Skocz do zawartości
IGNORED

Wasze ustroje.


Vinyl_pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z drugiej strony jednak, jakby się tak zastanowić, to przecież istnieją pomieszczenia sprzyjające granej lub odtwarzanej muzyce i pomieszczenia niesprzyjające. Jedno z drugim jest powiązane i jedno bez drugiego praktycznie nie istnieje, szczególnie w świecie audiofeelskim. Nie rozumiem twojego parcia na szkło. To co, ludzie mają słuchać muzyki w komorach bezechowych albo całe życie w słuchawkach? Nie tędy droga. Sam znam wiele miejsc, gdzie 'muzyka' w konkretnych miejscach po prostu 'tętni życiem' - to się od razu czuje i chcesz tam zrobić sesję. Znam też inżynierów, którzy celowo szukają 'pięknie brzmiących' miejsc i tam dokonują sesji nagraniowych. Chesky też nagrywał w kościołach i wszystko pięknie idzie bez żadnego naprężania się i męczenia audiofilskiego wora. Sami muzycy też od razu wiedzą, czy dane miejsce pięknie brzmi, czy też trzeba będzie się pomęczyć, żeby sesja czy też koncert wyszedł co najmniej średnio. Podobnie z miejscami do odtwarzania muzyki - jak pierwszy raz zobaczyłem i 'wysłuchałem pokoju' w miejscu, w którym teraz mieszkam, to od razu chciałem ten dom kupić....

Ten wywod i porownania sa troche bez sensu.

Na chlopski rozum (i w przenosni)
Wyobraz sobie ze artysta namalowal pejzarz w pieknym zielonym kolorze (to jest ta tetniaca muzyka nagrana w odpowiednim pomieszczeniu z dobra akustyka i zarejestrowana na CD). A teraz ty przychodzisz, zakldasz czerwone okulary i ogladasz ten obraz. I co widzisz? Brazowy pejzarz. Co sie stalo? Te dwa kolory sie nalozyly na siebie. Z tego pieknego zielonego koloru nic nie zostalo!

Te czerwone okulary to jest akustyka twojego pomieszczenia, naklada sie na akustyke pomieszczenia zarejestrowana na CD. Dopoki bedziesz zakladal kolorowe akulary (czyli dopuki nie zneutralizujesz akustyki swojego pomieszczenia) nigdy nie zobaczysz tego zielonego koloru tak, jak artysta malarz go sobie wyobrazil!

Ale to nie wyklucza faktu, ze ktos moze lubiec brazowe pejzarze i to podkolorowanie mu nie przeszkadza.

Inny woli turkusowe pejzarze i zaklada niebieskie okulary.

Ja nie mieszam tych pojec jak powyzej (akustyki miejsca nagrania z akustyka miejsca odtwarzania) i zakladam bezbarwne okulary, by zobaczyc oryginalne kolory.

OK, czasami zakladam rozowe okulary, to jeden z wielu setupow DSP

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, ASURA napisał:

Widzisz znów nie masz pojęcia o kolejnej dziedzinie zwanej fizjologią słyszenia.

Ucho ludzkie wraz z poziomem głośności wprowadza większe zniekształcenia harmoniczne za tym słuchając głośniej danego dźwięku słyszymy go gorszej jakości !!!

O czym nie mam pojęcia? Jeśli w czymś się mylę to proszę o merytorykę poprawiającą mój błąd a nie atak personalny.

Rozumiem, że konsekwentnie zgodnie z tym, co napisałeś, słuchasz muzyki bardzo cicho, na progu słyszalności ?

Jeszcze jedno pytanie, przy jakim poziomie głośności Twoje ucho wprowadza harmoniczne, których nie ma ani w nagraniu, ani których nie generuje pomieszczenie ani elektronika? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bolo_senor napisał:

sorry ale ty też nie błysnąłeś.

to o czym piszesz to wpływ krzywych izofonicznych , na odbiór nagrania.

w raz z poziomem głośności inaczej słyszymy poszczególne pasma i częstotliwości.

