Skocz do zawartości
IGNORED

zestaw do muzyki klasycznej


magellan81x

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu jestem ciekaw, bo o ile mnie pamięć nie myli nie spotkałem się z postem, w którym opisujesz swoje doświadczenia z danym urządzeniem, wrażenia z odsłuchów.

Nie raz opisywałem swoje doświadczenia z różnymi kolumnami/zestawami - nie moja wina że się z nimi nie spotkałeś.

Jakoś nie mam przekonania do lampowych zamulaczy i nieprecyzyjnych antyków. Ale jeśli ktoś woli taki przekaz.

opiniowanie czego nawet nie liznąłeś na podstawie przekonania nie ma sensu

uprzedzenie ogranicza a bywa, że może wzbudzić ... tylko uśmiech :)

to nie o upodobaniach, o muzyce (klasycznej zresztą)

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

opiniowanie czego nawet nie liznąłeś na podstawie przekonania nie ma sensu

uprzedzenie ogranicza a bywa, że może wzbudzić ... tylko uśmiech :)

to nie o upodobaniach, o muzyce (klasycznej zresztą)

To była moja nieco przejaskrawiona odpowiedź na zaczepne i równie wzbudzające "uśmiech":

ktoś tu słuchał klasyki?

zajmujecie się detalami gdy podstawy do muzyki brak

:)

bo to szczera prawda, tematem jest zestaw do klasyki

ktoś kto słucha klasyki i cokolwiek w życiu słyszał, nie pomyśli nigdy o wspominanych wcześniej w wątku wytworach

przy klasyce pierwszeństwo nad wszystkim ma barwa i z tym trzeba się pogodzić

nie mam zamiaru gloryfikować lamp bo wiem, że dźwięk można robić na milion sposobów ale wiem także, że smyków inaczej się nie posłucha

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

bo to szczera prawda, tematem jest zestaw do klasyki

ktoś kto słucha klasyki i cokolwiek w życiu słyszał, nie pomyśli nigdy o wspominanych wcześniej w wątku wytworach

przy klasyce pierwszeństwo nad wszystkim ma barwa i z tym trzeba się pogodzić

Twierdzisz, że muzyka klasyczna jest tak bezbarwna, że potrzeba sprzętu, który ją dodatkowo "dobarwia"? :)

bo to szczera prawda, tematem jest zestaw do klasyki

ktoś kto słucha klasyki i cokolwiek w życiu słyszał, nie pomyśli nigdy o wspominanych wcześniej w wątku wytworach

przy klasyce pierwszeństwo nad wszystkim ma barwa i z tym trzeba się pogodzić

nie mam zamiaru gloryfikować lamp bo dźwięk można robić na milion sposobów ale wiem, że smyków inaczej się nie posłucha

 

Wtrąca się trochę w waszą dyskusję i powiem, że przy niskim budżecie masz racje i lampa faktycznie do muzy poważnej moźe być dobrym wyjściem.

Bo do rocka, popu, elektroniki, ambient itd tanie lampy nie nadają się.

Natomiast gdy budżet jest znacznie większy to najlepsze tranzystory wg mnie graja dużo lepiej, cieplej niź nawet drogie lampy a nie mają ich wad.

Myślę tu o wzmacniaczach.

Ale kasa wtedy musi być konkretna więc twoja propozycja wydaje się sensowna.

 

Pozdrawiam

Sly

Twierdzisz, że muzyka klasyczna jest tak bezbarwna, że potrzeba sprzętu, który ją dodatkowo "dobarwia"? :)

uparcie brniesz w temat o którym nie masz najmniejszej wiedzy

 

Natomiast gdy budżet jest znacznie większy to najlepsze tranzystory wg mnie graja dużo lepiej, cieplej niź nawet drogie lampy a nie mają ich wad.

jeśli S.A. w/g Ciebie cokolwiek słyszał i cokolwiek wie w temacie drogiego sprzętu, rozmowa z nim na ten temat pomoże Ci w weryfikacji opinii

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Natomiast gdy budżet jest znacznie większy to najlepsze tranzystory wg mnie graja dużo lepiej, cieplej niź nawet drogie lampy a nie mają ich wad.

 

Pozdrawiam

Sly

 

sly konsekwentnie sprawdzasz ciagle tranzystory a komentujesz lampy ktorych unikasz , jaki to ma sens ?

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

jest taka śmieszna zależność w słuchaniu muzyki z gniazdka w ścianie jak prąd i dynamika/ekspresja

w lampę prąd wlewa się jak z wiadra, w krzemowe jak przez lejek

drogi wzmahol hi-end hi-tech musi być idealny pomiarowo i już może pretendować do palestry

lampka musi najpierw zagrać, później jest cyzelowana pomiarowo ale spoko, by nie popsuć dźwięku

a dalej to co się komu podoba - można słuchać dość bezboleśnie muzyki lub cieszyć się teoretycznym brakiem zniekształceń

byle nie opowiadać bajek o nieznanej technologii

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

sly konsekwentnie sprawdzasz ciagle tranzystory a komentujesz lampy ktorych unikasz , jaki to ma sens ?

