Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  142 członków

Scan Speak Klub
IGNORED

Klub Scan speak


colcolcol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, babatular napisał:

Nie mów że filtrujesz 1st order z podziałem na 3kHz ta 18ke Elipticora - i nic się złego nie dzieje.  Proszę Cię......

masz tu z komercyjnego projektu prawie czyste akustycznie first order na elipticorach

połączenie 18WE/8542-T00 i D3404/552000

zwrotka dwie cewki i dwa rezystory ?

obraz.thumb.png.2d153f32e3206a4f18e7efdcd166aa01.png

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slawek.xm napisał:

masz tu z komercyjnego projektu prawie czyste akustycznie first order na elipticorach

połączenie 18WE/8542-T00 i D3404/552000

zwrotka dwie cewki i dwa rezystory ?

obraz.thumb.png.2d153f32e3206a4f18e7efdcd166aa01.png

 

Ale co dwie cewki i dwa rezystory? 

Takie wykresiki to nie ze mną. 

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, EMiL napisał:

Sławek,

Przecież widzisz te problemy fazowe powyżej 7khz;)

widzę, i co z tego

do 18we dołóż małą pułapkę na koniec pasma albo zbocznikuj odpowiednio cewkę kondem i po problemie

poza tym przy innej filtracji tweetera (kondensatorem ) skuteczność ostatniej oktawy może być wyższa o 2-3 dB (nawet jest to wskazane) i ten problem sam się usunie bez ingerencji w filtr 18we

6 minut temu, babatular napisał:

Ale co dwie cewki i dwa rezystory? 

Takie wykresiki to nie ze mną. 

to o co Ci chodzi konkretnie?

Może wyartykułujesz wreszcie swoje problemy i uargumentujesz merytorycznie , by była jakakolwiek możliwość zrozumienia Twoich zastrzeżeń

np

jaki projekt kolumn na ellipticorach robisz jakie zastosowałeś filtry co Cię zachwyca lub denerwuje w danym układzie , jakie są różnice w brzmieniu dla filtrów jakie zastosowałeś i które z tych 6/6, 6/12, 12/6, 12/12, 6/18, 12/18 a może jeszcze bardziej strome

pokaż charakterystykę wypadkową i revers null dla pochwalenia się zgraniem fazowym w zakresie całej współpracy głośników

wtedy będziemy rozumieli co chcesz przekazać

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, slawek.xm napisał:

Może wyartykułujesz wreszcie swoje problemy

Nie karmić trolla, bo nie wyartykułuje, nie zaprojektuje i nie zaprezentuje nic swojego. Z niczego i nikogo nie jest zadowolony - troll doskonały. 

Baba, ile razy trzeba cię wypraszać aby dotarło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, EMiL napisał:

Sławek,

Przecież widzisz te problemy fazowe powyżej 7khz;)

kiedy widzę takie numery u doświadczonych konstruktorów to zaczynam myśleć , że może jednak jest to dodatkowy sposób na kształtowanie dźwięku albo środki potrzebne do zmiany fazy w danym zakresie bardziej degradują dźwięk niż zostawienie układu tak jak jest

w każdym przypadku decydującym sędzią jest ucho, a warto też brać pod uwagę ,że każdy dodatkowy element zwrotki nie jest neutralny i lepiej by go nie było

dwa przykłady

referencyjne 3-way Kisiela

obraz.thumb.png.4c6aae7831e9e6d6fe82b49f556c48d1.pngobraz.thumb.png.48698e50ee1034b55c4d8e202466fd2e.png

monitory Witka na Duelundzie osiem cali

obraz.thumb.png.14f6cb5534970e2de8c0681fa175698a.png obraz.thumb.png.cba12cbe3011e06db3df45367de0661d.png

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Audio Academy napisał:

No i prawdą jest, że dwie cewki i dwa rezystory nie mają prawa zagrać poprawnie, także Babatular ma rację

wiesz jak wygląda zwrotnica ?

na czym opierasz taki wniosek?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał w obiekt wchodzi pod zbyt łagodnym kątem. Czysty pierwszy rząd nigdy nie zagra wiarygodnie i poprawnie. Jeśli ktoś zrobi 1 order na eliptikorach, to ja zrobię II order na Discovery i tam znajdziemy większą wiarygodność wszystkiego co występuje w dźwięku. Nie na darmo mamy różne filtry, które będą powodować różnice w brzmieniu i to one a nie głośni, będą to brzmienie determinować.

Idźmy w drugą stronę. Zbyt ostry kąt wchodzenia sygnału w obiekt, też nam spieprzy brzmienie, więc trzeba to wyważyć.

