Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Undziak napisał:

Cudów nie ma, w Skodzie masz doładowanie więc nie musisz tak cisnąć. Wolnossące mają mały moment więc potrzeba większej dawki. Sprawdź jeszcze zestopniowanie skrzyni. 

Obroty podobne, jak pisałem. 

nagrywamy.com

A ja dziś tylko napisałem, że nowy CLA ma naprawdę dobry zasięg:) Myślałem, że to kogoś zainteresuje.

1 minutę temu, przemak napisał:

Obroty podobne, jak pisałem. 

Zauważ jedną zależność: w silniku możesz mieć te same obroty, ale pozycja pedału przyspieszenia może być 20% na prostej lub na tym samym biegu pod górkę musisz nacisnąć 100% aby utrzymać tą samą szybkość. Jeśli masz te same obroty (czyli w obu autach podobne przełożenie) to muszą być dalecem idące różnice obu aut. Pierwsza to doładowanie w Skodzie. Silniki TSI mają zmniejszone opory tarcia (to była ich również wada w starych 1,4 czy 2,0 TSI). 

Prawdę mówiąc te 5,8 litra przy 140 wydaje mi się podejrzanie małe (ale niech będzie) jak i 9 litrów w Corolli duże:) Poza tym jeśli starsza Corolla to może masz wtrysk pośredni a w TSI jest bezpośredni.

3 minuty temu, Undziak napisał:

A ja dziś tylko napisałem, że nowy CLA ma naprawdę dobry zasięg:)

To jest umiarkowanie intersujące, ale co przy tym bzdur natworzyłeś, przejdzie do historii.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Teraz, szymon1977 napisał:

To jest umiarkowanie intersujące, ale co przy tym bzdur natworzyłeś, przejdzie do historii.

Tja, zacytuj mi moją nieprawdę czy bzdury:)

Jak widzę masz tendencyjne odpowiedzi, TAK, NIE, TAK., zero wiedzy.

Ale miło było sobie pogawędzić:)

43 minuty temu, przemak napisał:

pali jakieś 5,5-6 a Corolla o takiej samej mocy 7-8. Skoda tak samo szeroka jak Corolla, rozstaw osi większy o 5cm...

Corolla 1.4 zwykła

Moja Avensis 1,8 benzyna pali 8 miasto na krótkich trasach.

16 minut temu, Undziak napisał:

Zauważ jedną zależność: w silniku możesz mieć te same obroty, ale pozycja pedału przyspieszenia może być 20% na prostej lub na tym samym biegu pod górkę musisz nacisnąć 100% aby utrzymać tą samą szybkość. Jeśli masz te same obroty (czyli w obu autach podobne przełożenie) to muszą być dalecem idące różnice obu aut. Pierwsza to doładowanie w Skodzie. Silniki TSI mają zmniejszone opory tarcia (to była ich również wada w starych 1,4 czy 2,0 TSI). 

Prawdę mówiąc te 5,8 litra przy 140 wydaje mi się podejrzanie małe (ale niech będzie) jak i 9 litrów w Corolli duże:) Poza tym jeśli starsza Corolla to może masz wtrysk pośredni a w TSI jest bezpośredni.

To że są różnice to wiem i nie musisz tego pisać ;) Chodziło mi tylko o to, że mniejszy silnik u mnie pali zdecydowanie mniej. 

nagrywamy.com

19 minut temu, przemak napisał:

To że są różnice to wiem i nie musisz tego pisać 😉 Chodziło mi tylko o to, że mniejszy silnik u mnie pali zdecydowanie mniej. 

To tylko się cieszyć. To, że małe silniki doładowane przy szybszej jeździe mogę palić więcej to też nie wymysł. To tak jak moja hybryda pali mniej niż te małe hybrydy. Nie ma zawsze sztywnych reguł. Są różne rozwiązania, rożne skrzynie biegów itp. Wystarczy zastosować turbinę z lepszych materiałów aby zminimalizować wzbogacanie mieszanki niezbędne przy ochronie komponentów turbiny i katalizatora.

11 minut temu, szymon1977 napisał:

Nie wystarczy, że wszystkie wykazałem?

Znów tendencyjnie Szymon:) Dawaj, śmiało.

