Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

dla przecietnego zjadacza chleba ktory robi rocznie 10 do 15 tys kilometrow kupowanie diesla sie nie oplaca, gadka o przebiegach ma sens jak kupiujesz auto uzywane

 

co innego jak kupujesz samochod dla siebie a co innego jak na potrzeby fitmy

Dlatego kazdy musi sobie sam przeliczyc co mu sie oplaca i jakie auto potrzebuje czy kombi czy cabrio a komentarze typu mondeo do bani to mozna sobie...:-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

no wiesz, nie rob ze mnie debila.

 

 

Witaj

 

Jest wiele wersji silnika tdci w mondeo takze musisz szukac konkretnego oznaczenia silnika bo zamiast 163KM kupisz 140KM bedac pewien czego innego;-)

 

2.0 Duratorq TDCi (115 KM, 270Nm, 0-100 w 11,2 s)- dostępny od września 2010,

 

2.0 Duratorq TDCi (130 KM, ? , ? ) - dostępny od 2007

 

2.0 Duratorq TDCi (140 KM, 320Nm, 0-100 w 9,5 s) – dostępny zarówno z automatyczną skrzynią biegów (Durashift EST) jak i z dwusprzęgłową automatyczną Powershift (od kwietnia 2010).

 

2.0 Duratorq TDCi (163 KM, 340Nm, 0-100 w 8,9 s) – dostępny z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift (od kwietnia 2010).

 

2.2 Duratorq TDCi (175 KM, 400Nm) - do września 2010 dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów.

 

2.2 Duratorq TDCi (200 KM, 420Nm, 0-100 w 8,1 s) - od września 2010 , dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią Durashift EST.

 

A diesel w technologi cr to nic specjalnego. Nie potrzeba specjalnej troski . Poszukaj na forum mondeo jak chcesz wiecej szczegolow.

przeciez napisalem co chce, tylko sie o 4KM pomylilem za pierwszym razem.

ale dla porzadku prosze:

 

2,0-l-TDCi-Diesel / 120 kW (163 PS) / 6-Stopniowa reczna skrzynia / 340Nm

Zuzycie paliwa: 6,1 l/100 km (miejski); 4,2 l/100 km (poza-); 4,9 l/100 km (kombinowany),

Emisja CO2: 129 g/km*

 

albo

 

2,2-l-TDCi-Diesel / 147 kW (200 PS) / 6-Stopniowa reczna skrzynia / 420Nm

Zuzycie paliwa: 7,8 l/100 km (miejski); 5,0 l/100 km (poza-); 6,0 l/100 km (kombinowany),

Emisja CO2: 159 g/km*

 

i chodzilo mi o doswiadczenia eksploatacyjne z nimi wlasnie

 

dla przecietnego zjadacza chleba ktory robi rocznie 10 do 15 tys kilometrow kupowanie diesla sie nie oplaca, gadka o przebiegach ma sens jak kupiujesz auto uzywane

 

co innego jak kupujesz samochod dla siebie a co innego jak na potrzeby fitmy

 

a jeszcze co innego jak pare razy w roku musisz smignac z rodzina 2000km tam i z powrotem i chcesz miec przy tym komfort jazdy.

nie pytalem czy przy takim a innym rocznym przebiegu oplaca sie diesel czy nie i ile to kosztje. mnie chodzilo (jeszcze raz zaznacze) o silnik.

 

ponadto ja sie juz z diesla nie przesiade, chyba ze na hybryde ale tez z dieslem albo elauto.

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

Ale nie mam zamiaru robic z kogos debila tylko chec pomocy Kolego...

 

mondeoklubpolska.pl tam znajdziesz odpowiedzi

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Jeździsz w bagażniku?

Sorry, nie mogłem się powstrzymać! :)

Nie, ale czasem awaryjne spanie się przydaje, w moim przypadku standardowe 2m łóżko to jednak dość niewygodne jest, a większość kombi też za krótkie.

