Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem trochę Fabią 1.0 i trochę Corolla 1.5 (wiem, to inny silnik): ta druga paliła więcej, ale różnica nie była jakaś duża, a żaden nie był zaskoczeniem.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

56 minut temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, Zbig napisał:

Pomysł to mam aby Ci załatwić bana również na ten wątek

Działaj, jak widać da się.

Nie chce mi się, mam ciekawsze zajęcia.

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Ale te 5,7 nie jest realne, a 8,3 owszem.

Akurat w raportach użytkowników jest odwrotnie.

Fabia III 1.0 TSI 95 KM - 5,7  (36 raportów)

Corolla IX 1.4 97 KM - 7,2 (377 raportów)

31 minut temu, Zbig napisał:

Nie chce mi się, mam ciekawsze zajęcia.

Niektórzy nie mają.

A wracając do tematu: wg raportów na Autocentrum, Fabia to jakieś 1-1,5l/100km mniej niż Corolla. I tak w sumie pamiętam oba te samochody. Jeden pól litra więcej, drugi poł litra mniej, oba nie warte zawracania sobie głowy.

Inna sprawa z Vectrą, ale ta łapie podwójny bonus na przekłamującym prędkościomierzu: gdy pokazuje 150km/h to jedziemy 135km/h, a więc zużycie znacznie niższe, a gdy tankujemy po 500km to faktycznie przejechaliśmy 450km a więc znacznie mniej.

Osobiście nic intrygującego w kwestii aut Przemaka nie widzę.

Jako ciekawostka, to Scorpio 2.9 24V nie chciał zejść poniżej 18, a Żukiem mieściłem się w 12. Za to Maluch na całej pi.dzie dochodził do 10, a nigdy nie zszedłem do mitycznych 5. A od czasów Astry F wszystko zazwyczaj średnio 7-8

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

7 godzin temu, przmor napisał:

Prędkościomierz musi przekłamywać

W jednym aucie +3km/h, a w Oplach czy Fiatach z lat 80/90 powyżej 100km/h bywało +20km/h.

7 godzin temu, przmor napisał:

licznik kilometrów liczy poprawnie

Różnie z tym bywa.

7 godzin temu, przmor napisał:

jeśli rozmiar ogumienia jest zgodny z homologacją.

Homologowane jest kilka różnych rozmiarów ogumienia, a opony z tym samym oznaczeniem miewają różne rozmiary, co zmienia się wraz z ich zużyciem, więc już na tym etapie o dokładności możesz zapomnieć.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Zgadza się ale są to różnice bliżej 1% niż 10%. Nie wiem jak inne marki ale przykładowo Toyota na tabliczce znamionowej podaje tylko jeden rozmiar ogumienia, do tego różny w zależności od wersji wyposażenia.

3 godziny temu, szymon1977 napisał:
10 godzin temu, przmor napisał:

Prędkościomierz musi przekłamywać

W jednym aucie +3km/h, a w Oplach czy Fiatach z lat 80/90 powyżej 100km/h bywało +20km/h.

Komputer średnią prędkość wylicza z czasu i przebiegu, więc wskazanie prędkościomierza nie ma tu znaczenia.

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

Homologowane jest kilka różnych rozmiarów ogumienia

Dla rożnych wersji wyposażeniowych. Dla danego egzemplarza jest jeden rozmiar i dla niego ustawia się licznik przebiegu.

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

opony z tym samym oznaczeniem miewają różne rozmiary

To są różnice pomijalne w dyskutowanym zagadnieniu.

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

co zmienia się wraz z ich zużyciem

Typowe zużycie przy którym zaleca się wymianę wpłynie na odczyt przebiegu na poziomie 1% a tu rozmawiamy o różnicach rzędu 20%.

Godzinę temu, przmor napisał:

Zgadza się ale są to różnice bliżej 1% niż 10%.

Tu bym się kłócił, zwłaszcza w autach konstrukcyjnie tkwiących w latach 90-tych typu Vectra.

Godzinę temu, przmor napisał:

Toyota na tabliczce znamionowej podaje tylko jeden rozmiar ogumienia

Inne marki podają kilka.

-----

36 minut temu, Zbig napisał:

Komputer średnią prędkość wylicza z czasu i przebiegu, więc wskazanie prędkościomierza nie ma tu znaczenia.

Czas jest prawidłowy, przebieg bywa zawyżony, ubytek paliwa obliczony teoretycznie na podstawie przepływu a nie ilości paliwa w baku - na komputerze wychodzi różnie, ale z pewnością nie dokładnie.

38 minut temu, Zbig napisał:

Dla danego egzemplarza jest jeden rozmiar i dla niego ustawia się licznik przebiegu.

Nie.

39 minut temu, Zbig napisał:

Typowe zużycie przy którym zaleca się wymianę wpłynie na odczyt przebiegu na poziomie 1% a tu rozmawiamy o różnicach rzędu 20%.

