Skocz do zawartości
IGNORED

Nagrania pozwalające ocenić jakość sprzętu.


Rekomendowane odpowiedzi

Zainspirowany wpisem Papamka w wątku 997 chciałbym w osobnej dyskusji rozwinąć kwestię muzyki na podstawie której można ocenić brzmienie zestawu czy też poszczególnych jego elementów.

Ostatnio stwiedziłem ,że testowanie sprzetu na płytach dobrze nagranych powoduje,że prawie każdy zestaw gra dobrze albo bardzo dobrze i trudno coś konkretnego zarzucić. Nie mam samplerów ani płyt testowych .

Praktykuję więc używanie nagrań nie zrealizowanych perfekcyjnie aby łatwiej było wychwycić anomalie. Przykład .

A.M.Jopek & Pat Metheny "Upojenie" . Linia basu jest dosyć lekka . Jeśli zestaw cierpi na niedostatek basu to tego basu praktycznie nie będzie ;-) Nadmiar basu też będzie od razu łatwo odczuwalny.

Inny przykład Patricia Barber - " Cafe Blue " jest zrealizowana wzorowo . Na jej tle na wokal na "Modern Cool" jest nagrany jakby "bliżej mikrofonu" co powoduje,że na zbyt ostrych zestawach pojawiają się syczące dźwięki . Czyli nieco gorzej zrealizowana "MC" powie nam więcej o zestawie niż perfekcyjna "CB". Jakkolwiek wszystko zależy od układu odniesienia.

Podawajcie swoje przykłady .

Ja osobiście polecam do testowania sprzętu:

1) koncerty fortepianowe (oceniam istnienie rezonansów, barwę, odpowiedź impulsową),

2) nagrania mowy ludzkiej (barwa, średnica, zniekształcenia),

3) koncerty orkiestry symfonicznej (dynamika, precyzja, lokalizacja),

4) małe składy jazzowe (proporcje /powiązanie środka z górą i dołem/, czystość góry, schodzenie w dół),

4) łojenie, czyli dobry stary hard rock lub heavy metal (oceniam tu przydatność do rocka, gdyż nie każda audiofilska kolumna potrafi zagrać z czadem).

 

Nie używam do oceny tzw. nagrań audiofilskich, gdyż w tym przypadku reżyserzy oszukują rzeczywistość dostosowując dźwięk do możliwości średniej klasy kolumn. Dźwięk zawsze się podoba, nawet (ha, ha, ha) na altusach.

Gość homer_1

(Konto usunięte)

Troy - b. dobry pomysł - dokładnie tak jest z Upojeniem Ani - bas jest dawkowany oszczędnie - na szczęście w swoim systemie mam go w wystarczającej ilości - ale przy tej płycie muszę podkręcić bardziej volum - inaczej a dla mnie lepiej - zrealizowana jest poprzednia płyta Jopek Nienasycenie - tam bas od pierwszego utworu daje znać o sobie (a tak na marginesie czy ktoś z was ma tę płytę? ja doszukałem się dwóch realizatorskich niedociągnięć - jedno jest właśnie na początku płyty a objawia się słyszalnym niewielkim przesterowaniem (przydźwiękiem) pierwsze takty - przysłuchajcie się).

Natomiast jak ktoś z was chce sprawdzić system pod względem reprodukcji basu - to polecam płytę Pat Metheny & Charlie Hayden "Missouri Sky" ech ten kontrabas Charliego...

Dobry sprzęt ma grać na kazdej płycie.Na jednej troszkę lepiej ,na innej trochę gorzej.Jaki sens ma posiadanie sprzętu jeśli gra dobrze na kilku "pedofilskich" płytach???

Istotnie, najwięcej wiadomości o jakości sprzętu daje muzyka klasyczna. Szczególnie duże składy ale także sam fortepian. Poza tym instrumenty takie jak skrzypce, flet, altówka, fagot i inne, znakomicie pozwalają ocenić jakość przetwarzania. Do tego dochodzą głosy ludzkie – solista lub chór wymagają wiele od sprzętu. Jazz zawsze „jakoś” brzmi, wiele zestawów go „przełyka” ale orkiestry symfonicznej już nie. Kotły i kontrabasy są trudne do poprawnego odtworzenia. Dlatego słuchanie Beethovena na nawet najlepszych monitorach jest jak jazda Mercedesem bez powietrza w kołach : ). Zauważyłem także pewną zależność. Jeśli sprzęt dobrze odtworzy klasykę to jazz czy inną muzykę zawsze odtworzy jeszcze lepiej. Ale nigdy na odwrót. Bardzo często też takie płyty nagrywane są „jeden do jeden” w kościołach czy salach koncertowych. Polecam niektóre nagrania – nawet jeśli ktoś nie lubi klasyki, to do testowania sprzętu są nieocenione. Oczywiście jazz też jest ważny....

