Skocz do zawartości
IGNORED

>>> PROCESORY DO KINA DOMOWEGO <<<


BoDeX

Rekomendowane odpowiedzi

Przechwyć LPCM z wyjścia playera.

Ustaw dekodowanie DTS HD MA do LPCM w playerze i to przechwyć.

Ustaw dekodowanie DD TrueHD do LPCM w playerze i to przechwyć.

 

Porównaj te 3 przechwycone próbki - zobaczysz naocznie czy kodowanie DTS HD MA lub TrueHD wprowadziło zmiany.

 

Masz znajomych w środowisku, więc grabber HDMI jakoś sobie załatwisz..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięku warszwskiej Akademii Muzycznej.

To z nimi dyskutujesz.

Czyli twierdzą oni też, że flac wprowadza zmiany w brzmieniu? ... bo DTS HD Master ma tryb kompresji bezstratnej, o którym tu dyskutujemy, robiący ideologicznie to samo co FLAC.

 

Interesują mnie dowody podobne do tych, które zrobiłem przy porównaniu wav do flac (wav źródłowy vs. wav źródłowy->flac->wav) - czyli zrzut z edytora HEX . Przypominam że udowodniłem brak zmian danych audio po kompresji do FLAC.

 

O ułomności LPCM:

stań obok skrzypka, najlepiej ucznia a przekonasz się co to są owe ułomności.

Nagraj, poddaj na kompie algorytmowi dts MA i odwótrz.

Jak słuchasz muzyki LPCM i coś gra nie tak to myślisz że to wina LPCM (zakładając przyzwoicie wysokie próbkowanie i ilość bit)? - LOL . Winna jest realizacja ew. sprzęt którym to było nagrywane (np. mikrofony).

 

- mylisz pojącie optymalizowanego przepakowania (uporządkowania) danych w celu zmniejszenia ilości danych potrzebnych do opisania zdarzenia dżwiękowego z

kompresją ( w drodze stratnych eliminacji zbędnych danych o "zdarzeniu dżwwiękowym").

Sam wszystko mylisz. Poczytaj co to kompresja stratna (np. mp3 lub DTS), kompresja bezstratna (np. FLAC lub DTS HD Master), i kompresja dynamiki, byśmy mogli zacząć dyskutować na ten temat.

 

ps. a uporządkowanie danych to na dobrą sprawę defragmentacją jest nazywane i ma miejsce na nośnikach typu dysk twardy (talerzowy/tradycyjny/magnetyczny) :)

 

Lekturka dla konfiturka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wybrane cytaty:

 

DTS-HD Master Audio is a lossless audio codec
One goal of the DTS-HD Master Audio format was to allow a bit-to-bit representation of the original movie's studio master

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kinie bomba podpięte pod OPPO 83SE po interkonektach dźwięk HD znacznie gęstszy , bardziej szczegółowy i "delikatny" zarazem. Podpięte pod Krella Kav 300i i końcówkę Rotel 985 MKII, Teraz w zasadzie Onkyo poszło do sypialni i już sporadycznie go słucham. Ostatni oglądałem film "300" i powiem, że wrażenia były niesamowite w stosunku do amplitunera. Teraz tylko zbierać pieniążki na monobloki. Jedno wiem na pewno do amplitunera już nie wrócę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kinie bomba podpięte pod OPPO 83SE po interkonektach dźwięk HD znacznie gęstszy , bardziej szczegółowy i "delikatny" zarazem. Podpięte pod Krella Kav 300i i końcówkę Rotel 985 MKII, Teraz w zasadzie Onkyo poszło do sypialni i już sporadycznie go słucham. Ostatni oglądałem film "300" i powiem, że wrażenia były niesamowite w stosunku do amplitunera. Teraz tylko zbierać pieniążki na monobloki. Jedno wiem na pewno do amplitunera już nie wrócę.

Miło mi to słyszeć darex1973

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYLE:

ja o FLAC nigdy nie pisałem, ignoruję ten format bo to samo jak być zzipował wav .

Zaś później zadysponował: rozpakuj i uruchom.

Oszczędność 40% miejsca na dysku przy obecnych cenach HDD jest cechą pomijalną.

 

 

Wikipedia nie wprowadza różnic w pojęciu "kompresji muzycznej" i "kompresji informatycznej".

 

Podobnie jak to ma miejsce na tym forum. I właśnie na ten aspekt uczulam.

 

Czy naprawdę nie masz dostępu do materiału zapisanego "fabrycznie" LPCM i równocześnie dts MA aby samodzielnie porównać brzmienia obu formatów ?

