Jump to content
IGNORED

przedwzmacniacze lampowe


Paul

Recommended Posts

czesto sie slyszy, iz kombinacja tranzystorowej koncowki i przedwzmacniacza lampowego ma bardzo wiele zalet, ma zalety lampy i jednoczesnie pozbawiona jest jej wad. Prawdopodobnie zakupie monobloki Musicala Fidelity MA 65 i potrzebuje wlasnie przedwzmacniacza lampowego, czy moze ktos z forumowiczow mial lub ma do czynienia z podobna kombinacja (wiele dobrego mowia o Audio Note M1, ktory ma bardzo prosta konstrukcje i latwo do ulepszyc). Moze inne propozycje. Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie i podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem. Nie jest łatwo dopasować preamp lampowy do tranzystora. Preampy takie robione są zazwyczaj do konkretnych końcówek lampowych.Bardzo ważne są parametry wejść i wyjść urządzeń - muszą spełniać odpowiednie kryteria. Efekt taki, że miałem bardzo dobre preampy i całość nie grała - spada dynamika,przestrzeń - dźwięk "matowiał". Do tego niewielu ma preampy lampowe a jeszcze mniej ktoś chce pożyczyć :) - nie ma jak sprawdzić różnych urządzeń. Teraz myślę o zamówieniu takiego preampa u jakiegoś konstruktora wzmacniaczy "hand made".Układ taki jest bardzo dobry - mój kolega ma hybrydę, ale to integra - gra znakomicie.. Łatwiej np. dobrać preamp tranzystorowy do końcówki lampowej - ale taki układ jest mało spotykany. Czy aby nie jesteś z krakowa ?

Link to comment
Share on other sites

jestem Marcinie z Radomia, ale niedlugo bede sie wybieral chyba do Krakowa po MA 65. W tej chwili mam Coplanda CTA402. Schemat np AN M1 jest dostepny, podejrzewam ze dla obeznanych nie bedzie trudnosci chyba...zasiegne opinii gdzie trzeba:) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Panowie, jeśli umiecie posługiwać się lutownicą i macie trochę wolnego czasu namawiam na zmontowanie preampa vellemana k8020. Szczegóły znajdziecie tutaj:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przyczym, w odróżnieniu od większości produktów krajowych jest to bardzo solidnie wykonana konstrukcja (aluminiowe chassis, potencjometr alps, wejścia przełączane przekaźnikami REED-a itp.)

Do brzmienia nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Po prostu gra!!!

Cena tego w Polsce jest wręcz śmieszna - 850 zł!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest maciekw do marcina

(Konto usunięte)

Zrobiłem go i nie tylko ten preamp. Z oferty vellemana używam na codzień jeszcze preamp k8021 oraz monobloki K4010. W tych ostatnich, dokonałem małych modyfikacji, aby wycisnąć z nich wszystko do końca (głównie wymiana opampów i modyfikacje w zakresie kondensatorów).

Naprawdę warto.

Mieszkam natomiast w Warszawie, kity vellemana sprowadzam przez: www.avt.com.pl.

Link to comment
Share on other sites

  • 41 years later...

Panowie, jeśli umiecie posługiwać się lutownicą i macie trochę wolnego czasu namawiam na zmontowanie preampa vellemana k8020. Szczegóły znajdziecie tutaj:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przyczym, w odróżnieniu od większości produktów krajowych jest to bardzo solidnie wykonana konstrukcja (aluminiowe chassis, potencjometr alps, wejścia przełączane przekaźnikami REED-a itp.)

Do brzmienia nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Po prostu gra!!!

Cena tego w Polsce jest wręcz śmieszna - 850 zł!!!

 

 

jakie lampy są w vellemanie 8020?

