikach wolnossących. Wiadomo, jak gablota jest ciężka i pizga się latem, to jest poza tym zakresem.

  • Moderatorzy
1 minutę temu, Piotr_1 napisał:

Co rocznik? Czytaj uważnie.

Chciałem zrozumieć do jakich konkretnie silników dobry i na jakiej podstawie tak uważasz.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Teraz, stench napisał:

Chciałem zrozumieć do jakich konkretnie silników dobry i na jakiej podstawie tak uważasz.

No zarysowałem ogólny zakres, a na podstawie własnych eksperymentów. Mówię o samochodach normatywnych. 

5 godzin temu, Piotr_1 napisał:

No zarysowałem ogólny zakres, a na podstawie własnych eksperymentów. Mówię o samochodach normatywnych. 

Mój eksperyment z Hondą Civic 1.8 FN,FK wskazuje że oleje Mobila od 5W30 do 5W50 też są dobre i przejechane 240 tyś bezawaryjnie też to potwierdza.

  • Moderatorzy
19 godzin temu, Piotr_1 napisał:

No zarysowałem ogólny zakres, a na podstawie własnych eksperymentów. Mówię o samochodach normatywnych. 

No to nie. Silnik konstruowany jest na określone parametry oleju i tak niewłaściwy parametr przed W np 5W może spowodować niewłaściwe ciśnienie w magistralach olejowych, grubość filmu olejowego na współpracujących elementach, zwiększone zużycie paliwa i mniejszą moc z powodu zbyt dużych oporów dla np tłoków.

Jak olej będzie za rzadki to jest ryzyko zatarcia panewek, a jak za gęsty to zmniejszamy moc, zużycie paliwa (dotyczy silników pasowanych na 5W) i przy wysokich obrotach wzrasta możliwość przedmuchiwania simeringów jeśli silnik konstruowany na 0W.

Natomiast okazało się, że przy kilku szerszych akcjach naprawczych producenci zalecili przejście z olejów 0W na 5W.

 

Edytowane przez stench

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

18 minut temu, stench napisał:

No to nie. Silnik konstruowany jest na określone parametry oleju i tak niewłaściwy parametr przed W np 5W może spowodować niewłaściwe ciśnienie w magistralach olejowych, grubość filmu olejowego na współpracujących elementach, zwiększone zużycie paliwa i mniejszą moc z powodu zbyt dużych oporów dla np tłoków.

Jak olej będzie za rzadki to jest ryzyko zatarcia panewek, a jak za gęsty to zmniejszamy moc, zużycie paliwa (dotyczy silników pasowanych na 5W) i przy wysokich obrotach wzrasta możliwość przedmuchiwania simeringów jeśli silnik konstruowany na 0W.

Natomiast okazało się, że przy kilku szerszych akcjach naprawczych producenci zalecili przejście z olejów 0W na 5W.

 

No to konkretnie który współczesny silnik wolnossący nie może pracować na oleju 0W40 i z jakiego powodu.

  • Moderatorzy

Użyłeś słów kluczy "współczesny" i "nie może". Zabrakło w tym czy jest to olej przewidziany przez producenta i rzeczywiście optymalny dla silnika i sposobu eksploatacji. Bo móc to może... tak samo każdy współczesny może jeździć na 10w30 pozostaje kwestia czy jest dla niego optymalny i jak długo "może" zanim zaczną wyłazić problemy wynikające z zastosowania właśnie takiego oleju. Tak samo jak z tym, że producenci głoszą, że w danej automatycznej skrzyni biegów oleju się nie wymienia bo jest na jej całe życie. I zaraz pytania ile to życie będzie trwało, a ile trwałoby gdyby wymieniać ten olej co 50 tys km.

A precyzując to na 0w40 NIE MOGĄ pracować współczesne silniki stosowane w motocyklach.

Do oleju 0W40 musi być również dostosowana pompa oleju bo na tak rzadkim może nie zapewnić ciśnienia wymaganego do skutecznego smarowania.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

8 minut temu, stench napisał:

A precyzując to na 0w40 NIE MOGĄ pracować współczesne silniki stosowane w motocyklach.

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

32 minuty temu, stench napisał:

Użyłeś słów kluczy "współczesny" i "nie może". Zabrakło w tym czy jest to olej przewidziany przez producenta i rzeczywiście optymalny dla silnika i sposobu eksploatacji. Bo móc to może... tak samo każdy współczesny może jeździć na 10w30 pozostaje kwestia czy jest dla niego optymalny i jak długo "może" zanim zaczną wyłazić problemy wynikające z zastosowania właśnie takiego oleju. Tak samo jak z tym, że producenci głoszą, że w danej automatycznej skrzyni biegów oleju się nie wymienia bo jest na jej całe życie. I zaraz pytania ile to życie będzie trwało, a ile trwałoby gdyby wymieniać ten olej co 50 tys km.

