Skocz do zawartości
IGNORED

Co ważniejsze kolumny czy elektronika ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

>Staszek_s, 6 Cze 2008, 15:22

 

>kilka osób słucha raz elementu A, drugi raz elementu B, oczywiście nie konsultując wrażeń z odsłuchu

>między sobą - kwestia zaufania, po to zresztą ma być test aby coś wykazał.

>

>Ale oczywiście, na wszelki wypadek, słucha nie widząc tych elementów, aby nie było sugestii z prasy

>czy skądkolwiek, bo jednak prawie każde urządzenie ma przypiętą jakąś łatkę brzmieniową i widząc je

>odruchowo możnaby być skierowanynm na błędne tory...

 

Czy słyszał Kolega o zwierzętach które umiały liczyć?

Metodologia ślepych prób była już tu niejednokrotnie omawiana i jest chyba zgoda, że nic poniżej podwójnie ślepej próby nie wchodzi w grę. Czyli chowamy sprzęt wystawiając jedynie wajchy do przełączania. Przełączający nie widzą przełączającego, lub przełączający nie wie, co w danej chwili gra. Bo inaczej konik liczy do dziesięciu lub audiofil rozpoznaje sprzęt :-).

Jestem Europejczykiem.

 

XYZPawel

6 Cze 2008, 17:51

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 87 / 412 / 0 TUX, 6 Cze 2008, 16:42

 

 

>muzyki. Różnice w brzmieniu wzmacniaczy najbardziej były słyszalne na muzyce woklanej i tu mieliśmy

>100% trafność. Kilka błędów pojawiło się na muzyce typu plumkający smooth jazz.

>

>W ciągu ostatnich kilku lat miałem w domu kilkanaście wzmacniaczy. Niektóre z nich bardzo odróżniały

>się brzmieniem, mimo, że parametry mierzalne na to nie wskazują.

>Ciekawi mnie dlaczego tak jest.

 

Czy to był test z ustawianiem precyzyjnie głośnością ? Jak był zorganizowany test ? Możliwe, że niektóre wzmaki są "modyfikowane" dźwiękowo i stąd te rożnice. Trzeba by je pomierzyć.

 

>Obecnie mam 300 watową końcówkę mocy Brystona i odnoszę wrażenie, że

>jest to jeden z pierwszych wzmacniaczy który rzeczywiście jest przezroczysty akustycznie. Podobnie

>wydawło mi się podczas odsłuchów końcówki mocy Audioneta. Tak jakby mocne końcówki zaprojektowane

>przez solidnych inżynierów rzeczywiście nie różniły się brzmieniem .....

 

Brystony były testowane przez Audio Critic, są świetne pomiarowo i solidnie zrobione, ale... w ślepych testach wypadły tak samo jak inne wzmaki, znacznie tańsze. Sorry.. Poszukaj sobie testów w moich linkach, przy okazji poczytasz jak pieją nad nimi z zachwytów :))

 

pozdro

Paweł

 

 

a to znowu dosc ciekawe spostrzezenie....

 

bo uzywam go od 5lat,a lista roznego rodzaju instytucji,studiow nagraniowych na swiecie jest bardzo dluga.

jak dla mnie Twoje wypowiedzi na tematy o ktorych masz pojecie jedynie z netu,to tak jakbys ocenial smak cukierka po opakowaniu.

co spowodowalo u ciebie takie blazenskie zachowanie,kompromitujesz sie chlopie,juz pisalem zmien piaskownice,pusciles w naszej takiego baka,ze smrod za toba bedzie unosil sie do konca tego forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

sluchaj pawle,posmiewisko z siebie robisz ,to co napisal o brystonie cytowany twoj magazyn,to sobie sprawdz o czym napisal.i co napisal.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20Hz20kHz Studios - Naples, Italy

