Skocz do zawartości
IGNORED

Female XLR to RCA - kabel lub przejściówka


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakoś z głupia frant kupiłem nowy DAC. :)

Niestety - nie posiada on wyjść analogowych RCA tylko XLR, bo to sprzęt do studia a nie do domu. W związku z tym pojawiła się konieczność zakupu kabla lub przejściówki jak w temacie wątku.

Na razie jadę na jakichś strasznych przejściówkach z Maplina i na moim zwykłym interkonekcie RCA Nordost White Lightning.

Jestem jednak pewien, że używając lepszej przejściówki czy też gotowego kabla mógłbym "wyciągnąć więcej" z tego przetwornika.

Poza tym - kabelki i wtyczki to dla mnie biżuteria i szukam czegoś po prostu ładniejszego.

Co kupić? Na razie znalazłem w necie kabelki tego typu produkcji Mogami i Viablue. Bardzo ładne, ale nic nie wiem o ich dźwięku.

Może znacie jakieś kabelki tego typu produkcji porządnej firmy o dźwięku gładkim ale precyzyjnym, jednak bez "siania" wysokimi i z dobrym zwartym basem i gorącą średnicą?

Dla przeciwników "grających kabli" brzmi to śmiesznie, ja jednak wierzę w "grające kable" analogowe (w przeciwieństwie do cyfrowych).

Proszę o propozycje, chętnie z linkami.

Cena - max 250-300€ za parę kabelków stereo.

Ładne przejściówki także mile widziane - wówczas pozostanę po prostu przy swoim dotychczasowym interkonekcie.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Sugerowałbym skorzystanie z forumowej wyszukiwarki i instrukcji obsługi -ponieważ tego typu,mieszane połączenia nie są tak oczywiste jak mogłoby się wydawać.Sprawa była omawiana w kilku miejscach.

Cardas robi takie przejściówki:

rcaf-xlrf.jpg

Kosztują około 70 dolarów, moim zdaniem lepsza opcja niż gotowy kabel, większe pole do eksperymentowania :)

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

To tylko chwilowa konfiguracja - DAC ma te wyjścia XLR regulowane i myślę o zakupie końcówki mocy posiadającej XLR i sterowanej bezpośrednio z DAC'a.

 

Cardas robi takie przejściówki:

rcaf-xlrf.jpg

Kosztują około 70 dolarów, moim zdaniem lepsza opcja niż gotowy kabel, większe pole do eksperymentowania :)

 

Dziękuję,

No właśnie o takie wynalazki mi chodzi. Ładna przejściówka.

Macie jeszcze jakieś propozycje?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Gdzie jest bum1234 ?

 

Napisal by Ci ze nie slucha sie "ladniejszym".

Jak chcesz miec lepszy odsluch, kup sobie tansze Neutriki i powies na niteczce fotke miss.

Jak zajzysz za kolumne, to zobaczysz "brzydkich" Neutrikow, tylko od razu wzrok Twoj przykuje miss.

Moze byc nawet rozebrana.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Gdzie jest bum1234 ?

 

Napisal by Ci ze nie slucha sie "ladniejszym".

Jak chcesz miec lepszy odsluch, kup sobie tansze Neutriki i powies na niteczce fotke miss.

Jak zajzysz za kolumne, to zobaczysz "brzydkich" Neutrikow, tylko od razu wzrok Twoj przykuje miss.

Moze byc nawet rozebrana.

...zanim cokolwiek kupisz to sprawdż na którym pinie xlr masz ``hot``(+) !!!

 

Rozsądne wypowiedzi. Stawiam Panom po kolejce! :)

Dla mnie kabelki i przejściówki to audio - biżuteria i muszą być również ładne - nic nie poradzę.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Z odwróconym + - będzie grało ale wiadomo jak gra głośnik w przeciwfazie...stary amerykański standard miał właśnie odwróconą polaryzację, gdzieś w latach '90 wszedł ogólny standard.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

A to spoko - DAC jest co prawda Made in USA ale ma tak z 8-9 lat więc powinno być OK.

Zresztą nie brzmi jak w przeciwfazie... :P

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Jak zobaczysz tą miss to każdy pin będzie Hot; nie wiem jak rozwiążesz ten problem ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Z góry przepraszam że tak wpadłem w temat ale nurtuje mnie takie pytanie , co zyskam łącząc pre-amp z końcówką kablami XLR ? mam podpięte po przez RCA ale jak bym coś zyskał to można przemyśleć , CD jest już tylko na RCA

Ja nie mam akurat alternatywy bo ten DAC nie ma RCA.