A precyzując to na 0w40 NIE MOGĄ pracować współczesne silniki stosowane w motocyklach.

Do oleju 0W40 musi być również dostosowana pompa oleju bo na tak rzadkim może nie zapewnić ciśnienia wymaganego do skutecznego smarowania.

O motocyklach nic nie pisałem, poza tym są różne motocykle, różnie chłodzone i różnej mocy.

Nie jest tak jak piszesz. Gdyby silnik był tak czuły na typ i lepkość oleju, miałbyś w układzie olejowym termostaty, grzałki i chłodnice oleju z wentylatorami aby zapewnić stałą temperaturę oleju już od startu i musiałbyś czekać przed jazdą aż on się nagrzeje. Nie jest to więc aż taki szwajcarski zegarek czuły na oliwkę. Temperatura ma bardzo duży wpływ na parametry oleju. W normalnym użytkowaniu w mieście, gdzie często zimą robi się dystanse po 10km olej często nie osiąga normalnych parametrów (a w skrzyni biegów tym bardziej). W takich warunkach zimą olej silnikowy 5W nie ma żadnej przewagi nad olejem 0W, oczywiście poza ceną taniej zupy typu 5W30. Różnice są już znaczne nawet przy temperaturze powietrza 5st. C na niekorzyść oleju 5W.

W bujnych opowieściach podawanych przez koncerny samochodowe trzeba pamiętać że głównym aspektem przy ich wyborze oleju jest aspekt ekonomiczny, zwykła księgowość. 5W30 to tania zupa która jakoś tam działa i zgadzają się dane dot. niskiego spalania paliwa, a co za tym idzie wymogi ekologiczne. Nie będą oni dawać ani rekomendować 2,5x droższego oleju który ma lepsze parametry, ani krótszych interwałów wymiany oleju. Tutaj też się kłania księgowość, czyli aspekt ekonomiczny. Droższy olej to wyższa cena przeglądów w serwisach, realny koszt jakie ponoszą autoryzowane serwisy, a uszczuplające ich zarobek, a w dodatku tutaj też jest konkurencja cenowa, ponieważ większość aut dzisiaj kupują firmy, a nie osoby prywatne. W firmach zaś księgowi czy szefowie liczą koszta całkowite utrzymania samochodu przez cały jego żywot i porównują oferty producentów wraz z kosztami utrzymania.

Na trwałości silnika powyżej 200tyś km też producentom ewidentnie nie zależy, a wręcz przeciwnie, idealnie by było aby wszystko się naraz popsuło przy 250tyś, tak aby nie było sensu naprawiać silnika, chyba że wymienić w całości. Czasem coś nie wychodzi i np. po 30tyś już pada skrzynia, albo coś tam. Powstaje wtedy pytanie jak do tego doszło. Tak misternie wyliczyli konieczność stosowania najtańszej zupy, a tak zwyczajnie nie powiodło się. Winnych raczej nie ma, obliczenia na pewno nie kłamały, pewnie to negatywne oddziaływanie kosmosu albo globalne ocieplenie tak sp***doliło. 

W dniu 12.12.2024 o 10:02, stench napisał:

Niemcy nie chcą już elektryków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oni już ich nie chcą od dwóch lat Tusk wpadł na pomysł dofinansowania z KPP używek. Niemcy się zorientowali że to dziadostwo bez przyszłości, do tego problem jest z utylizacja. Dlatego najlepiej wypchać ten szajs do polski. Tusk poklaszcze i gitara, ale z tego co widać Polacy mają je w dupie. Całe szczęście, choć śmiem twierdzić że tutaj cena gra główna rolę. Po prostu u nas lepiej wziąć spalinowy i tyle. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

2 godziny temu, rafal735r napisał:

Oni już ich nie chcą od dwóch lat Tusk wpadł na pomysł dofinansowania z KPP używek. Niemcy się zorientowali że to dziadostwo bez przyszłości, do tego problem jest z utylizacja. Dlatego najlepiej wypchać ten szajs do polski. Tusk poklaszcze i gitara, ale z tego co widać Polacy mają je w dupie. Całe szczęście, choć śmiem twierdzić że tutaj cena gra główna rolę. Po prostu u nas lepiej wziąć spalinowy i tyle. 

