Skocz do zawartości
IGNORED

opony całoroczne


Rekomendowane odpowiedzi

Tak czy siak, miałem na myśli że wina za utratę czyjegoś mienia, zdrowia, czy życia to poważna sprawa. Nikt nie może odgórnie, przepisowo mi narzucić że wina jest moja, ponieważ miałem opony letnie.

Już nie pojeździsz na letnich zimą.

 

Opony zimowe obowiązkowe - szczegóły

 

 

11 września 2012

ms / Rzeczpospolita

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

fot. Getty Images

Do wprowadzenia obowiązku jazdy na oponach zimowych coraz bliżej. Posłowie pracują nad nowelizacją kodeksu drogowego w tej sprawie - pisze Agata Łukaszewicz w "Rzeczpospolitej".Pod koniec lipca pisaliśmy za "Rz", że w kodeksie drogowym ma pojawić się

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w okresie zimowym.

 

Teraz gazeta podaje więcej szczegółów. Wiadomo m.in., że sezonem zimowym wg nowych przepisów ma być okres od 1 listopada do 15 marca.

 

Co do wymagań technicznych, mają to być opony zimowe lub wielosezonowe, o głębokości bieżnika nie mniejszej niż 4 mm.

 

Jeśli chodzi o kary, to nie będą one nakładane w dni z dodatnią temperaturą. A mandat za brak "zimówek" lub zbyt płytki bieżnik wyniesie do 500 zł lub nawet odholowanie na parking policyjny i utrata dowodu rejestracyjnego.

 

 

no no no nowy biznes sie zaczyna, trzeba chyba suwmiarke kupic i miezyc czy glebokosc jest >4mm - tragedia bo ci ukradna pare stowek, a wyzysk ubezpieczeniowy to dopiero zaciera rece, w pierwszej kolejnosci po wypadku bedzie sprawdzal opony a pozniej reszte szukajac haka zeby tylko nie wyplacic odszkodowania...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez antymalkontent

chwilowy brak działalności w audio.

Co by tu jeszcze dorzucić by było bezpieczniej i producenci zacierali rączki :D

obowiązkowe alkomaty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość romekxxx

(Konto usunięte)

Z tym oc to jest ciekawie..kiedy mi ma parkingu zdemolowal auto posiadacz polisy w mtu pietrzyli przeszkody. Ale w sadzie po.tym jak.orzeczono szkode calkowita na 370 tys. likwidator z mtu jakby zmiekl. Lepiej od razu dawac sprawy do sadu.

Szkode na 370tys zl? To niezla fure musiales miec:) ... no i szkoda pewnie bylo:) Ten ktos ostro musial dymac ze na parkingu rozwalil Tobie auto...

 

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Dupki jedne!

 

Chciałem kupić oponki wielosezonowe Dunlop SP Sport 01 AS 225/50 R17 94 H RUN ON FLAT i siurki chyba je wycofały z obiegu.

 

A niech se frajer kupi drugi komplet opon na zimę - jako, że Run Flatów lepiej nie przekładać, muszę kupić całe koła. Szlag. Napisałem do Dunlopa, może gdzieś jeszcze je mają w magazynach.

 

 

Powoli zaczynają wycofywać całoroczne, bo przecież lepiej sprzedać dwa komplety. Tyle tylko, że te Dunlopy są po 900zł za oponę, więc i tak gnojki zarabiają.

Serię SP Sport 01 niestety już wycofali, sam używałem letnich 195/55/15 i chciałem dokupić 3 bo na zapasie taką miałem ale niestety pan w z. wulkanizacyjnym nie był w stnie sprowadzić w ciągu kilku dni więc wziąłem firespone czy jakoś tak. Niestety z tego co widzę zużywają się znacznie szybciej.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Polecam Wam Michelin Alpin A4 . Rewelacyjne oponki.

Miałem je w New Beetle i wielokrotnie się dziwiłem jak sobie samochód na nich radzi w głębokim śniegu.

Są tez odporne na ścieranie - po 2 sezonach zużycie ledwie widoczne.

Za to do aut większych i cięższych z mocnymi silnikami polecam Dunlopy M3 lub 3D . Bardzo dobra trakcja na suchym asfalcie ( nie pływają ) , w wodzie , brei i stabilne przy dużych prędkościach .

Edytowane przez muda44

Co tam 2 sezony, lepiej napisz ile nakręciłeś w tych sezonach.

Około 9-11000km

Z tyłu starły się tylko te ludziki Michelin na bieżniku.

Z przodu zdarły się te " cycki " a bieżnik głębokością nic się nie zmienił.

Może jakieś dziesiąte części milimetra.

Ponoć te opony maja dodane coś do mieszanki żeby robiły dłuższe przebiegi.

Dobrze , bo w ostatnich latach były opony robione tak że zużywały się w oczach.

Miałes czy masz takie ?

Sa miekkie na tyle ze poddaja sie pod naciskiem palca.

Zeby nie pływały to do pewnej głebokosci sa wzmocnienia miedzy lamelami .

