Skocz do zawartości
IGNORED

Drzewa przy drogach..czy są potrzebne?


byca

Rekomendowane odpowiedzi

misiomor

Tak nigdy nie dojdziemy do porozumienia.

Wyznaczamy priorytety i one są najważniejsze.Nikt nie mówi,że nie ma potrzeby ponieść kosztów.

To w końcu koszty inwestycyjne.Każdy z księgowych firm spedycyjnych będzie liczył,czy puścić do Estoni transport przez Polske na platformie czy pojechać na kołach i zapłacić za tranzyt,czy wysłać go przez Czechy i dalej.Myśle,że Czechy za chwile zrobiliby to samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> modrzew47, 14 Gru 2009, 14:00

 

Nieudolność kolei w dziedzinie taniego przewozu towarów - pomimo przewagi po stronie oporów ruchu - jest doskonałym przykładem jak dalece państwo jest nieefektywne w porównaniu z sektorem prywatnym.

 

Wydaje mi się też że wymagane marginesy bezpieczeństwa na kolei (jako że droga hamowania czasem przekracza 1km) bardzo ograniczają przepustowość torowiska. Gdyby na jego miejscu zbudować drogę, przejechałoby nią pewnie znacznie więcej ludzi czy towarów.

 

Hasło "TIR-y na tory" to w początkach lat 90-tych rzucił Gawronik. I jakoś nic z tego nie wyszło.

 

Szwajcarzy to chyba zrobili referendum i zwykły zakaz ruchu TIR'ów. Tyle że od nich nie zależy handelek Niemcy - Rosja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor

Nieudolność kolei nie ma tu nic do rzeczy,ani długość drogi hamowania(w Szwajcarii jest taka sama)

Możemy sie żalić,tak jak od wieków,albo coś robić.Ja jestem zdania,że jeżeli chcemy być szanowani to musimy takie decyzje podejmować.Nie patrząc na interesy Rosji i Niemców(oni mają nas gdzieś przykład to Gazociąg Połnocny)robić swoje.Tylko mądrze.Nie mamy żadnego interesu w tym by rozjeżdżały nas tiry.Jednych i drugich.Tylko do tego trzeba mieć jaja.Jakich rządzących mamy,wiadomo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam od lat w gdansku przy ul gdzie 50m dalej biegnie linia kolejowa....

Jako szkrab widzialem non stop wagony towarowe ktore jechaly jak tasiemce. Wiekszosc kontenery ale tez cysterny, z weglem itd...

Teraz jak pociag przejedzie to tylko pasazerski.

Modrzew ma swietny plan...ale predzej autostrady wybujuja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jeszcze tego by ze Śląska do Gdańska i Szczecina węgiel wożono Tirami.To dopiero by było.

Trzeba cicho siedzieć bo jeszcze te durnie to podłapią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 14 Gru 2009, 14:17

 

>>> modrzew47, 14 Gru 2009, 14:00

>

>Nieudolność kolei w dziedzinie taniego przewozu towarów - pomimo przewagi po stronie oporów ruchu -

>jest doskonałym przykładem jak dalece państwo jest nieefektywne w porównaniu z sektorem prywatnym.

 

Oglądam sobie czasem na Discovery czy National Geographic program w którym analizuje się przyczyny wypadków. W jednym z odcinków było o katastrofie kolejowej w Anglii po której stwierdzono nagminne nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa w prywatnym kolejnictwie i totalne zaniechanie remontów taboru, torowisk i całej infrastruktury od czasu prywatyzacji kolei - jednego ze sztandarowych projektów M.Thatcher. Doskonały przykład jak efektywność finansową osiąga się kosztem ludzkiego życia i zdrowia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro747

Prosze mi wybaczyć ale to sie ma nijak do propozycji,którą wygłaszam.Drogi,po których w naszym pięknym kraju jeżdżą Tiry,są całe w koleinach(dzięki nim zresztą) i nie pomijalne jest stwierdzenie,że tiry same wnoszą niebezpieczeństwo poruszając się po drogach do nich nie przygotowanych.Trasy kolejowe nie biegną razem z drogami w zdecydowanej większości.Nieudolność kolei znosi się z nieudolnością kierowców tirów i nieudolnością drogowców,państwa itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modrzew47, 14 Gru 2009, 15:12

 

>Jaro747

>Prosze mi wybaczyć ale to sie ma nijak do propozycji,którą wygłaszam.

 

Z całą pewnością ;-).