 

Jakie lampy są w Vellemanie 8020?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Bez problemu można kupić KIT za ~1000zł plus wysyłka. Tylko trzeba sobie samemu złożyć, ale to nawet lepiej, bo przy okazji można conieco poprawić (a jest co poprawiać) i sensowniej poustawiać punkty pracy lamp.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

ja ma połączenie preampu lampowego z "tranzystorem" w klasie D czyli lampa przeze mnie zrobiona na 6SN7 który steruje audiomatusa A500. To małżeństwo i z rozsądku i z miłości. Dla mnie dźwięk, który mi odpowiada. Myślę o lampiach w preampie UY-227. To pojedyńczy trioda i podobno o pięknym brzmieniu. Problem jest obudowa, skąd wziąść taką ładną obudowę do preampu lampowego?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

(...) Problem jest obudowa, skąd wziąść taką ładną obudowę do preampu lampowego?

 

Ja sprowadzam obudowy z Francji, a poligrafię robię na miejscu. Na ubiegłorocznym Audio Show wyglądało to tak (zakreślone ramką, preamp lampowy i DAC lampowy):

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki McGyver , możesz mi to rozszerzyć na priva dzięki Andrzej

Nieporozumienie, odpowiadałem Azusowi, w międzyczasie Ty dodałeś wpis. Moja wypowiedź dotyczy KITu Vellemana.

 

A co sądzicie o takiej wersji: drabinka rezystorowa (regulacja głośności) i monobloki na lampach 300B ? Właśnie tego słucham i jestem zadowolony :)

 

Ja mam monobloki na 2A3 i one potrzebują preampu aktywnego, bo z każdą pasywką jakiej próbowałem grały piękną barwą, ale bez rozmachu i dynamiki.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

W temacie pre lampowe plus tranzystorowa końcówka powiem,ze nie jest to prosty temat(już wyżej ktoś poruszał)ponieważ chodzi o dopasowanie impedancji.Próbujemy z kolega połączyć pre Art Audio(lampowy)z końcówkami Passa i Gain pre jest zbyt niski do końcówek.Zasada jest taka,ze tranzystor powinno się łączyć z tranzystorem a najlepiej tej samej firmy,wtedy brak jest problemów i lampe z lampą.Proste i skuteczne.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

W temacie pre lampowe plus tranzystorowa końcówka powiem,ze nie jest to prosty temat(już wyżej ktoś poruszał)ponieważ chodzi o dopasowanie impedancji.Próbujemy z kolega połączyć pre Art Audio(lampowy)z końcówkami Passa i Gain pre jest zbyt niski do końcówek.Zasada jest taka,ze tranzystor powinno się łączyć z tranzystorem a najlepiej tej samej firmy,wtedy brak jest problemów i lampe z lampą.Proste i skuteczne.

 

A tam zasada. Zasada jest taka żeby łączyć ze sobą to co dobrze współpracuje, a przerost teorii nad praktyką zawsze prowadzi do szkodliwych uogólnień. Po prostu na rynku jest pełno preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie to tylko z lampową końcówką zagrają, a i to nie z każdą. Jest też pełno preampów lampowych z potencjometrem na wyjściu, a coś takiego z punktu widzenia końcówki mocy niczym się nie różni od pasywki.

Ale są też na rynku dobrze pomyślane i rzetelnie zrobione preampy lampowe o oporności wyjściowej rzędu kilkadziesiąt omów, takiego spróbuj, a tranzystorowa końcówka nabierze życia.

 

Niską oporność wyjściową da się uzyskać choćby z wspomnianego tutaj KITu Vellemana.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

A co sądzicie o takiej wersji: drabinka rezystorowa (regulacja głośności) i monobloki na lampach 300B ? Właśnie tego słucham i jestem zadowolony :)

 

 

Z pre będzie jeszcze lepiej- jeśli masz jeszcze Twin Heada spróbuj wykorzystać go jako pre.

 

Witam , szukam płytki phono MM phono do przedwzmaczniacza Audio Note M1 LINE lub schematu do niej , schemat M1 Line mam.

Pozdrawiam Andrzej

 

 

Zanim przesiadłem się na MC używałem samoróbki AN jako phono-pre.

Mam płykę drutowaną ręcznie (tak jak w oryginale AN) i całą dokumentację- podzielę się- pisz na PW.

 

 

 

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

Link to comment
Share on other sites

Z pre będzie jeszcze lepiej- jeśli masz jeszcze Twin Heada spróbuj wykorzystać go jako pre.

