Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Rekomendowane odpowiedzi

 

Powiem Ci nawet, że dzisiejsze narzędzia do projektowania głosików umożliwiają posłuchanie głośnika zanim powstanie fizyczny egzemplarz :)

(kippel

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

Ktore to narzedzie tej firmy to umozliwia ? rozgladalem sie chwile, ale nie zauwazylem. Czy to raczej żart byl ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

coraz wieksze opary absurdu, np sluchanie glosnika, ktorego nie ma

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Wygląda to raczej tak, że ktoś kto nie chce się uczyć, może tylko słuchać. Wolny kraj, ale wyśmiewanie czegoś z powodu braku zrozumienia kwestii technicznych, to już prostactwo.

 

Sebryl część skończyła dyskusję z Tobą, ze względu braku zrozumienia kwestii technicznych.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Słuchanie kolumny na wykresach w komputerze to jak budowa bolidu F1 w oparciu o wyliczenia i równania.

Niestety bez testów w tunelu aerodynamicznym i tak się nie obejdzie.

Potem dziesiątki poprawek i modyfikacji ...

Kolumnę a właściwie jej prototyp i tak trzeba zbudować w skali 1:1 i posłuchać a potem wprowadzić ew. modyfikacje. Tak robi np. Focal i B&W.

Ale mogę się mylić bo nie jestem konstruktorem kolumn.

Najlepiej jak kol. Harpia się wypowie.

Bzdura totalna. Jesli twierdzisz ze na podstawie pomiarów wiesz jak glosnik bedzie brzmiał to pleciesz kolego bzdury i konczy to w zasadzie dalszą polemikę.

To nie tylko ja poczytaj co ma do powiedzenia np D'appolito na ten temat .

 

Wszytko jest na stronie kippela .

Kippel to w zasadzie w obecnych czasach podstawowe narzędzie przy projektowaniu głośników i każda licząca się firma nim dysponuje i bazuje na jego pracach .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A tu możesz posłuchać :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Może zbyt dosłownie zostałem zrozumiany .

Kippel opracował komputerowy model głośnika uwzględniający wszystkie liczące się nieliniowości . Dzięki niemu można symulować rzeczywisty głośnik na komputerze podając na ten cyfrowy model normalną muzykę i posłuchać .

Zmieniając np konstrukcję napędu "w locie " :)

Oczywiście nie jest to wstanie w pełni zastąpić prób odsłuchowych .

One są potrzebne tak jak nieodzowne są przy projektowaniu samej kolumny .

Niemniej jednak umożliwiają znaczące skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie dobrze grające głośnika po pozwala od razu obrać dobrą drogę .

 

A co do brzmienia samych głosików i wykresów .

Jak ma się porównanie odsłuch vs pomiary kilkunastu-kilkudziesięciu głośników to można już wiele powiedzieć patrząc tylko na profil zniekształcań, konstrukcje itp .

Edytowane przez raven1985

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

A mógłby kolega Raven odnieść się np. do budowy samej kolumny, jej kształtu, materiałów czy choćby zawieszenia tychże głośników? Bo to wszystko wtedy traci kompletnie sens. Jestem ciekaw jak do tego odniósłby się Dave Wilson, Alon Wolf, Andrew Jones czy ktoś z Focala. Moim skromnym zdaniem to nierealne. Dopiero jak wspomniał Jarek&Ania odsłuch zaaplikowanych driverów do docelowej 'budy' może przynieść jakiekolwiek wnioski.

Nie mam zamiaru z Tobą dyskutować. Tym bardziej, że nie dociera do Ciebie, iż korelacja cena vs produkt nie ma poparcia w rzeczywistości. Są na to badania, co wiem ze "szkoły". W dodatku mówisz mi coś o kończeniu kolejnych (wysokie mniemanie masz o sobie). Więc jak już Ci udowodniono cena nie jest wyznacznikiem. Zaś wspomniany seas jest dobrym przetwornikiem. I możesz narzekać dalej że głośnik tani i zły :)

Jak są badania i szkoły to je podaj.

Seas jest tanim głośnikiem i nie wszystkim pasuje, zachwycanie się nim jest przynajmniej nie na miejscu. Może to być po prostu tani pasujący komuś głośnik, bo zniekształcenia pokazują co innego.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Wiem co na ten temat mówił Serblin :)

 

 

A.M.: Czyli za stworzeniem Twoich pierw−

szych kolumn stały przesłanki czysto este−

tyczne?

