Skocz do zawartości
IGNORED

Bach - Kantaty


Grrreg

Rekomendowane odpowiedzi

He,he, nawet restaurator z Chicago wkleił swoje 3 grosze. Widać że przypalony olejem jazz powoli nudzi się naszemu

koledze i czuje świeży powiew ze strony klasycznej muzy. Wiadomo , tylko krowa nie zmienia swoich poglądów i kto wie

może zacznie chłonąć Bacha i innych geniuszy. Na pewno wpływ klasyki będzie miał lepsze przełożenie na jakość potraw

i świadomość konsumentów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że się chlastasz onanie swoim samouwielbieniem już od kilku dni... za chwilę zaczniesz się gryżć z rozkoszy. Bądż oszczędniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że się chlastasz onanie swoim samouwielbieniem już od kilku dni... za chwilę zaczniesz się gryżć z rozkoszy. Bądż oszczędniejszy.

 

Nie prowokuj , bo będę smagał po doopsku a ty wył z rozkoszy w takt Bachowskich kantat w duecie z Philippem Jarrouskim. Sorry J.S. for my extravaganza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Krakowianie, Ci zasiedleni z dziada pradziada jak i Ci przyjezdni z okolicznych mieścin.

 

Z Warszawy jestem. Jeśli to dla Ciebie okoliczna mieścina Krakowa, to gratuluje polotu. W szufladkowaniu i upraszczaniu rzeczywistości bijesz rekordy nie tylko w dziedzinie muzyki jak widać

 

Aby ukrócić Wasze cierpienia dotyczące firmy Naxos powiem krótko ( sorry for my French language ) f........ck the Naxos

i wszystko co nagrali skoro poróżnia nas to w muzycznym aspekcie trzeźwej oceny who is who i what is what.

 

Zauważ że poza Tobą, NIKT inny nie ma wątpliwości co do tego, że pewna część ich katalogu przedstawia dużą wartość. Wyłącznie Tobie etykieta "Naxos" zaburza trzeźwą ocenę jak widać i wyłazi z Ciebie ignorant. To że Ty i Twój "manager" nie wiecie kto to jest Marston i Ober-Thorn i nie słuchacie klasyki nowszej niż Hummel i Gluck to już nie nasz problem. Widać właśnie nie macie pojęcia "who is who i what is what" :-) Poza tym tu nikt nie cierpi. Tępimy tylko ignoranctwo. Ku chwale przyszłym userom, którym przyjdzie czytać takie "mądrości" jak te Twoje. A to że dla Ciebie człowiek który kupuje płyty Naxosa = człowiek który nie kupuje żadnych innych płyt i jest z pewnością z okolic Krakowa, to już wyłącznie problem Twój i Twojego lekarza Magnepan.

 

Przestań cwaniakować i zgrywać znawcę klasyki, to ludzie przestaną jechać po Tobie i wytykać Ci błędy i nieuctwo (jak to z koloraturą, czy rytmiką/harmoniką w wątku o perkusistach).

 

Nie prowokuj , bo będę smagał po doopsku a ty wył z rozkoszy w takt Bachowskich kantat w duecie z Philippem Jarrouskim. Sorry J.S. for my extravaganza.

 

Biorąc pod uwagę tematykę kantat to było wyjątkowo prostackie i niesmaczne. Nie zauważyłeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacy Wy jesteście - w gruncie rzeczy - małostkowi. Naxos to, Naxos tamto, albo i nie. O sensie kantat wg Waszych wybitnych znawst, nie dowiem się. Chodzi mi oczywiście o Wasze subiektywne zdanie. Absolutnie bez wklejek z YT.

 

Masz bez wątpienia rację, Papageno. Z szacunku dla Ciebie powściągam więc swoją małostkowość i już ani słowem nie będę przeszkadzał Wielkiemu M. Ten wątek niewątpliwie zasługuje na coś lepszego.

 

Sens kantat. To może wróćmy do jednej z kantat, które niedawno przywołałem. BWV 61, Nun komm der Heiden Heiland, czyli opracowanie łacińskiego hymnu Veni, redemptor gentium.

 

W autografie tego dzieła Bach zanotował porządek nabożeństwa, w ramach którego kantata została wykonana (cytuję za Wolffem):

 

Porządek nabożeństwa w Lipsku w pierwszą niedzielę adwentu, rano:

(1) Preludiowanie

(2) Motetta

(3) Preludiowanie do Kyrie, które jest wykonane w całości w stylu koncertującym

(4) Intonacja przed ołtarzem

(5) Czytanie Listu

(6) Śpiewanie Litanii

(7) Preludiowanie do [i śpiewanie] Chorału

(8) Czytanie Ewangelii

(9) Preludiowanie do [i wykonanie] głównej muzyki [czyli właśnie kantaty BWV 61]

(10) Śpiewanie Credo [chorał Credo Lutra]

(11) Kazanie

(12) Po kazaniu, jak zwykle śpiewanie kilku zwrotek chorału

(13) Verba institutionis [Modlitwa eucharystyczna]

(14) Preludiowanie do [i wykonanie] muzyki [tzn. kolejnego utworu koncertującego]

Po nim, na przemian preludiowanie i śpiewanie chorałów aż do końca Komunii itd.

