Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  288 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie Mam małe pytanie,stoję przed wyborem kolumn do salonu około 35m2, na razie postawiłem na scm40, mam jedynie obawy czy Gryphon Callisto 2200 da sobie z nimi radę i czy będzie to dobre połączenie. Dziękuję za porady i pozdrawiam serdecznie.

Co się tyczy 40 i gryphona to pewnie da im radę, ale.....

...w sobotę byłem na odsłuchu porównawczym aktualnych SCM40 pasywnych do wersji aktywnej, a jako bonus zagrały jeszcze pasywne SCM100 (w wersji na gwizdkach vify, a nie atc).

Jeśli ktoś chce kupić 40 to warto dopłacić do wersji aktywnej- gra we wszystkich aspektach znacznie lepiej od pasywnej i nie trzeba się tak gimnastykować ze wzmacniaczem- 40 wymagają sporo prądu, a przy okazji w wersji pasywnej brzmią inaczej: sporo wolniej, mniej przejrzyście, energetycznie i rytmicznie. Amplifikacja wykorzystana podczas porównań to: firmowa dzielonka atc (pre CA2 oraz końcówka mocy : P1 pro). Źródło to cedek naima.

SCM100 to nieco inna skala dźwięku- rozmach i swoboda. Po porównaniu dwu wersji 40 sam teraz zachodzę w głowę jaka skala zmian jest na wyższych modelach atc, chociażby wspomnianych 100, skoro już przy 40 jest tak bardzo czytelna...

.....wszystko prawda, a tych dostępnych w sprzedaży ceny też są wysokie. Nie mniej jeśli kogoś stać warto kupić aktywne i nie mieć dodatkowych problemów (wzmak, kable głośnikowe, wysterowanie).

Witam Panowie Mam małe pytanie,stoję przed wyborem kolumn do salonu około 35m2, na razie postawiłem na scm40, mam jedynie obawy czy Gryphon Callisto 2200 da sobie z nimi radę i czy będzie to dobre połączenie. Dziękuję za porady i pozdrawiam serdecznie.

Taka integra jak Callisto, uciągnie wszystko.

ta końcówka atc też niczego sobie, ale różnica w dźwięku spora i wydawało się, że wzmak łapie zadyszkę przy 40 :)

http://atcloudspeakers.co.uk/professional/electronics/p1-pro-2/

A moze ktos mial scm20-2active I moze cos skrobnac?

Mam okazje takowe zakupic ale pojecia nie mam jak to zagra.mam obecnie event opal wiec ciekawego czy duza by byla roznica bo podobno duzo lepsza srednica w ATC ale slabszy dol?

Aktywne 40 na starcie miały spore fory, bo w sumie napędza je łącznie aż 6 niezależnych wzmacniaczy (o mocach: 2x150W+2x60W+2x32W= 2x242W), które podpięte są bezpośrednio do przetworników. W wersji pasywnej końcówka mocy miała 2x150W i musiała pokonać straty na zwrotnicy obniżającej znacznie skuteczność kolumn (by osiągnąć lepsze rozciągnięcie ich pasma). Na wstępie uwagę zwracała sporo niższa skuteczność zestawu w wersji pasywnej (potencjometr musiał być rozkręcany do g.12, a w aktywnych do podobnych głośności wystarczyło 9.30-10). Gdyby nie porównanie obu wersji to w zasadzie zwróciłbym uwagę tylko na ten aspekt- czyli, że mając pasywne 40 muszę puścić więcej pary, by uzyskać satysfakcjonujące poziomy głośności. Natomiast odniesienie do wersji aktywnej ukazało również, że są inne aspekty różniące obie wersje kolumn. Jak wiadomo pasywnym atc zarzuca się, że nie brzmią optymalnie słuchane cicho. Aktywna wersja okazała się mniej wrażliwa na ten czynnik. Aktywne brzmią szybciej i czyściej, a pasywne w tej konfiguracji jakby były czymś przysłonięte. Pasywne wydawały się również nieco ospałe na tle aktywnych i oporniej zbierały się pracy. Sam byłem ciekaw różnic w kontekście cen. Wersję pasywną można mieć od 18,5 kzł, a aktywną od 32 kzł. Gdyby uwzględnić dokupienie amplifikacji do wersji pasywnej różnica nie będzie duża i wówczas uniknie się kilku problemów. Być może pasywne 40 podpięte do mocniejszego wzmacniacza zbliżyły by się do wersji aktywnej (lub mniej od niej odstawały), ale to musiała by być mocna i pewnie droga amplifikacja lub bi-/tri-amping, jak zaleca producent.

