Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  471 członków

Sansui Klub
IGNORED

Klub Miłośników Sansui


palton
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam taki problem - mam taki system (żeby się nie rozpisywać fotka).

Compress_20240207_212308_8142.thumb.jpg.2c164ccca56816d365c251982584e664.jpg

To z lewej to jest końcówka Primare A35.2 Niby wszystko gra dobrze. Jest szczegółowo i dynamicznie ale mam też w kąciku takie coś:

Compress_20240207_212307_7284.thumb.jpg.41739ee2383d6c9d9fc26c2ef61ee7fe.jpg

Problem polega na tym, że kiedy słucham 9090Db albo G8000 czy nawet AU 999 albo 777, bo też mam (miałem też AU 9900), to potem spada mi motywacja do słuchania mojego niby głównego systemu. A założenie jest takie, że powinien zmieść te starocie z 50letnimi elektrolitami. 

Tym co dla mnie jest nieodpowiednie w tym głównym systemie, to jest końcówka mocy. Kiedy biorę 9090DB jako końcówkę zamiast tego Primare, to nagle zaczyna tak grać, że trudno mi się oderwać od słuchania. Znika w prawdzie wykop i trochę szczegółów ale wokale wchodzą na takie tony i taką dźwięczność, że bajka. Zmiana lamp na inne (mam kilka rodzajów NOS) nie rozwiązuje problemu. Słocham głównie jazzu i takiego podobnego plumkania ale nie gardzę też elektroniką czy ciężkim rockiem - w przerwach.

I teraz pytanie do znawców Sansui z lat około 70tych: jaka końcówka mocy zagra taką barwą jak 9090DB czy G8000. Nie mam parcia na Sansui, może być jakaś inna, starsza, nowsza, tylko  żeby było ciepło, słodko i dżwięcznie jak w Sansui? I z wykopem jak w Primare?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
14 godzin temu, jaszcze1 napisał:

I teraz pytanie do znawców Sansui z lat około 70tych: jaka końcówka mocy zagra taką barwą jak 9090DB czy G8000. Nie mam parcia na Sansui, może być jakaś inna, starsza, nowsza, tylko  żeby było ciepło, słodko i dżwięcznie jak w Sansui? I z wykopem jak w Primare?

Ja bym zaryzykował i "poszedł" jednak w lata '80, np. Sansui B-2102 MOS Vintage (to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie). Poza tym ciepło w dźwięku zapewnią również pozostałe końcówki z dopiskiem MOS w nazwie (B-2105 MOS Vintage lub B-2103 MOS Vintage).

Końcówki Sansui z lat '70, czyli w sumie te oznaczone jako BA-...... wydaje się, że dość rzadko występują w Polsce. Ciężko więc będzie znaleźć jakieś opinie na ich temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Marcysko napisał:

Ja bym zaryzykował i "poszedł" jednak w lata '80, np. Sansui B-2102 MOS Vintage (to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie). Poza tym ciepło w dźwięku zapewnią również pozostałe końcówki z dopiskiem MOS w nazwie (B-2105 MOS Vintage lub B-2103 MOS Vintage).

Końcówki Sansui z lat '70, czyli w sumie te oznaczone jako BA-...... wydaje się, że dość rzadko występują w Polsce. Ciężko więc będzie znaleźć jakieś opinie na ich temat.

Nie mówię, że muszą być lata 70te. Nawet wolę nowsze.

Dobre końcówki Sansui będzie ciężko upolować. Brać akurat ten egzemplarz, który się pojawi raz na 2 lata to trochę ograniczony wybór. Dla tego pytam o inne marki które zagrają wciągającym wokalem jak moje Sansui.

Ja nie znam innych sprzętów i marek, ponieważ nie mam za bardzo możliwości słuchania czegoś poza tym co mam sam. Dla tego potrzebuję nakierowania na coś w budżecie mojej końcówki czyli +- 10tys (dałem też ogłoszenie na forum o zamianie). Może być japońskie, amerykańskie, angielskie - wszystko jedno. Byle wciągało.

Moje Primare jest przejrzyste i słychać zmiany kabli w każdym miejscu. Lamp też. Tylko nie wiem skąd wziąć lampy które zagrają średnicą jak 9090DB. Może są jeszcze gdzieś na świecie jakieś super 6SN7 i 2A3, które dały by radę ale będą kosztowały z 5tysi za szt, a wchodzi ich 8. Mam czarne KenRady 6SN7, one są gęste i idą trochę w odpowiednim kierunku ale to nie to i mają też wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, jaszcze1 napisał:

Panowie, mam taki problem - mam taki system (żeby się nie rozpisywać fotka).

