Skocz do zawartości
IGNORED

aktywne kolumny dobrze grające


mikson

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj taki zestaw.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Po co?

 

Możemy ale w realu.

Żadnych wirtualnych sporów.

Zdziwisz się jak tanią elektronikę i ...kable przeciwstawię.

50 000,- to bardzo dużo pieniędzy.

Nie potrzebuję tyle.

Zmieszczę się w 25 000,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o spor, a o podanie przykladu konfiguracji. Przeciez nie bede z Oslo lecial na jeden odsluch. Ale moze sie okazac, ze bede znal klocki o ktorych myslisz i da mi to wyobrazenie.

Ja juz wzmaczniacz i kolumny mam teraz tylko drapak i na jakis czas spokoj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Możesz posłuchać DWA razy!!

Przepraszam za żart.

 

Naprawdę, kolumny aktywne to nie taka prosta sprawa jak "wieść gminna" niesie.

 

Klocki na których bym zagrał są powszechnie znane ale jednocześnie .........nie znane .( nie chodzi o żadną tajemnicę ale odpowiednio zestawione mocno zaskakują)

To kwestia wykorzystania możliwości.

Warunek jest jeden.

Najpierw nie wiesz co gra.

Nie chodzi o jakieś powalone ABX ale o nie kierowanie się ceną.

Później można bawić się do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze spasowanie to postawa. Dlatego tez uwazam, ze aktywne kolumny atc sa dobrze spasowane juz w fabryce. A jezeli ktos chcialby wiedziec co dalej to powiem, ze bardzo dobrze to gra z pre, dackiem i transportem Brystona.

Teraz Twoja kolej;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B&O: beolab 8000 oraz beolab 3 aktywny sub graja znakomicie. Jakas dziwna fala krytyki w strone B&O jest wymierzona szczegolnie na tym forum ale na szczescie przez ludzi, ktorzy w zyciu tego sprzetu nie sluchali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najśmieszniejsze jest że w wielu studiach realizatorzy nagrywają płyty cd słuchając ich właśnie na aktywnych najczęściej zestawach,,

a słuchane są w domu na pasywnych które najczęściej owe zestawy mają duże rozbieżności w interpretacji pasm ich proporcji etc

nie rozumiem też fali krytyki w stroną aktywnych zestawów, ogólnie przyjętym jest że kraina audio musi być skomplikowana aby był

największy fun i ilość możliwości połączeń a jak konkretna profesjonalna firma zestroi swoją konstrukcję i zrobi aktywną wersję mimo że świetnie gra to się mało o niej mówi, dlaczego ? bo mogło by to w jakiś sposób podciąć sprzedaż lub uprościć rynek audio? może faktycznie z naszej strony

jest za mała weryfikacja tego problemu, sądząc po wypowiedziach można odnieść wrażenie że obecni lub przyszli nabywcy audio są mocno nakierowywani na pasywne konstrukcje,, czy też nie za dużo marketingu to powoduje a za mało realnej weryfikacji? co o tym sądzicie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co tobie chodzi? O co masz pretensje i do kogo? Jeśli podobają się tobie jakieś aktywne kolumny to sobie takie kup.

Czego oczekujesz? Wsparcia duchowego? Pozbycia się dylematów czy też niepewności decyzji o zakupie?

W studiach mają inną akustykę i inne preferencje.

Inne wymagania akustyczne są w miejscu gdzie się realizuje muzykę, nagrywa itd a inne wymagania w miejscu

gdzie się muzyki tylko słucha dla przyjemności.

Do takich a nie innych warunków studyjnych dopasowane są kolumny studyjne.

One wcale nie grają źle ani też lepiej niż domowe.Po prostu są skonstruowane do określonego celu i użycia.

Jeśli tobie podoba się takie granie to nie ma w tym nic złego.

Co innego kolumny aktywne do użycia domowego.

Te będą znacznie droższe ale mogą świetnie zagrać.

Ale bez prób do żadnych wniosków nie dojdziesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego się pytam kto porównywał oba rozwiązania w zbliżonej cenie, bo dalej odnoszę wrażenie że wyjście poza ramy pasywnego systemu jest jak wkroczeniem na grząski grunt a w zasadzie powinno być odwrotnie,, czyż nie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej niewiele osób było zainteresowanych takimi opcjami.

Może też dlatego że systemy u ludzi ewoluują i po kolei zmieniają klocki na inne,

nie koniecznie lepsze ale inne, bardziej pasujace do ich systemów i mając już jakiś

ulubiony wzmacniacz opcja kolumn aktywnych odpada.

 

Poza tym wybór opcji aktywnych duży nie jest a pasywnych ogromny.

