Skocz do zawartości
IGNORED

Krell 400xi - jak rozpoznać wersję


RadeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś wie jak rozpoznać wersję wzmacniacza Krell 400xi czy jest na rynek amerykański czyli ma oryginalne

zasilanie 120V czy jest na rynek europejski czyli 230V. Duzo pojawia się powyższych wzmacniaczy sprowadzanych ze stanów nastepnie przerabianych w sposób dość prymitywny na 230V. Może Krell stosuje jakieś kodowanie w serial number na podstawie którego można to stwierdzić w 100%. Oczywiście dobrą metodą jest komplet dokumentów z których może to wynikać jednoznacznie ale jeśli dokumenty nie sa kompletne?

Czy jesli obok serial number jest naklejka 115V/60Hz to na 100% jest to wersja 115V?

Jeśli brak dokumentów, omijać szerokim łukiem.

Numer seryjny jest przeważnie opisany na nalepce z zasilaniem.

Nalepkę każdy może sobie przykleić jaką chce.

Może otworzyć urządzenie i skontaktować się mailowo z Krellem podając numery wewnętrznej elektroniki poprosić o info. Tylko niestety trzeba wzmacniacz już posiadać.

 

Jedyną gwarancją uzyakania "markowego" brzmienia i jakości jest fabryczny produkt przygotowany na Europę.

Zmiany często dotyczą nie tylko zasilania. Dodatkowo jakość zasilania ma kluczowy wpływ na brzmienie całego urządzenia. Często jest to spory element wartości danego urządzenia (dotyczy to urządzeń naprawdę wysokiej klasy).

Bardzo niskie ceny z drugiej ręki w stanach to ogromna pokusa dla domorosłych przerabiaczy.

Zetknąłem się już na tym forum z dziwacznymi opiniami o brzmieniu urządzeń z za wielkiej wody.

Ktoś gdzieś słuchał danej marki, dokładnie nie wiadomo jakiego modelu i w jakiej konfiguracji, może już zabytku, a może właśnie import złomu z USA i przeróba, i na tej podstawie wyrabia sobie opinię o danej marce, jej brzmieniu i co więcej wygłasza je na forum. Przecież sam słuchał.

 

Mogę doradzić tylko nowy sprzęt od europejskiego dystrybutora. Niestety to już inna kasa.

W pelni się zgadzam. Zasilanie ma przeogromny wpływ na brzmienie. Wzmacniacz przerobiony domowymi sposobami z 120V na 230V moze byc juz zupełnie innym wzmacniaczem, nie mającym nic wspólnego z jakością pierwowzoru. Dlatego chciałbym wiedzieć jak to sprawdzić aby byc pewnym że wzmacniacz jest fabrycznie przystosowany do 230V. Mówimy o zakupie z drugiej ręki. Przy zakupie nowego u polskiego dystrybutora, sprawa jest chyba prostsza.

nie iwem jak Krell 400Xi ma rozwiazane problem zmiany zasilania ale w przeważajacej częsci Krell stosuje w srodku urzadzeń przełaczane Triggery na 115 /230 V i nic nie trzeba przerabiac !

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

No właśnie z gniazdka sieciowego we wzmacniaczu leci przewód do zielonej płytki na ktorej sa trzy przełączniki (carno-czerwone) mające pozycje 1 lub 2 ktore można przełączać może przy pomocy tego mozna oryginalnie przestawić zasilanie na 230V. czy ktoś wie do czego służy ta płytka?

Jednak jest tam dołożona jedna płytka. Słyszałem coś takiego że ta płytka słuzy do przełączania napięcia. Nie mogę znaleść jednak opisu co znaczą poszczególne pozycje. Samo przełączenie jednak zasilania nic nie daje gdyż pozostaje problem zmiany częstotliwości z 60HZ na 50HZ. Wzmacniacz po prostu nie chce się włączyć, trzeba zastosować mały konwerterek służący tylko do tego aby wzmacniacz dało sie włączyć. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić? Pytanie jak zmiana częstotliwości wpływa na pozostałe elementy wzmacniacza.

RadeX, 17 Cze 2007, 11:50

>W pelni się zgadzam. Zasilanie ma przeogromny wpływ na brzmienie. Wzmacniacz przerobiony domowymi

>sposobami z 120V na 230V moze byc juz zupełnie innym wzmacniaczem, nie mającym nic wspólnego z

>jakością pierwowzoru

 

Krell zwykle w swoim topowym sprzęcie stosuje sprawdzian zgodności częstotliwości zasilanego napięcia 230 VAC. Jeśli różni się od 60 Hz, to jest to typowe dla zasilania w EU i dla naszych 230V. Sporo na ten temat pisał Elberoth. Również o tym co trzeba zrobić dla pokonania różnic 50/60 Hz, a co w takim przypadku jest związane z wymiana EPROM'u sterującego zasilaniem.

  • 1 miesiąc później...

