Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, xajas napisał:

Czy byl od razu dostepny? aktualnie czasy dostawy to katastrofa

Tak, wczoraj kupiłem

nie byl na wystawie 😉

proponowali KTM jakiś inny model ale ja pokazałem, chce taki i koniec.
Na ich stronie można wybrać miasto i model roweru, wiedziałem ze maja na stanie 😉

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Jedyne co mi się nie podoba to silnik Shimano 6100. Tylko 60 Nm momentu.

W rowerze miejskim, crossowym, trekingowym więcej nie potrzeba.

To przejedz sie tym 60 i porównaj z 85Nm
z większą siłą jest lekkość przy pedałowaniu a silnik wręcz katapultuje przy nabieraniu prędkości

Edytowane przez .:Gerard:.
7 godzin temu, il Dottore napisał:

Rowerki spoko, dobre komponenty przynajmniej w tym najdroższym. Cena 13 tys (po rabacie) też  bardzo OK. Jedyne co mi się nie podoba to silnik Shimano 6100. Tylko 60 Nm momentu. Gdyby wsadzili tam Boscha to wtedy bez zastrzeżeń.

Po mieście w zupełności wystarczy. 

Złota polska jesień.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, Stream napisał:

No tak. Jeżeli katapultowanie jest dla Ciebie priorytetem, to zwracam honor🙂

No tak, gdybyś się przejechał to byś tak głupio nie cwaniakował
Gdyby 60Nm wystarczało to by producent na tym poziomie się zatrzymał

Na miasto wystarczy tez rower bez wspomagania

4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

No tak, gdybyś się przejechał to byś tak głupio nie cwaniakował
Gdyby 60Nm wystarczało to by producent na tym poziomie się zatrzymał

Mówimy o rowerach miejskich, crossowych i wielu modelach trekingowych w których 50 - 60 Nm w zupełności wystarcza. Gdybym jeździł po mieście z 85 Nm to bym nie cwaniakował, tylko uznał to za przerost formy nad treścią.

4 minuty temu, Stream napisał:

Mówimy o rowerach miejskich, crossowych i wielu modelach trekingowych w których 50 - 60 Nm w zupełności wystarcza. Gdybym jeździł po mieście z 85 Nm to bym nie cwaniakował, tylko uznał to za przerost formy nad treścią.

W tej chwili stoją dwa rowery u mnie w garażu, 85Nm nie jest przerostem tylko to następny krok dynamiki i komfortu jazdy

Gerard, rower miejski to nie jest Drag Bike przyspieszenie sie nie liczy! A komfort przez te 85Nm tez nie wzrasta (bo niby jak). Jak sie wybierzesz nim w gorki i stromizny >20% to moze to wyczujesz.
Moja zona ma 7 lat starego Haibika jako MTB, z Boschem 65Nm i jakos dotychczas przy turbo nigdy mocy nie brakowalo. A nie mysle by twoja zona wazyla 120kG i byla specjalnym wyzwaniem dla mocy napedu eBika.

Na przykladzie Shimano mozesz to lepiej pokapowac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Link do youtube



Gosc jest niepowazny. Mowi o korzeniach, kamieniach (przy miejskim rowerze) i niedozwolonym/kryminalnym odblokowaniu limitu predkosci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, xajas napisał:

Gerard, rower miejski to nie jest Drag Bike

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) przyspieszenie sie nie liczy! A komfort przez te 85Nm tez nie wzrasta (bo niby jak). Jak sie wybierzesz nim w gorki i stromizny >20% to moze to wyczujesz.
Moja zona ma 7 lat starego Haibika jako MTB, z Boschem 65Nm i jakos dotychczas przy turbo nigdy mocy nie brakowalo. A nie mysle by twoja zona wazyla 120kG i byla specjalnym wyzwaniem dla mocy napedu eBika.