 

Czujecie to? Wyobrażacie sobie? Chcielibyście to raz przeżyć?

 

Jak to się ma do:

(a) współczesnej oprawy muzycznej nabożeństw, nawet wyjątkowo uroczystych i nawet w równie ważnej świątyni, jak ówcześnie św.Tomasz w Lipsku,

(b) naszego słuchania w ciepłych bamboszach przy kominku, tejże kantaty obłożonej z obu stron paroma innymi, z audiofilskiego zestawu w domowych pieleszach.

 

Pewien eksperyment w tej dziedzinie wykonał Paul McCreesh ze swoją Epiphany Mass, jednak z natury rzeczy było to doświadczenie okrojone. Ale dające do myślenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Warszawy jestem

 

O przepraszam , już poprawiam. B-moll ty ciągle fałszujesz , nie słyszysz tego ?

 

Drodzy Warszawiacy i Krakowianie, Ci zasiedleni z dziada pradziada jak i Ci przyjezdni z okolicznych mieścin.

 

Widzę przemożny wpływ wiatru halnego na wasze zmienne samopoczucie oraz nie zawsze trzeźwe oceny Waszych

wypowiedzi a najogólniej mówiąc prawidłowość zachowań która już niekoniecznie przekłada się na właściwe

postrzeganie muzyki w ogólnym kontekście znaczenia tego słowa..............

 

Aby ukrócić Wasze cierpienia dotyczące firmy Naxos powiem krótko ( sorry for my French language ) f........ck the Naxos

i wszystko co nagrali skoro poróżnia nas to w muzycznym aspekcie trzeźwej oceny who is who i what is what.

 

Czy dalej będziemy ciągneli temat dotyczący golenia lub strzyżenia wytwórni płytowych byłego bloku Wschodniego

z zasobów muzycznych przez firmę Naxos ?

 

Chyba nie, prawda ? Na pewno już nie, bo staje się to męczące i wręcz niestrawne. Tym samym dziękuję wszystkim

fanom omawianego labelu i specjalistom od muzyki klasycznej oraz tym którzy zechcieli uprzejmie zabrać głos w tej niezmiernie interesującej dyskusji. Szczególnie pozdrawiam melomanów w osobie Cytrusa i Donga.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie donoszę, że niedawno wyszła płyta:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

polecam !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(b) naszego słuchania w ciepłych bamboszach przy kominku, tejże kantaty obłożonej z obu stron paroma innymi, z audiofilskiego zestawu w domowych pieleszach.

 

 

Plus lampeczka czerwonego wytrawnego - taki wariant lubię najbardziej przy słuchaniu kantat Bacha.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

nie mam śmiałości a zwłaszcza dobrego linka, żeby zapytać w osobnym wątku, ale może ta krótka próbka wystarczy, by ktoś podpowiedział-odpowiedział:

 

czy ten instrument stroi (chodzi o ostatniego sampla, BWV 93)?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stereofonia – elektroakustyczna metoda odbierania, zapisywania, transmitowania i odtwarzania dźwięku, tak aby u słuchającego wywołać wrażenie przestrzennego rozmieszczenia jego źródeł."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten instrument stroi (chodzi o ostatniego sampla, BWV 93)?

 

Mówisz o klawesynie ? A dlaczego miałby nie stroić ? Na moje ucho stroi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to strój równomiernie temperowany, który Bach stosował. Klawesyn stroi jak najbardziej. To że czasami wpadną jakieś enharmoniczne interwały, wynika z szerokiej skali jaką wykorzystywał kompozytor. Posłuchajcie sobie fantazji chromatycznej Bacha. Tam są dopiero odjazdy.

 

A po co to robić, mnie nie pytaj.

 

Może po to, żeby w miarę możliwości zagrać muzykę Bacha, w sposób jak najbardziej zbliżony do tego, jak wyobrażał ją sobie twórca: na instrumentach jak najbardziej zbliżonych (i nastrojonych) do tych z jego epoki, i do tego tak, jak zapisał ją w nutach :-) Ja tam osobiście wolę takie podejście niż kolejny New-Age-Bach na akordeonie czy saksie ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jest to strój równomiernie temperowany, który Bach stosował. Klawesyn stroi jak najbardziej. To że czasami wpadną jakieś enharmoniczne interwały, wynika z szerokiej skali jaką wykorzystywał kompozytor. Posłuchajcie sobie fantazji chromatycznej Bacha. Tam są dopiero odjazdy.

