Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory bliskiego pola


Martelsa

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz bardziej zaczęła mnie interesować opcja doboru zestawu hi-fi. Monitory aktywne mogą nie spełnić moich oczekiwań.

Zwiększyłem nieco odległość biurka od ściany.

 

poszukaj, posłuchaj i sprzętu "studyjnego" i hi-fi,

 

Wg mnie jednak monitory(szczególnie w tym przedziale cenowym) mają dużo lepszy stosunek ceny do jakości,

  • Moderatorzy

Tannoy M1/2 - chociaż nadal mam zastrzeżenia co do kolumn, które posiadają BR z tyłu obudowy.

 

Miałem M1 i M2, bardzo fajne monitorki (chociaż wg. mnie M1 lepsze od M2), nie wiem jak by się spisywały jako monitory bliskiego pola, ale u mnie (16m2), słuchając z odległości 1,5m bas (ilość) było w porządku, jednak do Twojego pomieszczenia, ponad 22m, to już małe podłogówki by można było wsadzić. Jeśli zdecydujesz się na Tannoye, to pomyśl nad taką modyfikacją, głośniki przeskakują klasę wyżej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-----------------

M2,M3 ni cholery się to nie ma nawet do najtańszych aktywnych studyjnych, ale to absolutnie nijak.

pomijam że muzyka na M3 brzmi.. jakoś tak lepiej ;) (ale mniej precyzyjnie)

 

Trochę się zastanawiam czy w domu sobie nie zrobić 2giego systemu "nie pod muzykę" tylko pod dźwięki żeby słyszeć :)

 

Z dziwnych pomysłów jak to właśnie zrobić jako "głośniki komputerowe":

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) <- 2 aktywne głośniczki, takie "są ok"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) <- tylko to powinno być 2x tańsze

 

+do tego jakiś DAC odizolowany od kompa najlepiej światłowodem, albo firewire z separacją bo Mackie nie lubią

kart graficznych i dysków na jednym kablu ;)

z kart dźwiękowych może i xonar podejdzie, jakieś SB x-fi z tych droższych (żeby kostka była TI burbrown najlepszy) ,

ale generalnie z wewnętrznych to tylko RME, resztę słychać ze odbiega, ESI Maya jeszcze ok, ale nie to ;)

ewentualnie zbrodnie pokroju ampli Denon - nie odróżnisz od studyjnych zabawek Firewire czy RME. (maye i SB X-Fi tak, asusa też nie bardzo)

 

Zagra bardzo bardzo ok, ale trochę basu zabraknie w okolicach 35Hz - tylko nie wiem czy ktoś zdzierży muzyki na tym słuchać ;)

 

===edit:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

pi*dżwi tak (stara fota z testów jeszcze, bez statywów), tylko dalej od ściany i na statywach musem!!!, wysokość też trochę wyżej, ale minimalnie.

i dalej bo basreflex z tyłu jest tu i tak zestrojone są. dowal suba studyjnego wysokiej jakości i powala.

 

ruszysz głowę o 25cm z trójkąta i magia znika ;) (biurka mają nie odbijać, monitory video nie zasłaniać)

to jest hi end, gdzie od kopa 44.1 a 96KHz to co innego, pozycjonowanie dźwięku surround co do stopni słychać ;) (przesadzam)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A czym wg Ciebie wyróżnia się praca w studio? Inaczej: czym różnią się monitory studyjne od tych do hi-fi? No i które są lepsze? Przy okazji chciałbym zapytać jakie masz doświadczenia z innymi urządzeniami studyjnymi? Czy są one lepsze/gorsze a może inne od tych do hi-fi?

 

Recenzji i opinii na forach nie czytuję. Szkoda mi czasu.

 

Praca w studio jako kto ??

Ciekawe że jakość urządzeń studyjnych przedstawiasz w świetle DAT-a Denona DN-C 680 czy innego Technicsa.

Monitory studyjne z prawdziwego zdarzenia to przede wszystkim jakość w przeciwieństwie do powietrza które można kupić w rynku konsumenckim przykładowo za 500 000$

Wybitny a nawet bardzo dobry odtwarzacz CD realizatorowi w studiu do niczego nie jest potrzebny gdyż wystarczająco dobry dzwięk wydobywa się z innych urządzeń.

 

Poniżej kolumny w podobnej cenie tylko w Genelecu rzeczywiście płacimy za jakość i rozwiązania techniczne.

Za co płacimy w Wilson Audio ??

i-wilson-audio-watt-puppy-system-8.jpg

 

1036aetu1_1105_c12.jpg

 

Nawet jeżeli NS-10 znajduje się w bezpośrednim towarzystwie B&W801 która jest używana bardzo często jako monitor dalekiego pola, nie należy dobudowywać do tego żadnej zbędnej ideologii

NS10 w studiach nagraniowych znajduje się z zupełnie innego powodu niż jakość.

 

l.jpg

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Ciekawe że jakość urządzeń studyjnych przedstawiasz w świetle DAT-a Denona DN-C 680 czy innego Technicsa.

Monitory studyjne z prawdziwego zdarzenia to przede wszystkim jakość w przeciwieństwie do powietrza które można kupić w rynku konsumenckim przykładowo za 500 000$

Wybitny a nawet bardzo dobry odtwarzacz CD realizatorowi w studiu do niczego nie jest potrzebny gdyż wystarczająco dobry dzwięk wydobywa się z innych urządzeń.

 

Podobnych "argumentów" używają miłośnicy Tonsilu, bo ten Tonsil to tak pięknie wykonany jest a reszta to straszny chłam. Tyle że Tonsil nie grał, nie gra i - jeśli nadal będzie to tak wyglądać jak wygląda - to nigdy grał nie będzie. Pytanie ile takich konstrukcji za 500.000 $ słyszałeś jest w zasadzie retorycznym bo odpowiedź brzmi ŻADNYCH. Podniecanie się obrazkami w sieci to zdecydowanie za mało. Żeby wydać opinię po prostu trzeba tego posłuchać.

