Skocz do zawartości
IGNORED

Exposure 2010S - wycofana góra.


kotek1976

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W chwili obecnej jestem w fazie zmiany sprzętu z zestawu kina domowego na stereo. I tu pojawia się problem zakupu wzmacniacza. Ma być to urządzenie w miarę uniwersalne (tzn. przeznaczone głównie do rocka i metalu, ale sprawdzające się poprawnie przy muzyce w stylu Katie Melua, a nawet "czarnych rytmów" - cóż, piękniejsza połowa też ma wiele do powiedzenia). Dźwięk preferowany przeze mnie charakteryzuje się szybki i nasyconym i dobrze kontrolowanym basem (ale bez zbytniej obfitości i dudnienia), dobrze wypełnioną średnicą (choć nie koniecznie górującą nad resztą pasma) i w miarę jasną i szczegółową górą (choć znów nie nachalną i drażniącą uszy). Pomimo serii odsłuchów oraz dość głębokiej lektury tego forum nie potrafię zdecydować się na konkretny model. Budżet, którym dysponuję na wzmacniacz to około 3,5 tyś PLN. W grę wchodzi sprzęt nowy lub kilkuletni (nie starszy niż 4-5 lat) używany.

Do tej pory poległy takie konstrukcje jak:

- NAD 352/372 (za dużo basu - w zasadzie przy cięższym i szybszym kawałku nie słychać nic poza basem, który ponadto zbija się w jeden niezrozumiały potok)

- CA 640 V2 (sprawia wrażenie przejrzystego, lecz na dobrą sprawę brak treści w dolnych zakresach)

- Marantz 7200 /8000 (tak na dobrą sprawę trochę bardziej ucywilizowana wersja NAD-a pod względem basu, ale z bardziej drażniącą górną granicą średnich tonów).

 

Ze sprzętu, który pozostawił w miarę dobre wrażenie, ale posiadającym pewne braki:

- Atoll IN80 testowany z AA Hiperion IIIs i CD Atoll CD80 (w sumie sprzęt bardzo równy: fajny basik, niezłe wysokie, ale jakoś tak bez zaangażowania słuchacza oraz słabsza średnica niż np. Exposure).

- Exposure 2010S w połączeniu z dedykowanym CD 2010 i Monitor Audio RS 8(w sumie najlepiej wypadający zestaw zarówno w metalu jak i lżejszym repertuarze, gdyby nie wycofana góra).

- Denon 1500 AE z DCD1500AE i Wharfedale bodajże Diamond 9.5 lub 9.4(niezły w rocku/metalu, ale nie do końca przekonujący np. przy Katie Melua - tu chyba za mało finezji)

 

Do przesłuchania w zasadze planowałem jeszcze Baltlaba Epocę2 i Vincenta SV-233 (choć ten wydaje się być zbyt mocny do mojego zestawu).

 

I tu pojawia się kilka wątpliwości na które mam nadzieję znaleźć na forum odpowiedzi.

Pierwszą sprawą jest prośba o opinie dotyczące awaryjności integry Exposure 2010S i Atolla 80 (o ile informacje o 2010 można znaleźć, tak o Atollu prawie pusto - czyżby nikt nie miał tego wzmacniacza)???

Następną wątpliwością jest fakt wycofanego górnego pasma w Exposure 2010S. W moim odczuciu polega to na tym, że np. na płycie Metallica "...and justice for all" (zresztą nie tylko na tej) zupełnie nie słychać talerzy perkusji, a jeśli się już pojawią, to ich dzwięk wydaje się być wytłumiony i umiejscowiony daleko za resztą perkusji). Stąd pytanie do użytkowników tego wzmacniacza, czy mają podobne wrażenia, czy po prostu konfiguracja przy odsłuchu nie była najszczęśliwsza. Dodam, że nie mam możliwości wypożyczenia Exposure do domu (w Elektrycznej Pomarańczy w Warszawie nie chcą tego specjalnie robić) - a w ten sposób mógłbym zweryfikować to na podstawie reszty mojego toru.

 

Wdzięczny byłbym za sugestie, jakim sprzętem warto się zainteresować.

I tu muszę dodać, że na chwilę obecną nie wchodzi w grę zakup lampy.

 

Wzmacnacz ma grać z AA Hiperion III i przynajmniej przez dłuższą chwilkę z Denonem DCD 1560.

