Skocz do zawartości
IGNORED

Idealne kolumny do muzyki klasycznej


geertgen

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, że nasi są lepszy!

Stworzyć coś z czegoś lub "poprawić" - nie sztuka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać.

Po wyborze Inifnity RS 2,5 - słuchałem kilku nowych konstrukcji kolumn kosztujących 20 kzł i więcej.

Są lepsze, ale jedynie w pewnych aspektach...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geertgen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tu znajdziesz trochę informacji na temat kolumn Sonus Olivy. Wielkim miłośnikiem muzy poważnej jest Tomasz_f i jego opinie nawet dla mnie są bardzo wiarygodne. Nie namawiam ale warto posłuchać, bo jet to ciekawe doświadczenie porównawcze na temat osiągnięć techniki głośnikowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal stabro, 13 Lut 2009, 13:34

 

>broy, 13 Lut 2009, 11:42

>

>myslisz o tych kolumnach nad chorem po lewj i prawej?

 

 

To nie kolumny a pilastry, mogą mieć troche płaskie brzmienie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie weszła fotka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Open Baffle - tylko, że to inny przedział cenowy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

ART - mam o nich dobre wrażenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocktales, 14 Lut 2009, 12:45

 

>michal stabro, 13 Lut 2009, 13:34

>

>>broy, 13 Lut 2009, 11:42

>>

>>myslisz o tych kolumnach nad chorem po lewj i prawej?

>

>

>To nie kolumny a pilastry, mogą mieć troche płaskie brzmienie

 

 

przepraszam myslalem ze to plaskie to tez kolumny

ale w filharmonii napewno sie jakies znajda np w holu na dole

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukzukzuk, 13 Lut 2009, 23:12

 

>Rozumiem, że dużo czasu. Ile? rok? Dwa? 5?

>Odnoszę wrażenie, że co drugi konstruktor DIY mniema, że stworzył coś "cudownego".

>O wiele lepszego niż grupa ludzi-fachowców, o znacznie większej, głębszej wiedzy, którzy nieraz

>pracują niekiedy kilka lat zanim klolumna ujrzy światło dzienne (pomijając dzisiejsze, budżetowe

>nawet za kilka kzł - bo nad nimi chyba nikt długo się nie zastanawia). Jednym słowem - GENIUSZ!

>Ot - przywiozłem stary, porządny głośnik. Fachowiec: tu by się przycięło, tu wymieniło, tu są tanie

>kondesatory co nie grają. Wiadomo - dziś obowiązują kosmiczne technologie, rózne cuda, itd.

>Jednak jak słucham czegoś "stworzonego" i poprawionego", to generalnie "cykanie" słychać na górze i

>"pierdzenie" na basie, zamiast MUZYKI.

>???

>Pozdr.

 

Myślę że bajer polega na tym iż sklonowane konstrukcje są bardzo tanie w porównaniu z oryginalnymi i to już jest olbrzymi plus!Jeżeli klon jest np.6 razy tańszy od oryginału to powinien być logicznie rzecz biorąc 6 razy gorszy od konstrukcji oryginalnej.Skoro nie jest gorszy sześciokrotnie to należało by się cieszyć a nie grymasić!Nie rozumiem po kiego czorta takie rozważania,klony są tanie a jakością odbiegają tylko nieznacznie,a już napewno nie wprost proporcjonalnie do niższej ceny.

 

Pozdrawiam wszystkich malkontentów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geertgen

Wydaje mi się, że trudno będzie znaleźć podstawkowce dobrze oddające duże składy. Ja bym raczej poszukał czegoś wśród podłogówek - może stereofonia będzie gorsza, za to barwa i dynamika bardziej zbliżona do naturalnej ( chodzi mi zwłaszcza o niskie tony )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sattik, 14 Lut 2009, 21:40

 

>A od kiedy to jakosc rosnie proporcjonalnie (czyli liniowo) do ceny?? Wg. ciebie wzmacniacz za

>50.000zl jest 10x lepszy niz taki za 5.000?