 

Tranzystorów juź nie sprawdzam bo już wiem jak jest.

Temat jest dla mnie zakończony i nie mam już tu dylematów.

 

Ale też nie jestem uprzedzony i np słuchałem wczoraj całego zestawu lampowego T+A i grało bardzo fajnie.

Nie zmienia to faktu że wszystkie lampowe wzmacniacze jakie słyszałem w cenie powiedzmy do 20 tys to albo zamulacze albo takie nudne, mdłe granie.

W każdym bądź razie nie dla mnie choć akceptuje fakt ze komuś moźe się to podobać.

Zestaw T+A choć lampowy bardzo mi się podobał ale tam końcówki mocy i preamp ma cenę ponad 100 tys pln. Ale grało super.

Tranzystorów juź nie sprawdzam bo już wiem jak jest.

 

Nie zmienia to faktu że wszystkie lampowe wzmacniacze jakie słyszałem w cenie powiedzmy do 20 tys to albo zamulacze albo takie nudne, mdłe granie.

 

 

 

Odnośnie tranzystorów wiesz na pewno jak jest?........napisz więc dlaczego-nie napiszesz,bo wszystkiego nie słuchałeś i nie zdążysz-taka prawda.

 

Poczułem sie wezwany do tablicy więc jestem.

 

Natomiast daruj sobie bardzo proszę robić weryfikację lampowych wzmacniaczy-tych do 20 tys i twierdzić stanowczo,że to zamulacze,nudne i mdłe granie-nie masz tu racji.

Wydaje mi się,że to jakieś pierdoły saskie[berlińskie}konfigurowały system który akurat słuchałeś.

ZAPAMIĘTAJ,ŻE GRA ZAWSZE CAŁY SYSTEMIK-A NIE JAKIEŚ TAM URZĄDZONKO.

I wcale nie potrzeba jakiś bardzo wysoko skutecznych kolumn ,żeby osiągnąć i drive i klimat i barwę z lampy do 10000 pln-tylko nie wiesz jak to zrobić-

to bardzo przykro mi Panie Sly z tego powodu.

sly jak wiesz cene w topowych lampach dyktuje producent a nie rynek :) stąd takie przeskoki w góre

według mnie lampa im lepsza /rowniez prądowo/ tym gra bardziej neutralnie jak tranzystor a jej mozliwosci opanowania oczywiscie dobranych prądowo kolumn rosną niewspółmiernie do tranzystora

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Moim celeme jest stworzenie "idealnego" zestawu do muzyki klasycznej. Co sądzicie o takich zestawach:

1. KRELL KAV 300CD + Krell KAV - 400xi

albo

2. Krell KAV - 400xi + Krell KAV-280CD

albo

3. NAD M3 + M5

 

Myślałem jeszcze o zestawieniu nowego sprzętu, gdzie w grę wchodzi

Krell SACD MkIII + Krell s300i

albo

LUXMAN D-05 + LUXMAN L-505u

 

Wszystko dotyczy sprzętu używanego. Ma to być podłączone do kolumn Vienna Acoustics Mozart Grand. Co do pokoju to ma on ok. 15m2. A muzyka to tylko i wyłącznie muzyka klasyczna, zaczynając od Bacha, poprzez Vivaldiego, a kończąc na Straussie...

Moim celeme jest stworzenie "idealnego" zestawu do muzyki klasycznej. Co sądzicie o takich zestawach:

1. KRELL KAV 300CD + Krell KAV - 400xi

albo

2. Krell KAV - 400xi + Krell KAV-280CD

albo

3. NAD M3 + M5

 

Myślałem jeszcze o zestawieniu nowego sprzętu, gdzie w grę wchodzi

Krell SACD MkIII + Krell s300i

albo

LUXMAN D-05 + LUXMAN L-505u

 

Wszystko dotyczy sprzętu używanego. Ma to być podłączone do kolumn Vienna Acoustics Mozart Grand. Co do pokoju to ma on ok. 15m2. A muzyka to tylko i wyłącznie muzyka klasyczna, zaczynając od Bacha, poprzez Vivaldiego, a kończąc na Straussie...