:: 360 Mastering - London

Abbey Road Studios

:: Advantage Audio - Los Angeles

Anne & Roger Dudley - UK

:: Anvil Post Production - UK

Arena Mobiles - UK

Athens Concert Hall - Greece

:: AudiopleXus Mastering Studio - UK

Baruch College

Basement Floor Prod. - USA

Battery Studios Mastering - UK

BBC Maida Vales 2,3,4 - UK

BBC Radio 1,2,3,4,5 - UK

BBCTV - UK

BBC Pebble Mill Birmingham - UK

Bearsville Studios - New York

BHF Sport

Bobby Fernandez - Los Angeles

:: Brian May - UK

Capital Radio - UK

Capital Records - Los Angeles

Capsiso - Kyoto Japan

Castle Sound - UK

Cavo Studio - Italy

Chesky Records

Chrysalis Todd A O Europe

:: Cinesonic

CityTV

Simon Climie - London

Complete Video - London

:: Crossroads Productions - Portland

Crystal Method-LA

:: David Bendeth - USA

De Lane Lea - UK

:: Debney Studio

Delos International - LA

Dennis Sands - Los Angeles

Dolby Europe

Dolby Laboratories - San Francisco

Earth, Wind and Fire - LA

Effanel Music - NY

Electric City - Brussels

EMAP on Air - UK

Essential Pictures - London

Final Stage Mastering - Nashville

:: Fleetwood Mobile

Fountain Television

:: Fonoprint - Bologna, Italy

Garth Brooks - Nashville - USA

Goldcrest Productions - UK

:: Golden Era - LA

Granada Television - UK

:: Heathmans Mastering - London

Herbie Hancock/ Pat Gleason - LA

Hisfolkshome Studios - San Jose

Hillside Studios

:: BBC Hippodrome

Imagica - Gotanda Japan

Imagica - Skinagawa Japan

:: James Newton-Howard - LA

Jay Peter Robinson

Jim Carrey - LA

Jon Astley

John Bake Studio

Joseph Magee - Los Angeles

Junior Boys Own

JTM Studio

JVC Aoyama Studio

Kink FM

Longman Publishing Group

Lucasfilm

Lynx Video

Magmasters - UK

:: Masterlink Studio - Nashville

Chad Hailey

:: Master Mix - Nashville

MasterMind Productions - WI

Masterpiece Mastering - UK

Maxis - Silicon Valley

:: Metropolis Mastering

:: Metropolis DVD Mastering

 

 

 

:: Metropolis Studio

Michael Farrow - LA

Mike Post - Post Productions - LA

Mixers Lab - Tokyo

Molinaire - UK

Muchmusic

Musicplant

National Physical Laboratories

NATS - London

:: Nautilus - Italy

:: NFL Films

Nova Sound - Atlanta

Nova Sound - Orlando

Nuphonic - UK

Olympic Studios - London

Paramount Mastering- LA

Paul Hamblin - London

Paul Klingberg-LA

Perfect Pictures

Peter Frampton

Peter Gabriel - Real World

Peter Walsh

:: PhaseOne - Toronto, ON

Piccadilly Radio - UK

PlayR Recodring - Pheonix

Polygram - New York

Premier Global Productions - Nashville/Regina

:: Rak Recording Studios - UK

Ray Charles

Ravenworks -LA

Red Led Studios - Madrid

Respect Studios - UK

Robbie Robertson

:: Robbie Williams

Robert Fripp

Robin Williams

Royal College Of Music

Royal Shakespeare Company

:: Sadie - UK

Scramble Sound - London

Seal

Shawn Murphy - Los Angeles

Skyline Audio Post

Solid State Logic - UK

Sony Broadcast - UK

:: Sony Mastering - NY

:: SoundMasters International - UK

Steve Levine - London

Steve Winwood - UK

Stevie Wonder - LA

Stewart Copeland - Los Angeles

:: Studio Delfine - France

SVC - London

:: Swoon Factory

TAP - London

:: Tape to Tape - London

Taylor Made Films

Tetsuro Oda Films - Tokyo

Thames Television

:: Threshold Studios - L.A.

The Cutting Rooms - Manchester

Tic Tac Studios - Japan

Tio Pete Studios - Bilbao

Tokyogenzojo - Japan

:: Tokyo Processing Laboratory - Japan

:: Townhouse Mastering - UK

:: Townhouse Recording Studios - UK

Trinity College of Music - UK

TVI - London

TVP - London

Uber Zone- LA

University of Nottingham - UK

Veronica - RTL (the Netherlands)

Will Owsley- Nashville

West Side Studio - Japan

Whitfield Street Mastering

Wonderland - LA

 

 

 

 

 

ciebie na liscie nie ma i nie bedzie.

a to lista znanych uzytkownikow brystona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>tomek7776, 6 Cze 2008, 19:28

 

>bo uzywam go od 5lat,a lista roznego rodzaju instytucji,studiow nagraniowych na swiecie jest bardzo

>dluga.