 

TIRy wygrywają między innymi dlatego, że oferują transport typu 'door to door", czego kolej nigdy nie zapewni. Kolej nie może funkcjonować sama - z bocznicy do klienta towar musi przewieźć samochód, a przecież samochodziarze wolą zarobić na całej dłuższej trasie. Jeżeli kolej ma wozić więcej to musi stać się częścią większego systemu efektywnego organizacyjnie i finansowo na tyle, żeby być konkurencyjnym dla TIRów. Oczywiście moga w tym pomóc przepisy ale będzie to rozwiązanie polityczne a nie techniczno-organizacyjno-finansowe. Najprostsza byłaby konteneryzacja przewozów i zarezerwowanie dla samochodów wyłącznie ruchu lokalnego ale jak to zrobić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>misiomor, 14 Gru 2009, 14:17

 

>Wydaje mi się też że wymagane marginesy bezpieczeństwa na kolei (jako że droga hamowania czasem

>przekracza 1km) bardzo ograniczają przepustowość torowiska. Gdyby na jego miejscu zbudować drogę,

>przejechałoby nią pewnie znacznie więcej ludzi czy towarów.

 

Niekoniecznie. Cała droga przejazdu pciągu podzielona jest na buforowane semeforami odcinki, umożliwiające ruch wielu składów jednocześnie po tym samym torze, z zachowaniem odcinka ochronnego. Obecnie praktycznie nie ma możliwości najechania składu poprzez wjechanie na odcinek następczy, dzięki rozbudowanemu systemowi automatyki kolejowej i sygnalizacji ruchu, np SBL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Jest to daleko bardziej bezpieczne niż ruch kołowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro747

No przecież o tym cały czas piszemy.Co innego tranzyt(tu są największe szkody),co innego stacje rozładunkowe i transport lokalny.Wszystko można zorganizowac.Tylko zamiast puszyć się do kamer nasi politykierzy powinni skorzystać z usług firm i mądrych ludzi,żeby to opracowali.A na dziś to wygląda tak,że robote za grubą kase dostaje Rycho,Miro,ździcho i diabli jeszcze wiedzą kto.

Tutaj leży pies pogrzebany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Molibden, 14 Gru 2009, 15:29

 

Bezpieczne to może i jest choć nie zawsze. Jak pieszy zrobi desant na tory, to najlepsze kolejowe systemy nie pomogą. A od kierowcy wymaga się zatrzymania...

 

Że już nie wspomnę o przepustowości linii kolejowej w porównaniu do drogi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modrzew

 

Najgłośniej o wspomnianym pomyśle było kilka lat temu.Były plany ambicje ktoś bogaty liczył zyski....i pudło.

 

Nawet gdyby plan wypalił to poruszanego problemu drzew nie rozwiązałby...Wspomniane tiry poruszają się po drogach lokalnych i nie korzystałyby z kolei.

 

 

P.S.

 

nie tak trudno zrozumieć twoje wpisy...doceniam wysiłek włożony w wytłumaczenie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> modrzew47, 14 Gru 2009, 14:27

 

Gdybyśmy chociaż mieli jednomandatowe okręgi wyborcze - mógłbyś spytać swojego posła dlaczego jeszcze nie ma opłat drogowych dla tranzytu. A tak - odpowiedni nacisk z zewnątrz i wszystko tonie w niemożności i niedopowiedzeniach.

 

Szwajcarzy to w takich sprawach urządzają nawet referenda. Jakie było oburzenie jak zakaz budowy minaretów przegłosowali...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co?Nadzieja umiera ostatnia?

Jednak to bezproduktywne bicie piany,tak myślałem na początku,znaczy troche wyżej.Pogadali,pogadali i poszli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"modrzew nie pogubiłeś się....problemem są niebezpieczne drogi wymuszające niebezpieczną jazdę.Jedną z przyczyn i często podstawową są przydrożne drzewa ograniczające szerokość drogi."

 

z mojego wcześniejszego wpisu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja :

-wiekszosc drog poszezyc lokalnych poszezyc i drzewa powycinac lub po prostu barierkami od drogi poodzielac

-zwiekszyc limit predkosci na drodze ekspresowej do 130 a autostradzie 150km/h

-wprowadzic ronda zamiast malo przepustowych skrzyzowan na mniejszych drogac

- w miejscach naprawde niebezpiecznych (szkoly, przejscia dla pieszych, okolice szpitali centrow hanlowych czy ostre zakrety odpowidnio oznakowac i postawic ograniczenia predkosci z fotoradarami

- na drogach krajowych zlikwidowac durne wysepki a te naprawde potrzebne porzadnie oznakowac

- wprowadzic obowiazek na kursie - nauki wyjscia z poslizgu

-puscic wiecej transportu koleja

 

to tak na poczatek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie drzewa som przydatne bo zabezpieczaja przed wypadnieciem samochodu w pole.Tyle ze cierpia bo som cały czas okorowywane bezmyslnie przez pojazdy.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byca, 10 Gru 2009, 23:59

 

...Każdego dnia w Polsce ginie w wypadkach samochodowych kilka osób przeważnie po zderzeniu auta z drzewem...

 

Dane Policji za 2008 rok:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-20192-100007904 1260817884_thumb.jpg

post-20192-100007905 1260817884_thumb.jpg

post-20192-100007906 1260817884_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.