 

 

 

 

Zanim przesiadłem się na MC używałem samoróbki AN jako phono-pre.

Mam płykę drutowaną ręcznie (tak jak w oryginale AN) i całą dokumentację- podzielę się- pisz na PW.

 

 

 

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

 

 

Schemat zgubiłem, mam gdzieś zarchiwizowany na CD- jak znajdę to wrzucę.

Jest prosty ale logiczy- kaskoda plus WK (o ile dobrze pamietam),korekcja bierna.

 

Tak wyglądają płyki do kitu (wygrzebałem dawno temu w necie i na ich podstawie zrobiłem swoją płyktę):

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-767-008007100 1298285309_thumb.jpg

post-767-014342500 1298285337_thumb.jpg

post-767-053989200 1298285362_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

 

Nic nie pisałem o M1, a tym bardziej nie pisałem o grzebaniu w nim. Szczerze mówiąc wolałbym zrobić inny preamp od zera niż grzebać w AN M1 Tak czy inaczej AN M1 jest przykładem preampa o wysokiej impedancji wyjściowej, i z wieloma końcówkami tranzystorowymi, a nawet z niektórymi lampowymi będzie miał problem. Bardziej przemawia do mnie koncepcja Kondo KSL-M7.

 

Pisałem o grzebaniu w bebechach KITu Vellemana. I tu, jak się to dobrze przemyśli i dobrze wykona to "skotki foniczne" będą właśnie na lepsze. Kiedyś dość mocno analizowałem ten KIT pod kątem ewentualnego zakupu, ale ostatecznie jednak zdecydowałem się zrobić sobie pre od zera.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

A ja dalej uparcie z tym moim nadem c372. Czy jest jakis pre lampowy, który warto w niego wpiąć. Pytam, bo praktycznie stoi on nie używany, (sprzedać szkoda),a popróbować z lampami chyba warto,Mam jeszcze vincenta mkII 226 i ten mi pasuje dlatego gram teraz tylko nim. A tak bym miał dwa wzmacniacze z w miarę ciekawym dźwiękim.

Link to comment
Share on other sites

A tam zasada. Zasada jest taka żeby łączyć ze sobą to co dobrze współpracuje, a przerost teorii nad praktyką zawsze prowadzi do szkodliwych uogólnień. Po prostu na rynku jest pełno preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie to tylko z lampową końcówką zagrają, a i to nie z każdą. Jest też pełno preampów lampowych z potencjometrem na wyjściu, a coś takiego z punktu widzenia końcówki mocy niczym się nie różni od pasywki.

Ale są też na rynku dobrze pomyślane i rzetelnie zrobione preampy lampowe o oporności wyjściowej rzędu kilkadziesiąt omów, takiego spróbuj, a tranzystorowa końcówka nabierze życia.

 

Niską oporność wyjściową da się uzyskać choćby z wspomnianego tutaj KITu Vellemana.

 

Mimo, że jestem omalże kompletnym elektronicznym laikiem, praktycznie sprawdziłem fakt, że wielokrotnie nawet "śmieszne" pre lampowe (pudełko wielkości i wagi 2 paczek papierosów z jedną lampką ECC 82) spokojnie steruje nawet bardzo "poważnymi" tranzystorowymi wzmacniaczami mocy (KSA 200S).

 

Co więcej.

Uważam, że w marnych pieniądzach (rzędu kilkaset zł), z pomocą pre lampowego z końcówką tranzystorową można osiągnąć wiele lepsze brzmienie, niż z analogicznie kosztującym pre tranzystorowym.

Nie mniej. Może akurat trafiłem? Konfiguracji jest przecież bez liku...

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku. Na rynku jest sporo preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie będą miały problem z wieloma (ale nie ze wszystkimi) końcówkami tranzystorowymi. Ale są też preampy lampowe o niskiej oporności wyjściowej, i takie bez problemu będą sterować znakomitą większością końcówek tranzystorowych (a jak się zgrają brzmieniowo to już rzecz inna).

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.