Skocz do zawartości
IGNORED

Małe monitory, duży dźwięk


czolgista778

Rekomendowane odpowiedzi

29 Hz - 20 kHz ± 3 dB

 

Jest kolumn, która pozwoli zagrać Jump Van Halena przy odpowiedniej głośności :-). Niestety w naszym kraju nikt tego nie chce kupować bo sa za drogie jak na monitory. Więc firma nie ma dystrybutora i kupa;-(...

 

Ten monitor to najlepszy bas z monitora w tak małym opakowaniu...to nie moja opinia lecz wielu Amerykanów, którzy ich słuchali i przerobili wszystkie sensowne monitory...

 

Oto przed Wami jedyny i nie powtarzalny, król monitorowego łomotu;-)

 

Totem Mani-2 Signature

 

Mani-2_Signature_Black_Ash.png

 

Ja ich słuchałem raz w Warszawie...robią wrażenie ale kto dałby za nowe 5500 USD???

 

TOTEM MANI TO SWIETNE PACZKI ..MIALEM PRZYJEMNOSC SLUCHAC PRZEZ KILKA OSTANICH LAT MANI2( NIE TOTEM MANI 2 SIGNATURE) ZANIM NEI RZESIADLEM SIE NA TANNOY.

REWELACYJNY DZWIEK .. I BAS KTORY W PROWADZA SZYBY W DRGANIE:)

W sensie że są za duże do 16m2? Odległość od tylnej ściany to u mnie 100cm.

To sporo,są szanse że nie będzie dramatu,jednak kłopot z basem nadal przewiduję.

Ciężko tu o jakieś kategoryczne twierdzenie:"będzie źle i już",czasem zdażyło mi się widzieć relacje system/pokój które nie miały prawa wygenerować dobrego brzmienia...a grało,dobrze grało.Niemniej jednak naturalnym pomieszczeniem dla SE25 byłby pokój 25m2.

 

A jeszcze mi się tak przypomniało,gdzieś na zachodnich forach trafiłem na bezpośrednie porównanie 805S z SE25,coś tam człowiek pisał o dudniącym basie z dynek-jak Ci się chce pogooglować-na pewno znajdziesz.

l'enfant sauvage

Jest dokładnie tak jak pisze octavarium 16m2 wymaga silnej ingerencji w sam pokój i aktywnej elektronicznej korekcji żeby było OK

 

W sumie nie o to pewnie chodzi małe pomieszczenia dla niskich częstotliwości są wredne a i średnie pokazują rogi :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W sensie że są za duże do 16m2? Odległość od tylnej ściany to u mnie 100cm.

 

Nie pytaj, tylko posłuchaj!!! Ja miałem 25 w 17-18 metrach i nie dudniło strasznie...kluczowe jest jak dobry i mocny wzmacniacz do nich podłączysz...ale gotuj się na DUŻE WYDATKI;-)

 

Jednak moim zdaniem jeśli chcesz mieć lekko i zwiewnie to nie 25...

U mnie nie ma problemu z dudnieniem, jeśli już to z brakiem basu ale ten problem pojawia się przy dużych kolumnach.

KSA200B ma 2x400W/4Ohm, mocowo wystarczy spokojnie.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Nie pytaj, tylko posłuchaj!!! Ja miałem 25 w 17-18 metrach i nie dudniło strasznie...kluczowe jest jak dobry i mocny wzmacniacz do nich podłączysz...ale gotuj się na DUŻE WYDATKI;-)

 

 

 

Kurna Akustyka pokoju dalej działa bez względu ile watów przyłożysz!!!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

S25se mam ponad rok czasu u siebie i trochę je poznałem....moreno1973 ma racje ,,gotuj się na duże wydatki,,ale w zamian dostaniesz dzwięk wybitny !!...do tych monitorów musisz mieć cholernie dobry sprzęt...z kablami na czele....i wtedy usłyszysz cudowne brzmienie.

Kurna Akustyka pokoju dalej działa bez względu ile watów przyłożysz!!!

 

Niestety ma!!! Chodzi o wysterowanie membran przetworników wooferów... nie raz to przerabiałem... dzięki Krellowi na przykład nie mam problemów z basem jakie miewałem z testowanymi w przeszłości Electrocompaniet czy tańszymi McIntoshami...

do tych monitorów musisz mieć cholernie dobry sprzęt...z kablami na czele....i wtedy usłyszysz cudowne brzmienie.