Odpowiedzi typu: TAK, NIE, było pisane, Wykazałem wszystkie nie pokazują nam dokładnie.

Jeszcze raz, choć jeden cytat proszę?:)

Cx ciągle ma wpływ, to, że relatywnie mniejszy niż co do aut sprzed II wojny światowej to też się zgodzę. Ale pytam, jechałeś osobowym i SUVem elektrycznym 120 kmh i porównywałeś zużycie? Nie ma różnicy?

Owszem, te zyski nie są tak ogromne jak porównnaie FIAT 125p. Oprócz Cx mamy A a ten jest duży przy SUVach. Jeszcze gorzej SUV wypada przy 140 kmh.

 

Zwykle nie posiłkuję się internetem ale na szybko znalezione:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Undziak

Jak pisalem - to wszystko jeszcze dojrzewa. Pisalem juz zreszta tez kiedys ze teoretycznie ladowanie musi dojsc do okolic 1MW i stalo sie to szybciej niz sadzilem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BYD zaprezentuje konkurencję dla MCS?

Zacznijmy od ładowarek: nie podano żadnych parametrów, tym niemniej nazwa Megawatt Flash Charging sugeruje, że producent zaczynie wykorzystywać megawatowe moce ładowania. Europejski standard Megawatt Charging System (MCS) ma teoretyczne maksimum przy 3,75 MW (3 750 kW), w praktyce dopiero pojawiają się urządzenia zdolne oddać ciężarówkom 1 000-1 200 kW mocy. W MCS stosowany jest inny typ złącza (i gniazka) niż w CCS2, bo CCS2 w najnowszej wersji osiąga krótkoterminowo do 800 kW i 600-700 kW przy dłuższym uzupełnianiu energii.

BYD może zostać przy chińskim złączu GB/T DC, ale bardziej prawdopodobne jest użycie nowego ChaoJi (Chademo 3.0). W internecie pojawiły się już zdjęcia prototypowych ładowarek firmy, wygląda na to, że rozpędzają się one w szczycie do 1 000 kW (1 MW) mocy.

17 minut temu, Undziak napisał:

To, że małe silniki doładowane przy szybszej jeździe mogę palić więcej to też nie wymysł.

Ja troche wypadlem z obiegu bo mnie ten temat nie interesowal, ale jak znajomy pokazal mi ostatnio ile potrafia obecnie wycisnac z 2.0 BiTdi to mi sie wierzyc nie chcialo ze tyle teraz wyciaga diesel z wzglednie malym spalaniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, Undziak napisał:

Cx ciągle ma wpływ, to, że relatywnie mniejszy niż co do aut sprzed II wojny światowej to też się zgodzę.

Zaczynasz rozumieć.

19 minut temu, Undziak napisał:

Zwykle nie posiłkuję się internetem ale na szybko znalezione:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie musiałeś nic wklejać, bez tego wiedziałem, że swoja "wiedzę" czerpiesz z artykułów sponsorowanych - to po prostu widać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, przemak napisał:

Oba mają 5 biegów. Ostatnio jechałem skodą z psem do weterynarza i przegapiłem zjazd na autostradzie 😉 - następny za 40km, więc miałem idealny przykład, równe 140 "licznikowe" i zużycie 5.8. Toyota przy tej prędkości w okolicy 9. Obroty podobne. 160 nie jeżdżę. 

Brak 6 biegu na autostradzie mocno podbija zużycie ale ww. dysproporcja jest dziwnie duża.  W teście autostradowym ww. modele miały zużycie 6,7 i 7,7 l/100 km.  9 litrów to mi przy jeździe autostradą 140 km/h bierze V60 Cross Country B5, ważące 1850 kg i mające 21 cm prześwitu.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Zaczynasz rozumieć.

Nie musiałeś nic wklejać, bez tego wiedziałem, że swoja "wiedzę" czerpiesz z artykułów sponsorowanych - to po prostu widać.

Tja, 30 lat testuje samochody i silniki bazując na linkach. W moich czasach wiedzę czerpało się z książek i badań. Nawet obecnie wielu rzeczy nie doczytasz w sieci. Brawo Szymon. Wkleiłem bo ludzi lubią linki.... może coś sam poczytasz. 

Temat mamy gorący:)

5 godzin temu, Undziak napisał:

Zobaczymy co będzie za 10 lat.

