Jump to content

NuPrime Omnia WR-1

M@rgot

Jaki odtwarzacz sieciowy wybrać ? To jedno z najczęściej powtarzających się pytań na naszym forum lub temat sporów raspberry czy markowy streamer.
Żeby bardziej poszerzyć i ułatwić wybór, Firma RAFKO Dystrybucja udostępniła do testów urządzenie wielofunkcyjne, czyli odtwarzacz strumieniowy, odtwarzacz sieciowy i przetwornik cyfrowo – analogowy NuPrime Ommia WR-1.
Firma NuPrime przyzwyczaiła nas do jakości wykonania, niezależnie czy to pełnowymiarowy wzmacniacz Ida-16, czy mały przenośny biurkowy przetwornik DAC USB uDSD, zawsze dostajemy solidną aluminiową obudowę, wszystko idealnie spasowane, nie ma tu mowy o tanim tworzywie. Podobnie jest z Omnia WR-1, mimo iż po otwarciu opakowania urządzenie wydaje się, niepozorne, małe 3,5 cm x 14,5 cm x 10,5 cm, to wystarczy je wziąć do ręki, żeby poczuć, że to solidny klocek.

 

DSC_3663.thumb.JPG.5020a28f59515e5fa03fc70142438e74.JPG  DSC_3664.thumb.JPG.f79acb906ed5c317fca1a9b484223088.JPG

 

DSC_3645.thumb.JPG.3f944752a8b57a369d556aedfa32fce3.JPG DSC_3646.thumb.JPG.e07e88c4a42e9a3d05106686de4eb3c6.JPG

 

DSC_3647.thumb.JPG.01bd9e609f3a049bed2b32c07e286a12.JPG DSC_3653.thumb.JPG.fa02b579f4d81bf5a5482407e96985b6.JPG

 

DSC_3656.thumb.JPG.242cbe988a260ccc05158159a5291593.JPG  DSC_3655.thumb.JPG.82321abe495e8d956554249f89a13e51.JPG

 

DSC_3657.thumb.JPG.57310c026059f2a03598baf3c56c5a4a.JPG  DSC_3658.thumb.JPG.ca7ad0c83433c1112d71eb709146a179.JPG

 

DSC_3659.thumb.JPG.546dd8ebf97b82df151fded229ec41c4.JPG  DSC_3660.thumb.JPG.d59566db3904a5aa5f4422ab8e2f0d7c.JPG

Obudowa wykonana jest z grafitowego aluminium w minimalistycznym, surowym stylu, zbędnie tu szukać, ozdobników i wodotrysków. Na froncie znajduje się wyświetlacz OLED i duże, czarne pokrętło, które pełni rolę selektora wejść i regulacji głośności. Na tylnej ściance dzieje się zdecydowanie więcej, zaczynając od prawej strony, mamy wejście na antenę WiFi, gniazdo zasilające 5V, port LAN, USB-C, wejście analogowe RCA, wejście optyczne, wyjście coaxialne wyjście analogowe RCA, wejście na antenę bluetooth i mały przycisk Reset WiFi.

Co kryje się pod maską odtwarzacza ? Tu muszę się przyznać, iż miałam problem z dotarciem do informacji. Producent na swojej stronie nie uchyla rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o zastosowane komponenty i technologię, a rozkręcania się nie podjęłam.
Na francuskiej stronie poświęconej audio udało mi się uzyskć trochę wiarygodnych informacji „Głównym modułem jest Linkiplay, który zarządza protokołem przesyłania strumieniowego, komunikacją między urządzeniami i routingiem danych.
Oprócz modułu LinkPlay, wewnątrz odtwarzacza sieciowego Omnia WR-1 znajduje się układ asynchronicznej konwersji częstotliwości (Cirrus Logic 8422CN) pracujący na 24 bity / 192 kHz, cyfrowy interfejs transmisji Wolfsona (WM8805GED) również firmy Cirrus Logika i wreszcie konwerter ESS Sabre Premier (ES9023P). Ten ostatni ma własne, bezpośrednie analogowe stopnie wyjściowe. Nuprime uzupełnia je o Line Driver z regulowanym wzmocnieniem (Texas Instrument DirectPath DRV632)”.

