Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy później...

W końcu jakieś dobre wieści z Polski! :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pytanie - co będzie dalej z projektem? Czy się uda rozwinąć produkcję w kraju? Może to początek odwracania trendu w którym Polska jest tylko gigantycznym konsumentem obcych technologii i dostarczycielem taniej siły roboczej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Dottore, właśnie miałem to wrzucić. Doskonały przykład, że potencjał u nas jest. Niedawno czytałem też o projekcie wskrzeszenia Warszawy - auto byłoby ekskluzywną limuzyną o sportowym charakterze (silnik). Prototyp wyglądał smakowicie.

Powrót po dłuższej przerwie...

Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Nie naruszono czasem żadnych praw autorskich?

 

V1-20040830.jpg

 

Flaris-Lar-1-8.jpg

 

Ten samolocik to jeszcze przyszłość i niewiele znaczący epizod. O tej firmie wspominałem już w innym wątku: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazdy_Szynowe_PESA_Bydgoszcz

 

220px-ED59-01.jpg220px-Elf_-_27WE_-_SKM_Warszawa_%2820%29.JPG

Edytowane przez dziadekwłodek

Oczywiście, że przyszłość, ale na targach w Paryżu (??) wzbudził duże zainteresowanie. Docenić trzeba, że rodzinna firma założona przed kilku laty do obróbki metali poszła w takim kierunku.

Co do naruszenia (rzekomego) praw, to wszystko co powstało po braciach Wright moznaby za takowe uznać. Ja pomiędzy pociskiem z napędem odrzutowym a samolotem pasażerskim widze jednak różnicę.

Edytowane przez romekjagoda

Powrót po dłuższej przerwie...

Dottore, właśnie miałem to wrzucić. Doskonały przykład, że potencjał u nas jest. Niedawno czytałem też o projekcie wskrzeszenia Warszawy - auto byłoby ekskluzywną limuzyną o sportowym charakterze (silnik). Prototyp wyglądał smakowicie.

Eee. Jakis grafik przysiadl do komputera. Cos tam wypocil i nazwal to Warszawą. Do jakiejkolwiek produkcji jeszcze daleka droga. Rysunek to ja moge wykonac.

?👈

Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Oczywiście, że przyszłość, ale na targach w Paryżu (??) wzbudził duże zainteresowanie. Docenić trzeba, że rodzinna firma założona przed kilku laty do obróbki metali poszła w takim kierunku.

(...)

 

W Polsce poza PZL TS-11 "Iskara" nie udało się wdrożyć do produkcji samolotu o napędzie odrzutowym opracowanego od podstaw.

Przykładami są PZL M-15 "Belphegor" i PZL I-22 "Iryda" .

 

Nie jest moim zamiarem negowanie tego projektu. Jestem raczej sceptyczny co do możliwości firmy nie mającej doświadczenia w tej branży. Skoro nie udało się to, tak doświadczonej i dysponującej znacznym potencjałem projektowo-produkcyjnym firmie, jak ówczesne Polskie Zakłady Lotnicze.

 

(...)

Co do naruszenia (rzekomego) praw, to wszystko co powstało po braciach Wright moznaby za takowe uznać. Ja pomiędzy pociskiem z napędem odrzutowym a samolotem pasażerskim widze jednak różnicę.

 

Nie lubię stosować emotikonów. Już na pierwszy rzut oka widać bardzo duże podobieństwa układu aerodynamicznego obu konstrukcji, także takie skojarzenie nasuwa się samo. Niemcy w czasie II WŚ prowadzili badania nad wersją załogową tej latającej bomby.

Edytowane przez dziadekwłodek

Eee. Jakis grafik przysiadl do komputera. Cos tam wypocil i nazwal to Warszawą

 

Mnie się podoba projekt nowej Syreny Sport! :)

 

Syrena-Sport-1.jpg

 

I wcale bym nie był tak pesymistyczny... czasem prace polskich designerów wchodzą do produkcji.

Przykładem polski (a właściwie to chiński...) zegarek Warszawa M20 - design POWALA! Poważnie rozważam zakup.

zegarek-w-stylu-m20_10150,10150_1.JPG

 

m20-1.640.jpg

 

No i pudełko na zegarek - GENIALNE! Absolutne mistrzostwo designu.

