Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, don111 napisał:

Skąd ta pewność

Raczej skąd Twoja. Na podstawie jednego ogłoszenia uszkodzonego suba z Allegro?? Nie wiesz nawet kto w nim grzebał i co tam włożył. Bo ma 6 śrub?? Jak wiele innych. Bo ma 27hz pasmo?? Serio zakładasz że pasmo przenoszenia głośnika zależy tylko od włożonego przetwornika a nie w dużej części od użytej zwrotnicy, rezonansu obudowy i całości pozostałej?? 

Dwucewkowce robił dla Infinity Watkins. Możesz osobiście się spytać któregoś z Panów Watkins na Audiokarmie co o tym mysli. 

Wiesz, widzialem kiedyś trabanta z silnikiem BMW... właśnie mnie oświeciło że silniki do BMW robił Trabant....

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Porównanie z Trabantem i BMW jest bez sensu...  Subwoofer nie jest marki Peerless, tylko sam głośnik. Podałem to tylko jako ciekawostkę, nie możesz wykluczyć że nie ma takiej możliwości, skoro ten głośnik z wyglądu jest taki sam, a raczej dwóch producentów nie zrobi dwóch tak samo wyglądających głośników. Ma tą samą średnicę, jest z tego samego materiału, membrana z całym frontem, rozkładem śrub, do tego jest dwucewkowy co jest rzadkością w domowym audio. Wystarczające podstawy aby można było rozważyć taką możliwość. Co do Watkinsa - każdy z klubu Infinity wie to od zawsze, że w Re90 siedzi na basie dwucewkowy "Watkins", tylko to wcale nie wyklucza możliwości brania przez nich już gotowych głośników od znanego producenta, albo na gotowo albo przynajmniej jako bazę do swojego projektu i potem brandowania swoją marką. Wielu tak robi, np SVS w swoich subwooferach używa głośników Peerless, albo Pylon używa Seasów, oczywiście loga pozmieniane na swoje.

Godzinę temu, don111 napisał:

Podałem to tylko jako ciekawostkę

Raczej stwierdziłeś fakt ( według Ciebie oczywiście )

16 godzin temu, don111 napisał:

Wygląda na to że w Re90 siedzi basowiec Peerless a Infinity tylko zmieniło metkę na swoją.

 

Godzinę temu, don111 napisał:

Porównanie z Trabantem i BMW jest bez sensu...

Jak i pomysł brandowania przez Watkins'a Peerless'ów. 

 

A teraz zadam pytanie: 

Widziałeś z bliska dwucewkowy głośnik Watkins'a z membraną IMG z R90 ?? Bo chyba nie skoro przyszedł Ci ten "fakt" do głowy.

Popatrz więc tutaj:

998120850_infinity_renaissance_90_ltd_pianoblack_camarossaudio_special_(19).thumb.jpg.6e0d24c130d0faabcbf3844d929b956f.jpg

a teraz na IQ 

woofer.thumb.jpg.ab414af99d14f7bc24044fdd3a576e43.jpg

i znajdz różnice - celowo bez ę na końcu bo znajdziesz ich wiele.

Tak więc moja odpowiedź brzmi:

9 godzin temu, eMCZe napisał:

Nie

P.S. Jeżeli chcesz brnąć dalej to ułatwię Ci zadanie.

1. Głośniki Watkins/Infinity mają charakterystyczny układ grafitu po wtryskiwaniu, formowany jest promieniście. Widzisz to na IQ ??

2. Popatrz na zawieszenie 

3. Popatrz na wielkość "kopułki" 

Wyliczać dalej ?? Czy już widzisz, że przykład z Trabantem ma taki sam sens jak ta ciekawostka ??

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

W dniu 5.06.2022 o 17:46, eMCZe napisał:

Raczej stwierdziłeś fakt ( według Ciebie oczywiście )

 

Jak i pomysł brandowania przez Watkins'a Peerless'ów. 

 

A teraz zadam pytanie: 

Widziałeś z bliska dwucewkowy głośnik Watkins'a z membraną IMG z R90 ?? Bo chyba nie skoro przyszedł Ci ten "fakt" do głowy.

Popatrz więc tutaj:

998120850_infinity_renaissance_90_ltd_pianoblack_camarossaudio_special_(19).thumb.jpg.6e0d24c130d0faabcbf3844d929b956f.jpg

a teraz na IQ 

woofer.thumb.jpg.ab414af99d14f7bc24044fdd3a576e43.jpg

i znajdz różnice - celowo bez ę na końcu bo znajdziesz ich wiele.