Oczywiście wszystko jest kwestią gustu i ktoś może powiedzieć, że jemu się podoba pierwszy rząd, ale to chyba nie o to w tym chodzi nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Audio Academy napisał:

 

No i prawdą jest, że dwie cewki i dwa rezystory nie mają prawa zagrać poprawnie, także Babatular ma rację.

 

 

1 . to jest schemat zwrotki łączącej średniak z tweeterem

obraz.thumb.png.5130ef7db8d922cf4122e92c10d9fccc.png

tu jest odsłuch konstrukcji

obraz.thumb.png.7008ecff1f52cbc75d300254790bbc4d.png

a tu mam dla Ciebie radę

popraw swoja konstrukcję bo rezonanse bas refleksu podbarwiają w Twoich kolumnach nawet wyższa średnicę

jesli popracujesz nad tłumieniem  to uzyskasz czystszy dźwięk

niezaburzany przez świsty z br

obraz.thumb.png.f65c7c9147ddc0f43e81990ae5f424c5.png

z recenzji Twoich kolumn w " Audio"

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazujesz mi w zakreślonym kółku rezonanse głośników Vify i jednocześnie piszesz, że rezonanse BR podbarwiają wyższą średnice. Na wykresie widać jednak, że nic nie jest podbarwione na samej charakterystyce przenoszenia, występuje tam tylko lekkie osłabienie względem pierwszej części pasma.

Poza tym strojenie BR w Hyperionach pierwszych było mistrzowskie.

Niskie strojenie bass-reflexu do 29Hz w odpowiednio dużej obudowie, zaowocowało ładnymi charakterystykami w zakresie niskotonowym (rys. 2), spadek -6dB notujemy przy ok. 35Hz, co jest rekordem testu, również poniżej nachylenie nie zwiększa się wyraźnie, wynik wyśmienity.

No i co ja mam właściwie poprawiać w konstrukcji z 2001r ?  ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, meloV8 napisał:

Sławku, czy w ogolę odsłuchiwałeś zwrotnice 4 rzędu ( akustycznie ) na swoich Elipticorach? Czy po prostu z góry odrzuciłeś taki rodzaj filtrowania?

nie trzymam się fanatycznie filozofii first order i stosuję różne nachylenia tym bardziej w skomplikowanym wielodrożnym projekcie

pokazywałem tylko , że filtrowanie tych głośników może być bardzo proste

 

 

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Audio Academy napisał:

występuje tam tylko lekkie osłabienie

zrobiłeś sobie przy okazji laurkę ?

z markekingowego punku widzenia punkt dla Ciebie ?

 

ale rozpacz mnie ogarnia kiedy pokazuję Ci jasny dowód niedopracowanej przez Ciebie konstrukcji a Ty piszesz , że to nie ma znaczenia

być może dla Twojej grupy docelowej i przy cenie kolumn to jest nic

ale takie detale świadczą o konstruktorze i jego podejściu do projektu bez względu na cenę

skoro olewasz taki temat to dla mnie żadna Twoja opinia nie jest wiarygodna, przykro mi

 

15 minut temu, meloV8 napisał:

Jasne, rozumiem ale nie odpowiedziałeś mi na pytanie ?

ponieważ w konstrukcji nie mam jednolitej filtracji więc mogę napisać i tak i nie

ale nie chcę

może przyjdzie na to odpowiedni moment a może nie

swoje wrażenia najczęściej podpieram przykladami ale na pewno nie zdarzy sie to dziś ?

 

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo nie ma. Skoro przez 20 lat nikomu to nie przeszkadzało i nikt się nawet nie zorientował, że takie zjawisko występuje, to znaczy, że  większość ludzi słucha muzyki a nie ogląda wykresy.

Dostałem za te Hyperiony trzy bardzo dobre recenzje i nawet redaktor Kisiel nie wspomniał o tym co ty mi wytykasz. Liczy się odsłuch a nie jakieś wykresy, gdzie jak zacznie się je prostować, to spieprzy się muzykę. Ty jako zawodowiec powinieneś o tym wiedzieć, że sztuka kompromisu jest ważniejsza niż czysta idea wzorowego wykresu.

Mnie natomiast rozpacz ogarnia, kiedy włączam się do dyskusji i zamiast odpowiedzi otrzymuje bezpardonową krytykę moich kolumn sprzed 20 lat...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Audio Academy napisał:

Mnie natomiast rozpacz ogarnia, kiedy włączam się do dyskusji i zamiast odpowiedzi otrzymuje bezpardonową krytykę moich kolumn sprzed 20 lat...

nigdy nie bylem zainteresowany produktami z Twojego przedziału cenowego

wybacz ?

dlatego zadnej krytyki nie było tylko przyjacielska rada co byś uważał , bo z mojego punktu widzenia w 2-way zawsze trzeba zwracać uwage na tego typu wady br, bo cierpi na tym jakość dźwieku a jesli mozna cos poprawić to należy to zrobić bez wgledu na cene kolumny

2 godziny temu, Audio Academy napisał:

Oczywiście wszystko jest kwestią gustu i ktoś może powiedzieć, że jemu się podoba (...), ale to chyba nie o to w tym chodzi nie

? ? ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Audio Academy napisał:

Jaką masz radę na świszczący BR?