Gdybym miał - to też bym wybrał XLR - podobno ("podobno", bo nigdy nie miałem XLR) po XLR gra lepiej.

Jestem skłonny w to uwierzyć, bo połączenia analogowe rządzą się swoimi prawami a XLR jest po prostu mniej wrażliwy na zakłócenia.

Najlepiej jakbyś miał 2 IDENTYCZNE kable, tylko zarobione RCA i XLR, to mógłbyś sobie porównać.

Alu tutaj wielu już tak porównywało i niemal zawsze jest opinia na korzyść studyjnego standardu XLR vs. konsumencki RCA.

Co nie znaczy że RCA nigdy nie zabrzmi dobrze, ale jak masz wybór to czemu nie skorzystać?

Zauważ że wypasione, drogie klocki Hi-Fi niemal zawsze mają XLR na pokładzie. A budżetówka praktycznie nigdy.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Z góry przepraszam że tak wpadłem w temat ale nurtuje mnie takie pytanie , co zyskam łącząc pre-amp z końcówką kablami XLR ? mam podpięte po przez RCA ale jak bym coś zyskał to można przemyśleć , CD jest już tylko na RCA

 

Zyskał byś dźwiękowo jak by kable XLR-y były długie do wzmacniaczy a od wzmacniaczy do kolumn jak najkrótsze. Oczywiście rozumiem że między pre a wzmacniaczem połączenie masz w pełni zbalansowane?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ano właśnie - Przedmówca podniósł ważny aspekt: obecność wtyku XLR wcale nie oznacza że konstrukcja danego klocka jest w pełni zbalansowana.

Nie wszystko złoto, co na XLR-ach... :)

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Z góry przepraszam że tak wpadłem w temat ale nurtuje mnie takie pytanie , co zyskam łącząc pre-amp z końcówką kablami XLR ? mam podpięte po przez RCA ale jak bym coś zyskał to można przemyśleć , CD jest już tylko na RCA

na pewno będzie głośniej.Gain w pre na połączeniu xlr jest wyższy.Chyba,że xlr-są tylko dla ozdoby.

Ano właśnie - Przedmówca podniósł ważny aspekt: obecność wtyku XLR wcale nie oznacza że konstrukcja danego klocka jest w pełni zbalansowana.

Nie wszystko złoto, co na XLR-ach... :)

 

Dokładnie tak, to ze wypuścisz sobie z wyjścia zbalansowanego sygnał a później wepniesz go do RCA kończy się kompromisem. Jakimś sposobem na to jest danie przyzwoitego kabla. Układ ten przy regulacji sygnału wyjściowego najlepiej funkcjonuje jak sygnał nie jest tłumiony; prowadzenie sygnału niesymetryczne tak ma :)

 

na pewno będzie głośniej.Gain w pre na połączeniu xlr jest wyższy.Chyba,że xlr-są tylko dla ozdoby.

W urządzeniach z XLR z grupy PRO Gain mozna regulować.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W urządzeniach z XLR z grupy PRO Gain mozna regulować.

o ile wiem sprawa dotyczy zwykłego audio,nie dac-a.i taki jest sens mojej odpowiedzi.u mnie jest to różnica 12=>16db

To muszę zerknąć do instrukcji obsługi w moim nowym przetworniku - może faktycznie dałoby się coś zrobić z gain bo w porównaniu z Havaną jest "głośny" jak cholera, gałka wzmaka ledwo ruszona a szyby się trzęsą... przy 25W wzmaku i kolumnach o skuteczności zaledwie 86dB/1W/1m !

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

To muszę zerknąć do instrukcji obsługi w moim nowym przetworniku - może faktycznie dałoby się coś zrobić z gain bo w porównaniu z Havaną jest "głośny" jak cholera, gałka wzmaka ledwo ruszona a szyby się trzęsą... przy 25W wzmaku i kolumnach o skuteczności zaledwie 86dB/1W/1m !

 

Są pewne plusy jak pozmieniasz to zrozumiesz :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No i d... Do regulacji gain służy po prostu potencjometr, którego jakoś instynkt podpowiada mi nie ruszać, wolę trzymać odkręcony na max.

Wewnątrz są za to jakieś przełączniki i punkty regulacyjne.

Producent zapewnia różny wyjściowy gain po rekalibracji ale to już zabawa dla elektronika, którym nie jestem... :(

Nawet instrukcję rekalibracji podali ale dla mnie to czarna magia i nie mam sprzętu.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.