Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cycus12

(Konto usunięte)

a co tknie?

a Ty byś robił serce silnika z części o niewiadomym pochodzeniu i dał jeszcze na to gwarancje ? zbyt gruba kasa.

 

cycus, masz jakieś dane statystyczne ile tych korb się rozpadło?

oj nie, osobiście znam 4. Nie drążyłem temu, wskakuje tylko drogę, ponoć panewki trzymają do 180 tyś i spotyka to 100% silników, nie wiem w jakim stopniu jest to uzależnione od stylu jazdy (podejrzewam że niewiele). Sprawdź czy aby na pewno masz kod silnika BLS, jest na wlepie koło koła zapasowego / w instrukcji. Jeśli jest to BLS to uderzaj w forum skody po więcej detali, chłopaki tam są bardzo ogarnięci i można powiedzieć że złamali system. Jeśli masz sprawdzonego mechanika, który przerobił trochę TDI, nie powinieneś mieć problemów.

 

Ja bym to zrobił, nie dawałoby mi to spokoju, jest to jednak forum i każdy może pisać co mu się podoba a Ty nie masz podstaw by w to wierzyć. Dlatego ja tylko ostrzegam że te silniki miały taką wadę. Uderzaj do mechaników i ludzi którzy się na tym znają.

 

Przeczytaj też link który wkleiłem, powinno Ci to zbudować obraz o co tak naprawdę chodzi, gdzieś tam też było napisane co trzeba zrobić.

na wymianę rozrządu dajesz furę do sprawdzonego warsztatu a tam powinni wiedzieć co najlepiej wstawić i sami zamawiają, a koszt jak widać to i tak ok 500-600 zł plus robota , ja nie mam zastrzeżeń do skf , ruvilla , boscha i dolza...

a Ty byś robił serce silnika z części o niewiadomym pochodzeniu i dał jeszcze na to gwarancje ? zbyt gruba kasa.

 

oj nie, osobiście znam 4. Nie drążyłem temu, wskakuje tylko drogę, ponoć panewki trzymają do 180 tyś i spotyka to 100% silników, nie wiem w jakim stopniu jest to uzależnione od stylu jazdy (podejrzewam że niewiele). Sprawdź czy aby na pewno masz kod silnika BLS, jest na wlepie koło koła zapasowego / w instrukcji. Jeśli jest to BLS to uderzaj w forum skody po więcej detali, chłopaki tam są bardzo ogarnięci i można powiedzieć że złamali system. Jeśli masz sprawdzonego mechanika, który przerobił trochę TDI, nie powinieneś mieć problemów.

 

Ja bym to zrobił, nie dawałoby mi to spokoju, jest to jednak forum i każdy może pisać co mu się podoba a Ty nie masz podstaw by w to wierzyć. Dlatego ja tylko ostrzegam że te silniki miały taką wadę. Uderzaj do mechaników i ludzi którzy się na tym znają.

 

Przeczytaj też link który wkleiłem, powinno Ci to zbudować obraz o co tak naprawdę chodzi, gdzieś tam też było napisane co trzeba zrobić.

hmm... W takim razie mam w dupie wymianę rozrządu, do tych 180tys. pewnie wytrzyma a potem na złom.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Zawsze śmieszyły mnie rankingi typu: "najbardziej kobiece auto", "auto dla kobiety". No, bo jakie są kryteria tego typu rankingów? Różowy kolor, torebka dodawana gratis przy zakupie? Nie ma samochodów robionych pod określoną grupę społeczną. I tyle.

Aż tu nagle jadę sobie, wymijam takie autko jak na zdjęciu poniżej... i zdziwko. Prowadził go facet! Tak na oko po 40-tce.

Pierwszy raz miałem też takie odczucie widząc faceta prowadzącego samochód. Byłem pewien (pewnie podświadomie), że jedzie nim jakaś babka. Gościu w y b i t n i e nie pasował swoją osobą to tego samochodu. Zupełnie jakby paradowal w szpilkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

590 na kodzie kreskowym oznacza rozlewanie oleju w Polsce.

Opakowania 5l w przypadku Castrola & Mobila pochodzą w większości z Niemiec.

Piszący o "rozpuszczalnikach" mają omamy w mózgownicach.