Bo właśnie na tym polegały możliwości oceny takiego zestawienia na w/w japońskiej płycie testowej.

 

Chyba na drugim Bottim znajdziesz dts MA i 5.1 LPCM 24/96.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nie masz dostępu do materiału zapisanego "fabrycznie" LPCM i równocześnie dts MA aby samodzielnie porównać brzmienia obu formatów ?

Jest możliwe że mam (musiałbym posprawdzać posiadane filmy). Jednak różnica pomiędzy nimi może być ... i nie będzie to wynikać z samego formatu, tylko innej realizacji. Weź sobie kilka filmów DVD ze starym DTS i AC3/DolbyDigital - zwykle główna różnica to poziom głośności (DTS jest głośniej zrealizowany).

 

Tak więc lepiej samemu wziąć ścieżkę LPCM i skompresować do DTS HD Master/Dolby HD, następnie zdekompresować do postaci LPCM, i dokonać porównania edytorem HEX (plik źródłowy z końcowym). Jedyna różnica moze sprowadzać się do offsetu (stąd porównanie na pałę, może dać wynik niezgodności)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko zbierać pieniążki na monobloki. Jedno wiem na pewno do amplitunera już nie wrócę.

Chcesz iść w monobloki ? To będzie 5 lub 7 sztuk = spore pieniądze + miejsce

Może jednak lepiej końcówkę wielokanałową ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz iść w monobloki ? To będzie 5 lub 7 sztuk = spore pieniądze + miejsce

Może jednak lepiej końcówkę wielokanałową ?

Zależy co się trafi jeśli będzie jakaś okazja na Arcama P7 lub coś podobnego to być może, monobloki raczej jakieś tańsze typu Audiolab 8200M rozważam też końcówki stereo typu Rotel rb 1582. zastanawiam się jak konfiguracja na Rotelu czy Audilabie zagra lepiej niż taki Arcam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest wiele możliwości:

5 x monobloki

pięciokanałowa końcówka

2+ 3 - jak tak wybrałem.

Można też dać na fronty coś mocniejszego, np wyższy model tej samej firmy, a na resztę coś trochę słabszego, żeby finansowo i jakościowo wyszło optymalnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedia nie wprowadza różnic w pojęciu "kompresji muzycznej" i "kompresji informatycznej".

Podobnie jak to ma miejsce na tym forum. I właśnie na ten aspekt uczulam.

 

Mógłbyś rozwinąć tak zacny wątek ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyłem pięć wersji kompresji inwazyjnych ATRAC Sony MiniDisc.

Majdrowano usuwając niesłyszalne części pasma.

Niestety to się niezaakceptowało. I koncept padł.

 

Co innego kompresja danych zip/rar/arj itp itd.

 

W formatach dts MA /Dolby ThrueHD nie występuje kompresja dźwięku.

I o to poszło w mojej reakcji na przedmiotową wypowiedź.

Czy występuje kompresja danych ?

 

Wystarczy porównać rozmiar pliku 5.1 wav i wytworzonego na jego podstawie dts MA.

Mam taką możliwość bo się w to bawiłem. Ale musiałbym odpalić kompa na II-gim piętrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYLE:

ja o FLAC nigdy nie pisałem, ignoruję ten format bo to samo jak być zzipował wav .

Zaś później zadysponował: rozpakuj i uruchom.

Oszczędność 40% miejsca na dysku przy obecnych cenach HDD jest cechą pomijalną....

FLAC ma jedną niezaprzeczalną przewagę nad .wav, a mianowicie możliwość zapisania w pliku metadanych. W niektórych zastosowaniach must have.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest wiele możliwości:

5 x monobloki

pięciokanałowa końcówka

2+ 3 - jak tak wybrałem.

Można też dać na fronty coś mocniejszego, np wyższy model tej samej firmy, a na resztę coś trochę słabszego, żeby finansowo i jakościowo wyszło optymalnie.

No to jest wiele możliwości:

5 x monobloki

pięciokanałowa końcówka

2+ 3 - jak tak wybrałem.

Można też dać na fronty coś mocniejszego, np wyższy model tej samej firmy, a na resztę coś trochę słabszego, żeby finansowo i jakościowo wyszło optymalnie.

 

W zasadzie, bardzo podoba mi się twój sprzęt, szkoda, ze dolar taki drogi teraz i troszku sprowadzenie emotivy drogo teraz wychodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omen a jak poszukiwania kolumn bo na Eltax chyba nie wykorzystujesz potencjału tych klocków?

