Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  241 członków

Cayin Klub
IGNORED

Klub miłośników i sympatyków produktów Cayin / Spark.


lord_vader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tzn jest akurat odwrotnie - PL bulowaty bas, gora obcieta gra jak Tania lampa. Wykonanie tez pozostawia sporo do zyczenia.

 

 

Przy niektorych lampach (I ich zmianie na inne) autobias nie jest rozwiazaniem problemu bo i tak musisz ustawic humpoty dla nowych lamp.

 

Nie wiem co jest nie tak w wykonaniu PL??

Co do niskich tonów sie moge zgodzic. Bas nie jest glęboki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak puszczam sobie muzykę w tle przy wykonywaniu innych czynności, czy jak oglądam program muzyczny lub film w telewizji, to też czasami też mam dylematy, czy nie jest to niepotrzebne marnowanie potencjału wzmacniacza lampowego i bezsensowne zużywanie lamp (i prądu), które swoje kosztują. Czasami żałuję, że pozbyłem się wzmacniacza tranzystorowego, który do takich celów też by wystarczył. Ale z drugiej strony nie wiadomo jak człowiek jeszcze długo pożyje i nie ma sensu wszystkiego sobie odmawiać w ramach ogólnie pojętej oszczędności i racjonalizmu, zwłaszcza, że słuchanie duetu Cayin CS55 / Minas Anor sprawia mi dużo frajdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na powaznie. Czy ktos z Was odsluchiwal moze A70Mk2 i Copland CTA 405A?

Coplanda znam dobrze ale Cayina nie mam okazji posluchac dlatego chcialbym poznac jak te dwa modele wzmacniaczy maja sie do siebie. Tzn. konkretnie czy ktos z odsluchujacych zamienil by takiego A70 na CTA405A?

Bardzo mnie ciekawi poniewaz mam do kupienia w dobrych pieniadzach Coplanda ale zawsze jest alternatywa.

Takie samo pytanie zadam na forum Copland zeby miec jakies odniesienie.

Edytowane przez Purple
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano chińszczyzna potrafi być i bardzo zła i bardzo dobra, wszystko kwestią kosztu wykonania produktu ,jakości i renomy firmy ,a także jakości podzespołów i samych rozwiązań konstrukcyjnych .To jak z ciuchami czy butami, czy naprawą samochodu u pana Miecia w ogródku czy dobrym warsztacie. A czasem i pan Miecio ma talent i wiedzę i krzywdy nie zrobi. W obecnych czasach większość urządzeń pochodzi z Chin ,zarówno urządzeń tam produkowanych jak i tych konstruowanych ,bo Chińczyki co chcieli skopiowali,a i nauczyli się produkować na wysokim poziomie. Niestety produkcja jest coraz droższa w Chinach a i kurs dolara nie napawa optymizmem.

 

Są i takie firmy gdzie na twórczą myśl Chińczyka podczepia się europejska czy amerykańska firma klejąc znaczek Made In USA, Germany etc.

 

Żeby nie dać się zrobić w butelkę zdać się na swój słuch ,można podeprzeć się literaturą powiedzmy zachodnio europejską ,amerykańską jak tam testują chińszczyznę i co o niej piszą.

 

Ale przede wszystkim trzeba poskładać sobie system ,bo nie ma urządzeń uniwersalnych do współpracy z sobą ,czasem kolumna potrzebuje drapieżności ze wzmacniacza ,czasem gładkości,część z tego można skorygować lampami ale wrodzony charakter wzmacniacza, czytaj jego zamierzony projekt ma określony styl brzmieniowy.

 

System powinno się składać nie metodą "bo dobre i dobrze o nim mówią " ale na zasadzie " jakich aspektów potrzebują moje kolumny" , o ile dobieramy wzmacniacz.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano chińszczyzna potrafi być i bardzo zła i bardzo dobra, wszystko kwestią kosztu wykonania produktu ,jakości i renomy firmy ,a także jakości podzespołów i samych rozwiązań konstrukcyjnych .To jak z ciuchami czy butami, czy naprawą samochodu u pana Miecia w ogródku czy dobrym warsztacie. A czasem i pan Miecio ma talent i wiedzę i krzywdy nie zrobi. W obecnych czasach większość urządzeń pochodzi z Chin ,zarówno urządzeń tam produkowanych jak i tych konstruowanych ,bo Chińczyki co chcieli skopiowali,a i nauczyli się produkować na wysokim poziomie. Niestety produkcja jest coraz droższa w Chinach a i kurs dolara nie napawa optymizmem.