 

W mondeo przewoziliśmy też standardowe drzwi na zamkniętej klapie, choć wtedy już prowadzić nie mogłem, siedziałem na fotelu pasażera niemalże z kolanami za uszami.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Sporo chłopaków zwyczajnie wybiera Mondeo bo wzrostu mają trochę więcej jak 150cm w kapeluszu :)

Inni- bo to naprawdę fajnie jeździ.

 

Ja z jednego i drugiego powodu :) Miałem Mk III, mam Mk IV i pewnie nastepnego też będę miał. Klekota nie kupię bo nie lubię klekotu.

To silniejsze uczucie niż potencjalne oszczędności.

 

 

A propos Alfa Romeo 159 :). Jak wsiadłem to kolana miałem na wysokości uszu :) No jakby to cudo nie jeździło, sami rozumiecie...

Ale nie mam zamiaru robic z kogos debila tylko chec pomocy Kolego...

 

mondeoklubpolska.pl tam znajdziesz odpowiedzi

okidoki. dzięki za kierunek

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

jak kolega chce se komfort poprawic to mysle ze nalezaloby kupic bardziej komfortowy samochod, z dieslem komfortowo bardziej nie bedzie, diesle chodza twardo i sa glosniejsze, choc maja tez swoje zalety

Caleb, chyba masz uprzedzenia. Współczesne diesle tego nie mają, przynajmniej nie zauważyłem. Przesiadłem się z benzyny i jest .. przyjemniej, ciszej? (owszem wpływa na to wiele czynników).

Powrót po dłuższej przerwie...

Nie no panowie. Nie uprzedzajmy się do klekotów. Takie 100-120KM to jest naprawdę moc. Z 4rema skibami idzie to, aż miło.

 

A takie 250-300KM to leci z naczepą 30t, aż fotoradary świecą.

 

Co prawda trochę z niego śmierdzi i dymi, ale w polu nikomu nie przeszkadza.

z racji wykonywanego zawodu duzo jezdze dieslami,potem jak przesiadam sie do benzyniaka to jakbym znalazl sie w raju wszystko miciutko gladziutko prawie nic nie slychac

z racji wykonywanego zawodu duzo jezdze dieslami,potem jak przesiadam sie do benzyniaka to jakbym znalazl sie w raju wszystko miciutko gladziutko prawie nic nie slychac

 

Caleb, tak uogólniając to sobie można bez żadnej konkluzji gadać. Nie wszystkie klekoty są super, i nie wszystkei benzyny sa przyjemne. W tej chwili od czasu do czasu przejadę się mercem żony A-klasa i jest b. przyjemnie. Czym jeździsz Ty teraz, że masz takie złe odczucia?

Powrót po dłuższej przerwie...

Połowa aut w Niemczech jeździ na oleju i nie robią z tego powodu problemów. Dużo zależy od eksploatacji - regularne przeglądy, wymiana filtrów, lać dobre paliwo. U mnie w Ceedzie 1.6crdi od nowości 2007 silnik chodzi bez problemów. Słychać to nieco na początku ale po chwili już jest cicho i nic nie trzęsie, duży moment obrotowy - lekko depczesz a auto sobie płynie, to elastyczne przyśpieszenie jest w Ceedzie bardzo fajne. Podobnie miło i cicho chodzą diesle Peugeota, to bardzo miłe w użyciu silniki. Ostatnia wersja Ceeda z 1.6 crdi 128 km jest świetna jeżeli się robi od 20000km rocznie w górę, szkoda że to kolejne pokolenie z dpf (od pierwszego faceliftingu), nawet z powodu charakterystyki pracy te diesle są bardzo udane i przyjemne z ręczną 6-biegową skrzynią bo dwusprzęgłową przekładnię od Boscha mogli by dopracować co do nastawów (kwestia raczej oprogramowania niż mechaniki).

Fajny silniczek jest w... Suzuki Swift Sport. 1.6 136km - nie do udawania "sportu" ale do codziennej jazdy chodzi rewelacyjnie - to jednostka bez turba (duży plus!) z zaawansowanym systemem dolotowym. Nie jest jakoś cichy czy oszczędny ale ma miły dźwięk co w połączeniu z układem jezdnym (prowadzenie, przyczepność) i masą Swifta daje rewelacyjne auto do jazdy po mieście! Jako drugie autko - do miasta - świetne. Taki gokart do manewrów po ulicach terenów zabudowanych :D

ołowa aut w Niemczech jeździ na oleju i nie robią z tego powodu problemów.