 

Oczywiście masz rację, celne spostrzeżenie ;)

 

Tak naprawdę po zakupie Emotivy grały u mnie lepsze głośniki. Eltax Linear Response 10,5. Najlepsze głośniki jakie wypuścił Eltax. Miałem po prostu 2 komplety.

Planowałem zakup tylko elektroniki, jednak po zakupie Emo zrozumiałem, że nie ma już odwrotu i aby uzyskać pełny potencjał muszę niestety wymienić głośniki. Sprzedałem Linear Response, a Eltax Liberty 3+ zostały tylko na przetrwanie.

 

Nie chwaliłem się jeszcze, ale po kilku odsłuchach u mnie w domu padło na AudioAcadaemy Hyperion 4. Były najbliżej moich preferencji i oczekiwań. Nadmieniam, że byłem gotowy na 2x droższe konstrukcje.

Głośniki grają u mnie od 3 tygodni. Wygrzewają się i na spokojnie je osłuchuję, dlatego nie piszę nerwowych zachwytów. Stopniowo odkrywam te głośniki i jak na razie nie ma zawodu.

Muszę również zaznaczyć, że priorytetem było stereo, bo muzyki słucham najwięcej.

Nie wykluczam zakupu przedwzmacniacza z Emo, ale to przyszłość. Przede mną także wybór suba.

 

Mam na razie tylko fronty z tej serii. Konstruktor czeka na mój znak i jak się osłucham w stereo wykona centralny i tyły do kompletu.

 

Jeśli mnie spytasz czy Hyperiony wykorzystują w pełni potencjał Emo to napiszę, że nie wiem. Emo to bardzo mocna pozycja. Hyperiony to jednak najlepsze, a w każdym razie najlepiej wpisujące się kolumny w mój gust, jakie miałem okazję gościć w moim domu - nie sposób posłuchać wszystkiego.

 

Przy poszukiwaniu głośników przyjąłem zasadę, że nie kupię żadnych, których nie posłucham u siebie.

 

Tak na marginesie to polecam poszukującym głośników odsłuch konstrukcji Polskich producentów bo można się zdziwić przy porównaniach z zachodnią konkurencją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYLE jesteś moderatorem !

Załóż osobny wątek bo jetseśmy w oFFie !

PLEASE !

Dziś z tymi ludzmi po-piłełm.

Mam argumenty.

Poważne.

 

Temat powinien mieć tytuł:

[ jeżeli dts MA /]Dolby ThrueHD nie kompresuje i jest bez-stratne to CO ROBI ? ]

Powinien być założony 6/5 lat temu !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje Omen wyboru, miałem okazję kiedyś tych głośników (słuchać starszych modeli) i było naprawdę bardzo bardzo dobrze a grały z jakimś niskim Rotelem u ciebie może być tylko lepiej. gdyby nie to, że trafiła mi się mega okazja Magnata być może u mnie też by gościły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega okazja Magnata być może u mnie też by gościły.

Czytałem test Twoich magnatów w Audio. Strasznie podobają mi się wizualnie (niestety nie słyszałem), zwłaszcza w tym kolorze co testowane:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sama konstrukcja też robi wrażenie. Pewnie dają wiele radochy - cena także słuszna ;)

 

Obawiam się, że do moich 21m2 i tak byłyby za duże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grają bosko jak dla mnie. Kupiłem je za kilkanaście procent ich katalogowej wartości więc było warto, powystawowe z gwarancją, kolor niestety brzoza (wyboru nie było). Co do wielkości pomieszczenia u mnie grają na 24 metrach i nawet nawet wystarcza ten metraż. Mam wrażenie jednak, że wciąż im brak u mnie godziwej końcówki aby pokazały pełne możliwości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jeżeli dts MA /]Dolby ThrueHD nie kompresuje i jest bez-stratne to CO ROBI ?

 

 

Kompletnie nie rozumiesz pojęć, którymi się posługujesz.

 

Te kodeki KOMPRESUJĄ BEZSTRATNIE ............ "ściskają" dane w procesie kompresji, a następnie podczas odtwarzania są one rozpakowywane

zgodnie z algorytmem i w wyniku tego otrzymujemy dane pierwotne . Celem jest oszczędność miejsca na nośniku, nie wszystko udaje się wydać

jako LPCM. Nie ma żadnej różnicy ( jeśli nikt nie grzebał przy materiale ) w plikach wynikowych. Było o tym 5-6 lat temu ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grają bosko jak dla mnie. Kupiłem je za kilkanaście procent ich katalogowej wartości więc było warto...

