Skocz do zawartości
IGNORED

przedwzmacniacze lampowe


Paul

Rekomendowane odpowiedzi

czesto sie slyszy, iz kombinacja tranzystorowej koncowki i przedwzmacniacza lampowego ma bardzo wiele zalet, ma zalety lampy i jednoczesnie pozbawiona jest jej wad. Prawdopodobnie zakupie monobloki Musicala Fidelity MA 65 i potrzebuje wlasnie przedwzmacniacza lampowego, czy moze ktos z forumowiczow mial lub ma do czynienia z podobna kombinacja (wiele dobrego mowia o Audio Note M1, ktory ma bardzo prosta konstrukcje i latwo do ulepszyc). Moze inne propozycje. Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/644-przedwzmacniacze-lampowe/
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Nie jest łatwo dopasować preamp lampowy do tranzystora. Preampy takie robione są zazwyczaj do konkretnych końcówek lampowych.Bardzo ważne są parametry wejść i wyjść urządzeń - muszą spełniać odpowiednie kryteria. Efekt taki, że miałem bardzo dobre preampy i całość nie grała - spada dynamika,przestrzeń - dźwięk "matowiał". Do tego niewielu ma preampy lampowe a jeszcze mniej ktoś chce pożyczyć :) - nie ma jak sprawdzić różnych urządzeń. Teraz myślę o zamówieniu takiego preampa u jakiegoś konstruktora wzmacniaczy "hand made".Układ taki jest bardzo dobry - mój kolega ma hybrydę, ale to integra - gra znakomicie.. Łatwiej np. dobrać preamp tranzystorowy do końcówki lampowej - ale taki układ jest mało spotykany. Czy aby nie jesteś z krakowa ?

jestem Marcinie z Radomia, ale niedlugo bede sie wybieral chyba do Krakowa po MA 65. W tej chwili mam Coplanda CTA402. Schemat np AN M1 jest dostepny, podejrzewam ze dla obeznanych nie bedzie trudnosci chyba...zasiegne opinii gdzie trzeba:) pozdrawiam

Panowie, jeśli umiecie posługiwać się lutownicą i macie trochę wolnego czasu namawiam na zmontowanie preampa vellemana k8020. Szczegóły znajdziecie tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przyczym, w odróżnieniu od większości produktów krajowych jest to bardzo solidnie wykonana konstrukcja (aluminiowe chassis, potencjometr alps, wejścia przełączane przekaźnikami REED-a itp.)

Do brzmienia nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Po prostu gra!!!

Cena tego w Polsce jest wręcz śmieszna - 850 zł!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość maciekw do marcina

(Konto usunięte)

Zrobiłem go i nie tylko ten preamp. Z oferty vellemana używam na codzień jeszcze preamp k8021 oraz monobloki K4010. W tych ostatnich, dokonałem małych modyfikacji, aby wycisnąć z nich wszystko do końca (głównie wymiana opampów i modyfikacje w zakresie kondensatorów).

Naprawdę warto.

Mieszkam natomiast w Warszawie, kity vellemana sprowadzam przez: www.avt.com.pl.

  • 41 lat później...

Panowie, jeśli umiecie posługiwać się lutownicą i macie trochę wolnego czasu namawiam na zmontowanie preampa vellemana k8020. Szczegóły znajdziecie tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przyczym, w odróżnieniu od większości produktów krajowych jest to bardzo solidnie wykonana konstrukcja (aluminiowe chassis, potencjometr alps, wejścia przełączane przekaźnikami REED-a itp.)

Do brzmienia nie można mieć jakichkolwiek zastrzeżeń. Po prostu gra!!!

Cena tego w Polsce jest wręcz śmieszna - 850 zł!!!

 

 

jakie lampy są w vellemanie 8020?

 

Jakie lampy są w Vellemanie 8020?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bez problemu można kupić KIT za ~1000zł plus wysyłka. Tylko trzeba sobie samemu złożyć, ale to nawet lepiej, bo przy okazji można conieco poprawić (a jest co poprawiać) i sensowniej poustawiać punkty pracy lamp.

ja ma połączenie preampu lampowego z "tranzystorem" w klasie D czyli lampa przeze mnie zrobiona na 6SN7 który steruje audiomatusa A500. To małżeństwo i z rozsądku i z miłości. Dla mnie dźwięk, który mi odpowiada. Myślę o lampiach w preampie UY-227. To pojedyńczy trioda i podobno o pięknym brzmieniu. Problem jest obudowa, skąd wziąść taką ładną obudowę do preampu lampowego?