Compress_20240207_212308_8142.thumb.jpg.2c164ccca56816d365c251982584e664.jpg

To z lewej to jest końcówka Primare A35.2 Niby wszystko gra dobrze. Jest szczegółowo i dynamicznie ale mam też w kąciku takie coś:

Compress_20240207_212307_7284.thumb.jpg.41739ee2383d6c9d9fc26c2ef61ee7fe.jpg

Problem polega na tym, że kiedy słucham 9090Db albo G8000 czy nawet AU 999 albo 777, bo też mam (miałem też AU 9900), to potem spada mi motywacja do słuchania mojego niby głównego systemu. A założenie jest takie, że powinien zmieść te starocie z 50letnimi elektrolitami. 

Tym co dla mnie jest nieodpowiednie w tym głównym systemie, to jest końcówka mocy. Kiedy biorę 9090DB jako końcówkę zamiast tego Primare, to nagle zaczyna tak grać, że trudno mi się oderwać od słuchania. Znika w prawdzie wykop i trochę szczegółów ale wokale wchodzą na takie tony i taką dźwięczność, że bajka. Zmiana lamp na inne (mam kilka rodzajów NOS) nie rozwiązuje problemu. Słocham głównie jazzu i takiego podobnego plumkania ale nie gardzę też elektroniką czy ciężkim rockiem - w przerwach.

I teraz pytanie do znawców Sansui z lat około 70tych: jaka końcówka mocy zagra taką barwą jak 9090DB czy G8000. Nie mam parcia na Sansui, może być jakaś inna, starsza, nowsza, tylko  żeby było ciepło, słodko i dżwięcznie jak w Sansui? I z wykopem jak w Primare?

Nie spodziewaj się, ze na tym forum uzyskasz pomoc, której oczekujesz. 

Preferowane tu wzmacniacze serii Alpha i ich pochodne, należą do innego czasu. To nie są tożsame konstrukcje z tymi z lat 70-tych, czy przełomu 70/80 (aż do 1983r), które owładnęły twoim upodobaniem. AU-Alpha oparte są na innym schemacie X-balanced. Od 1984r konstruktorzy Sansui skupili się na uzyskaniem innego charakteru brzmienia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, san-sui napisał:

Nie spodziewaj się, ze na tym forum uzyskasz pomoc, której oczekujesz. 

Preferowane tu wzmacniacze serii Alpha i ich pochodne, należą do innego czasu. To nie są tożsame konstrukcje z tymi z lat 70-tych, czy przełomu 70/80 (aż do 1983r), które owładnęły twoim upodobaniem. AU-Alpha oparte są na innym schemacie X-balanced. Od 1984r konstruktorzy Sansui skupili się na uzyskaniem innego charakteru brzmienia. 

 

 

Wiem, że stali bywalcy tego wątku preferują nowsze Sansui ale zakładam, że mieli okazję słuchać też starszych, wiedzą jak brzmią i potrafią doradzić. Cały tor mam zbalansowany i szukam końcówki zbalansowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Ten „krytyczny” Kolega jeszcze niezauważył, że piszemy o końcówkach stereo, nie o integrach z serii α. Pewnie jak doczyta to wrzuci jakąś ciekawą opinię o wzmacniaczach mocy z lat 70 tych.

Albo wstawi jakąś „bombę” jak zwykle.

Edytowane przez Marcysko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Marcysko napisał:

Ten „krytyczny” Kolega jeszcze niezauważył, że piszemy o końcówkach stereo, nie o integrach z serii α. Pewnie jak doczyta to wrzuci jakąś ciekawą opinię o wzmacniaczach mocy z lat 70 tych.

Albo wstawi jakąś „bombę” jak zwykle.

Zauważyłem. Czytaj ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem:

"Preferowane tu wzmacniacze serii Alpha i ich pochodne, należą do innego czasu." 

Nie chce doradzać, gdyż wiadomo, jak to się skończy. Przyjdą mądrzejsi i zrobią porządek w swoim stylu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ jaszcze1 mam kilka z wymienionych wzmacniaczy, gdyż też lubię ich posłuchać. Grają śpiewnie, gładko i piękną średnicą. 

Tego co szukasz nie znajdziesz w końcówkach zbudowanych na schemacie X-balanced. 