A skoro wybór aktywnych jest tak mały to i miejsc gdzie można ich posłuchać też jest mało,

a ludzie wybierają z tego co znają lub co im polecono i kółko się zamyka bo poznać mogą to

co jest dostępne czyli opcje pasywne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktywniaki ))): może dlatego ze stary juz jestem

 

Niestety ale "graja" tylko w pełni zbalansowanym torze.

Wydmuchują w niebyt audiofilskie piękności.

mam tez pasywki studyjne. maja 37 lat i są w trakcie renowacji.

Tyle przyjemności ile dał mi w życiu lynx2 plus monitory nie dał mi żaden system pasywny.

Niestety muszę wydorośleć i zostawić sobie jedna zabawkę. tyle ze od dłuższego czasu nie wiem którą.?

Dwa rożne światy. Tu ciepło, wokalnie tam z impetem i prawda z nagrania. czasem aż boli.

 

dlatego się pytam kto porównywał oba rozwiązania w zbliżonej cenie, bo dalej odnoszę wrażenie że wyjście poza ramy pasywnego systemu jest jak wkroczeniem na grząski grunt a w zasadzie powinno być odwrotnie,, czyż nie?

Dlatego zacznij od czegoś łatwo sprzedawalnego. Np PMC z e wzmacniakiem brystona w środku.

Jeżeli poczujesz ze złapałeś dźwięk za jaja wtedy wejdź w inną bajkę. Jak nie ..sprzedaj i zapomnij.

Tak czy siak trzy dychy pukną.

poniżej cos z rasowych monitorów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak będzie mało z czasem dorzucisz firmowy bas. Wyłupiesz dziurę w chałupie a Panowie od 300b i pochodnych uciekają nawet przez balkon.

 

Jest polski opis:

 

Odsluchy profesjonalne Systemy instalacyjne Aplauz - dlatego GRASZ

 

 

Monitory studyjne

Kontrolki

· M 52

· M 52 D

Monitory bliskiego pola

· P 110

· O 110

· O 110 D

· O 300

· O 300 D

Monitory sredniego pola

· O 410

Monitory glówne

· O 500 C

Subwoofery

· O 800

· O 810

· O 870

· O 900

Elektronika studyjna

Informacje ogólne

 

O 500 C - Cyfrowy, aktywny główny monitor studyjny

 

Opis

 

Nowe standardy jakości odsłuchów studyjnych

W dobie cyfrowych studiów konieczne jest świeże podejście do technologii odsłuchów, jeżeli chce się myśleć o uzyskaniu postępu w jakości dostarczanych wrażeń dźwiękowych. Klein + Hummel, bezustannie dążąc do stworzenia perfekcyjnego przetwornika, zastosował innowacyjne podejście podczas projektowania głównych monitorów studyjnych. Wykorzystana została najnowocześniejsza technologia cyfrowego przetwarzania sygnału stwarzając zupełnie nowy standard dla absolutnie neutralnej, precyzyjnej i pozbawionej zabarwień reprodukcji dźwięku.

 

Zintegrowany kontroler cyfrowy wykorzystujący filtry o skończonej odpowiedzi impulsowej

O 500 C jest jednym z nowej klasy dużych monitorów referencyjnych, w których zastosowano zintegrowany kontroler cyfrowy. Wykorzystując filtry typu FIR, monitor ten stwarza zupełnie nową przestrzeń w jakości reprodukowanego dźwięku. Cyfrowe przetwarzanie sygnału realizujące algorytmy filtracji ze skończoną odpowiedzią impulsową (FIR) umożliwia kontrolę charakterystyki amplitudowej bez wpływu na charakterystykę fazową monitora, która następnie może być modelowana również niezależnie. W rezultacie zwrotnica nie tylko może działać jako fazowo liniowy zestaw filtrów, ale możliwe jest również uzyskanie bardzo dokładnej korekcji wszystkich trzech przetworników. Ta kombinacja posiada unikalne cechy w projektowaniu i tworzeniu monitorów, które są niemożliwe do uzyskania w dziedzinie analogowej:

 

Przetworniki można umieścić w obudowie w dowolny sposób uwzględniając ich akustyczne środki i jeżeli tylko zaprojektuje się niezależne i pozbawione kompromisów falowody, można wciąż mieć nadzieję na uzyskanie idealnej charakterystyki kierunkowej.

 

Charakterystyka amplitudowa może być tak dokładnie skorygowana, że możliwe jest uzyskanie idealnie płaskiej charakterystyki od 27 Hz do 20 kHz.

