Skocz do zawartości
cynamon

Najlepsze ECC82

Rekomendowane odpowiedzi

Takie błyski nie są groźne. Tak dzieje się w lampkach wielu producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Tungsramy , które tak ,, eksplodowały " i grały podobnie do RFT :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A porównywał ktoś może ecc82 RFT z 12au7a RCA?

Brakuje mi trochę niższego dołu, może zamiana na te NRDowskie była by u mnie panaceum na antidotum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że zwykłe.

Napisy lekko starte więc nie mam gwarancji.ale takich kolorowych napisów RCA nie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o górę lampy, czyli brak napylonego "sreberka" ;). clear topy są ponoć najbardziej plastycznymi (cokolwiek to znaczy) jeśli chodzi o brzmienie amerykańskimi lampami. niestety nie mam możliwości tego nausznie potwierdzić. przynajmniej na razie, ale obiecuję... niedługo je zaaplikuję. co do rft to wg mnie bardzo żywe lampki. z czasów, gdy miałem dostęp do mniejszej ilości typów to ECC82 RFT najbardziej mi odpowiadały.

 

teraz nazbierałem trochę lampek i szykuje się wielki test. mam nadzieję że do końca roku się z tym uwinę i nie omieszkam podzielić się wrażeniami

post-4633-100001651 1193156574_thumb.jpg

post-4633-100001652 1193156574_thumb.jpg

post-4633-100001653 1193156574_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są napylone, a jedyny napis jaki został ,to USA na samej górze .

Chyba kupię te RFT dla samej zabawy w porównanie, ale w Warszawie tak od ręki to one 35zl sztuka kosztują.

Trochę drogo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na ebayu dochodzą do ok 25$, więc te 35 nie jest taką złą ceną. możesz upolować na allegro - tutaj cena zazwyczaj koło 10-15 pln ;). tylko trzeba poczekać aż się pojawią.

 

w ogóle to na naszym allegro lampki ECC82 są raczej tanie w porównaniu z odpowiednikami tych samych producentów ECC88 czy ECC83. to chyba nie jest zbytnio doceniana lampka. ma małe wzmocnienie napięciowe to fakt. potrzebuje dość wysokiego napięcia anodowego do poprawnej pracy - też fakt. ale ma przynajmniej dwie zalety z technicznego punktu widzenia. dość duży prąd anodowy (10,5mA przy zasilaniu 250V) i napięcie siatki w takich warunkach to -8V. można na nie podać sygnał o dużej amplitudzie i nie wyjdzie ona z liniowego zakresu pracy. naprawdę trudno ją przesterować w przeciwieństwie do "gitarowej" ECC83 czy ECC88. wspaniale nadaje się do stopni sterujących lamp mocy i do końcowego stopnia przedwzmacniacza.

ja na podstawie głównie tej lampki chcę zbudować przedwzmacniacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CATV, 22 Paź 2007, 12:02

 

>>KAZ

>Gdzie kupujesz lampy ECC 82?

 

Kupiłem je w Angli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pełni ona rolę symetryzatora przed el34, a na wejściu jest ef94.

w ogóle rozważam ominięcie tej wejściowej ef94 , wejście symetryczne bo mam przetwornik XLR, ale wymaga to drobnych zmian bo pętle nfb muszą wtedy być dwie,i inne wrtości niż w oryginale,ale kusi mnie taka przeróbka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jurek1

jak dobrze poszukasz to znajdziesz używane na Wolumenie po 5-10 PLN . Ale moim zdaniem nie będziesz zadowolony - miałem 6 par i grały dość żywiłowo ale mało barwnie i subtelnie . Inna sprawa ,że wypadły duzo lepiej niz Jan Philips z allegro , które były zamulone i ciemne. Obecnie mam standardowe EH i jest OK ale szukam czegoś o lepszych barwach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wlaśnie janki hilipsa miałem na wejściu , czyli 6au6, i po zmianie na ef94 jakiejś angielskiej firmy jest wiele lepiej.

Czyli wrażenia co do JAN podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co prawda używam 12AT7 a nie AX ani AU

 

polecam siemensa

po przetestowaniu kilkunastu lamp - ten ma wszystko co potrzeba, ile trzeba i jak trzeba...

 

nie znalazłem wady.

poza ceną - zdjęcie z ebay.de - 100 euro za parę czy jakoś tak

ale naprawdę warto

 

P

post-1886-100001647 1193161179_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>A porównywał ktoś może ecc82 RFT z 12au7a RCA?