Jeżeli jednak byś się uparł na końcówki z lat 80 i późniejszych, to, jak zauważył kolega, najlepsze to B-2301, 02 oraz B-2102MV (najbardziej zbliżona dźwiękiem do okresu lat 70-tych) ale nie dostaniesz w pełni tego co szukasz. 

Powinieneś pójść w innym kierunku, a mianowicie poszukać CD lub lepiej pre zbudowanego na lampach. 

Edytowane przez san-sui
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, san-sui napisał:

@ jaszcze1 mam kilka z wymienionych wzmacniaczy, gdyż też lubię ich posłuchać. Grają śpiewnie, gładko i piękną średnicą. 

Tego co szukasz nie znajdziesz w końcówkach zbudowanych na schemacie X-balanced. 

Jeżeli jednak byś się uparł na końcówki z lat 80 i późniejszych, to, jak zauważył kolega, najlepsze to B-2301, 02 oraz B-2102MV (najbardziej zbliżona dźwiękiem do okresu lat 70-tych) ale nie dostaniesz w pełni tego co szukasz. 

Powinieneś pójść w innym kierunku, a mianowicie poszukać CD lub lepiej pre zbudowanego na lampach. 

Gram z Tidala przez ifi zen. Potem dac RT Project lampowy zbalansowany raczej najwyższa półka. Potem WBA Blazebird zbalansowany na 2A3 i 6SN7. Potem końcówka D klasa. Mam już w tym torze 14 lamp i więcej nie chcę. Dla tego szukam końcówki tranzystorowej w kl A. 

A czy Krell KSA 50 albo 100 zagra aksamitną średnicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jaszcze1 napisał:

Gram z Tidala przez ifi zen. Potem dac RT Project lampowy zbalansowany raczej najwyższa półka. Potem WBA Blazebird zbalansowany na 2A3 i 6SN7. Potem końcówka D klasa. Mam już w tym torze 14 lamp i więcej nie chcę. Dla tego szukam końcówki tranzystorowej w kl A. 

A czy Krell KSA 50 albo 100 zagra aksamitną średnicą?

Końcówka w kl D, której używasz, raczej nie da analogowego dźwięku! Nie ten kierunek, którego oczekujesz.  

Miałem kilka wzmacniaczy w kl A ale żaden nie zagrzał u mnie miejsca na stałe. Wymagały ciągłego serwisu co kilka lat. Grzanie kl A robi swoje. 

Końcówki grające w czystej kl A owszem zapewnią to, czego szukasz ale mocno się grzeją. Dobre na zimowe wieczory. Te urządzenia powinny być pod prądem, nawet gdy nie są używane lub włączane kilka godzin przed odsłuchem.

Krelle w standby mocno się grzeją. To bardzo kosztowne granie. Wystarczy popatrzeć na kolor radiatorów, które nowe są czarne, a mocno używane już tylko fioletowe. 

 Jeżeli nie słuchasz głośno skup się na końcówkach grających kilka Wat w kl A, a potem w kl AB. To urządzenia prawie bezawaryjne. 

Jeżeli chodzi o lampy to dobre brzmienie zapewnią tylko starsze produkty NOS ale nie ruskie, radzieckie, czy brandowane. Ruskie to ostre, suche granie. Wszystko co produkowane nowe to raczej do bani. Potrafią zawęzić, spłaszczyć przestrzeń. Wymagają wielogodzinnego wygrzewania nim zagrają jako tako, bez zmian. Dlatego to, że masz dużo lamp w torze może nic nie dać dla oczekiwanego brzmienia. 

Nie znam twojego systemu ale sadzę, że WBA Blazebird sprawuje się dobrze z 9090DB i innymi z 70-tych lat, gdyż pewnie gra zbyt ostro, szczegółowo. To prosty synergizm, dopasowanie i uzupełnienie. Dlatego z końcówką w D klasie nie gra dobrze! 

Tu raczej powinieneś wsadzić jakiegoś pre BAT-a ale to nie ta półka klasy. Co do ceny to dobra używka kosztuje 2 - 3 x drożej od twego nowego. 

Ja na przykład do swego zlampizowanego CD długo szukałem lamp nim zaczął grać tak, jak oczekiwałem. Lampy, które w końcu zagrały, są z przełomu lat 50/60-tych ubiegłego wieku prod. zachodniej. Poprawiły brzmienie, otworzyły przestrzeń i "wsadziły" w system analog. 