Za 10 lat po elektrykach nawet smród nie zostanie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 minutę temu, Zbig napisał:

Brak 6 biegu na autostradzie mocno podbija zużycie ale ww. dysproporcja jest dziwnie duża.  W teście autostradowym ww. modele miały zużycie 6,7 i 7,7 l/100 km.  9 litrów to mi przy jeździe autostradą 140 km/h bierze V60 Cross Country B5, ważące 1850 kg i mające 21 cm prześwitu.

Staram niczego nie zarzucać ale jak pisałem w moim odczuciu coś to dziwnie wygląda. Nie znam aut i ich stanu.

Kiedyś miałem Corse 1,4 całe 60KM, paliła 8 litrów przy 140 kmh. Lexus najwięcej mi spalił 8,4 ale deptałem non stop 160-200.

Teraz, rafal735r napisał:

Bitwa o 0.1l w spalaniu. 

A kto ma więcej gniazdek USB, schowkow lub lampek we wnętrzu? 

Mam dość dobre audio. Lubię jeździś spokojnie 120-140 i delektować się muzyką. Auto pali mało, więc 0,1 w tą czy tamtą nie robi mi różnicy 🙂

3 minuty temu, Undziak napisał:

Staram niczego nie zarzucać ale jak pisałem w moim odczuciu coś to dziwnie wygląda. Nie znam aut i ich stanu.

Kiedyś miałem Corse 1,4 całe 60KM, paliła 8 litrów przy 140 kmh. Lexus najwięcej mi spalił 8,4 ale deptałem non stop 160-200.

Naped na 4 kola. Mi Allroad tez sporo wiecej pali niz analogiczne A4 bez 4x4 z tym samym silnikiem.

11 minut temu, Undziak napisał:

Tja, 30 lat testuje samochody

To przykre... tzn testowanie samochodów jest fajne, ale przykro czytać to, co o nich piszesz.

10 minut temu, rafal735r napisał:

Bitwa o 0.1l w spalaniu. 

Papierowe 0,1l/100km, które w użytkowaniu nie ma żadnego znaczenia. Auto pali tyle, ile mu się wciska gazu. Koniec tematu. 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

To przykre... tzn testowanie samochodów jest fajne, ale przykro czytać to, co o nich piszesz.

Papierowe 0,1l/100km, które w użytkowaniu nie ma żadnego znaczenia. Auto pali tyle, ile mu się wciska gazu. Koniec tematu. 

No zobacz i te auta jeżdżą. Powinieneś zatrudnić się w takim R&D i poprawić moją robotę:)

Jakiś czas temu zajmowałem się wtryskiem wody w silniku. Co o tym sądzisz? 

2 minuty temu, Undziak napisał:

Jakiś czas temu zajmowałem się wtryskiem wody w silniku. Co o tym sądzisz?

Nic. Nie interesują mnie rzeczy, których nie ma.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Nic. Nie interesują mnie rzeczy, których nie ma.

Wspaniale:) Tyle mi wystarczy odnośnie dywagacji z Tobą.

BMW M4 GTS, wcześniej Saab rozwijał ten układ, potem inni. Już nie pytam po co takie rozwiązanie bo to nieco skomplikowane. Szkoda, bo można było sobie porozmawiać.

23 minuty temu, Undziak napisał:

Lexus najwięcej mi spalił 8,4 ale deptałem non stop 160-200.

Toyota okropnie ściemnia wyświetlając wartości zużycia, tylko wyniki liczone przy dystrybutorze są wiarygodne.  Wiatr potrafi mocno wpłynąć.  Nie raz to obserwowałem jadąc rano do Poznania lub Wrocławia i wracając po południu - różnica rzędu 2 l / 100 km.

7 minut temu, Undziak napisał:

BMW M4 GTS

A co zwykłego konsumenta M4 GTS? W zwyczajnych autach jest to nonsens. 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

3 minuty temu, Undziak napisał:

Wspaniale:) Tyle mi wystarczy odnośnie dywagacji z Tobą.

Kolega szymon zna motoryzację z jazdy zardzewiałymi kilkunastoletnimi złomami, jego ideałem jest Zafira z przebiegiem poniżej 200 tys. km.

