Skocz do zawartości
IGNORED

Auto --- Nie bądźmy frajerami --- Auto


Ocasek

Rekomendowane odpowiedzi

i ja sie pod typ podpisuje,

jednakze sa oleje troche lepsze od pozostalych

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

opteron

robisz sie w tym kanale monotonny.olej silnikowy ,to nie ten sam co ma sie w glowie.to inne oleum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ocasek, 23 Sie 2008, 18:10

 

W końcu załapałem o co Ci chodzi. Tylko że nie można powiedzieć iż średnica tłoka ma tutaj decydujące znaczenie. O wiele większe znaczenie ma tutaj ciśnienie w komorze spalania oraz sama szczelność zespołu. Myślę że trudno się z tym nie zgodzić. Ale nie można też zaprzeczyć temu że cykli na minutę jest średnio 3x mniej w wolno obrotowych silnikach o jakich tutaj dywagujemy. Dalej powierzchnia łożyskowania wału i korb nie jest bez znaczenia pomimo stosunkowo dobrych warunków bo mimo większego zatracenia przez olej właściwości smarnych nadal mamy dużą powierzchnię, większą niż w małym silniku o porównywalnej mocy. Ilość oleju to druga b. ważna sprawa, uważam że to są główne powody dla których te silniki mogą pokonywać większe przebiegi na tych samych olejach. Prawda?

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

FAKT 11.

Nawet jeśli używamy najlepszego oleju to po pewnym czasie dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju tracą swoje właściwości, a zanieczyszczenie oleju skutecznie obniża jego efektywne działanie. Ponieważ większość kierowców stosuje się do instrukcji producenta dotyczącej wymiany oleju. QUAKER STATE przypomina by zawsze wpisywać wymianę oleju w książce obsługi pojazdu oraz by nie przekraczać maksymalnego przebiegu pojazdu między wymianami. Producenci pojazdów w swoich laboratoriach podczas testów z silnikami i olejami uzyskują wyniki wskazujące w jakich odstępach czasowych powinno się wymieniać olej. Stosowanie się do tych wskazówek pozwoli przedłużyć bezawaryjne korzystanie z silnika w pojeĽdzie. QUAKER STATE przypomina by zawsze wymieniać filtr podczas zmiany oleju w silniku i robić to zgodnie ze wskazaniami producenta pojazdu.

 

źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

>>opteron

 

ja mam nadzieję, że Ty też wymieniasz olej co rok..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

saczek_XTRM, 23 Sie 2008, 18:44

 

Czyli jednak wiesz już za co płaci się fuchs-owi :-)

Nadmienię tylko że kupowałem go po cenach wyższych w beczkach 200l za litr niż na allegro wychodzi 1litr w konfekcji detalicznej. Obawiam się że są to po prostu pojawiające się podróby innego wytłumaczenia nie widzę.

 

tomek7776, 23 Sie 2008, 19:08

>opteron

>robisz sie w tym kanale monotonny.olej silnikowy ,to nie ten sam co ma sie w glowie.to inne oleum.

 

powiedz mi po co bierzesz głupkowaty udział w tym wątku skoro nie masz nic do powiedzenia od siebie, chyba że zacytujesz kogoś z innego forum jak to zwykles robić hm...?

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

lubie posluchac ,jednych ,jedynych slusznych "prawd" tak ciasnych umyslow,jakie tu na forum probuja sie lansowac,sorry ale nie potrafie przejsc obok takich glupawych stwierdzen,bez komentarza.

 

prostych,ograniczonych,bez innych doswiadczen,jak wlasny kanal,czy podnosnik,do tego obracajacych sie w kregach "salaciarzy",czy innych dusigroszy.

saczek_XTRM, 23 Sie 2008, 19:40

>>>opteron

>

>ja mam nadzieję, że Ty też wymieniasz olej co rok.

 

Ostatnio z uwagi na przebiegi to częściej, jednak w innym wypadku nie dłużej niż rok.

 

Jeszcze jedna scena z życia warsztatowego wzięta (naturalnie u nas, nie kolegów, konkurencji itp. jak by się Tomasz pytał).