 

PS. Użyj opcji "zadaj pytanie" i zapytaj do czego w studiach używa się odtwarzaczy CD czy DATów. Możesz np tutaj: http://www.studianagran.com.pl/studia/teatralne/sprzet/ Mają nawet magnetofony szpulowe;-)

Podobnych "argumentów" używają miłośnicy Tonsilu, bo ten Tonsil to tak pięknie wykonany jest a reszta to straszny chłam. Tyle że Tonsil nie grał, nie gra i - jeśli nadal będzie to tak wyglądać jak wygląda - to nigdy grał nie będzie. Pytanie ile takich konstrukcji za 500.000 $ słyszałeś jest w zasadzie retorycznym bo odpowiedź brzmi ŻADNYCH. Podniecanie się obrazkami w sieci to zdecydowanie za mało. Żeby wydać opinię po prostu trzeba tego posłuchać.

 

PS. Użyj opcji "zadaj pytanie" i zapytaj do czego w studiach używa się odtwarzaczy CD czy DATów. Możesz np tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Mają nawet magnetofony szpulowe;-)

 

"Praca w studio jako kto ??" dostanę odpowiedz.

Tonsil nigdy nie był brany przez nikogo jako referencyjny zestaw odsłuchowy ale znam nie jednego

człowieka który na tych Tonsilach się wychował i ma większe pojęcie z zakresu dźwięku niż osoby osłuchane na chociażby Wilsonach Audio. Czego to dowodzi ?

Geneleci 1036A grają wystarczająco dobrze aby zawracać sobie głowę kolumnami za 500 000$ gdzie głównym kryterium jest cena a nie dźwięk i w dodatku płaci się za powietrze.

Przyrost jakościowy w dźwięku w kolumnach powyżej pewnej kwoty jest na tyle mały że szkoda sobie zawracać głowy kolejnym nowym lepszym modelem który niewiele wnosi.

A w dodatku jest obwarowany dodatkowymi czynnikami które należy spełnić.

Niech pomyślę, jest wiele bardziej istotnych spraw czy urządzeń w studiu niż kolumny za 500 000$.

Wysokiej klasy monitor studyjny jest w 100% wiarygodny, niestety z tym High Endem różnie bywa

Znawco powiedz mi gdzie się używa odtwarzacza CD w studiu,? Gdzie zamiast Denona DN-C 680 jest potrzeba użycia dzielonych odtwarzaczy MBL,KRELL,ESOTERIC ??

DAT to konstrukcja z przed 30 lat i w ramach ciekawostki to Polak wychwycił jako pierwszy jego wady.

Najlepsze studia nagraniowe stać na kolumny za 500 000$ ciekawe dlaczego ich tam nie ma - czyżby przerost formy nad treścią ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyposażenie studia Brendana Perry (Dead Can Dance) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Tonsil nigdy nie był brany przez nikogo jako referencyjny zestaw odsłuchowy ale znam nie jednego

człowieka który na tych Tonsilach się wychował i ma większe pojęcie z zakresu dźwięku niż osoby osłuchane na chociażby Wilsonach Audio. Czego to dowodzi ?

Geneleci 1036A grają wystarczająco dobrze aby zawracać sobie głowę kolumnami za 500 000$ gdzie głównym kryterium jest cena a nie dźwięk i w dodatku płaci się za powietrze.

Przyrost jakościowy w dźwięku w kolumnach powyżej pewnej kwoty jest na tyle mały że szkoda sobie zawracać głowy kolejnym nowym lepszym modelem który niewiele wnosi.

A w dodatku jest obwarowany dodatkowymi czynnikami które należy spełnić.

Niech pomyślę, jest wiele bardziej istotnych spraw czy urządzeń w studiu niż kolumny za 500 000$.

Wysokiej klasy monitor studyjny jest w 100% wiarygodny, niestety z tym High Endem różnie bywa

Znawco powiedz mi gdzie się używa odtwarzacza CD w studiu,? Gdzie zamiast Denona DN-C 680 jest potrzeba użycia dzielonych odtwarzaczy MBL,KRELL,ESOTERIC ??

DAT to konstrukcja z przed 30 lat i w ramach ciekawostki to Polak wychwycił jako pierwszy jego wady.

Najlepsze studia nagraniowe stać na kolumny za 500 000$ ciekawe dlaczego ich tam nie ma - czyżby przerost formy nad treścią ?

 

Przede wszystkim więcej szacunku bo jesteś na forum od wczoraj - po sposobie pisania i tonie wypowiedzi narobisz sobie więcej wrogów jak przyjaciół.

 

Nie znam nikogo kto miałby Tonsile w swoim zestawie i dysponował rzetelną wiedzą popartą odsłuchami. Przeciwnie, patrząc po tym forum wielbiciele Tonsilu to raczej dość agresywni młodzi ludzie dysponujący szczątkową wiedzą. Chętni bardziej do agresywnych pyskówek albo umawiania się na ustawki (groźby na PW) niż do merytorycznej wypowiedzi bo do tej oprócz kultury trzeba mieć jakieś podstawy wiedzy. Zwykle kończy się na argumentach typu "bo Tonsil jest cacy i świetnie wykonany a wszystko inne jest be bo chińskie". Rzeczywistość nie jest niestety aż tak łaskawa dla wyrobów Tonsilu.

Ile kolumn za owe 500.000 $ słyszałeś? Tak, wiem że to tylko dywagacje na podstawie obrazków w sieci. Już to wiele razy przerabiałem. Pytanie było retoryczne.