Pomieszczenie to około 18-20 m2.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/31649-exposure-2010s-wycofana-g%C3%B3ra/
Udostępnij na innych stronach

Heh zerknij na post pod Twoim teraz:) mamy bardzo podony problem:) zobacz u mnie jak sie wszyscy zucaja do pomocy;) Mam w domku Exposure X Super i faktycznie wysokie sa do bani, szczoteczki perkusyjne brzmia ze z trudnoscia mozna je poznac...no ale nie sluchalem 2010s.. Akurat i CDek tez mamy podobnego:) pozdrawiamn Arek Jak dasz rade wpasc w piatek do nas na odsluchy to przybywaj...powinno byc kilka wzmakow do kosztowania:)

Ja z kolei nie słyszałem serii X.

Miałem nadzieję, że kwestia wysokich jest do korekty i winne są w tym przypadku Monitor Audio lub kabelki.

Ale zapowiada się że jednak nie.....

Trochę szkoda, bo poza tym wzmacniacz ten zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.

 

A gdzie będą odbywać się odsłuchy - może się uda zaplanowanie obecności ????

 

Pozdrawiam.

"Do przesłuchania w zasadze planowałem jeszcze Baltlaba Epocę2 i Vincenta SV-233 (choć ten wydaje się być zbyt mocny do mojego zestawu)."

Mógłbyś wyjaśnić co to znaczy za mocny? Trochę mnie dziwi takie stwierdzenie.

Pozdrawiam

K.

Kazelot, 17 Lut 2007, 14:13

 

>Mógłbyś wyjaśnić co to znaczy za mocny? Trochę mnie dziwi takie stwierdzenie.

>Pozdrawiam

>K.

 

Otóż boję się, iż coś, co ma 200 Wat na kanał może być ciężko dostrajalne w niskich zakresach głośności (tzn. może być problem z ustawieniem głośności na poziomie do 9, lub bardzo słabo grać w tym zakresie - tj, gubić większość szczegółów). Do 18 m2 nie jest potrzebna taka elektrownia :) .

Witaj!

 

Ja mam tę integre i jestem z Warszawy. Płytka "And justice for all" zresztą również gości w moim zbiorze i nie zaobserwowałem braku góry. Choć fakt jak przez pierwsze 3miesiące miałem źle podłączone gniazdko to bas był na tyle dominujacy że góry było mniej. Natomiast teraz jak znalazłem ten feler dzwięk się zupełnie zmienił. Wszystkiego jest tyle ile trzeba, bas jest świetnie kontrolowany i ma wykop, ale nie dominuje. Wysokie i średnica to najwyższa półka w tej cenie.

 

Jak chcesz posłuchać to pisz na PW.

  • Redaktorzy

kotek1976 - przez ponad 2 lata miałem AA Hiperion III i miło je wspominam, ale rozdzielczość wysokich nie jest ich atutem. Poza tym są dość wrażliwe na okablowanie i zwykłe druty potrafią znacznie ograniczyć ich mozliwości. Co do amplifikacji to jeśli posiadasz wersję 4 ohmową (ja taką miałem) to z Baltlabem (przynajmniej u mnie) nie zagrało. Dźwięk robił się jazgotliwy i mało ciekawy. Już lepiej grał mój stary Sound Project 3SE. Przy budżecie ok 3kzł polecam poeksperymentować z lampowcami lub konstrukcjami hybrydowymi.

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

A ja myślę, że Exposure by sie sprawdził. Ostatnio byłem na pokazie z Hyperionami IIIs i było bardzo audiofilsko.

 

Pamiętaj tez o kablach. Tam była podpieta jakaś wysoka Tara Labs a Tara jak wiadomo to kabelki szczegółowe, zwłaszcza na górze pasma. Bardzo ładnie doświetliły wzmacniacz i nadały wysokim tonom lotności i wybrzmiewania.

 

Ja nie pale, ale Fr@ntz ma Camele i miał Hyperiony II :)

 

Sprawdź jeszcze Baltlaba, bo tam wysokie tez są piękne, delikatne, ale bardzo piękne. No i bardzo dobry środek.

