Skocz do zawartości
IGNORED

Drzewa przy drogach..czy są potrzebne?


byca

Rekomendowane odpowiedzi

>> modrzew47, 18 Gru 2009, 11:25

 

Ciągnik siodłowy może mieć i 600HP, ale w czasie normalnej jazdy pracuje ze znacznie mniejszą mocą. Pełna moc to idzie na przyspieszanie w górach.

 

Tak czy siak zuzycie paliwa TIR'a na trasie to ok. 30dm3 / 100km przy masie zestawu dochodzącej do 50t. Licząc "na czapki" - wartość opałowa paliwa to 43MJ/kg a więc ok. 34MJ/dm3, sprawność silnika szacujemy na 40% a więc 30dm3 paliwa daje nam ok. 410MJ użytecznej energii. Licząc prędkość 80kph dostajemy czas 1.25h w czasie którego silnik odda tę energię. To daje 91kW mocy średniej a więc ok. 125HP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modrzew47

 

w kosztach pies jest pogrzebany...

 

"Tymczasem eksperci, cytowani przez GP, choć potwierdzają konieczność rozwoju przewozów kombinowanych, nie wróżą obecnie projektom wielkiego sukcesu."

 

 

 

"KP Cargo chce przewozić na platformach ciężarówki kursujące z zachodu na wschód Europy - informuje Gazeta Prawna. Spółka i jednocześnie operator projektu „Tiry na tory” domaga się jednak wsparcia państwa, bo bez sporych inwestycji w infrastrukturę projekt zdaniem ekspertów nie ma szans na realizację.

Tiry na tory za miliard złotych Tiry na tory za miliard złotych Transport kombinowany, do którego należą przewozy tirów, jako przyjazny środowisku jest wspierany i rozwijany w krajach Europy Zachodniej, np. w Niemczech, Austrii i Włoszech. W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5–3 proc. przewozów kolejowych, podczas gdy w większości krajów UE średnio kilkanaście procent.

 

PKP Cargo chce zostać liderem na polskim rynku transportowym w dziedzinie przewozu koleją pojazdów samochodowych wraz z ich ładunkiem. Aktualnie trwają prace nad stroną logistyczną i kosztową tego przedsięwzięcia – mówi GP Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

 

To, że transport kombinowany ma przyszłość potwierdza Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. Jego firma także przygotowuje się do wożenia tirów pociągami. Jego zdaniem spółka jest już gotowa technicznie do przewozu tirów. Na razie jednak żadna ze spółek zapowiadających wznowienie transportowania ciężarówek pociągami nie chce zdradzić szczegółów swoich projektów. Rzecznik PKP Cargo, Jacek Wnukowski mówi tylko ogólnikowo, że trwają prace nad stroną ekonomiczną i techniczną tego programu.

 

Tymczasem eksperci, cytowani przez GP, choć potwierdzają konieczność rozwoju przewozów kombinowanych, nie wróżą obecnie projektom wielkiego sukcesu.

 

- Żeby przewóz ciężarówek był opłacalny, trzeba zmniejszyć stawki dostępowe do infrastruktury kolejowej. A one spadną, ale dopiero gdy państwo weźmie na siebie część kosztów związanych z jej utrzymaniem – mówi Janusz Piechociński, wiceszef sejmowej Komisji Infrastruktury."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> modrzew47, 18 Gru 2009, 11:15

 

A ja tam nie wiem czy gdyby wziąć pod uwagę wszystkie za i przeciw, koleje byłyby takie świetne. Gdyby sprzedać owe ciężkie wagony, tory, słupy, druty i transformatory na złom, a za uzyskane pieniądze zbudować na miejscu torów drogi (nie trzeba nic wywłaszczać!!!) mielibyśmy luksusowe autobahny jak w Niemcowie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wladz

Jak państwo nie umie liczyć i sie im nie opłaca,to niech dla tych zza wschodu i dla tych z drugiej strony,buduje drogi.Pojęcie Myta znane jest od dawna.Pobierać je i tyle.Tak jak dla Rosji gaz i ropa jest biznesem,tak dla nas tranzyt.Oni mają to inni,co innego itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> modrzew47, 18 Gru 2009, 11:38

 

Nie mam nawet bladego pojęcia jaka jest wymagana moc lokomotywy ciągnącej pociąg wiozący 100 TIR'ów. Na kolejnictwie się nie znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor wystarczy policzyć ile kosztuje tona przewieziona koleją i tirem.

 

I zapewne wygra kolei.Jednak w naszym przypadku do transportu należy doliczyć koszty stworzenia niezbędnej infrastruktury kolejowej.

 

poza tym kolei może być tylko dodatkiem na kilku trasach...góra kilkanaście procent całego transportu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak państwo nie umie liczyć i sie im nie opłaca,to niech dla tych zza wschodu i dla tych z drugiej

>strony,buduje drogi.Pojęcie Myta znane jest od dawna.Pobierać je i tyle.Tak jak dla Rosji gaz i ropa

>jest biznesem,tak dla nas tranzyt.Oni mają to inni,co innego itd."

 

ręce opadają...takie to proste i nikt nie chce zarobić....modrzew47 masz pewny interes to bez problemu znajdziesz wspólnika z kasą i zarabiaj miliony na transporcie tirów koleją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te KM, sprawności i parametry to mogą być dobre do układania szkolnych zadać z fizyki.

Realnie liczy się KASA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Jaro_747, 18 Gru 2009, 12:00

 

Biorąc jednak pod uwagę wymagane przyspieszenia (na kolei znacznie mniejsze), jak również niezdolność do pokonywania przez kolej większych wzniesień, przy stałej prędkości lokomotywa będzie pracować bliżej swojej mocy max. niż ciągnik. No i pytanie ile lokomotyw potrzeba do ciągnięcia pociągu wiozącego 100 TIR-ów. Dlatego nie wypowiadam się w kwestii dokładnych porównań energetycznych kolei z TIR-em.