 

Są i takie firmy gdzie na twórczą myśl Chińczyka podczepia się europejska czy amerykańska firma klejąc znaczek Made In USA, Germany etc.

 

Żeby nie dać się zrobić w butelkę zdać się na swój słuch ,można podeprzeć się literaturą powiedzmy zachodnio europejską ,amerykańską jak tam testują chińszczyznę i co o niej piszą.

 

Ale przede wszystkim trzeba poskładać sobie system ,bo nie ma urządzeń uniwersalnych do współpracy z sobą ,czasem kolumna potrzebuje drapieżności ze wzmacniacza ,czasem gładkości,część z tego można skorygować lampami ale wrodzony charakter wzmacniacza, czytaj jego zamierzony projekt ma określony styl brzmieniowy.

 

System powinno się składać nie metodą "bo dobre i dobrze o nim mówią " ale na zasadzie " jakich aspektów potrzebują moje kolumny" , o ile dobieramy wzmacniacz.

 

To jest oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano chińszczyzna potrafi być i bardzo zła i bardzo dobra, wszystko kwestią kosztu wykonania produktu ,jakości i renomy firmy ,a także jakości podzespołów i samych rozwiązań konstrukcyjnych .To jak z ciuchami czy butami, czy naprawą samochodu u pana Miecia w ogródku czy dobrym warsztacie. A czasem i pan Miecio ma talent i wiedzę i krzywdy nie zrobi. W obecnych czasach większość urządzeń pochodzi z Chin ,zarówno urządzeń tam produkowanych jak i tych konstruowanych ,bo Chińczyki co chcieli skopiowali,a i nauczyli się produkować na wysokim poziomie. Niestety produkcja jest coraz droższa w Chinach a i kurs dolara nie napawa optymizmem.

 

Są i takie firmy gdzie na twórczą myśl Chińczyka podczepia się europejska czy amerykańska firma klejąc znaczek Made In USA, Germany etc.

 

Żeby nie dać się zrobić w butelkę zdać się na swój słuch ,można podeprzeć się literaturą powiedzmy zachodnio europejską ,amerykańską jak tam testują chińszczyznę i co o niej piszą.

 

Ale przede wszystkim trzeba poskładać sobie system ,bo nie ma urządzeń uniwersalnych do współpracy z sobą ,czasem kolumna potrzebuje drapieżności ze wzmacniacza ,czasem gładkości,część z tego można skorygować lampami ale wrodzony charakter wzmacniacza, czytaj jego zamierzony projekt ma określony styl brzmieniowy.

 

System powinno się składać nie metodą "bo dobre i dobrze o nim mówią " ale na zasadzie " jakich aspektów potrzebują moje kolumny" , o ile dobieramy wzmacniacz.

Tak wlasnie zrobilem -czyli zdecydowalem sie na kupno z drugiej reki chinskiego tranzystora.Jako ze trzeba bylo sie spieszyc-ze wzgledu na atrakcyjna cene zakup odbyl sie kompletnie w ciemno-sprzedajacy poprostu twierdzil ,ze jest jak nowy.Minelo od tej pory juz wiele miesiecy a ja odczuwam ogromna przyjemnosc za kazdym razem kiedy go odpalam i slucham jak pieknie gra z moimi monitorkami.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie chciałbym nabyć Cayin CS 55A. Większość tutaj z was poleca kolumny studio 16 Hertz. Niestety moje pomieszczenie to jakieś 10-12 M2 i prawdopodobnie takie canto grand były by za duże. Jakie kolumienki polecalibyście do tego wzmacniacza. Zależy mi na dynamicznym brzmieniu, aczkolwiek nie za ostrym w górnych rejestrach. Muzyka jakiej słucham jest różna praktycznie wszystko oprócz Jazzu i muzy symfonicznej. Dużo Rock i Hardrock. I jeszcze jedno pytanie jak by miał się Cayin CS 55A do tańszego modelu A-55TP. Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Może to być dobry kierunek, Cayin CS-55A oraz do takiego metrażu małe monitory Studio 16 Hertz Canto One New

CS-55A jest dynamicznym i szybkim lampowcem tu b. dobry kierunek! Kwestia pogadania z Grzegorzem jak zgrałby się z tymi monitorkami.