Obsługa urządzenia jest bardzo prosta i intuicyjna, do pierwszego uruchomienia konieczna jest aplikacja, którą można pobrać ze sklepu Google dla systemu Android lub App Store dla i iOS. Po skonfigurowaniu urządzenia możemy je obsługiwać również za pomocą dołączonego pilota. Po podłączeniu kabla LAN i uruchomieniu, odtwarzacza, w naszej sieci domowej pokazuje się punk dostępowy access point o nazwie Omnia Receiver_XXXX. Wystarczy się z nim połączyć, powrócić do aplikacji Omnia zainstalowanej na telefonie, podać dane swojej sieci: login i password. Po tym zabiegu egzemplarz, który miałam do testów, pobrał sobie dostępną aktualizację i był już gotowy do gry. Z rozwijalnego menu po lewej stronie aplikacji mamy dostęp do najpopularniejszych serwisów streamingowych: Tuneln, iHeartRadio, Spotify, QQMusic, Tidal, Napster, Qobuz, QQFM, Deezer. Ten ostatni działa tylko na telefonie z androidem, na iOS Deezer niestety nie jest dostępny. DoTidala, czy Qobuza musimy zalogować się z pozycji aplikacji Omnia, natomiast Spotify działa jako, Spotify connect, czyli z pozycji oryginalnej aplikacji możemy wybrać w dostępnych urządzeniach nasz odtwarzacz. U mnie na zdjęciu widoczny pod nazwą „Salon”. Omnia bez problemu łączy się z serwerem NAS, czy dyskami udostępnionymi w sieci. Użytkownicy Iphonów mogą również korzystać z airPlay. Oczywiście dostępna jest również łączność za pomocą bluetooh Qualcomm aptX HD. Aplikacja Omnia działa szybko, bez zaciec czy spowolnień, w czasie testu nie zdarzyło się jakiekolwiek zawieszenie systemu. Wymęczyłam ją przełączaniem pomiędzy plikami, czy serwisami streamingowymi i muszę przyznać, że twórcą należy się duży plus za stabilność. Jedyne czego mi brakowało to informacji o częstotliwości czy głębi odtwarzanego utworu.

IMG_2456.thumb.PNG.c4760bb2eaa8490bd667c58055b2ec72.PNG  IMG_2458.thumb.PNG.5b511dc5e79ad25189e4d7baeefae01c.PNG  IMG_2461.thumb.PNG.e591d7aa6507d5d5775d185ed0790e93.PNG  IMG_2462.thumb.PNG.3fa2e431a50090a3e623482c7554c2f3.PNG  IMG_2457.thumb.PNG.2704ec8d8c543da268ae1cf2031c11b9.PNG

 

IMG_2459.thumb.PNG.1ed76531d448c3fbc0a0ff821e831f87.PNG  IMG_2460.thumb.PNG.1a5e3cdf5f0731a1fc105d5d3b8cee5b.PNG  IMG_2462.thumb.PNG.3fa2e431a50090a3e623482c7554c2f3.PNG  IMG_2463.thumb.PNG.2a88cc0d9f6d072a49cd154df2c01fff.PNG  IMG_2464.thumb.PNG.6b899c54029ff71cd1f7776e9a5149f4.PNG

 

IMG_2465.thumb.PNG.37dcb2a52eeed34525660dee3ad90a15.PNG  IMG_2466.thumb.PNG.50d98913c0e3f38094c11e60269003cb.PNG  IMG_2467.thumb.PNG.b36ef6f911859a5415b0ff27416a457a.PNG  IMG_2469.thumb.PNG.7add7e7dd0674dd79754bf6040844d20.PNG  IMG_2470.thumb.PNG.480b69d92216cbe88706aed87002e1dc.PNG  

IMG_2471.thumb.PNG.6ab1393429691cf6f6f6635a3356d167.PNG

 

Jak zatem wypada dźwiękowo bohater naszego testu ? Wbudowany DAC dekoduje pliki do 24bit/192 KHz. Dla osób prześcigających się w gęstości odtwarzanego materiału może wydawać się, że to mało. Natomiast biorąc pod uwagę, iż standardowy CD to 16/44, a w większości Flaci, jakimi dysponujemy to 24/96, więc możliwości Omnia powinny zadowolić większość odbiorców. Po podłączeniu po RCA do wzmacniacza i przesłuchaniu kilku utworów możemy stwierdzić, iż Omnia gra ciepło na planie litery V. Nie jest to granie suche, zbyt sterylne, cyfrowe. Skraje pasma są delikatnie podkreślone, czyli mamy bas i wysokie tony bardziej wyeksponowane, natomiast średnica jest naturalna i gra nieco dyskretniej. Całość sceny prezentuje się poprawnie. Jeśli czegoś nam brakuje w dźwięku mamy do dyspozycji equalizer i wybór kilku ustawień w zależności od słuchanego gatunku muzycznego. Natomiast, jako źródło, czyli po wpięciu do zewnętrznego przetwornika DAC, brzmienie Omnia zmienia się zdecydowanie. Dopiero teraz odtwarzacz pokazuje swoje możliwości, gra co najmniej o klasę wyżej. Barwa, wypełnienie, kontrola basu, wszystko zyskuje na plus. Pokazuje się wreszcie średnica, wokale brzmią mocno, barwnie i dostajemy masę informacji, szczegółów, słyszymy „przeszkadzajki”, miotełki jazzowe. Podobną zresztą opinię mam o Bluesound Node 2i, jako dac gra bardzo poprawnie, natomiast jako źródło więcej niż dobrze.