Gość troy -> bambus

(Konto usunięte)

Tylko nie każdy sprzęt jest dobry i nie każdy jest taki mądry jak ty Bambusie ,żeby na bezpłatnej płycie z kolędami dołączanymi do

"Tiny" wyrobić sobie zdanie na temat systemu za X kzł . I sensem tego watku jest zaproponowanie kilku tytułów muzycznych za pomocą których można w miarę szybko wychwycic zasadnicze cechy zestawu. Z wyłączeniem płyt testowych,samplerów itp itd . Dlatego wydaje mi się ,żeby do tego celu używac płyt z własnej kolekcji zrealizowanych nie najgorzej ale też nie perfekcyjnie. Nie ma sensu podczas testowania przed zakupem słuchac ewidentnie źle nagranych tytułów bo usłyszy się jeszcze mniej niż w przypadku "audiofilów".Interesuje mnie kilka tytułów z muzyki klasycznej , której nie znam ale może przy tej okazji polubię.

Przykładowe płyty używane przeze mnie do pierwszych odsłuchów mających na celu określenie, czy testowane klocki mi się podobają:

 

Fryderyk Chopin, Piano sonatas - Martha Argerich, Vladimir Askenazy,

F. Chopin, Piano Concertos N 1, 2 - Murray Perahia,

- Vladimir Horowitz - Live at Carnegie Hall

F. Chopin, Preludes op. 28 - Ivo Pogorelich

Igor Stravinsky, 1882-1971 The edition - CSO, CBC SO, LA FSO, CJA i inni wykonawcy

Piotr Czajkowski, Violin Concerto, Capriccio Italien - cond. Seji Ozawa

Alfred Shnittke, Concerto grosso n. 2 - cond. Gennadi Rozhdestvensky

Pitro Mascagni, Cavalleria Rusticana – cond. Herbert von Karajan, Teatro alla scalla

Giuseppe Verdi, La traviata – dir. Antonino Votto, Cooeur et Orchestre de la scala de Milan

Erik Satie, Gymnopedies, Gnossiennes – wyk. Jacques Loussier Trio,

Dave Brubeck, In their own sweet way

Beanford Marsalis, Trio Jeepy

John Scofield Quartet, What We Do

Dirty Dozen Brass Band

I wiele, wiele innych

 

Ponadto, aby zobaczyć, czy ludzkie głosy są oddawane odpowiednio, czy nie ma na średnicy zniekształceń, używam płyty, którą kiedyś w dawnych czasach dostałem od jednego anglisty z reycytacją angielskiej poezji współczesnej. Ten ostatni sposób testowania polecam najbardziej, gdyż ludzka mowa ma to do siebie, że nasz słuch najprecyzyjniej wyłapuje na jej wszelkie nieprawidłowości. Spróbujcie.

Aha, jeszcze jedno. Bambus ma rację, na bardzo dobrym sprzęcie nawet nagrania monofoniczne z lat 30-tych przeniesione na CD wypadają całkiem dobrze.

Bambus! Racja! Choć faktycznie zdarzają się płyty wyjątkowo źle zrealizowane... Te wydawało by się oczywiste prawdy serwowane przez Marcina są jak wszystko bardzo względne...Trudność w odtwarzaniu orkiestry bierze się wg mnie raczej z zupełnie innego sposobu realizacji nagrania. Brałem udział w wielu nagraniach orkiestry, czy to w studio nagraniowym,telewizyjnym, czy teatrze i wiem, że rzadko sie traktuje orkiestrę jako organizm złożony z wielu różnych brzmieniowo instrumentów, bo własnie o "jednolite" brzmienie chodzi...Trudno sobie wyobrazić mikrofon (a może dwa?) przy każdym z 80, albo i 120 instrumentów. Zresztą jeśli chodzi o chór sprawa wygląda podobnie...Ale czy o to naprawde chodzi? Muza ma grać, dawac radochę, jeśli nawet gorzej nagrana...Wolę posłuchać gorzej nagranej dobrej muzyki, niż audiofilskiego wydania jakiegos męczybuły...Kupiłem jakis czas temu CD Billa Evans'a "Big Fun"(czekałem na płytę symboliczne prawie 3 m-ce, nazwy sklepu internetowego nie wymienię, bo nie chce chłopakom robić wichury), co za muza!!! Panowie, kto lubi jazdę funky w wykonaniu pierwszej ligi Bill Evans, Vinnie Colaiuta, Hiram Bullock, Randy Brecker i inni...I to jest ważne...to cieszy...

