Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowe schematy, problemy, rozwiązania


pawcio

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ahaaaaa... A ja gupi myślałem, że tam tylko lampowe moduły pasują :-) No jeśli wzmacniacz jest kompatybilny nawet z modułami boomboxowymi, to wszystko wyjaśnia. Tak czy inaczej - respect dla konstruktora za tak uniwersalna konstrukcję. Wydaje mi się, że jest też opcja podłączenia zewnętrznych modułów, ja np. bym podłączył moduł estradowego wzmacniacza 1000W, przez co powinienem uzyskać, według obliczeń konstruktora, 8333W mocy muzycznej!

A co myślicie o takim wykonaniu ? Po pomiarach ( kolega robił) wyszło około 50 W.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-52191-0-87708100-1385203116_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zapytam w tym temacie, bo w wątku o yaqin-ie mc-100b nie było odzewu.

 

Nabyłem niedawno 2 lampy 6h9c (ecc35) i wpiołem do swojego mc-100B. Wzmacniacz gra na nich ale czy mu nie zaszkodzą? Również czy te lampy będą prawidłowo działać w tym wzmacniaczu i się przedwcześnie nie zużyją? Czym wogóle sie różnią 6H9C od 6H8C (6sn7).

 

Jeśli można je stosować to w którą parę podstawek w mc-100B lepiej je wpiąć: wewnętrznych czy zewnętrznych?

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

A co myślicie o takim wykonaniu ? Po pomiarach ( kolega robił) wyszło około 50 W.

 

6N2P jako driver... "Jestem na nie".

 

 

Czym wogóle sie różnią 6H9C od 6H8C

 

Po pierwsze, te lampy nazywają się 6N9S i 6N8S. Po drugie, różnią się wszystkim, bo to całkowicie inne lampy. Pierwsza jest odpowiednikiem 6SL7, a druga 6SN7.

  • 2 miesiące później...

Koledzy szybkie pytanko. Jestem na etapie składania do kupy kolejnego gitarowca. Końcówka mocy bazuje na wzmacniaczu Mesa Rocket44. Wszystko fajnie, tylko inwerter jest zakręcony jak słoik ;) Ale nawet nie o sam schemat inwertera chodzi a o zasilacz.

bias.jpg

Tak sobie to wykombinowali, że z jednej gałęzi idzie -16V do siatek lamp końcówki i 3V do inwertera.

Mam w trafie wolny odczep 4,5V. Stoi coś na przeszkodzie, żeby z niego dostarczyć te 3V? Nie chciałbym głupiego babola strzelić przy uruchamianiu.

pozdrawiam

Czy dobrze rozumiem, że chcesz "odseparować" produkcję -16V od produkcji -3V, tak ?

W zasadzie, to jeśli zbijesz te 4,5VAC*sqrt(2) -1,5V = 6,3VDC - 1,5VDC = 4,8VDC do poziomu 3VDC na jakiejś solidnej filtracji CRC, a do tego jeszcze z jakimś zenerkiem, to niby czemu nie? Łaski nie robi. A ino musiałbyś chyba konkretniej przybliżyć, jak zamierzasz to konkretnie zrobić / wdrożyć.

Założyłem prostownik pełnookresowy na tanich diodach, ze spadkiem 2x 0,75V...

Tak właśnie kombinowałem. Zobaczę jeszcze jak wyjdę z miejscem w środku chassis bo ciasno zaczyna się robić..

Generalnie ustawiając napięcie muszę uzyskać 3V na katodzie względem masy, tak?

  • 10 miesięcy później...
Gość JanF

(Konto usunięte)

Jeszcze taka sprawa: W jednym z wątków napotkałem informację, że układ WA (wtórnik katodowy) - to jest rozwiązanie które "słabo gra" ....

Czy tego typu stwierdzenie jest również prawdziwe dla Wtórnika Katodowego White'a ? (czyli z lampą zamiast dolnego opornika - ponoć prądowo wydolny i symetryczny, czyli "równo ciągnie" zarówno dodatnią, jak i ujemną połowę sygnału ?)

Robił ktoś porównania brzmieniowe wtórnika katodowego, ... zastąpionego wtórnikiem katodowym White'a ?