Na przykladzie Shimano mozesz to lepiej pokapowac

IMG_2863.thumb.png.5a6c442901902c70f0bee24b5c269be8.png

Szkoda czasu na dyskusje, idz do sklepu i się przejedz, później pogadamy
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, xajas napisał:


Nie musze isc do sklepu, u mnie stoja takie.

Nie odczuwasz roznicy ?

Z wyliczenia poprzednich modeli to wzrost o 36%
250% vs 340% w trybie turbo

Dodatkowo system przerzutek to daje poczucie znacznej jakości jazdy
 

Nie odczuwasz roznicy ?
Z wyliczenia poprzednich modeli to wzrost o 36%
250% vs 340% w trybie turbo
Dodatkowo system przerzutek to daje poczucie znacznej jakości jazdy
 

Na chlopski rozum.

Masz auto, ktore ma 800KM. Ale jezdzisz caly czas po miescie. Po Monachium. Nie masz mozliwosci dac gazu. Do swobodnego poruszania sie w tych korkach wystarcza ci 200KM. W jaki sposob te nadwyzkowe 600KM zwiekszaja komfort jazdy?

Automatyczna skrzynia biegow dziala takze w autach majacych tylko 200KM
3 minuty temu, xajas napisał:


Na chlopski rozum.

Masz auto, ktore ma 800KM. Ale jezdzisz caly czas po miescie. Po monachium. Nie masz mozliwosci dac gazu. Do swobodnego poruszania sie w tyc/ korkach eystarcza ci 100KM. W jaki sposob te nadmierne 700KM zwiekszaja komfort jazdy?

Automatyczna skrzynia biegow dziala takze przy 100KM

To nie KM tylko moment obrotowy, przy 25km/h 85Nm
masz wspomaganie na 340% przy turbo

a jeździjcie czym chcecie ......, 85Nm to większe wspomaganie i koniec .

12 minut temu, xajas napisał:


Przy maksymalnej 25km/h

Większe niż przy mniejszy motorze
Przy starszym modelu chyba nie pokazuje wiec ciężko będzie porównać, ale odczuwalne jest
Pamiętaj, czym więcej Nm tym lżej naciskanie do wykonania obrotu pedałami i dalsza odległość jazdy.
Jak będzie w przyszłości np. 200Nm to zrobisz lekko jeden obrót i pojedziesz dalej
Przy nowszym modelu juz odczuwa się bardziej i słyszy ta "elektryczność" cos podobnie jak w e-hulajnogach

Edytowane przez .:Gerard:.
Teraz, burz napisał:

Pany, a jak to jest, gdy elektryczności zabraknie, bo trasa zrobiła się daleka - da radę na tej ciężkiej kobyle normalnie jechać kręcąc pedałami?

Wtedy jest ciężko, choć te nowe mają lepszy system to i tak jest ciężej jak w rowerze bez wspomagania

Ja mam jeden rower po konwersji. Silnik bezprzekładniowy na tył. Prądu brak to masz po prostu zwykły jak wcześniej. Biorąc pod uwagę zwiększoną wagę, bo silnik spory i bateria duża to różnica wysokości jednej przerzutki i jest spoko.


Pamiętaj, czym więcej Nm tym lżej naciskanie do wykonania obrotu pedałami i dalsza odległość jazdy.


Nie, to tak nie dziala.
Przyklad

Wlacz na slabszym turbo a na mocniejszym eco. Przy tym samym przelozeniu lzej naciskasz na pedaly na tym slabszym, ktory ma mniej Nm

A odleglosc nie zalezy od Nm tylko od pojemnosci akumulatora i uzytego wspomagania (eco/turbo). Dalej zajedziesz na eco, nawet jesli masz mniej Nm

A jazda na prostej po ulicy 25 km/h nie wymaga wiele wspomagania, wiec jesli wlaczysz w obydwu turbo, to w obydwu bedziesz potrzebowal powiedzmy 20Nm i w obydwu bedziesz naciskal z ta sama sila na pedaly, ale w tym jednym zostanie ci 40Nm rezerwy (np. gorki) a w tym drugim 65Nm.