Tak więc moja odpowiedź brzmi:

P.S. Jeżeli chcesz brnąć dalej to ułatwię Ci zadanie.

1. Głośniki Watkins/Infinity mają charakterystyczny układ grafitu po wtryskiwaniu, formowany jest promieniście. Widzisz to na IQ ??

2. Popatrz na zawieszenie 

3. Popatrz na wielkość "kopułki" 

Wyliczać dalej ?? Czy już widzisz, że przykład z Trabantem ma taki sam sens jak ta ciekawostka ??

👏👍🙂

W dniu 5.06.2022 o 17:46, eMCZe napisał:

Widziałeś z bliska dwucewkowy głośnik Watkins'a z membraną IMG z R90 ?? Bo chyba nie skoro przyszedł Ci ten "fakt" do głowy.

1. Głośniki Watkins/Infinity mają charakterystyczny układ grafitu po wtryskiwaniu, formowany jest promieniście. Widzisz to na IQ ??

2. Popatrz na zawieszenie 

3. Popatrz na wielkość "kopułki" 

Może się zdziwisz ale miałem Re90, co prawda już kawałek czasu temu. Na pierwszy rzut oka te głośniki wydały mi się identyczne. Minimalna różnica w wielkości zawieszenia i kopułki rzeczywiście jest po bliższym przyjrzeniu się, co do struktury - to na głośniku iQ akurat nie widać jej zbyt dobrze, zdjęcie jest zbyt słabej jakości ale raczej też jest inna. Mój błąd w ogóle polegał na złym sformułowaniu zdania, sam się zdziwiłem jak przeczytałem to co napisałem, bo miało być w trybie przypuszczającym, tj. że to może być ten sam głośnik, a nie twierdzącym, tj że na pewno nim jest. Nie mniej głośniki na pierwszy rzut oka są bardzo podobne wizualnie, do tego dwucewkowe co jest mega rzadkością w domowym audio, więc na szybko można było wpaść na tak bliskie skojarzenie.

Zna ktoś jakieś głośniki produkcji Watkins oprócz tego w Re90 ? 

Nikt nie czuje urazy. Powiedziałem nie, chciałeś uściślenia. 

3 minuty temu, don111 napisał:

Zna ktoś jakieś głośniki produkcji Watkins oprócz tego w Re90 ? 

Ja miałem na przykład w RS2.5. 

Dwie cewki, 4 i 2 Ohm. 

Na Audiokarmie serio możesz z Watkinsem porozmawiac. Tak samo jak i John'em Curl twórcą Parasound i wieloma innymi. 

Co do Watkins'ów i ich idei to powiem w skrócie bo nie każdy wie po co i dlaczego.  Każdy przetwornik ma swoją impedancję, każdy przetwornik ma też swoją częstotliwość rezonansu. Obie mają się bardzo do siebie ponieważ w zakresie częstotliwości rezonansu impedancja wzrasta od 4 do 6 razy. Przetwornik traci tu swoją liniowość. Pomysł Pana Watkinsa z umieszczeniem drugiej cewki o niższej impedancji w przetworniku ma temu zapobiec. Zwrotnica jest tak skonstruowana druga cewka jest włączana właśnie w zakresie częstotliwości rezonansu przetwornika co powoduje obniżenie wzrastającej wtedy impedancji. Dlatego tak ważne w głośnikach z dwucewkowymi przetwornikami jest zachowanie parametrów zwrotnicy. 

Jeżeli ktoś jest ciekawy mogę wstawić opracowanie Pana Watkinsa ze strony AK. Mam gdzieś w pliku PDF. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Cześć. Pojawia się nowy temat i nowa wizja, a mianowicie, za kilka miesięcy zmieniam lokum i chciałem się poradzić doświadczonych kolegów, w którym kierunku powinienem pójść.

Kolumny chciałbym ustawić oczywiście w salonie z kuchnią. Mam do dyspozycji ścianę między salonem a sypialnią, ewentualnie ścianę na przeciwko ściany między sypialnią a salonem, czyli już ścianę zewnętrzną budynku. Obecnie użytkuję Infinity Kappa 8.2i, ale dumam czy nie poszukać starszych Kappa 8, ewentualnie mniejszych 7, bo niestety wielkość pomieszczenia nie pozwoli na odpowiednie odległości od ścian. Wiadomo, że nowsze 7.x i 8.x wymagają większych odstępów od ścian, ze względu na bas reflex z tyłu. Pytanie, czy stare 7 lub 8 lepiej się sprawdzą w tym pomieszczeniu?