Skoro nie jest łatwo kupić aktywne ATC, więc ja skróciłem kable głośnikowe z 3 metrów do 1,3 metra:) Teraz gra szybciej, czyściej i dynamiczniej:-> Po skróceniu kabli głośnikowych do 0,5 metra powinno być jeszcze lepiej, jak ktoś ma monobloki.

U mnie najlepiej słychać, gdy uszy są na wysokości pomiędzy dwoma głośnikami kolumny, a nawet bliżej głośnika średnio-niskotonowego czyli MrPhilGood ma rację w tej kwestii. Jest trochę racji w tym, że przy cichym słuchaniu brakuje mocy, także średnio nadają się do słuchania w nocy w bloku mieszkalnym. Jednak wcale nie musi grać głośno, aby było ok, w dzień nie mam z tym żadnego problemu. Poza tym kolumny ATC to mój pierwszy produkt audio do którego nie mam się o co przyczepić, może poza dużym zapotrzebowaniem na prąd. Nawet po 3 latach robią wrażenie jak przy pierwszym odsłuchu. Do dziś nie znalazłem nic lepszego, a nawet już nie szukam, bo na ATC to jest to czego szukałem. Może się skuszę na droższe ATC jakby ktoś miał.

Edytowane przez Mario3456

Przy 7 można też pomyśleć o dostawieniu suba (subów). U mnie z 19 velodyne takie połączenie też sprawdza się dobrze. Spróbuję jeszcze z relami to też coś skrobnę.

 

Aktywne 40 na starcie miały spore fory, bo w sumie napędza je łącznie aż 6 niezależnych wzmacniaczy

Wielkie dzięki za streszczenie sytuacji, sam w zasadzie już napisałeś wszystko i trudno się z tym nie zgodzić. Ja osobiście jednak mimo to nie kupił bym aktywnych, z racji ewentualnej wymiany na coś innego, bądż po prostu, możliwości eksperymentowania (audiofilskiej zabawy) A propos ustawienia wysokości, po Twoim wpisie podniosłem moje 19nastki o parę centymetrów i teraz też jak kolega Mario, mam uszy po między wysokotonówką a średnio niskotonowym i w tym ustawieniu jest korzystniej. Pozdrawiam.

Cieszę się, że udało się znaleźć lepsze ustawienie dla 19. Ze swojej strony mogę jeszcze zasugerować (o ile będzie taka możliwość) próbę z subem, bądź dwoma. Ekspresyjność 19 zyska, gdy ich przejrzystość z dołu dopełni fajny fundament. U mnie dało to ciekawe efekty- nieco inna skala dźwięku. Ważne, by w miarę prawidłowo ustawić suba (zarówno w sensie lokalizacji oraz zgrania z kolumnami: faza oraz natężenie i odcięcie).

Również pozdrawiam.

ps. do aktywnych atc dać muzykalne źródło i może być rewelacyjnie bez przesadnej żonglerki sprzętem (wówczas pewność prawidłowego wysterowania dostaje się poniekąd gratis- tego brakowało mi przy pasywnych 40, jakoś nie miałem przekonania, że udało się z nich wycisnąć 100%, bo odstawały od aktywnych).

ps2. kiedyś u znajomego też zrobiliśmy małe porównanie: 3 par kolumn (2 pasywne: moje atc scm 19, jego usher dancer mini one be oraz jego studyjne aktywne: focal twin be 6). Jego elektronika biorąca udział w teście to dzielonka mcintosh: pre c48 oraz końcówka mocy mc302. Nie przesadzę jeśli stwierdzę, że największy fun dawała najtańsza kombinacja, czyli pre i aktywne monitory (najbardziej dynamiczny, energetyczny i detaliczny przekaz). Pasywne sporo odstawały pomimo napędzania ich z 300W klocka, ale w tym przypadku to one ograniczały potencjał elektroniki. Z resztą te dwie pasywne kolumny były dwugłośnikowe, a focale 3. Nie mniej cena/jakość znowu aktywne górą.

Ja osobiście jednak mimo to nie kupił bym aktywnych, z racji ewentualnej wymiany na coś innego, bądż po prostu, możliwości eksperymentowania

 

Ale po co zmieniać i próbować, skoro MrPhilGood pisze, że to przeskok uwalniający od pościgu. Jest na tyle zdecydowanie lepiej, że gonienie za lepszym traci sens.

nie wiem czy to zostało wrzucone, ale odnośnie porównań aktywne i pasywne to nie sposób się nie zgodzić z tym co tu zostało napisane:

http://www.infoaudio.pl/artykul/391,aktywne-zestawy-lipinski-sound-porownanie-koncepcji-wywiad

z moich doświadczeń również wynika, że to właśnie te aspekty (dynamika, detaliczność, szybkość) najbardziej różnią obie wersje kolumn (np.: atc) i ten efekt "koca" w przypadku pasywnych odmian kolumn- chyba, że podepnie się je do elektrowni lub, gdy kolumny pasywne mają dużą skuteczność (powiedzmy 4 Ohm i z 90 dB,a nie jak w większości atc odpowiednio 6-8 Ohm i 80-84 dB).