Wesołych Świąt!

Chodziło mi o to,że jednym z kryteriów komponowania systemu z poszczególnych elementów było to jak sie zachowuje w stosunku do płyt.Słyszałem już kilka razy drogie systemy,które na "pedofilskich" płytach zagrały pięknie a na zwykłych koszmarnie.Słyszałem tez kilka razy system ,który bez względu na włozona płyte gra dobrze (trochę lepiej,troche gorzej,ale zawsze dobrze).Duzo zalezy od przetwornika.Wystarczy wziąść dwie płyty,które np. na budzetowym sprzęcie dzieli przepaść i porównac je na zaawansowanym przetworniku.Różnica będzie niewielka.Tak jak kiedys gdzieś na tym forum wspominałem-im lepszy sprzęt tym więcej słychać,tak jeśli chodzi o źródła cyfrowe im lepszy sprzęt tym mniejsze różnice między płytami.pozdr.

Moje ulubione "testery" to:

Jazz - A Saint Germain (składanka) - polecam

Patricia Barber "Companion"

Pink Floyd "Echoes"

Talk Talk "Colours of spring"

U2 "The best of 1980-1990"

AM Jopek i Pat Metheny "Upojenie"

Mozart "Requiem" VonKarajan i filharmonicy berlińscy

ja do oceny sprzętu używam w zasadzie tylko płyt z instrumentami akustycznymi. Tylko takie realizacje pozwalają ocenić jaką testowane urządzenie/system ma równowagę tonalną, jak odtwarza barwy, jak wypada lokalizacja instrumentów. I to nie tylko klasyka, lecz także akustyczny jazz lub rockowe unnplugges.

"Cięższą" muzę oczywiściwe używam także jako trest na dynamike, bas, ekspresję

zawsze mam też płytkę nagraną bardzo przeciętnie, która dużo mówi o sprzęcie. Jeśli nie słychac niedoskonałości i "brudów", możan już miec pewne wnioski co do np. rozdzielczości i analitycznosci urządzenia.

 

Najczęściej używam: D.Krall "All For You" (Impulse) i "Only Trust Your Heart" (GRP), Jacques Loussier Trio "Bach Book" (Telarc), Cztery Pory Roku wydane przez DUX na złotym CD - nie mylić z płytą współwydana przez magazyn HFiM, oraz płyte z klasyką - składak wydany przez wytwórnię Divox (klasyka róznego rodzaju, od muzyki kameralnej po orkiestrę). czasem używam też "Unplugged" Claptona, która z uwagi na jasny charakter bezlitosnie demaskuje jasne, ostre systemy, oraz Marka Knopflera "Sailing to Philadelphia", dla odnmiany zrealizowana bardzo spokojnie i "analogowo"

z muzy "cięższej" i rockowej - Marcus Miller "M2" (Dreyfuss Jazz/3Deuces), pierwsza płyta Dire straits (Vertigo, wersja remasterowana z 1996r.), Joe Cocker "Night Calls" (Capitol), Dave Grusin "Migration" (GRP), oraz ACDC "Live" (Atlantic) i Pink Floyd "Pulse" (EMI)

 

PS

odnośnie płyt A.M.Jopek - wg mnie "Upojenie" z Patem nagrana jest dużo lepiej niz "Nienasycenie". W "Upojeniu" bas jest!! tylko często dość niski, więc może nie pojawia się w każdym systemie w obfitej ilości. Poza tym reszta jest wg mnie bez zarzutu - zwłaszcza przestrzen i plastycznośc dzwięku, masa powietrza wokól instrumentów, co bardzo lubię

Z kolei w "Nienasyceniu" mam zarzut do dziwnej, nienaturalnej barwy blach perkusji (czy to w ogóle blachy, czy może coś z komputera??). - nie w kazdym utworze, ale w wielu brzmią sucho i szeleszcząco. czytałem, że ta płyta w większości powstała w studio jednego z muzyków umiejscowionego w ... bloku ! być może to sprawiło, ze uzywano wielu "bajerów" i wypreparowano w efekcie taki a nie inny dzwięk