 

Przeczytaj dokładnie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

areczek, 14 Lut 2009, 20:31

>Myślę że bajer polega na tym iż sklonowane konstrukcje są bardzo tanie w porównaniu z oryginalnymi i

>to już jest olbrzymi plus!

 

Oj Arku.

Ja pisałem głównie o "poprawianiu" konstrukcji, które zostały stworzone przez speców w pewnym okresie czasu (zjawisko to występuje często przy okazji klonowania).

Rodzimy konstruktor słucha... i zrazu wie, co inżynierowie zrobili źle! Oraz jak to skorygować!

Wobec tego, dlaczego nie złoży podania do producenta? Czyżby nie chcieli zatrudnić GENIUSZA? Wytwarzać realatywnie lepiej brzmiące głośniki? Skasować konkurencję? Żyć nie umierać!

A może to tylko "preferencje" geniusza. Może jakby to poprawić - tamto byłoby gorsze?

Na szczęście - nie wszystko da się sklonować i... poprawić.

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukzukzuk, 15 Lut 2009, 00:19

 

>areczek, 14 Lut 2009, 20:31

>>Myślę że bajer polega na tym iż sklonowane konstrukcje są bardzo tanie w porównaniu z oryginalnymi

>i

>>to już jest olbrzymi plus!

>

>Oj Arku.

>Ja pisałem głównie o "poprawianiu" konstrukcji, które zostały stworzone przez speców w pewnym

>okresie czasu (zjawisko to występuje często przy okazji klonowania).

>Rodzimy konstruktor słucha... i zrazu wie, co inżynierowie zrobili źle! Oraz jak to skorygować!

>Wobec tego, dlaczego nie złoży podania do producenta? Czyżby nie chcieli zatrudnić GENIUSZA?

>Wytwarzać realatywnie lepiej brzmiące głośniki? Skasować konkurencję? Żyć nie umierać!

>A może to tylko "preferencje" geniusza. Może jakby to poprawić - tamto byłoby gorsze?

>Na szczęście - nie wszystko da się sklonować i... poprawić.

>Pozdrawiam.

 

Cena cena,a poprawić można coś zawsze nie ma konstrukcji idealnej!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę.

A może to tylko "preferencje" geniusza. Może, jakby to poprawić - tamto byłoby gorsze?

Na szczęście - nie wszystko da się sklonować i... poprawić.

Chyba, że znajdzie się ktoś, kto poprawiał np. konstrukcje Genesis 1.1, Avalon Sentinel, czy inne. Jak posłucham oryginału vis a vis lepszy klon - uwierzę!

Nie uważam za "poprawianie" zastąpienie jednego elementu elektroniki innym, o tych samych parametrach elektrycznych (np. wymiana kondów). W budżetówce często tną koszty jak pisałeś.

 

Pisałem również wcześniej. Wśród wielu DIY, słuchałem konstrukcji za 25 kzł, czyli x 6 to wychodzi mały domek z działką na wsi. Wolałbym domek.

Generalnie - nie brzmią lepiej (cokolwiek można rozumieć pod tym pojęciem, określając prezentację dźwięku), a jedynie "inaczej".

 

Ale - to nie na temat.

Sorry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchalem Ikon 7 zdaje sie i mi sie podobaly tylko ze nie slucham klasyki zbyt czesto a wtedy bylem w salonie u znajomych i tak sobie je wpielismy dla checy bo tam raczej sluchamy kolumn z duzo wyzszego pulapu cenowego :)

 

Suma suma sumarum byly dobre w barwie i to glownie mi sie podobalo cieple granie z fajna srednica.

 

PS.Byli oczywiscie tacy ktorym sie nie podobalo....

 

robix

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny kolumnami, ma natomiast takie spostrzeżenie z własnego podwórka:

Mianowicie przerabiałem masę różnych kolumn i wzmacniaczy przez ostatnie 8 lat.

Klasyki słuchałem wtedy często i to nie tylko tej dobrze nagranej.