1. przede wszystkim odpowiednie umieszczenie materiału tłumiącego w kolumnie

2. zmniejszenie średnicy portu co skróci jego długość a tym samym obniży się częstotliwość do której rezonanse wystąpią ale będą słabsze

3.obwodowe umieszczenie (pierścień) materiału tłumiącego przy wyjściu portu

4. wszystkie punkty w różnych kombinacjach w zależności od priorytetów np zejścia , podbicia średniego basu czy perfekcyjnej średnicy, bo każde działanie ma swoje skutki

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma to większego znaczenia, robiłem różne eksperymenty, z mniejszym czy większym skutkiem, ale nadal świszczy.

2. Zmniejszenie średnicy daje jeszcze gorsze rezultaty. Zawsze mnie uczono, że większa rura pod tym względem jest bezpieczniejsza. Poza tym średnicę BR dobieramy do powierzchni membrany. To byłby mezalians, kiedy zastosowałbym jeszcze mniejszą rurę do dużej objętości gdzie pracują dwie 18. Straciłbym efektywność w niskich rejestrach i dopiero by mi się dostało od Kisiela.

3. Nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania, nawet w bardzo drogich kolumnach, czyli można wywnioskować, że nikt tego nie stosuje.

Stosuje się natomiast BR z wywiniętym kołnierzem po obu stronach. Niweluje to niepożądane świszczenie, ale też tylko w pewnym stopniu. Nadal na płytach Mari Boine i może na trzech numerach Patrici Barber będzie słychać świsty. Wiem, bo mam takie rury w swojej kolekcji.

Czy ja mam się dać zabić za to, że Mari Boine świszczy a kolejne 100 płyt gra bez zarzutu?

 

Edytowane przez Audio Academy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Audio Academy napisał:

Sygnał w obiekt wchodzi pod zbyt łagodnym kątem. Czysty pierwszy rząd nigdy nie zagra wiarygodnie i poprawnie. Jeśli ktoś zrobi 1 order na eliptikorach, to ja zrobię II order na Discovery i tam znajdziemy większą wiarygodność wszystkiego co występuje w dźwięku

nie zgadzam się z Tobą

1. im łagodniejsze filtrowanie tym mniejsze zmiany fazy

2. mniej elementów w torze sygnału

3. jesli posiadamy odpowiednie głosniki do takiej filtracji to zakres wspolpracy w paśmie odtwarzania jest bardzo szeroki co daje najlepszą spójność dźwieku

4. wiernośc przekazu może być najlepsza dla first order ze wzgledu na dokladnośc krawędzi dźwięków które bardziej strome filtry moga wyostrzać

5 proste filtry daja najlepsza odpowiedź na skok napięcia ponieważ bardziej strome filtry zawsze ciut opózniają

ale na koniec i tak najważniejsze jest wrażenie słuchacza dlatego róbmy co lubimy i obyśmy godzili się na znikoma ilośc kompromisów

5 minut temu, Audio Academy napisał:

Zmniejszenie średnicy daje jeszcze gorsze rezultaty. Zawsze mnie uczono, że większa rura pod tym względem jest bezpieczniejsza. Poza tym średnicę BR dobieramy do powierzchni membrany. To byłby mezalians, kiedy zastosowałbym jeszcze mniejszą rurę do dużej objętości gdzie pracują dwie 18. Straciłbym efektywność w niskich rejestrach i dopiero by mi się dostało od Kisiela.

w ostateczności przy takim problemie dałbym membranę bierną ale nie pozwoliłbym na to by rezonanse tunelu oddziaływały na zakres, na który ucho jest bardzo wrażliwe

ewentualnie wypróbowałbym dwa porty strojone na różną częstotliwość

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, colcolcol napisał:

Nie karmić trolla, bo nie wyartykułuje, nie zaprojektuje i nie zaprezentuje nic swojego. Z niczego i nikogo nie jest zadowolony - troll doskonały. 

Baba, ile razy trzeba cię wypraszać aby dotarło?

