Skocz do zawartości
IGNORED

>>> PROCESORY DO KINA DOMOWEGO <<<


BoDeX

Rekomendowane odpowiedzi

A jak to jest z płytami 3d z takim procesorem jak ten Athem. Obraz przesylami Hdmi a dzwięk analogowo dobrze myślę?

No niekoniecznie. Właśnie koledzy pokazali, ze jednak w przypadku tego procesora warto pokusić się o dźwięk przesyłany drogą cyfrową w postaci lpcm.

Ciekawe jakby wyszedł na tle tego Anthema Nad M15. Jedno mnie zastanawia skoro różnice pomiędzy Anthem avm 30 a Anthem avm 50 to tylko sekcja video to dlaczego jest tak ogromna różnica cenowa. Kolega Darek pisze że ten procesor jako preamp stereo jest na poziomie klocków stereo na poziomie 20 tys złotych a według powierzchownych danych to ta sama sekcja analogowa co avm 30 za 13 tys pierwotnie.

Ciekawe jakby wyszedł na tle tego Anthema Nad M15. Jedno mnie zastanawia skoro różnice pomiędzy Anthem avm 30 a Anthem avm 50 to tylko sekcja video to dlaczego jest tak ogromna różnica cenowa. Kolega Darek pisze że ten procesor jako preamp stereo jest na poziomie klocków stereo na poziomie 20 tys złotych a według powierzchownych danych to ta sama sekcja analogowa co avm 30 za 13 tys pierwotnie.

Trzeba by troszkę poszperać i zasięgnąć wiedzy czy oby na pewno nie ma żadnych różnic. Co do Nada M15 nie wypowiem się bo nie słuchałem.

Kolega Darek pisze że ten procesor jako preamp stereo jest na poziomie klocków stereo na poziomie 20 tys złotych...

 

jedynie cytuje opinie tych co wiedza co i z czym porownac, ja moge jedynie potwierdzic, ze stereo jest swietne

Ciekawe jakby wyszedł na tle tego Anthema Nad M15

 

nie slyszalem Nada ale jak dla mnie odpada w przedbiegach. Brak XLR'ow w klocku za taka kase - nawet w najnowszej wersji z HD - moze swiadczyc np o napompowanej cenie sporo przewyzszajacej wartosc i zastosowane rozwiazania... taka tylko dywagacja

nie slyszalem Nada ale jak dla mnie odpada w przedbiegach. Brak XLR'ow w klocku za taka kase - nawet w najnowszej wersji z HD - moze swiadczyc np o napompowanej cenie sporo przewyzszajacej wartosc i zastosowane rozwiazania... taka tylko dywagacja

W sumie Darku trafna uwaga.

Cześć,

ja od Bożego Narodzenia cieszę się nowym Marantz'em AV 7005.

Podepnę nim końcówkę, a jako CD/BD an weekend będę miał u siebie Oppo EU95.

 

Postaram sie zrobić jakieś fotki i opisać wrażenia - kino/muzyka stereo.

 

 

I jak wrażenia ?

Ja również przyłączam się do pytania ,jak wrażenia Marantz jako preamp stereo .Napisz jak możesz jakieś porónanie CD + Marantz vs DVD ( ewentualnie BD) + Marantz ,co gra muzyczniej ,dynamiczniej ,czyściej i badziej otwarto.Jak podłączałeś ,analog czy digital ?

Dostałem odpowiedz z "Polpaku" na swoje pytania na temat Anthema. Procesory od avm 30 do Avm 50 mają tą samą sekcje analogową. Anthem Avm 30 nie ma Hdmi. Różnice pomiędzy avm 40 a avm 50 to apscaling oraz inny procesor.

  • 2 miesiące później...

Miał ktoś styczność z procesorem Myryad MDP 500 ma on wielokanałowe wejścia tak żeby podłączyć do OPPO po analogu?

 

Miałem ten procek u siebie przez jakiś czas. Ma wejścia analogowe, ale tylko RCA.

Nie wiem jak inne egzemplarze, ale ten co miałem u siebie jak dłużej pochodził to się wyłączył i znów włączał. Takie pyknięcie w głośnikach było.

 

Poza tym bardzo go lubiłem. Brzmienie charakterystyczne dla marki. Rasowy Brytyjczyk :)

Miałem ten procek u siebie przez jakiś czas. Ma wejścia analogowe, ale tylko RCA.

Nie wiem jak inne egzemplarze, ale ten co miałem u siebie jak dłużej pochodził to się wyłączył i znów włączał. Takie pyknięcie w głośnikach było.

 

Poza tym bardzo go lubiłem. Brzmienie charakterystyczne dla marki. Rasowy Brytyjczyk :)

Czyli bluereya po analogu podłączysz bez probelmu wielokanałowo?

Wszystko było kiedyś LPCM, to z tego dokonuje się kompresji do DTS HD-MA i TrueHD.

DTS HD-MA oraz Dolby TrueHD to formaty bezstratne, więc o jakiejkolwiek kompresji tu nie ma mowy.

W/w formaty to patentowane algorytmy tych firm.

Mają na celu eliminację pewnych ułomności LPCM.

Streszczając: sprawić by LPCM stał się bardziej "przyjemny".