 

e7b442800365bcad9ec293d04dfa832d.jpg

 

Nie lubię stosować emotikonów. Już na pierwszy rzut oka widać bardzo duże podobieństwa układu aerodynamicznego obu konstrukcji, także takie skojarzenie nasuwa się samo. Niemcy w czasie II WŚ prowadzili badania nad wersją załogową tej latającej bomby.

 

A to jakiś wstyd - czerpać z najlepszych wzorców? ;) Faktycznie - założenia aerodynamiczne podobne. Z małym zastrzeżeniem - silnik napędzający V1 NIE BYŁ typowym silnikiem odrzutowym. Był to silnik pulsacyjny DOPIERO DZISIAJ wprowadzany przez USA w wielkiej tajemnicy do produkcji. Ponoć używa się go w projekcie nowego samolotu szpiegowskiego Aurora.

Niektórzy twierdzą że sfilmowali smugę kondensacyjną silnika pulsacyjnego która różni się od normalnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niemiecki przemysł zbrojeniowy z czasów II Wojny "ustawił" kierunki rozwoju lotnictwa i techniki rakietowej na 50 lat naprzód.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W Polsce poza PZL TS-11 "Iskara" nie udało się wdrożyć do produkcji samolotu o napędzie odrzutowym opracowanego od podstaw.

Przykładami są PZL M-15 "Belphegor" i PZL I-22 "Iryda" .

 

Nie jest moim zamiarem negowanie tego projektu. Jestem raczej sceptyczny co do możliwości firmy nie mającej doświadczenia w tej branży. Skoro nie udało się to, tak doświadczonej i dysponującej znacznym potencjałem projektowo-produkcyjnym firmie, jak ówczesne Polskie Zakłady Lotnicze.

 

Ostrożność rozumiem, brak natychmiastowego entuzjazmu również. Na razie pokazano, że myśl techniczna jest. Czy będzie z tego lietadło czas pokaże.

Powrót po dłuższej przerwie...

Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Co sie ma nie udac... Polak potrafi.....

 

http://www.youtube.com/watch?v=FmptiW_aoM4

 

Nie wiem, czy zauważyłeś w locie ( na filmie ok 1:30) jest też pokazany inny samolot.

silnik pulsacyjny

To lata dwudzieste kiedy próbowano robić silniki odrzutowe bez turbosprężarki bo mieli zbyt duże problemy materiałowe i koncepcyjne żeby skonstruować odpowiednie turbiny. Przykładem są włoskie konstrukcje Caproni ale i polski silnik tria Oderfeld-Bernadzikiewicz-Sachs który doposażono w turbinę w 1931 roku.

Silniki odrzutowe to nic nowego, Whittle dołożył pomysł zastosowania w nich turbiny co zrewolucjonizowało założenia ale przepływ powietrza ze sprężem za pomocą urządzenia wlotowego i spalanego paliwa to dość stara koncepcja np. samolot Coandy z 1910 roku.

Silnik strumieniowy z V1 - stożkowe urządzenie wlotowe spiętrza powietrze - dalej wtrysk paliwa i zapłon - wylot i rozprężenie. Proste jak budowa cepa.

Edytowane przez Piotr

Silnik strumieniowy z V1

 

V1 mialy silnik pulsacyjny nie strumieniowy.

 

Nie wiem, czy zauważyłeś w locie ( na filmie ok 1:30) jest też pokazany inny samolot.

 

No ja tam widze sylwetke podobna do F18 Hornet... Ale popatrz sobie na Bielika.

 

DRAW-MAIN-iskra.jpg

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Podobieństwo sylwetek jest rzeczywiście duże, szczególnie w locie i z dużej odległości. Ten filmik nie jest najlepszej jakości i nie ma co kopi kruszyć. Tym bardziej, że ów odrzutowiec nie wszedł do produkcji i niewiele o nim nawet na stronie producenta. http://www.marganski.pl/index.php?str=2&idm=4&id=4&banner=tak

 

Obecnie firma zajmuje się produkcją szybowców MDM-1 Fox oraz samolotów EM-11C Orka. Może kiedyś nawiąże do chlubnych tradycji małych firm lotniczych z czasów II RP.

V1 mialy silnik pulsacyjny nie strumieniowy.