 

 

A to nie wstyd uważać się za człowieka na poziomie i jeździć pojazdem, który przy mocniejszym depnięciu wydaje z siebie coś podobnego do komina w Watykanie przed wyborem nowego papieża?

 

Nie mogę się doczekać, aż w końcu zaczną wstawiać silniki od tego:

 

 

 

to dopiero będzie taniocha. Nazbieram sobie chrustu przy drodze i ziu, poleciałem do Reichu z lawetą.

Kazdy chwali co tam ma w garazu:)

Ja mam 5 cylidrowego klekota i wewnatrz brzmi to przyjemnie, jak fajna pb a i zbiera sie lepiej od niej.

Nowoczesne diesle nie robia czarnej zaslony Kolego - passaty/golfy z 1.9 w tedejku z 400tys km na blacie owszem ...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Nie, ale czasem awaryjne spanie się przydaje, w moim przypadku standardowe 2m łóżko to jednak dość niewygodne jest, a większość kombi też za krótkie.

W mondeo przewoziliśmy też standardowe drzwi na zamkniętej klapie, choć wtedy już prowadzić nie mogłem, siedziałem na fotelu pasażera niemalże z kolanami za uszami.

 

Oczywiście, że masz rację.

Dlatego właśnie piszę że ludzkie potrzeby są różne i nie mnie je oceniać.

Ja ze swojego Mietka jestem zadowolony, jednak w końcu przyjdzie pora na coś go zmienić, bo jest fajny ale pijak z Mieczysława okrutny... :(

Jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że tzw. "wyjazdy rodzinne"(cztery osoby + pies + walizki + wózek + nocniki) już nie wchodzą w grę.

Syn ma własne auto (o ile Punto można obdarzyć tą dumną nazwą), córka robi prawko w tym roku, to jej kupię Fiata 500-kę.

I mam spokój! :)

Będę potrzebował pojazdu który wygodnie przewiezie 2 osoby. Z tyłu miejsca wyłącznie awaryjne na jakąś b. krótką trasę.

Kupiłbym Alfę Mito QV (ten sam motor 1,4T, co w Abarth Punto) ale jej wzrok smutnego Muminka powoduje u mnie depresję.

Giulietta ma z kolei nos tapira - przód wygląda IMO strasznie. Stylistyka Alfy zeszła na psy. Jednak 235KM w wersji QV być może skusi mnie w końcu.

Abartha bym kupił, ale jestem za stary na Abartha. :( W pracy to by nie wyglądało poważnie.

BMW Seria 1 - są mocne silniki i dobry zawias - ale stylistyka tak paskudna, że wypływają oczy. :(

BMW Seria 3 - dobre auta ale b. trywialne. Stylistyka starszych serii nieciekawa. Na obecną serię nie zamierzam się finansowo pałować - za wcześnie jest. Ale coupe jest ładne - do przemyślenia.

Honda CivicType R - cień dawnego Civika, w środku Manieczki... odpada. Honda CR-Z - boskie autko ale pół numeru za małe, poza tym żałosny silnik.

VW - no sorry, nie mam wideł ani gumofilców.

Lexus IS - bardzo chętnie, ale brak wersji poniżej 2 litrów. :( Podatek drogowy mnie zeżre. :( No i trudno o zamienniki, oryginalne części - ceny kosmos.

Audi... o! Może A5, może A4, są wersje quattro, są silniki o odpowiedniej mocy. Ciężko jednak o dobry egzemplarz w logicznej cenie. Stylistyka dość banalna.

Mercedes - C klasa z mocnym silnikiem... do przemyślenia. Ponoć przyzwoite prowadzenie. Niestety - chińska jakość wykończenia wewnątrz. Stara C-Klasa była zrobiona z lepszych materiałów.