Jedno jest pewne - Im więcej elementów w torze tym większy kłopot, co w nim nie gra tak, jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze1

Muszę w kilku twierdzeniach san-sui się zgodzić. Im więcej klocków w torze, tym trudniej o synergię. Biorąc pod uwagę, to co napisałeś o swoich preferencjach, proponował bm posłuchać Sansui Alpga 907 MR. Będziesz miał posmak analogu z tranzystora, świetną średnicę i wykop o jakim z starszym DB czy AU 999 czy 777 nie ma mowy. Ten wzmacniacz powinien sprostać Twoim wymaganiom. Jeżeli nie ma to być Sansui, pisałeś o końcówkach w klasie A, ze znanych mi polecił bym Alleph 0s. Czasem do zdobycia. Miałem przez kilka lat i grał ładnie, choć bez szału. Nie radzę brać pod uwagę końcówek Nakamichi PA5 czy 7, bo mimo , że oparte są na rozwiązaniach Nelsona Passa, nie grają już tak samo . Jeżeli ma być końcówka mocy, to z Sansui polecam B 2103 MV i B 2301L. Trzeba pamiętać o końcówce MV po B2103 bo jest też B 2101 i 2102 bez tych literek na końcu i jest to tania budżetówka Sansui na rynek EU, nie mająca nic do B 2102 MV czy 2103 MV. To tyle. Ja też słucham sporo jazu i kobiecych wokali oraz małych składów . Jak masz możliwość, poszukaj integry Alpha 907 MR i posłuchaj. Mocno Cię zaskoczy. Nie trzeba końcówki mocy, ta integra ma mocy masę. Nie upieram się co do nowszych modeli Sansui bez powodu. Mają dokładnie to coś, czego w starszych wersjach nie było. No i nie trzeba robić karkołomnych wygibasów w poszukiwaniu lamp z kosmosu, które i tak po krótkim czasie zmienią swoje granie. Dobrze zestrojony 907 MR zapewni na długie lata stabilne granie, piękną średnicę i dynamikę o której wczesnym Au ze stajni Sansui nawet nie ma co myśleć. Są jeszcze lepsze integry Sansui, ale MR-ka to najlepsze rozwiązanie. 

santa

Kiedyś kupiłem w Japonii czarne Sansui 607 NRA II, to unikat ale się trafia. Nie wiem, czy teraz warto coś ściągać z Japonii, ceny transportu to kosmos a przecież przy odprawie od tego też płaci się vat. 

Pozdrawiam

Jan

   

Edytowane przez janvideo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie!

Tymczasem 907 XR przeszła kurację w znanym na forum serwisie.
Standardowy przegląd: klej, przełączniki, przekaźniki, ustawienia, regeneracja 2 rezystorów.

Wg Mariusza (zdjęcia jego autorstwa) to była najbardziej zaklejona alfa, jaką dotychczas u siebie miał.
Tym bardziej jestem zadowolony, że została zrobiona na samym początku.

spacer.png

Kleju było tyle, że oczyszczenia wymagały nie tylko płytki, ale i kilka kondensatorów:
spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcysko

Daj sobie spokój z tym zestawem, owszem gra nieźle i podobnie do AU 919 ale nie inaczej, mocniej i tyle. Zero tego sznytu w graniu, jaki mają wzmacniacze serii Alpha. Jedyne co kusi niektórych to wskaźniki, ale nie tak fajne jak w Acu.

dominikurbański

Pierwsze, Acu są bardziej ,,podkolorowane,, w graniu jak obie wspomniane 907-ki. XR jest bardziej neutralna w grze a MR ma ciut wypełnione ciepłem granie. Obie bardziej szczegółowe i w/g mnie z lepszą dynamiką. Nie zazdrość a się zdecyduj na jakąś. No chyba, że kuszą wskaźniki, wtedy Acu lub Technics. Ale oba to nie ta liga.

HenryCorrez

Gratulacje, masz świetny sprzęt. Niektórzy powiedzą , dla purystów, bo bez regulacji barwy tonów,  ale to taki urok 907XR.

Super, teraz słuchać, słuchać i się dziwować jak bestia gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym polecił 907MR koledze. Więcej czytelności w przekazie nie oznacza braku ciepła a to MR zapewnia. Ten wzmacniacz w zasadzie to jedna wielka rozciągnięta do granic bólu średnica z dodatkiem konkretnej podstawy basowej (nieco poluzowanej ale trzymającej siłę, moc i przyzwoity kontur,) i sklejonej z resztą uzupełniającej przekaz góry. Góra jest czytelna i otwarta ale nie narzuca się w żaden sposób a raczej stanowi uzupełnienie reszty. Brzmienie dobrze ustawionej MR przypomina AU111 (niezmęczonej życiem ...) Starsze wzmacniacze Sansui mogą nieco przypominać znane i cenione konstrukcje Luxmana z tej epoki - może tez tam szukać tej końcówki ??? Jakaś M5 czy coś ??? Krell to jednym słowem napierdalanka a nie granie i choć osobiście w sumie cenię KS100 to w życiu nie szedłbym na miejscu kolegi w tą stronę ...

