Skocz do zawartości
IGNORED

cd 16 a 24 bitowy jaka różnica?


radark

Rekomendowane odpowiedzi

Mak:

 

Zwolennicy wysokich formatów, a jeszcze bardziej zwolennicy czarnej płyty pokazują taki odtworzony sygnał audio o wartości 1 bit. Rzeczywiście żadnej sinusoidy nie przypomina.

;D

Niczego to nie dowodzi.

Na poziomie tego 1 bita są jedynie szumy…

 

Dynamika nagrań to w dobrych wydawnictwach CD 30dB, z reguły jest niższa od 15dB. Najniższe próbki mają po 1000 kwantów (10bitów). Po co więc dywagować o próbce 1 bitowej?

 

20 bitów to dynamika 120dB, 22 bity to już 135dB.

Pokażcie mi sprzęt, który ma odstęp od szumów na poziomie lepszym ;).

 

Powiem więcej. Układy zasilania DAC`ów z reguły nie zapewniają parametrów aby móc uzyskać te ponad 20bitów. Musiałyby mieć szumy i dryfty poniżej 1 mikroV. Pokażcie mi takie komercyjne układy ;).

 

Mlb:

Dokładnie.

Co więcej - dynamika przeciętnych nagrań publikowanych na CD to... przeczytajcie sobie sami:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Prawda jest okrutna: dobry mastering płyty CD jako całości grającej na podobnym poziomie głośności robi się na ucho. Wskaźniki są tylko urządzeniami pomocniczymi. Cóż z tego, gdy na miernikach wszystko wygląda zadowalająco a słuchanie danego materiału męczy i wręcz zniechęca? Okazuje się, że nie wszyscy są tego samego zdania, dlatego większość płyt oferowanych obecnie nie rynku gra tak, jak gra.."

 

ot i cała prawda o współczesnym źródle audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Dzisiejsze 24-bitowe dace w popularnym sprzęcie audio to głównie sukces marketingu technologicznego, a jednocześnie porażka miłośników naturalnego, analogowego dźwięku.

 

Użytkownik mlb edytował ten post dziś, 21:43

 

 

------------------

Uważam że trochę przesadzasz, mnie analogowy dźwięk kojarzy się z takim lekko podbarwionym drugą harmoniczną, dla niektórych ładnym a dla mnie mniej przejrzystym nieco szorstkim w stosunku do nagrań 24bit. Zastanawiałem się czym się podniecają mołośnicy hi-endowych gramofonów analogowych i w/g mnie oni lubią akurat to podbarwienie.

Koledzy zwracaja uwagę że najważniejsza jest jakosć nagrań i z tym jest najwiekszy problem. Porównywałem ostatnio np płytę Keitha Jarretta Koeln w wersji 24/96 i 16/44 i rzeczywiście nie jest jakaś porażajca różnica ale jednak zauważalna tylko że to nagranie z 1975r i brzmi tak jak brzmi, mogłoby lepiej .

Mlb:

Nie przemycaj tu kłótni o wyższości czarnej nad srebrną ;).

 

W ogóle oczywiście, ze lepiej mieć 24/96 ale mając świadomość, że najwyżej będzie z tego 18-20/96.

Problem leży we właściwej produkcji materiału na płyty/pliki gęste…

Nie przemycam :) Sam słucham na dacu 24-bit - ale to ze względu na kompatybilność z różnymi formatami, nie na jakość. Porównywałem, swoje wiem. Powiem tylko tyle że niektórych empetrójek słucha się lepiej niż innych marnych realizacji w formacie 96/24.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

panowie ja pytałem o konkretne rozwiazanie daców w nakamichi 1 bit i 20 bit w radiach samochodowych to druchie ma 8krotne probkowanie ,obydawa sa z 2000 roku i jak to sie ma do rozwiazan dzisiejszych....w realuuuuu w auuucieeee nie ,kto co czytal tam gdzies

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Uważam że trochę przesadzasz, mnie analogowy dźwięk kojarzy się z takim lekko podbarwionym drugą harmoniczną, dla niektórych ładnym a dla mnie mniej przejrzystym nieco szorstkim w stosunku do nagrań 24bit. Zastanawiałem się czym się podniecają mołośnicy hi-endowych gramofonów analogowych i w/g mnie oni lubią akurat to podbarwienie.

Koledzy zwracaja uwagę że najważniejsza jest jakosć nagrań i z tym jest najwiekszy problem. Porównywałem ostatnio np płytę Keitha Jarretta Koeln w wersji 24/96 i 16/44 i rzeczywiście nie jest jakaś porażajca różnica ale jednak zauważalna tylko że to nagranie z 1975r i brzmi tak jak brzmi, mogłoby lepiej .

 

 

Gramofon analogowy podobnie jak wzmacniacz lampowy nie musi grać misiowatym podbarwionym dźwiękiem. Chyba że słyszałeś tylko tanie wkładki.