Mieszasz pojecia

Na chlopski rozum

Jak podlaczysz te same glosniki do mocnego i slabego wzmacniacza, to przy tej samej glosnosci beda pobierac ta sama moc z obydwu, nawet jesli jeden z nich ma 50W a ten drugi 400W.

Tak samo jest z Nm

I nie pisz ze moc to nie Nm.
Nm sa „moca“ bo moc to obroty x moment (Nm), a obroty przy tej samej predkosci i przelozeniu sa te same

Jeszcze raz fota z wczorajszej jazdy.

Poprzednia miała ch*jowa Kompozycję 😀

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
13 godzin temu, xajas napisał:


Nie, to tak nie dziala.
Przyklad

Wlacz na slabszym turbo a na mocniejszym eco. Przy tym samym przelozeniu lzej naciskasz na pedaly na tym slabszym, ktory ma mniej Nm

A odleglosc nie zalezy od Nm tylko od pojemnosci akumulatora i uzytego wspomagania (eco/turbo). Dalej zajedziesz na eco, nawet jesli masz mniej Nm

A jazda na prostej po ulicy 25 km/h nie wymaga wiele wspomagania, wiec jesli wlaczysz w obydwu turbo, to w obydwu bedziesz potrzebowal powiedzmy 20Nm i w obydwu bedziesz naciskal z ta sama sila na pedaly, ale w tym jednym zostanie ci 40Nm rezerwy (np. gorki) a w tym drugim 65Nm.

Mieszasz pojecia

Co ty znowu mieszasz, jesteś mistrz w motaniu

Jeżeli wspomaganie miedzy programami w danym motorze jest odczuwalne, to miedzy mocniejszymi motorami tez.
Tabela porównawcza
Jeżdżąc z mocniejszym motorem 85Nm to dodanie mocy do każdego programu
Motor Active Line przy Turbo 40Nm to tak jak jeżdżąc Performance Line CX ECO 40Nm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

13 godzin temu, xajas napisał:

Na chlopski rozum

Jak podlaczysz te same glosniki do mocnego i slabego wzmacniacza, to przy tej samej glosnosci beda pobierac ta sama moc z obydwu, nawet jesli jeden z nich ma 50W a ten drugi 400W.

Tak samo jest z Nm

I nie pisz ze moc to nie Nm.
Nm sa „moca“ bo moc to obroty x moment (Nm), a obroty przy tej samej predkosci i przelozeniu sa te same

Następne mieszanie
Nie moc tylko sila z którą masz wspomaganie
 

 

20 godzin temu, STELVIO napisał:

Ja mam jeden rower po konwersji. Silnik bezprzekładniowy na tył. Prądu brak to masz po prostu zwykły jak wcześniej. Biorąc pod uwagę zwiększoną wagę, bo silnik spory i bateria duża to różnica wysokości jednej przerzutki i jest spoko.

Jeżeli razy dwa pedałowanie jest spoko to okay, trochę rowerów testowałem i nie polecam przejażdżkę na rozładowanym akumulatorze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

E tam. Bez przesady. Dla sprawnych nóg to żaden problem.
Też trochę pojeździłem na różnych konfiguracjach i w moim jest nieporównywalnie najmniejszy opór toczenia. Dlatego tak sobie wybrałem. Na pewno na centralnym napędzie było najgorzej. Dobry osprzęt też trochę pomaga.

23 godziny temu, przmor napisał:

Dyskusja przenosi się z poziomu rower klasyczny vs elektryczny do poziomu rower elektryczny ze wspomaganiem mniejszym vs większym 🙂

Mój silnik jest większy niż Twój! 🙂 Rowerzyści dzisiejsi... No ale takie mamy czasy. Mi tam idea e-bike bardzo się podoba, ale rzecz jest w tym, żeby każdy miał wybór i kupował co tam sobie zechce.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.