Słuchałem i z budżetowymi wzmacniaczami jaki takimi ponad 10k. Miałem kolumny podłogowe z przedziału 3-10k i monitorki ciut tańsze.

Muzyka poważna brzmiała u mnie raz lepiej, raz gorzej dopóty dopóki nie pożyczyłem od kolegi wzmacniacza cyfrowego a w zasadzie pół-cyfrowego Tact 2175 (teraz to się nazywa Lyngdorf 2175).

Miałem wtedy przejściowe stare Dynaudio 50, poprzedniczki słynnych 52.

Znam te kolumny bardzo dobrze ponieważ jeden kolega audiofil zostawił mi je na przechowanie i tak już służą od lat za punkt odniesienia.

To so się stało z tymi kolumnami przy klasyce i dużych składach nigdy już się nie powtórzyło z żadnym innym wzmacniaczem. Nigdy.

Miałem wrażenie że ograniczenia przeciętnych przecież monitorów gdzieś prysnęły.

Wady wzmacniacza cyfrowego, czyli szeroko rozumiana bezduszność i beznamiętność przeistoczyły się w hiper naturalistyczne oddanie sceny, czytelność każdego głosu (aż ciarki przechodziły) i przede wszystkim wszelkie tutti i natychmiastowe skoki dynamiczne były odczuwalne w niecodzienny sposób.

A więc: kolumny kolumnami ale warto pomyśleć o wzmacniaczu do klasyki no i źródełko też powinno być przeźroczyste i nic nie dodające od siebie.

Zresztą przypominam sobie recenzje droższego Tacta w Hifi i Muzyka i bodajże recenzent Malinowski tez nie mógł się oderwać od słuchania dużych składów na tym wzmacniaczu.

Polecam jeszcze wypróbować z cyfrowych wzmacniaczy: nasz polski Audiomatus i Nu Force.

Jeśli tylko dobierzesz dobre kolumny do pomieszczenia to delikatnie mówiąc satysfakcja gwarantowana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie poniedziałek dokonałem zakupu kolumn do muzyki klasycznej (mam jej ok. 1000 płyt i niczego więcej nie słucham). Jednak muszę też przyznać, że dodatkowym ograniczeniem wyboru były wymagania estetyczne żony. Wybór rzeczywiście nie był łatwy, ponieważ trudno jest znaleźć coś w rozsądnej cenie grającego dobrze kameralistykę i głosy ludzkie a jednocześnie dobrego do muzyki symfonicznej. Po długich odsłuchach wybrałem wycofywane właśnie B&W 703. Czytałem tutaj niepochlebne opinie audiofilów o tej firmie, ale na moje ucho tak wyszło. Słuchałem też Kef XQ40, Kef Reference 203 (starą wersję, nie w salonie), Audio Physic Tempo VI, B& W Nautilus804S, Triangle Lyrr, Monitor Audio GS60. Z każdymi było gorzej oprócz Triangli, i właściwie, to je bym wybrał, ale tutaj żona zgłosiła swoje veto.

Krótko o mankamentach tych kolumn: 1) Kef XQ40 za mała potęga brzmienia jak na takie pieniądze , raczej do małych składów, rozdzielczość przy symfonice taka sobie,

2) Kef Ref. 203 – jest już i rozdzielczość, ale dźwięk jest mało wciągający ( bardzo subiektywne odczucie),

3) Audio Physic- nie podobały mi się średnie tony (może to wina zestawienia)

4) B&W 804S- wszystko bardzo podobne do 703, więc po co wydawać 2x tyle,

5) MAGS60 - raczej nie do klasyki, przynajmniej w tym zestawieniu, w jakim grały,

6) Triangle Lyrr – gdybym mieszkał sam, od razu bym je kupił; odpustowy wygląd, który bardzo rzuca się w oczy, ponieważ kolumny są wysokie,

7) 703 – mają wiele cech ważnych dla muzyki klasycznej, ale bardzo ważny jest dobór reszty sprzętu i akustyka pomieszczenia (wytłumienie)