 

W jakim metrażu one u Ciebie grają?Pomieszczenie mocno wytłumione?

 

Nie pytaj, tylko posłuchaj!!! Ja miałem 25 w 17-18 metrach i nie dudniło strasznie

 

Ja nie podważam tego,że to świetny monitor,tylko niekoniecznie do 16m2.Zamordyzm wzmaka może faktycznie nieco pomóc ale akustyki nie oszukasz.

Nie dudniło strasznie?Tzn. tylko trochę dudniło?

l'enfant sauvage

w 25 trochę było problemów z basem...żadnej katastrofy;-)...moim zdaniem do metrażu do 20 m2 po prostu użyto za duży woofer...kiedyś czytałem po angielsku dość dobry tekst o tym, że idealny monitor do 20 m2 powinien mieć maksymalnie 17-18 cm woofer jeśli na górze jest tylko jeden głośnik 1 calowy... dobrym przykładem takiej dobrej aplikacji ze świetnymi przetwornikami był SF Electa Amator. Natomiast miałem też u siebie Dynaudio C1 i w tym przypadku nie było jakichkolwiek problemów z basem na 18 m2...Krell idealnie sterował membrana w C1...

...moim zdaniem do metrażu do 20 m2 po prostu użyto za duży woofer...kiedyś czytałem po angielsku dość dobry tekst o tym, że idealny monitor do 20 m2 powinien mieć maksymalnie 17-18 cm woofer jeśli na górze jest tylko jeden głośnik 1 calowy.

Jakieś naukowe dowody, czy po prostu "twórczość kwiecista" jakiegoś polonisty? Po prostu nie widzę związku w kwestii wielkość woofera <=> problem z basem.

 

Problem z basem to jest między innymi wtedy, jak jest podbity w kolumnie przy częstotliwości, przy której przy okazji pomieszczenie się wzbudza ... niezależnie czy woofer będzie miał 5" czy 8".

 

Jeszcze można by rozmawiać o tym że jak kolumna schodzi nisko, to w trudnych pomieszczeniach będą problemy ... tylko tu analogicznie ... są woofery 5,5" co schodzą jak 8". Poza tym i tak uważam, że podbicia są gorsze od "zbyt szerokiego pasma".

 

 

Sądzę, że bassreflex z tyłu generuje więcej w tej kwestii problemów, niż np. z przodu, o kolumnie zamkniętej nie wspominając (najmniej problematyczna). Choć nawet jak zamkniętą postawimy w rogu pokoju na szafie, to będzie kicha.

Niestety ma!!! Chodzi o wysterowanie membran przetworników wooferów... nie raz to przerabiałem... dzięki Krellowi na przykład nie mam problemów z basem jakie miewałem z testowanymi w przeszłości Electrocompaniet czy tańszymi McIntoshami...

No cóż do 500Hz ma znaczenie taki współczynnik jak Damping Factor, podobno? powyżej DF4000 nie ma już jakieś słyszalnej poprawy.

 

Szanujące się firmy coraz częściej na basie dają w kolumnach osobny wzmacniacz pracujący w klasie D mający DF od 1000-4000.

 

Ja lubię dobrą kontrolę na basie i stosuję takowy wzmacniacz, jednak nie do każdych głośników jego danie daje to przełożenie liniowe!!! Oprócz efektywności głośnika jest taki parametr jak max spl. i odpowiedź impulsowa; tymi parametrami jakoś mało producentów się chwali. Może być głośnik który będzie miał np. wysoką bo 96dB efektywność ale budowa głośnika po dostarczeniu większej ilości mocy po prostu uniemożliwia jej zamianę w efektywną pracę;świetnie to widać na wykresie wodospadowym. Poprawę daje np. compound, niby mamy o 2,5dB mniejszą efektywność ale taki system może zagrać z lepszym timingiem w porównaniu do jednego głośnika. Takie kolumienki były podane przez kolegów wyżej,''jedyne" 5500$

 

kiedyś czytałem po angielsku dość dobry tekst o tym, że idealny monitor do 20 m2 powinien mieć maksymalnie 17-18 cm woofer jeśli na górze jest tylko jeden głośnik 1 calowy...

To też ale przy układzie dwudrożnym głośniki niskotonowe o mniejszej średnicy lepiej z racji masy układu drgającego i sztywności membrany lepiej przetwarzają średnie tony na które ucho ludzkie jest bardzo uczulone. Stąd "lepszość" kolumn z 5" zamiast 7-8" na dole przy dosyć wysokim podziale bo ok 1500Hz.