Musisz pamiętać że dźwięki zagrane przez muzyków są na takim poziomie krzywej izofonicznej żeby przeciętny odbiorca mógł je usłyszeć.

Kolejna sprawa nagrania są na stole mikserskim kompresowane do rozpiętości dynamiki 45-55dB mimo że taki format CD umożliwia dynamikę na poziomie 100dB

 

Sprawa jest banalna po paru takich nagraniach z dynamiką 100dB mieli byśmy dość z bieganiem żeby co chwilę pogłaśniać i ściszać utwór. Ludzie lubią muzykę ale spokojnie i wygodnie na talerzu podaną

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:


Ten wywod i porownania sa troche bez sensu.

Na chlopski rozum (i w przenosni)
Wyobraz sobie ze artysta namalowal pejzarz w pieknym zielonym kolorze (to jest ta tetniaca muzyka nagrana w odpowiednim pomieszczeniu z dobra akustyka i zarejestrowana na CD). A teraz ty przychodzisz, zakldasz czerwone okulary i ogladasz ten obraz. I co widzisz? Brazowy pejzarz. Co sie stalo? Te dwa kolory sie nalozyly na siebie. Z tego pieknego zielonego koloru nic nie zostalo!

Te czerwone okulary to jest akustyka twojego pomieszczenia, naklada sie na akustyke pomieszczenia zarejestrowana na CD. Dopoki bedziesz zakladal kolorowe akulary (czyli dopuki nie zneutralizujesz akustyki swojego pomieszczenia) nigdy nie zobaczysz tego zielonego koloru tak, jak artysta malarz go sobie wyobrazil!

Ale to nie wyklucza faktu, ze ktos moze lubiec brazowe pejzarze i to podkolorowanie mu nie przeszkadza.

Inny woli turkusowe pejzarze i zaklada niebieskie okulary.

Ja nie mieszam tych pojec jak powyzej i zakladam bezbarwne okulary, by zobaczyc oryginalne kolory.

OK, czasami zakladam rozowe okulary, to jeden z wielu setupow DSP

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Okularnik (żartobliwie ?), byleś kiedykolwiek na koncercie Live ?  

Pamiętasz jakie tam są skoki dynamiki, a jak w nagraniu ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Do wpisu kolegi Chicago dodam tylko że robiono badania fizjologii człowieka i wraz z podniesionym poziomem hałasu (muzyka też nim jest) bardzo szybko maleje percepcja słyszenia wynikająca ze zmęczenia układu nerwowego człowieka.

Co to jest percepcja slyszenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge na szybko znaleźć, jest strona porównawczą dynamiki nagrań

ma ktoś pod ręką ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Okularnik (żartobliwie ), byleś kiedykolwiek na koncercie Live ?  
Pamiętasz jakie tam są skoki dynamiki, a jak w nagraniu ?
 

Byles, ale nie za bardzo widze zwiazek z akustyka.

Najglosnieszy byl koncert SBB w Bytomiu, siedzialem 2m od wiezy glosnikow na scenie

BTW.

To wlasnie wrazenia z koncerow i ta niesamowita dynamika spowodowala, ze zarzucilem domowe audio i przestawilem sie na system oparty o profesjonalna technike.
Odtworzenie koncertowej „dynamiki“ to dla mnie nie problem, pytanie brzmi raczej czy zrodlo dostarcza ta „dynamike“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To bys musiał słuchać na maksimum poziomu głośności systemu aby uzyskać takie wartości

Czy sie mylę ?
 