 

To akurat nie jest specjalnie silny argument ;-).

 

>pusciles w naszej takiego baka,ze smrod za toba bedzie unosil sie do konca tego forum.

 

To w ogóle nie jest żaden argument. Nie takie rzeczy już tu były i jakoś nic się nie stało :-).

Jestem Europejczykiem.

 

>Dziesiątki ludzi robiło ślepe testy wzmakówi nikt nie słyszał różnicy

 

qrde, człowieku przecież jeden kolega już napisał że robił taki test i za każdym razem odróżnił który wzmak gra. ale oczywiście stwierdziłeś że test musiał być źle zrobiony skoro słyszał różnicę.

 

Byłem dzisiaj z córką u laryngologa. Fajny facet i dobry fachowiec.

Umówić Cię?

Gość

(Konto usunięte)

tomek7776, 6 Cze 2008, 19:39

 

>sluchaj pawle,posmiewisko z siebie robisz ,to co napisal o brystonie cytowany twoj magazyn,to sobie

>sprawdz o czym napisal.i co napisal.

 

No dobrze, że podobają Ci się ich recencje, czy tylko pochlebne ?

 

Strona 30:

http://www.theaudiocritic.com/back_issues/The_Audio_Critic_20_r.pdf

 

A tu masz porównanie do... hmm, Onkyo...

http://www.tinyurl.pl/?yqLXZscQ

 

I naprawdę mi przykro, że śmiałem porównać do Twojego Brystona do innych wzmaków... Ale Ty na pewno jesteś wyjątkowy... i bardzo kulturalny. Przecież mogłeś zabić...

 

Paweł

Gość

(Konto usunięte)

pawcio, 6 Cze 2008, 20:11

 

>>Dziesiątki ludzi robiło ślepe testy wzmakówi nikt nie słyszał różnicy

>

>qrde, człowieku przecież jeden kolega już napisał że robił taki test i za każdym razem odróżnił

>który wzmak gra. ale oczywiście stwierdziłeś że test musiał być źle zrobiony skoro słyszał różnicę.

 

Tak, wyobraź sobie, że jeden test, słabo opisany, i nie wiadomo jak rzetelnie przeprowadzony, rzeciwko całej teorii stworzonej na podstawie naukowych badań i wielu testów praktycznych, to trochę mało, żeby zmienić zdanie. Nie uważasz ?

XYZPawel, 6 Cze 2008, 17:53

 

"...Jest poprawnie zbudowany i jest bardzo wydajny prądowo"

 

Gdybyś znał prawo ohma nie pisałbyś że jest "bardzo wydajny prądowo"

Wg Twoich własnych kryteriów ten wzmacniacz jest zły, bo ma źle zaprojektowany zasilacz, dlaczego zatem na nim słuchasz?

No ale napisałeś mimo wszystko że jest poprawnie zaprojektowany więc:

 

Prosty dowód (nie wdając się nawet w temat zniekształceń bo i tak tego nie ograniasz) na to że dwa wzmacniacze o takiej samej mocy mogą brzmieć inaczej.

 

Minimum impedancyjne zestawu głośnikowego jest powiedzmy 2ohm, oba wzmacniacze mają jednakową moc dla obciążenia 8ohm=100W, ale jeden dla 4ohm ma 130W a drugi 200W

Czy zagrają tak samo?

 

Mogę Ci podać inny przykład, dwa wzmacniacze identyczne, jeden po drugim zeszły z linii produkcyjnej, mogą one zagrać całkiem inaczej na tym samym sprzęcie towarzyszącym? Oczywiście że mogą, myślisz że tranzystor jest elementem liniowym? Wiesz co to jest punkt pracy tranzystora? Wiesz co to ma wspólnego z temperaturą???

Wiesz co to jest wzmacniacz operacyjny? Wsadz sobie w podstawkę dwa różne, powiedzmy NE5532 i OPA2604, są pinowo kompatybilne, oba mają zniekształcenia dwa czy trzy miejsca po przecinku a odróżniam je (nie bym odróżnił, tylko odróżniam) w ślepym teście 10/10 prób. Zresztą nie tylko te, wiesz jaki wpływ ma taki układ w przedwzmacniaczu na brzmienie całego wzmacniacza nie zmieniając specjalnie jego poziomu THD dla czystego sygnału sinusoidalnego?