Escort, wlasciciel to zawodowy kierowca ciężarówki przyjezdza na wymianę świecy bo jegen garnek nie pali. Okzauje się ze to nie swieca tylko nie otwierające się zawory, zamiast oleju coś co przypomina błoto z kolektora ssącego t.dieseli. Zatarty wałek rozrządu i praktycznie brak krzywek ;-). Mówimy że facet zawalił wymianę oleju od długiego czasu (olej elf), a właściciel. Jak to, przecież ma przejechane dopiero niecałe 20tys!!! A ile pan już tak jezdzi, yy.... no 4 lata :-)

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

tomek7776, 23 Sie 2008, 19:50

 

No niesamowite, co nam jeszcze powiesz ciekawego Tomasz?

Powiedzmy sobie szczerze Tomek, z kanałem to Ty masz wspólnego tyle że może kiedyś do niego wpadłeś...

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

co do tego quakerstate czy podobnie

to chyba ok 20 lat temu rozmawiałem z facetem ktory zaczynał przedstawicielstwo na Polske ale gadke miał jak sprzedawca garnkow zeptera czyli same technologie NASA

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

opteron

 

 

olej elf mineralny od bardzo dawna postrach warsztatow,pierwszy raz słyszałem / ok 1990/

ze go w Polsce robia na "własnej " udoskonalonej :-)) technologii od Chojnackiego ktory tym chyba wczesniej zalewał silniki i dosc łatwo zauwazył nagła zmiane po swoich silnikach ktore serwisował

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

A co o tym myślicie? Ten pan robił badania laboratoryjne a wy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Przejechałem już swoim samochodem 350.000 km bez wymiany oleju - mówi Henk de Groot - oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat."

 

Wg mnie bujda! Kolejny internetowy brukowiec. Jak ma ktoś chęć spróbować - śmiało!, mnie to nic nie kosztuje :)

cytat:

Olej w silniku w bardzo szybkim czasie robi się czarny od cząstek sadzy. Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika. Wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla naszego środowiska naturalnego a także pogorszenie osiągów silnika. Według doświadczeń pana de Groot samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie.

 

No po prostu mało nie spadłem z krzesła. A co do pomiarów to istnieje możliwość że przepracowany olej który utracił swoją lepkość może stawiać mniejszy opór, jednak trzeba pamiętać że nie przylega tak do powierzchni trących jak nowy i nie tworzy odpowiedniego filmu olejowego. Swoją drogą takiego "znawcę" też bym prędziutko wywalił na emeryturę, na starość ludziom odbija...

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

gregin, 24 Sie 2008, 12:05

 

>No dobra, a jak juz ten po tych 350 tys km i 20 latach pracy zechce sobie wymienic olej, to

>myslicie ze tam wyplynie jeszcze cos? albo co w ogole?

 

po tym czasie to auto na złom i po sprawie

branża moto to takie samo naciągactwo jak audio

Producent mojego silnika zaleca wymianę co 10 tys. (stary diesel), a przy głównie miejskiej eksploatacji nawet co 8 tys. km - i tak wymieniam. Dzięki temu silnik z przebiegiem ponad ćwierć miliona kilometrów pracuje jak nowy i zapewne dożyje miliona km bez naprawy. Silnik nowe auto z 270 tys. km na zegarku nadaje się już do naprawy głównej, o ile nie na złom.

zwolennik łagodności

A co powiecie o olejach lukoil, sporo dobrego słyszałem, tanie na naszym rynku i jakoś tak jednak wole rosyjski kapitalizm od europejskiego... (oczywiście piszę o tym produkcie).

 

Które klasy oleju są dobre, a które "fe"?

gregin, 24 Sie 2008, 12:05

 

>No dobra, a jak juz ten po tych 350 tys km i 20 latach pracy zechce sobie wymienic olej, to

>myslicie ze tam wyplynie jeszcze cos? albo co w ogole?