 

Jedna i druga są BARDZO dobre.

 

RFT trochę faworyzuje wyższe tony, RCA clear top jest neutralna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomant, 23 Paź 2007, 19:29

 

>mówicie o tych janach philipsa z aha logistici?

 

Tak , o tych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedzial ze RCA clear top raczej mocno "uspokaja" ale po jakims dniu czy dwoch wydaje sie to prawidlowe - ma fajny miesisty i wypelniony dzwiek - EH sa przy nich chudymi piszczalkami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego tak lecicie półśrodkami.Po co bawić się RFT,Jan czy nie daj bóg JJ (po co to wyprodukowali to chyba tylko producenci wiedzą).Nie lepiej zaoszczędzić kasy i kupić Mullard ewentualnie wspomniane Siemens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja juz chyba z 10 razy walczylem o mullardy na ebay - zawsze mnie ktos przebije, albo cena poleci w okolice 150-200 $ a to juz przesada a clear top wyrwalem za 35$ z przesylka - niepomne juz tego ze grom aukcji to stany i koncza sie w srodku nocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mullard ani Siemens nie mają wyłączności na dobrą jakość.

 

Oto fragment "epokowego dzieła" z Audio Asylum z roku 1999: "Joe's Tube Lore"

 

Life with 12AU7s....

Posted by Joe S on March 04, 1999 at 16:04:14:

 

Here's an edited version of an e-mail I sent EDP regarding 12AU7 experiences in his time of need. I make no representation as to how any of these tubes might sound in your system, but it might help narrow down to a few choices for an evaluation of your own.

 

Without further ado, here we go....

 

Now, regarding tubes, yes those 12AU7s in your amp are indeed drivers, and no, if you change them it will not effect the bias of the output tubes so experiment as much as you want. I've posted on AR a few times on this tube type, but I'll go into a bit more depth here. I've been through the mill on this tube type over the past year and tried the following tube types:

 

 

RCA 1960s top getters gray plates

RCA 50's top getters black plates

RCA '60s clear tops

RCA black plate 5814As

GE grey plates

Sylvania grey plates

Sylvania '50s black plates

Sylvania '50s limited production black plates

RFT (German)

Valvo

Mullard ribbed plate

Mullard box plate CV4003

Brimar

Amperex Holland Orange globe logos

Amperex Holland Bugleboys

Amperex Holland 7316 (instrument grade)

Tesla

Telefunken smooth plate

Phillips

Tung Sol 6189 / 12AU7WA

Raytheon

 

Now frankly, most of these are competent at best and not really anything special - in fact I would say this is a fairly unexceptional tube family with just a few high points. In my system the only tubes of merit broke out something like this:

 

 

Best of the lot

 

Amperex Bugleboy 12AU7 Holland

Amperex 12AU7 Holland (no bugleboy logo, later production)

RCA Clear top (side getter) 12AU7

RFT 12AU7

 

Best of the rest:

 

Mullard CV4003 box plate

 

That's it. The rest, amazingly enough, weren't worth the waste of time in my rig - but the risk of course is that one of those might ideally match your rig, 'cause with tubes you never know what's going to lock-in in any given system. Given that, the 3 tubes I identified as the winners do have fairly broad followings among audiophiles while most of the others do not, though a few do like the Mullard box plate.

 

When it comes to sonics general comments go something like this:

 

RFTs - linear, clean but just a bit clinical and hard sounding. Good transparency and detail.

 

RCA - A bit fuller, richer and a bit more vibrant than the RFTs, not clinical, but still good detail. A more traditional NOS sound.

 

Amperex - I think the bugleboys are a bit better,but I might be fooling myself, so these comments apply to any Holland made Amperex 12AU7. Full range, nice extension on top with a great sense of vibrancy, transparency and life with very good focus. This tube sounds warm, vibrant, exciting, extended & clean on top, yet smooth and fatigue free all at the same time. Clear winner in my system.

 

Oh yeah, the Mullard Box plate - Nice extension on top, tends to emphasize air and ambience at the expense of just a bit of focus, but still nice overall. Just not quite as good as the three above.