 

Charakterystyka fazowa może być całkowicie liniowa, unikając tym samym rozbieżności w koherencji czasowej sygnału tak powszechnej w systemach analogowych.

 

Każdy z monitorów może być bardzo precyzyjnie dostrojony do specyfikacji, co w zasadzie eliminuje rozbieżności między monitorami w parze i gwarantuje nadzwyczaj precyzyjną scenę stereofoniczną.

 

Dzięki niemal idealnemu nachyleniu charakterystyki filtrów zwrotnicy w obszarze przejściowym nakładka w spektrum częstotliwościowym między dwoma przetwornikami jest niezwykle mała - w praktyce rzędy kilku Hertzów. W rezultacie uzyskano optymalną charakterystykę kierunkową w płaszczyźnie wertykalnej w obszarze przejściowym między przetwornikami, również poza osią główną monitora.

 

Kontroler FIR jednocześnie pełni funkcję zwrotnicy, korektora oraz limitera, jak również w pełni zabezpiecza końcówki mocy. Limitery kontrolują transjenty oraz moc ciągłą poszczególnych przetworników reguluje obciążenie końcówek mocy z wyprzedzeniem. W rezultacie zniwelowane zostają zniekształcenia powstające w przypadku limiterów analogowych.

 

O 500 C może być precyzyjnie dostrojony by celu kompensacji właściwości bądź niedostatków danego studia, tym samym znacząco poprawiając jakość warunków odsłuchowych.

 

Kontroler możne przynieść znaczną poprawę czasu narastania i opadania membran głośników, poprawiającym tym samym charakterystykę fazową i koherencję czasową.

 

Monitor wyposażony jest zarówno w wejścia cyfrowe i analogowe, oraz w interfejsy MIDI i RS232. Poprzez MIDI można przywoływać wszystkie zapisane parametry, które można regulować przy pomocy oprogramowania. Opcjonalnie można przywoływać różne ustawienia korekcji w zależności od odtwarzanego materiału tj. klasyka, pop, rock etc.

 

Wszystkie parametry ustawiane przez użytkownika mogą zostać zapisane w wymienialnym module pamięci, pozwalającym na szybki I łatwy transfer danych do innego studia podobnego typu lub w przypadku, gdyby monitory musiały zostać wymienione.

 

Dostępne jest dodatkowe wyjście do podłączenie aktywnego subwoofera. W przypadku wykorzystania tego wyjścia kontroler automatycznie zastosuje zawrotnicę, korekcję oraz korekcję fazy w obu zestawach głośnikowych.

 

Ta nowa technologia pozwoli Ci doświadczyć reprodukcji dźwięku w dokładności jakiej jeszcze nie znałeś. Aż do dzisiaj.

 

Poszerzony obszar "sweet spot" i precyzyjna reprodukcja sceny dźwiękowej.

Dzięki nowemu materiałowi LRIM (Low Resonance Integral Moulding) możliwa stała się integracja falowodu wymaganego do optymalnego kształtowania dyspersji z obudową głośnika. Stosując ściśle dopasowane algorytmy komputerowe i zoptymalizowane przetworniki nisko- i wysoko-tonowe uzyskano dokładnie kontrolowaną charakterystykę kierunkową tych przetworników precyzyjnie dostrojoną do przetwornika nisko-tonowego. Dzięki temu rozszerzony został obszar odsłuchowy bez wprowadzenia dodatkowych zniekształceń, co oznacza większą swobodę w poruszaniu się przy konsolecie. Jednocześnie charakterystyka kierunkowa w płaszczyźnie wertykalnej została zawężona w celu znacznej redukcji wczesnych odbić od konsolety, które sumując się z dźwiękiem bezpośrednim tworzyłyby niepożądany efekt filtru grzebieniowego.

W efekcie uzyskano brak zabarwień dźwięku w obszarze odsłuchowym oraz nadzwyczajną reprodukcję sceny dźwiękowej.

 

Kompensacja wpływy akustyki pomieszczenia przy pomocy kontrolera FIR

Mimo, że O 500 C został seryjnie wyposażony w dość szerokie możliwości kompensacji ujemnego wpływu pomieszczenia na charakterystykę amplitudową, to nie zawsze może być to rozwiązanie wystarczające. Zintegrowany cyfrowy kontroler bazujący na filtrach typu FIR (o skończonej odpowiedzi impulsowej) oferuje unikalną możliwość bardzo precyzyjnego dostrojenia monitora do ogólnych warunków akustycznych pomieszczenie oraz do konkretnego miejsca, w którym odsłuch został umieszczony.