 

A czy ktoś mówi że jak z salonu auto odbierasz to do oleju mamy nie zaglądać? przez pierwsze 3-5 lat auto jest na gwarancji więc i tak olej na przeglądzie wymieniają, a później wystarczy że ten olej się po prostu dolewa. O ile mnie pamięć nie zawodzi to w instrukcji opla vectry b pisali że silnik ma prawo wziąć coś koło 0,6litra oleju co 1000km, u ojca w Lanosie jest to 1 litr! więc po 10000 się ten olej i tak samoistnie wymieni2x!

w starszycvh bmw (benzyna) nowy może wg producenta wziąć do 1.5 litra na 1000km.

 

I jeszcze jedno pytanie - z tego, co rozumiem, zalewanie minerala do samochodu to zło. Mam rację? Ja chyba wolę, jak mi silnik weźmie 1-2 litry, niż zalewać mineralem.

Współczesne oleje mineralne to nie to samo co te sprzed lat. To są też bardzo zaawansowane technologie i świetna jakość. Jeżeli auto jest nowe, to oczywiście lepiej, aby jeździło na syntetyku. Ale w starszych autach można bez obaw stosowac dobre mineralne. Zazwyczaj odradza się jedynie przechodzenie z mineralnego na syntetyk, bo zawsze istnieje ryzyko wypłukania nagarów i rozszczelnienia silnika. Stara zasada - jak coś jest dobre, to nie poprawiaj ;-)

zwolennik łagodności

>>bady

 

przeczytaj wątek od początku, tu już wszystko zostało napisane

 

>>arturross, 24 Sie 2008, 12:46

> O ile mnie pamięć nie zawodzi to w instrukcji opla vectry b pisali że silnik

>ma prawo wziąć coś koło 0,6litra oleju co 1000km, u ojca w Lanosie jest to 1 litr! więc po 10000 się

>ten olej i tak samoistnie wymieni2x!

 

Wszystko zależy od tego jak się dba o autko. Turbinę też można szybciej doprowadzić do stanu nieużywalności. "Samowymienialność" oleju poprzez jego dolewanie nie oznacza, że oleju nie powinno się wymieniać - przy każdej wymianie zlewasz syf i wymieniasz filtr(!). Naturalne jest, że auto bierze trochę oleju (w końcu spala się on na gładziach cylindra, ale pomyśl - jeśli pierścienie-cylindry są w dobrym stanie to ile może takie auto spalić oleju...chyba nie litry?!

Przykład - Toyota Auris 2.0 Direct For Diesel - zakupiona w kwietniu tego roku.

Przy przebiegu 17000 km od wyjechania z salonu, wskazanie na bagnecie około 3 mm. Czyli duuużo poniżej stanu minimalnego. Wygląda na to, że oprócz oleju napedowego silnik dozuje sobie sporą porcję oleju silnikowego.

 

operton -

 

"W końcu załapałem o co Ci chodzi. Tylko że nie można powiedzieć iż średnica tłoka ma tutaj decydujące znaczenie. O wiele większe znaczenie ma tutaj ciśnienie w komorze spalania oraz sama szczelność zespołu. Myślę że trudno się z tym nie zgodzić. Ale nie można też zaprzeczyć temu że cykli na minutę jest średnio 3x mniej w wolno obrotowych silnikach o jakich tutaj dywagujemy. Dalej powierzchnia łożyskowania wału i korb nie jest bez znaczenia pomimo stosunkowo dobrych warunków bo mimo większego zatracenia przez olej właściwości smarnych nadal mamy dużą powierzchnię, większą niż w małym silniku o porównywalnej mocy. Ilość oleju to druga b. ważna sprawa, uważam że to są główne powody dla których te silniki mogą pokonywać większe przebiegi na tych samych olejach. Prawda?"

 

- chodzi przede wszystkim o różnice w powierzchniach tracych. Krótko mówiąc, silnik samochodu ciężarowego ma ich więcej.

 

To zrozumiałe. Występuje w tym przypadku konflikt interesów. Ja prezentuję opinie kadry z wydziału mechanicznego i SiMR'u, natomiast Ty interesy lobby ojejowego.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.