Skocz do zawartości
IGNORED

Projekt DIY - głośniki podłogowe

deus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Postanowiłem pobawić się w majsterkowicza i złożyć sobie wymarzone kolumny. W kwestii konstrukcji głośników jestem amatorem i posiadam jedynie pewien zakres wiedzy teoretycznej. Dlatego też proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc.

Chciałbym skonstruować w miarę uniwersalne kolumny podłogowe dwu, dwu i pół drożne (wielkości ProAc'ów 2,5). Słucham różnych gatunków muzyki – wydaje mi się, że przeważa rock (Coldplay, Three Doors Down), ale bardzo lubię też słuchać popu (Nelly Furtado) czy.. hmmm.. nie wiem co to za gatunek - coś takie jazz'owate (Norah Jones, Diana Krall). Również od czasu do czasu słuchem instrumentalnej muzyki filmowej. Chciałbym aby kolumny grały przestrzennym ciepłym w miarę szczegółowym, nie męczącym dźwiękiem. Również bardzo ważne jest dla mnie aby potrafiły one zagrać przyjemnym, mocnym, głębokim, dobrze kontrolowanym basem (nie chciałbym inwestować w subwoofer). Kolumny będą stały w pokoju 20-25m.

Jeżeli chodzi o elektronikę to jeszcze jej nie posiadam. Ponieważ z projektem mi się nie śpieszy zamierzam systematycznie przeglądać Allegro i polować na ciekawe okazje z second handu.

I w tym momencie liczę na pomoc forumowiczów. Największy problem mam z wyborem driverów. O ile, wydaje mi się, że z pomocą kolegi (który już ma DIY), z obudową i ze zwrotnicami nie będę miał większych problemów o tyle nie jestem w stanie zdecydować się na liczbę i rodzaj układów. Na same głośniki zamierzam przeznaczyć około 1500zł (może 2000zł?). Na resztę zamierzam wydać tyle ile będzie trzeba. Ze względu na ciekawe opinie i przystępne ceny rozważam Ushery. Może też warto zainwestować w Skan-Spiki? A może są jeszcze inne ciekawe propozycje, które spełnią moje oczekiwania.

Bardzo proszę bardziej doświadczonych DIYowców o radę. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc :).

Łukasz