Powyżej masz link do studia Polskiego Radia - zapytaj ich na co im Denon DN-C 680 i DATy Sony (przecież DAT to wg Ciebie przestarzała technologia). Dlaczego nie ma w studio Krella czy MBLa? Dlatego że przy Denonie żaden z nich by nie wyrobił. Żaden z nich nie wytrzyma takiego obciążenia ciągłej pracy i nie ma tylu funkcji edycyjnych (np bardzo przydatnego podziału dźwięku na ramki). W studio emisyjnym na Myśliwieckiej stoją podobne odtwarzacze tyle że Marantza. Poza tym wysoka jakość dźwięku nie jest w takim studio do niczego potrzebna. Podłączony do domowego systemu Denon DN-C 680 oferuje jakość poniżej domowych, budżetowych konstrukcji. Podobnie słynny Tascam DA-30 - wystarczy przeciętne Sony ES żeby rozłożyć go na łopatki. Niestety mechanizm nie jest już tak wytrzymały.

 

Cóż, niektórzy na dźwięk samego słowa "studyjny" dostają nagłego, bardzo mocnego wzwodu członka bo wydaje im się że oto za relatywnie nieduże pieniądze zostawią z tyłu wszystkie high-endy świata. Zwykle jednak zderzenie z rzeczywistością czyli realne dotarcie do tych high-endów bywa bolesne. Niektórzy producenci z lubością używają słowa "studyjny" jako sloganu reklamowego bo doskonale zdają sobie sprawę że niedouczona gawiedź szybko się na to nabierze.

 

 

PS. Standard o nazwie Digital Audio Tape czyli w skrócie DAT firma Sony pokazała w 1987 roku a więc 26 a nie 30 lat temu.

 

Sedno problemu przedstawia ten wpis

 

Koledzy w zasadzie sporo już napisali na ten temat.

Problem sprzętu studyjnego używanego w domu wynika trochę z cwaniactwa i bezwzględności sprzedawców takiego

sprzętu jak i z chytrości i naiwności kupujących.

 

Wygląda to tak, że sprzedawcy takich sprzętów wciskają potencjalnym klientom historyjki o pięknym, prawdziwym, naturalnym

brzmieniu którego używa się w najlepszych studiach, fachowcy, muzycy tego używają itd.

Legenda rośnie, wyobraźnia podpowiada jaki to można zrobić super interes kupując taki sprzęt bo przecież on jest relatywnie tani a tani jest dlatego, że przecież zawodowcy nie będą przepłacać.

Klient jest szczęśliwy, cała historyjka trzyma się kupy, jest wiarygodna więc myśli sobie bidulek, że złapał Pana Boga za nogę i teraz będzie miał super system za 10 tys który łyka na śniadanie takie domowe nawet 10x droższe.

 

A prawda jest smutna i dość brutalna i sprzedawcy o tym nie mówią klientowi amatorowi bo zawodowcy i tak znają prawdę.

Zdecydowana większość takiego sprzętu jest przewidziana do brutalnego traktowania i zupełnie innego użycia.

Sprzęty te faktycznie są tanie ale też wykonane skandalicznie, z reguły chińszczyzna. Mają być idiotoodporne i takie są a jak nawet się rozwalą to nie jest żal i kupuje się nowe.

 

Kolumn używa się głównie do odsłuchu w tzw bliskim polu, często jako mono i z założenia najczęściej nie mają budować dobrej stereofonii ani głębi sceny.

Do tego podłącza się je pod równie fatalnie grające wzmacniacze cyfrowe i notorycznie używa się equalizerów czego większość z nas w domu nie ma.

Sprzęt studyjny też jest lepszy i gorszy ale nasi "odkrywcy" super interesu na takim sprzęcie przecież nie myślą o sprzętach za setki tysięcy a o tym co można tanio dostać o to sprzęty które zupełnie nie nadają się do domów i brzmią fatalnie.

Należy zawsze mieć też na uwadze że w studiach i reżyserkach jest zawsze profi adaptacja akustyczna której w domach nigdy lub prawie nigdy nie ma aż tak zaawansowanej. Studyjne kolumny są zestrojone do pracy właśnie w takich warunkach.

Do tego zawsze brzmi to sucho, twardo, bez życia bo takie są oczekiwania ludzi którzy na tym sprzęcie pracują!!

Takie kolumny nie służą do słuchania muzyki, całych płyt a jedynie do słuchania fragmentów, poszczególnych ścieżek masteringowych czy nawet poszczególnych instrumentów, oddzielonych wokali itd.

 

Kupowanie takiego sprzętu do domu to władowanie się na niezłą minę ale nikt nikomu nie zabroni.

Słuchać można na wszystkim.Jeśli ktoś lubi takie granie to OK.

Gdyby chcieć mieć sprzęt który łączy w sobie cechy sprzętu studyjnego z domowym, przyjemniejszym brzmieniem to faktycznie B&W 800D albo 801 ale to są już konkretne kwoty a nasi "odkrywcy super interesu życia" chcą mieć cuda za 5000zł. Świat jest okrutny.

Jestem w stanie podpisać się pod tą wypowiedzią wszelakimi możliwymi sposobami. Monitory studyjne zazwyczaj używane są przez osoby, które tworzą muzykę.

Oczywiście, można się uprzeć na niektóre modele, że mogą nadawać się w jakimś stopniu do odtwarzania przez nich 'muzyki'.

 

Opcja zestawu hi-fi przemawia do mnie bardziej, ponieważ jest to przyszłościowe rozwiązanie gdybym z czasem zmienił miejsce pracy (zestaw zostałby w tym samym) można by wtedy pokusić się o rozbudowę takiego zestawu.

 

Lecz nie skreślam do końca monitorów studyjnych dopóty nie zaliczę kilku odsłuchów.

 

@mttj

Dzięki za wzmiankę.

 

 

 

Ogólnie gdybym mógł jeszcze, dodałbym ankietę. Ale myślę, że najlepiej będzie zająć się sprawą udając się na odsłuchy niż gdybając. Temat oczywiście nie jest jeszcze wyczerpany, gdyby miał ktoś coś jeszcze do dodania to proszę bardzo.

Ale o jakich kolumnach za 500 000$ jest tu mowa?

Bo ja nie znam takich. Ponoć takie są, kilka modeli w sieci można znaleźć ale nigdy na żadnym Audio Show takich nie widziałem.