To Ci odpowiem, zajebiście SPORY...

Dobrze, jeśli już moge je odróżnić to który z tych wzmacniaczy nie jest już poprawnie skonstruowany?

 

O obniżaniu zniekształceń THD i po przekroczeniu pewnej głębokości SZ i jego wpływie (negatywnym) na dźwięk możesz przeczytać w internecie od ludzi jak np. Pan Burski. Ale Ty wiesz lepiej, w końcu skończyłeś technikum, na sprzęcie pomiarowym, konstruowaniu radiostacji, radiotelefonów, wzmacniaczy i odtwarzaczy można powiedzieć zęby zdarłeś a on...?

 

Na koniec, tak samo jak Ty podajesz linki do testów? z diyAudio, ktoś kiedyś równie nawiedzony/głuchy poda linki do Twoich wpisów z audiostereo jako swój autorytet, tylko co to za autorytet?

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

argus, 6 Cze 2008, 15:51

 

>To pogadaj sobie z projektantami np. Bowersa & Wilkinsa, JMLaba czy z Serblinem, w licznych

>wywiadach przyznawali wprost, że ostateczny szlif brzmienia ich kolumny uzyskują w trakcje

>starannych odsłuchów (co trwa czasem ponad rok).

 

 

Wierzysz w to, ze ten staranny odsluch moze trwac ponad rok? Tzn. z takiego powodu producent wydluza okres przygotowania produkcji o rok?

6 Cze 2008, 20:45

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 87 / 414 / 0 tomek7776, 6 Cze 2008, 19:39

 

>sluchaj pawle,posmiewisko z siebie robisz ,to co napisal o brystonie cytowany twoj magazyn,to sobie

>sprawdz o czym napisal.i co napisal.

 

No dobrze, że podobają Ci się ich recencje, czy tylko pochlebne ?

 

Strona 30:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tu masz porównanie do... hmm, Onkyo...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I naprawdę mi przykro, że śmiałem porównać do Twojego Brystona do innych wzmaków... Ale Ty na pewno jesteś wyjątkowy... i bardzo kulturalny. Przecież mogłeś zabić...

 

Paweł

 

 

podajesz niewlasciwe przyklady

popraw sie,jesli uwazasz sie za inteligentnego,z latwoscia zrozumiesz co mam na mysli,,,hehe,,,,

manipulowac idz do innej piaskownicy,,,ta jest za bardzo doswiadczona.za 20lat zapraszamy.

blaznisz sie podajac takie linki,,,chociaz przeczytales co mialo mi przywalic????

do Elberotha do szkoly jezykowej harcerzyku.

i jeszcze raz prosze zmien podejscie do starszych stazem i dowiadczonych,,,,albo moje kolejne wpisy beda sie zaczynaly od slow ,,,,,harcerzyku blaznie.

no oczywiscie mozesz mnie zablokowac.ale nie zrobi to na mnie najmniejszego wrazenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

opteron, 6 Cze 2008, 21:08

 

 

>Minimum impedancyjne zestawu głośnikowego jest powiedzmy 2ohm, oba wzmacniacze mają jednakową moc

>dla obciążenia 8ohm=100W, ale jeden dla 4ohm ma 130W a drugi 200W

>Czy zagrają tak samo?

Zapewne tak, do 130 W :))

 

>OPA2604, są pinowo kompatybilne, oba mają zniekształcenia dwa czy trzy miejsca po przecinku a

>odróżniam je (nie bym odróżnił, tylko odróżniam) w ślepym teście 10/10 prób. Zresztą nie tylko te,

 

Oczywiście, a ja podnoszę lokomotywę lewą ręką.

 

>O obniżaniu zniekształceń THD i po przekroczeniu pewnej głębokości SZ i jego wpływie (negatywnym) na

>dźwięk możesz przeczytać w internecie od ludzi jak np. Pan Burski. Ale Ty wiesz lepiej, w końcu

>skończyłeś technikum, na sprzęcie pomiarowym, konstruowaniu radiostacji, radiotelefonów,

 

A ty co skończyłeś, że mnie tak łaskawie traktujesz ? Bo zapewne nic z elektroniki...

Gość

(Konto usunięte)

tomek7776, 6 Cze 2008, 21:26

 

 

>blaznisz sie podajac takie linki,,,chociaz przeczytales co mialo mi przywalic????