 

PR-SC883 / XLR / monitory aktywne AEON

w zasadzie słucham tylko HD AUDIO

 

Temat poruszyłem na innym forum ponad trzy lata temu:

 

Napisany 18 marzec 2009 - 16:21

Przeprowadziłem ( w gronie kilku osócool.gif ślepy test LPCM/Dolby TrueHD/dts MA.

Dane techniczne:

materiał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cena: 100 usd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

- płyta BD "Hi-Definition Reference Disc Blu Ray"

The Earth (3:27) PCM 7.1 / DTS-HD 7.1 / TrueHD 7.1

- rip z w/w po AnyDVD do m2ts (do przekazywania w formie bitstream)

playery:

PS3 - LPCM soft decoding HDMI 1.3

Dvico 6500 - bitstream HDMI 1.3 z tego playera wychodził bitstream na ONKYO.

 

AV controller:

ONKYO PR-SC885 HDMI 1.3

sygnał zbalansowany po XLR do monitorów aktywnych średniego pola: AEON APS

 

Wnioski:

[1]

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

Dolby TrueHD gdzieś po środku.

 

Próbka to nagranie na żywo orkiestry symfonicznej w niepełnym składzie.

Widoczne najlepsze mikrofony na świecie.

(Nie znam się na mikrofonach studyjnych ale jeden z gości to spec w tej dziedzinie i absolwent Akademii Muzycznej F.Ch wydział reżyserii dźwięku, aktywny zawodowo).

 

[2]

Jakość dekodowania dstMA i DTHD do LPCM:

Żadnych uwag. Żadnej ingerencji w parametry dźwięku nie stwierdziliśmy.

Zachowane zostały odmienności LPCM/dtsMA/DTHD wymienione wyżej.

Wielkie brawa dla PS3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem ten procek u siebie przez jakiś czas. Ma wejścia analogowe, ale tylko RCA.

Nie wiem jak inne egzemplarze, ale ten co miałem u siebie jak dłużej pochodził to się wyłączył i znów włączał. Takie pyknięcie w głośnikach było.

 

Poza tym bardzo go lubiłem. Brzmienie charakterystyczne dla marki. Rasowy Brytyjczyk :)

Potwierdzam spostrzeżenia kolegi. Kawal dobrego sprzętu. Na razie jedynym procesorem, który w moim mniemaniu zagrał lepiej od niego jest Meridian. Różnica polegała tylko na minimalnie lepszej kontroli basu.

Dziękuje koledzy za jak zwykle wartościowe porady w sprawie tego procesora. Właśnie go zamówiłem niby nowy w sklepie. Podzielę się jak brzmi w mojej konfiguracji jak dojdzie.

A w którym sklepie jeśli można wiedzieć? Jaka jest aktualna cena?

 

EDIT: znalazłem nawet swoje foto jak miałem ten procek. Kiepskie, wybaczcie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potem kupiłem Marantza AV7005 i obiecałem krótką recenzję. Długo się zbieram, ale coś skrobnę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DTS HD-MA oraz Dolby TrueHD to formaty bezstratne, więc o jakiejkolwiek kompresji tu nie ma mowy.

 

 

Nie pisz więcej takich bzdur .... Niby jak uzyskasz mniejszą objętość wynikową bez kompresji ???

Jest to oczywiście KOMPRESJA bezstratna - po rozpakowaniu otrzymujemy 100% materiał źródłowy .

DTS HD-MA oraz Dolby TrueHD to formaty bezstratne, więc o jakiejkolwiek kompresji tu nie ma mowy.

W/w formaty to patentowane algorytmy tych firm.

Mają na celu eliminację pewnych ułomności LPCM.

Streszczając: sprawić by LPCM stał się bardziej "przyjemny".

Streszczając to bzdury pociskasz ;)

DTS HD-Master i Dolby True HD to formaty skompresowane bezstratnie. Jedyna "ułomność" którą eliminują to objętość danych (po kompresji jest nieco mniejsza). A już wierutną bzdurą jest pisanie że DTS/Dolby HD jest bardziej "przyjemne" od LPCM.

KYLE:

- mylisz pojącie optymalizowanego przepakowania (uporządkowania) danych w celu zmniejszenia ilości danych potrzebnych do opisania zdarzenia dżwiękowego z

kompresją ( w drodze stratnych eliminacji zbędnych danych o "zdarzeniu dżwwiękowym").

Bowiem modulowana fala (wav) może być cyfrowo opisana na kilka sposobów.

 

- płyta testowa ( jest link , poczytaj) zawiera ten sam utwór muzyczny p.t. "Earh" w trzech wersjach !!!

- LPCM jako żródło, efekt pracy realizatora dźwięku,

- zapis w/w po poddaniu bezstratnemu algorytmowi firmy dts: dta MA

- zapis po poddaniu j.w. algorytmowi DD: Dolby ThrueHD.

 

Nie ma innej drogi do kreowania opinii o tych działaniach nad materiałem dźwiękowym jak organoleptyka.

Wyrażająch opinię określiłem jako grupę zawodowców z dyplomami wydziału reżyserii dźwięku warszwskiej Akademii Muzycznej.

To z nimi dyskutujesz.

 

O ułomności LPCM:

stań obok skrzypka, najlepiej ucznia a przekonasz się co to są owe ułomności.

Nagraj, poddaj na kompie algorytmowi dts MA i odwótrz.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.