Każde kolumny to jakiś kompromis gdyż przetworniki lepiej pracują w wąskich zakresach pasma niż w całym paśmie.

 

Sądzę, że bassreflex z tyłu generuje więcej w tej kwestii problemów, niż np. z przodu

Tak masz rację nie jest to wygodne dla użytkownika rozwiazanie szczególnie w małym pomieszczeniu gdzie nie można kolumn wysunąć na środek. Wilson odkurzył ostatnio taką starą koncepcję gdzie port BR może być przez użytkownika wystawiony albo do przodu lub do tyłu kolumny.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Małe monitory, duży dźwięk, dmucha do przodu (co prawda nie BR tylko ATL), specyfikacja jednak ogólnie zgodna z zamówieniem: PMC Twenty 22

Jedyne niebezpieczeństwo jest takie, że te kolumny zagrają tylko tak dobrze, jak reszta systemu.

Ale z Twoim systemem może być nader ciekawie.

Ich starszy brat, TB2. wdeptał mnie ostatnio w ziemię i już za tydzień porzucam wypieszczone Sonusy na rzecz brytyjskiej paskudy.

Ale seria Twenty wygląda nawet ładnie.

PMC_Twenty.22-3_.JPG

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W TL ciężko o dobrą odpowiedź impulsową, mnie takie brzmienie właśnie PMC (słuchałem ich dużych modeli) kojarzy się ze słoniem zbierającym się do lotu. Może w przesadzie ale słyszę takie DuuuuuuuuuuP zamiast DuP.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Zawsze możesz wrócić do klasyki:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

W TL ciężko o dobrą odpowiedź impulsową, mnie takie brzmienie właśnie PMC (słuchałem ich dużych modeli) kojarzy się ze słoniem zbierającym się do lotu. Może w przesadzie ale słyszę takie DuuuuuuuuuuP zamiast DuP.

 

Pośród przesłuchiwanych DB, TB i OB wyżej wymienionych kłopotów na basie nie stwierdzono.

To nie Castle... :)

Tym różni się ATL (matematyka linii transmisyjnej napisana na nowo od podstaw przez Petera Thomasa) od klasycznej TL.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Pośród przesłuchiwanych DB, TB i OB wyżej wymienionych kłopotów na basie nie stwierdzono.

To nie Castle... :)

Tym różni się ATL (matematyka linii transmisyjnej napisana na nowo od podstaw przez Petera Thomasa) od klasycznej TL.

 

Marka słuchanych dużych kolumn PMC dalej się nie zmieniła :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

@rafaell.s: Masz prawo do swojej prywatnej opinii. Takież prawo rezerwuję i sobie. :)

Ostatnio w Klubie Irlandia było dużo zamieszania wokół różnych modeli PMC... wnioski ostatecznie były takie, że wszystko zależy od wzmacniacza. Co trochę dziwi, zważywszy na skuteczność kolumn, ale być może to właśnie specyfika ATL się kłania. Nie są to kolumny uniwersalne. Nie zagrają dobrze ze wszystkim. Nie potrzebują zaraz tam miliona watów, ale te waty, które są, muszą być pierwszorzędnej jakości.

Ja bym jeszcze dodał, że i słabej jakości kable głośnikowe potrafiły nieznośnie poluzować bas.

Szczerze, to na żadnych kolumnach jeszcze nie słyszałem tak wyraźnych zmian po wymianie kabli.

A mówią, że kable nie grają... tiaaa.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Szanuję PMC powyżej basu ale jak wiesz kolumna to całość :)

 

Co do basu i watów to słyszałem przyzwoity szybki bas na TL na naszych krajowych produktach i co ciekawe pędzonych krajową lampą :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W Irlandii dostępna w klubie lampa na PMC nie zagrała.

Kolejne zdziwienie, bo na bardzo trudnych do napędzenia ATC ten sam lampowy wzmacniacz zachwycająco śpiewał, jak podają naoczni (nauszni! :) ) świadkowie.