 

Robiłem z PCL86 na pentodzie pracującej w trybie triody.

Jak dla mnie, układ WA grał sonicznie lepiej.

O dźwięku z 'białego' wtórnika można powiedzieć, że był dynamiczny, wyraźny, dobrze wyartykułowany.

WA podawał dźwięk inaczej, bardziej naturalnie, było w tym brzmieniu coś, co urzekało.

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Panowie czy transformator LL1620CFB (PP) może być wykorzystany w układzie gdzie lamy mocy pracują z fixed bias ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Artur

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hej,

Panowie takie nietypowe pytanie..

 

Poszukuje pomysł na lampy mocy do układu PP, klasa A, tryb triodowy..

Wymagania: cokół octal, napięcie żarzenia 6,3, prąd żarzenia nie więcej niż 5A na 2 lampy, dysponuję trafem LL1620CFB (6kR/4,8R 11,5kR/8R)

 

Zależy mi na dźwięku jak najbardziej zbliżonym do układów SE..

 

Moim kandydatem jest KT66 ale może inne lampy mniej "main streemowe" są warte uwagi ?

 

Każda sugestia mile widziana..

 

Artur

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Sorry, ale faktycznie, po ściągnięciu na pulpit i próbie powiększenia dane są bardzo niewyraźne i "zamazane".

Spróbuję w inny sposób dać dostęp do tego pliku.

 

http://postimg.org/image/ql2q0cjcd/

Teraz widać ?

Trochę poszukałem i wychodzi że GU-50 jest fajnym i niedocenianym kandydatem. Określanym przez niektórych jako 300B dla mniej zamożnych ;-)..

Jedynie problemem jest żarzenie 12,6V ;-(, z drugiej strony trafo od halogenów powinno rozwiązać problem ;-)..

 

Dobrze kombinuję ?

 

Artur

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Dobrze kombinuję ?

 

Nawet bardzo dobrze, a jak jeszcze zrobisz na tych lampach taki wzmacniacz jak w linku http://www.6moons.com/industryfeatures/vilner/1.html to wszyscy będziemy klaskać w rączki ;)

Te lampy nie są złe do audio, może ze względu na to że pracowały w KF.

Na pewno wolałbym takie zastosować, niż robić coś na lampach które fruwały w MIGach ;)

To w takim razie pytanie jak dźwiękowo różnią się lampy z Laminy od tych z Saratova czy innych fabryk byłego ZSRR ?

Jak rozróżnić te lampy na ebayu widzę że są kompletnie wymieszane i te z laminy są sprzedawane jako radzieckie..

 

Artur

Gość stary bej

(Konto usunięte)

To w takim razie pytanie jak dźwiękowo różnią się lampy z Laminy od tych z Saratova czy innych fabryk byłego ZSRR ?

 

Wcale bym się nie zdziwił, jakby na to pytanie nikt nie udzielił Ci odpowiedzi, i to z kilku powodów.

Każdy z nas ma inne preferencje brzmieniowe, inaczej słyszy bo i inaczej ma "wyprofilowaną" muszlę uszną.

Wiek i ubytki słuchu też są nie bez znaczenia.

Sama lampa nie gra, a urządzenie/aplikacja w jakiej została użyta, nawet różnej produkcji podzespoły potrafią wpływać na brzmienie.

Sposób wykonania zasilacza anodowego też ma niebagatelny wpływ na brzmienie.

Urządzenie gra w systemie, a więc każdy jego element ma wpływ na to brzmienie.

System gra w pomieszczeniu, które różnie będzie rozpraszać różne dźwięki, jedne maskować inne podbijać - akustyka pomieszczenia.

Zmiennych jest zatem więcej niż można by przypuszczać.

 

Czy o czymś zapomniałem ?