Sprawa oczywista, chcąc słuchać sygnału z wybraną dynamiką musisz zapewnić poziom głośności równy lub wyższy niż wartość tej dynamiki. Pomieszczenie może za pomocą modu własnego wzmocnić głośność danej częstotliwości do poziomu głośniejszego, niż zarejestrowany. W efekcie faktycznie za sprawą pomieszczenia można uzyskać większą dynamikę niż zapisana, tyle że to zniekształcenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, pit80 napisał:

Technika zapisu cyfrowego ma nieograniczoną dynamikę - kwestia zastosowania odpowiedniej rozdzielczości zapisu. Już nagranie 24 bit-owe dysponuje dynamiką 144dB, gdzie warto przypomnieć, próg bólu słuchu człowieka zaczyna się przy 120dB. W teorii nie masz ograniczenia rozdzielczości nagrania, można tworzyć nagrania 32bit, 64bit i tak do nieskończoności, ale takiej dynamiki to już ludzkość nie będzie potrzebować, chyba że w walce z obcymi ?
 

Przypomnę tylko że bardzo dobre High Endowe kolumny mają SPL na poziomie 112-115dB 

 

3 minuty temu, xajas napisał:


Co to jest percepcja slyszenia

Nie osłabiaj proszę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xajas napisał:


Byles, ale nie za bardzo widze zwiazek.

Najglosnieszy byl koncert SBB w Bytomiu, siedzialem 2m od wierzy glosnikow na scenie

Nie o to chodzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pit80 napisał:

Sprawa oczywista, chcąc słuchać sygnału z wybraną dynamiką musisz zapewnić poziom głośności równy lub wyższy niż wartość tej dynamiki. Pomieszczenie może za pomocą modu własnego wzmocnić głośność danej częstotliwości do poziomu głośniejszego, niż zarejestrowany. W efekcie faktycznie za sprawą pomieszczenia można uzyskać większą dynamikę niż zapisana, tyle że to zniekształcenie.

dziwna sprawa w starożytnych greckich amfiteatrach były ustawione specjalne wazy i właśnie one wzmacniały akustycznie dźwięk i w dalszych rzędach mogli wyraźniej słyszeć co deklamują czy melorecytują aktorzy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Nie o to chodzi

podejrzewam , że chodzi o dynamikę np perkusji , której normalnie nie dało by się słuchać i jest sztucznie ściszana do poziomu nagrania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

Ten wywod i porownania sa troche bez sensu.

Na chlopski rozum (i w przenosni)
Wyobraz sobie ze artysta namalowal pejzarz w pieknym zielonym kolorze (to jest ta tetniaca muzyka nagrana w odpowiednim pomieszczeniu z dobra akustyka i zarejestrowana na CD). A teraz ty przychodzisz, zakldasz czerwone okulary i ogladasz ten obraz. I co widzisz? Brazowy pejzarz. Co sie stalo? Te dwa kolory sie nalozyly na siebie. Z tego pieknego zielonego koloru nic nie zostalo!

Te czerwone okulary to jest akustyka twojego pomieszczenia, naklada sie na akustyke pomieszczenia zarejestrowana na CD. Dopoki bedziesz zakladal kolorowe akulary (czyli dopuki nie zneutralizujesz akustyki swojego pomieszczenia) nigdy nie zobaczysz tego zielonego koloru tak, jak artysta malarz go sobie wyobrazil!

Ale to nie wyklucza faktu, ze ktos moze lubiec brazowe pejzarze i to podkolorowanie mu nie przeszkadza.

Inny woli turkusowe pejzarze i zaklada niebieskie okulary.

Ja nie mieszam tych pojec jak powyzej i zakladam bezbarwne okulary, by zobaczyc oryginalne kolory.