Naprawdę - nie ma na rynku takich samochodów, żebym zrobił "och i ach" i kupił go sercem. Tylko Audi A7 i A8 tak na mnie działają ale to za duże dla mnie i cenowo nie moja liga.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Nowoczesne diesle nie robia czarnej zaslony Kolego

 

Nowoczesne diesle nie robią czarnej zasłony, tylko małego dyma, bo FAP nie wyrabia przy obciążeniu silnika. Za to nowoczesna benzyna emituje z siebie tylko CO2 i H2O.

Ja nie mam FAPa i pali 5,4 l nie wzniecając nigdy czarnych chmur za sobą. Jeżeli leje się paliwo a nie dziwne wynalazki, zmienia filtry i używa silnika z kulturą to wszystko chodzi jak w zegarku. Co do FAPa to można ominąć problemy kupując diesla Mercedesa wyposażonego we wtrysk AdBlue. Jest to do tego wbrew pozorom patriotyczne bo sporo AdBlue na europejski rynek produkowane jest w Policach i Puławach.

Klekot, czarne spaliny to efekt złej eksploatacji i jeżdżenia po kraju aut które dawno powinny trafić na złomowisko, podobnie jak zaniedbane auta z silnikami benzynowymi. To że znajdziemy wielu takich amatorów wynika z niskich dochodów kupujących wyeksploatowane diesle i efektów takiejże dalszej eksploatacji.

nowoczesna benzyna emituje z siebie tylko CO2 i H2O.

Tak tak, szczególnie że spalanie VAGowskich TSI albo turbobenzynek Fiata (fiatowskie bardzo fajne w jeździe) różni się o 20-30% od katalogowego na naszych drogach (mała płynność jazdy etc).

Ciekawe są hybrydy Toyoty - silnik z cyklem Atkinsona, zmiany obciążeń przenoszone na silnik elektryczny i otrzymujemy bardzo trwały, cichy i komfortowy układ napędowy o REALNIE niskim spalaniu w przeciwieństwie do nowoczesnych kombinacji benzynowych z turbo i kompresorem w jednym które dają moc i niskie spalanie ale tylko na trasie.

 

Zresztą, czekam na zamówione Kia Rio 1.4 benzyna bo mniej jeżdżę i diesel już się nie opłaca ale Peugeotowskie i Kia/Hyundai wysokoprężne polecam tak samo jak fiatowskie Multijety. Zresztą wszystkie były współprojektowane przez tą samą firmę projektującą rozwiązania silnikowe w Europy, może stąd pewne podobieństwa w charakterystyce pracy.

Nie no panowie. Nie uprzedzajmy się do klekotów. Takie 100-120KM to jest naprawdę moc. Z 4rema skibami idzie to, aż miło.

 

A takie 250-300KM to leci z naczepą 30t, aż fotoradary świecą.

 

Co prawda trochę z niego śmierdzi i dymi, ale w polu nikomu nie przeszkadza.

To bylo dobre. hehe.

?👈

Kazdy chwali co tam ma w garazu:)

Ja mam 5 cylidrowego klekota i wewnatrz brzmi to przyjemnie, jak fajna pb a i zbiera sie lepiej od niej.

Nowoczesne diesle nie robia czarnej zaslony Kolego - passaty/golfy z 1.9 w tedejku z 400tys km na blacie owszem ...

To tylko tak ci sie wydaje!

Z klekotów możnaby rozważyć też francuza z HDI (PSA).Dobre , nie wyżyłowane silniki , rdza się ich nie czepia , niezły komfort , przyzwoite wykonanie i cena , zawsze tańsze od pastucha ...a minusy miękkie i słabe zawieszenie ( ale które auto wytrzyma nasze drogi) i elektronika płatająca figle.Mimo wszystko plusów jest więcej.

Z klekotów możnaby rozważyć też francuza z HDI (PSA).Dobre , nie wyżyłowane silniki , rdza się ich nie czepia , niezły komfort , przyzwoite wykonanie i cena , zawsze tańsze od pastucha ...a minusy miękkie i słabe zawieszenie ( ale które auto wytrzyma nasze drogi) i elektronika płatająca figle.Mimo wszystko plusów jest więcej.