W zasadzie top High End-owych kolumn, ale tych realnie dostępnych to ceny ok 100 000$.

Ledwie kilka modeli jest za ok 200 000$ i to jest koniec skali.

To co powyżej to wymysły szaleńców i mogą za nie chcieć i milion dolców ale nikt tego nie traktuje poważnie.

Jak ktoś się posługuje przykładam kolumn za 500 000$ i do tego przywołuje ten przykład wiele razy jak było powyżej

to znaczy, że pojęcie o temacie ma nikłe, w zasadzie zerowe, a cała jego wiedza to "chciejstwa" i wyobrażenia na

podstawie zdjęć z netu.

Dobre kolumny high endowe są dostępne już w przedziale ok 50 000zł za nowe.Używki wiadomo, że taniej.

Za 100 000zł czyli 30 000$ wybór jest jeszcze większy więc jakie 500 000$?!!!

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Decyduje się na zestaw Karta Dźwiękowa/Dac > Wzmacniacz > Monitory

Nie zakładam już nowego tematu. Przeniosę informacje z 1-go postu dotyczącego moich potrzeb.

 

Budżet jakim dysponuję to 1500zł (interesuje mnie sprzęt z rynku wtórnego), przy czym mogę go zwiększyć w zależności od tego na jaki zestaw padnie wybór. Przeczytałem trochę tematów związanych z Zestawami DAC + Monitory/Zestawy Stereo/ Mini-wieżami do PC-ta. Ale nadal mam mętlik w głowie.

 

Nie wiem na czym się skoncentrować, ponieważ nie mam doświadczenia w łączeniu zestawów stereo czy mini-wież z komputerem. Chciałbym odsłuchać jakikolwiek z ww 'systemów' niestety mam możliwość wypożyczenia jedynie Pianocrafta, a z resztą będzie cięzko. Stąd temat, zwracam się z prośbą o nakierowanie bądź doradztwo czym warto się zainteresować.

 

Samo miejsce odsłuchu:

 

 

1png_nppqhwp.png

 

Reszta pokoju jest oczywiście umeblowana, zamieściłem jedynie obszar odsłuchu. (Metraż 22m^2).

 

Obecnie z 'chwilowymi' kolumnami odległość słuchacza od nich wynosi 80-90cm (stoją na biurku). Obecna odległość od parapetu do biurka to 20cm.

Z rozstawieniem kolumn nie mam problemu, mogą stać nawet na standach. Odsunięcie biurka od parapetu może wynosić maksymalnie 30-40cm.

 

 

Jak widać, biurko jest przy oknach dlatego z góry skreślam jakiekolwiek monitory z BR z tyłu obudowy.

Nie posiadam jeszcze żadnej karty muzycznej, ponieważ nie chcę kupować czegoś na zapas w wypadku gdyby owa karta okazała się zbędna.

 

Jeśli za źródło robiły komputer, to niestety odtwarzane byłyby na nim pliki w formatach:

 

- mp3 ( 44kHz, 320kbps)

- FLAC (44kHz, >1000kbps)

 

Rozważam też opcję kupna zestawu stereo ( wzmacniacz + cd + kolumny), posiadam kolekcję płyt z muzyką, nie wiem jak tutaj z kwestią kolumn bliskiego pola. Dlatego tą opcję rozważałbym jako ostatnią.

 

Jak już wspominałem dużo pracuję przy biurko, czasem wieczorami dlatego chciałbym móc cieszyć się również muzyką przy cichym graniu.

 

Muzyka:

 

- szeroko pojęty metal, rock ( 30 Seconds To Mars, A Perfect Circle, AC DC, Alice In Chains, Alter Bridge, Apocalyptica, Black Sabbath, Bon Jovi, Breaking Benjamin, Budgie, Bullet For MY Valentine, Chevelle, ColdSpell, Coma, Creed, Deep Purple, Def Leppard, Disturbed, Drowning Pool, Godsmack, Iron Maiden, Jelonek, Jimi Hendrix, Judas Priest, Kiss, Lacuna Coil, Led Zeppelin, Metallica, Motorhead, Nazareth, Nickelback, Nirvana, Pantera, Pink Floyd, Queen, Rammstein, Rush, Saxon, Scorpions, Serj Tankian, Sick Puppies, Skillet , Slash, Stone Sour, Stratovarius, System of a Down, Tool, WhiteSnake, Yngwie Malmsteen)

 

- muzyka filmowa ( Hanz Zimmer, Thomas Bergensen etc. )

 

- w niewielkim stopniu rap/hip-hop (nie jest to wymagająca muzyka)

 

Reasumując:

 

- brak wylotu BR z tyłu obudowy kolumn.

- odsłuch w bliskim polu ( 1m -/+ )

- źródło PC ( karta dźwiękowa lub DAC )

- budżet 1500zł (nie wliczając standów)

 

Oczekiwane brzmienie opiszę po odsłuchaniu kilku zestawów, aby mieć jakiś punkt odniesienia. Do tego co wyżej, mogę dodać, że jest mocno poplątane jeżeli chodzi o Metal & Rock, mogę iść na ugodę i szukać brzmienia jedynie do tych gatunków, ponieważ może być ciężko z doborem jeszcze kolumn do muzyki filmowej, a chcę mieć jeden zestaw.

Ale o jakich kolumnach za 500 000$ jest tu mowa?

Bo ja nie znam takich. Ponoć takie są, kilka modeli w sieci można znaleźć ale nigdy na żadnym Audio Show takich nie widziałem.

W zasadzie top High End-owych kolumn, ale tych realnie dostępnych to ceny ok 100 000$.

Ledwie kilka modeli jest za ok 200 000$ i to jest koniec skali.

To co powyżej to wymysły szaleńców i mogą za nie chcieć i milion dolców ale nikt tego nie traktuje poważnie.