 

F.S.: Tak, można tak powiedzieć.

Z wywiadu dla Audio .

Warto przeczytać .

Np . stosowali filtry 1 rzędu na początku bo...

innych nie umieli ;)

 

Ja wiem, że może być ciężko niektórym jak zobaczą jak to wszytko wygląda od drugiej strony :)

Ale to nie powód żeby złościć się na mnie ;)

Możesz mi powiedzieć w którym miejscu napisałem bzdurę ?

I odnieś się do tego merytorycznie ?

Pozatym pisałem o samych głosikach a nie całej kolumnie .

 

Jak powinna wyglądać kolumna to popatrz na Harpię .

Jest tam wszystko zrobione pod dyktando akustyki .

Niestety walory estetyczne zwykle stoją z akustyką w sprzeczności .

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Raven1985

Wywiad z Audio z Serblinem znam na pamięć. Co do Sonusa to czym bardziej produkowal kolumny w oparciu o pomiary to tym gorzej graly.

Ja pomiary mam juz za sobą juz to przerabialem. Sa wazne jako pkt wyjściowy. Ale po pierwsze niewiele mowia o brzmieniu a po drugie zeby zestroic wyrafinowana kolumne to trzeba wielu godzin odsluchu.

Merytorycznie ? - proszę bardzo. Glosnik sredniotonowy aluminiowy wyfiltrowany tak ze mam plaska charaktefystyke i plaski przebieg impedencji i to samo z glosnikiem sredniotonowym ale celulozowym. Oczywiście ciete w tych samych miejscach z jednakowym spadkiem. Wartosci i topologia zwrotki bedzie kompletnie inna oczywiście. I wg twojej filozofii myslenia oba powinny brzkiec tak samo. A tu juz sam material membrany zrobi ci kuku jesli chodzi o brzmienie

:))

 

A tu juz sam material membrany zrobi ci kuku jesli chodzi o brzmienie

 

Sven Boenicke w wywiadzie podkreslal, jak istotnym dla niego jest osadzenie drivera w drewnie, ktore zapewnia wg niego najbardziej naturalne brzmienie, rezonans pudla. Nawet korektory fazy robi z drewna.

Teraz jak to sie ma np. do Magico, ktorych pudla robione sa z aluminium lub Wilson'ow z tajemniczego x i y ??? Nie wiem,ale na pewno wymienieni panowie wg mnie wiedza co robia.

 

A czy dane brzmienie drivera wpasowuje sie w nasza wrazliwosc......to juz zalezy od nas samych i pomieszczenia,gdzie sie znajduja kolumy...

Edytowane przez will66

dokładnie kto tak twierdzi ?

 

Napisałem wyraźnie że pomiary są pkt wyjściowym do zaprojektowania kolumny i uważam że kolumny i środowisko akustyczne w jakim pracuje głośnik to nadal najsłabszy element systemów audio. Natomiast wiem, że na podstawie samych pomiarów bez słuchania kolumn nie da się zestroić wyrafinowanych zespołów głośnikowych.

 

A fizyka i akustyka istnieję i powiem więcej nie zmieniła się od początku wszechświata :) tylko ludzkość coraz więcej wie na temat tych nauk

Edytowane przez sebryl
Gość cybant

(Konto usunięte)

:))

 

 

 

Sven Boenicke w wywiadzie podkreslal, jak istotnym dla niego jest osadzenie drivera w drewnie, ktore zapewnia wg niego najbardziej naturalne brzmienie, rezonans pudla. Nawet korektory fazy robi z drewna.

Teraz jak to sie ma np. do Magico, ktorych pudla robione sa z aluminium lub Wilson'ow z tajemniczego x i y ??? Nie wiem,ale na pewno wymienieni panowie wg mnie wiedza co robia.

 

A czy dane brzmienie drivera wpasowuje sie w nasza wrazliwosc......to juz zalezy od nas samych i pomieszczenia,gdzie sie znajduja kolumy...

Akurat idealna obudowa powinna być martwa akustycznie, i nie przenosić jakichkolwiek drgań ..

Opowieści Pana z Boenicke o bardziej naturalnym brzmieniu drewna to tylko PR i opowieści z mchu i paproci....

Dobra obudowa może być z drewna , aluminium , kompozytu i nawet ze szkła ...musi być dobrze skonstruowana i tyle..