Opierając się na pomiarach akustycznych możliwe jest dokładne dopasowanie charakterystyki amplitudowej oraz fazowej monitora do konkretnego pomieszczenia w taki sposób, by uzyskać optymalne warunki odsłuchowe w obszarze pracy realizatora dźwięku.

W pierwszym kroku dokonuje się bardzo wielu pomiarów w pasmach tercjowych w obszarze odsłuchowym, które następnie zostają uśrednione. Uzyskana krzywa reprezentuje zarówno charakterystykę częstotliwościową monitora i jego charakterystykę kierunkową, jak również odpowiedź częstotliwościową pomieszczenia.

Następnie oprogramowanie oblicza współczynniki filtrów FIR realizujących korekcję i zapisuje je jako nowe ustawienie w nieulotnej pamięci wewnętrznej kontrolera. Nowo zastosowana korekcja kompensuje nierównomierności akustyczne wynikające z wzajemnego oddziaływania między dźwiękiem, monitorem i pomieszczeniem umożliwiając zazwyczaj osiągnąć znaczną poprawę jakości odsłuchu w studio.

Należy przy tym zaznaczyć, że ten typ optymalizacji wymaga pewnego poziomu doświadczenia i odpowiedniego oprogramowania. Niezależnie od tego stanowi poważną, ekonomiczną alternatywę dla przebudowy struktury studia.

 

Nadzwyczajne przetworniki.

Dokonując wyboru przetworników zastosowanych w zestawach głośnikowych, Klein + Hummel stawia na czołowych producentów elementów głośników tworzących produkty na zamówienie dostarczając rygorystyczne specyfikacje techniczne, które każdy z elementów musi spełnić. To gwarantuje, że nasze przetworniki zbudowane są z najbardziej zaawansowanych materiałów i wykorzystano w nich najnowocześniejsze technologie. Najważniejsze jednak, że uzyskano dzięki temu nieznaną dotąd precyzję reprodukcji dźwięku znacząco ułatwiając realizatorowi dźwięku podejmowanie krytycznych decyzji w ocenie materiału dźwiękowego.

Wymagania absolutnej akustycznej autentyczności postawione O 500 C były tak wysokie, że jedynie specjalnie dobrane komponenty o najwyższej jakości mogły zostać zastosowane:

 

Reprodukcja wysokich częstotliwości:

1 calowy (25 mm) tytanowo materiałowy przetwornik kopułkowy łączy w sobie przejrzystość kopułki tytanowej z niskimi zniekształceniami przetwornika materiałowego. Jest precyzyjnie dostrojony do eliptycznego falowodu zintegrowanego z obudową, co sprawia, że poszerzony zostaje obszar odsłuchowy ("sweet spot") o czym wspomniano powyżej.

 

Reprodukcja środkowego obszaru pasma:

Niestandardowy, materiałowy przetwornik kopułkowy średnich tonów o 3 calowej (75 mm) średnicy membrany/cewki cechuje się znacznie mniejszą masą membrany niż przetwornik stożkowy podobnych rozmiarów. Przewaga jest dokładnie słyszalna: o wiele lepsza odpowiedź impulsowa oraz bardzo równomierna charakterystyka częstotliwościowa. Ponadto przetwornik ten jest na tyle mocny, że gwarantuje minimalne zniekształcenia i kompresję nawet przy najwyższych poziomach sygnału.

 

Bas:

Reprodukcja basu odbywa się w O 500 C przez 12 calowy (305 mm) przetwornik stożkowy zamontowany w litym aluminiowym koszu. Bardzo wytrzymała konstrukcja oraz wysokie właściwości auto-tłumienia zapewniają bardzo niskie zniekształcenia w pełnym paśmie przetwarzanego spektrum, również przy najwyższych poziomach sygnału. Również bardzo duży zakres liniowego wychylenia membrany wpływa na zmniejszenie zniekształceń. Na wykresie wodospadowych widać dokładnie nadzwyczajną charakterystykę wzbudzania przetwornika: niepożądane harmoniczne i rezonanse praktycznie nie istnieją. Wartym wspomnienia nowym elementem jest również chłodzona od tyłu cewka znacznie podnosząca możliwości obciążenia oraz minimalizująca kompresję.

 

Całość jest czymś więcej niż tylko suma tych wyjątkowych elementów. Trzy przetworniki, technologia filtrów FIR oraz bardzo wydajne wzmacniacze pracują jak nadzwyczajnie zbalansowana orkiestra tworząc zintegrowaną dźwiękową całość będącą najlepszym przykładem standardów jakości monitorów studyjnych Klein + Hummel.

 

Wysoko-wydajne wzmacniacze mocy o rozszerzonym zakresie dynamiki

Z ponad 50-letnim doświadczeniem w projektowaniu końcówek mocy najwyższej jakości było jasne, że Klein + Hummel wybierze dla O 500 C wzmacniacze pierwszej klasy.