Nie chce mi sie czytać całego wątku więc nie wiem czy to już było:

w DACach dobrze jest przetwarzanie 24 bit jeśli sygnał będzie również w DACu ściszany cyfrowo- wtedy nie ucierpi na tym informacja 16 bitowa z CD tylko to, co zostało dodane przy upsamplingu (dopiero przy min głośności może być obcięta inf z pozostałych 16 bitów).

Nie precyzuję tego dokładnie bo jestem głodny i idę jeść.

Nie chce mi sie czytać całego wątku więc nie wiem czy to już było:

w DACach dobrze jest przetwarzanie 24 bit jeśli sygnał będzie również w DACu ściszany cyfrowo- wtedy nie ucierpi na tym informacja 16 bitowa z CD tylko to, co zostało dodane przy upsamplingu (dopiero przy min głośności może być obcięta inf z pozostałych 16 bitów).

Nie precyzuję tego dokładnie bo jestem głodny i idę jeść.

 

Następnym razem czytaj cały wątek a nie wyskakuj jak królik z kapelusza z jakimiś głupotami.

Co ma spólnego upsampling ze zmianą rozdzielczości i w dodatku z głośnością?! Co będzie niby obcinane po upsamplingu przy zmianie głośności? Częstotliwości będą obcinane czy co?

 

pytałem o radio nakamichi w porównaniu z kenwoodem...nie pytałemo rozprawke na temat daców ogólnie,panowie litości

 

Pytasz o radia samochodowe więc się nie dziw, ze nikt nie odpowiada. Przecież to nie ma żadnego znaczenia. Wszystko w samochodzie brzmi kiepsko. Chocbys nie wiem jak sie wysilał to i tak silnik, pęd powietrza, metalowa bryła, małe pomieszczenie itp zdegradują dźwięk do poziomu dupiatego. Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie budował pokoju odsłuchowego w samochodzie. Przetwornik 1 bit czy 24 bit czy 14 bit - toż to absolutnie w samochodzie nic nie znaczy

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

 

 

Pytasz o radia samochodowe więc się nie dziw, ze nikt nie odpowiada. Przecież to nie ma żadnego znaczenia. Wszystko w samochodzie brzmi kiepsko. Chocbys nie wiem jak sie wysilał to i tak silnik, pęd powietrza, metalowa bryła, małe pomieszczenie itp zdegradują dźwięk do poziomu dupiatego. Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie budował pokoju odsłuchowego w samochodzie. Przetwornik 1 bit czy 24 bit czy 14 bit - toż to absolutnie w samochodzie nic nie znaczy

 

cuż ,mógłbym sie tutaj nie zgodzic bo era duzego Fiata dawno minęła i musiałbym zaprosić cie do mojego auta bys posłuchał tego "szumu wiatru" hehehe.

 

ok,temat .przynajmniej moje pytanie zamykam...podłacze -posłucham,niespodoba sie mi wywale bo tanie...aktualnie pojawiły sie sprzety z 4 dacami 20 bitowymi na pokladzie,zamontuje.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

16-bits to degradacja dźwięku! Łatwo to sprawdzić na poprawnym odtwarzaczu strumieniowym czy Blu-ray.

 

Buhahaha. Dobre:D

 

aktualnie pojawiły sie sprzety z 4 dacami 20 bitowymi na pokladzie,zamontuje.

 

 

Tylko po co?

Jak wszystko. Przetwornik to przetwornik - ważna jest jego aplikacja.

 

podpowiedz w jakim sprzecie taki dac jest ok zaaplikowany jesli chodzi o radia samoch. nie interesuje mnie sam deck

  • 1 miesiąc później...

Niestety przy poprawnych aplikacjach i materiałach źródłowych technologia 24-bit pokazuje istotną przewagę. Rozdrabnianie się, że faktycznie może to być mniej bitów nie ma sensu liczą się wartości soniczne rozpatrywane w aspekcie absolutnym. Powrotu do DAC16-bit nie ma mowy nie tylko ze względu na brak kompatybilności / czyt. uniwersalności / tak jak nie wrócimy do oświetlenia gazowego na ulicach. Obstawanie przy starych technologiach jest ortodoksją. Faktyczny zanik rynku płyt CD16-bit ma miejsce, sklepy są likwidowane /patrz USA/. Najgorsze jest to, że nowe technologie bardzo wolno torują sobie drogę. I zdaje się, żadna nie osiągnie popularności jaką miały CD-eki, był to produkt dla każdego. Dziś podział jest trochę inny. Mamy rynek masowy z MP3. Potem jest długo nic. A następnie niszowy SACD, popularniejszy VINYL, zdobywający rynek BD z koncertami no i FLAC z odtwarzaczami strumieniowymi. Jak sądzicie, w którą stronę to pójdzie? Jak ten rynek będzie wyglądał za dekadę?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.