OK, czasami zakladam rozowe okulary, to jeden z wielu setupow DSP

Czy masz jakiekolwiek doświadczenie z akusyczną muzyką live? Obojętnie czy w studio czy na żywym gigu w klubie lub knajpie? Pleciesz bez sensu audiofeelskie dyrdymały, ponieważ zawsze, zawsze i wszędzie muzyka mechaniczna, odtworzona, będzie 'pokolorowana' jak to wyżej pięknie ująłeś. Nie ma takiej możliwości, żebyś usłyszał z głośników to, co podczas sesji live - nie ma z prostego względu, ponieważ jest to reprodukcja i 'głos' pochodzi z prądu i domowego stereo, a nie od żywego organizmu i żywych instrumentów, więc jakiekolwiek pierdzenie w tym temacie nigdy mnie nie przekona - po prostu za dużo słyszałem i za dużo widziałem, żeby dać się nabrać na audiofeelskie fanaberie. Sam fakt istniena 'miliona' głośników na świecie podważa już realną, rzeczywistą i dokładnie odwzorowaną reprodukcję muzyki gdziekolwiek i w jakimkolwiek pomieszczeniu. Reprodukcja muzyki z domowego stereo, to zawsze kompromis - lepszy, gorszy, ale kompromis. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pit80 napisał:

Sprawa oczywista, chcąc słuchać sygnału z wybraną dynamiką musisz zapewnić poziom głośności równy lub wyższy niż wartość tej dynamiki. Pomieszczenie może za pomocą modu własnego wzmocnić głośność danej częstotliwości do poziomu głośniejszego, niż zarejestrowany. W efekcie faktycznie za sprawą pomieszczenia można uzyskać większą dynamikę niż zapisana, tyle że to zniekształcenie.

Mamy tu gościa od nagrań, może on sie wypowie
przy nagraniu nakładają ca. +12dB dla ograniczenia (przeciw przesterowi) wzburzenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, bolo_senor napisał:

podejrzewam , że chodzi o dynamikę np perkusji , której normalnie nie dało by się słuchać.

To się nazywa odpowiedź impulsowa dobre wzmacniacze dają radę przyp..ć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Okularnik (żartobliwie ?), byleś kiedykolwiek na koncercie Live ?  

Pamiętasz jakie tam są skoki dynamiki, a jak w nagraniu ?

Mówisz chyba o skokach głośności zwanych dynamiką. Dynamika (skoki głośności) raczej nie były jakoś mocno większe niż 120dB.  Inaczej większość publiczności opuściła by koncert z trwałym uszkodzeniem słuchu (szkodliwość przy stałej ekspozycji zaczyna się przy 85dB). Do tego dochodzi jeszcze prawo, które zapewne ogranicza głośność takich imprez. Ktoś kojarzy do jakiej wartości?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, ASURA napisał:

To się nazywa odpowiedź impulsowa dobre wzmacniacze dają radę przyp..ć

nie , chodzi o sposób obróbki tych instrumentów , a nie odtwarzania . Najbliżej jest kompresja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pit80 napisał:

Mówisz chyba o skokach głośności zwanych dynamiką. Dynamika (skoki głośności) raczej nie były jakoś mocno większe niż 120dB.  Inaczej większość publiczności opuściła by koncert z trwałym uszkodzeniem słuchu (szkodliwość przy stałej ekspozycji zaczyna się przy 85dB). Do tego dochodzi jeszcze prawo, które zapewne ogranicza głośność takich imprez. Ktoś kojarzy do jakiej wartości?

Widać że nie byłeś, na bilecie organizatorzy głośnych koncertów jak byk piszą że słuchasz na własne ryzyko. Ja na koncerty dogłaśniane elektrycznie inaczej niż ze stoperami w uszach nie wchodzę

44 minuty temu, pit80 napisał:

Ktoś już wyżej to tłumaczył.

Żeby poznać akustykę i faktyczny klimat legendarnych nagrań poczynionych w jakiś specyficznych klubach, knajpach itd musisz je właśnie odtwarzać w komorze bezechowej. Jeśli odtworzysz te nagrania w klubie, w którym zostały nagrane to będziesz miał podwojone zniekształcenia akustyczne i na pewno nie będzie to klimat, jaki panował w sali podczas rejestracji tego nagrania, uwierz mi, fizyka ?