Zbudowane na bazie czekającego na opatentowanie rozwiązania impulsowego, stanowiącego najnowsze odkrycia w dziedzinie technologii wzmacniaczy. Rezultatem są końcówki mocy o wielkiej wydajności i bardzo niskich zniekształceniach harmonicznych. Nawet przy pełnym obciążeniu zniekształcenia (THD+N) pozostają na poziomie niższym niż -95 dB. Wyjątkowa dynamika wynosząca 132 dBA zapewnia możliwość reprodukcji pełnego zakresu dynamiki nagrania z niezwykłym odwzorowaniem szczegółów. Moc dostępna w poszczególnych podpasmach: 400 W dla basu, 230 W dla środka oraz 290 W dla wysokich częstotliwości dobrana została ze znacznym zapasem. Wzmacniacze są zabezpieczone przed przeciążeniem i przesterowaniem przez w pełni niezawodny układ elektroniczny. Dlatego niezawodność wzmacniaczy Klein + Hummel stałą się przysłowiowa. Użytkownik może spać spokojnie pewny, że te monitory oferują bezawaryjną pracę przez długi, długi czas.

 

Współczesny projekt obudowy z uderzająco efektownym wyglądem

O 500 C wyróżnia się nowoczesnym projektem obudowy, lakierowanym wykończeniem i wieloma możliwościami montażu.

Zintegrowany z obudową falowód dla przetworników wysoko-tonowego oraz średnio-tonowego można obracać o 90°, co umożliwia pracę monitora zarówno w płaszczyźnie wertykalnej jak i horyzontalnej. Zorientowanie falowodów wykonywane jest w fabryce. (Proszę zaznaczyć preferowane położenie w zamówieniu). Położenie portów bass-reflex w pobliżu środka obudowy jest precyzyjnie obliczone i dostrojone do kształtu obudowy w celu minimalizacji powstawania fal stojących. Dzięki szczodrym rozmiarom dróg bass-reflex uniknięto kompresji basu - niesłyszalny jest ruch powietrza.

Wyraźne oznaczenia na tylnim panelu monitora sprawiają, że podłączenie jest bardzo proste. Zintegrowany korektor oferuje duże możliwości modyfikacji charakterystyki częstotliwościowej monitora w trzech różnych punktach spektrum, które są ściśle związane ze standardowym sposobem ustawienia głośników w pomieszczeniu.

Właściwości

 

Nowoczesny projekt przetworników

 

Bezkompromisowy głośnik nisko-tonowy

12" woofer umieszczony w odlewanym koszyku aluminiowym

Opatentowana konstrukcja z cewką wentylowaną od tyłu, która

Znacznie zwiększa możliwość obciążenia oraz minimalizuje kompresję mocy

Dwustronne pokrycie membrany

Minimalne zniekształcenia, wysokie tłumienia własne, wysoka odporność

Duży zakres liniowego wychylenia membrany skutkujący w minimalnych zniekształceniach

Zoptymalizowany stosunek średnicy zewnętrznej do wewnętrznej

 

Przetwornik średnio-tonowy o bardzo wysokiej rozdzielczości

3 - średnica membrany oraz cewki

Minimalne zniekształcenia

Zamknięta obudowa przetwornika eliminuje nieregularności charakterystyki wodospadowej

 

Bardzo precyzyjny głośnik wysoko-tonowy

Bardzo niskie zniekształcenia wysokich częstotliwości przez 1" kopułkę tytanowo-materiałową

 

Wysokiej jakości obudowa

Bardzo niska kompresja reprodukowanego basu dzięki dużej pojemności portom bass-reflex

Gładka, matowa, emaliowana powierzchnia obudowy minimalizuje dyfrakcję na krawędziach

Wiele różnych możliwości montażu

Dostępny w różnych kolorach

 

Zoptymalizowana charakterystyka kierunkowa

Szeroka charakterystyka horyzontalna powiększa obszar odsłuchowy

Wąska charakterystyka wertykalna minimalizuje powstawanie wczesnych odbić od powierzchni konsoli

Obracany falowód umożliwia poziomą i pionową orientację odsłuchu (Położenie zostaje ustawione fabrycznie. Prosimy określić orientację podczas zakupu)

Cyfrowa kompensacja charakterystyki amplitudowej oraz dostrojenie koherencji czasowej

Cyfrowa zwrotnica głośnikowa z filtrami o dużym nachyleniu minimalizuje interakcje między przetwornikami

 