Co do przydatności monitorów do odtwarzania klasyki, to nie do końca zgadzam się z Marcinem. Z moich ostatnich bytności na koncertach wynika, że basu wcale zbyt dużo ani bardzo głębokiego nie słychać. Rzeczywiście, odtworzenie uderzeń w kotły jest trudne, ale nie widzę tu specjalnej przewagi głośników wolnostojących nad monitorami. Dobre konstrukcje wolnostojące mają oczywiście nieco lepiej rozciągnięty bas i z racji większej ilości głośników przeważnie wyższą efektywność i moc, ale w pozostałych aspektach brzmienia moim zdaniem ustępują monitorom w podobnej cenie w zakresie gdzieś do 10000 zł. Widać to w rankingach, gdzie monitory w tej samej cenie uzyskują średnio wyższe oceny niż podłogowce. Ale jak ktoś lubi mocny bas, gra głośno, słucha muzyki organowej i ma duży pokój, to oczywiście powinien raczej zrezygnować z monitorów.

  • 52 lat później...

To naprawdę jest wątek z 1970 roku??
Chciałbym cos napisać,ale nie wiem czy wszyscy jeszcze żyją...

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

1 minutę temu, lemo napisał:

Wtedy nie było jeszcze internetu to jakiś błąd strony ,ala masz racje sam się chwile zastanawiałem. 

A może to dowód na istnienie życia przed urodzeniem?
niektórzy zarejestrowani po 2000 roku jak widać byli aktywni w roku 1970-tym.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

6 minut temu, Pseudodrummer napisał:

A może to dowód na istnienie życia przed urodzeniem?
niektórzy zarejestrowani po 2000 roku jak widać byli aktywni w roku 1970-tym.

Pisał o tym Raymond Moody w książkach "Życie przed życiem" oraz "Życie po życiu" ... 😉

Wydaje mi sie, że taką datę 1970 mają wątki przeniesione do archiwum, czyli pisane przed jakimś rokiem ( przed 2000 ? ). Wyszukiwarka na audiostereo ma problemy z wyszukiwaniem takich wątków. Ale google pomaga. W archiwum jest bardzo dużo ciekawych wpisów, bo kilkanaście lat temu poziom wiedzy na forum był znacznie wyższy, a dyskusje bardziej merytoryczne ... stare , dobre czasy .

TUX

Mamy więc tajny, ukryty, przez przypadek ujawniony wątek, który może zaświadczyć o tym, że nie wszystkie teorie spiskowe, są wyłącznie teoriami...🤣

Przypuszczam, że to może być wyciek ze strefy 51...no bo chyba nie z emaili naszych obecnych rzondowców? 

Edytowane przez iro III

w każdym razie ja mam swojego kandydata,jeśli chodzi o nagrania,do słuchania,czy tez "sprawdzania" jak dobrze gra sprzęt:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Drugi kandydat:
Płyta nagrana "na żywo",dobrze brzmi,bardzo dobrze nagrane partie perkusji,i w ogóle bardzo dobra płyta:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

To ja dorzucam 10 swoich kandydatów:

NowË - Heartbeat;

Lab's Cloud - Found the Way;

Chris Jones - Long After You're Gone;

Hanne Boel - After Midnight;

Bliss - Atlas Mountains;

Acoustic Alchemy - Jamaica Heartbeat;

Pavlo - Fantasia - Live;

Sargsyan Beat - Sweet love;

Gojira - Drum solo;

Yoshi Horikawa - Bubbles;

 

27 minut temu, Maraudio napisał:

To ja dorzucam 10 swoich kandydatów:

NowË - Heartbeat;

Lab's Cloud - Found the Way;

Chris Jones - Long After You're Gone;

Hanne Boel - After Midnight;

Bliss - Atlas Mountains;

Acoustic Alchemy - Jamaica Heartbeat;

Pavlo - Fantasia - Live;

Sargsyan Beat - Sweet love;

Gojira - Drum solo;

Yoshi Horikawa - Bubbles;

 

Dzięki:)
jak już wyszedł temat perkusji,to tu jest co posłuchać i na co popatrzeć:)
:
 

 

 

A tu bardzo fajny miękki bas:

 

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu


Oczywiście warto mieć dobry plik albo normalny nośnik nie YT

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30
Godzinę temu, czester15.30 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

hahaha,nie każdy ma Tidala.
ja nie używam.

bardzo ładne wykonanie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nocna Zmiana Bluesa - John Lee Hooker - z Tidala jest jakość akceptowalna .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.