:-))))))

Gość cycus12

(Konto usunięte)

na wymianę rozrządu dajesz furę do sprawdzonego warsztatu a tam powinni wiedzieć co najlepiej wstawić i sami zamawiają, a koszt jak widać to i tak ok 500-600 zł plus robota , ja nie mam zastrzeżeń do skf , ruvilla , boscha i dolza...

nie no jasne, mi chodziło tylko by nie kupować z allegro (a i tak byłeś szybszy niż moja edycja postu).

 

hmm... W takim razie mam w dupie wymianę rozrządu, do tych 180tys. pewnie wytrzyma a potem na złom.

nie no szkoda auta...

 

Zawsze śmieszyły mnie rankingi typu: "najbardziej kobiece auto", "auto dla kobiety".

a mnie najbardziej bezawaryjne :P albo szpanowanie się reno gwiazdkami NCAP tylko że "specjalnej niższej normy".

 

590 na kodzie kreskowym oznacza rozlewanie oleju w Polsce.

Opakowania 5l w przypadku Castrola & Mobila pochodzą w większości z Niemiec.

Piszący o "rozpuszczalnikach" mają omamy w mózgownicach.

:-))))))

Zanim zaczniesz pisać takie bajki sprawdź jak wygląda (chyba że nie wiesz jak...) olej kupiony w DE (z dystrybucji na DE) a olej kupiony w Polsce/DE z dystrybucji na Polskę. Z tego co wiem to akurat w Polsce rozlewamy całkiem sporo marek i wszystkie chyba w 1 miejscu. Tak samo jak 5 piw różnych marek to jeden browar. A skoro nie ma tam rozpuszczalnika to powiedź mi jak olej mineralny ma zachować parametry pracy w niskich temperaturach ? (zakładam że wiesz skoro tak twierdzisz), jakbyś nie doczytał to przypomnę że miejsce rozlewania nie ma znaczenia skoro oszustwo dochodzi na etapie "produkcji".

 

ale spoko, jak miałem swój pierwszy lepszy samochód to też tak myślałem :) potem sprawdziłem i zmieniłem olej (miałem castrola z DE i polskiego...). Gdyby czegoś nie było na rzeczy to by nie było takiego szumu i masy ludzi którzy zarabiają na olejach z DE.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

mobil1.jpg

 

Proszę bardzo DE vs PL.

 

Żeby jeszcze nie było nieporozumień, olej syntetyczny wcale nie musi być lepszy od SHC (HC+PAO), należy patrzeć na konkretne produkty. Np DuraBlend jest olejem półsyntetycznym.

Zawsze śmieszyły mnie rankingi typu: "najbardziej kobiece auto", "auto dla kobiety". No, bo jakie są kryteria tego typu rankingów? Różowy kolor, torebka dodawana gratis przy zakupie? Nie ma samochodów robionych pod określoną grupę społeczną. I tyle.

 

Wydaje mi się, że takie ewaluacje odnośnie docelowej grupy odbiorców są podstawą już na etapie projektowania auta, a potem dalej klepane przez marketing. To nie jest przypadkowy produkt. On ma trafiać albo do młodzieży, albo do kobiet, albo do mężczyzn, w określonym wieku, określonego statusu majątkowego, etc.

Powrót po dłuższej przerwie...

Łatwo poznac oleje pochodzace z PL. Np Castrole z rafinerii gadanskiej. Czyli zwykly Lotos z uszlachetniaczem. Na zachodzie wszyscy mysla ze w Polsce jezdzi sie malymi autkami dlatego olej jest w 4l bankach gdy wiekszosc olei z DE jest w 5l. Przykad 2 posty wyzej.

?👈

hmm... W takim razie mam w dupie wymianę rozrządu, do tych 180tys. pewnie wytrzyma a potem na złom.

Chyba jednak wymienie, silnik ma oznaczenie BSW :)

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Gość cycus12

(Konto usunięte)

to masz farta :) aż dziwne, ostatnio widziałem octavie z 2008 i miała BLS. Nic tylko się cieszyć !

 

BSW jest całkiem spoko, przekracza 150km i 330nm :), BKC żony na fabrycznej dmuchawce ma niewiele więcej (230 tyś na blacie i stan igła)

 

 

BSW jest całkiem spoko, przekracza 150km i 330nm :), BKC żony na fabrycznej dmuchawce ma niewiele więcej (230 tyś na blacie i stan igła)

 

A to fart...