Za tą cenę dwa spalinowe

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 godziny temu, rafal735r napisał:

Oni już ich nie chcą od dwóch lat Tusk wpadł na pomysł dofinansowania z KPP używek. Niemcy się zorientowali że to dziadostwo bez przyszłości, do tego problem jest z utylizacja. Dlatego najlepiej wypchać ten szajs do polski. Tusk poklaszcze i gitara, ale z tego co widać Polacy mają je w dupie. Całe szczęście, choć śmiem twierdzić że tutaj cena gra główna rolę. Po prostu u nas lepiej wziąć spalinowy i tyle. 

Możesz wymyślać co zechcesz, ale prawda jest taka, ze w dupie to jest infrastruktura w Polsce i to jest główna przyczyna opóźnień rozwoju Elektro motoryzacji.
Moja żona wybrała się do Wrocławia, także 20 lat różnicy do zachodu jak był, tak jest nadal.

 

 

 

W dniu 11.12.2024 o 11:15, mariusz05 napisał:

Za mało lepki może spowodować zerwanie filmu olejowego i przycieranie silnika.

Popularna bajka o żelaznym wilku.  Za to zapieczenie pierścieni po przejściu z 0W20 na 5W30 całkiem realne.  Nie wiem jak w Hondach ale w Toyotach jak najbardziej.

W dniu 11.12.2024 o 11:15, mariusz05 napisał:

Hondę zalałem Shellem 5W30 (lepkość podobna do 0W20)i na autostradzie przy 38stopniach były problemy z przekroczeniem 100km/h

Olej się przegrzał i sterownik obniżył moc silnika?

W dniu 11.12.2024 o 11:15, mariusz05 napisał:

w następnym roku 5W40 Mobila którego lepkość podchodziła bardziej pod 10W40, 140km/h bezproblemowo jedynie  pod górkę zmieniałem z 6 na 5bieg.

6 to jest nadbieg zoptymalizowany do jazdy po płaskim, nic dziwnego,  że przy podjeździe zaczyna obniżać obroty,  zresztą benzynowe wolnossące przeważnie nie lubią pod górkę.

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

prawda jest taka, ze w dupie to jest infrastruktura w Polsce i to jest główna przyczyna opóźnień rozwoju Elektro motoryzacji.

Twierdzenie, że elektro-motoryzacja się rozwija nie jest prawdą - prawdą jest, że motoryzację spalinową usiłuje się zwinąć, ale niezbyt skutecznie. A Polacy do tematu podchodzą jak zwykle, jeśli nie z głową to z intuicją.

Sprzedaż w UE na poziomie kilkunastu procent i to pomimo środków przymusu pośredniego pokazuje, że jak ktoś tylko może, to nadal wybiera spalinowy. Na wolnym rynku to g... nawet 5% by nie zdobyło. Statystyki spadły, bo po skoku na Leaf, taksówkarze przesiadają się na hybrydowe Toyoty.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Swoją drogą ciekawe dlaczego w większości aut nie ma wskaźników temp. oleju silnika i temp. oleju w skrzyniach. Jaki to jest koszt dla producenta? W niektórych przypadkach to jest w zasadzie tylko problem softwarowy. To bardzo podstawowe dane dot. użytkowania pojazdu i mające wpływ na jego zużycie i różne awarie.

7 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

w dupie to jest infrastruktura w Polsce i to jest główna przyczyna opóźnień rozwoju Elektro motoryzacji.

Nie. Ja myślę że nasze elektrozapóźnienie wynika z tego, że Polacy wciąż mają rozum i potrafią liczyć, w odróżnieniu od mieszkańców tzw. "zachodu".

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Polacy są przede wszystkim wolnymi od umysłowego ograniczenia korpo-siłka-korpo-siłka-korpo-siłka-all inclussive-korpo-siłka... My nadal potrafimy np. zjeść borówkę z lasu i nie umrzeć.

 

8 godzin temu, Piotr_1 napisał:

Swoją drogą ciekawe dlaczego w większości aut nie ma wskaźników temp. oleju silnika i temp. oleju w skrzyniach

A po co?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, il Dottore napisał:

Nie. Ja myślę że nasze elektrozapóźnienie wynika z tego, że Polacy wciąż mają rozum i potrafią liczyć, w odróżnieniu od mieszkańców tzw. "zachodu".

Jeżeli myślisz ze Niemcy, Norwegowie, Chińczycy itd. są głupsi, to źle myślisz, ten "Polski rozum"..... .
Ogólnie myślenie ze Polacy są mądrzejsi od innych to głupota, ludzie na całym świecie dostosowują się do infrastruktury i rozwoju własnego kraju.