 

Now of course the above might not translate to your system but if I were going to do some experimentation I think I'd chase down a pair of RCA clear tops first. These things are common as can be, cheap (if you pay over $12 a piece you're paying too much) and sound ridiculously good for the money. You will see these at a lot of hamfests and amateur radio shows, often for as little as $5 - $8 each. If those didn't work out and I needed a more controlled and solid state kind of character I'd then go hunt down some RFTs. You wont find these at the average hamfest - more likely, you will have to mail order them from an NOS dealer. Typical price is around $15 to $18 each. I've seen them at Triode Electronics in Chicago, and a few other dealers sell 'em too. The Tech Talk (now that dates this e-mail doesn't it? - Sorry!!)crowd could help there. If, on the other hand, after the RCA experiment I liked what I heard then I might then spring for the Amperexes. They take the basic RCA clear top sound to another level entirely, thought the degree to which they sound better is a bit system dependent. At least one TT poster thinks they are better, but not worth the extra scratch - I find them indispensable and a rather dramatic improvement. Then again my system is very transparent & I'm pretty anal when it comes to the sound I like. Problem with these guys for some is cost. If $35 to $40 a tube doesn't phase you then it's no big deal, but if you don't like the idea of spending that much then there is you're rate limiter, because they are desirable and priced accordingly. You wont see these too often at hamfests even though there were a ton of them made - audiophiles have been snapping 'em em for years and they are getting scarce & expensive. Oh, and by the way, stick with Holland made tubes for these - Amperexes are labeled by country of manufacture and the Hollands are clearly the best.

 

So, hopefully that gives you a few pointers and some ideas. Oh, well that's about it for now, so good luck and be sure and let me know what you find!

 

Joe+++++++

 

Now shifting back to the present, the only other comments I might add relate to the obvious "what about the Mullard rib plates & legendary Telefunkens?" question. Well frankly there wasn't much to say. IMHO these are two of the most overrated brands in the NOS universe. generally speaking all the Telefunken 12A family tubes I've heard ('X7s, 'T7s, 'U7s) are a bit bright, thin and airy sounding. I've talked to Charlie Kittleson at Vacuum Tube Valley about this and he basically agreed, observing that these guys more or less built their reputation on their use by the old gear crowd. Why? Well his comment was that the caps, resistors & transformers in old gear were dark sounding sludge and the Teles offered a useful brightening of the sound to a more natural balance. The issue, of course, is that when you put them in a contemporary design with much wider bandwidth and a more neutral '90s kind of balance things can go over the top.

 

Now before any Tele lovers who find them ideal in their new gear freak out and tell me how wonderful they sound - I believe it. There is a system out there somewhere that's the ideal match for any tube. This is just a comment on a general tendency. Now Mullards are another matter. I have found a few that sound quite nice and they generally are warmer than Teles, but in my rig they never quite make it to the top of the heap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piter-niestety Mullardy troche kosztują ale wg. mnie opłaca się.Pytanie co chcemy osiągnąć i ile za to jesteśmy skłonni zapłacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby tak ale niestety tak naprawde to niewiadomo czy lepiej mullard czy siemens a moze amperex ( zalezy od toru )- kup 3 pary najlepszych typow i masz 600 $ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racje -na coś trzeba się zdecydować lub zrezygnować z lampy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu kuriozum?

 

Miałem kiedyś kilka garści takich lamp. Wg sprzedawcy, siedziały w starych lampowych komputerach HP. To były GE 12AX7. Tutaj nie widać ani liczby nóżek, ani oznaczenia.

 

Ale sam nadruk HP nie dziwi, chyba że coś się jeszcze za tym kryje, a czego nie widać.

 

Na Allegro można teraz kupić ECC2000 - to dopiero jest kuriozum = ma 10 nóżek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>McGyver

moja wygląda podobnie tylko że podpisane General Electric.

dla HP robił lampy jeszcze Philips: http://audioproject.net/3-8_ecc88.php (co prawda to ECC88).

Z tymi lampami było naprawdę różnie. Robiła fabryka Philipsa, podpisywali to jako Amperex a na to jeszcze logo Hewlet Packard.

post-4633-100001619 1193220858_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tej lampie HP jest napis drobnym drukiem "MADE BY GENERAL ELECTRIC" a na szkle są wytrawione symbole identyczne jak na wklejonej przeze mnie na górze tej strony lampie 6201 "five stars". Więc to jest zapewne rebrand tamtej lampy.

Ktoś może się orientuje jakie stare komputery warto kupować w celu odzysku lamp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wymienic fabryczne lampy w Pathos Classic mkIII i w odtwarzaczu Pathos Digit. Sprzedawca poleca mi telefunkeny za okolo 100 zl sztuka, NOS-y. Czy to dobry wybor? Co byscie brali jezeli cena nie gra roli?

 

pzdrw

 

soso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz, a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.