Bez problemu można kupić KIT za ~1000zł plus wysyłka. Tylko trzeba sobie samemu złożyć, ale to nawet lepiej, bo przy okazji można conieco poprawić (a jest co poprawiać) i sensowniej poustawiać punkty pracy lamp.

Dzięki McGyver , możesz mi to rozszerzyć na priva dzięki Andrzej

(...) Problem jest obudowa, skąd wziąść taką ładną obudowę do preampu lampowego?

 

Ja sprowadzam obudowy z Francji, a poligrafię robię na miejscu. Na ubiegłorocznym Audio Show wyglądało to tak (zakreślone ramką, preamp lampowy i DAC lampowy):

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki McGyver , możesz mi to rozszerzyć na priva dzięki Andrzej

Nieporozumienie, odpowiadałem Azusowi, w międzyczasie Ty dodałeś wpis. Moja wypowiedź dotyczy KITu Vellemana.

 

A co sądzicie o takiej wersji: drabinka rezystorowa (regulacja głośności) i monobloki na lampach 300B ? Właśnie tego słucham i jestem zadowolony :)

 

Ja mam monobloki na 2A3 i one potrzebują preampu aktywnego, bo z każdą pasywką jakiej próbowałem grały piękną barwą, ale bez rozmachu i dynamiki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W temacie pre lampowe plus tranzystorowa końcówka powiem,ze nie jest to prosty temat(już wyżej ktoś poruszał)ponieważ chodzi o dopasowanie impedancji.Próbujemy z kolega połączyć pre Art Audio(lampowy)z końcówkami Passa i Gain pre jest zbyt niski do końcówek.Zasada jest taka,ze tranzystor powinno się łączyć z tranzystorem a najlepiej tej samej firmy,wtedy brak jest problemów i lampe z lampą.Proste i skuteczne.

W temacie pre lampowe plus tranzystorowa końcówka powiem,ze nie jest to prosty temat(już wyżej ktoś poruszał)ponieważ chodzi o dopasowanie impedancji.Próbujemy z kolega połączyć pre Art Audio(lampowy)z końcówkami Passa i Gain pre jest zbyt niski do końcówek.Zasada jest taka,ze tranzystor powinno się łączyć z tranzystorem a najlepiej tej samej firmy,wtedy brak jest problemów i lampe z lampą.Proste i skuteczne.

 

A tam zasada. Zasada jest taka żeby łączyć ze sobą to co dobrze współpracuje, a przerost teorii nad praktyką zawsze prowadzi do szkodliwych uogólnień. Po prostu na rynku jest pełno preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie to tylko z lampową końcówką zagrają, a i to nie z każdą. Jest też pełno preampów lampowych z potencjometrem na wyjściu, a coś takiego z punktu widzenia końcówki mocy niczym się nie różni od pasywki.

Ale są też na rynku dobrze pomyślane i rzetelnie zrobione preampy lampowe o oporności wyjściowej rzędu kilkadziesiąt omów, takiego spróbuj, a tranzystorowa końcówka nabierze życia.

 

Niską oporność wyjściową da się uzyskać choćby z wspomnianego tutaj KITu Vellemana.

A co sądzicie o takiej wersji: drabinka rezystorowa (regulacja głośności) i monobloki na lampach 300B ? Właśnie tego słucham i jestem zadowolony :)

 

 

Z pre będzie jeszcze lepiej- jeśli masz jeszcze Twin Heada spróbuj wykorzystać go jako pre.

 

Witam , szukam płytki phono MM phono do przedwzmaczniacza Audio Note M1 LINE lub schematu do niej , schemat M1 Line mam.

Pozdrawiam Andrzej

 

 

Zanim przesiadłem się na MC używałem samoróbki AN jako phono-pre.

Mam płykę drutowaną ręcznie (tak jak w oryginale AN) i całą dokumentację- podzielę się- pisz na PW.

 

 

 

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

Z pre będzie jeszcze lepiej- jeśli masz jeszcze Twin Heada spróbuj wykorzystać go jako pre.