Zasada ta sama - spręż bez turbiny, inaczej podawane paliwo, tak samo samozapłon. Inna prędkość tworzy inne ciśnienia ale schemat ten sam - rura ze stożkiem i wtrysk paliwa.

zegarek elegancki....gdzie mozna kupic ?

 

Na stronie producenta (tfu - projektanta! ;) ) można zamówić i czekać 3 mce aż kolejna partia przyjdzie z Chin. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Jeżeli chodzi o polskich designerów to na świecie pracuje ich całkiem sporo. Hipsterskie oprawki do okularów po 600 Euro w Paryżu i Hamburgu etc, projektowanie wnętrza w Peugeot (np. wnętrze obecnego 208 to projekt polskiego projektanta), od lat stały główny designer Jaguara (forma, nie technologie), kupa mebli krajowych marek u nas nieznanych a produkowanych na eksport gdzie można znaleźć klientów na taki towar (podczas gdy u nas większość z pieniędzmi idzie na szwedzki lub włoski trzeci garnitur).

W Poznaniu powstaje Centrum Designu Concordia gdzie przemysł i dystrybutorzy tworzą ośrodek prezentacji, wydarzeń i kontaktowania (wystawiennictwo + interesy) w meblarstwie i urządzeniach konsumenckich etc (działa od paru lat w różnych miejscach, teraz docelowo adaptują Starą Drukarnię).

Jest całkiem nieźle a że w kraju nie ma na to popytu bo jakość przestrzeni i produktów jest często pomijana (co widać np. po przestrzeni publicznej) to cóż... Trzeba szukać klientów za granicą bo z lokalnego rynku się nie wyżyje.

t (np. wnętrze obecnego 208 to projekt polskiego projektanta),

 

Polak zaprojektował też wnętrze obecnej generacji Golfa. Prototyp Audi e-Tron to też dzieło Polaka.

Jest tego więcej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Skoro tak piszesz to pewnie tak jest.

 

 

Volkswagen-Taiguns-inside.jpg00100065-0000-0000-0000-000000000000_00000065-06d9-0000-0000-000000000000_20111130172146_Volkswagen%20Cross%20Coupe%20Interior%20Large.jpg2012-Volkswagen-Beetle-Revealed-in-New-York-05.jpg

Edytowane przez xniwax

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Nudny jesteś i malkontent.

 

Poza tym jakie ulice takie VW-geny.

Edytowane przez xniwax

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

A Alfa Romeo i Jaguar?

Na marginesie,nie ma nudniejszych wnętrz niż u VW.

 

 

Nie ma. Bo VW nie ma swojego stylu. Nabywcy Mercedesa, Alfy, Jaguara spodziewają się wewnątrz typowej dla marki stylistyki. I dostają ją.

Tego nie obserwuje się w tzw. markach popularnych, każda ich generacja jest zupełnie inna. I zwykle bezpłciowa.

A to dlatego, że ma podobać się KAŻDEMU. Mężczyznom i kobietom. Starym i młodym. I tak dalej...

W rezultacie - nie podoba się nikomu. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ale i w Grupie VW zdarzają się ładne wnętrza. Takie Audi A8 ma jedno z najlepszych wnętrz pośród seryjnie produkowanych aut.

W ogóle lubię A8, tylko ta cena... :(

Tonie jest prototyp, to nie jest tuning, to pochodzi z taśmy produkcyjnej.

 

2012-audi-a8l-w12-interior-photo-454812-s-1280x782.jpg

 

2012-audi-a8l-w12-interior-photo-454817-s-1280x782.jpg

 

2012-audi-a8l-w12-interior-photo-454816-s-1280x782.jpg

 

Komu się nie podoba pomarańczowa skóra, to proszę...

 

2011-audi-a8-42-quattro-interior-photo-360072-s-1280x782.jpg

 

2012-Audi-A8-rear-interior.jpg

Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Nie no Audi to zupełnie co innego!Ma swój styl i klimat.Bardzo mi odpowiada.

 

Ale akurat na tym zdjęciu to drzewo jest okropne!

 

 

Przecież to tylko jedno z wielu do wyboru... :)

Mi się akurat bardzo podoba takie matowe wykończenie drewnianych paneli.

Zaczęło się w Audi a teraz już i Mercedes to zmałpował.

Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.