Jak ktoś się posługuje przykładam kolumn za 500 000$ i do tego przywołuje ten przykład wiele razy jak było powyżej

to znaczy, że pojęcie o temacie ma nikłe, w zasadzie zerowe, a cała jego wiedza to "chciejstwa" i wyobrażenia na

podstawie zdjęć z netu.

Dobre kolumny high endowe są dostępne już w przedziale ok 50 000zł za nowe.Używki wiadomo, że taniej.

Za 100 000zł czyli 30 000$ wybór jest jeszcze większy więc jakie 500 000$?!!!

 

300 000$ 500 000$ 1 000 000$ a co to za różnica zrozumiałeś kontekst wypowiedzi ?

 

A co to oznacza dobra kolumna High END ?

Czy zastanawiałeś się jaka jest różnica w projektowaniu i założeniach pomiedzy kolumnami HI FI HIGH END a bardzo dobrymi monitorami studyjnymi

Jaka jest różnica szaleństwa człowieka - osób w High Endzie a szaleństwa osób w branży studyjnej.

Nie mów mi o mojej zerowej wiedzy bo jak czytam to forum to wiele tematów nadaje się do kabaretu :-)

a nie poważnej dyskusji ludzi którym się wydaje że są ikoną polskiego high endu.

 

Po drugie nie mieszaj kolumn używanych z nowym produktem.

Twoje argumenty to lipa na maxa i wymysły rozżalonego małego chłopca, który ma pretensje do całego świata.

Rzuca kwotami pół miliona dolców żeby wypowiedź nabrała dramatyzmu ale jej treść merytorycznie jest bez sensu.

 

Pytasz jakie są różnice w projektowaniu? Znaczne bo przeznaczenie kolumn domowych jest zupełnie inne niż studyjnych.

Mają pracować w innych warunkach, grać z innej odległości i w ogóle służą do czego innego stąd też mają mieć zupełnie inne brzmienie.

Sądzisz, że nie używa się drogich kolumn w studiach? Mylisz się. Najlepsze studia mają kolumny Ray Audio Kinoshita które są w kilku wersjach

i dobra kosztuje 150 000$ za parę a często używa się więcej niż 2 sztuki.

Topowy model grający od 9hz ma jeszcze wyższą cenę i do tego wszystkie one wymagają osobistego strojenia przez Pana Toma Hidleya lub samego Kinoshitę. Tylko 2 osoby na świecie potrafią to zrobić bo zwrotnica choć jest zewnętrzna i ma regulacje to jest pasywna i trudna w ustawieniu.

Koszty osobistych wizyt tych panów są oczywiście bardzo kosztowne. Generalnie można przyjąć więc cenę 200 000$ za parę!

Czy to dla ciebie wystarczająco high endowa cena?

 

A dlaczego nie wszędzie takie są? Pytanie głupie i typowe dla dzieciaka. Bzdurą jest że studia stać na kolumny za 500 000$

Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o branży pro wiedziałbyś że jest duży nadmiar studiów nagrań i nie mają niestety roboty.

Czasy się zmieniły, wielu muzyków coraz częściej produkuje różne swoje tematy w domowych zaciszach przy użyciu komputerów i innego

coraz tańszego sprzętu a studia roboty mają coraz mniej.

Poza tym ogólnie sprzedaż muzyki totalnie siadła z powodu internetu a co za tym idzie coraz mniej się jej produkuje bo trudno ją sprzedać.

 

Dlatego też studia bardzo ograniczają swoje wydatki do niezbędnego minimum i kupują jak najtańszy sprzęt w tym również kolumny.Oczywistym jest że studio nagrań nie ma dostarczać przyjemności a zarabiać.

Gdyby wszystkie kupowały tak drogi sprzęt to nigdy by nie zarabiały bo nie mogłyby osiągnąć rentowności.

Przy tak ogromnych inwestycjach przychód nigdy by nie pokrył tych inwestycji a gdzie oczekiwany dochód?

Dlatego sprzęt kupują jak najtańszy.Podobnie jak taksówkarze kupują jak najtańsze samochody do swojej pracy.

Twoje absurdalne twierdzenie można by przełożyć na branżę taxi i stwierdzić że każdego właściciela korporacji Taxi stać na Mercedesy S-klass.I to prawda.Stać go ale nigdy nie kupują do pracy na taxi takich samochodów tylko tanie w zakupie i w serwisie zwyklaki.

Ale co innego dla siebie do prywatnego użytku.Tu jak najbardziej kupują wypasy.

Ale ty twierdzisz że samochody którymi jeżdżą ich kierowcy w korporacji to są tak samo dobre a nawet lepsze

niż luksusowy, prywatny samochód? To powodzenia.

 

Ale tobie nikt nie broni kupić sobie do domu studyjne monitory. Większość jest relatywnie tania.Są drogie wyjątki ale coś taniego na pewno

dostaniesz.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

MDB na pewno do kabaretu nadają się Twoje posty. Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia. W przeciwieństwie do sly30. Wmawiaj sobie dalej że sprzęt reklamowany jako "studyjny" zostawia w tyle wszystkie high-endy świata. Twój problem polega na tym że jest to wyłącznie teoretyzowanie.

Punkt widzenia zapewne zmienisz w momencie kiedy wreszcie będzie Cię stać na bardzo dobre kolumny. Nie mam na myśli ceny ale jakość. Wtedy zrozumiesz czym tak naprawdę są monitory reklamowane jako studyjne. Producenci odkryli dobrze rokujący krąg odbiorców którzy na samo hasło "studyjny" reagują wielkim wzwodem. Szkoda tylko że w parze nie idzie odpowiednie osłuchanie i rzetelne porównania.

 

Twoje argumenty to lipa na maxa i wymysły rozżalonego małego chłopca, który ma pretensje do całego świata.

Rzuca kwotami pół miliona dolców żeby wypowiedź nabrała dramatyzmu ale jej treść merytorycznie jest bez sensu.

 

Pytasz jakie są różnice w projektowaniu? Znaczne bo przeznaczenie kolumn domowych jest zupełnie inne niż studyjnych.