RadeX, 17 Cze 2007, 21:03

 

>Jednak jest tam dołożona jedna płytka. Słyszałem coś takiego że ta płytka słuzy do przełączania

>napięcia. Nie mogę znaleść jednak opisu co znaczą poszczególne pozycje. Samo przełączenie jednak

>zasilania nic nie daje gdyż pozostaje problem zmiany częstotliwości z 60HZ na 50HZ. Wzmacniacz po

>prostu nie chce się włączyć, trzeba zastosować mały konwerterek służący tylko do tego aby wzmacniacz

>dało sie włączyć. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić? Pytanie jak zmiana częstotliwości wpływa na

>pozostałe elementy wzmacniacza.

 

 

oj bzdury panowie piszecie wierutne

 

tak sie akurat sklada ze zakupilem sobie niedawno wspomniany wzmacniacz fabrycznie nowy w USA, przywiozlem do Polski i zrobilem co trzeba, wersja USA nie rozni sie absolutnie niczym od europejskiej, transformator jest identyczy (jest tylko kwestia odpowiedniego polaczenia zworek) i cala reszta tez, oczywiscie jest wspomniany chip wykrywajacy jaka jest czestotliwosc zasilania (bez wymiany/oszukania chipa wzmaka nie da sie wlaczyc na 50Hz, pali sie tylko ta czerwona dioda), tak sie akurat sklada ze moj szwagier ma europejska wersje wzmacniacza i stad wiem ze niczym sie ona nie rozni od wersji USA, graja rowniez identycznie (reszta systemu: proac response 2.5, KAV-300CD, tez z USA zreszta :))

 

pozdrowienia i milego sluchania, bo przy obecnym kursie dolara i cenie nowki w USA (2490USD) stosunek cena/jakosc dla tego wzmaka to prawdziwa rewelacja

nie wiem po co ściagać z USA... ja kupiłem swojego nowego i na pelnej gwarancji w Polsce za 9K (Nautiis Krakow akurat mial jedną sztukę), podobnie w tej samej cenie co najmniej dwie sztuki widziaem na allegro i wiem, że nie były to przeróbki....

adamgdansk, 22 Lip 2007, 09:59

 

>nie wiem po co ściagać z USA... ja kupiłem swojego nowego i na pelnej gwarancji w Polsce za 9K

>(Nautiis Krakow akurat mial jedną sztukę), podobnie w tej samej cenie co najmniej dwie sztuki

>widz

 

 

heh ciekawe, cena u dystrybutora to 13700 PLN, od czego w gdansku w tophifi proponowano mi 10% rabatu za zakup gotowka, ma to sie moim zdaniem nijak do okolo 5800 PLN ktore to urzadzenie kosztuje w USA

  • 5 miesięcy później...

Czy może ktos napisac, czy wersja softwaru chipa znajduje sie tez na naklejce obok numeru seryjnego? W 300iL powinna to byc ver.1.05 albo 1.06. Jak macie troszke czasu to zajrzyjcie pod wasze piecyki i zobaczcie czy jest cos takiego na naklejce z numerem seryjnym. Bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam

1.05 = 50Hz

1.06 = 60Hz

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Chip trzeba zamówić w Audio Klanie, kosztuje 1500zł. Jak się wszystko doda (wzmacniacz, koszt ściągnięcia, koszt przerobienia, RYZYKO całej operacji) to wychodzi na to, że cena urządzenia z PL (nie móiąc już o kupionym na ebay.de lub uk) będzie porównywalna.

 

Bez tego chipa, jak ktoś już ktoś zauważył, wzmacniacz się włączy, ale nie da się go wybudzić ze stanu stand-by.

 

PS. Wklejcie zdjęcie tego polskiego patentu. Chętnie zobaczę jakiego druta ktoś wymyślił.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Możesz zadeklarować niższą wartość i próbować przemycać, tylko pamiętaj, że deklarując wartość np. 100$, automatycznie twoje ubezpieczenie spada do tej wartości. Więc jak nie daj Boże Ci przesyłka zginie, to dostaniesz tylko 100$ odszkodowania.

 

Mi oststnio z US zgineła przesyłka z kablami (prawdopodobnie zarąbał ktoś na naszej poczcie), ale na szczęście kosztowały grosze, więc dużo nie straciłem (~ 150zł).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Elbie,

 

 

No widzisz,chciałeś uszczuplić budżet i pogrążyć panią minister Kopacz. A tak straciłeś kasę :-))

 

W UC nie ma frajerów. Oni doskonale wiedzą,że U$ 100 to nawet nie wartość obudowy,a może tylko przedniej płyty.

Jest nawet odpowiednie do całej sytuacji przysłowie: chytry traci dwa razy :-(

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Co oznacz ktora wersja doczytalem. Chodzilo mi o to czy da sie sprawdzic wersje bez otwierania obudowy. Tzn czy ta wersja jest tylko na chipie czy tez jest napisana na naklejce z numerem seryjnym.

A druga sprawa czy wie ktos czy KAV-300i byly zabiezpieczane? Bo zdaje mi sie ze ten model jeszce nie byl.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.