Z tą komorą bezechową to taki twój pierdolec?

43 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Bo dynamika Live jest nieograniczona, a nagrania jest ograniczona

Jak nieograniczona jak w troposferze zanika ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pit80 napisał:

Mówisz chyba o skokach głośności zwanych dynamiką. Dynamika (skoki głośności) raczej nie były jakoś mocno większe niż 120dB.  Inaczej większość publiczności opuściła by koncert z trwałym uszkodzeniem słuchu (szkodliwość przy stałej ekspozycji zaczyna się przy 85dB). Do tego dochodzi jeszcze prawo, które zapewne ogranicza głośność takich imprez. Ktoś kojarzy do jakiej wartości?

Tak mam na myśli skoki dynamiki a nie poziom SPL
Z wrzeszczącego radia tez można uzyskać SPL120dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Czy masz jakiekolwiek doświadczenie z akusyczną muzyką live? Obojętnie czy w studio czy na żywym gigu w klubie lub knajpie? Pleciesz bez sensu audiofeelskie dyrdymały, ponieważ zawsze, zawsze i wszędzie muzyka mechaniczna, odtworzona, będzie 'pokolorowana' jak to wyżej pięknie ująłeś. Nie ma takiej możliwości, żebyś usłyszał z głośników to, co podczas sesji live - nie ma z prostego względu, ponieważ jest to reprodukcja i 'głos' pochodzi z prądu i domowego stereo, a nie od żywego organizmu i żywych instrumentów, więc jakiekolwiek pierdzenie w tym temacie nigdy mnie nie przekona - po prostu za dużo słyszałem i za dużo widziałem, żeby dać się nabrać na audiofeelskie fanaberie. Sam fakt istniena 'miliona' głośników na świecie podważa już realną, rzeczywistą i dokładnie odwzorowaną reprodukcję muzyki gdziekolwiek i w jakimkolwiek pomieszczeniu. Reprodukcja muzyki z domowego stereo, to zawsze kompromis - lepszy, gorszy, ale kompromis. 

Nie neguje, ze duzo slyszales live, ale twoje teorie o akustyce i mieszanie pojec to jest (jak to nazwales)„pierdzenie“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Chicago napisał:

Czy masz jakiekolwiek doświadczenie z akusyczną muzyką live? Obojętnie czy w studio czy na żywym gigu w klubie lub knajpie? Pleciesz bez sensu audiofeelskie dyrdymały, ponieważ zawsze, zawsze i wszędzie muzyka mechaniczna, odtworzona, będzie 'pokolorowana' jak to wyżej pięknie ująłeś. Nie ma takiej możliwości, żebyś usłyszał z głośników to, co podczas sesji live - nie ma z prostego względu, ponieważ jest to reprodukcja i 'głos' pochodzi z prądu i domowego stereo, a nie od żywego organizmu i żywych instrumentów, więc jakiekolwiek pierdzenie w tym temacie nigdy mnie nie przekona - po prostu za dużo słyszałem i za dużo widziałem, żeby dać się nabrać na audiofeelskie fanaberie. Sam fakt istniena 'miliona' głośników na świecie podważa już realną, rzeczywistą i dokładnie odwzorowaną reprodukcję muzyki gdziekolwiek i w jakimkolwiek pomieszczeniu. Reprodukcja muzyki z domowego stereo, to zawsze kompromis - lepszy, gorszy, ale kompromis. 

Oczywiście masz rację, dzisiejsza akustyczna technologia odtwórcza jest dość ułomna i archaiczna, gdzie największa wina faktycznie leży po stronie zespołów głośnikowych. Według mojej wizjiprawdziwie audiofilskie doznania (100% wierności przekazu) będzie kiedyś w przyszłości realizować technologia bezpośredniego stymulowania ośrodków mózgowych przy pomocy jakiś elektrod lub innych technik.