Mają pracować w innych warunkach, grać z innej odległości i w ogóle służą do czego innego stąd też mają mieć zupełnie inne brzmienie.

Sądzisz, że nie używa się drogich kolumn w studiach? Mylisz się. Najlepsze studia mają kolumny Ray Audio Kinoshita które są w kilku wersjach

i dobra kosztuje 150 000$ za parę a często używa się więcej niż 2 sztuki.

Topowy model grający od 9hz ma jeszcze wyższą cenę i do tego wszystkie one wymagają osobistego strojenia przez Pana Toma Hidleya lub samego Kinoshitę. Tylko 2 osoby na świecie potrafią to zrobić bo zwrotnica choć jest zewnętrzna i ma regulacje to jest pasywna i trudna w ustawieniu.

Koszty osobistych wizyt tych panów są oczywiście bardzo kosztowne. Generalnie można przyjąć więc cenę 200 000$ za parę!

Czy to dla ciebie wystarczająco high endowa cena?

 

A dlaczego nie wszędzie takie są? Pytanie głupie i typowe dla dzieciaka. Bzdurą jest że studia stać na kolumny za 500 000$

Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o branży pro wiedziałbyś że jest duży nadmiar studiów nagrań i nie mają niestety roboty.

Czasy się zmieniły, wielu muzyków coraz częściej produkuje różne swoje tematy w domowych zaciszach przy użyciu komputerów i innego

coraz tańszego sprzętu a studia roboty mają coraz mniej.

Poza tym ogólnie sprzedaż muzyki totalnie siadła z powodu internetu a co za tym idzie coraz mniej się jej produkuje bo trudno ją sprzedać.

 

Dlatego też studia bardzo ograniczają swoje wydatki do niezbędnego minimum i kupują jak najtańszy sprzęt w tym również kolumny.Oczywistym jest że studio nagrań nie ma dostarczać przyjemności a zarabiać.

Gdyby wszystkie kupowały tak drogi sprzęt to nigdy by nie zarabiały bo nie mogłyby osiągnąć rentowności.

Przy tak ogromnych inwestycjach przychód nigdy by nie pokrył tych inwestycji a gdzie oczekiwany dochód?

Dlatego sprzęt kupują jak najtańszy.Podobnie jak taksówkarze kupują jak najtańsze samochody do swojej pracy.

Twoje absurdalne twierdzenie można by przełożyć na branżę taxi i stwierdzić że każdego właściciela korporacji Taxi stać na Mercedesy S-klass.I to prawda.Stać go ale nigdy nie kupują do pracy na taxi takich samochodów tylko tanie w zakupie i w serwisie zwyklaki.

Ale co innego dla siebie do prywatnego użytku.Tu jak najbardziej kupują wypasy.

Ale ty twierdzisz że samochody którymi jeżdżą ich kierowcy w korporacji to są tak samo dobre a nawet lepsze

niż luksusowy, prywatny samochód? To powodzenia.

 

Ale tobie nikt nie broni kupić sobie do domu studyjne monitory. Większość jest relatywnie tania.Są drogie wyjątki ale coś taniego na pewno

dostaniesz.

 

 

Bardzo dobry wpis. Dokładnie tak jest. To samo dotyczy wielu innych branż, nie tylko muzycznej. Tanie monitory zawsze można kupić tylko że oczekiwania na miarę high-endu są w tym momencie nie na miejscu.

  • 4 tygodnie później...

MDB na pewno do kabaretu nadają się Twoje posty. Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia. W przeciwieństwie do sly30

 

Twoje argumenty to lipa na maxa i wymysły rozżalonego małego chłopca, który ma pretensje do całego świata.

Rzuca kwotami pół miliona dolców żeby wypowiedź nabrała dramatyzmu ale jej treść merytorycznie jest bez sensu.

 

Pytasz jakie są różnice w projektowaniu? Znaczne bo przeznaczenie kolumn domowych jest zupełnie inne niż studyjnych.

Mają pracować w innych warunkach, grać z innej odległości i w ogóle służą do czego innego stąd też mają mieć zupełnie inne brzmienie.

Sądzisz, że nie używa się drogich kolumn w studiach? Mylisz się. Najlepsze studia mają kolumny Ray Audio Kinoshita które są w kilku wersjach

i dobra kosztuje 150 000$ za parę a często używa się więcej niż 2 sztuki.

Topowy model grający od 9hz ma jeszcze wyższą cenę i do tego wszystkie one wymagają osobistego strojenia przez Pana Toma Hidleya lub samego Kinoshitę. Tylko 2 osoby na świecie potrafią to zrobić bo zwrotnica choć jest zewnętrzna i ma regulacje to jest pasywna i trudna w ustawieniu.

Koszty osobistych wizyt tych panów są oczywiście bardzo kosztowne. Generalnie można przyjąć więc cenę 200 000$ za parę!

Czy to dla ciebie wystarczająco high endowa cena?

 

A dlaczego nie wszędzie takie są? Pytanie głupie i typowe dla dzieciaka. Bzdurą jest że studia stać na kolumny za 500 000$

Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o branży pro wiedziałbyś że jest duży nadmiar studiów nagrań i nie mają niestety roboty.

Czasy się zmieniły, wielu muzyków coraz częściej produkuje różne swoje tematy w domowych zaciszach przy użyciu komputerów i innego

coraz tańszego sprzętu a studia roboty mają coraz mniej.

Poza tym ogólnie sprzedaż muzyki totalnie siadła z powodu internetu a co za tym idzie coraz mniej się jej produkuje bo trudno ją sprzedać.

 

Dlatego też studia bardzo ograniczają swoje wydatki do niezbędnego minimum i kupują jak najtańszy sprzęt w tym również kolumny.Oczywistym jest że studio nagrań nie ma dostarczać przyjemności a zarabiać.

Gdyby wszystkie kupowały tak drogi sprzęt to nigdy by nie zarabiały bo nie mogłyby osiągnąć rentowności.