 

Mogę jedynie pomóc, wklejając kilka linków;

PP z PCB - http://www.jogis-roehrenbude.de/Verstaerker/GU50-Grommes/GU50.htm

zasilacze anodowe - http://www.bartola.co.uk/valves/tag/gu50/

LS50 to odpowiednik GU50 - http://www.jogis-roehrenbude.de/Verstaerker/LS50-Misch.htm

GU50 brzydalem jest, ale są inne zamienniki/odpowiedniki - http://www.jogis-roehrenbude.de/Verstaerker/LS50.htm

http://www.fonar.com.pl/audio/schematy/r_radio/1963_08_1.htm

a na osłodę i w celu podniesienia ciśnienia, bo jak słychać ta lampa naprawdę fajnie gra

 

 

pzdr

 

ps.

Cypher, załóż temat o GU50 w "DIY", lub w zakładce "Lampa", a uzyskasz na pewno większe wsparcie dla swojego projektu.

Hej,

dzięki za wartościowe linki, część z nich już studiowałem ;-).

Co dobrzmienia to całkowicie się z Tobą zgadzam i nie ma czegoś takiego jak brzmienie lam tylko jest brzmienie całego układu..

 

Niemniej jednak czasami zdarzają się osoby które miały okazję porównać takie same lampy (inni producenci) w takim samym układzie (tube roling). W takim wypadku z reguły różnice między lampami wychodzą i są w miarę wiarygodne..

 

tak czy inaczej szkoda pisać bez sensu trzeba spróbować, na allegro jest trochę Lamin kupię kilka i zobaczę co i jak..;-)

Kto nie próbuję ten się nie dowie ;-)

 

BTW. Założę wątek na temat GU, tylko przygotuje schemat i swoje założenia. Lepiej dyskutować na podstawie konkretów;-)

 

a.

Gość jt211

(Konto usunięte)

Hej,

dzięki za wartościowe linki, część z nich już studiowałem ;-).

Co dobrzmienia to całkowicie się z Tobą zgadzam i nie ma czegoś takiego jak brzmienie lam tylko jest brzmienie całego układu..

 

Niemniej jednak czasami zdarzają się osoby które miały okazję porównać takie same lampy (inni producenci) w takim samym układzie (tube roling). W takim wypadku z reguły różnice między lampami wychodzą i są w miarę wiarygodne..

 

tak czy inaczej szkoda pisać bez sensu trzeba spróbować, na allegro jest trochę Lamin kupię kilka i zobaczę co i jak..;-)

Kto nie próbuję ten się nie dowie ;-)

 

BTW. Założę wątek na temat GU, tylko przygotuje schemat i swoje założenia. Lepiej dyskutować na podstawie konkretów;-)

 

a.

Tylko że z GU50 wyboru za dużego nie będziesz miał.

Nie lepiej 6V6 w klasie A ?

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Tylko że z GU50 wyboru za dużego nie będziesz miał.

Nie lepiej 6V6 w klasie A ?

...lub choćby zapomnianą nieco PL500..504 ?

A lampy te były produkowane choćby przez Telefunkena, Siemensa etc. wybór zatem większy, o niższej cenie nabywczej nie wspominając.

Tylko trafa głośnikowe jakie posiada cypher jakby nie pod te lampy ;)

Moja propozycja EL509 w SE ,np jak w EAR 859 trafo 5k , ok. 100mA z tego w SE 13W

 

Trafo mam PP ;-( ..

W sumie GU50 już jadą więc chyba wybór się dokonał ..;-)

...lub choćby zapomnianą nieco PL500..504 ?

A lampy te były produkowane choćby przez Telefunkena, Siemensa etc. wybór zatem większy, o niższej cenie nabywczej nie wspominając.

Tylko trafa głośnikowe jakie posiada cypher jakby nie pod te lampy ;)

Ile by wyszło z PP na EL504 i czy można je obciążyć 8K ( Anoda-Anoda ) ?

pozdro

Panowie jakie jest max. dopuszczalne napięcie na anodzie oraz moc admisyjna trybie triodowym dla lampy 6P3S-E (układ PP) ?

Znajduje sprzeczne informacje w internecie..

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące później...

Pytanie techniczne : czy ktoś z kolegów biasował baterią siatkę drugą pentody i z jakim skutkiem. Chodzi oczywiście o sytuacje takie jak poniżej a nie lampy mocy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I analogicznie dla kaskody. Polaryzacja siatki górnej lampy za pomocą baterii. Jak to wygląda od strony praktycznej tj czy baterię należy rozłączać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.