BKC ma turbine o wydajnosci podobnej jak stare ASV...osobiscie wiecej niz 1.2 bara nie pompuje tego za zadne skarby.

150KM i 330Nm to juz granice wytrzymalosci seryjnej sprezarki...naprawde

Ja wole klientom zostawic 140/320 by nie bylo pozniej stekania ze chip to zlo...

Trochę nowości:

 

1/ Maserati Ghibli - koniec świata! :) Maserati w dieslu! :) Ale nie ma co się śmiać - tym modelem Maserati chce zwiększyć swoją skalę produkcji DZIESIĘCIOKROTNIE!

W każdym razie - bella machina! Ceny - od ok. 60 tys. €, czyli konkurować chcą Włosi z luksusowymi limuzynami BMW, Audi i Mercedesa. Widziałem ostatnio w salonie nowe A6 3.0TDI Quattro w full wypasie za... ponad 100 tys € i nie miało toto nawet połowy klasy i uroku Maserati. Sądzę, że Włosi mają szanse, pod warunkiem wszakże poszerzenia sieci dealerskiej i... przestrzegania reżimów jakościowych.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

2/ A tutaj coś bardziej "dla ludzi" - BMW seria 3 GT. Elegancki, nowoczesny, przestronny. Coś dla młodych ludzi "na dorobku", jeszcze z dziećmi do wożenia z tyłu... Tatuś ma radochę z jazdy a pociechy na tylnej kanapie - dużo miejsca. Fajnie otwiera się bagażnik (0.58s na filmiku).

Idealna propozycja dla właściciela nowo otwartego sklepu z armaturą łazienkową, który nie chce kłuć ludzi w oczy takim Maserati. W "trójce" GT pojedzie również szybko i wygodnie a dużo bardziej dyskretnie i anonimowo.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Gość cycus12

(Konto usunięte)

A to fart...

BKC ma turbine o wydajnosci podobnej jak stare ASV...osobiscie wiecej niz 1.2 bara nie pompuje tego za zadne skarby.

150KM i 330Nm to juz granice wytrzymalosci seryjnej sprezarki...naprawde

Ja wole klientom zostawic 140/320 by nie bylo pozniej stekania ze chip to zlo...

 

Dla mnie numerki nic nie znaczą, auto musi być użyteczne, co z tego że ma hiper moc ale krótko i w totalnie nieużytecznym miejscu. Z tego co pamiętam auta najlepiej przyspieszą i tak w zakresie 2-3,5krpm i ten zakres należy dopracować. Przy czym mi się najbardziej i tak podoba elastyczność tego silnika zwłaszcza w mieście.

 

Być może dla niektórych to i 2200mbar jest za dużo, nie jeden to i serie zajedzie... Każda firma robi schematycznie by potem nie mieć problemów, też bym tak robił. Mało kto dba o auto, nie czarujmy się. Auto jeszcze jedzie a oni już mają silnik wyłączony... masakra.

 

Głupie pytanko Grejf??

 

1/ Maserati Ghibli - koniec świata! :) Maserati w dieslu! :) Ale nie ma co się śmiać - tym modelem Maserati chce zwiększyć swoją skalę produkcji DZIESIĘCIOKROTNIE!

ponoć ON się nie kalkuluje :P ładnie brzmi, ma prawo się podobać.

A tutaj coś bardziej "dla ludzi" - BMW seria 3 GT. Elegancki, nowoczesny, przestronny. Coś dla młodych ludzi "na dorobku", jeszcze z dziećmi do wożenia z tyłu... Tatuś ma radochę z jazdy a pociechy na tylnej kanapie - dużo miejsca.

Uroda to kwestia gustu, ale mi sie nie podobaja tego typu samochody. Nie podoba mi sie seria 5 GT, X6, A7, Acura ZDX. Jaki jest sens tego typu samochodow? Co jest nie tak z samochodami typu kombi? W kombi mozna przynajmniej przewiesc cos o wiekszych gabarytach a w takim hatchback'u to niewiele wiecej niz w sedanie z rozkladana kanapa.