Przy tak ogromnych inwestycjach przychód nigdy by nie pokrył tych inwestycji a gdzie oczekiwany dochód?

Dlatego sprzęt kupują jak najtańszy.Podobnie jak taksówkarze kupują jak najtańsze samochody do swojej pracy.

Twoje absurdalne twierdzenie można by przełożyć na branżę taxi i stwierdzić że każdego właściciela korporacji Taxi stać na Mercedesy S-klass.I to prawda.Stać go ale nigdy nie kupują do pracy na taxi takich samochodów tylko tanie w zakupie i w serwisie zwyklaki.

Ale co innego dla siebie do prywatnego użytku.Tu jak najbardziej kupują wypasy.

Ale ty twierdzisz że samochody którymi jeżdżą ich kierowcy w korporacji to są tak samo dobre a nawet lepsze

niż luksusowy, prywatny samochód? To powodzenia.

 

Ale tobie nikt nie broni kupić sobie do domu studyjne monitory. Większość jest relatywnie tania.Są drogie wyjątki ale coś taniego na pewno

dostaniesz.

 

Krótko, bo same bzdety piszesz.

W studiu nie ma takich idiotów którzy zapłacą 1mln. baksów za osobistą wizytę Toma Hidleya.

Które najlepsze studia mają kolumny Ray Audio ??

 

Nie rozmawiamy o podwórkowych studiach tylko o dobrych studiach w których pracują rzeczywiście świadomi ludzie .

Inwestują w sprzęt który rzeczywiście coś wnosi i jest potrzebny a nie w lego Kinoshity

 

 

SLY30 w czym ma pojęcie ?? TAXI TAXI TAXI

 

discomaniak71 zanim będziesz wymagał od kogoś szacunku sam go zachowaj ! udajesz wielkiego znawce a w studiu chyba mikrofony podajesz.

A propos wrogów to ty masz ich więcej na forum :-)

 

KOLEGO W INTERESIE NIE CHODZI o wystające $$$$$ z gumiaków tylko o właściwą inwestycję.

 

Kiedyś dawno dawno temu posłuchałem jednego experta na forum kupiłem KRELL-i : w jednym coś stukało, drugi był 3 razy w naprawie

a przy trzecim który się zepsuł zaproponowali zniżkę na nowego itd.

 

To jest ten twój HIGH END

 

 

 

taxi-lamborghini.jpg

Jakiś dziwny wpis. Kolega MDB coś wypił czy przyjął? Bo z odpowiedzi nic nie wynika, żadnych konkretów.

Oczywistym jest że nikt nie zapłaci 1 mln $ za wizytę stroiciela systemu.

Ale też nie sądzę że to tyle kosztuje. Z wpisu wynika że duże dobre studia nie mają takich systemów a mają je studia podwórkowe tak?

...dobre

Z mojego wpisu jasno wynika dlaczego studia nie kupują kosmicznie drogich kolumn.Po prostu ekonomia i oszczędności bo to musi na siebie zarabiać.

A co wynika z twojego wpisu?

Tak samo jak właścicieli firm radio taxi.

Do pracy dla kierowców kupują skody, VW itd.

Ale sobie to już lepsze fury.

 

Do studia kupuje się tanie sprzęty bo to ma zarabiać !

Czego ty nie rozumiesz?

Jak kupią bardzo drogi sprzęt to będzie się amortyzował 10 lat a tani

zwróci się w rok albo dwa.

A tam chodzi tylko o to żeby jak najmniej wsadzić a jak najwiecej z tego wyjąć i możliwie

jak najszybciej.

Zostaw Taxi w spokoju !

 

Nie znam nikogo kto by się kierował ceną przy zakupie urządzeń do studia.

Kupowałeś kiedyś sprzęt do studia ?? Nikt nie kupuje drogiego sprzętu tylko jakościowo dobry.

Im więcej włożysz tym więcej wyciągniesz przy przemyślanym zakupie.

Studia nie otwiera się po to aby w 2 lata odzyskać włożony wkład, to nie buda na placu.

Tanie graty kupuje się do podwórkowych interesów które nazywają się studiami.

Ze dobrym studiem to nie miałeś chyba wiele do czynienia.

Może nie studyjne ,ani najlepsze na Świecie ale na pewno najdroższe

1 Shape Audio

Organic Harmony-6.950.000 $

2 Transmission Audio

Ultimate 2.000.000 $

3 Kharma

Grand Enigma 1.000.000 $

Ale przecież wszyscy o tym wiedzą zapomniałem. Pozdrawiam

Kolego jeśli wciąż szukasz monitorów bliskiego pola. To kupuj przetworniki, wykaż się odrobiną pracy i buduj to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyrobisz się spokojnie w budżecie 1500zł ( a nawet w mniijszym ok.1200 i to zakładając, że zlecisz np. komuś z polinku zbudowanie zwrotnicy według schematu jeśli boisz się lutownicy), a nie wiem czy kupisz coś lepszego za tę cenę. Masz tam również linki do wariantów z innymi głośnikami wysokotonowymi. Sam twórca tego zestawu nie bał się porównywać do swojej poprzedniej konstrukcji na droższych przetwornikach.

Najważniejsze do Twoich wymagań B-R z przodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Decyduje się na zestaw Karta Dźwiękowa/Dac > Wzmacniacz > Monitory

Nie zakładam już nowego tematu. Przeniosę informacje z 1-go postu dotyczącego moich potrzeb.

 

Budżet jakim dysponuję to 1500zł (interesuje mnie sprzęt z rynku wtórnego), przy czym mogę go zwiększyć w zależności od tego na jaki zestaw padnie wybór. Przeczytałem trochę tematów związanych z Zestawami DAC + Monitory/Zestawy Stereo/ Mini-wieżami do PC-ta. Ale nadal mam mętlik w głowie.