 

na tą chwilę lampa nie jest dla mnie (małe dziecko). Do tego przeraża mnie wymiana lamp

 

ja stałem przed takim samym dylematem, mam dwu letnią córeczkę oraz trzy miesięczną :P

założyłem fabryczną "kratkę" na lampy i nie mam obaw, nie wsadzą tam paluszka ani nic innego z zabawek

 

To co piszesz właśnie - koszt lamp - nie wsadzisz tanich lamp do dobrego wzmacniacza bo to profanacja :)

Po trzecie, u mnie wzmacniacz chodzi od 16:00 do 02:00 co dziennie (muzyka gra często w tle) i pewnie by się szybko skończyły :)

 

koszt lamp to zależy, jeśli fabryczne by wymagały wymiany (są długowieczne) to nie jest to jakiś duży koszt, na fabrycznych gram obecnie i nie jest to profanacja w mojej opinii :)

oglądam tv, filmy czy muzyka w tle czasem parę godzin dziennie (wyleczyłem się że nie włączam bo lampy się zużyją - gra muzyka i miło)

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam melduję się na pokładzie z Cayinem A55TP na razie chyba musi się wygrzać bo nie czuję tak dużej różnicy po przejściu z Roksana Kandy MKIII (swoją drogą znakomity wzmacniacz) kolumny Minas Anor jest więcej basiku ale bardziej obnaża słabo zrealizowane płyty nie ma wg mnie takiego drivu Inna sprawa to że musze pokombinować z kabelkami i przede wszystkim źródło Mam Yamahę Cd-n500 i muszę zakupić jakiś DAC bo bez gra płasko Czy koledzy mają jakieś przygody z dacami i z tym wzmacniaczem wszelkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciechu

Witaj, daj wzmakowi te 50-100 godzin lampy muszą się porządnie wyżarzyć :) to bardzo ważne akurat przy lampowcach!

Wtedy zrób odsłuch porównawczy czy lepie czy gorzej od Kandy MkIII.

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są to konkretnie odczuwalne zmiany, czy coś w rodzaju zmian "kablowych".

 

Probóbowalem trochę z kabelkami, ale budżetowymi. Nie o tym jest temat więc opisywać nie będę, były to subtelne zmiany.

 

Jeśli chodzi o lampy to już można mówić o konkretnym charakterze który dają od siebie. To zależy co potrzebujesz zmienić. Jestem początkujący w lampach, ale warto próbować aby znaleźć te "swoje". Jakiś czas mam tungsole 6550. Są to równe lampy, po zmianie z seryjnych najbardziej odczuwalny był dla mnie lepszy bas, mniej rozlazły, bardziej muzykalny i zróżnicowany. Poprawiła się przestrzeń.

Jeszcze większe zmiany odczułem próbując starych 12ax7. Jest jednak tyle zmiennych, że ciężko coś polecać w ciemno. Naprawdę jedynym sposobem jest metoda prób i błędów. Zabawa droga, ale jak wiele może nauczyć, dać poznać różnice w dźwięku lamp. Uważam, że zmieniając kable do 1000zł nigdy nie osiągniemy takich różnic w kształtowaniu dźwięku jak przy próbach z lampami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykle to ustalenia handlowe (tajemnice handlowe) kto dla kogo produkuje i po jakich cenach). Firm produkujących sprzęt lampowy wcale tak dużo nie ma . Dziś częstym jest fakt iż zleca się produkcję do konkretnych fabryk. Ford KA produkowany jest w fabryce Fiata na podzespołach Fiata.

 

Prima Luna w Cayinie. Sprawny wzmacniacz Prima Luny nie powinien szumieć ani brumieć ,choć do końca nikt z nas nie wie jakiej klasy podzespoły są montowane ,część z tego widać oglądając wnętrze wzmacniacza. Sądzę jednak że Prima Luna powinna być cicha .Zatem może być uszkodzenie wzmacniacza,mogą też szumieć same lampy.

 

To nie jest oczywiste że wzmacniacze lampowe są ciche ,miałem sporo wzmacniaczy za spore sumy i problemy występują w drogich konstrukcjach z szumem i brumem. To kwestia dobrego projektu ,dobrze rozprowadzonej masy ,jakości podzespołów. Konstruktor wzmacniaczy lampowych wypowiedział by się tutaj dogłębniej.