 

Ty zapewne nie przeczytałeś ;) Idź się przytul do swojego Brystona, on Cię zrozumie i ukoi Twoje skołatane nerwy :)))

nie jestes w stanie poniesc mi cisnienia harcerzyku,ani nie jestes w stanie przeczytac dokladnie i ze zrozumieniem tego co tu jest napisane

 

A tu masz porównanie do... hmm, Onkyo...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a co sam przytoczyles.

 

blokowa piaskownica czeka na ciebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

widze ze resztki mozgu ci sie gotuja,to drobna wskazowka

 

TO NIE JEST O BRYSTONIE 4SST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak jak ty nie posiadasz wersji S,tylko prosciutka lx,taka zabaweczke dla tych co nie slysza.

moze nosisz aparat sluchowy?

moze zrzucimy sie na wypasiona jego wersje,darkul dokona upgreade,do wersji mkII exellent.

jestes zabawny,ja pier**le,ze chce mi sie z kims takim ppisac.

Kolejny kolega napisał, że w ślepym teście odróżnia dwa wzmacniacze operacyjne od siebie 10/10 razy.

a Ty ciągle swoje, że to niemożliwe.

może jako autor zakończysz ten wątek stwierdzeniem typu "nikt nigdy mi nie wmówi że w ślepym teście usłyszał różnicę"

bo nawet jakbyś był świadkiem takiego testu to też byś szukał dziury w całym ze swoją frustracją wynikającą prawdopodobnie z przytępiałego słuchu.

No chyba, że zaprosisz połowę domu spokojnej starości jako grupę badaną :D

gregin, 6 Cze 2008, 21:09

 

>

>Wierzysz w to, ze ten staranny odsluch moze trwac ponad rok? Tzn. z takiego powodu producent >wydluza >okres przygotowania produkcji o rok?

>

Nie mówiłem o pojedynczym, tak długo trwającym odsłuchu :). Rok, a może i dłużej może trwać proces optymalizacji sprzętu od prototypu do ostatecznej wersji produkcyjnej - na drodze kolejnych odsłuchów, drobnych (lub grubszych) korekt w układzie i tak da capo al fine - do chwili uzyskania satysfakcjonującego brzmienia. Że tak bywa,przekonałem sie na własnej skórze. Moje kolumienki dopieszczałem całe dwa lata, z czego tylko ułamek tego czasu zajmowały pomiary (żeby nie było, że byle jak, po ciężkich bólach udało mi sie wypożyczyć przyrządy B&K) - ostateczne korekty układu i wytłumienia obudowy dokonane były dzieki odsłuchom. I mimo, że od pewnego momentu przyrządy nie wykazywały zmian charakterystyki większych, niż 0,2 - 0,4 dB, wrażenia słuchowe dla kolejnych wersji były diametralnie różne. A słuch mam wyczulony na tzw. "naturalne brzmienie", bo na koncerty (różniste) chadzam regularnie.

pzdr.

Nigdy, ale to przenigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,

a potem pokona doświadczeniem.

Koledzy!

Dalsza polemika z głuchym i głupim Trójwymiarowym nie ma sensu, szkoda Waszego czasu.

Hm, co do darkula to w Brystonie by nie grzebał.

Dlatego że to przyzwoite klocki.

Jak coś jest przyzwoite to nie należy w tym grzebać, bo czasem lepsze jest wrogiem dobrego.

Bryston to dobra klasa średnia.

Nawiasem mówiąc / pisząc ostatnio Bryston zwąchał temat rynku ala audiofilskiego i też zaczyna robić kujawianki, ale o tym przy innej okazji.

Pewnie za nie długo będzie ciekawie.

Panowie.

 

Wszystko sprowadza się do tego, że wcale nie jest powiedziane: mniejsze zniekształcenia -> subiektywnie lepszy dzwięk.

 

Np. obniżanie głębokości pętli sprzężenia zwrotnego zwiększa THD i IMD (wcale nie zmniejsza wbrew temu, co piszą w gazetach). A pogorszenie tych dwóch parametrów powoduje, że gęstość widmowa mocy dla wyższych rejestrów jest większa co może zostać odebrane jako "więcej" informacji na wyższym środku i górze.

 

Podobnie jest z układami SRC pomiędzy sygnałem SPDIF a DAC. 80% mówi, że po włączeniu SRC gra według nich gorzej. Wycięte mają harmoniczne, których tak naprawdę nie ma w sygnale oryginalnym i im gorzej brzmi.