Ziarnko do ziarnka uzbiera się... jak w starym w Oplu: 75KM pod maską, na liczniku 200km/h, a zużycie paliwa 6l/100km.

42 minuty temu, Zbig napisał:

To są różnice pomijalne w dyskutowanym zagadnieniu.

Nie zaprzeczasz ich istnieniu to już dobrze.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

BYD Han L i Tang L dostaja najnowsze baterie ktore maja ladowanie 10C. Jezeli ktos znajdzie ladowarke 1000kW 😂 to naladuje 400km zasiegu w 5 minut.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dalej we jewropie klepta ekologiczne  auta ze qufna za absurdalne pieniądze,dalej brnijcie w zieloną motoryzację aż szlag to wszystko trafi.

Sankcje na Rosję też robią dobrą robotę...tak trzymać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie każdemu pewnie chce się czytać całość:

"Inwestycje w projekty związane z pojazdami elektrycznymi, w tym komponenty elektromobilności i baterie, gwałtownie spadły. Wiele z tych projektów zostało odroczonych, ograniczonych lub całkowicie anulowanych. Co więcej, ponad dwie trzecie dostawców motoryzacyjnych informuje o marżach poniżej poziomu niezbędnego do realizacji kluczowych inwestycji w nowe technologie i modernizację produkcji - wylicza."

"Tesla również ogłosiła, że zredukuje "ponad 10 proc." swojego personelu. Redukcje mają charakter globalny, dotykając pracowników we wszystkich regionach działalności firmy. I w tym przypadku powodem jest spadek sprzedaży."

"Kluczowym czynnikiem tego spadku jest słabszy niż oczekiwano popyt na auta elektryczne"

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

18 minut temu, szymon1977 napisał:

Nie każdemu pewnie chce się czytać całość:

A bo i po co, jak można krócej:

Snapshot electric vehicle sales in Jan-Feb 2025 vs Jan-Feb 2024, Year to Date (YTD) %

Global: 2.4 million, +30%

China: 1.4 million, +35%

EU & EFTA & UK: 0.5 million, +20%

USA & Canada: 0.3 million, +20%

Rest of World: 0.2 million, +35%

Godzinę temu, Zbig napisał:

można krócej:

No i co z tego? Masz pogrubione moim poprzednim wpisie, ale oczywiście możesz z tych kilku liczb wykreować świat równoległy.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W dniu 18.03.2025 o 11:29, Zbig napisał:
W dniu 18.03.2025 o 08:07, szymon1977 napisał:
W dniu 18.03.2025 o 00:48, przmor napisał:

Prędkościomierz musi przekłamywać

W jednym aucie +3km/h, a w Oplach czy Fiatach z lat 80/90 powyżej 100km/h bywało +20km/h.

Komputer średnią prędkość wylicza z czasu i przebiegu, więc wskazanie prędkościomierza nie ma tu znaczenia.

No to ja zamieszam po GPS  to samo oprogramowanie nawigacyjne z pod Androida pokazuje 3km większą prędkość od samochodowej a  z pod  iOS-a samochodową 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W dniu 18.03.2025 o 12:31, piter z napisał:

BYD Han L i Tang L dostaja najnowsze baterie ktore maja ladowanie 10C. Jezeli ktos znajdzie ladowarke 1000kW 😂 to naladuje 400km zasiegu w 5 minut.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystko ok ale w sąsiedztwie takiej ładowarki nagle wszystkim robi się podczas ładowania ciemno w mieszkaniu jak podjedzie taki wysysacz energii  wręcz czarna dziura ekologii

 

Przy paru takich ładowarkach i nie idącym za tym potężnym  rozbudowaniem infrastruktury (kto za to zapłaci?) następuje zapad napięcia trwający od 10 ms do 1 minuty przy spadku napięcia od 1% do 99% i są na ten zapad nawet normy... 

 

Pewnie elektrownie węglowe wrócą do łaski no bo skąd tyle prądu brać bo nie z wiatraków ani fv a atomowych nie mamy i są przez rząd blokowane...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 godziny temu, Zbig napisał:

Po prostu niektórzy wypadają z peletonu bo się nie zdążyli przestawić i dostosować.

Niektórzy łącznie z Teslą.

-----

2 godziny temu, ASURA napisał:

pokazuje 3km większą prędkość od samochodowej

A teraz przeczytaj uważnie:

W dniu 18.03.2025 o 07:07, szymon1977 napisał:

W jednym aucie +3km/h, a w Oplach czy Fiatach z lat 80/90 powyżej 100km/h bywało +20km/h.

 

W dniu 18.03.2025 o 11:11, szymon1977 napisał:

Ziarnko do ziarnka uzbiera się... jak w starym w Oplu: 75KM pod maską, na liczniku 200km/h, a zużycie paliwa 6l/100km.

-----

2 godziny temu, Zbig napisał:

To są dane z globalnej sprzedaży, one nie podlegają dyskusji ani zestawianiu z clickbajtowymi newsami.  