  • Redaktorzy

Audio Academy ma rację - miałem Hipki II nie II (za duzo mi się klikneło). Co do Exposure, to słyszałem wersję bez eSki i zdecydowałem się jednak na używanego Densena DM-10

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

  • Redaktorzy

Nie - klawisze niestety się sypią, osyfiście miałem Hipki 2 nie 3 (część numeryczna jeszcze śmiga OK) :)

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

kotek - podzielam Twoje zdanie apropos Nada 372, zresztą patrz moja opinia w opiniach. Niemniej jestem zdziwiony wrażeniami odnośnie exposura. Jak to ktoś kiedyś napisał gra on pięknym i otwartym dźwiękiem. Kolumny z jakimi słuchałeś również nie powinny mieć wycofanej góry. Możliwe przyczyny:

- niewłaściwa polaryzacja - źle podłączony kabel sieciowy;

- wpływ pomieszczenia/ustawienia;

- wpływ jakieś "magicznej", mulącej listwy zasilającej?

 

Sprawdź konfigurację exposura i posłuchaj jeszcze raz - ten sprzęt ma wysokiej klasy górę.

 

Pozdrawiam.

The odd get even.

theli28, 17 Lut 2007, 16:21

 

>kotek - podzielam Twoje zdanie apropos Nada 372, zresztą patrz moja opinia w opiniach. Niemniej

>jestem zdziwiony wrażeniami odnośnie exposura. Jak to ktoś kiedyś napisał gra on pięknym i otwartym

>dźwiękiem.

 

Witam.

 

Właśnie też mnie to zdziwiło. Do tej pory spotykałem się z opiniami, że może być na górze nawet za ostry. A z odsłuchu wynikało zupełnie coś innego. Bas ok, średnica bardzo ładna (choć trochę efekciarsko wysunięta do przodu - w nagraniu Katie Melua wokal troszkę przygłuszał resztę nagrania - ale to jest jak najbardziej do zaakceptowania). Natomiast z wysokimi był już problem. O ile jeszcze szczoteczki były oki, tak blachy (talerze) zaniknęły.

 

Do Danielusa.

 

Jak najbardziej byłbym wdzięczny za możliwość odsłuchu - jak znajdę wolny czas to skontaktuję się na priva.

 

 

 

Cóż, znowu zanosi się na wizytę w Audio Forte :) (do niedawna mieli i Baltlaba i AA Hiperion). To może porównam go z Atollem.

 

Pozdrawiam

Szukasz "finezji" niestety Atoll, NAD, cambridge ani exposure tego Ci nie zapewni, Baltlab wydaje się być idealny, ale z koleji Twoja muzyka... AA Hyperionów nie słuchałem z baltlabem a tutaj jak zapewne już wiesz, kolumny musisz dobierac bardzo ostrożnie, Pan Michał z AA może coś dokładniej podpowiedziec.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

opteron, 18 Lut 2007, 15:27

 

>Szukasz "finezji" niestety Atoll, NAD, cambridge ani exposure tego Ci nie zapewni, Baltlab wydaje

>się być idealny, ale z koleji Twoja muzyka... AA Hyperionów nie słuchałem z baltlabem a tutaj jak

>zapewne już wiesz, kolumny musisz dobierac bardzo ostrożnie, Pan Michał z AA może coś dokładniej

>podpowiedziec.

 

Hmm, więc tak: w moim wykonaniu częściej przewija się cięższa muzyka. I tutaj boję się o Baltlaba. Exposure i Atoll dawały radę. Natomiast w przypływie nastroju (i mojej lepszej połowy) pojawia się repertuar trochę bardziej spokojny i "muzykalny". Stąd też pomysł, żeby sprzęt trochę tej finezji w takich nagraniach oferował.

Pozostaje tylko wizyta w Audio Forte.

 

Pozdrawiam.

nie wiem jaką "finezję" miał na myśli opteron - baltlab jest ultra przeźroczysty, o to chodzi? Obawiam się że metalowe granie będzie bez rozmachu i płasko. Exposure - wszystko zgadza się - potrafi być efekciarski ale zagra tego typu muzę z większym mięchem.

The odd get even.

theli28, finezja miałem na myśli oddanie górnych rejestrów i smaczków tam zawartych, w taki sposób że szukac tylko ze świeczką w innych tranzystorach nawet podwajając kwotę do wydania. Oraz średnice z niemal lampową gracją i przestrzenią. Niestety jego fenomenalna przezroczystośc moze spowodowac ze słuchając kiepsko nagranego metalu, przestraszymy się i uciekniemy z pokoju :-) Bas moze nie jest tak głęboki jak u niedawno goszczonego u mnie w domu Adcoma, ale za to tempo i artykulacja jest znacząco po stronie baltka. Po prostu "luźna" struna gitary basowej brzmi jak... "luźna" struna gitary basowej a nie jak namiot na wietrze.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.