  • Moderatorzy
15 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

w dupie to jest infrastruktura w Polsce i to jest główna przyczyna opóźnień rozwoju Elektro motoryzacji.
Moja żona wybrała się do Wrocławia, także 20 lat różnicy do zachodu jak był, tak jest nadal.

Czy społeczeństwo MUSI się zrzucać na tą infrastrukturę czy też powinni za nią płacić chętni do korzystania lub ci, którzy czerpią korzyści z rozwoju niszy (producenci i dilerzy)?

Ja mam gdzieś jaka jest sieć ładowarek, a wręcz ładowarki irytują mnie lokalizacjami w marketach bo są ustawiane w miejscach najbardziej pożądanych z punktu widzenia bliskości do wejścia sklepu lub łatwości dojazdu. Uważam, że powinny być bardziej z boku.

22 godziny temu, Piotr_1 napisał:

5W nie ma żadnej przewagi nad olejem 0W, oczywiście poza ceną

To po co przepłacać ??? Zwłąszcza, że wszędzie testy i głosy, że dla silnika lepszy częściej wymieniany tańszy olej niż przejeżdżany za długo droższy (anty LL).

5 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Jeżeli myślisz ze Niemcy, Norwegowie, Chińczycy itd. są głupsi, to źle myślisz, ten "Polski rozum"..... .

Rozwiązania są stosowane w zależności od zamożności, potrzeb i specyfiki rynku. Czy możemy stosować wszystkie chińskie rozwiązania ? No nie bo inne potrzeby i UE nam nie pozwala. Czy możemy porównywać się np w energetyce i paliwach z Norwegią? No Nie bo nie mamy tak duużych własnych złóż. Czy mamy powielać model niemiecki ? No nie bo mają deficyt produkcyjny i nie są w stanie funkcjonować bez importu energii.

Trzeba obserwować otoczenie, innych graczy i wdrażać to co dla nas słuszne ale nie podążać ślepo za modą.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

5 minut temu, stench napisał:

To po co przepłacać ??? Zwłąszcza, że wszędzie testy i głosy, że dla silnika lepszy częściej wymieniany tańszy olej niż przejeżdżany za długo droższy (anty LL).

U mnie silnik słabo wygłuszony i bardzo dobrze słychać różnice w pracy na zimnym silniku pomiędzy 0W a 5W zimą. Dla osób mieszkających w górach jest to nawet rekomendowane. 0W30 u mnie okazało się rzadką zupą i latem przy upałach w trasie poczułem dziwny efekt straty mocy.

W sporcie używałem 10W60 i nie miałem żadnych problemów ze starym silnikiem, bardzo dobrze ciągnął po kilku latach upalania, nawet było to potwierdzone na hamowni. Trochę tam się spocił, ale wycieków nie było. 

7 minut temu, stench napisał:

Czy społeczeństwo MUSI się zrzucać na tą infrastrukturę czy też powinni za nią płacić chętni do korzystania lub ci, którzy czerpią korzyści z rozwoju niszy (producenci i dilerzy)?

Chętnie bym nie płacić podatków, opłat za wyrzucanie śmieci, podatku drogowego, czy abonamentu za prąd.
Ale taki raj to tylko gdzieś w dżungli czy pustyni, w zacofanym kraju.

Np w Monachium testują super przewodnik, ktoś a więc odbiorca, musi za to zapłacić, żeby w przyszłości było oszczędniej

Hochspannungs-Supraleiter.jpg

0121333865v3.jpeg

  • Moderatorzy
1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

ktoś a więc odbiorca, musi za to zapłacić,

Jeśli odbiorca to jest to słuszne. Gorzej kiedy koszty próbuje zrzucać się na ogół.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

26 minut temu, stench napisał:

Czy mamy powielać model niemiecki ? No nie bo mają deficyt produkcyjny i nie są w stanie funkcjonować bez importu energii.

Dlatego że realizują plan, są w trakcie przebudowy, a nie czekają i obserwują.

Tutaj nie ma co dopowiadać, tam gdzie więcej ładowarek tam więcej Elektryków

Wszystko zmierza do automatycznie sterowanego ruchu i pojazdów, gdzie kierowca nie będzie już o niczym decydował, nawet o tym czy danego dnia pozwolą mu wyjechać z domu. Pytanie gdzie wolność, gdzie nauka odpowiedzialności, podejmowania decyzji, gdzie decydowanie o sobie i rozwój osobisty.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.