Inną kategorią są oczywiście obudowy strojone ..np. Harbeth...

A jak już nawet masz kolumnę pomierzoną, złożoną, dostrojoną i podłączysz wzmak co daje nie taki prąd to jest dopiero kicha;) Pomiary wychodzą ok. a muzyka nie gra.

Akurat idealna obudowa powinna być martwa akustycznie, i nie przenosić jakichkolwiek drgań ..

Opowieści Pana z Boenicke o bardziej naturalnym brzmieniu drewna to tylko PR i opowieści z mchu i paproci....

Idealna, czyli nie istniejąca w rzeczywistości. Każda jakoś tam gra, choćby minimalnie. Pytanie jak. Który z niepożądanych dodatków jest bardziej znośny, najmniej przeszkadza.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Mierzymy akcelerometrem sztywność obudów.

Okazuje się że, dość szybko osiąga się satysfakcjonujący poziom.

To znaczy, jeśli obudowa ma trzy, cztery usztywnienia to wklejając kolejne poprawa jest minimalna i niewspółmierna do kosztów.

Jedynie dużym problemem jest górna ścianka.

Wbrew małej ( w porównaniu do boków) powierzchni drga nawet bardzo solidnie usztywniona.

 

Kolejnym wnioskiem z takich pomiarów jest to , że aluminium to armata na muchę.

 

p.s. nie wypowiem się o grających obudowach :)

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Kolejnym wnioskiem z takich pomiarów jest to , że aluminium to armata na muchę.

Zakładam ,że każda poważna firma projektując / rozwijając swoje produkty wypróbowała wiele różnych materiałów i wybrała dla siebie taki , który ich zdaniem jest najlepszy dla ich produktu.

Domniemam ,że skoro aluminium jest znane od dawna to również ten materiał został przetestowany przez nich jako alternatywa do budowy kolumn.

Nie zauważyłem aby Magico i YG Acustic ( bo chyba o nich tutaj mowa) zastosowały jakąś szczególnie odkrywczą "technologię" wykonania obudowy kolumny.

Pytanie: Po co w takim razie strzelają do muchy z armaty ? Marketing? ;)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie wypada mi się odnosić do żadnej konkretnej firmy.

Wiadomo jednak skąd wzięła się w audio ta najbardziej aluminiowa :)

Jest jednak możliwe, że to oni mają rację :)

 

Audiofil to taka materia której można wmówić wszystko. A nawet jeszcze więcej.

Nie wszyscy jednak chcą.

Wmawiać? Wystarczy posłuchać z odpowiednią amplifikacją, żeby się przekonać, że grają akurat świetnie. I kolumny z aluminium i z kompozytów. Im sztywniej tym lepiej, bo dosłownie znikają z pomieszczenia. Przez to wydają się suche, zimne, ostre. Ale po prostu trzeba zmienić całkowicie swoje nastawienie do słuchania w ogóle. Bo dają najbardziej naturalny przekaz najbliższy wydarzeniom na żywo. Ja sam akurat takowych nie posiadam, ale się zastanawiam czy nie wymienić na aluminiową, dwa razy tańszą i raczej lepszą kolumnę.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie napisałem, że "aluminiowe" grają źle.

Nie utożsamiał bym jednak dobrego grania z materiałem wykorzystanym na obudowę.

 

On jedynie "usprawiedliwia" cenę.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

Nie wiem, aluminiowych słuchałem tylko Magico i uważam, że są wybitne. Szczególnie gdy się je nakarmi mocnym i szybkim wzmacniaczem w klasie A. Czy da się zrobić sztywniejsze kolumny nie z metalu? Raczej nie.

A co do przyszłości konstrukcji kolumn, które mają nas zbliżyć do realnego widowiska upatruję raczej nadziei u korzeni - w tubach. Muszą być odpowiednio duże i przede wszystkim zgrane. Może jakiś wielki perfekcyjny szerokopasmowiec? Zobaczymy :)

Edytowane przez AccuTad

Wmawiać? Wystarczy posłuchać z odpowiednią amplifikacją, żeby się przekonać, że grają akurat świetnie. I kolumny z aluminium i z kompozytów....... Bo dają najbardziej naturalny przekaz najbliższy wydarzeniom na żywo.

 

Pytanie czy skrzypce wykonane z aluminium tez gralyby bardziej 'naturalnym' dzwiekiem niz te drewniane ;'))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.