2 minuty temu, Zbig napisał:

Toyota okropnie ściemnia wyświetlając wartości zużycia, tylko wyniki liczone przy dystrybutorze są wiarygodne.  Wiatr potrafi mocno wpłynąć.  Nie raz to obserwowałem jadąc rano do Poznania lub Wrocławia i wracając po południu - różnica rzędu 2 l / 100 km.

Tak, pisałem wcześniej, że muszę dodać 0,4 litra. Ale jak kupowałem auto i dotarłem, to kilka razy robiłem trasy 950 km i tankowałem do odbicia. Wyszło, że BC zaniża o 0,4.

Ale w Mazdach często podaje zbyt optymistycznie, czyli realne bywa nieco mniejsze.

A wiatr to też znaczący czynnik (czyli powiązany z tym nieznaczącym Cx według pewnych osób). Warto też pobawić się z ciśnieniem w oponach, ale lekko. Czasem 0,1 Bar więcej daje fajny efekt na spalaniu, kosztem komfortu. Ale to tylko kosmetycznie bo nie wyobrażam sobie jeździć na wąskiej powierzchni styku opony z asfaltem.

 

4 minuty temu, Zbig napisał:

Kolega szymon zna motoryzację z jazdy zardzewiałymi kilkunastoletnimi złomami, jego ideałem jest Zafira z przebiegiem poniżej 200 tys. km.

Szkoda, że Kolega Szymon nie chce odpowiadać wprost. Wtedy dywagacje były merytoryczne. Ale widzę, że czasem wie co nieco. Może wie więcej ale odpowiedzi TAK, NIE niczego nie dowodzą. Szkoda.

 

43 minuty temu, Zbig napisał:

Brak 6 biegu na autostradzie mocno podbija zużycie ale ww. dysproporcja jest dziwnie duża.  W teście autostradowym ww. modele miały zużycie 6,7 i 7,7 l/100 km.  9 litrów to mi przy jeździe autostradą 140 km/h bierze V60 Cross Country B5, ważące 1850 kg i mające 21 cm prześwitu.

 

11 minut temu, Zbig napisał:

Toyota okropnie ściemnia wyświetlając wartości zużycia, tylko wyniki liczone przy dystrybutorze są wiarygodne.  Wiatr potrafi mocno wpłynąć.  Nie raz to obserwowałem jadąc rano do Poznania lub Wrocławia i wracając po południu - różnica rzędu 2 l / 100 km.

Moja Corolla jakoś od urodzenia dużo pali, nie wiem czemu ale tak jest. Wydaje mi się, że ma po prostu za słaby silnik. Natomiast wskazania komputera ma zaskakująco dokładne - na całym zbiorniku różnica zwykle w granicach 0,1l/100. Skoda też nieźle przelicza.

To skoda od tankowania ostatniego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a to jak po zrobieniu tego zdjęcia ruszyłem z pracy do domu przez cały Poznań. Wiadomo, niedziela i spokojnie bez ścignania 😉

skoda2.thumb.jpg.4015ca869238478c7ee103e68986b7d6.jpg

 

 

Generalnie myślałem, że skoda będzie więcej palić, miło się zdziwiłem. Natomiast to gulgotanie silnika to... nie wiem, czy się można przyzwyczaić 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

3 minuty temu, przemak napisał:

Moja Corolla jakoś od urodzenia dużo pali, nie wiem czemu ale tak jest. Wydaje mi się, że ma po prostu za słaby silnik.

Benzynowe wolnossące w warunkach głównie miejskich strasznie żarły.  Kiedyś dostałem 1.6 Valvematic na kilka dni, to paliła na tej samej codziennej trasie prawie 4 litry więcej niż 1.8 Hybrid.

To spalanie Twojej Toyoty naprawdę mnie dziwi. Jak jest stara? 

Kiedyś miałem Octavię z niesławnym silnikiem 1,4 TSI i jeżdżąc 130-140 miałem jakieś 6-6,5 litra. Także Twoja Skoda wypada niespodziewanie bardzo dobrze. 

 

6 minut temu, przemak napisał:

Natomiast to gulgotanie silnika to... nie wiem, czy się można przyzwyczaić 😉

Jak 3 cylindry wysoko kręcić, to brzmią jak Porsche lub Ferrari - super!

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.