 

Ta 907XR to jakaś masakra z tym klejem ... jak żyję nie widziałem czegoś podobnego nawet w starych końcowkach ...

Edytowane przez czubsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, janvideo24 napisał:

Marcysko

Daj sobie spokój z tym zestawem, owszem gra nieźle i podobnie do AU 919 ale nie inaczej, mocniej i tyle. Zero tego sznytu w graniu, jaki mają wzmacniacze serii Alpha. Jedyne co kusi niektórych to wskaźniki, ale nie tak fajne jak w Acu.

Dzięki za informację. Nie kupuję, pytam z ciekawości.

U mnie zostaje na długo końcówka B-2105MV z pre C-2105. Najlepiej mi pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dominikurbanski

Na popularnym serwisie ogłoszeniowym (O..) jest teraz kilka 907: DR, KX i aż 3 XR.
Do tego pewnie drugi obieg na tym forum, jeżeli ma się gotówkę i czas, by czekać, aż ktoś zapragnie zmiany.
 

@janvideo24

Dla mnie brak tych regulacji to zaleta. I tak ich bym nie używał.
Tak. Przyjemność ze słuchania jest ogromna.
Koncert Jarretta z Kolonii znam od lat, ale wreszcie teraz usłyszałem mnóstwo szczegółów i "widzę", gdzie fortepian stoi.

@czubsi

Niestety. Z zewnątrz stan bardzo dobry, a w środku taki SuperGlue.
Może jakiś praktykant to montował i postarał się z tym klejem...
Dobrze, że klej został usunięty i nie narobił więcej szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, HenryCorrez napisał:

Na popularnym serwisie ogłoszeniowym (O..) jest teraz kilka 907: DR, KX i aż 3 XR.
Do tego pewnie drugi obieg na tym forum, jeżeli ma się gotówkę i czas, by czekać, aż ktoś zapragnie zmiany.

Widziałem je. Jednak muszę trochę dozbierać srebrników i zacząć pracować nad żoną. Ona twierdzi że Accu jest ok i szkoda kasy na coś innego. Jednak ta praca wymaga czasu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Witam jako nowy szczęśliwy/nieszczęśliwy posiadacz 

Sansui B2103

Au-d907g extra.

 

Szczęśliwy ponieważ sprzęt świetny. Nieszczęśliwy bo 2 lewe ręce do elektroniki i potrzebuję pomocy. Chciałbym B2103 oddać na serwis, myśle, że jeszcze nie mam pojęcia jak dobrze może zagrać... Terminy i polecanych osób straaasznie długie. 

Może mnie poratujecie. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, janvideo24 napisał:

Cajmer81

Gratulacje z powodu świetnych sprzętów. Szczególnie B 2103MV. Na terminy niestety nie pomogę. Może napisz do Pawła - Czubsi na priv. On jest mistrzem w regulacji.

Jan

Dzięki, już to robię.

Wierzę, że 2103 jest świetny. Póki co jest ostro, ale tyle się naczytałem tego forum, że podejrzewam gdzie tkwi problem. I jest strasznie czuły na kable i wszelkie zmiany. Potencjał jednak jest ogromny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Cajmer81 napisał:

Cześć,

Witam jako nowy szczęśliwy/nieszczęśliwy posiadacz 

Sansui B2103

Au-d907g extra.

 

Szczęśliwy ponieważ sprzęt świetny. Nieszczęśliwy bo 2 lewe ręce do elektroniki i potrzebuję pomocy. Chciałbym B2103 oddać na serwis, myśle, że jeszcze nie mam pojęcia jak dobrze może zagrać... Terminy i polecanych osób straaasznie długie. 

Może mnie poratujecie. 🙂

 Z jakim pre łączysz końcówkę? 

Obydwa wzmacniacze grają po jasnej stronie.

B2103 MV to jednak inna liga, w stosunku do integry d907g ex. 

 

 

Ta końcówka "lubi" ciemniejsze "otoczenie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.