Dla mnie numerki nic nie znaczą, auto musi być użyteczne, co z tego że ma hiper moc ale krótko i w totalnie nieużytecznym miejscu. Z tego co pamiętam auta najlepiej przyspieszą i tak w zakresie 2-3,5krpm i ten zakres należy dopracować.

 

No ja Twojego wykresu nie widzialem wiec nie komentuje przebiegow...

Uwazam tylko ze parametry ktore podales sa wysrubowane na seryjna sprezarke (co innego jak np turbo od ARL tam sie powiesi).

Co do reszty w 100% sie zgadzam. Dla bezpieczenstwa swojego i zadowolenia klienta trzeba przewidywac ze nie kazdy ma wrodzone ograniczniki i zdarzaja sie tacy co jak na A1 w gdansku wpadna to noge z gazu do dechy dopero pod toruniem zdejmuja....a TDI co jak co termicznie do takich nr nie jest za bardzo odporne (zwlacza slabsze wersje bez wiekszego wymiennika ciepla)

Kombi jest nieco bardziej hałaśliwe (plus zwracanie uwagi złodziei bagażem ew. zasuniętą roletą nad nim) a sedan jednak gorzej pakowny niż hatchback z dużymi, oszklonymi drzwiami z tyłu.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Kombi jest nieco bardziej hałaśliwe

ale wiele aut w kombi wygląda lepiej, po za tym kubanczyk dobrze prawi. W x6 tylna kanapa tylko dla dzieci.

 

No ja Twojego wykresu nie widzialem wiec nie komentuje przebiegow...

Uwazam tylko ze parametry ktore podales sa wysrubowane na seryjna sprezarke (co innego jak np turbo od ARL tam sie powiesi).

 

Nie mówię że nie :) jestem ciągle poniżej 1,4 bara więc nie jest źle. 152,9KM /328nm było z przeładowaniem i rozwalonym oddechem (dziura w koszu od filtra i powietrze z silnika). Niestety to nie było to, okazało się że turbo miało zardzewiałe kierownice więc się przy okazji wszystko wyczyściło, wywaliło KAT;a i EGR. Jak pewno wiesz "oddycha się teraz lepiej", pewno i jakiś marny % mocy przybył. Profilaktycznie jeszcze wymieniłem chłodnice oleju. O EGT pamiętam.

 

Pozwolę sobie zacytować pewnego fachowca z Gdańska

 

Na serii T 153ps/354niuty od 3 lat od 130tkm do 186tkm (pomimo, ze soft dos mocny na T GT16 po wymontowaniu w super stanie)

fox, ja tez dojeżdżam fabie 1.9tdi, ale I po liftingu. ojej zmieniam co 12-15tkm w zależności jak mi leży. na silnik przy 190tkm nie mogę narzekać, autko jeździ spoko i stabilnie. co do oleju to od kilku lat nie używam oleju castrola a petronas (zgodnego z VW 505.01 i to jest chyba syntium 3000) i sobie chwale.

a przy okazji ciekawy link dla tych co maja gdzieś zamontowany VW tdi :D (szkoda tylko ze ostatnia aktualizacja z 2010)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kombi jest nieco bardziej hałaśliwe (plus zwracanie uwagi złodziei bagażem ew. zasuniętą roletą nad nim) a sedan jednak gorzej pakowny niż hatchback z dużymi, oszklonymi drzwiami z tyłu.

misimor, to porownaj pakownosc takiej np. fabii hatchback i sedan. troche chyba cos nie tak z tym co piszesz...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

Myślałem raczej o samochodach w klasie wielkościowej komentowanego BMW 3 ew. 5 albo np. Mondeo. 3 stopnie kompromisu między hałasem a pakownością bywają potrzebne, jak pokazują przykłady samochodów robionych w 3 wersjach nadwozia.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Wątpię, raczej samo turbo, w tym wszystko było mocne a przełożenia są bardzo długie. Sama konstrukcja też jest inna niż w samochodzie. Dzisiaj np John Deere do swoich też pcha całkiem fajne i duże suszarki.

 

Nie ma to jak ciągnik i 550 kuniów

http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/products/engines_and_drivetrain/industrial/interim_tier_4/powertech_psx/6135_series/6135HFC95_D.page

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.