 

 

 

Może po to, żeby w miarę możliwości zagrać muzykę Bacha, w sposób jak najbardziej zbliżony do tego, jak wyobrażał ją sobie twórca: na instrumentach jak najbardziej zbliżonych (i nastrojonych) do tych z jego epoki, i do tego tak, jak zapisał ją w nutach :-) Ja tam osobiście wolę takie podejście niż kolejny New-Age-Bach na akordeonie czy saksie ;-)

 

 

Tyle ze właśnie to nie jest strój równomiernie temperowany. To SŁYCHAĆ. Moze i stroi ale na pewno nie według równomiernej tempercji.

 

Co to jest enharmoniczny interwal?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze właśnie to nie jest strój równomiernie temperowany. To SŁYCHAĆ. Moze i stroi ale na pewno nie według równomiernej tempercji.

 

No właśnie jest :-) Strojów równomiernej temperacji jest wiele. Włącznie z takimi, które pozwalają uzyskiwać zmienne duodecymy (czyli w uproszczeniu takie niestandardowe, chromatycznie modyfikowane

interwały).

 

Co to jest enharmoniczny interwal?

 

To jest interwał równoważny enharmonicznie. Enharmonia to właśnie główny wyznacznik stroju równomiernie temperowanego ;-) (np. cis w stroju równomiernie temperowanym jest enharmonicznie równoważny dźwiękowi des).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno po prostu wytłumaczyć na forum (bez popadania w dłuższe elaboraty) czym jest enharmonia, gamy enharmoniczne albo półtony chromatyczne (które słychać w tym kawałku i które brzmią jakby były to dźwięki grane nie do końca "czysto").

A ja się właśnie dzisiaj zachwycam świątecznymi kantatami Bacha w wykonaniu Ricercar Consort. Tak na marginesie rewelacyjnie nagrana płyta :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto poczytać bo to nie jest tak jak podajesz:

 

 

Strój u Bacha

 

Niekiedy można się spotkać z twierdzeniem, iż stworzenie temperacji równomiernej wykorzystał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , tworząc zbiór

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) : dwutomowy zbiór dwóch cykli po 24

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 846–893) na instrument klawiszowy, z których każda para kompozycji jest w innej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w pochodzie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , od

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Słowo „wohltemperierte” bywa bowiem tłumaczone jako „równomiernie temperowany”, podczas gdy w czasach Bacha zwrot „Das Wohltemperierte Klavier” oznaczał jedynie „Dobrze nastrojony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ”, bez sugestii o równomierności użytego stroju. Współczesny stan badań wskazuje na to, iż Bach rzeczywiście potrzebował uniwersalnego stroju o szerokich możliwościach, lecz najprawdopodobniej chodziło mu o jeden z późniejszych sposobów „nierównomiernej” temperacji, określanych zwykle nazwiskiem osoby, która go opracowała, np. Kirnberger III, Neuhardt III, Rameau itd. W ramach tych strojów można było grać we wszystkich tonacjach, lecz, z uwagi na nierównomierne rozdzielenie komatu (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , „wilcza kwinta”), każda tonacja brzmiała nieco inaczej. Temu też prawdopodobnie miało służyć dzieło, eksponujące wszystkie 24 tonacje i pokazujące każdą z tych tonacji w sposób niezwykle indywidualny, niemalże kolorystyczny. Nie byłoby potrzeby używania wszystkich 12 dźwięków systemu, gdyby wszystkie tonacje durowe jak i wszystkie tonacje mollowe z definicji miały brzmieć tak samo, a jedyną różnicą między nimi miałby być tryb (dur przeciwko moll).

Muzyk i teoretyk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , jeden z ulubionych uczniów Bacha, oświadczył już po śmierci mistrza, iż swój system strojenia (wspomniany trzeci system Kirnbergera) oparł na praktyce Bacha, który używał go podczas strojenia swojego klawesynu, co, jak wiadomo, zawsze czynił własnoręcznie. Ten system jednak nie jest strojem temperowanym „równomiernie”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że warto, ale nie Wikipedię. Wikipedia to nie jest rzetelne źródło informacji. Polecam Christophera Wolffa i opracowania ludzi zajmujących się rekonstrukcją muzyki barokowej. Systemów równomiernej temperacji jest kilka i Bach takowy też stosował. Wspomniany w wikipedii Kirnberger wyraźnie pisał, że Bach preferował jednolity strój instrumentów i stosował strojenie wszystkich kwint niżej przy jednoczesnym zawyżaniu wszystkich tercji. Jest to więc strój jak najbardziej równomierny. Oczywiście nie zmienia to faktu, że Bach posługiwał się również temperacjami nieregularnymi.

