Skocz do zawartości
IGNORED

Warszawski Klub Audiofila i Melomana


Rekomendowane odpowiedzi

Z kolumnami to zawsze jest problem. Szczególnie z takimi, co to udają pełnozakresowe. Już jeden przykład był. Jacek się natacha, a efekt mizerny. Żeby to jeszcze były leciutkie monitorki...

A tak najpewniej, podłączy się, zrobi zdjęcia ... i tyle całej radochy.;)

 

Masz rację, bezpośrednie starcie z moimi pokazywało diametralne różnice w oddaniu energii muzyki, ale po akomodacji i ze zdroworozsądkowym podejściem do tematu kolumn do małego pokoju graja zaskakująco ciekawie. Dlatego tez w ogóle o nich wspomniałem. ;-)

Nie wszystko co gra inaczej niż lubimy jest "G". ;-)

>umka

Można nie przepadać za taką estetyką brzmienia (ja np. nie przepadam), ale nie można tym kolumnom odmówić wysokiej klasy dźwięku, co było słychać na ostatnim AudioShow. Pomiary w Stereophile też wypadają naprawdę dobrze, a przy okazji dają sporo do myślenia. ;-) Bardzo jestem ciekaw jak zagrają w naszym - przynajmniej dwukrotnie za dużym dla nich - pomieszczeniu.

Edytowane przez twonk

Zgadzam się z tobą - zarówno 801N jak i 802N potrzebują dość silnie wytłumionego pomieszczenia, żeby się odezwały na miarę swoich możliwości. Żywa akustyka to nie jest to co one lubią. I wbrew pozorom, jak jest przygaszona akustyka, to ten metraż pokoju nie jest już aż tak istotny

 

Chi, zgoda. Opinie o natarczywości/ostrości tych kolumn biorą się często z wstawiania ich do pomieszczeń bez chociaż minimalnie zaaranżowanej akustyki + analityczna elektronika. Basu rzeczywiście jest z nich pod dostatkiem. Z ciekawości, czym napędzałeś też B&W?

Gość

(Konto usunięte)

Zobaczysz, że niektórzy będą to wyciągać jako największy minus tych kolumn. ;-)

 

Niech sobie tubę basową do auta kupią ;-)

 

Bas nie jest najważniejszym wyznacznikiem jakości kolumn. ;-)

 

A może na Jarka plikograjku Lloyda H. posłuchacie...tak ciekawości :-)

 

https://drive.google.com/open?id=0B6AjdZ3qV888QllqbU9fekE2MEU

Edytowane przez Gość

Z ciekawości, czym napędzałeś też B&W?

 

Na początku JR Concentra, był też i Mac MC402. ML No.335 wskoczył raz i tak już zostało do końca.

Parker's Mood

Mac MC402

 

Właśnie miałem też takie połączenie miałem wykonać. W sumie on powinien pasować do tych BW ponieważ nie jest szybkim piecem. Z żalem się z nim rozstawałem :).

WOw kiedys bardzo chciałem Altusy jak byłem mały :D

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

No i jak? Będą kolumny?

 

Ciężka sprawa. Luzem jest trochę niebezpiecznie, a nie chciałbym przez przypadek drogowy nagłego hamowania celem rekompensaty za zniszczenia położyć dystrybutorowi stówki na stół. Musi być trzech czterech chętnych do targania całości ze skrzynią. Tutaj sobie poradzę, ale co z klubem?

Napisz o której będziesz to dotrzemy równolegle, przynmniej ja

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Wczoraj słuchaliśmy kolumn YG Acoustics Carmel 2. Małe, bardzo zgrabne, pieruńsko ciężkie. A mówią, że samoloty robi się z aluminium, bo niby takie lekkie. ;-) Osiemnastocentymetrowy midwoofer to własna konstrukcja YG - ponoć membrana jest frezowana z jednego "pucka" aluminium. Jedwabny, lekko "utubiony" tweeter ponoć też jest ich konstrukcją, ale jego membrana do złudzenia przypomina tę ze Scanspeaka 6600. Skądinąd nie ma się czego wstydzić, Hansen Audio też ich używa i jeszcze kilku innych znanych producentów. Umieszczenie tweetera w płytkim falowodzie pozwoliło konstruktorowi na obniżenie podziału do 1,75 kHz.

WAF - bardzo wysoki - pewnie dopóki nie wyjdzie na jaw cena... ;-)

Jak to grało? Bardzo podobnie do tego, co słyszałem na ostatnim AudioShow (wtedy z Audionetem) - wyczynowo. ;-) Bardzo precyzyjnie i bardzo rozdzielczo. Przy violi da gamba dokładnie słychać przesunięcie smyczka na strunie, dźwięk samej struny i odpowiedź pudła. Słuchając chóru nie było problemu z wyodrębnieniem poszczególnych głosów. Dzwonki Pedro Estevana na "Llibre Vermell" Savalla różniły się wybrzmieniami zależnie od wielkości, a jeden trochę fałszował wybrzmiewając (jakby trochę "pływał"). ;-) Wsłuchując się w perkusję można było "zobaczyć" miotełki muskające talerz... Jednym słowem wgląd w nagrania rewelacyjny. Przestrzeń też świetna. O dziwo - przy tej ilości szczegółów to nie jest wcale rozjaśniony dźwięk. Niższego basu nie ma (w naszym pomieszczeniu bas kończył się na czterdziestu paru hercach), ale nawet mimo tego kolumny grają dosyć ciemno. Pewnie więcej blasku miałyby w jakimś nowoczesnym wnętrzu z licznymi gładkimi powierzchniami i mnóstwem odbić. Ale może wtedy byłoby już za ostro? Trudno powiedzieć. Teraz trochę o wadach. Jest to dosyć chłodny, taki "beznamiętny" dźwięk. Łącząc go z tranzystorowym wzmacniaczem o takich samych cechach najprawdopodobniej otrzymamy brzmienie sterylne, analityczne, ale całkiem wyprane z emocji. Ja bym je łączył z lampą, byle mocną, bo to tylko 84 dB przy 4 omach.