Zintegrowany, zaawansowany kontroler cyfrowy

Przetworniki A/D z dynamiką 130dB

Ekstremalnie niskie zniekształcenia dzięki najnowocześniejszej technologii przetworników 24 bitowych

Formaty sygnału cyfrowego AES/ EBU oraz S/P-DIF

Korekcja charakterystyki częstotliwościowej oraz fazowej realizowana przez filtry o skończonej odpowiedzi impulsowej - FIR

Różnorodne możliwości korekcji (o liniowej fazie, minimalno-fazowe, FIR oraz IIR)

Zintegrowane limitery ochronne:

Limiter wierzchołkowy chroni przetworniki oraz wzmacniacze przed uszkodzeniem przez zbyt duże transienty

Regulowany poziom przeciążenia wzmacniacza

Limiter termiczny ograniczający moc wydzielaną na przetwornikach

Duży, atrakcyjnie wyglądający, niebieski wyświetlacz pokazujący wszystkie parametry

Możliwość sterowania przy pomocy pilota działającego na podczerwień

Monitory mogą zostać połączone razem w sieć I kontrolowane z jednego pilota

 

Nowe, opatentowane rozwiązanie stopnia wyjściowego

Inteligentne źródło zasilania minimalizujące straty mocy

Bardzo wydajne wzmacniacze mocy: 400 W - bas, 230 W - środek, oraz 290 W - wysokie tony

Ekstremalnie duża dynamika: 129 dB(lin) / 132 dB(A)

Bardzo niskie współczynnik zniekształceń harmonicznych + szum (THD+N): bas: <110 dB (0.0003 %), środek: <100 dB (0.001 %), tony wyoskie <90 dB (0.003 %)

 

W skład zestawu wchodzi

1x O 500 C

1x Przewód zasilający

1x Instrukcja obsługi

1x Pilot sterujący działający na podczerwień

 

No i wreszcie poczujesz dynamikę ): a nie te audiofilskie płaczki ):

 

Naprawdę, kolumny aktywne to nie taka prosta sprawa jak "wieść gminna" niesie.

 

Jeden kreci z tyłu drugi słucha i pokazuje jak bedzie ok...): co w tym złożonego?)):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię dźwięku nowych Klein + Hummel, starych nie słuchałem i nic na to nie poradzę.

 

To tyle odnośnie zachwytów na papierze są The best :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość JacekMadera

(Konto usunięte)

wiem że temat był poruszany setki razy, ale jakoś nie mogę doszukać się informacji na temat ciekawych kolumn aktywnych dobrze grających ,

jestem ciekaw czy ten segment rynku jest traktowany inaczej bo kolumny mają swoje wzmaki w środku które nie są wystawione dla oczu audiofilskich,, czy słuchaliście ciekawych konstrukcji?? jeżeli temat jest powielony moderację proszę o wykasowanie

mam w związku tym pytanie czy ktoś z Was miał możliwość słuchać tego zestawu http://www.meridian-audio.com/media/13960/dsp5200-ds2.pdf

Kilka studiów nagrań odwiedziłem, w niektórych nawet pracowałem i nie spotkałem konfiguracji wzmacniacz+kolumny, wszyscy grali na aktywnych paczkach, z oryginalnymi kablami zasilającymi (komputerowymi) i nikomu nawet nie wpadło na myśl, żeby zmieniać je na audiofilskie... A nie były to budżetowe studia...

Ja poleciłbym POSŁUCHAĆ Dynaudio i KRK, któreś powinny przypaść do gustu a wybór kolumn obu firm jest spory. Inne firmy - ADAM, Genelec czy PMC też są zacne i godne uwagi, ale ja mam osobiście sentyment to tych dwóch pierwszych.

Sam kiedyś zastanawiałem się nad aktywnymi kolumnami do domu, ale temat porzuciłem, głównie ze względów praktycznych.

Czy aktywne grają lepiej czy gorzej od wersji pasywnych z osobnym wzmacniaczem? Na to nie ma odpowiedzi!!!!!! To zależy od konfiguracji, preferencji słuchacza a chyba przede wszystkim dostępności owych pasywnych wersji, bo te stanowią mały procent monitorów studyjnych, wiele wersji to wyłącznie wersje ze wzmacniaczem nie mające pasywnych odpowiedników... No, wyjątkiem mogą być Yamahy NS10, które występowały i występują wyłącznie w wersji pasywnej (ale to już nie to samo, co te oryginalne...) Dlaczego? Ponieważ żaden normalny realizator dźwięku nie będzie sobie głowy zaprzątał zastanawianiem się z jakim wzmacniaczem to zagra i jakimi kablami to połączyć - miedzianymi, srebrnymi czy węglowymi. "Firma przewidziała taki zestaw, więc po co kombinować? Nie podoba się? Posłuchaj innego monitora." To słowa jednego z najlepszych realizatorów studyjnych i ja się z tym w 100% zgadzam. Na tym polega różnica między realizatorem dźwięku a domowym audiofilem... Tak, często zdarza się, że w zaciszu domowym płyty odsłuchuje się na lepszym sprzęcie niż nagrywano je w studiu... Nie dajcie się Panowie zwariować i nie bijcie piany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale system aktywny jest po to, aby nie tracić energii na zwrotnicy a nie do rozważania jaki wzmacniacz dobrać.