 

 

 

 

Zanim przesiadłem się na MC używałem samoróbki AN jako phono-pre.

Mam płykę drutowaną ręcznie (tak jak w oryginale AN) i całą dokumentację- podzielę się- pisz na PW.

 

 

 

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

 

 

Schemat zgubiłem, mam gdzieś zarchiwizowany na CD- jak znajdę to wrzucę.

Jest prosty ale logiczy- kaskoda plus WK (o ile dobrze pamietam),korekcja bierna.

 

Tak wyglądają płyki do kitu (wygrzebałem dawno temu w necie i na ich podstawie zrobiłem swoją płyktę):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-767-008007100 1298285309_thumb.jpg

post-767-014342500 1298285337_thumb.jpg

post-767-053989200 1298285362_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@Mc Gyver

 

AN M1- nie jest to myśl pana Kondo, ale w tym pre nie trzeba nic poprawiać.

 

Grzebać można- ale to może przynieść różne skutki foniczne, niekoniecznie na lepsze.

 

Nic nie pisałem o M1, a tym bardziej nie pisałem o grzebaniu w nim. Szczerze mówiąc wolałbym zrobić inny preamp od zera niż grzebać w AN M1 Tak czy inaczej AN M1 jest przykładem preampa o wysokiej impedancji wyjściowej, i z wieloma końcówkami tranzystorowymi, a nawet z niektórymi lampowymi będzie miał problem. Bardziej przemawia do mnie koncepcja Kondo KSL-M7.

 

Pisałem o grzebaniu w bebechach KITu Vellemana. I tu, jak się to dobrze przemyśli i dobrze wykona to "skotki foniczne" będą właśnie na lepsze. Kiedyś dość mocno analizowałem ten KIT pod kątem ewentualnego zakupu, ale ostatecznie jednak zdecydowałem się zrobić sobie pre od zera.

A ja dalej uparcie z tym moim nadem c372. Czy jest jakis pre lampowy, który warto w niego wpiąć. Pytam, bo praktycznie stoi on nie używany, (sprzedać szkoda),a popróbować z lampami chyba warto,Mam jeszcze vincenta mkII 226 i ten mi pasuje dlatego gram teraz tylko nim. A tak bym miał dwa wzmacniacze z w miarę ciekawym dźwiękim.

A tam zasada. Zasada jest taka żeby łączyć ze sobą to co dobrze współpracuje, a przerost teorii nad praktyką zawsze prowadzi do szkodliwych uogólnień. Po prostu na rynku jest pełno preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie to tylko z lampową końcówką zagrają, a i to nie z każdą. Jest też pełno preampów lampowych z potencjometrem na wyjściu, a coś takiego z punktu widzenia końcówki mocy niczym się nie różni od pasywki.

Ale są też na rynku dobrze pomyślane i rzetelnie zrobione preampy lampowe o oporności wyjściowej rzędu kilkadziesiąt omów, takiego spróbuj, a tranzystorowa końcówka nabierze życia.

 

Niską oporność wyjściową da się uzyskać choćby z wspomnianego tutaj KITu Vellemana.

 

Mimo, że jestem omalże kompletnym elektronicznym laikiem, praktycznie sprawdziłem fakt, że wielokrotnie nawet "śmieszne" pre lampowe (pudełko wielkości i wagi 2 paczek papierosów z jedną lampką ECC 82) spokojnie steruje nawet bardzo "poważnymi" tranzystorowymi wzmacniaczami mocy (KSA 200S).

 

Co więcej.

Uważam, że w marnych pieniądzach (rzędu kilkaset zł), z pomocą pre lampowego z końcówką tranzystorową można osiągnąć wiele lepsze brzmienie, niż z analogicznie kosztującym pre tranzystorowym.

Nie mniej. Może akurat trafiłem? Konfiguracji jest przecież bez liku...

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku. Na rynku jest sporo preampów lampowych o bardzo wysokiej oporności wyjściowej, i takie będą miały problem z wieloma (ale nie ze wszystkimi) końcówkami tranzystorowymi. Ale są też preampy lampowe o niskiej oporności wyjściowej, i takie bez problemu będą sterować znakomitą większością końcówek tranzystorowych (a jak się zgrają brzmieniowo to już rzecz inna).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.