 

Zresztą fakt, że Bach stosował oba systemy, nie był meritum zagadnienia. Zagadnienie dotyczyło stroju klawesynu w podlinkowanym samplu. A klawesyn ten jest z pewnością nastrojony wg równomiernej temperacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że warto, ale nie Wikipedię. Wikipedia to nie jest rzetelne źródło informacji. Polecam Christophera Wolffa i opracowania ludzi zajmujących się rekonstrukcją muzyki barokowej. Systemów równomiernej temperacji jest kilka i Bach takowy też stosował. Wspomniany w wikipedii Kirnberger wyraźnie pisał, że Bach preferował jednolity strój instrumentów i stosował strojenie wszystkich kwint niżej przy jednoczesnym zawyżaniu wszystkich tercji. Jest to więc strój jak najbardziej równomierny. Oczywiście nie zmienia to faktu, że Bach posługiwał się również temperacjami nieregularnymi.

 

Zresztą fakt, że Bach stosował oba systemy, nie był meritum zagadnienia. Zagadnienie dotyczyło stroju klawesynu w podlinkowanym samplu. A klawesyn ten jest z pewnością nastrojony wg równomiernej temperacji.

 

Czyli, najprawdopodobniej instrument stroi. Ale dla mnie, subiektywnie stroi w sposób nieco - cóż - dysonansowy :)

jeśli sobie siedzę i słucham i nagle coś mnie zrzuca z fotela i każe wertować okładkę wydawnictwa... nieczęsto tak mam :)

ale może mi się tylko zdawało? więc ryję w jutubie, żeby znaleźć linka, niestety ryję słabo albo tego akurat nagrania nie ma.

Płytę, co u mnie niestety dość częste, nabyłem w tanim zestawie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

poczytałem o wykonawcach z NRD :) - niewiele tego, ale m.in grają na instrumentach zabytkowych z muzeum w Lipsku, gdzie do dyspozycji mają - o ile pamiętam 70 szt klawesynów, więc raczej nie wybraliby czegoś byle jakiego...

czyli tak chyba ma być, no, najwyżej czasem ktoś z fotela spadnie :)

 

próbowałem poszerzyć swą wiedzę o strojach i strojeniu,

 

 

 

ale... odpuściłem, podobnie jak kolega powyżej odpuścił dyskusję.

Aha - nawet zwykłe strojenie zwykłej gitary może być pułapką - fajnie o tym tu (3:20 - 4:20):

w skrócie: jak za bardzo stroi, to nie stroi :)

musi stroić sama ze sobą

"trust your ears"

 

niech moc będzie z wami :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Stereofonia – elektroakustyczna metoda odbierania, zapisywania, transmitowania i odtwarzania dźwięku, tak aby u słuchającego wywołać wrażenie przestrzennego rozmieszczenia jego źródeł."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

no i doczekaliśmy komplet kantat pod Suzukim na 55SACD ;-)

cena w Music Island 970 zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jasne że warto, ale nie Wikipedię. Wikipedia to nie jest rzetelne źródło informacji. Polecam Christophera Wolffa i opracowania ludzi zajmujących się rekonstrukcją muzyki barokowej. Systemów równomiernej temperacji jest kilka i Bach takowy też stosował. Wspomniany w wikipedii Kirnberger wyraźnie pisał, że Bach preferował jednolity strój instrumentów i stosował strojenie wszystkich kwint niżej przy jednoczesnym zawyżaniu wszystkich tercji. Jest to więc strój jak najbardziej równomierny. Oczywiście nie zmienia to faktu, że Bach posługiwał się również temperacjami nieregularnymi.

 

Zresztą fakt, że Bach stosował oba systemy, nie był meritum zagadnienia. Zagadnienie dotyczyło stroju klawesynu w podlinkowanym samplu. A klawesyn ten jest z pewnością nastrojony wg równomiernej temperacji.

 

Właśnie w kwestii właściwego stroju i cudownego wykonania, jaram się dzisiaj od rana takimi kantatami

 

6158ks1pPaL._SS500.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i doczekaliśmy komplet kantat pod Suzukim na 55SACD ;-)

cena w Music Island 970 zł

s-l300.jpg

 

Jest też edycja japońska tego zestawu. Niemal 5 razy droższa. Również SACD.

Ciekaw jestem ogromnie czy jest jakakolwiek różnica w jakości dźwięku ;>

 

81PJ0ZzLIhL._SX522_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy przeginają z tymi cenami :-) Swojego czasu wydali też sporo bachowskich nagrań Goulda w jednym boksie. Własne mastery. Cena zaporowa, nawet jeśli uwzględni się fakt, że

w najnowszym, ładnie edytorsko wydanym komplecie, Sony trochę skopało remastering.

 

M. Koszur miał to nawet przez chwilę, ale szybko zniknęło z ccd.pl. Kosztowało na pewno powyżej 4 tysiaków. 25 płyt o ile pamiętam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.