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś mógłby się odnieść do próby z bi ampingiem w przypadku atc? Podatne, czy niekoniecznie?

http://av2day.com/2014/05/bi-amping-vertical-vs-horizontal/

Jeśli taki zabieg mogłoby przybliżyć nieco do zestawów aktywnych to też daje inną możliwość zabawy. Co prawda to nie to samo co pełny system aktywny, ale zawsze nieco bliżej. Po drugie mając dwie końcówki można spróbować z aktywną zwroticą przed i wówczas może być jeszcze lepiej.

Żałuję, że nie pomyślałem o tym, by spróbować podczas odsłuchów atc scm 40/40a/100...

Kiedyś próbowałem z niższą serią rotela 2xrb06 i kolumnami vandersteen audio 2ce sig (łatwiejszymi od atc w napędzaniu). Przy zastosowaniu 2 końcówek było lepiej, ale największą różnicę robiło zmostkowanie końcówek (co najmniej podwojenie mocy)- wtedy występował taki efekt przyjemnego powiększania oraz rozciągania pasma.

Osobiście uważam, że lepiej zagra jedna droższa końcówka mocy niż dwie tańsze, ale interesuje mnie czy ktoś próbował np. z dwoma droższymi?

To niewiele pomoże. Nawet duże ATC według specyfikacji bardzo szybko kończą liniowe przetwarzanie basu (okolica 60 Hz). Przy aktywności uwolnienie niskich tonów, danie im warunków do nieskrępowanego przetwarzania i stworzenia mocnej podstawy, dzięki czemu pozostałe elementy przekazu są dużo swobodniejsze. Linn też ma rozwiązania aktywne, ale co z tego. W mojej ocenie dodatkowe pieniądza na rozbudowę nie zwrócą się w postaci ewidentnej poprawy.

A średnica i góra pasma? Czy to nie jej uwolnienie od basu może przynieść najwięcej korzyści? Ponoć wąskim gardłem własnie średio-wysokotonowego pasma jest wspólnie przesyłany bas. A w takim przypadku, gdy oporne właśnie na basie atc napędzi się z niezależnej amplifikacji dla każdej sekcji to może dać ciekawy efekt. Korci mnie żeby spróbować..., a na słabszy (w sensie ilości i rozciągnięcia) bas w monitorach atc (choć nie tylko) pozostaje najczęściej sub, lub zmiana kolumn :)

Samo podwojenie wzmacniacza (bi-amping) chyba nigdy nie przynosi tak dużej korzyści, na jakie wskazywałby koszt dodatkowego wzmacniacza. To już lepiej dobrać odpowiedni jeden. Inna sprawa, że jeśli zapotrzebowanie na prąd basu wytrąca z równowagi każdy wzmacniacz, to walczenie z takim smokiem może skończyć się ścięciem jednej głowy, ale nie siedmiu. Trzeba polubić czystość i dokadność (subwoofer zawsze to zaburzy, bo coś-tam pogrubi) albo dobrać kolumny pod inne priorytety. Alo po prostu nie słuchać żadnej kapeli, która gra poniżej werbla :-) Kiedyś się mówiło "ten typ tak ma" i żyło się długo i szczęśliwie. Pamiętając, że szczęścia jako takiego nie ma, a tylko jest poczucie szczęścia. Z jakiegoś powodu - choćby takiego, że ma się kolumny uznanego producenta, które są w wielu studiach nagrań. Takie, które reagują na każdą zmianę w torze. I to jest fakt, tylko sens słuchania muzyki w domu niekoniecznie w tym się zawiera. Ale tu mogę się mylić. Na pewno nie jest to producent, któremu zależy na możliwości wytworzenia ściany dźwięku (podpartej odpowiednio w dole pasma). Przy takiej próbie natrafi się na... ścianę.

  • 2 tygodnie później...

Wrzucę test nowych 19 z pomiarami i porównaniem do starszej wersji:

http://avmentor.gr/reviews/atc_scm19_2.htm

http://avmentor.gr/reviews/group_test_stand_bookshelf_loudspeakers_2009_9.htm

ps. czy któryś z posiadaczy aktualnych wersji kolumn atc serii entry (7,11,19,40) oglądał ich zwrotnicę i mógłby napisać czy kondy to dalej Bennic, a może coś innego (np. brytyjskiego)?

http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=speakers&m=346507

Znalazłem też mod starszej wersji 19- ponoć nie wstyd postawić naprzeciw v2.