 

Oooo, to pozostaje tylko pogratulować takiego dźwięku za takie pieniądze.

 

Masz całkowitą rację, że próbujesz zapewnić im godne towarzystwo.

To co np. zauważyłem po zakupie Emo, to różnica w graniu końcówki mocy, a integr (stereo) przy większych poziomach głośności. Czym było głośniej tym różnice większe.

 

Ponieważ lubię głośno pograć, kiedyś porównałem ze wzmacniaczem około100Watt/8 ohm. Różnica była tak, że przy głośnym graniu (takim konkretnym rocku) na integrze zaczęła robić się ściana dźwięku, wszystko się zlewało, zaczynał zmieniać się charakter dźwięku, dawały się we znaki jakieś wyostrzenia.

Emotivie było obojętne czy grała cicho czy głośno, zawsze grała swoje.

Wydaje mi się, że to chyba wydajność prądowa i zapas mocy mają na to wpływ. Prawdopodobnie w integrze kończyła się moc i zaczynały pojawiać się zniekształcenia, może nieduże bo oczywiście o jakimś charczeniu itp nie było mowy, ale jednak.

 

Polecam Ci odsłuchać jakąś końcówkę mocy przez zakupem, bo to też czasami trochę inne granie.

Kiedyś czytałem test mocnej końcówki Power Monster. Recenzent napisał, że mocne końcówki mają do siebie większą kulturę grania, nie są podbarwione. Mówił że słabsze wzmacniacze czasami są podbarwione na dole, żeby grały efektowniej i zamaskować niedostatki mocy. Podłączając mocną końcówkę mamy wrażenie w pierwszym momencie, że basu jest mniej, jednak kiedy bas jest na nagraniu to końcówka go swobodnie odda.

 

Słuchając Emo stwierdzam, że coś w tym jest. Pomimo, że XPA-2 jest mocna nie wali basem jak głupia. Ten bas jest jakby mniej tłusty jak w moim poprzednim ampli, ale jak potrzeba potrafi pierdyknąć.

 

Nie wiem, może inne końcówki grają inaczej, nie mam aż takiego porównania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda mocy niczym nie zastąpisz, można pisać różne teorie, ale mocna końcówka z łatwością wysteruje nawet trudne głośniki. XPA-2 to bardzo fajna końcówka i pewnie trzeba by było u nas wydać minimum 6 tys żeby wzbić się na podobny poziom dzwięku. Jeszcze nie słyszałem o tej końcówce żadnej negatywnej opinii, wszyscy ją chwalą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Kiedyś czytałem test mocnej końcówki Power Monster. Recenzent napisał, że mocne końcówki mają do siebie większą kulturę grania, nie są podbarwione. Mówił że słabsze wzmacniacze czasami są podbarwione na dole, żeby grały efektowniej i zamaskować niedostatki mocy. Podłączając mocną końcówkę mamy wrażenie w pierwszym momencie, że basu jest mniej, jednak kiedy bas jest na nagraniu to końcówka go swobodnie odda.

 

Słuchając Emo stwierdzam, że coś w tym jest. Pomimo, że XPA-2 jest mocna nie wali basem jak głupia. Ten bas jest jakby mniej tłusty jak w moim poprzednim ampli, ale jak potrzeba potrafi pierdyknąć.

No to potwierdzam w 100%. U mnie nawweet staram się z tym trochę powalczyć. W stereo mam ASR Emittera 1 podpiętego pod Infinity Kappy 8.2i. Shaffer, konstruktor Emittera ma chopla na punkcie zasilania. Wystarczy poczytać dane techniczne. Zresztą 50kg wagi mówi samo za siebie. I skutkuje to niebywałą swobodą dźwięku. Można kręcić gałką jak się chce a Kappy na wzmaku nie robią żadnego wrażenia a są to konstrukcje trudne, czterodrożne, z dwucewkowymi, 30cm woofermi Watkins-a i wstęgowymi tweeterami. Dżwięk jest piękny. Kolega z forum który ostatnio mnie odwiedził po włączeniu stał z buzią uśmiechniętą i mówił że ma dreszcze. Ale, właśnie ale kontrola basu jest tak totalna że mnie się wydaje że mogło by być tego basu więcej. Mógł by być bardziej ,, rozlazły''. A on jest wielobarwny, dobitny ale jakby w porównaniu ze słabszymi wzmakami mniej natarczywy, mniej nachalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.