Kurka, nie ma reguł i nie ma mądrych.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Zawsze możesz wrócić do klasyki:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Piękne, ostatnio był cały zestaw Modulus 2.1 z subem z servem za 850 eur ale już chyba poszedł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Czołgisto

Dynaudio S 25 to znakomite monitory - słuchałem ich kilkakrotnie. Mają taką niesamowitą radość grania, takii efekt zauroczenia, choć pewnie nie są wzorcem neutralności. Moim zdaniem ciekawsze od Dynaudio C1, które grają tak jakoś bez życie, tak właśnie audiofilsko-bezdusznie.

Ale koniecznie przed kupnem spróbuj je w swoim pokoju, bo może być kłopot. Ja słuchałem ich w pokojach powyżej 25 metrów i było kapitalnie. Raz w sklepie w pokoju tak na oko 18-20 metrów i już były problemy.

Pozdrawiam Stempur

Nie mogę dojść do ładu ze sprzedawcątych dynek, nie wiem czy nie odpuszcze...

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Poprawę daje np. compound, niby mamy o 2,5dB mniejszą efektywność ale taki system może zagrać z lepszym timingiem w porównaniu do jednego głośnika.

Hmmm ... czyli twierdzisz że izobaryczna nieźle kopie (pod wzgl. prędkości)? ... akurat obawiałem się że compound doprowadza do rozmycia. Tak więc skoro jest wykop i niskie zejście, to dla czego do diaska tak ciężko kupić kolumnę o takiej budowie? Cena? - nie sądzę. Tzn. trochę to cenę podnosi, bo w końcu potrzeba więcej głośników ;) ... ale w końcu dostajemy niższe zejście (o które tak ciężko walczyć w monitorze) i jak mówisz prędkość. Przy kolumnie aktywnej byłoby jeszcze ciekawiej (można dać osobne wzmacniacze, dla każdego z basowców)

29 Hz - 20 kHz ± 3 dB

Oto przed Wami jedyny i nie powtarzalny, król monitorowego łomotu;-)

Totem Mani-2 Signature

nie ma tekstu którego audiofil nie łyknie :)

dawniej rzetelne firmy pisały wyraźnie, np. 70cm od ścian "in room", nie z kolumny

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

nie ma tekstu którego audiofil nie łyknie :)

dawniej rzetelne firmy pisały wyraźnie, np. 70cm od ścian "in room", nie z kolumny

Rzetelnie to mało która firma ma warunki żeby nawet mieś dostęp do cichej! dużej, wysokiej jakości komory bezechowej. Odległość od ścian też nie jest wyznacznikiem no bo może to być lany beton, cegła, cegła dziurawka,ytong,konstrukcja drewniana,etc. Towarzystwo mierzy z 1m mikrofonem kierunkowym i myśli ze ucho ludzkie tak samo działa :)

Taki pomiar to tylko sugestia jak to może grać :)

Daawniej w pomiarach w bardzo dobrych kolumnach wielodrożnych odchyłka wynosiła +,- 2dB obecnie podaje się przeważnie +,- 3dB

 

KTO BYŁ CZY JEST OPTYMISTĄ ALBO ŹLE WYKONUJE POMIARY ?

 

Tak więc skoro jest wykop i niskie zejście, to dla czego do diaska tak ciężko kupić kolumnę o takiej budowie? Cena? - nie sądzę.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To przykład "hi-end" kolumny ... one są drogie, również w klasycznej konstrukcji. Swoją drogą chyba nawet Dynaudio kiedyś robiło izobaryczne kolumny podstawkowe (między innymi)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To przykład "hi-end" kolumny ... one są drogie

 

Przepraszam już nie będę podawał żadnej kolumny Hi Endowej :)

 

Sporo rozwiązań obejmują patenty

 

Choi,Thornhill,Polk,Dusanek,Manger,Schafer,Oberg,Frantz, Eddington.

 

Tylko część z nich wygasła ale są obejmowane przez innych niejako przez inny punkt widzenia.

Nie wszyscy kochają kupować patenty i może stąd ta "niechęć" do produkcji tego typu rozwiązań.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Dynki SE25 odpadają, gość chciał 100% przedpłaty a tak się nie bawię żeby od tak przelewać komuś €1800, na 25/75 się nie zgodził więc szukam dalej.

Te skubańce mi się podobają, mają b.dobre recenzje:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Dynki SE25 odpadają, gość chciał 100% przedpłaty a tak się nie bawię żeby od tak przelewać komuś €1800, na 25/75 się nie zgodził więc szukam dalej.

Czołgista a wyobrazałeś sobie ze będzie inaczej ? Zastanów się czy nie postąpił byś identycznie .

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.