Edytowane przez MrPhilGood
  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi różnic w brzmieniu między ATC SCM40 w wersji pasywnej http://blueaudio.pl/atc-scm40-p-4140.html a ATC SCM40A http://blueaudio.pl/atc-scm40a-p-4399.html, w najbliższym tygodniu przygotowaliśmy dla wszystkich forumowiczów możliwość odsłuchu porównawczego. Dla koneserów mamy również możliwość odsłuchu ATC SCM 100 w wersji pasywnej http://blueaudio.pl/scm100-tower-passive-p-4016.html oraz fenomenalnej końcówki mocy ATC P1 Pro http://blueaudio.pl/atc-p1-pro-p-4673.html. Wszystkich zainteresowanych prosimy o wcześniejszy kontakt celem umówienia odsłuchu.

Polecam skorzystać z okazji: miła obsługa i fajne doświadczenie :)

 

Dziękujemy i polecamy się na przyszłość ;)

 

Pod jaki adresem odsluchy?

Zapraszamy do odsłuchu indywidualnie. Szczegóły ustalamy w kontakcie prywatnym.

http://blueaudio.pl/contact_us.php

Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Ja też serdecznie polecam. Byłem przelotem w Warszawie i blueaduio dam mi możliwość posłuchać 40A i 40.

40 trochę za krótko bo za miło mi się rozmawiało :) Bardzo fajne głośniki. P1 imponujący piecyk :)

Ja też serdecznie polecam. Byłem przelotem w Warszawie i blueaduio dam mi możliwość posłuchać 40A i 40.

40 trochę za krótko bo za miło mi się rozmawiało :) Bardzo fajne głośniki. P1 imponujący piecyk :)

 

Dziękujemy za miłe słowo. Zawsze staramy się by było miło i merytorycznie a przede wszystkim muzycznie "gęsto" ;)

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie Mam małe pytanie,stoję przed wyborem kolumn do salonu około 35m2, na razie postawiłem na scm40, mam jedynie obawy czy Gryphon Callisto 2200 da sobie z nimi radę i czy będzie to dobre połączenie. Dziękuję za porady i pozdrawiam serdecznie.

 

Witam wszystkich miłośników ATC

 

ZAGADKA .................jak za połowę ceny scm40 drugiej generacji w wersji pasiv wejść w posiadanie scm 50 lub scm100 w wersji pasywnej ??????????????????????????????????????????????????

 

http://www.wilmslow-audio.co.uk/k100-monitor-1667-p.asp

 

http://www.wilmslow-audio.co.uk/k50-monitor-1619-p.asp

 

 

I nie mam żadnych wyrzutów sumienia że robię na złość Billowi Woodmanowi ponieważ same projekty kitów WILMSLOW AUDIO zostały (z tego co wiem) opracowane w ścisłej współpracy z ATC -w końcu są tylko dwa miejsca na świecie gdzie można w detalu zdobyć przetworniki ATC i to tylko te modele które ATC postanowiło udostępnić "wtajemniczonym" .,jednym z tych miejsc jest właśnie WILMSLOW ,drugim SOLEN CORP w Kanadzie

 

Różnica tych kitów w stosunku do bardzo rzadko spotykanych na rynku wtórnym pasywnych wersji scm 50 lub 100 produkowanych przez ATC ogranicza się do zastosowania NOWEGO (INNEGO:):):):):):) głośnika wysoko tonowego tym razem padło na scan speaka

 

ATC przez lata wykorzystywało do swoich monitorów ze względu na referencyjną liniowość przetwarzania kopułkę VIFY z rodziny tg 26 ze zmodernizowanym frontem a w ekstremalnie dużych studyjnych monitorach scm 200 i 300 głośnik wysoko tonowy firmy MOREL ze względu na wytrzymałość mocową znacznie wyższą od VIFY:):):):):):),

 

Kiedy zaprzestano produkować VIFĘ (był przez chwilę taki czas kiedy następowały przeobrażenia w strukturach firm głośnikowych vifa,scan speak tymphany) ATC zmodernizowało modele scm 20-50-100-150 i wyposażyło je w wysoko tonowy głośnik SEAS SERII MILLENIUM aż od niedawna ATC produkuje swoje kopułki i nie musi się już nikogo prosić.

 

MAM TYLKO NADZIEJĘ ŻE POLSKI DYSTRYBUTOR ZACNEJ FIRMY ATC NIE OBRAZI SIĘ ZA UJAWNIANIE TAKICH INFORMACJI:):):):)

 

POZDRAWIAM ANALOGOWO

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.