 

Pewnie masz racje ale tutaj jestesmy w mniejszosci. Sami wielbiciele pb i dla nich diesel bedzie sie kojarzyl z lokomotywa choc jestem pewnien ze nawet nie siedzieli w porzadnym aucie z silnikiem diesla:-)

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Nie no panowie. Nie uprzedzajmy się do klekotów. Takie 100-120KM to jest naprawdę moc. Z 4rema skibami idzie to, aż miło.

 

A takie 250-300KM to leci z naczepą 30t, aż fotoradary świecą.

 

Co prawda trochę z niego śmierdzi i dymi, ale w polu nikomu nie przeszkadza.

To poczytaj o zwycięzcach wyścigu LeMans, już od 2007r.

Ci to maja traktory!

Lubie tych zagorzalych fanow pb. Ide o zaklad ze polowa z nich zasuwa na instalacji lpg schowanej tak zeby sasiad nie widzial a na benzynie to odpala tylko silnik zanim przelaczy na lpg heh

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Lubie tych zagorzalych fanow pb. Ide o zaklad ze polowa z nich zasuwa na instalacji lpg schowanej tak zeby sasiad nie widzial a na benzynie to odpala tylko silnik zanim przelaczy na lpg heh

 

A co to? Jazda na benzynie to jakiś szpan? wyznacznik statusu? LPG trzeba się wstydzić? Ja pierdziu... się porobiło.

Powrót po dłuższej przerwie...

Lubie tych zagorzalych fanow pb. Ide o zaklad ze polowa z nich zasuwa na instalacji lpg schowanej tak zeby sasiad nie widzial a na benzynie to odpala tylko silnik zanim przelaczy na lpg heh

 

A o co chodzi z tym LPG? Wiocha jakaś? Chyba u zakompleksionych posiadaczy diesla (bo Pb w gazie nie wypada).

 

Jak ktoś kupuje diesla i chwali się, że mu pali pińć na sto, to spoko. Rachunek ekonomiczny. A jak LPG, to widocznie dziad :) Za to wycięcie FAPa, to proszę państwa powód do dumy. Jeszcze sobie oporniki w klapy wpinajcie.

 

 

Stecko, z jakiej wsi wyniosłeś tą perspektywę? Czy to może jakieś nowobogackie osiedle? Grunt, że ci się dobrze mieszka xD

 

Najpierw jeden z drugim wyprowadzi się na wiochę, potem jeszcze dla tanich dojazdów kupuje diesla i mi śmierdzi w mieście, bo co by mu sąsiad pomyślał, jak by na LPG jeździł. Państwu nie wypada.

Bady czytaj ze zrozumieniem co pisze. Gdzie napisalem ze lpg to wiocha??

 

Sam uzytkowalem auto lpg i mialo sie dobrze. Tutaj nie ma wstydu tylko ekonomia. Moje nastepne autko bedzie pb doladowane z lpg ...

 

Ja sie smieje z tych fanow pb co nabijaja sie ze diesel kopci i oni nigdy by taka lokomotywa nie smigali a prawda jest taka ze oni ta pb czuja jak odpalaja auto a reszta na lpg . Ale w razie czego to smigam na pb oczywiscie a diesel to wiocha tak?

 

Dlaczego obrazasz ludzi ze wsi? Czy wies dla Ciebie to wiocha bo nie rozumiem twojego porownania ?

 

Pewnie z " warszawki" jestes nie?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Lubie tych zagorzalych fanow pb. Ide o zaklad ze polowa z nich zasuwa na instalacji lpg schowanej tak zeby sasiad nie widzial a na benzynie to odpala tylko silnik zanim przelaczy na lpg heh

i tak lepiej na lpg niz dizlem. Przynajmniej nie capi i nie kopci.

?👈

Ok Panowie koniec tematu - pb najlepsze jest i tyle.

 

Przepraszam ze zasmiecilem watek:-)

 

 

Pozdrawiam

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.