 

Na pewno TIR-y pomimo obłożenia paliwa akcyzami, opłatami i VAT-ami są tańsze niż dotowana państwowo (również z podatków od paliw) kolej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wladz.

Rzeczywiście ręce opadają.Pojęcie myta jest znane od dawna,dlaczego nikt go nie pobiera i na tym nie zarabia?To nasza ropa i gaz.Za trudne?Zawsze narzekali na sytuacje geopolityczną Polski,bo so barany bez jaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to myśle,że Ty muls to nawet na kwast,ani opał ani bioetanol sie nie nadajesz.Ale dobry by z Ciebie był"pseudoaudiofilum debilundum hacelum komdoju" a wies cemu?Bo dobrze pasujesz do gnoju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mulsiku.

A,gdzie ty byłeś pierwszy?Na świecie?Wiesz co?Możesz na mnie mówić jak kcesz ale nie możesz powiedzieć-czarna dupa.Nie wolno.Widze,wąchanie odstawiłeś!Śmierdzi,nie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wladz.

>Rzeczywiście ręce opadają.Pojęcie myta jest znane od dawna,dlaczego nikt go nie pobiera i na tym nie

>zarabia?To nasza ropa i gaz.Za trudne?Zawsze narzekali na sytuacje geopolityczną Polski,bo so barany

>bez jaj."

 

modrzew47 trochę pokory i będzie sensowniej.....chłopak masz argumenty poparte analizami czy raczej jesteś alfą i omegą spod magla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 94% przewozów PKP odbywa się dzisiaj z wykorzystaniem trakcji elektrycznej. Kolej radykalnie zmniejszyła zużycie paliw płynnych do napędu lokomotyw, zastępując lokomotywy spalinowe elektrycznymi. Co to oznacza dla środowiska? Ani mniej, ani więcej: czystość. Po prostu. Do przewiezienia 1400 ton ładunku na dowolną odległość potrzeba: 200 samochodów typu Star albo 50 TIR-ów albo po prostu 1 POCIĄG. Do przewozu 1400 ton ładunku i pracy pełną mocą można użyć: 1 lokomotywy ST 43 – 367,5 kg paliwa/godzinę 234 samochodów STAR 200 – łącznie 5 791,5 kg paliwa/godzinę (zużycie ok. 16 razy więcej niż jedna lokomotywa) 175 samochodów JELCZ 315 – łącznie 6 335 kg paliwa/godzinę (zużycie ok. 17 razy więcej niż jedna lokomotywa) Emisja zanieczyszczeń emitowanych przez kolej do środowiska naturalnego jest zdecydowanie niższa niż w przypadku transportu drogowego, który odpowiedzialny jest za 80% zanieczyszczeń. Tlenem zużytym przez 1 samochód ciężarowy w ciągu 1 godziny jazdy mogłoby, w tym samym czasie, oddychać 200 osób. Przy przewozie 1400 ton ładunku karawana samochodów ciężarowych zużywa tlen niezbędny do życia 46.800 osób.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5-3 proc. przewozów kolejowych, podczas gdy w większości krajów UE średnio kilkanaście procent."

 

Ocasek przeczytaj....może to rozwiązać co najwyżej kilkanaście procent problemu a co zrobisz z resztą i drzewami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wladz.

Nie prowokuj.Poczytaj ze zrozumieniem,powoli a znajdziesz te Twoje argumenty.Dużo tu ich.

ps.

Nie musisz pisać do mnie w formie pan,wystarczy jak nie będziesz wyzywał od chłopaczków.

Co do alfy i omegi spod magla,to prawdopodobnie piszesz o sobie,ale tak to już jest,każdy sądzi według siebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modrzew47

 

czy uważasz tiry na torach jako antydotum na wycinanie drzew przy drogach?...

 

jeżeli tak to podałem linki do omawianego problemu z których wynika niemożliwość zastąpienia transportu drogowego kolejowym.To są argumenty!!!

 

1. Nie mamy infrastruktury i nie stać nas na jej stworzenie przy obecnym budżecie

 

"Spółka i jednocześnie operator projektu "Tiry na tory" domaga się jednak wsparcia państwa, bo bez sporych inwestycji w infrastrukturę projekt zdaniem ekspertów nie ma szans na realizację."

 

2.W krajach rozwiniętych i bogatszych to jest kilkanaście procent transportu!!!!

 

3.gdzie upchniesz pozostałe 80% procent?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocasek, 18 Gru 2009, 21:58

Do

>przewiezienia 1400 ton ładunku na dowolną odległość potrzeba: 200 samochodów typu Star albo 50

>TIR-ów albo po prostu 1 POCIĄG. Do przewozu 1400 ton ładunku i pracy pełną mocą można użyć: 1

>lokomotywy ST 43 - 367,5 kg paliwa/godzinę 234 samochodów STAR 200 - łącznie 5 791,5 kg

>paliwa/godzinę (zużycie ok. 16 razy więcej niż jedna lokomotywa) 175 samochodów JELCZ 315 -

>łącznie 6 335 kg paliwa/godzinę (zużycie ok. 17 razy więcej niż jedna lokomotywa)

 

Te Twoje obliczenia robią wrażenie. Bardzo przekonujące!

 

Tylko dlaczego to wszystko nie przekłada się na kasę? Dlaczego węgiel (często) bardziej opłaca się wozić tymi drogimi, nieekonomicznymi, nieekologicznymi samochodami? Dlaczego z mojej wiochy bilet do kolejowy do Wrocławia jest droższy niż bilet MPK lub PKS?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.