 

Cayiny są bardzo ciche ,jeżeli ktoś użytkował różne wzmacniacze to lampowe Cayiny nie szumią ,nie brumią.

 

Pytacie w mailach kiedy dostawa wzmacniaczy .W ciągu kilku tygodni na pewno będą dostępne. Będą to modele MT35S, A55TP, CS55A . Będzie też nowy model CS-88A . Po jego budowie wnioskuję i takie mamy info że będzie to brzmienie jakie jest serwowane w modelu A-88T MK2 ,czyli szybkie dynamiczne ,konturowe ,takie pasujące pod nieco trudniejsze głośniki ScanSpeaka .Posłuchamy -zobaczymy. Oczywiście będzie też bardzo muzykalny A -70T MK2 .To mój ulubiony wzmacniacz .

 

PS. Aktualna strona : www.cayin.com.pl .Nie ma już adresu : www.cayin.eu

 

Jaka cena w przybliżeniu będzie za CS88A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mam cs55a i te zabiegi wznoszą granie na wyższy poziom. Musisz się sam przekonać.

 

Do CS55A tungsole 6550 ,a wejściowe ecc83 bardzo dobrze sprawdzają się psvane z nowej produkcji .Przekaz jest nadal dynamiczny i równiejszy niż z Siemensem czy Raytheon-em.

Do CS-a zwykle nie wkładam jasno brzmiących lamp wejściowych.

 

Uważam, że zmieniając kable do 1000zł nigdy nie osiągniemy takich różnic w kształtowaniu dźwięku jak przy próbach z lampami.

 

To prawda ,lampami osiągamy większe zmiany w brzmieniu ,kształtowanie dźwięku jest większe, choć testowanie okablowania jak najbardziej polecam.

 

O, dobre pytanie. A do A70MKII upgrade, jakie lampy lepsze zastosować?

 

On gra bardzo dobrze ze standardowymi lampami .

Poprawa jest zmieniając lampy mocy, lampy wejściowe , a także pasjonaci zmieniają lampę prostowniczą 5AR4 NA GZ34 Mularda ,choć ta do tanich nie należy.

 

Ten wzmacniacz oferuje najwięcej muzyki więc kwestią pozostałego systemu co za lampy mu włożymy . Tu warto się wysilić i dopasować lampy ecc83/ecc82.

 

 

Jaka cena w przybliżeniu będzie za CS88A?

 

W przybliżeniu będzie w okolicach A70T MK2 . Cenę zakupu znamy ,pomyślimy jak go wycenić korzystnie dla jego przyszłego nabywcy.

 

Ciechu mam identyczny zestaw.

W moim przypadku sprawę załatwił Dac McGyvera, plus oczywiście wymiana lamp.

 

Tak do A55TP polecam CD z lampizacją McGyvera lub DAC-a Protagonist. To zestaw który dostaje szczegółowości i precyzji .Bardzo dobrze rozświetlony przekaz. Scena szeroka i dość głęboka .Sądzę ze taki zestaw spodoba się wielu słuchaczom.

 

Pozdrawiam

 

Pozdrowienia dla Pana Mirka .Jak będę wybierał się do Kielc lub przez Kielce nie omieszkam zadzwonić :-)

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z Was nie robił takich porównań?

 

Czy ktoś z Was słuchał/porównywał lampy mocy Tung Sol do seryjnych które siedzą w Naszych wzmacniaczach Cayin?

Oraz jakie różnice dźwiękowo są pomiędzy Tung Sol 6550 a Tung Sol KT120 ewentualnie Tung Sol KT150?

pzdr.

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Patryk. Z tych o które pytasz słuchałem jedynie TungSol 6550, które mam obecnie.

Wspomniałem o tym ostatnio:

Jakiś czas mam tungsole 6550. Są to równe lampy, po zmianie z seryjnych najbardziej odczuwalny był dla mnie lepszy bas, mniej rozlazły, bardziej muzykalny i zróżnicowany. Poprawiła się przestrzeń.

Tak więc mam tylko porównanie co do seryjnych, do tego z cs55a i canto grand, więc nie wiem jak one zachowają się u Ciebie.

U mnie pojawiło się więcej powietrza i przestrzeni, najwięcej zyskał bas,jest go jakby troszkę mniej, ale stał się bardziej konturowy i uporządkowany, poprawiła się dynamika.