Do kolumny bez zwrotnicy można dobrać dowolnypod siebie. A jeśli kolumna ma wbudowany wzmacniacz, to jak napisano powyżej: nie ma co kombinować.

 

W studiu decyduje brak konieczności kombinowania, a dla domowego audio powinno decydować większe zachowanie energetyczności kolumny.

Jakby nie patrzeć rozwiązanie aktywne ma zaletę :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka studiów nagrań odwiedziłem, w niektórych nawet pracowałem i nie spotkałem konfiguracji wzmacniacz+kolumny, wszyscy grali na aktywnych paczkach, z oryginalnymi kablami zasilającymi (komputerowymi) i nikomu nawet nie wpadło na myśl, żeby zmieniać je na audiofilskie... A nie były to budżetowe studia...

 

No dlatego mamy potem tak zrealizowane płyty jakie mamy...

O ile jeszcze aktywne kolumny potrafią zagrać dobrze (nie twierdzę, że są naj) , to na komputerowych kablach to gra tak na pół gwizdka. Pewnie ustawieniem właściwej fazy też się nikt nie przejmuje, a wszytskie te czynniki razem tworzą dużą różnicę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie spostrzeżenie ze studiów nagraniowych że czym prościej w torze tym lepiej. Jak tego jest więcej to nikt tego nie ogarnia, pojawiają się tylko nalepki na sprzętach jakie to zabójcze technologie one maja :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poleciłbym POSŁUCHAĆ Dynaudio i KRK, któreś powinny przypaść do gustu a wybór kolumn obu firm jest spory. Inne firmy - ADAM, Genelec czy PMC też są zacne i godne uwagi, ale ja mam osobiście sentyment to tych dwóch pierwszych.

 

Dobry żart forum wart):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable moze i maja w tych studiach zwylke, kolemny aktywne, ale zyczylbym kazdemu by mu tak w domu gralo jak w dobrym studio. Oczywiscie u 1 procenta audiofili moze gra lepiej albo inaczej, wle pewnie u 90 procent zdecydowanie gorzej. Sam nie jestem maniakiem super eiernie grajacego systemu, gdyz takiego zwyczajnie nie ma. Zeby byl to musialby byc najpier material brzmiacy jak na zywo (na cd to chyba zart) a pozniej dopiero sprzet. Dlatego moj system ma grac tak jak lubie, a nie tak jak podobno brzmi na zywo. Nigdy sluchajac w domu nie czulem sie jakbym byl w filharmoni. Tego poprostu nie da sie zrobic na zadnych obecnych glosnikach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli reasumując,, robienie systemu pod swoje ucho i preferencje jest odchodzeniem od wiernego przekazu realizatorskiego , czy w takim razie nie popadamy w sprzeczność pakując kasę w systemy które nie tak naprawdę nie osiągają idealnej wierności u nas w domach tylko dają nam fun? czy w tej zabawie zatracamy resztki logiki wydając spore pieniądze na systemy które grają jak mu chcemy i lubimy lub jesteśmy przyzwyczajeni? czy to troszkę nie dziwne, że ktoś potrafi napisać może nie wtym wątku ale też czytałem na gdzieś, że "dźwięku w studio trudno się słucha"/? o co tu chodzi? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w tym zlego, ze wydajemy kase na hobby? Zestrajamy sprzet tak zeby gral pod Nas, przeciez kazdy subiektywnie odbiera muzyke i dzwieki. Gdyby bylo inaczej wszystkie plyty byly by nagrane identycznie. W tym studio co bylem dzwiek nie byl ani na chwile meczacy, byl wrecz bardzo przyjemny. Czy muzyka na sterylnym, meczacym sprzecie brzmi tak samo jak wtedy gdy jestesmy w filhRmonii? Czy czules sie kiedykolwiek zmeczony dzwiekiem bedac na takim na akustycznym koncercie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą filharmonią, z koncertami i muzyką na żywo to mam nieco odmienny pogląd.