Niepotrzebna dyskusja, wywal go, jesteś liderem w klubie. Nie negocjuje się z terrorystami. 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Audio Academy napisał:

Nie ma to większego znaczenia, robiłem różne eksperymenty, z mniejszym czy większym skutkiem, ale nadal świszczy.

http://sasachess.altervista.org/quanto-assorbente-acustico-usare-in-un-reflex/?doing_wp_cron=1447798207.9796619415283203125000

obraz.thumb.png.6951dcc1c4abfeac90beba5fa743e632.png

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz rację, ale ja nie mówię o fazie i faza w tym przypadku nie jest najważniejsza. Im łagodniejsze filtry tym dźwięk jest bardziej nijaki. Rammstein i Stańko będą brzmieć tak samo nudno. Poza tym bas filtrowany tylko cewką jest pozbawiony kontroli mocy. Głośnik wysokotonowy przy basie filtrowanym cewką potrzebuje kondensatora dużej pojemności i zaczyna tracić swoją moc. Można dać oczywiście mniejszą wartość, ale będzie dziura w pasmie, bo odjedziemy z punktem przecięcia się zboczy i głośniki nie będą wykorzystywać pełnej swojej mocy przy pracy. To nie będzie dobrze grało, ale znów może sie komuś podobać.... do czasu.

2. Mniej elementów, to znaczy brak np. niepotrzebnych pułapek rezonansowych. Filtr jest niezbędnym elementem do zaprojektowania zwrotnicy a że czasami składa się z trzech elementów, to w niczym nie przeszkadza.

3. Nie daje. Mamy brak barwy, dynamiki i mniej szczegółów. Wielokrotnie to sprawdziłem.

4. Nic podobnego, to tylko teoria. Dobrze zaprojektowany filtr II rzędu w kolumnie głośnikowej nie ma prawa niczego wyostrzać. Natomiast gdybyśmy się faktycznie trzymali teoretycznych filtrów, to prawie żadna kolumna by nie grała :)

5. Ale nadal pozostają nudne i nijakie, więc mimo to, rezygnuje z nich  (kompromis)

Dobrze napisałeś podsumowanie i dlatego ja nie będę się spinał, bo na wykresie wyskoczyły jakieś rezonanse. Ważne, że tego nie słychać...

3 minuty temu, slawek.xm napisał:

Ale ja muszę to usłyszeć. Sam wykres mnie nie przekona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu też świszczy. Całkowicie tego nie wyeliminujesz a nawet jeśli, to stracisz co innego (znów kompromis)

Miałem kiedyś u siebie jakieś Totemy, tam to dopiero gwizdało, ale oni nie używają w ogóle wytłumienia w kolumnach. Także widzisz, że to nie tylko mój problem.

Port w podłodze strasznie podbija bas, tez próbowałem... ale już nie ze względu na świszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Audio Academy napisał:

Natomiast gdybyśmy się faktycznie trzymali teoretycznych filtrów, to prawie żadna kolumna by nie grała ?

tu zgoda w 100%

43 minuty temu, Audio Academy napisał:

Nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania, nawet w bardzo drogich kolumnach, czyli można wywnioskować, że nikt tego nie stosuje

B@W środkowa charka basu jest z pierścieniem niestety nie mam wykresu samego br

obraz.thumb.png.3381ee6ac738572b42c8315e08399a43.png

18 minut temu, Audio Academy napisał:

Ale ja muszę to usłyszeć. Sam wykres mnie nie przekona

przynajmniej wejdź na tę stronę popatrz na wodospady, watro próbować dopasowyjąc materiał tłumiący do częstotliwości rezonansów

ale oczywiscie jesli chcesz ?

 

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Audio Academy napisał:

Ale ja muszę to usłyszeć.

Święte słowa...

A ja nie mogę doczekać się realizacji na kompletnym systemie z Eli` i muszę JE usłyszeć ? Chętnie zobaczę tu pierwsze fastrygi projektu, trzymam kciuki!

 

Ps dziękuję za posprzątanie tematu z maruderów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, slawek.xm napisał:

 

B@W środkowa charka basu jest z pierścieniem niestety nie mam wykresu samego br

obraz.thumb.png.3381ee6ac738572b42c8315e08399a43.png

przynajmniej wejdź na tę stronę popatrz na wodospady, watro próbować dopasowyjąc materiał tłumiący do częstotliwości rezonansów

ale oczywiscie jesli chcesz ?

 

 

To ta najbardziej poszarpana?

Byłem na tej stronie. Też miałem taką gąbkę do dyspozycji. Może przy następnej okazji spróbuję jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Audio Academy napisał:

To ta najbardziej poszarpana?

Byłem na tej stronie. Też miałem taką gąbkę do dyspozycji. Może przy następnej okazji spróbuję jeszcze raz.

zrób też takie doswiadczenie

obraz.thumb.png.0bbe4544a9f28199ac662eb286d29320.png

 

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.