 

Nie wiem na czym się skoncentrować, ponieważ nie mam doświadczenia w łączeniu zestawów stereo czy mini-wież z komputerem. Chciałbym odsłuchać jakikolwiek z ww 'systemów' niestety mam możliwość wypożyczenia jedynie Pianocrafta, a z resztą będzie cięzko. Stąd temat, zwracam się z prośbą o nakierowanie bądź doradztwo czym warto się zainteresować.

 

Samo miejsce odsłuchu:

 

 

1png_nppqhwp.png

 

Reszta pokoju jest oczywiście umeblowana, zamieściłem jedynie obszar odsłuchu. (Metraż 22m^2).

 

Obecnie z 'chwilowymi' kolumnami odległość słuchacza od nich wynosi 80-90cm (stoją na biurku). Obecna odległość od parapetu do biurka to 20cm.

Z rozstawieniem kolumn nie mam problemu, mogą stać nawet na standach. Odsunięcie biurka od parapetu może wynosić maksymalnie 30-40cm.

 

 

Jak widać, biurko jest przy oknach dlatego z góry skreślam jakiekolwiek monitory z BR z tyłu obudowy.

Nie posiadam jeszcze żadnej karty muzycznej, ponieważ nie chcę kupować czegoś na zapas w wypadku gdyby owa karta okazała się zbędna.

 

Jeśli za źródło robiły komputer, to niestety odtwarzane byłyby na nim pliki w formatach:

 

- mp3 ( 44kHz, 320kbps)

- FLAC (44kHz, >1000kbps)

 

Rozważam też opcję kupna zestawu stereo ( wzmacniacz + cd + kolumny), posiadam kolekcję płyt z muzyką, nie wiem jak tutaj z kwestią kolumn bliskiego pola. Dlatego tą opcję rozważałbym jako ostatnią.

 

Jak już wspominałem dużo pracuję przy biurko, czasem wieczorami dlatego chciałbym móc cieszyć się również muzyką przy cichym graniu.

 

Muzyka:

 

- szeroko pojęty metal, rock ( 30 Seconds To Mars, A Perfect Circle, AC DC, Alice In Chains, Alter Bridge, Apocalyptica, Black Sabbath, Bon Jovi, Breaking Benjamin, Budgie, Bullet For MY Valentine, Chevelle, ColdSpell, Coma, Creed, Deep Purple, Def Leppard, Disturbed, Drowning Pool, Godsmack, Iron Maiden, Jelonek, Jimi Hendrix, Judas Priest, Kiss, Lacuna Coil, Led Zeppelin, Metallica, Motorhead, Nazareth, Nickelback, Nirvana, Pantera, Pink Floyd, Queen, Rammstein, Rush, Saxon, Scorpions, Serj Tankian, Sick Puppies, Skillet , Slash, Stone Sour, Stratovarius, System of a Down, Tool, WhiteSnake, Yngwie Malmsteen)

 

- muzyka filmowa ( Hanz Zimmer, Thomas Bergensen etc. )

 

- w niewielkim stopniu rap/hip-hop (nie jest to wymagająca muzyka)

 

Reasumując:

 

- brak wylotu BR z tyłu obudowy kolumn.

- odsłuch w bliskim polu ( 1m -/+ )

- źródło PC ( karta dźwiękowa lub DAC )

- budżet 1500zł (nie wliczając standów)

 

Oczekiwane brzmienie opiszę po odsłuchaniu kilku zestawów, aby mieć jakiś punkt odniesienia. Do tego co wyżej, mogę dodać, że jest mocno poplątane jeżeli chodzi o Metal & Rock, mogę iść na ugodę i szukać brzmienia jedynie do tych gatunków, ponieważ może być ciężko z doborem jeszcze kolumn do muzyki filmowej, a chcę mieć jeden zestaw.

Różne opinie się tu pojawiły,niektóre mocno odbiegające od tematu, z własnego doświadczenia piszę kilka propozycji od najtańszych

1. Alessis 1

2.Fostex PM

3.KRK Rokit

4.Linn Kann -prawie jak BBC.ls3/5a

oraz pełna oferta vintage lecz to już inna bajka

Jedno chciałbym zaznaczyć niektóre z tech kolumn można kupić już od 500zł i niech cię ta cena nie dziwi, często potrafią wiele i wiem co piszę. Jedno wiedz próbuj we własnym pomieszczeniu testuj, i kieruj się własnymi odczuciami. Pozdrawiam

Owszem ale jakościowo dobry sprzęt studyjny nie jest bardzo drogi.

 

Sprzęt studyjny dobrej jakości nie jest drogi tylko zajebiście drogi :-)

Kolumny które wymieniłeś Ray Audio Kinoshita przy tym sprzęcie to "zabawka"

MDB - daj sobie spokój. To są ludzie, którzy mają określone, skostniałe poglądy i żebyś ze skóry wyłaził, aby coś im przetłumaczyć to i tak zawsze Cię sprowadzą na ziemię.

Ja też mam w systemie aktywne monitory studyjne, tak krytykowane przy każdej okazji przez discomaniaka i spółkę

i zgadzam się z tym co piszesz.

W życiu nie zamienię ich na inne hi-endowe, tym bardziej że w tej cenie ŻADNE kolumny nie zagrają lepiej w moim zestawie. Nie mówiąc już też o wielu droższych.

Nie jest prawdą, że monitory studyjne nie sprawdzają się w sprzęcie domowym.

Ci którzy tak myślą i piszą - są dla mnie po prostu ignorantami.

Święta prawda soundchaser... monitory studyjne yamaha hs80m mam i polecam... pisanie że kolumny studyjne nie sprawdza sie w domowym użytku to czysta bzdura... herezja rozpowszechniana przez tych co pewnie nigdy nie słuchali jak monitory stud. potrafią zagrać... nie chcę nikogo obrażać to jest moja opinia jako posiadacza tegoż sprzętu

Najlepiej będzie jak rozwieje wszelkie wątpliwości udając się na odsłuch monitorów studyjnych, bo zestaw hi-fi najlepiej przetestować w domowych warunkach, monitory studyjne również wypadałoby przynieść na odsłuch.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.