Niby tak powinno grać w domu a ja cieszę się że tak mi nie gra w domu bo dostałbym na łeb!!

Większość tego co słyszałem na żywo było kiepsko lub wręcz fatalnie nagłośnione więc

jak słyszę teorię że High End to ma być koncert w domu to tylko się uśmiecham z politowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość JacekMadera

(Konto usunięte)

No dlatego mamy potem tak zrealizowane płyty jakie mamy...

Płyty mamy słabo zrealizowane, ponieważ realizatorzy, którzy je nagrywają nie mają o tym bladego pojęcia, zarówno o dźwięku, sprzęcie jak i technikach nagraniowych... "Komputer wszystko poprawi..."

to na komputerowych kablach to gra tak na pół gwizdka. Pewnie ustawieniem właściwej fazy też się nikt nie przejmuje, a wszytskie te czynniki razem tworzą dużą różnicę

Gra normalnie, tak, jak producent przewidział i nic nie trzeba poprawiać, kupować 2 kabli za kilka(naście) tysięcy, żeby wmówić sobie i innym, że gra lepiej. Co do fazy to się nie wypowiem, nigdy nie podłączałem monitorów w studio... Czasami widziałem jak muzycy mieli "fazę" oraz byli w "fazie"...

 

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli szeroko pojętego audiofilizmu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Zestrajamy sprzet tak zeby gral pod Nas, przeciez kazdy subiektywnie odbiera muzyke i dzwieki.

 

Przepraszam ale już tylko logika nie pozwala się z tym zgodzić.

 

OK! Załóżmy, że słyszymy inaczej np. skrzypce.

Sprzęt ma je przekazać dokładnie takimi jakie są ( dla Ciebie inne a dla mnie inne)

Ty usłyszysz je po swojemu a ja ,po swojemu.

Jeśli audio tego nie robi DOBRZE ( normalnie) , wprowadza odstępstwo od sposobu słyszenia.

Finalnie nie jest dobrze.

Sprzęt ma tylko przekazać sygnał a nie grać muzykę.

 

Można próbować zgodzić się z innym odbieraniem instrumentów ale sprzęt nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 13 Września 2012 - trolling
Ukryte przez Fr@ntz, 13 Września 2012 - trolling

Jak ktoś jest trąba to skrzypiec od altówki nie odrózni))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza

Większość tego co słyszałem na żywo było kiepsko lub wręcz fatalnie nagłośnione więc

jak słyszę teorię że High End to ma być koncert w domu to tylko się uśmiecham z politowania.

Wzorem są koncerty NIEnagłośnione!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly umyslnie napisalem filharmonia i akustyczne koncert. O ile te 2 sa rozne o tyle w filharmoni na ogol jest lepsza niz u wiekszosci w pokoju.

Harpia, wiec logicznym jest, ze kazdy element toru nie powinien nic dodawac od siebie, czyli byxlc calkowicie przezroczysty, ale przexiez sam piszesz o tajemnym zestawieniu klockow. Jak mam to rozumiec, ze wszystkie sa takie wlasnie przezroczyste czy poprostu wzajemnie sie uzupelniaja? Podaj w koncu ten zestaw do 50k ktory tak super gra, zebysmy mieli jakies wyobrazenie tego o czym piszesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

ale przexiez sam piszesz o tajemnym zestawieniu klockow. Jak mam to rozumiec, ze wszystkie sa takie wlasnie przezroczyste czy poprostu wzajemnie sie uzupelniaja?

 

Klocki nie mogą się uzupełniać!!!

Najwyżej obnażać wady pozostałych w torze.

 

Jeśli wzmacniacz ma zły ( przyjmijmy słaby bas) to kolumny nie dodadzą basu dobrego. Mogą sztucznie podnieść poziom ale jakość będzie fatalna.

 

 

Dobra konfiguracja to trzy dobre , normalne urządzenia.

Jakość dźwięku w każdym elemencie toru( po drodze) może być tylko niższa.

Nie ma mowy o jakimkolwiek poprawianiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o uzupelnienie tonalne. Bo jezeli urzadzenia nie sa calkowicie przezroczyste to LOGICZNYM jest, ze kazde z nich bedzie mialo wlasna sygnature dzwiekowa.

Widze, ze ten zestaw to naprawde jakas wielka tajemnica, albo bojda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie, ze jezeli kolumny ha graja chudym dzwiekiem to warto dac im cieplejsza elektronike. Mozna tez pokombinowac z akustyka jezeli ktos sie na tym zna.

Pisalismy o aktywnych kolumnach za 50k vs pasywne plus wzmacniacz. Akustyka dotyczy obu przypadkow;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.