 

Może wypożycz 2-3 opcje za kaucją i zostawisz u siebie te najbardziej odpowiadające.

Edytowane przez Emdester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o ewentualnym kupnie używanych więc wypożyczenie i płacenie za odsłuch to duża strata.

Natomiast jeśli ktoś ma gotówkę na nowe lampy to jak najbardziej takie wypożyczenie z lampyelektronowe.pl jest świetną opcją gdy wybierze się jakieś lampki kwota przy kupnie nie obejmuje kosztów wypożyczenia.

 

Czytałem Twój wpis Emdester odnośnie porównań fabrycznych do 6550 to już daje mi pewien obraz :) Nie chciałbym by po zamianie na Tung Sol granie miało by być bardziej suche, szczupłe, analityczne.

 

Ciekawią mnie różnice jakie są pomiędzy 6550/KT120/KT150

Zastanawiam się czy im mocniejsza lampa od KT88 czyli KT90, KT120, KT150 to wiadomo większa moc, dynamika, a barwa... szczuplejsza sucha nie lampowa....?

 

Oczywiście mi nawet na stockowych lampach gra bardzo dobrze i nie mam się do czego przyczepić ale czytając Wasze wpisy że po zmianie lamp mocy praktycznie w każdym aspekcie jest lepiej lub dużo lepiej to kusi :P

 

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawią mnie różnice jakie są pomiędzy 6550/KT120/KT150

 

Patryk brzmienie jest to kwestią także producenta lamp ,nie tylko rodzaju lampy .Ostatnie dwie produkuje wyłącznie Tungsol ,zatem innych do porównań w tym typie nie ma .

 

Ja miałem krótko KT120 Tungsola i wypowiadać się za dużo nie mogę ponieważ sprawdzałem ją tylko w A70 TMK2 i tam grała barwą bardzo ładną ,dokładnie taką sama jak 6550 Tunsol ale bas był wolniejszy . A70 ma prostownik diodowo - lampowy ,moim zdaniem trudno dla niego o lepszą lampę niż 6550 Tungsola ,ale A88T /A88TMK2 mogą zagrać nieźle ,mogą być bardziej zwarte (prostownik krzemowy) i może to być udane połączenie ,bo barwa z tungsoli jest bardzo dobra ,ale.....to trzeba sprawdzić , ja nie sprawdzałem.

 

Zastanawiam się czy im mocniejsza lampa od KT88 czyli KT90, KT120, KT150 to wiadomo większa moc, dynamika, a barwa... szczuplejsza sucha nie lampowa....?

 

KT90, KT100 to lampy rzadziej montowane, sprzedawane i promowane. KT100 także tylko jedna firma produkuje.

 

Z tetrody chyba najwięcej można spotkać lamp 6550 ,KT88/120/150.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem krótko KT120 Tungsola i wypowiadać się za dużo nie mogę ponieważ sprawdzałem ją tylko w A70 TMK2 i tam grała barwą bardzo ładną ,dokładnie taką sama jak 6550 Tunsol ale bas był wolniejszy .

 

Tylko Tung Sol mnie interesują.

A stockowe lampy w A70mk2 też słuchałeś i jak się mają do tych w/w?

Czyli KT120 pomimo że to lampa większej mocy od 6550 gra wolniej na basie uuuu :( to się ździwiłem

Czy KT88 jest wyżej klasyfikowana mocowo od 6550?

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli KT120 pomimo że to lampa większej mocy od 6550 gra wolniej na basie uuuu :( to się ździwiłem

 

Patryk źle to odczytujesz . Lampa KT120 GRA łącznie ze wzmacniaczem. Z jego budową czy natura grania .

 

Generalnie jest mocniejsza od KT88/6550 .Brzmienie jest kwestią budowy wzmacniacza ,jego prostownika ,wizji konstruktora.

 

Ty pytasz jak to zagra w Twoim wzmacniaczu ? ja tego nie wiem bo odpowiedziałbym Ci wcześniej już telefonicznie czy mailowo .

Prawdopodobnie dobrze ale tego Ci nikt nie zagwarantuje,gdybym miał te lampy to bym Ci je wysłał na testy .

 

W Twoim A88TMK2 prostownik jest krzemowy czyli wzmacniacz gra zwarym basem ,dlatego tungsol KT120 ma szanse Ci się spodobać ,ale .....jak pisałem to teoria, tylko .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.