 

Sam się na tym łapię. Zrobiłem konstrukcje kiedyś na Revelatorze 18cm. Obecnie nowe mam na Seas L18RNX/P. I ten drugi głośnik bardziej mi się podoba tyle, że ma na wyższym środku już po filtrowaniu THD o ok. 20dB wyższe od Revelatora.

 

PS:

 

Nie rozumiem w ogóle skąd się wziął temat pod tytułem: mniejsze sprzężenie to mniejsze IMD. Głośnik magnetoelektryczny jest elementem pasywnym, a sieje IMD i to mocno.

 

Problem był na samym początku pojawienia się tematu IMD. Wtedy rzeczywiście okazywało się, że wzmacniacze z napięciowym sprzężeniem zwrotnym miały za mały prąd polaryzujący komplementarny stopień wejściowy. Prąd ten później był zbyt mały do przeładowywania kondensatorów kompensujących (najczęściej w drugim stopniu) z dostateczną prędkością.

 

Ale z tym można sobie radzić na setki sposobów. Zwiększyć ten prąd, stosować kasowanie biegunów transmitancji zerami, zastosować prądowe sprzężenie zwrotne, robić wzmacniacz możliwie liniowy w otwartej pętli sprzężenia zwrotnego, itp.

 

Jeśli weźmiemy wzmacniacz, który ma np. w otwartej pętli ku(0Hz)=40dB i SlewRate=20V/us to i tak będzie miał większe IMD od tego, który ma ku(0Hz) 100dB i SlewRate=100V/us.

@XYZPawel, 6 Cze 2008, 17:57

 

>Zapewne, gdy wracałeś do starego, to też to słyszałeś ;)

 

Zgadza się, ale nie tak wyraźnie. Rozmawialiśmy o już o tym zjawisku, różnie można próbować to tłumaczyć, ktoś pisał o pamięci muzycznej, można z grubsza porównać do efektu coctail-party (już wiesz co ma być, wiec mózg lepiej analizuje i słyszy, ale PO RAZ PIERWSZY udało się usłyszeć właśnie dzięki sprzętowi lepszej jakości ). Co wskazuje, że różnice jakości przekazu istnieją.

 

Wg mnie na tym właśnie zjawisku polega problem ślepych testów, słyszysz ten sam materiał muzyczny, z minimalnymi różnicami, wiec mózg nakłada jeden na drugi i trudno mu w takiej masie szczegółów wyłapać różnice, bo oczywiście klocki z podobnego poziomu odtwarzają podobną ilość szczegółów.

 

Dla porównania, problem rozpoznawania falsyfikatu banknotu, na pierwszy rzut oka prawie nikt nie rozpozna, przy starannym porównaniu będzie lepiej. Za dużo szczegółów do uchwycenia jednocześnie, a i tak sytuacja jest lepsza, człowiek jest wzrokowcem. Na doznania muzyczne nie mamy nawet dobrze wykształconego słownictwa, do tego dźwięku nie zatrzymasz, jest ulotny.

 

Porównując oryginały banknotów i falsyfikaty, nawet słabe za pomocą ślepych testów doszlibyśmy zapewne do wniosków, że są identyczne. A im większa grupa poddana badaniu, tym bardziej identyczność by się potwierdzała :)

Gość

(Konto usunięte)

PiotrSz, 6 Cze 2008, 23:08

 

>Panowie.

>

>Wszystko sprowadza się do tego, że wcale nie jest powiedziane: mniejsze zniekształcenia ->

>subiektywnie lepszy dzwięk.

>

>Np. obniżanie głębokości pętli sprzężenia zwrotnego zwiększa THD i IMD (wcale nie zmniejsza wbrew

>temu, co piszą w gazetach). A pogorszenie tych dwóch parametrów powoduje, że gęstość widmowa mocy

>dla wyższych rejestrów jest większa co może zostać odebrane jako "więcej" informacji na wyższym

>środku i górze.

 

Stąd się bierze popularność lamp, ludzie szukając wrażeń w audio, wychwalają lampy, bo te mają takie zniekształcenia, że mogą być słuszalne ;)

 

Ale trzeba być tego świadomym i nie wolno propagować lamp, jako prawdziwszy dźwięk, lepszy. Bo to jest nieprawda.

 

pozdro

Paweł

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.