Myśmy zaczęli od Alepha X. On niestety preferuje 8 omowe obciążenie i wyraźnie brakowało mu mocy. Potem podłączyliśmy Ugodę - rozdzielczość, precyzja, dokładność, szybkość. Zaznaczona każda "krawędź" dźwięku - ale zarazem przekaz trochę matowy i chłodny. Potem GM-ki - ubyło trochę informacji, precyzja też nie ta, leciutko poluzowany bas, no i krawędzie nieco zaokrąglone - ale za to pojawiły się emocje i blask na średnicy. Co kto lubi. ;-) A kolumny za każdym razem pięknie pokazywały różnice we wzmacniaczach. Nie powiedziałbym, że jak szkło powiększające, bo ono zazwyczaj zakrzywia obraz na krawędziach. Fotografowie często używają zamiast lupy wyjętego z aparatu obiektywu - wtedy obraz jest powiększony idealnie w całej płaszczyźnie. Tak mi się skojarzyło, kiedy ich słuchałem.

Co do ceny - owszem jest absurdalnie wysoka. Tym niemniej (jak zauważył kolega) zaledwie 4 razy większa od ceny listwy sieciowej pewnego polskiego producenta - a tu wkład materiałowy, a zwłaszcza intelektualny jest jednak nieporównanie większy. ;-)

post-827-0-64037300-1486804454_thumb.jpg

post-827-0-37147400-1486804455_thumb.jpg

post-827-0-87413900-1486804455_thumb.jpg

Edytowane przez twonk

Recenzja jak zwykle trafna dodam tylko że nie skreślał bym innych trazystorów. Być może pasowało by coś w stylu brzmieniowym Lavardina lub dobra hybryda, oczywiście wydajna prądowo bo te kolumny mają swoje wymagania. Grają równo, na co wpływ ma min. rozbudowana zwrotnica. Stanowi to jednak wyzwanie dla wzmacniacza. Krótko mówiąc z byle czym nie zagrają.

Jak to grało? Bardzo podobnie do tego, co słyszałem na ostatnim AudioShow (wtedy z Audionetem) - wyczynowo. ;-) Bardzo precyzyjnie i bardzo rozdzielczo. Przy violi da gamba dokładnie słychać przesunięcie smyczka na strunie, dźwięk samej struny i odpowiedź pudła. Słuchając chóru nie było problemu z wyodrębnieniem poszczególnych głosów. Dzwonki Pedro Estevana na "Llibre Vermell" Savalla różniły się wybrzmieniami zależnie od wielkości, a jeden trochę fałszował wybrzmiewając (jakby trochę "pływał"). ;-) Wsłuchując się w perkusję można było "zobaczyć" miotełki muskające talerz... Jednym słowem wgląd w nagrania rewelacyjny. Przestrzeń też świetna. O dziwo - przy tej ilości szczegółów to nie jest wcale rozjaśniony dźwięk.

A kolumny za każdym razem pięknie pokazywały różnice we wzmacniaczach.

 

Widzę, że to kolumny stworzone do recenzenta sprzętu oraz realizatora nagrań. Na przykładzie Twonka może się zapędzić w rozliczaniu każdego mikro dźwięku, dobrze, że nam Twonku nie zrecenzował całego nagrania nuta po nucie :). A tak zupełnie poważnie, wstawilibyście te kolumny do własnego systemu, gdzie królują dłuższe odsłuchy? Druga sprawa, opierając się na powyższych spostrzeżeniach, być może te kolumny zostały faktycznie stworzone do nowoczesnych i dosyć pustych pomieszczeń. Trzeba to tylko sprawdzić, czy nie będzie siało górą.

 

zaledwie 4 razy większa od ceny listwy sieciowej pewnego polskiego producenta - a tu wkład materiałowy, a zwłaszcza intelektualny jest jednak nieporównanie większy. ;-)

 

Przecież to tylko i aż cena :).

I jeszcze jedno, masz Twonku rozbity bank na nielimitowaną powierzchnię zdjęć (no wiem, częściowo), więc ...we want more :).

 

...nie widzę żądnej płyty z rockiem, nie licząc covera nirvany na płycie YSN :).

>SVART

W miarę upływu czasu dochodzę do wniosku, że zawsze jest coś za coś - więc nie można poprzestać na jednym wzmacniaczu i jednych kolumnach... ;-)

 

P.S. Wczoraj, jak widzisz, słuchaliśmy Zeppelinów. W klubie jest stosunkowo mało płyt z rockiem, ale jar1 sporo przynosi na pendrive'ach - tyle że wtedy nie mam jak dodać okładek. ;-)

Edytowane przez twonk

A juz miałem coś ciepłego napisać o tych kolumnach ale twonk tak pojechał, że skupiam się jedynie na cechach ujemnych :)

Musze tylko troche jeszcze przetrzeć oczy ze zdumienia :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.