Podsumowując Omnia WR-1 to dobra propozycja dla osób chcących korzystać z serwisów streamingowych i nie martwić się o stabilność połączenia czy działania aplikacji sterującej. Gdyby producent pokusił się jeszcze o obsługę gęstych plików DSD, to byłaby to super propozycja.

 

 

Małgorzata Rutkowska-Mamica

 

 

Specyfikacja techniczna:
- Odtwarzacz sieciowy, strumieniowy, przedwzmacniacz stereo  
- Dedykowana aplikacja Android lub iOS
- Obsługa UPnP, DLNA, Bluetooth, Wi-Fi, AirPlay, radio internetowe, najpopularniejsze usługi muzyczne tj. Tidal, Spotify, iTunes Wbudowany DAC
- Osiem trybów equalizera
- Wejścia: 1x Optyczny, 1x 2xRCA, 1x Ethernet, 1x USB Wyjścia: 1x Coax, 1x 2xRCA, 1x Spdif
- Wymiary (WxSxG): 3,5 x 14,5 x 10,5 cm

 

Dystrybucja: RAFKO

 

 



User Feedback

Recommended Comments

Witam,

Posiadam Omnie od 2 dni. Czy ktoś wie jak przygotować pliki muzyczne na dysku USB, tak by na tym urządzeniu nie robił się totalny bałagan? Otagowałem pliki za pomocą foobar'a ale to nic nie daje - cały czas pliki unknown artist - unknown album. Na każdym poprzednim odtwarzaczu ścieżka katalogów z dysku była zachowywana w odwarzaczu, a tu są widoczne same pliki w kolejności przypadkowej. 

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Ja zgrywałam płyty za pomocą Exact Audio Copy i otagowałam Mp3tag. Wszystko podzielone na katalogi i udostępnione w NAS i pliki były w Omnia widoczne tak jak mam zapisane. Na zdjeciu widać katalogi, niestety nie zrobiłam print screan z zawartością katalogu ale nie było bałaganu.

IMG_2459.thumb.PNG.c497faf6a0b17cb007b144257c882027.PNG

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

U mnie wygląda to tak - wszystkie pliki wrzucone do jednego wora bez podziału na katalogi. Może to kwestia, że w moim przypadku to dysk usb a w Twoim dysk sieciowy. 

IMG_5349.PNG

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Sympatyczne urządzenie lecz mocno ograniczone jeżeli chodzi o hires . Max rozdzielczość obsługiwana to 24/96 lub 24/192 zależnie od źródła . Nie współpracuje z DSD,dsf itd

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Sympatyczne urządzenie lecz mocno ograniczone jeżeli chodzi o hires . Max rozdzielczość obsługiwana to 24/96 lub 24/192 zależnie od źródła . Nie współpracuje z DSD,dsf itd
Przecież to grajek za cenę kilkunastu albumów hi-res.
  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Cytat

Firma NuPrime przyzwyczaiła nas do jakości wykonania

Szczególnie te kabelki RCA ?

Mogli by ich nie dokładać, chyba, że urządzenie nie odbiega  jakością od tych kali ?

Edited by payong

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Zawsze dodają kabelki RCA oraz zasilające, do każdego urządzenia. Przynajmniej można od razu podłączyć i uruchomić sprzęt, a kto będzie chciał, to sobie wymieni na coś lepszego wg uznania. Uważam, że to takie minimum przyzwoitości, na którą mało którą firmę dzisiaj stać.

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

No i jednak postawiłem serwer NAS. Co do dźwięku to urządzenie długo się "wygrzewa". Trzeba mu dać około 40h i wtedy dźwięk zmienia się diametralnie. Z wyjść analogowych pojawią się świetna średnica, przestrzeń i plastyka nosząca znamiona analogowości. Mam w tej chwili omnie podłączoną do cyrus'a one i nie widzę powodu podłączania zewnętrznego DAC'a. Polecam przeczytać recenzję hfc - zgadzam się z nią w 100%.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