Oczywiście, że podlegają: to tylko porównanie jednego krótkiego okresu z dwóch kolejnych latach, a artykuł opisywał zjawisko trwające od wielu lat.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, ASURA napisał:

Nie stawaj na torach bo mało który burak ci pomoże

Nie obejrzałeś zbyt uważnie, kobiecie wyskoczył sworzeń koła z wahacza. Koło oparło sie o nadkole dlatego wchodziło  w grę tylko chamskie ściągnięcie samochodu z torowiska. Z tego co słyszałem wyłamanie szlabanu powoduje wysłanie sygnału "STOP" do nadjeżdżającego pociągu ale jak widać do tego trzeba mieć jaja.

Ciekawe w jakim stanie był ten sworzeń, że przy tak niewielkim uderzeniu wyskoczył.

Koleżanka na przejeździe kolejowym miała nieciekawe zdarzenie. Z auta jadącego przed nią wypadło koło zapasowe mocowane pod podłogą. Auto pojechalo dalej a ona musiała się zatrzymać i targać to koło poza tory a następnie wsiąść w auto i przejechać przez przejazd. Oczywiście nikt nie zatrzymał się aby jej pomóc a druznik jeszcze ją ponaglał jakby to jej wina była bo nie mógł zamknąć zapór.

2 godziny temu, mariusz05 napisał:

. Z tego co słyszałem wyłamanie szlabanu powoduje wysłanie sygnału "STOP" do nadjeżdżającego pociągu

A droga hamowania pociągu to...

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Następnego smroda kupiłem, Mercedes vito touer, już nie kupie w życiu żadnych fiatów opli itp. W tamtym roku kupiłem nowego opla, bo promocja była i sobie w brodę pluje ze Merca nie wziąłem.

Nie dajcie się zwieść, ze dzisiaj to wszystko to samo, ze taniej i taka sama jakość.

 

Edytowane przez .:Gerard:.
49 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Następnego smroda kupiłem, Mercedes vito touer, już nie kupie w życiu żadnych fiatów opli itp. W tamtym roku kupiłem nowego opla, bo promocja była i sobie w brodę pluje ze Merca nie wziąłem.

Nie dajcie się zwieść, ze dzisiaj to wszystko to samo, ze taniej i taka sama jakość.

 

Cmokałem dosyć dawno za Vito, mój klient w firmie go używał i strasznie niepochlebnie się o nim wyrażał ale może przez te lata wzięli się za robotę?

 

Tripla za to nie kupuj 😉 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

42 minuty temu, ASURA napisał:

może przez te lata wzięli się za robotę?

Okaże się

W Oplu mam motor Peugeot, klekot ..... , ale przyznam ze skrzynia automat 8 biegów świetnie pracuje.

W Mercedesie silnik jak wejdzie w obroty to nie klekocze, mruczy sobie, skrzynia automatyczna, bardziej czuć przełożenia, redukcja czasami jak w trybie dynamicznym i trochę za długo na niskim biegu przytrzymuje, tak zaprogramowali wiec ... ,
a skręt to mistrzostwo.

 

10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

redukcja czasami jak w trybie dynamicznym i trochę za długo na niskim biegu przytrzymuje

Jak go dowalisz ładunkiem wjedziesz w teren podgórski to pewnie zmienisz zdanie....

To auto na Turcję robione 😉 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

46 minut temu, ASURA napisał:

Jak go dowalisz ładunkiem wjedziesz w teren podgórski to pewnie zmienisz zdanie....

To auto na Turcję robione 😉 

To jest Tourer, bedzie ludzi wozil, naped na tyl, zbiera sie dobrze, jak bedzie trzeba to sie podkreci 😉 

Pierwszy test Bigstera po polsku!

 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

qureska banda UE na gwałt szuka kasy w kiszeniach swoich poddanych,u nas prace nad nowymi stawkami mandatów,dalej głosujcie na tych sxxxxxxxw. a będziecie z buta dreptać jak wam prawka zabiorą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A dziś miałem po raz pierwszy okazję bliżej się przyjrzeć Dusterowi III. Bo dotychczas tylko raz czy dwa widziałem w ruchu ulicznym. A tu akurat dobra okazja, bo pod naszym lokalnym Tesco wystawił się z samochodami dealer Renault/Dacia a ja akurat byłem na zakupach.

Powiem Wam, że na żywo robi to fenomenalne wrażenie. Świetnie zaprojektowany, proporcjonalny i nowoczesny wóz. Super sprawa! Z hybrydą chętnie bym spróbował (bo tylko ta wersja ma automat niestety). Smuci brak turbodiesla 2.0. W hydrokinetycznym automacie i z napędem  4x4 to by była bajka.

No i mieli tam jeszcze Renault Symbioz - trochę mniejszy od Dustera ale też ładny design i wypasik w środku (akurat wersja Esprit Alpine była).

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.