AUDIOSTEREO.png

Moja przygoda z Infinity ciąg dalszy. Kappa 8.2 będą niebawem szukać nowego właściciela.
Pracuję obecnie nad podłączeniem Gamma IRS - w przyszłym tygodniu mam nadzieję, że już to wszystko zagra wraz z nowymi wybranymi klockami...
Chętnie bym porozmawiał z kimś kto miał lub ma i eksperymentował z serią IRS.
 

1655316292982.JPEG

W dniu 14.06.2022 o 19:38, Mateunio napisał:

Cześć. Pojawia się nowy temat i nowa wizja, a mianowicie, za kilka miesięcy zmieniam lokum i chciałem się poradzić doświadczonych kolegów, w którym kierunku powinienem pójść.

Kolumny chciałbym ustawić oczywiście w salonie z kuchnią. Mam do dyspozycji ścianę między salonem a sypialnią, ewentualnie ścianę na przeciwko ściany między sypialnią a salonem, czyli już ścianę zewnętrzną budynku. Obecnie użytkuję Infinity Kappa 8.2i, ale dumam czy nie poszukać starszych Kappa 8, ewentualnie mniejszych 7, bo niestety wielkość pomieszczenia nie pozwoli na odpowiednie odległości od ścian. Wiadomo, że nowsze 7.x i 8.x wymagają większych odstępów od ścian, ze względu na bas reflex z tyłu. Pytanie, czy stare 7 lub 8 lepiej się sprawdzą w tym pomieszczeniu?

AUDIOSTEREO.png

wg mnie najdłuższa ściana da pole do popisu jeżeli chodzi o odległość pomiędzy kolumnami, ale liczy się też funkcjonalność pokoju więc tu musisz wybrać. Nie zgodzę się co do odległości vs bass reflex, nie zawsze tak to działa. U mnie, o ironio, po dosunięciu 8.2i w samiutkie narożniki grają najlepiej, nic nie dudni, scena bajka. Próbowałem wielu ustawień, ale znowu - akustyka pomieszczenia, kubatura, reszta toru itd itd. Dla jasności u mnie pomiędzy kappami jest 2,3 metra - więc szału nie ma 😉 

W dniu 14.06.2022 o 19:38, Mateunio napisał:

Obecnie użytkuję Infinity Kappa 8.2i, ale dumam czy nie poszukać starszych Kappa 8, ewentualnie mniejszych 7, bo niestety wielkość pomieszczenia nie pozwoli na odpowiednie odległości od ścian. Wiadomo, że nowsze 7.x i 8.x wymagają większych odstępów od ścian, ze względu na bas reflex z tyłu. Pytanie, czy stare 7 lub 8 lepiej się sprawdzą w tym pomieszczeniu?

Kappa 8 potrzebuje też miejsca z tyłu żeby rozwinąć skrzydeł. Tam masz EMIT który ustawiony mniej niż 70 cm od ściany psuje obrazowanie. 

Kappa 7 tworzy piękną scenę nawet przy ścianie 

Mógłbyś wpaść posłuchać obu do mnie ale Kappa 8 wymieniłem na inne w głównym systemie. Mam Kappa 7 dąb z nowymi Polydome na ori cewkach i nowymi piankami w wooferach. Są na sprzedaż więc aktualnie w drodze na Litwę zostawiam je w Warszawie na odsłuch a potem trójmiasto. Do miesiąca będę wiedział czy wzmak u kolegi im podołał i czy u niego zostają. 

Alternatywa to jeszcze Kappa 8.x z BR z przodu. Miałem od kumpla na regenerację zwrotnic i Polydome i grały ładnie przy samej ścianie... choć według mnie Kappa 7 to jednak progres 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

W dniu 20.06.2022 o 09:55, mister22 napisał:

wg mnie najdłuższa ściana da pole do popisu jeżeli chodzi o odległość pomiędzy kolumnami, ale liczy się też funkcjonalność pokoju więc tu musisz wybrać. Nie zgodzę się co do odległości vs bass reflex, nie zawsze tak to działa. U mnie, o ironio, po dosunięciu 8.2i w samiutkie narożniki grają najlepiej, nic nie dudni, scena bajka. Próbowałem wielu ustawień, ale znowu - akustyka pomieszczenia, kubatura, reszta toru itd itd. Dla jasności u mnie pomiędzy kappami jest 2,3 metra - więc szału nie ma 😉 

Nie jestem do końca pewny, czy moja lepsza połówka nie będzie mocno kręcić nosem przy takim ustawieniu 😉 Idąc na pewien kompromis, prawdopodobnie skończy się na tym, że kolumny wylądują właśnie przy węższej ścianie. 
Obecnie moje 8.2 stoją 1m od ściany, otwory BR mam zatkane, ale jak przysunę je bliżej ściany, bas w znacznym stopniu traci na sile, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że zanika. 