Kiedyś słuchałem też Harbeth Compact i dużego ProAca za ok. 30 tys. ale nie podobały mi się. Jednak to było dosyć dawno i może też ich zestawienie nie było najlepsze. Natomiast B&W wymaga dużego wytłumienia pomieszczenia odsłuchowego. W Top HiFi to mają. W domach jest już gorzej. I trzeba sporo się nagimnastykować, żeby tę kolumnę ujarzmić. Dotąd przez wiele lat grałem na kolumnach Elac, jednak model, który obecnie chciałem sprawdzić nie był dostępny do odsłuchu w salonie, ale gdyby był (Elac FS249), to bez wątpienia bym go przesłuchał.

Myślałem też o kolumnach Akustyka, ale on głównie słucha rocka i rocka progresywnego i zapewne kolumny robi pod swój gust. A posłuchać ich prawie nie można.

Wybór kolumn do klasyki na pewno jest kompromisem. Wszystkiego nam idealnie nie odtworzą. Wybór więc chyba musi uwzględniać przede wszystkim typ muzyki, której słuchamy najwięcej.

Kolor tych B&W jest bardzo ładny (jakiś różany), ale żona jeszcze się nie domyśla, że kwiatka na tych kolumnach już nie postawi. Jest to niewątpliwy ich atut, ale nie wróży im długiego pobytu w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^jku

>Kolor tych B&W jest bardzo ładny (jakiś różany), ale żona jeszcze się nie domyśla, że kwiatka na

>tych kolumnach już nie postawi. Jest to niewątpliwy ich atut, ale nie wróży im długiego pobytu w

>domu.

 

a dlaczego się bronisz przed kwiatkiem?

przecież to tylko dodatkowy ustrój rozpraszająco-dociążający! ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AP Tempo II lub Thiel 1.5

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jku,

Z calym szacunkiem ale czy sluchales wyzej wymienionych kolumn w tym samym pomieszczeniu?

Nie sadze. Na Twoje doznania mogla wplynac w duzej mierze akustyka pomieszczenia i tak zapewne bylo patrzac np. na salony sprzedajace , jak Audioforte i Nautilus w Piasecznie gdzie te kolumny brzmia jakby kosztowaly 100 zlotych.

Jak sluchac i pisac to tylko we wlasnym systemie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mamz ma racje synergiczne zestawy istnieja , kolumny- pomieszczenie , kolumny -wzmacniacz nie chce prawic moralow , ale mi sie wydaje ze czesto zapominamy o tym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jku, 17 Lut 2009, 22:00

 

>4) B&W 804S- wszystko bardzo podobne do 703, więc po co wydawać 2x tyle

 

Bardzo podobne, ale przy składzie chór + wielka orkiestra słychać różnicę na korzyść 804, zwłaszcza jeśli chodzi o analityczność. I nie kosztują aż 2x tyle.

Tak czy inaczej gratuluję zakupu i zazdroszczę. Jeżeli będę kiedyś miał większe pomieszczenie odsłuchowe, to spróbuję kupić właśnie 703 z drugiej ręki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamz>

Oczywiście, że nie słuchałem tego wszystkiego w jednym pomieszczeniu i z tym samym sprzętem. To prawie niemożliwe. Zresztą, gdyby nawet się to udało, to nie wiem, czy miałbym wystarczająco dużo cierpliwości, aby tego dokonać. To w końcu tylko kolumny.

Poza tym, wiadomo, że przy którejś z rzędu konfiguracji, któraś kolumna zagra wreszcie lepiej od innych. Kiedy uwzględnimy te wszystkie interakcje: sprzętu i pomieszczeń, to wychodzi ogromna ilość możliwych zestawień.

msyl>

masz rację, B&W 804S są trochę bardziej analityczne, ale w niektórych sytuacjach, to wcale nie musi być atut. Przytłaczająca większość płyt z klasyką, nie należy do tzw. płyt audiofilskich. Za 804S chcieli dokładnie 2x tyle, co za 703 (16kzł). Nie wiem, czy by opuścili, ja nie umiem się targować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.