A co z gapless przy słuchaniu plików FLAC z dysku NAS? Jest, czy nie ma gapless? Nikt nigdzie o tym nie napisał. 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Również korzystam z tego urządzenia. Powiem szczerze byłem zdziwiony że tak małe pudełko gra tak dużym dźwiękiem. W moim roksan k3 pobudziło niskie częstotliwości na tyle że na początku byłem w szoku. W recenzjach wzmacniacza pisali że do rocka, wielki bas a był w tym zakresie bardzo oszczędny. Także Omnia WR 1 obudziła w nim potencjał jakim dysponował a nie ujawniał. Uważam że mam teraz pełny dźwięk od dołu do góry i taki lubię. Oczywiście nie chodzi o dudnienie ale jak w utworze są bębny czy kontrabas to lubię jak ma to odpowiednią skalę. Jestem super zadowolony, jedyny minus to aplikacja, jak chwilę nie używam to długo trwa ponowne ładowanie. Szybciej jest ją wywalić i wejść jeszcze raz.  Buduje jeszcze zasilacz liniowy do niego jestem ciekaw czy będzie jakakolwiek słyszalna różnica dźwięku.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
2 godziny temu, bart2 napisał:

jedyny minus to aplikacja, jak chwilę nie używam to długo trwa ponowne ładowanie. Szybciej jest ją wywalić i wejść jeszcze raz. 

Aplikacja jest bardzo stabilna. Warto ustawiś na router stałe IP dla omnia i śmiga bez problemu.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z Was porównywał brzmienie Omni WR1 do Denona DNP 800NE i ew Audiolab 6000N?

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Canton GLE 30

    Jeśli do tej pory rodzinne firmy kojarzyliście głównie z dwu – trzyosobowymi bytami znanymi co najwyżej w kręgu bliższych i dalszych znajomych najwyższa pora uaktualnić posiadane informacje. Weźmy na ten przykład niemieckiego, działającego od 1972 r. i zatrudniającego obecnie około 150 - osobową załogę Cantona. Marka znana, z tradycjami i co najważniejsze powszechnie dostępna a poza stricte high-endowymi flagowcem (aktywne Smart Reference 5 K za raptem 38 kPLN) nad wyraz łaskawie obchodząca się

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    Audio Pro P5

    W związku ze zbliżającymi się wielkimi krokami wakacjami zainteresowania szczęśliwców wybierających się na zasłużone urlopy przenoszone są z pełnowymiarowych urządzeń stacjonarnych na ich zdecydowanie bardziej poręczne „substytuty”. Chodzi oczywiście o wszelakiej maści mniej, bądź bardziej personalne generatory dźwięków, czyli słuchawki (vide daleko nie szukając dopiero co  recenzowane House of Marley Positive Vibration XL ANC), jak i coraz bardziej zyskujące na popularności przenośne głośniki B

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    House of Marley Positive Vibration XL ANC

    Skoro co nieco o założycielach House of Marley, czyli potomkach najsłynniejszego rastafarianina, jaki po tym łez padole stąpał, zdążyłem już wspomnieć przy okazji recenzji przenośnego głośnika  Bag of Riddim 2.0, to tym razem śledzenie ich losów pozwolę sobie odpuścić. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że o ile w początkowej fazie projektu HoM (House of Marley) można było mieć obawy, iż jest to ewidentny skok na kasę, czyli mówiąc zgodnie z obowiązującymi standardami biznesowego  savoir-vivre’

    Fr@ntz
    [email protected]
    Słuchawki

    Stockfish Records Vinyl

    By przyciągnąć do siebie snowych słuchaczy i zaprezentować jakość wydań swojej wytwórni, Stockfish wydał album kompilacyjny, zawierający zbiór najciekawszych utworów z przeciągu ostatnich czterech lat. Wśród wykonawców znaleźli się między innymi: Chris Jones, Christian Willisohn, Steve Strauss i wielu innych.   Prócz walorów artystycznych, album ma pokazać możliwości techniczne stosowanego przez Stockfish technologii Direct Metal Master (DMM).   Album utrzymany w spokojnym, m

    plastik1989
    plastik1989
    Muzyka

    Dynavoice Challenger CA802BT 

    Świat sprzętów audio od lat większych zmian nie miał. W zasadzie rozmowa o sprzęcie Hi-Fi mogłaby się przez wiele dekad ograniczyć do rozmowy o gramofonie, wzmacniaczu i kolumnach. Później doszedłby jeszcze odtwarzacz CD, a całkiem niedawno pliki. Biorąc pod uwagę pół wieku (jak nie dłużej) trwania ery poważnego Hi-Fi, to dosyć małe spektrum urządzeń. Natomiast ostatnie lata wprowadzają pewne zamieszenie do tego, nieco skostniałego układu. Poprzez pojawienie się nowych technologii (a w zasa

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze 3
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.