Twarde to sa ww Dunlopy i szybciej znikaja chociaz i samochod duzo ciezszy i z duzo mocniejszym silnikiem

Gość romekxxx

(Konto usunięte)

Inna sprawa Panowie cisnienie sprawdzamy raz w.tygodniu. Dwa stosujemy fabryczne rozmiary. Takie opony na aucie daja normalna jazde na asfalcie z koleinami. Jak producent podaje np 255 to nie ladujemy 295. itd

Inna sprawa Panowie cisnienie sprawdzamy raz w.tygodniu. Dwa stosujemy fabryczne rozmiary. Takie opony na aucie daja normalna jazde na asfalcie z koleinami. Jak producent podaje np 255 to nie ladujemy 295. itd

 

u mnie producent podaje od 205/65/15 do 265/35/18 :) Jednym słowem na zimę 205, a latem pakuj ile wlezie. Najważniejszy jest offset, czyli wycentrowanie felgi wewnątrz błotnika, średnica zewnętrzna koła z oponą i żeby się wszystko mieśćiło na szerokość - nie obcierało. Problemy z prowadzeniem auta w koleinach wynikają w 90% z innych zaniedbań, a szersze opony wyłącznie potęgują efekt wydyganych gum w zawieszeniu bądź krzywego auta, ale nie powodują takiego czegoś w nowym samochodzie.

Edytowane przez Piotr_1
Gość romekxxx

(Konto usunięte)

 

 

u mnie producent podaje od 205/65/15 do 265/35/18 :) Jednym słowem na zimę 205, a latem pakuj ile wlezie. Najważniejszy jest offset, czyli wycentrowanie felgi wewnątrz błotnika, średnica zewnętrzna koła z oponą i żeby się wszystko mieśćiło na szerokość - nie obcierało. Problemy z prowadzeniem auta w koleinach wynikają w 90% z innych zaniedbań, a szersze opony wyłącznie potęgują efekt wydyganych gum w zawieszeniu bądź krzywego auta, ale nie powodują takiego czegoś w nowym samochodzie.

Ja kolrgo mowie o nowych samochodach..troche na.skroty jedziesz . Coz rozstaw kol ma tolrancje wzgledem konstrukcji zawieszenia i jej przekroczenie to koszmar.. Co to za woz ze ma 205/65 15 i zamiennik 265 35 18 masx ten rozmiar w tabelce na aucie ?

Ja kolrgo mowie o nowych samochodach..troche na.skroty jedziesz . Coz rozstaw kol ma tolrancje wzgledem konstrukcji zawieszenia i jej przekroczenie to koszmar.. Co to za woz ze ma 205/65 15 i zamiennik 265 35 18 masx ten rozmiar w tabelce na aucie ?

 

Częściowo masz rację, natomiast jeżeli środek obręczy jest w przewidzianym miejscu, to zwiększenie szerokości koła w zawieszeniu o posuwie równoległym, częściowo równoległym czy jednoosiowym nie ma wpływu na zmianę geometrii fabrycznej czy kontaktu opony z nawierzchnią. Tak samo w dół. Nawet w bardzo dużym aucie jesteś w stanie jechać bezpiecznie na węższych oponach niż przewidziane w tabelce i nie ma szans by uległy one zerwaniu z koła czy załamaniu. To wszytko jest sprawdzalne. Człowiek kilkakrotnie w życiu przechodzi etap fascynacji tabelką i tym co fabryczne. To się jednak zawsze prędzej czy później kończy.

Edytowane przez Piotr_1
Gość romekxxx

(Konto usunięte)

Sprawdz tylko wskazanie z komputera i porownaj do wskazania wzorcowanego manometru. Zobaczysz ile warta to wskazanie z komputerka. W q7 i w lexusach nic nie warta obawiam sie ze gdzie indziej nie lepiej.

 

 

 

Częściowo masz rację, natomiast jeżeli środek obręczy jest w przewidzianym miejscu, to zwiększenie szerokości koła w zawieszeniu o posuwie równoległym, częściowo równoległym czy jednoosiowym nie ma wpływu na zmianę geometrii fabrycznej czy kontaktu opony z nawierzchnią. Tak samo w dół. Nawet w bardzo dużym aucie jesteś w stanie jechać bezpiecznie na węższych oponach niż przewidziane w tabelce i nie ma szans by uległy one zerwaniu z koła czy załamaniu. To wszytko jest sprawdzalne. Człowiek kilkakrotnie w życiu przechodzi etap fascynacji tabelką i tym co fabryczne. To się jednak zawsze prędzej czy później kończy.

Napisz mi prosze tylko marke tego auta o ktorym piszesz gdzie 2653518 jest fabrycznym zamiennikiem 2056515 .

 

Sprawdz tylko wskazanie z komputera i porownaj do wskazania wzorcowanego manometru. Zobaczysz ile warta to wskazanie z komputerka. W q7 i w lexusach nic nie warta obawiam sie ze gdzie indziej nie lepiej.

 

 

Napisz mi prosze tylko marke tego auta o ktorym piszesz gdzie 2653518 jest fabrycznym zamiennikiem 2056515 .jesli masz taki rozmiar i nie jest homologowany ani wbity do dowodu rejedtracyjnego to dosyc latwo mozna obarczyc cie wina za kolizje. Nie wiem czy skorka.za wyprawke

Edytowane przez romekxxx

BMW e34 tył

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piotr_1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.