Niepotrzebnie atakujesz o te audiofilskie fanaberie. Nikt tu Ciebie nie próbuje nabrać jakimiś bzdurami o aktualnych systemach audio obarczonych przecież sporą niedoskonałością, co sam zauważasz.Z xajasem raczej mówimy o teorii, fizyce - tylko z tego co, widzę mało kto dostrzega i ludzie biorą za dużo do siebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Musisz pamiętać że dźwięki zagrane przez muzyków są na takim poziomie krzywej izofonicznej żeby przeciętny odbiorca mógł je usłyszeć.

To jest bez sensu. Krzywa izofoniczna nie jest jedna. Jest wiele krzywych izofinicznych. A najcichsza, ktora kazdy przecietny odbiorca slyszy to -10dB.
No to do ktorej niby krzywej odnosi sie muzyk?

Zaden muzyk nie kieruje sie krzywymi izofonicznymi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Tak mam na myśli skoki dynamiki a nie poziom SPL
Z wrzeszczącego radia tez można uzyskać SPL120dB

Owszem można. Skok dynamiki? Czy masz na myśli np. podział utworu na jakieś części, gdzie np. w intro dynamika będzie powiedzmy 50db a w refrenie 100dB? Wówczas faktycznie s w danym utworze pomiędzy intro a refrenem skok dynamiki będzie wynosił 50dB, ale jeśli będziemy rozpatrywać utwór/koncert jako całość to będziemy w naszym przykładzie mówić o dynamice 100dB a nie skokach dynamiki. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:


Nie neguje, ze duzo slyszales live, ale twoje teorie o akustyce i mieszanie pojec to jak to nazwales „pierdzenie“

Efekt końcowy to system + akustyka

Musiałbyś mieć system transparentny aby negować akustykę
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xajas napisał:

To jest bez sensu. Krzywa izofoniczna nie jest jedna. Jest wiele krzywych izofinicznych. A najcichsza, ktora kazdy przecietny odbiorca slyszy to -10dB.

Co jest bez sensu, po prostu muzyk gra tak głośno żeby odbiorca usłyszał co gra. starsze instrumenty mają po 5000 i więcej lat i wtedy o żadnych krzywych nie tylko izofonicznych mało publikowano

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mówisz chyba o skokach głośności zwanych dynamiką. Dynamika (skoki głośności) raczej nie były jakoś mocno większe niż 120dB.  Inaczej większość publiczności opuściła by koncert z trwałym uszkodzeniem słuchu (szkodliwość przy stałej ekspozycji zaczyna się przy 85dB). Do tego dochodzi jeszcze prawo, które zapewne ogranicza głośność takich imprez. Ktoś kojarzy do jakiej wartości?

Nie mieszajmy dynamiki (jak sam piszesz roznicy miedzy nawyzsza i najnizsza wysokoscia poziomu sygnalu, nie tylko akustycznego mierzonego w dB, to samo masz np. w fotografii -> mierzona w EV) z maksymalnym poziomem glosnosci n.p. na koncercie.
120dB na koncercie to juz naprawde BARDZO GLOSNO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tego szukałem, w live nie ma takich ograniczeń, a akustyka pomieszczenia może (wspomóc albo zaszkodzić) ubogość nagrania 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, ASURA napisał:

Co jest bez sensu, po prostu muzyk gra tak głośno żeby odbiorca usłyszał co gra. starsze instrumenty mają po 5000 i więcej lat i wtedy o żadnych krzywych nie tylko izofonicznych mało publikowano

stara szkoła mówi , że master powinien być robiony przy 0dbu. A jak jest robiony każdy słyszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, bolo_senor napisał:

stara szkoła mówi , że master powinien być robiony przy 0dbu. A jak jest robiony każdy słyszy.

Jeszcze starsza że z CD najlepiej gra jak dynamika nagrania nie dochodzi do -40dB

No i tak dziwnym fuksem te ciche nagrania po prostu fajnie posłuchać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.