 

W dniu 20.06.2022 o 10:36, eMCZe napisał:

Kappa 8 potrzebuje też miejsca z tyłu żeby rozwinąć skrzydeł. Tam masz EMIT który ustawiony mniej niż 70 cm od ściany psuje obrazowanie. 

Kappa 7 tworzy piękną scenę nawet przy ścianie 

Mógłbyś wpaść posłuchać obu do mnie ale Kappa 8 wymieniłem na inne w głównym systemie. Mam Kappa 7 dąb z nowymi Polydome na ori cewkach i nowymi piankami w wooferach. Są na sprzedaż więc aktualnie w drodze na Litwę zostawiam je w Warszawie na odsłuch a potem trójmiasto. Do miesiąca będę wiedział czy wzmak u kolegi im podołał i czy u niego zostają. 

Alternatywa to jeszcze Kappa 8.x z BR z przodu. Miałem od kumpla na regenerację zwrotnic i Polydome i grały ładnie przy samej ścianie... choć według mnie Kappa 7 to jednak progres 

Faktycznie, zapomniałem o fakcie, że kappa 8 posiada jeszcze wstęgę na plecach, więc odpada w moim przypadku, a szkoda. 
 

Właśnie zacząłem co nie co szperać na temat Kappa 7. Mają potencjał z tego co piszą ich posiadacze, a fakt, że mogą stać blisko ściany ma dla mnie kluczowe znaczenie ze względów oczywistych. Chętnie posłuchałbym jednych u drugich, niestety mam trochę daleko do Ciebie. 
Na jaką kwotę wyceniłeś swoje 7? Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie starych Kapp na prąd, niestety będę zmuszony wymienić też wzmacniacz na coś mocniejszego, mój poczciwy 665Vxi nie podoła. A o Kappach 8.1 przyznam szczerze, że nie myślałem, ale skoro jednak 7 są wyżej niż 8.2 to chyba skupię się na nich w obecnej chwili. Dzięki. 

1 minutę temu, Mateunio napisał:

Kappach 8.1 przyznam szczerze, że nie myślałem, ale skoro jednak 7 są wyżej niż 8.2

Na pewno są inne. To inna szkoła grania. Resztę szczegółów i zdjęcia jak chcesz mogę wysłać na priv. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

2 godziny temu, Mateunio napisał:

Nie jestem do końca pewny, czy moja lepsza połówka nie będzie mocno kręcić nosem przy takim ustawieniu 😉 Idąc na pewien kompromis, prawdopodobnie skończy się na tym, że kolumny wylądują właśnie przy węższej ścianie. 
Obecnie moje 8.2 stoją 1m od ściany, otwory BR mam zatkane, ale jak przysunę je bliżej ściany, bas w znacznym stopniu traci na sile, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że zanika. 

Akustyka.... bo u mnie bas zabija. A lubię go oj lubię.... wszystko na zero a łeb urywa. Ale po pomiarach tak wyszło, że na najniższych częstotliwościach w tym ustawieniu nic nie muszę zmieniać. Problemy co najwyżej pojawiają się właśnie wyżej u mnie. Natomiast skoro zatykasz BR to odetkaj a dosuń do ściany - próbowałeś? W moim przypadku 1 m od ściany od steony wstęgi nic nie zmieniał. Tak to jest z tą różną charakterystyką akustyczną w zależności od domów pokoi etc. 😉

Dziś wreszcie wymieniłem kable z melodik na xsangsane a'la Kimbery - koc spadł...zacykało tak jak nigdy... absolutnie zmiana sceny .... co te melodiki jednak zdegradowały to ich 😉

W dniu 21.06.2022 o 16:50, mister22 napisał:

Akustyka.... bo u mnie bas zabija. A lubię go oj lubię.... wszystko na zero a łeb urywa. Ale po pomiarach tak wyszło, że na najniższych częstotliwościach w tym ustawieniu nic nie muszę zmieniać. Problemy co najwyżej pojawiają się właśnie wyżej u mnie. Natomiast skoro zatykasz BR to odetkaj a dosuń do ściany - próbowałeś? W moim przypadku 1 m od ściany od steony wstęgi nic nie zmieniał. Tak to jest z tą różną charakterystyką akustyczną w zależności od domów pokoi etc. 😉

Dziś wreszcie wymieniłem kable z melodik na xsangsane a'la Kimbery - koc spadł...zacykało tak jak nigdy... absolutnie zmiana sceny .... co te melodiki jednak zdegradowały to ich 😉

Próbowałem grać z otwartym jak i z zamkniętym portem BR, blisko ściany oraz daleko. Wnioski są takie, że przy otwartym porcie bas jest rozlazły, przeciągnięty, brakuje mu punktowości, niektóre elementy wnętrza wpadają w rezonans. 
Odnośnie okablowania, używam polskich miedzianych kabli OFC 2,5mm2 i póki co, nie myślę o żonglowaniu kablami, mam większe zmartwienia na głowie, a mianowicie wykończenie nowego mieszkania 😉 

 

Wybiegając dalej w przyszłość, z tylu głowy mam znalezienie godnego wzmacniacza dla Kappa 7, wertuję temat Infinity Classics od początku i nie jestem jeszcze nawet w połowie 😄 

Czy ktoś z Was może wskazać specjalistę, który będzie w stanie naprawić servo control od Infinity Gamma IRS?
Robi się jakieś sprzężenie na jednym kanale. Działa tylko po odwróceniu plusa z minusem, ale to nie jest rozwiązanie. Drugi kanał jakby gra w porządku - do tego widać różnicę w mocy sygnału między poszczególnymi kanałami.

irs.JPG

Edytowane przez gregorioo

Może być problem z masą, choć nie tylko. W środku masz 4 układy, garść kondensatorów i dwie garści rezystorów. Jedno trafo i diody. 

Układ jest symetryczny więc odkręcasz, miernik do ręki i działasz. 

Jak nie to każdy elektronik ogarnie to bez schematu. 

P. S. Ja nie mam czasu przez najbliższe 3 miesiące, sprzęt jeszcze z zeszłego roku czeka na zrobienie. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.




P. S. Ja nie mam czasu przez najbliższe 3 miesiące, sprzęt jeszcze z zeszłego roku czeka na zrobienie. 


Ohoho, a ile sprzętu czeka jeszcze z tego roku...! ;)
Bydzie co lutować .
Teraz, Mikellino napisał:

z tego roku

A w aucie leżą już 3, wiesz, że ja mam duży samochód i jadąc gdzieś nie lubię pustych przebiegów 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 minutę temu, Mikellino napisał:

Urlopu nie będzie

No mnie już chyba nie stać. Kupiłem drugi taki sam CD wysadzany Black Gate'ami w środku, zamówiłem też lampy pod niego. Będzie brzmiał tak samo jak mój DAC "dębowy" i wtedy zobaczymy jak zagra na Twoich Infinity w porównaniu do CDX. Będzie się działo. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

No mnie już chyba nie stać. Kupiłem drugi taki sam CD wysadzany Black Gate'ami w środku, zamówiłem też lampy pod niego. Będzie brzmiał tak samo jak mój DAC "dębowy" i wtedy zobaczymy jak zagra na Twoich Infinity w porównaniu do CDX. Będzie się działo. 
Już się boję! Ale właśnie to jest piękne, że można nagrzebac w starym sprzęcie tyle, że jakby się to włożyło w nowe ascetyczne opakowanie, nazwało jakąś nazwą ala Dionizos to można to zmarketingować w hi end i narobić bigosu na dzisiejszym rynku.
Fotki dla uwagi jako elektronika hi end kiedyś i dziś;).38df647e0de3fb782a1a1120a7c3c25c.jpg0077bb494a2ba20447514a28938070cf.jpg4b89b19f95ce792f4f5960086d2b3ec7.jpg1a240335f4f839b42d4881dccdc26619.jpg
1 godzinę temu, eMCZe napisał:

P. S. Ja nie mam czasu przez najbliższe 3 miesiące, sprzęt jeszcze z zeszłego roku czeka na zrobienie. 

Czyli nie taki diabeł straszny.
Rozmawiałem z kimś dobrze znającym i zajmującym się profesjonalnie starym sprzętem infinity i mówił, że z naprawą może być problem, ale zna gościa w Niemczech co to naprawia - jeśli jest faktycznie jak mówisz to jestem trochę spokojniejszy.
 