Polecam Krell kav500i-Krell-280cd,czy to jest idealny zestaw do klasycznej,tego nie wiem.U mnie ten krell grał z dali grand coupe,bylo super.Zmieniłem kolumny na dali grand i wyszla kicha.Pokoj za mały

Moim celeme jest stworzenie "idealnego" zestawu do muzyki klasycznej. Co sądzicie o takich zestawach:

1. KRELL KAV 300CD + Krell KAV - 400xi

albo

2. Krell KAV - 400xi + Krell KAV-280CD

albo

3. NAD M3 + M5

 

Myślałem jeszcze o zestawieniu nowego sprzętu, gdzie w grę wchodzi

Krell SACD MkIII + Krell s300i

albo

LUXMAN D-05 + LUXMAN L-505u

 

Wszystko dotyczy sprzętu używanego. Ma to być podłączone do kolumn Vienna Acoustics Mozart Grand. Co do pokoju to ma on ok. 15m2. A muzyka to tylko i wyłącznie muzyka klasyczna, zaczynając od Bacha, poprzez Vivaldiego, a kończąc na Straussie...

Aikido, wtrące swoje pięć groszy.

Moim skromnym zdaniem przy muzyce klasycznej najlepiej powinien sprawdzić się system

nr.3 Nad M3 + M5 który wyciągnie z klasyki to co najlepsze.

Luxman też zagra nieżle ale jest droższy.

Electrocompaniet integra ECI 4 lub 5 + CD1up będzie również niezłą alternatywą.

Próbuj

Mam pytanie, jaki wzmacniacz będzie dobrze zgrywał się z odtwarzaczem Luxman D-05?? Zastanawiam się nad wzmacniaczem używanym do 8000zł. Chodzi o słuchanie muzyki klasycznej. Ostatnio wzbogaciłem kolekcję płyt SACD i postawiłem na Luxmana.

Aikido, wtrące swoje pięć groszy.

Moim skromnym zdaniem przy muzyce klasycznej najlepiej powinien sprawdzić się system

nr.3 Nad M3 + M5 który wyciągnie z klasyki to co najlepsze.

Luxman też zagra nieżle ale jest droższy.

Electrocompaniet integra ECI 4 lub 5 + CD1up będzie również niezłą alternatywą.

Próbuj

Moim zdaniem doskonale rezultaty przy odtwarzaniu klasyki daja kolumny aktywne ( np Avantgarde Acoustic) i dobry wzmacniacz lampowy , najlepiej SET - od Audio Note, Art Audio, Ayona itp.

Aby uzyskac podobne parametry dzwieku przy zestawie kolumny pasywne/tranzystor trzeba wydac duzo wiecej pieniedzy.

Nie zgadzam sie z tymi opiniami , ktore wskazuja ,ze lampy zawsze daja duze zniekszalcenia. Wg mnie SET'y daja jeden z najbardziej transparentnych dzwiekow, jaki daje sie osiagnac. Oczywicie nie daja duzej mocy , co dyskwalifikuje kolumny pasywne dla duzych pomieszczen. Lampa daje duze znieksztalcenie dopiero przy wykorzystaniu duzej mocy - granie do godziny 9-10 oznacza zazywczaj b. male znieksztalcenia, a barwa i wypelnienie dla instumentow akustycznych jest prawie nie do osiagniecia , nawet w b. drogich zestawach tranzystorowych.

Stad dla wokali, jazzu i klasyki goraca polecam odsluch kolumn aktywnych ze wzmakiem SET.

marslo

Konto w trakcie usuwania

Moim celeme jest stworzenie "idealnego" zestawu do muzyki klasycznej. Co sądzicie o takich zestawach:

1. KRELL KAV 300CD + Krell KAV - 400xi

albo

2. Krell KAV - 400xi + Krell KAV-280CD

albo

3. NAD M3 + M5

 

Myślałem jeszcze o zestawieniu nowego sprzętu, gdzie w grę wchodzi

Krell SACD MkIII + Krell s300i

albo

LUXMAN D-05 + LUXMAN L-505u

 

Wszystko dotyczy sprzętu używanego. Ma to być podłączone do kolumn Vienna Acoustics Mozart Grand. Co do pokoju to ma on ok. 15m2. A muzyka to tylko i wyłącznie muzyka klasyczna, zaczynając od Bacha, poprzez Vivaldiego, a kończąc na Straussie...

 

 

Mam 14 m kw. i wg mnie zestaw Nad jest najlepszy. Z płyty CD wydobędzie wszystko a nawet więcej z SACD ( a w tym formacie klasyki jest bardzo dużo), da silny bas i w miarę ciepły środek. Krell 400 (jak go kiedyś porównywałem z NAD) nie jest zbyt dokałdny, nadaje sie lepiej do "łojenia". I wbrew pozorom duże kolumny podłogowe też nie sa złe. Mam Dali Helicon 400mk2 i kiedys taki zestaw mialem w pokoju 25 m k2. Teraz jest trochę gorszy dźwiek, ale tylko trochę.

Luxman D-05 - jest ok ale nie za ta kase.Uwierz na słowo:)

 

NAD seria M też.

 

Krell jest z tych wymienionych najlepszy.Pomysl jeszcze o esoteric.To jest miazga.

 

Miałem kiedys wadie i tez była super.W używanych idzie cos znalesc.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.