17 minut temu, gregorioo napisał:

problem

W czym?? Urządzenie ma 40 lat. Wystarczy że wysech lub strzelił jeden kondensator i już może być problem z filtracją. Poszedł jeden rezystor czy jedna dioda prostownica. Najpierw trzeba sprawdzić. Robiłem servo z 2.5 / 4.5 i nie było takie straszne. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

I jeszcze jedno. Tam może być potrzeba na przykład tylko regulacja albo wymiana potencjometrow precyzyjnych na PCB. 

Masz miernik w domu?? Taki zwykły który ma mV? 

Może być tak że masz wysoki DC offset co powoduje buczenie. Tom możesz sam zmierzyć. 

Jak chcesz i masz multimetr to powiem Ci jak. Nie, nic nie trzeba rozkręcać. Mierzysz na wyjściach. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Widać, że urządzenie już było kiedyś rokręcane - tam następuje jakieś duże sprzężenie i krótki buczący wręcz huk i servo przechodzi w tryb protect. 
Prawie upaliłem wzmacniacz, ale na szczęście to się spalił bezpiecznik przy końcówce.
Np servo chodziło jako tako jeśli przełącznik był w pozycji -12db - przy -6 przy średniej głośności przechodziło w tryb protect a przy 0 już po chwili.
Jedna kolumna grała ok, ale przy podłączeniu lewej - cuda wianki.
Odwrócenie + z - na lewej powodowało, że kolumny już grały.
Polaryzacja na głośnikach była sprawdzana dokładnie - i tam wszystko jest ok.
Wolę to oddać do kogoś kto ma pojęcie, bo jak sam zacznę po omacku szukać, to grozi to efektem motyla, a i tak z moją wiedzą o elektronice to lepiej żebym nie ruszał 🙂
W poniedziałek ogarnę kogoś z okolicy co elektroniką się zajmuje i może się podejmie - zawsze mogę mu dostarczyć cały sprzęt włącznie z kolumnami...

8 godzin temu, gregorioo napisał:

urządzenie

a więc co do urządzenia.  Trochę informacji jakby ktoś nie miał:

 

SCU 1-4.pdf

 

SCU 2-4.pdf

SCU 3-4.pdf

SCU 4-4.pdf

A co do procedury regulacji... :

 

Ustawiamy :

- HP Filter - 15
- LP Filter - 164
- Bass Contour - 0
- Low Freq Phase - 0
- Low Freq Level - 0
Open Loop Gain switch z tyłu servo zostawiasz w takiej pozycji jakiej używasz ze swoim wzmacniaczem.
Bierzesz zadajnik częstotliwości i podajesz sygnał 50Hz na wejśce serwo. Najpierw jeden kanał, potem drugi. Mierzysz co wychodzi na jednym i drugim kanale. Regulujesz potencjometrami odchyłkę aby oba były równe. Oba powinny wypluć 50Hz z taką samym poziomem napięcia. 

Możesz mieć przypadek, że ten grający jest dobry więc tylko drugi trzeba wyregulować. Może się okazać, że ten dobry również nie wypluje 50Hz na wyjściu. 

Jeżeli chodzi o bias to dostosował bym go w złym kanale do tego który jest w dobrym bo w dokumentacji nie ma o nim wzmianki. 

Kolejna sprawa... moim zdaniem jednak najpierw trzeba usunąć usterkę a dopiero potem bawić się ustawieniami.

IRS_Beta_technical_sheet.pdf

 

Mamy więc wszystko w ednym miejscu. Więcej nie pomogę na odległość. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.


Akurat ja osobiście do wnętrza serva nie zaglądałem, ale rozumiem, że te ustawienia poza tymi, których wartości opisałeś powyżej - dokonuje się pod pokrywą urządzenia.
Zadajnik częstotliwości - nie bardzo wiem co to jest, ale rozumiem żeby przed oddaniem sprzętu zapytać czy ten serwis takie coś posiada.
Dzięki Twoim informacjom myślę, że problem jest bliski rozwiązania.
Dzięki wielkie.

Godzinę temu, gregorioo napisał:

dokonuje się pod pokrywą urządzenia

tak

Godzinę temu, gregorioo napisał:

Zadajnik częstotliwości

i oscyloskop, bo jak już im wejdzie to 50Hz to muszą widzieć przebieg na wyjściu.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.